מי שנוסע בימים האחרונים בכבישים העירוניים והבין-עירוניים שם לב לכך שהנסיעה בין ערים סמוכות התארכה מאוד ונכון לעכשיו לא רואים את הסוף. אני מודה שאינני מבין למה לא ניצלו את תקופת הקורונה כדי להשלים פרויקטים תחבורתיים כמו נתיבי התחבורה הציבוריים (מיזם "מהיר לעיר") השלמת הקו האדום של הרכבת הקלה, וכן השלמת שבילי אופניים במרכז הארץ שתוכננו עוד בתקופת השר ישראל כ"ץ.
הדוגמה הטובה לכך היא חוסר ההשקעה של השרה רגב במיזם "אופנידן" שהיה יכול לגרום לאנשים לעזוב את הרכב הפרטי ולעבור לרכוב על אופניים.
מיזם שבילי האופניים
מתברר כי השרה
מירי רגב מעכבת את מיזם "אופנידן" שבמרכזו היו אמורים להיסלל תשעה קטעים של שבילי אופניים אשר היו מחברים בין כבישים בין-עירוניים לאזורים צפופים בתוך הערים, ובכך מצמצמים את התנועה בכבישים הסואנים. מדובר בשני קטעים בשביל נחל הירקון באורך מצטבר של 2.6 ק"מ, בעלות מצטברת של 23.2 מיליון שקל.
קטע נוסף במרכז תל אביב, שיאפשר רכיבה רצופה לתוך העיר מצפון ומדרום, באורך 2.6 ק"מ מקק"ל ועד הירקון, בעלות של 42.7 מיליון שקל, ושני קטעים בדרום העיר: 250 מטר בדרך שלבים בעלות של 2.1 מיליון שקל, וקטע לאורך כביש הטייסים בדרום תל אביב, 2.3 ק"מ אורכו, בעלות של 12.5 מיליון שקל, שאמור לשמש את הרוכבים מכיוון יהוד.
מדרום לת"א נמצא קטע באורך של 2.3 ק"מ בעלות של 12 מיליון שקל ברחוב הופיין בחולון, שאמור לשמש את הבאים מבת-ים וראשון-לציון.
נכון לעכשיו השרה רגב מסרבת להשקיע במיזם זה כי היא רוצה לתת עדיפות ליישובי הפריפריה על פני ערי המרכז, והיא לא מבינה שצריך למנוע גם את הגודש הקיים באזור גוש-דן במקביל להשקעה בפריפריה.
חזרתה של התוכנית לשולחן הדיונים
בגלל הזמן הרב שחלף מאז שהוגשה התוכנית לאישור הממשלה, פג התוקף של ההרשאה להתחייב שהנפיק משרד האוצר האוצר ל
משרד התחבורה, כדי שהוא יוכל להעביר תקציב בסך מאה שלושים וחמישה מיליון שקלים.
אם השרה רגב תתעשת ותחליט להשקיע בתוכנית החשובה או לחלופין שר חדש שייכנס למשרד יחליט שהוא רוצה להשקיע במיזם החשוב יהיה צורך לבקש שוב ממשרד האוצר את התקציב בשביל חברת "נתיבי איילון" אשר אחראים לביצוע הפרויקט התחבורתי.
הגיע הזמן להתקדם במקביל עם הרכבת הקלה, הרכבת התחתית, וסלילת שבילי אופניים כמה שיותר מהר זה יקל על העומס הקיים היום בכבישים.