|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות

ישראל במרוץ נגד הזמן ברצועת עזה

ישראל תרחיב את ההתקפות הצבאיות על ארגוני הטרור ברצועת עזה כדי לנסות ולהשיג את יעדי מבצע "שומרי החומות" לפני שהקהיליה הבינלאומית תאלץ אותה להסכים להפסקת אש. המשימה העיקרית של ישראל היא לשבור את המשוואה החדשה שארגון חמאס מנסה ליצור ולקבוע כללי משחק חדשים בעימות בין ישראל לארגוני הטרור
13/05/2021  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   מבצע שומר החומות   |   תגובות
תקיפת חיל האוויר בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]

העימות האלים בין ישראל לחמאס,ירי הרקטות לעבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה,ממשיכים לעמוד בראש סדר היום התקשורתי והמדיני בעולם ומנהיגים שונים קוראים להפסיק את הלחימה ולהגיע להפסקת אש ורגיעה.

הקבינט הביטחוני אישר אמש פה אחד את המלצות הרמטכ"ל לעלות מדרגה בתקיפות של צה"ל ברצועת עזה כדי לממש את יעדי המבצע ולשקם את ההרתעה של ישראל, לצה"ל יש עוד מטרות רבות שצריך לפגוע בהן בתחום אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור, המנהרות וחיסול פעילי הטרור.

גורמים מדיניים בכירים מעריכים כי הפעילות ההתקפית של צה"ל ברצועת עזה תמשך לפחות עוד כמה ימים עד אחרי חג שבועות בתחילת השבוע הבא. המאמצים של האו"מ, מצרים וקטר להביא להפסקת אש נכשלו.הפניות שהגיעו לישראל מגורמים אלה נתקלו בתגובה ישראלית כי היא עסוקה בהשלמת יעדי המבצע הצבאי וכי הפסקת האש איננה עומדת על הפרק.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו, הוא גינה את ירי הרקטות לעבר ישראל והדגיש את זכותה להגנה עצמית. ביידן הביע תקווה שהעימות יסתיים בקרוב וציין שאנשיו נמצאים בקשר עם גורמים בישראל ובשאר המזרח התיכון. ישראל נמצאת במרוץ נגד הזמן כדי להספיק להשיג כמה שיותר מהיעדים שקבעה לעצמה ברצועת עזה לפני שהלחץ הבינלאומי עליה יתגבר כדי להגיע להפסקת אש. גורמים מדיניים בירושלים מעריכים כי יש לה חלון הזדמנויות פתוח של ימים ספורים בלבד, צה"ל קיבל את ההנחיות המתאימות מהקבינט הביטחוני ונערך בהתאם להרחבת התקפות על יעדי הטרור ברצועת עזה.

שבירת המשוואה החדשה של חמאס

היעד העיקרי של ישראל הוא לכפות על ארגוני הטרור ברצועת עזה כללי משחק חדשים ולבטל את המשוואה החדשה של חמאס שיוצרת לינקג' בין המתרחש בירושלים לגבול רצועת עזה. ארגון חמאס מסתמך על המשבר הפוליטי הפנימי בישראל ועל הלחץ הבינלאומי כי הם יאלצו את ממשלת המעבר בישראל להגיע להפסקת אש מהירה.

שני הצדדים, ישראל וחמאס, הבהירו באמצעות המתווכים כי הם אינם מעוניינים בעימות צבאי כולל ומנסים לממש הישגים צבאיים לפני שתכפה עליהם הפסקת האש. ארגון חמאס מרוצה מההתנהגות של המגזר הערבי בישראל, גורמים בחמאס אמרו כי המגזר הערבי "עבר מסולידריות מילולית לסולידריות מעשית וערביי ישראל חסמו צירים, שרפו מכוניות והתעמתו עם המשטרה והמתנחלים".

במגעים שהיו לחמאס עם המתווכים הוא הציב מספר תנאים להפסקת אש:

  • הפסקה מוחלטת של התקיפות הישראליות ברצועת עזה.
  • שחרור כל העצורים במהלך המהומות במזרח ירושלים.
  • התחייבות ישראלית לא להתערב בנעשה בהר-הבית.
  • ויתור ישראלי על דרישה לפנות את המשפחות הפלשתיניות משכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים.

ישראל דוחה את כל התנאים האלה.

גורמים מדיניים אומרים כי ישראל עדיין לא הסירה את הכפפות ברצועת עזה וכי אם ימשך שיגור מטחי הרקטות הכבדים לערים המרכזיות בישראל, צה"ל עשוי לעבור למדיניות התקפות צבאיות המכונה בעגה הביטחונית "בעל הבית השתגע" שהינה מדיניות התקיפות הצבאיות שהנהיג צה"ל בשכונת א-דאחיה בבירות במהלך מלחמת לבנון השנייה ושמרתיעה את ארגון חיזבאללה, מאז ועד היום, מלתקוף את ישראל, למרות שארסנל הרקטות והטילים שלו גדול בהרבה יותר מזה של ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

משחק הדימויים

חלק חשוב בשיקום ההרתעה הישרלית תלוי, לדברי גורמים מדיניים בכירים, בהנחתת מכות צבאיות חזקות על ארגוני הטרור יותר מאשר היו בסבבי הלחימה הקודמים מול רצועת עזה. ישראל חייבת לגבות מחיר יקר מארגוני הטרור כדי להרתיעם מליזום סבבי לחימה נוספים נגד ישראל.

הדרג המדיני והצבאי בישראל מבין היטב כי אי-אפשר להכריע את ארגוני הטרור בהפצצות מהאוויר, אבל כרגע ההחלטה של הקבינט היא להרחיב את התקיפות הצבאיות מבלי לעבור למלחמה קרקעית שעלולה לתת יתרון לארגוני הטרור ולהביא למספר נפגעים גבוה בקרב חיילי צה"ל, לצה"ל יש עליונות אווירית ומודיעינית ויש למצותה עד תום.

מבצע החיסולים הממוקדים אתמול ברצועת עזה השיג הישג חשוב בחיסולם של ארבעה בכירים במטכ"ל של חמאס, ממהמעגל הקרוב ביותר למוחמד דף, רמטכ"ל חמאס, וישראל מהדקת את המצוד אחרי מוחמד דף ויחיא סינוואר. גורמים מדיניים אומרים כי ישראל זקוקה לעוד הישגים בתחום הסיכולים הממוקדים של בכירים בחמאס כדי לצרוב את תמונת הניצחון בתודעה הפלשתינית.לדבריהם, "ישראל מנסה לשבור באמצעות הרחבת המבצע הצבאי את מאזן הכוחות שמנסה ליצור ארגון חמאס בין ארגון טרור לבין מדינה" וישראל חייבת לקבע את המסר כי היא חזקה יותר ולהרתיע את חמאס כפי שהיא מרתיעה את ארגון חיזבאללה בלבנון.

ברקע הדברים גם הפעילות של אירן מאחורי הקלעים שדוחפת את ארגון חמאס לנסות ולבסס "דריסת רגל" בשטחי הגדה ולדחוק את הרש"פ הצידה, האירנים היו בסוד העניינים והנהגת חמאס שיתפה אותם בכוונתה להנחית מכת פתע רקטית על ישראל על כל המשתמע מכך. אירן מעודדת את ארגוני הטרור להמשיך בירי הרקטות לעבר ישראל ומנסה באמצעות ההסלמה הביטחונית,לתקוע טריז בין ישראל למדינות ערב המתונות שעימן יש לישראל הסכמי שלום ונורמליזציה, האירנים כבר נהנים מהחיזור הסעודי אחריהם בעקבות המדיניות של ממשל ביידן והסלמת ההתקפות של המורדים החות'ים על הערים המרכזיות בסעודיה ומתקני הנפט שלה.

תאריך:  13/05/2021   |   עודכן:  13/05/2021
יוני בן-מנחם
+מטחים כבדים לעבר נתב"ג, לוד, רמלה, מודיעין, אשקלון, אשדוד ויישובי השפלה
22:14 13/05/21  |  עידן יוסף

+מטח כבד על אשקלון ואשדוד
22:08 13/05/21  |  
מטח כבד נורה על אשקלון ואשדוד. בחמאס מדווחים על ירי ממוקד של 90 רקטות.
+לוד: בית כנסת הוצת ועולה בלהבות
21:51 13/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זהו בית הכנסת הרביעי שנשרף במהלך הפרעות  ▪  כמה יהודים נפצעו מירי של ערבים בלוד
בית הכנסת עולה באש [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+ירי מכיוון לבנון לעבר חופי ישראל
21:42 13/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הדי פיצוצים נשמעו בגליל המערבי  ▪  אין נפגעים באירוע  ▪  בלבנון דווח כי מדובר בירי גראד מהכפר כלילה  ▪  בצה"ל בודקים את הדיווח וכפי הנראה מדובר ברקטות שנורו לים בסמוך לישוב ישראלי
([צילום אילוסטרציה: יוסי גבאי])
+מחלף גולני: צעיר ערבי נדקר בידי צעיר יהודי
21:21 13/05/21  |  עידן יוסף
מקורות ערביים מדווחים על צעיר ערבי שנדקר בידי חוליגן יהודי במחלף גולני. על-פי הדיווח, מצבו בינוני והוא מפונה לבית חולים. לדיווח אין אימות ממקור אחר.

+קליע נורה על רכב של יהודי במהלך נסיעה בנגב
20:54 13/05/21  |  עידן יוסף
ביישוב בני שמעון שבנגב דווח על נהג שנפתחה לעברו אש חיה כשנסע בין שובל למשמר הנגב. לאחר שרכבו נרגם באבנים, הוא הגביר מהירות וכשהגיע ליעדו גילה קליע נעוץ ברכב (חדשות 12).
+פצוע יהודי נוסף מירי ערבים בלוד
20:49 13/05/21  |  עידן יוסף
פצוע יהודי נוסף מירי ערבים בלוד. ברחוב החלוץ יהודים נצורים בדירה, בבניין נמצאים ערבים חמושים שארבו להם. המשטרה עודכנה, ואזרחים יהודים הוזעקו למקום כדי לחלצם.
+עכו: נעצר ערבי החשוד בביצוע הלינץ' באלעד ברזילי
20:46 13/05/21  |  
נעצר ערבי בחשד למעורבות בביצוע הלינץ' בעכו אמש, שבו נפצע קשה אלעד ברזילאי.
+לפיד הגיע לתדרוך ביטחוני אצל נתניהו
20:30 13/05/21  |  עידן יוסף
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיע לתדרוך ביטחוני אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפיד אינו ראש האופוזיציה לנוכח העובדה שכעת יש ממשלת מעבר, ולכן אין חובה חוקית לתדרך אותו. מדובר במחווה מצד נתניהו.
+בנט: ממשלת השינוי ירדה מהפרק
20:05 13/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות שיחה קשה עם איילת שקד, אומר כי ממשלת שינוי בהרכב המתוכנן לא תוכל להתמודד עם המצב  ▪  התחדש המו"מ בין ימינה לליכוד  ▪  בנט מעוניין להביא לממשלת אחדות בהשתתפות לפיד, גנץ וסער  ▪  אם 61 ח"כים לא יתמכו בנתניהו מסתמנת הליכה לבחירות חמישיות
בנט. התקפל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מטחי הטילים לעבר ישראל משבשים את אספקת החשמל לעזה
19:52 13/05/21  |  
חברת החשמל: שלושה קווי מתח גבוה (מתוך עשרה) המזינים את רצועת עזה נפגעו ממטחי הטילים לעבר ישראל ולפיכך הופסקה האספקה באמצעותם. בשלב הזה הקווים לא יתוקנו מאחר שאין גישה לאזור.
+נעצרו יהודים שתקפו צוות צילום של כאן בת"א-יפו
19:41 13/05/21  |  עידן יוסף
בשכונת התקווה בתל אביב נעצרו שני אנשי ימין קיצוני כבני 30 בחשד לתקיפת צוות טלוויזיה של כאן חדשות. הכתב יואב זהבי לא נפגע. מחר הם יובאו לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצרם.

המשטרה הייתה במקום במהלך היערכות לבלימת תהלוכה לא חוקית המונית בשכונה.
[צילום: אדם רוטברט, שימוש לפי סעיף 27א]
+לוד: ערבים יורים על יהודים; פצוע קשה
19:34 13/05/21  |  עידן יוסף
שלושה יהודים נפצעו לפני זמן קצר בלוד בפרעות הערבים. בשכונת גני אביב יהודי נפצע קשה מירי. ברחוב אקסודוס פצוע קל-בינוני מירי. באזור התעשיה נפצע יהודי מאבנים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "‏אני במכינה הקד"צ בלוד. זה מה שקרה כאן לפני חצי שעה. ירי חי מאסיבי עם מקור ירי ברור. פצוע אחד ברגל. עומדים כאן כוחות מג"ב ולא עושים כלום. לא חותרים למגע, לא מנהלים מרדף, לא מכתרים את הבניין, לא יורים. כלום".
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+גנץ אישר גיוס 9,000 אנשי מילואים
19:23 13/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות  ▪  נמשכות הפרעות ביהודים באזורי חיכוך ובערים המעורבות, והמשטרה קיבלה כוחות מילואים של מג"ב ותגבור פלוגות מג"ב מיהודה ומהשומרון
ישראלי ובנו בחבל לכיש [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+ת"א-יפו: חייל נפצע קשה בתקיפת פורע ערבי
19:05 13/05/21  |  עידן יוסף
חייל בן 19 פונה לבית החולים איכילוב לאחר שהותקף באלימות ע"י ערבי בת"א-יפו. הוא במצב קשה וסובל מדימום מוחי (בי"ח איכילוב).
+‏דיווח ראשוני על פגיעה ברכב בבאר שבע
18:55 13/05/21  |  

+הופצצה דירת ראש מערך הכטב"ם של חמאס
18:42 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+עשרות פעילי חמאס חוסלו בתקיפת חמ"ל התצפיות בעזה
17:49 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+צה״ל תקף ארבע דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס
17:30 13/05/21  |  איציק וולף
כלי טיס של צה״ל תקפו דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג׳בלייה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות.

בנוסף, צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות נוספות: של מפקד פלוגה בגדוד סג'עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורע בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל באלח במרכז הרצועה. דובר צה"ל מסר כי משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.
+המהומות בלוד ובעכו: שינויים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ
17:15 13/05/21  |  עידן יוסף
בשל הפוגרום הערבי בלוד, חלים שינויים בתנועת הרכבות מדרום לתל אביב:

  • רכבות בקווים נהריה-באר שבע: מופעלות בין תחנות נהריה ות"א ההגנה בלבד.
  • רכבות בקו הפרברי בקו בנימינה-ת"א-רחובות-אשקלון: מופעלות בין תחנות בנימינה לתחנת ת"א ההגנה בלבד.
  • רכבות בקווים לוד-ראשל"צ הראשונים, נתניה-בית שמש, דימונה-ב"ש צפון האונ': לא מופעלות.

הסעיות מופעלות בין תחנות ת"א סבידור מרכז, ת"א ההגנה, לוד, ב"ש, ותחנות נוספות באזור הדרום.

תחנות אלה סגורות כעת זמנית לשירות: דימונה, ב"ש מרכז, ב"ש צפון האונ', אופקים, נתיבות, שדרות, להבים רהט, קריית גת, קריית מלאכי יואב, מזכרת בתיה, רמלה, לוד, כפר חב"ד, לוד גני אביב, ראשל"צ הראשונים, בית שמש.

בשל הצפי להפרות סדר בקרבת המסילה בעיר עכו, תופסק מהשעה 18:30 (בקירוב) תנועת הרכבות בין תחנות נהריה וקריית מוצקין, ורכבות בקווים באר שבע/מודיעין-נהריה תסיימנה נסיעתן בתחנת קריית מוצקין. יופעלו היסעים בין תחנות קריית מוצקין ונהריה.
עובדי רכבת בלוד נזקקו לליווי משטרתי לצאת חזרה לבתיהם [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+התרעת חדירת כלי טיס בנחל עוז ועלומים
16:05 13/05/21  |  מירב ארד
התרעת חדירת כלי טיס בנחל עוז ועלומים. התושבים הונחו להסתגר בבתים מחשש לרחפן נפץ.

+גנץ במערך הכטמ"ם: "אין לנו מגבלת זמן, יש לנו עוד הרבה יעדים"
15:39 13/05/21  |  מירב ארד
שר הביטחון, בני גנץ, סיים כעת ביקור בבסיס פלמחים, ביחד עם מפקד הבסיס תא"ל יואב עמירם. גנץ קיבל סקירה מבצעית, צפה בפעולות מערך הכטמ"ם, וקיים שיח עם מפקדי הטייסות והצוותים המבצעיים. לאחר מכן, קיים גנץ סיור בגף הטכני של טייסת ״הנחש השחור״ ושוחח עם החיילים. בסיום הביקור אמר גנץ: "השמדנו נכסים צבאיים משמעותיים, סיכלנו בכירים ופגענו במערך התת קרקעי ובחוליות השיגור. בעוד שלאויבנו יש מטרה לפגוע באזרחים, לנו יש בנק מטרות עמוק ואיכותי של יעדי טרור. בחמאס הופתעו מעוצמת התגובה ומהיעדים שהגענו אליהם.
אני אומר בצורה מפורשת: אנחנו נמשיך להגן ונמשיך לתקוף עד שהאש תופסק ונבטיח שקט ארוך טווח. אין לנו מגבלת זמן, יש לנו עוד הרבה מאוד יעדים". גנץ התייחס גם למצב הפנימי בישראל ואמר: "אין שום לגיטימציה לאלימות ואין מקום להסתה. אנחנו צריכים לחיות ביחד, מותר לכל אדם למחות אבל אנחנו לא נגלה שום סובלנות לאנרכיה.
([צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון])
[צילום: טל עוז / משרד הביטחון]
+לוחמי מגלן תקפו משגר נ"ט של חמאס שמוקם בבניין מגורים
15:34 13/05/21  |  מירב ארד
סיכול משגרי הנ"ט נמשך: לוחמי מגלן תקפו משגר נ"ט של ארגון הטרור החמאס שמוקם בבניין מגורים רב קומות בדרום רצועת עזה. בצה"ל מציינים כי ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה.
+ממשיכים להתפרע: 3 תחנות רכבת נסגרו; הופסקו הרכבות ללוד
15:27 13/05/21  |  עידן יוסף
בשל הפרות סדר של ערבים בסמוך למסילה בלוד, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות ת"א ההגנה ולוד. תחנות כפר חב"ד, לוד גני אביב, וראשל"צ הראשונים נסגרו זמנית.
+כטב"ם ממולכד התפוצץ מעל קיבוץ בעוטף עזה; אין נפגעים
15:26 13/05/21  |  מירב ארד
כלי טיס בלתי מאויש מרצועת עזה התפוצץ סמוך לאחד מהיישובים בעוטף. אין נפגעים.
+מטחים כבדים לעבר גוש-דן, השפלה והדרום
14:31 13/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רקטות נורו אל ערי מרכז הארץ, השרון, באר שבע, אשקלון ויישובי עוטף עזה  ▪  חובשים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-4 נפגעים במצב בינוני וקל בהם ילד בן 7  ▪  כטב"ם שחדר לשמי ישראל מעזה התפוצץ באזור העוטף. לא היו נגפעים  ▪  בחמאס מציינים כי ירו טילים בטווח של יותר מ-220 ו-250 ק"מ
(שרידי רקטה בדרום תל אביב [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
+הפוגרום הערבי: נזק ל-150 אוטובוסי תחבורה ציבורית
13:59 13/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות ההתפרעויות והמהומות ברחבי הארץ נגרמו נזקים של עשרות מיליוני שקלים בתשתיות התחבורה והדרך ונגרמו שיבושים לשירותי התחבורה הציבורית
אוטובוסים של אגד שניזוקו בפוגרום הערבי בירושלים [צילום: נהגי החברה]
+אחיהוד: מכוניות של יהודים הוצתו בתחנת הרכבת
13:55 13/05/21  |  עידן יוסף
פורעים ערבים הציתו מכוניות של יהודים שחנו בחניון תחנת רכבת באחיהוד בארבע לפנות בוקר.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+צה"ל תקף מתחם צבאי ובו שלושה משגרי נ"ט בדרום הרצועה
13:49 13/05/21  |  מירב ארד
דובר צה"ל: צה"ל תקף מתחם צבאי ובו שלושה משגרי נ"ט של ארגון הטרור החמאס בדרום רצועת עזה.
+לקרוא לאויב הערבי בשמו
13:10 13/05/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
הארץ בוערת מבפנים ומבחוץ כשהמאחד את כל הזירות הוא שנאת הערבים אותנו, אי-השלמתם עם קיומנו כאן בארצנו וניסיונות חוזרים ונשנים מצדם לפגוע בנו כל אימת שהדבר מתאפשר כשהמטרה היא שנלך מכאן
(אנשים רעים ואלימים [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+צה"ל תקף חולייית נ"ט רביעית ברצועת עזה
13:04 13/05/21  |  מירב ארד
דובר צה"ל: צה"ל זיהה ותקף חוליית נ״ט נוספת במרחב רצועת עזה. מדובר בירי הנ״ט הרביעי שמסוכל על-ידי צה״ל החל משעות הבוקר, נכון לשעה זו.
+שר הביטחון גנץ מקיים התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל
12:51 13/05/21  |  מירב ארד
שר הביטחון גנץ מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית לקראת המשך הפעולות, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, ראש אגא"ס ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.


([צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון])
+לשלול אזרחות ולאסור מתפרעים בעת אירוע ביטחוני
12:18 13/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טרת ההצעה - להרתיע כל אזרח ישראלי מלהשתתף בהתפרעות אלימה בעת אירוע ביטחוני רב מערכתי  ▪  ח״כ זוהר: קרא לכל חברי הסיעות לתמוך בהצעות - כדי להרתיע את המתפרעים בהווה בעתיד
(זוהר. צעד הרתעתי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+קווי השבת "נעים בסופ"ש" לא יופעלו בסוף-השבוע ובחג השבועות
12:10 13/05/21  |  עידן יוסף
בשל הנחיות פיקוד העורף והמצב הביטחוני החליטו ראשי הרשויות המפעילות את מיזם "נעים בסופ"ש" שלא להפעילו בסוף-השבוע הקרוב ובחג השבועות.

פעילות המערך, המשותף לרשויות תל אביב-יפו, גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ושהם) הופסקה למספר חודשים בשל הסגרים שהוטלו עם משבר הקורונה ועם חזרתו המחודשת בחודש מרס.
+סוכלה הברחה של חומרים כימיים אל תוך רצועת עזה
12:06 13/05/21  |  מירב ארד
בודקי המכס במעבר ניצנה סיכלו אתמול (יום ד') הברחה של חומרים כימיים אשר לפי החשד משמשים את מערך הרקטות ברצועת עזה. החומרים נתפסו במטען שיובא על ידי יבואן תושב עזה, עליו הצהיר כי הוא מכיל מפיצי ריח. במסגרת בידוק המטען במעבר, השתמשו בודקי המכס באמצעים טכנולוגיים מיוחדים, פתחו את בקבוקי מפיצי הריח, וגילו כי בחלקם יש חומרים ואבקות שאינן תואמות להצהרה. מבדיקה מעמיקה התברר כי מדובר בחומרים דו שימושיים האסורים לכניסה לשטח רצועת עזה, ושעל פי החשד משמשים את המערך הרקטי ברצועה. החומרים והממצאים הועברו לכוחות הביטחון המשך טיפול.
+עכו: נזקי הפוגרום תוקנו; תנועת הרכבות מנהריה מתחדשת
12:00 13/05/21  |  עידן יוסף
צוותי רכבת ישראל תיקנו את תקלות התקשורת שנגרמו מהפוגרום הערבי בעכו אמש. תנועת הרכבות בין תחנות נהריה ועכו תחודש בהדרגה מהשעה 12:30 (בקירוב). רכבת ראשונה שתצא מעכו לכיוון צפון: רכבת 110 שתצא בשעה 12:29. רכבת ראשונה תצא מעכו לכיוון דרום: רכבת 165 שתצא בשעה 12:24.

במהלך הפוגרום נגרם נזק לתשתיות ולכבלי התקשורת לניהול תנועת הרכבות. הרכבת העמידה בבוקר מערך הסעיות בין תחנת נהריה לתחנה עכו.
+הושגה שליטה בשריפת האכסניה בעכו; נזק נגרם למבנה
11:50 13/05/21  |  מירב ארד
לוחמי האש השיגו שליטה בשריפת אכסנית ״המרכז הבנלאומי לשימור״ בעכו העתיקה
לא דווח על נפגעים. לוחמי האש מנעו את התפשטות השריפה לדירות הסמוכות לאכסניה. נזק כבד נגרם למבנה.

שריפה באכסניה בעכו [צילום: דוברות כבאות והצלה]
+צה"ל זיהה ותקף חוליית נ״ט ומנע ירי אל עבר ישראל
11:43 13/05/21  |  איציק וולף
צה"ל תקף וסיכל חוליית נ״ט של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה ומנעו ירי אל עבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הפעולה בוצעה תוך 'סגירת מעגל' מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה.
+מטח רקטות: אזעקות נשמעו בנתיבות ובעוטף עזה
11:21 13/05/21  |  איציק וולף
אזעקה נשמעה בנתיבות ובאזור עוטף עזה לאחר שמחבלים ירו מרצועת עזה מטח רקטות. מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטות.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפת אכסניה בעכו
11:14 13/05/21  |  מירב ארד
שלושה צוותי כיבוי וטרקטורון כיבוי פועלים (יום ה') בשריפת אכסניה השייכת לרשות העתיקות בעיר עכו העתיקה סמוך למגדלור. עפ״י דיווח ראשוני קיימת סכנת קריסה למבנה. עד כה לא דווח על נפגעים.
([צילום: דוברות כבאות והצלה])
מת״ח זבולון טפסר גיל ברסנו [צילום: דוברות כבאות והצלה]
+במהלך הלילה עצרה המשטרה 82 חשודים בהפרות סדר בצפון
11:11 13/05/21  |  מירב ארד
במהלך הלילה משטרת ישראל עצרה במחוז צפון 82 חשודים בהפרות סדר, מתוכם 76 חשודים יובאו היום לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. מתחילת הארועים נעצרו במחוז הצפון 232 חשודים מרביתם צעירים חלקם אף קטינים בני 13 ו-14.
+צה״ל תקף חוליית משגרי נ״ט של החמאס
11:06 13/05/21  |  מירב ארד
צה״ל תקף לפני זמן קצר חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. החוליה הותקפה בעת שכיוונה ירי לשטח ישראל.
+המשטרה מטפלת בהפרות הסדר בכפר קאסם
10:45 13/05/21  |  מירב ארד
שוטרי משטרת ישראל מטפלים באירוע של הפרת הסדר הציבורי בכפר קאסם.
כמה עשרות מתפרעים הבעירו צמיגים, השליכו אבנים והתעמתו עם השוטרים והציתו שתי ניידות משטרה. משטרת ישראל פועלת להשבת הסדר במקום.
+שיפור משמעותי במצב פצוע הלינץ' מעכו
10:38 13/05/21  |  איציק וולף
הטבה משמעותית חלה הבוקר במצבו של אלעד ברזילי, הפצוע בן ה-37 מעכו שנפגע באורח קשה בראשו במהלך הלילה כשעבר לינץ' על-ידי פורעים ערבים. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נירוכירורגי במרכז הרפואי גליל בנהריה כשהוא מונשם ומורדם.

"הפצוע הובא במצב קשה מאוד ועבר ניתוח מורכב ביותר, שלאחריו הועבר לאישפוז כשהוא מורדם ומונשם. אומנם ארוכה הדרך להחלמתו והוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים, אך בשלב זה ניתן לשמור על אופטימיות זהירה", אמר מנהל המחלקה הנירוכירורגית בבית החולים בנהריה, פרופ' ז'אן סוסטיאל.
+השר אוחנה יקיים הערכת מצב בחפ"ק מג"ב בלוד
10:24 13/05/21  |  מירב ארד
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה יקיים הערכת מצב עם פיקוד המשטרה בחפ״ק מג״ב בלוד.
+צה"ל תקף מבנה מודיעין של חמאס בעזה
10:22 13/05/21  |  מירב ארד
מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר משרדים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס ברימאל שברצועת עזה.
[צילום: דו"צ]
+מלכוד-22, דגם 2021
10:14 13/05/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אבו מאזן רוצה משא-ומתן (למרות שהוא נוכל בזכות עצמו)  ▪  אך ביבי מפחד ממנו ומהשלום  ▪  לפיכך הוא חותם טפסים, לפי הסיפור של הלר, עם חמאס, שאינו רוצה שלום וכך מאפשר למלכוד להתבצע
(נתניהו. יוצא למלחמה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+גנץ: חיילי צה"ל לא יעסקו בשיטור ובאכיפה
10:09 13/05/21  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, חתם (יום ה', 13.5.21) על צו גיוס לעשר פלוגות מג"ב במילואים, בכדי לתגבר את כוחות המשטרה. זאת, על רקע ההתפרצות האלימה והלאומנית בערים המעורבות ברחבי הארץ ולאחר הסטת הכוחות והגיוס שנערכו שלשום.

עוד החליט שר הביטחון, לסייע למשטרת ישראל ולמג"ב בכל מה שנדרש, לרבות בהליך הגיוס, במעטפת הלוגיסטית, באימון ובחיול הפלוגות בכדי להכניסן לכשירות באופן מהיר ואפקטיבי.
לצד זאת, קבע שר הביטחון כי אף חייל צה"ל לא יעסוק בפעולות שיטור, שאינן חלק ממשימותיו של צה"ל כצבא העם.
+גנץ: צה"ל לא יעסוק בשיטור ואכיפה
10:08 13/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חתם על צו גיוס לעשר פלוגות מג"ב במילואים, בכדי לתגבר את כוחות המשטרה בערים המעורבות  ▪  "אף חייל צה"ל לא יעסוק בפעולות שיטור, שאינן חלק ממשימותיו של צה"ל כצבא העם"
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+לוד: צעיר יהודי נדקר סמוך לשוק בעיר
09:50 13/05/21  |  מירב ארד
דיווח: צעיר יהודי בן 34 נדקר בפלג גוף עליון סמוך לשוק בלוד. חשוד נמלט. הפצוע פונה ע"י לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני. כוחות משטרה במקום לבירור נסיבות האירוע.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל במרוץ נגד הזמן ברצועת עזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע שומר החומות
הקו המחבר בין מגורשי גוש-קטיף למגורשי לוד בא לידי ביטוי ויזואלי. אלה גורשו מבתיהם, אותם בנו באהבה כשמנורת בית הכנסת בגוש-קטיף מלווה אותם בגירושם מביתם. אלה, בלוד, מלווים מבין הפיח את ספרי התורה בדרכם למשמורת טרם שיעלו באש על-ידי הפורעים הערבים.
ההתייחסות של החברה היהודית כלפי האוכלוסייה הערבית הקרויה "ערביי ישראל" מושתתת על שקר, על צביעות ולא מעט גם על טיפשות. הבסיס לחוליים הללו נובע מבעיית ההשלמה או אי-ההשלמה עם הרעיון הציוני היסודי שמהותו "שיבת העם לארצו". שיבה שבעקבותיה אולצו תושבים ארעיים שיישבו אותה זמן מה ולא עשו כל מאמץ לפתחה ולקדמה.
13/05/2021  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
בתום לילה נוסף של אזעקות מעוטף עזה ועד לגוש-דן והשרון הודיע דובר צה"ל כי ניתן לומר שמדינת ישראל פגעה באופן משמעותי במערך ייצור הרקטות של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי.
13/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ארגון החמאס ירה (יום ה', 13.5.21) מטח רקטות מסיבי לעבר גוש-דן והשרון, ולעבר עמק יזרעאל. אזעקות נשמעו בערים תל אביב, כפר סבא, הוד השרון, ראשון לציון ועוד. מערכות כיפות ברזל יירטו רבות מן הרקטות שנורו לעבר ישראל.
13/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי בכוונתו להוביל חקיקה שתאפשר הכנסת חיילי צה"ל לערים שבהן יש התנגשויות אלימות בין יהודים לערבים.
13/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפרי...
אלי אלון
אלי אלון
עברתי בימים אלה ברחוב רש"י בתל אביב והבחנתי במבנה בית הכנסת שלא היה ידוע ומוכר לי לפני כן    מבנה בית הכנסת ועברו ההיסטורי סיקרנו אותי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il