|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מהמנורה של גוש-קטיף ועד ספרי התורה בלוד

מאז הגירוש לא הוקמו חממות, לא נבנו מפעלי הייטק, לא פותחו מועדוני תרבות, תיאטראות ומשכן לאומנות כן הוקמו מכונות מלחמה והרס, מנהרות תקיפה
13/05/2021  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מכונות הרס [צילום: נועם רבקין-פנטון/פלאש 90]

הקו המחבר בין מגורשי גוש-קטיף למגורשי לוד בא לידי ביטוי ויזואלי. אלה גורשו מבתיהם, אותם בנו באהבה כשמנורת בית הכנסת בגוש-קטיף מלווה אותם בגירושם מביתם. אלה, בלוד, מלווים מבין הפיח את ספרי התורה בדרכם למשמורת טרם שיעלו באש על-ידי הפורעים הערבים.

הקו הזה, בקליפת אגוז, הוא הקו העובר כחוט השני מהגירוש מגוש-קטיף ועד לגירוש יהודים מבתיהם בלב הארץ. זהו קו המסמל את תהליך התפתחות המפלצת העזתית, המפלצת שהחלה כסרדין עלוב, זניח, לא מאיים והפכה לכריש טורף, קטלני, מסוכן ומאיים.

כשהחממות בגוש-קטיף נעקרו, כשבתי הספר נהרסו, כשהאנשים אשר נטעו באהבה עץ ובשמחה בנו בית גורשו, כשבתי הכנסת נותרו יתומים והועלו רגע אחרי בלהבות כשהמון שונא רוקד בטירוף משולהב. שמענו את הצחוק המתפקע של הסרדין על העיוורון של היהודים, אותם יהודים אשר בנו והרסו ובעיקר הבטיחו כי אם טיל אחד בלבד יירה מעזה יקיץ הקץ על העזתים.

ומאז הגירוש לא הוקמו חממות, לא נבנו מפעלי הייטק, לא פותחו מועדוני תרבות, תיאטראות ומשכן לאומנות. כן הוקמו מכונות מלחמה והרס, מנהרות תקיפה. צמחו על חורבות בתי המגורשים בסיסים של טרור, פרחו טילים לאלפים, מנהרות צמחו לפלא, לבלבה השנאה וחיי תושבי עוטף ישראל היו לבלתי נסבלים.

הסרדין גדל וגדל, לפעמים היה לדולפין מעורר אמפתיה אך באופן מתמיד ביקש להיות כריש בעל מלתעות קטלניות. כך צמחה המפלצת העזתית, ותוך שהיא ממררת את חיי הישראלים מחד ובונה כוח ברזל מאידך-גיסא, השכילה להפוך את מדינת ישראל לבת ערובה תמידית. המפלצת הובילה את מדינת ישראל למופעי ריקודים מסחררים תוך שהיא הרקדנית המובילה, הראשית.

קובעת מתי יתרחש הסיבוב, מה יהיה תוכן הריקוד ובאיזה אופן יסתיים, האם בשפאגט מרשים או סתם בתנועת ניצחון של גלגלון על הראש הישראלי. הריקוד המוזר הזה בו הרקדנית גוררת את בת הזוג המסרבת לעלות על במת הריקוד, מאלצת אותה לעלות על הבמה ומשפילה אותה שוב ושוב.

המפלצת גדלה וגדלה, זרועותיה נשלחו ליהודה ושומרון ולמדינת ישראל. תאי השנאה הרדומים התעוררו באחת ברמלה ולוד, בעכו ובטובא זנגרייה, בכפר כנא ובכפר מנדא, באום אל פאחם ובדבוריה.

ההלם והתדהמה שהכו בציבור הישראלי גרמו לזעזוע עמוק ולהתעשתות מהירה. השכנים בבית הדירות, החברים לפס הייצור בעבודה, המכרים מהחצר המשותפת, הרופא והאחות, פקיד הבנק והפוליטיקאי, האנשים החביבים שראית בהם בני אדם שווים לך, החיים בהרמוניה, פתאום הפכו עורם. בין לילה היו לשונאים, לחוליגנים, לטרוריסטים, לצמאי דם יהודים, לפוגרומיצ'קים, לבריונים אלימים, לשורפי מכוניות ורודפי יהודים עם בקבוקי תבערה, למבערי ספרי קודש, למציתי בתי כנסת, למנפצי שמשות בתי עסק בבעלות יהודית, לבוזזי בתי היהודים הבורחים. אלה אותם אנשים שאך לפני יום הארת להם פנים במכולת, שתית איתם קפה במפעל ועתה הם מבקשי נשמתך, מבקשי נפשך.

כשהסרדין קיבל במתנה גירוש יהודים ללא כל תמורה, הוא לא ידע שובעה, הוא סירב להפסיק לצמוח, עד שהיה למפלצת. כריש המריח דם יהודים, תאב לדם יהודים, שונא. בלוד ובעכו, ברמלה ובטובא זנגריה הפנימו במהירות את מסר השנאה של המפלצת, השונאים הרימו ראש, וביקשו להסיר את ראש היהודים בשל היותם יהודים.

מהגירוש ועד לפוגרומים, קו אחד נמשך. לא קיפוח, לא אפליה, לא מצוקה, רק שנאה, שנאה ליהודים. חלפו הימים בהם פוגרומים ביהודים הסתיימו בהרכנת ראש של היהודי הסופר את מתיו, חובה קדושה היא לבוא חשבון עם כל הפושעים, הפורעים והפוגרומצ'יקים שהשתתפו בפסטיבל לשנאת ישראל.

בכל תקופה בתולדות העם היהודי היו מי שביקשו את נפשם של היהודים, בכל פעם הסיבות היו שונות, אך התוצאה הייתה אחת, מוות ליהודים, יהודים החוצה. האויב בעזה ברור, ידוע ומסומן. הציבור הערבי בישראל הוא לא אויב מוצהר, הוא לא מסומן כאויב ברור. מעתה חובת ההוכחה היא על הציבור הערבי-ישראלי.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  13/05/2021   |   עודכן:  13/05/2021
עמנואל בן-סבו
+הופצצה דירת ראש מערך הכטב"ם של חמאס
18:42 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+מטח רקטות מרצועת עזה על באר שבע
18:25 13/05/21  |  איציק וולף
אזעקות נשמעו ברחבי העיר באר שבע, לאחר שמחבלים ירו מרצועת עזה מטח רקטות לעבר בירת הנגב.
+עשרות פעילי חמאס חוסלו בתקיפת חמ"ל התצפיות בעזה
17:49 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+צה״ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס
17:30 13/05/21  |  איציק וולף
כלי טיס של צה״ל תקפו דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בלייה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות.

בנוסף, צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות: של מפקד פלוגה בגדוד סג'עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה. דובר צה"ל מסר כי משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.
+סוכם: עדיפות חקירתית לאירועי אלימות לאומנים
16:54 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+הצתת בית הכנסת בלוד גרמה לזיהום אסבסט
16:35 13/05/21  |  איציק וולף
בעקבות ההתפרעויות שהתרחשו בימים האחרונים בעיר לוד, נשרף כליל בית הכנסת "בית ישראל" ברחוב ברנר בעיר. תקרת בית הכנסת הייתה עשויה בחלקה מאסבסט צמנט. בעקבות שריפה זו, נוצר מפגע אסבסט כמשמעותו בחוק ואין להיכנס אליו או להוציא ממנו חפצים בשל זיהום האסבסט.

מפגע אסבסט עלול להיווצר, בין היתר, במצב שבו נשרפים לוחות האסבסט-צמנט במבנה, וסיבי האסבסט המסרטנים משתחררים לאוויר. הסיבים, עלולים לגרום נזק בריאותי בלתי הפיך לשוהים במבנה ובסביבתו, לעובדים ולעוברים בסמוך לאתר, ולתושבים המתגוררים במבנה ובסמוך אליו.

המשרד להגנת הסביבה ונציגי היחידה הסביבתית של עיריית לוד פעלו לאיתור בעל הנכס ומסרו לו הנחיות לטיפול מיידי במפגע באמצעות קבלן מורשה לאסבסט. אתמול ביצע קבלן מורשה מטעם עיריית לוד תיחום ושילוט במקום, המזהיר מפני הסכנה, וביצע אינקפסולציה (התזה של חומר מלכד למניעת ריחוף הסיבים) בשטח המפגע. המשרד להגנת הסביבה הוציא היום (ה') היתר להסרת האסבסט ולביצוע עבודות להסרת המפגע בשטח על-ידי קבלן מורשה והעבודות החלו.

"המשרד עובד בשיתוף פעולה עם עיריית לוד והיחידה הסביבתית של לוד לטיפול מלא במפגע ולהסרתו, וימשיך לסייע ככל שיידרש", לשון הודעת המשרד להגנת הסביבה.
[צילום: דני טינדלר, היחידה הסביבתית של לוד]
+צה"ל הכריז עוצר יציאות בכל היחידות
16:19 13/05/21  |  איציק וולף
עוצר יציאות: לוחמים בצה"ל יישארו בבסיסים עד להודעה חדשה.
+לקרוא לאויב הערבי בשמו
13:10 13/05/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
הארץ בוערת מבפנים ומבחוץ כשהמאחד את כל הזירות הוא שנאת הערבים אותנו, אי-השלמתם עם קיומנו כאן בארצנו וניסיונות חוזרים ונשנים מצדם לפגוע בנו כל אימת שהדבר מתאפשר כשהמטרה היא שנלך מכאן
(אנשים רעים ואלימים [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+לתפקוד הלקוי של המשטרה - קשר ישיר לריסוקה בידי הדרג הפוליטי
12:45 13/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טוען לריסוק שיטתי של המשטרה תוך מינוי אנשים לא מתאימים לתפקידים  ▪  במפלגת ימינה קראה ח"כ שקד להכניס כוחות צבא לערים המעורבות: "המשטרה הרימה דגל לבן"
המשטרה בלוד [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
סער. ריסוק שיטתי [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
+לשלול אזרחות ולאסור מתפרעים בעת אירוע ביטחוני
12:18 13/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טרת ההצעה - להרתיע כל אזרח ישראלי מלהשתתף בהתפרעות אלימה בעת אירוע ביטחוני רב מערכתי  ▪  ח״כ זוהר: קרא לכל חברי הסיעות לתמוך בהצעות - כדי להרתיע את המתפרעים בהווה בעתיד
(זוהר. צעד הרתעתי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+רוח תש"ח בתשפ"א
12:04 13/05/21  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
ירושלים 1948 וירושלים 2021. שתי שנים בהפרש ניכר ביניהן, ועדיין לא באו שקט ומנוחה לעיר הנצח. העיר שחוברה לה יחדיו, ונמצאת היום שבשיא פיתוחה ושגשוגה. שתי נקודות ציון במלחמה הערבית הבלתי נלאית על ירושלים ונגד הבית הלאומי של העם היהודי. מלחמת 120 השנה. כמו אז גם היום, האויב טרם משלים עם עצם קיומנו
(ערבים מתפרעים בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מר נתניהו, תקשיב למר נתניהו
09:22 13/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדיניות הנבונה היחידה מול הטרור היא סירוב להיכנע ונכונות להפעיל כוח  ▪  אם הממשלה מפגינה חולשה מול הטרוריסטים, עלול חלק מן הציבור ליטול את החוק לידיו
(ספר פורץ דרך)
+הטפשות השקר והצביעות שחברו יחדיו
07:53 13/05/21  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
בשעת אמת ומבחן כמו היום ב"פרעות תשפ"א" מוצאים אנו (כולנו) את עצמנו במבוכה רוויית אכזבה, כעס, חוסר אונים ופליאה כיצד הגענו עד הלום? איך לא קראנו את המפה נכון, איך הם הערימו עלינו ומעיזים להרים יד ואש על קדשי ישראל?
(כיצד הגענו עד הלום? [צילום: אדי ישראל])
+"פגענו משמעותית בייצור הרקטות בעזה"
07:52 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צה"ל מעריך כי במאות התקיפות שבוצעו מן האוויר ברצועת עזה נפגע באופן משמעותי מערך ייצור הרקטות הפלשתיני  ▪  אוגדת עזה, פיקוד הדרום ופורום מטכ"ל יאשרו היום תוכניות תימרון וכניסה קרקעית לרצועה  ▪  האזעקות שנשמעו הלילה בצפון - בגלל תקלה במערכת
ירי רקטות אמש מרצועת עזה לעבר ישראל [צילום: אדי ישראל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהמנורה של גוש-קטיף ועד ספרי התורה בלוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
13/05/21 18:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ההתייחסות של החברה היהודית כלפי האוכלוסייה הערבית הקרויה "ערביי ישראל" מושתתת על שקר, על צביעות ולא מעט גם על טיפשות. הבסיס לחוליים הללו נובע מבעיית ההשלמה או אי-ההשלמה עם הרעיון הציוני היסודי שמהותו "שיבת העם לארצו". שיבה שבעקבותיה אולצו תושבים ארעיים שיישבו אותה זמן מה ולא עשו כל מאמץ לפתחה ולקדמה.
13/05/2021  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
בתום לילה נוסף של אזעקות מעוטף עזה ועד לגוש-דן והשרון הודיע דובר צה"ל כי ניתן לומר שמדינת ישראל פגעה באופן משמעותי במערך ייצור הרקטות של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי.
13/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי בכוונתו להוביל חקיקה שתאפשר הכנסת חיילי צה"ל לערים שבהן יש התנגשויות אלימות בין יהודים לערבים.
13/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
חמאס הצליחה להפתיע את ישראל במתקפה כשהיא זוכה לגינויים מרוב העולם המוסלמי וכאשר עמדתו של הממשל האמריקני כלפיה אינו ברור. אלמנטים רבים במאבק הפלשתיני התחברו בסבב הנוכחי: קדושת ירושלים באיסלאם, תפילת רמדאן, סוגיית הקרקעות (שיח' ג'ראח), פוליטיקה פלשתינית וישראלית. אין ספק כי חמאס הצליח להפתיע את מערכת הביטחון. העיתוי הנוכחי הוא ללא ספק, אם נשתמש במושגים מעולם השחמט, צעד של שח - איום על המלך. כלומר, איום על שלום המדינה, אך לא חלילה שחמט - צעד הכנעה. צעד מתוחכם ומחושב כזה לא יכול להיות מקרי וכנראה תוכנן מראש. להלן ההסבר מדוע בחר חמאס בעיתוי הנוכחי להכריז על מלחמה נגד ישראל.
12/05/2021  |  ירון פרידמן  |   יומני בלוגרים
מהומות בין יהודים וערבים בעיר לוד גם הערב, למרות העוצר שהוטל על העיר. מהומות גם בערים מעורבות אחרות - טבריה ועכו. בעיר עכו נפצע יהודי באורח אנוש בלינץ' שביצעו בו ערבים אשר התקיפו אותו במקלות ובאבנים.
12/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il