|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים

לקחים ראשונים מהמלחמה נגד חמאס

מבצע "שומרי החומות" נמשך כשההישג העיקרי של חמאס עד כה הוא המשך ירי הרקטות לעבר ישראל, בעוד צה"ל השיג פגיעה משמעותית במערך המנהרות של חמאס ובמפעלי יצור הרקטות. ישראל הצליחה לסכל את כל "ההפתעות" שתכנן ארגון חמאס לפגיעה בישראל מהאוויר הים והיבשה, חמאס ניצל את התמיכה הכספית שקיבל לצורך שיקום הרצועה להתעצמות צבאית והכנת המלחמה
18/05/2021  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   מבצע שומר החומות   |   תגובות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מאמצי התיווך בין ישראל לחמאס שאותם מובילה מצרים לא נשאו פרי נכון לשעת כתיבת מאמר זה, ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך וגורמים מדיניים אומרים כי ישראל מתקרבת אט אט למיצוי בנק המטרות שקבע צה"ל למבצע "שומרי החומות", אולם המבצע ימשך לפחות עד יום חמישי עד לקבלת החלטה של הקבינט הביטחוני בנושא.

הנהגת חמאס מסתתרת במקומות שונים ברצועה, מעל הקרקע ומתחתיה, צה"ל הצליח לחסל כמה מראשי הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי אך מנהיגי הזרוע הצבאית של חמאס,מוחמד דף ויחיא סינוואר לא נפגעו והם ממשיכים לנהל את מתקפת הרקטות נגד ישראל.

ההישג הצבאי העיקרי של חמאס בתום שבוע של לחימה נגד ישראל הוא שיגור רקטות רציף, של כמה מאות רקטות ביום לעבר ישראל, עד כה שוגרו יותר מ-3000 רקטות לעבר ישראל מתוך מאגר של כ-12 אלף רקטות, ברשות חמאס נותרו גם כמה מאות רקטות לטווח ארוך.

הזרוע הצבאית של חמאס הצליחה לאיים על העורף הישראלי: על נתב"ג, על קו הנפט אילת-אשקלון, על אסדת הגז מול חופי אשקלון ומתקנים רגישים נוספים, אולם מערכת "כיפת ברזל" פעלה ביעילות וחסכה קורבנות רבים.

הישגים נוספים

לחמאס היו גם הישגים אסטרטגיים ותודעתיים בזכות מתקפת הפתע שלו ברקטות על ירושלים בירת ישראל, ב"יום ירושלים".
  • חמאס הצליח למצב את עצמו בדעת הקהל הפלשתינית והערבית כ"מגן ירושלים ואל-אקצה" נוכח חולשת הרש"פ והעומד בראשה.
  • חמאס הצליח להתסיס את מזרח ירושלים ושטחי הגדה להפרות סדר והתפרעויות שבמהלכן נהרגו עד כה 11 פלשתינים.
  • חמאס הצליח לעורר את תופעת פיגועי הירי ופיגועי הדריסה בשטחי הגדה ובמזרח ירושלים.
  • חמאס הצליח להביא לפתיחת חזית פנימית בתוך ישראל באמצעות ארועי אלימות קשים של ערביי ישראל נגד אזרחים יהודים וכוחות הביטחון, אירועים שהינם קשים יותר מאירועי אוקטובר 2000.
  • החזרת הבעיה הפלשתינית לסדר היום הבינלאומי.

כישלונות

  • צה"ל פגע פגיעה קשה במערך המנהרות התת קרקעיות של חמאס ברצועת עזה,בכ-100 ק"מ של מנהרות, בהתקפות פתע אוויריות.
  • צה"ל הצליח לחסל כמה בכירים של ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
  • צה"ל פגע בכמה מצבורי רקטות, היא השמיד 65 מטולי רקטות המוסתרים באדמה,כמו-כן הוא פגע במפעלים ליצור רקטות ובמערך הנ"ט של הארגון.
  • צה"ל הצליח לסכל את כל "ההפתעות" האסטרטגיות שתכנן מוחמד דף כדי לפגוע בישראל:החדרת עשרות מחבלים דרך הים ודרך מנהרות התקפיות לשטח ישראל לביצוע פיגועי הרג וחטיפה.סיכול פעילות הכטב"מים (כלי טיס בלתי מאויישים) ורחפני נפץ, סיכול פגיעה באסדת הגז מוח חופי אשקלון באמצעות רקטות, אנשי הקומנדו הימי וצוללות קטנות.
  • הבידוד של חמאס בעולם הערבי ובקרב הקהיליה הבינלאומית גבר, הוא נתפס כמי שפתח במלחמה נגד ישראל, הדבר הזה הגביר את מרחב הפעולה והזמן שניתן לצה"ל לפעול נגד חמאס.

חמאס ממשיך להינות מתמיכתן של אירן, טורקיה וקטר.

קריסת הקונספציה

מתקפת הרקטות של חמאס נגד מדינת ישראל תוכננה היטב מראש ואין לה קשר לאירועים בחודש רמאדאן, בכיר מחמוד מרדאווי אמר כי ארגונו התכונן והתארגן למערכה מול ישראל שתימשך 6 חודשים, חמאס בונה על כך שלישראל לא יהיה "אורך נשימה מדיני וכלכלי" במלחמה נגדו והיא לא תעמוד במלחמת התשה ארוכה.
חמאס הטעה את ישראל,למרות שצה"ל הכין תוכנית התקפה מקורית ומסודרת למקרה של מלחמה עם חמאס, הוא נאלץ, בעקבות החלטת הדרג המדיני, להוציא אותה אל הפועל רק לאחר שחמאס תקף את ישראל ברקטות.

הקונספציה שהייתה בצמרת המדינית בישראל כי חמאס מעוניין ביישום הבנות הרגיעה קרסה, הפר את האמון שנתנו בו האו"ם והקהילה הבינלאומית וניצל חלק מהכספים שקיבל לצורך שיקום הרצועה, כולל הכסף הקטרי, להתעצמות צבאית של בניית המנהרות ויצור הרקטות וגם להכנת המלחמה הנוכחית נגד ישראל.

הקונספציה של ישראל שחמאס מורתע ממנה קרסה, זוהי גם סטירת לחי לכל אלה בישראל שעודדו את המגעים עם יחיא סינוואר ותיארו אותו כי "מתון ופרגמטי", שוב התברר ביתר שאת כי חמאס הינו ארגון טרור המתעלם מטובת האוכלוסייה העזתית ומנסה לקדם בכוח אג'נדה אירנית שאיננה משרתת את האינטרסים של הפלשתינים.

תאריך:  18/05/2021   |   עודכן:  18/05/2021
יוני בן-מנחם
+כ-200 ערבים התפרעו בכפר יאסיף; המשטרה הצליחה לעצור רק ארבעה נערים
23:02 18/05/21  |  עידן יוסף
כ-200 מפרי סדר ערבים התפרעו בכפר יאסיף. הם יידו אבנים והשליכו זיקוקין די-נור על-מנת לפגוע בשוטרים. השוטרים השליחו לעצור רק ארבעה קטינים - מקומיים בני 15 ו-17 ושני תושבי כפר מזרעה בני 15 ו-16 בחשד ליידוי אבנים והפרת הסדר.
+ירושלים: שלושה מחבלים נעצרו במהלך ניסיון לפגוע בשוטרים
22:52 18/05/21  |  עידן יוסף
במהלך פעילות כוחות המשטרה בשכונת שמעון הצדיק, שיח ג'ראח, בירושלים, הבחינו שוטרי יס"ם במחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה. שלושה מחבלים נעצרו והועברו לחקירה.
+המפכ"ל: טרוריסטים בשני הצדדים
22:20 18/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסיבת עיתונאים בלוד, אמר רנ"צ קובי שבתאי: "מבחינתי, כל מי שהיה מעורב בהפרות הסדר שהיו בערים המעורבות הוא טרוריסט. כך אני מתייחס לכל מי שהיה מעורב, ואנחנו כמשטרה נמצה את הדין עם כל הטרוריסטים"  ▪  השר אוחנה: "התבטאות מקוממת"  ▪  סמוטריץ': "יריקה בפרצופו של עם ישראל"
(רנ"צ קובי שבתאי)
+שלושה תושבי ערערה נעצרו לפני פוגרום
21:19 18/05/21  |  
סוכל פוגרום בחבל עירון. במהלך בידוק במחסום משטרתי נמצאו ברשות שלושה נוסעי רכב הנוסעים אלות, מיכל בנזין ורעלות לכיסוי הפנים. השלושה, תושבי ערערה, נעצרו לחקירה ובתום חקירתם יוחלט האם לבקש מחר מביהמ"ש להאריך את מעצרם.
+חשש לשלום משגיחי הכשרות ביישובים הערביים
20:56 18/05/21  |  עידן יוסף
מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, הנחה את מנהל הכשרות הארצית לבחון את המשך מתן שירותי הכשרות וההשגחה ביישובים הערבים. הנחייתו של פלוס באה בעקבות מכתבו של הרב חזקיהו סאמין, מנהל אגף כשרות נישואין ורבנות, שבו המליץ להפסיק את שירותי ההשגחה והכשרות במפעלים הנמצאים ביישובים ערבים בעקבות המצב הבטחוני הרגיש ומחשש לשלומם של המשגיחים.

בשיחה שקיים מנכ"ל המשרד עם אריה אבוחצירא המנהל את מערך הכשרות הארצית, נבחנו האפשרויות להמשך פעילותם של משגיחי הכשרות תוך שמירה על ביטחונם.

השר לשירותי דת יעקב אביטן ומנכ"ל המשרד יפנו לשר לביטחון הפנים ח"כ אמיר אוחנה ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי על מנת לייצר סידורי אבטחה למשגיחי הכשרות. במקביל, תיעשה פנייה לראשי הרשויות במגזר הערבי כדי להבטיח את בטחונם של משגיחי הכשרות.

פלוס אמר הערב: "בלא נאפשר הפסקת שירותי כשרות. המשרד פעל ופועל גם בימים מורכבים אלו למצוא פתרון לשמירתם ובטחונם של משגיחי הכשרות העושים מלאכת קודש".
+נעצר ערבי שתקף שוטרים בשער של הר-הבית
20:52 18/05/21  |  עידן יוסף
המשטרה עצרה ערבי שירה זיקוקין די-נור לעבר כוחות המשטרה שפעלו בשער המשגיח (באב אל-מג'לס, משערי הר-הבית). היורה הועבר להמשך חקירה.


+נעצר ערבי המעורב בהצתה בשיח ג'ראח
20:39 18/05/21  |  עידן יוסף
בשכונת שיח ג'ראח בירושלים הוצתה אש בשטח לא מיושב ברחוב עותמאן בן עפאן בשכונת שיח ג'ראח בירושלים. המשטרה עצרה ערבי החשוד בהצתה והחקירה בעניינו נמשכת.
+הוארך מעצרו של הערבי שתקף חייל בת"א-יפו
20:36 18/05/21  |  עידן יוסף
מעצרו של הערבי תושב ת"א-יפו שנעצר בחשד לתקיפה חמורה של חייל בעיר הוארך עד 21.5.21. הוא נעצר לאחר שנמלט לאילת.
+הקצין שנפצע קשה מנ"ט שוחרר מבית החולים
20:32 18/05/21  |  עידן יוסף
קצין צה"ל שנפצע בתחילת המבצע באורח קשה מירי הנ"ט על גבול רצועת עזה שוחרר מבית החולים סורוקה. הוא טופל בחדר הטראומה ועבר בהמשך ניתוח ראש. מצבו השתפר משמעותית.

הד"ר יובל סופרו, סגן מנהל המחלקה לנירוכירורגיה, סיפר: "כבית חולים-על, סורוקה ערוך לקבלת פצועים קשים, במיוחד כאלה הסובלים מפציעות ראש, המעוברים מבתי חולים אחרים באזור הדרום".
[צילום: דוברות סורוקה]
+צה"ל תקף חוליה שירתה מתוך בית ספר
20:26 18/05/21  |  עידן יוסף
כלי טיס של צה"ל תקף חוליה של החמאס בסג'עייה מיד לאחר שירתה לשטח ישראל. כמו-כן, עמדת שיגור פצצות המרגמה הושמדה. העמדה מוקמה בתוך בית ספר.
+270 שיגורים לעבר ישראל בתוך 12 שעות
20:00 18/05/21  |  עידן יוסף
מהשעה 07:00 בבוקר ועד השעה 19:00, זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.
+משגר רקטות הותקף תוך הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים
19:56 18/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+נתניהו: החזרנו את חמאס שנים רבות לאחור
19:47 18/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ערך סיור בבסיס חיל-האוויר בחצרים  ▪  "בטוח שכל האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ובטוח שגם הם יפיקו את הלקח"
()
[צילום: רועי אברהם, לע
+כוחותינו תקפו אתר לאחסון מכונות פיתוח אמצעי לחימה וייצורן
19:30 18/05/21  |  עידן יוסף
מטוס קרב של צה"ל תקף אתר אחסון ציוד ומכונות שנועדו לפיתוח ולייצור של אמצעי לחימה של המודיעין הצבאי של חמאס.
+צה"ל תקף שלוש דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס
18:44 18/05/21  |  איציק וולף
מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפנות ערב את דירתו המבצעית של וג'די צ'לאח בעיר עזה, מ"פ מגדוד אלפרקעין בחמאס, את דירתו המבצעית של מחמוד ג'מאל אלאעדא, מ"פ בגדוד צפון של החמאס, וכן את דירתו המבצעית של מוחמד שואף, מ"פ בגדוד נוחבה של חמאס, בהן תשתיות טרור המשמשות את ארגון הטרור חמאס לפעילות צבאית.

מדובר צה"ל נמסר כי בחלק מהדירות נוהלה לחימה במבצעים קודמים.
+האם מותר לפטר עובד ערבי ששבת
18:43 18/05/21  |  אלעד מורג   |   לרשימה המלאה
שביתה פוליטית אינה מזכה בהגנות מפני פיטורין שזכאי להן עובד שובת מעילות אחרות; עם זאת, אין בכך כדי להביא למסקנה שפיטורין על-רקע של יום שביתה אחד הם כדין, מותרים ויאושרו בדיעבד על-ידי בית הדין לעבודה
ערבים מטייבה מניפים דגלי חמאס [צילום: פלאש 90]
+נתניהו: אויבינו רואים את המחיר שאנו גובים על תוקפנות נגדנו
18:18 18/05/21  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר בדרום הארץ ואמר כי הוא מקיים הערכות מצב ובעקבותיהן מקבלים החלטות.

"אנחנו נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שכל האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שגם הם יפיקו את הלקח", אמר.
+להסתכל לאמת בעיניים
17:44 18/05/21  |  ד"ר איל לוין   |   לרשימה המלאה
רק דבקות בצדקת דרכנו, ולא כניעה למצב שבו הפגזת תושבי המדינה היא כורח מציאות שעלינו להסכין עימה, תתן רוח גבית לאותם אזרחים ערבים שמוכנים ורוצים להשתלב במדינה מבלי לנטור לה שנאה  ▪  מבלי להזניח השקעה חיונית בחינוך ובסעד וברווחה ובשיטור במגזר הערבי, מדינת ישראל גם צריכה להפגין כלפי מגזר זה נחישות באמונתה בדרך הציונית
()
+הערב תופסק תנועת הרכבות מתל אביב דרומה
16:55 18/05/21  |  עידן יוסף
רכבת ישראל מודיעה כי בשל המצב הבטחוני, תופסק (ג') תנועת הרכבות בין ת"א ההגנה לבאר שבע בשעה 19:00 בקירוב. מתחנת ת"א ההגנה יופעלו הסעיות לתחנות הדרום.

הרכבת האחרונה מתל אביב לבאר שבע תצא מתחנת ת"א סבידור מרכז בשעה 18:05. הרכבת האחרונה מבאר שבע לכיוון תל אביב תצא מתחנת באר שבע מרכז בשעה 17:53.

מחר (ד') תנועת הרכבות תופעל כסדרה בכלל הקווים, מלבד בין תחנות אשקלון ובאר שבע (קו הנגב המערבי). תחנות שדרות, נתיבות ואופקים תישארנה סגורות לשירות.
+כך תתנתקו מסלקום בתוך דקות
16:45 18/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לא חייבים להתקשר לסלקום או לגולן טלקום כדי להודיע על רצונכם להתנתק מהן לנוכח הודעת החברה וועד העובדים על שביתת ההזדהות שהכריזו מחר עם ערביי ישראל שפורשה אצל הלקוחות כהזדהות עם האויב
סלקום. איבדה עולמה בשעה אחת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ירושלים: הפרות סדר אלימות בשער שכם; כוחות משטרה במקום
15:42 18/05/21  |  מירב ארד
כוחות משטרה ולוחמי משמר הגבול פרוסים בשער שכם (יום ג') ופועלים להשבת הסדר בעקבות התקהלות במקום של עשרות מפגינים שהחלו להפר את הסדר תוך התפרעות אלימה שכללה בין היתר יידוי אבנים וזריקת בקבוקי זכוכית לעבר כוחות המשטרה. בתוך כך, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור המתפרעים ועיכבה חשוד בגין תקיפת השוטרים אשר הועבר להמשך חקירה במשטרה.
+מטוסי קרב של צה״ל תקף מתחם שיגור רקטות תת קרקעי ברצועה
15:16 18/05/21  |  מירב ארד
מטוסי קרב של צה״ל תקף מתחם שיגור רקטות תת קרקעי במחנה פליטים אל מועזי במרכז רצועת עזה. בנוסף, נתקפו שני משגרי רקטות נוספים בצפון ודרום רצועת עזה
+הנזק הערבי לכבישים: למעלה מ-21,000,000 ש"ח
14:52 18/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההשחתה כוללת גם תשתית המשמשת ישובים ערבים  ▪  כבישים שתוקנו הושחתו מחדש  ▪  המהנדס מעדא גדבאן מחברת נתיבי ישראל: "הנזקים מהווים סכנה בטיחותית ממשית"
[צילום: נתיבי ישראל]
+החמאס לא מורתע
14:24 18/05/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
רבותי, כל עוד מנין ההרוגים בקרב רוצחי האויב מסתכם בכמאה, הרי שבעוד שהכאבנו מעט לכמה רוצחים ומשפחותיהם, לא התקדמנו ולו מילימטר למצב בו האויב מורתע
(לא להפסיק [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+שר הביטחון גנץ: "אין אף אדם, אזור או שכונה בעזה שחסינים"
14:05 18/05/21  |  מירב ארד
שר הביטחון, בני גנץ, סיים כעת סיור בבסיס חיל-הים באשדוד, ביחד עם מפקד חיל-הים אלוף אלי שרביט. גנץ קיבל סקירה על הפעילות הייחודית של חיל-הים במהלך מבצע "שומר החומות" ולאחר מכן קיים שיח עם לוחמי זרוע הים. בסיום הביקור אמר גנץ: אני מבקש להדגיש הבוקר - אין אף אדם, אזור או שכונה בעזה שחסינים. יש לנו עוד אלפי מטרות תקיפה שרק הולכות ומצטברות. לצה"ל יש תוכניות רבות להמשיך לפגוע בחמאס והלחימה לא תיפסק עד שנביא שקט מוחלט וארוך טווח. גם הקהילה הבינלאומית צריכה להבין שמי שפתח באש זה ארגון הטרור חמאס שממשיך לירות לעבר אוכלוסייה אזרחית ללא הבחנה- והוא נושא באחריות ומשלם את המחיר. צה"ל פרוס וערוך בכל הגבולות - מול איומים ביבשה, באוויר ובים ויסכל כל ניסיון של גורמים זרים לפגוע באזרחי ישראל ולהפר את ריבונותה."
([צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון])
שר הביטחון בבסיס חיל הים באשדוד [צילום: טל עוז / משרד הביטחון]
+צה״ל תקף חוליית משגרי רקטות בעת הכנות לשיגור
13:10 18/05/21  |  מירב ארד
לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל סיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני במרכז רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.
+צה"ל זיהה ותקף 9 עמדות שיגור ברצועת עזה החל מהבוקר
12:57 18/05/21  |  מירב ארד
החל מ-08:00 בבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו 9 עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות ועל קרקעיות לאורך רצועת עזה.
+שני הרוגים מפגיעה ישירה במועצת אשכול
12:35 18/05/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מד"א פינו לבי"ח סורוקה 7 פצועים מרסיסים, בהם 1 קשה, 1 בינוני ו- 5 קל  ▪  פגיעה ישירה בבניין באשדוד. אין נפגעים  ▪  לוחם צה"ל נפצע קל מרסיס בפלג גופו העליון מנפילת פצמ"ר סמוך למעבר ארז  ▪  במועצה האזורית אשכול דווח על פגיעה ישירה בתוך רפת עם נזק למקום ורקטה נוספת סמוך למבני מגורים באחד הישובים, עם נזק למבנים  ▪  כ-90 שיגורים זוהו מרצועת עזה לעבר ישראל מהשעה 19:00 אמש ועד הבוקר  ▪  צה"ל תקף את בתיהם של שלושה מפקדי חמאס נוספים ברצועת עזה
(ישראלים בחדר המדרגות לאחר אזעקות צבע אדום [צילום: אבי רוקח/פלאש 90])
+צה"ל תקף 12 בתי מפקדים בכירים בחמאס ב-24 שעות האחרונות
12:32 18/05/21  |  מירב ארד
צה"ל תקף 12 בתי מפקדים בכירים בחמאס ברצועת עזה ב-24 שעות האחרונות. לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את בתיהם של שלושה מפקדים נוספים ברצועת עזה: ביתו של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר עזה, רפא סלמאן, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד העתודה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובית של מפקד פלוגה נוסף בגדוד העתודה של חמאס בדראג' תופח. המפקדים ניהלו בביתם חפ"קים וחמ"לים צבאיים.
+הגנה עצמית
12:08 18/05/21  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - הגנה עצמית, לא ניסוג אחור, כאוס, שוטר עברי ושלגייה, תיקון ושנאה עצמית  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר
(מפחדים [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+צה"ל זיהה ותקף חוליית נ״ט נוספת ומנע ירי אל עבר ישראל
12:06 18/05/21  |  מירב ארד
לפני זמן קצר, צה"ל תקף וסיכל חוליית נ״ט של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס.
+על יחסי עבודה בתקופת 'שומרי החומות'
10:43 18/05/21  |  רבקה ורנר   |   לרשימה המלאה
המצוקה בימים אלו משותפת לעובדים ולמעסיקים כאחד, ומכל עבר, כבר נשאלות שאלות. לחלקן - יש מענה, היות שכמדינה מתורגלת בשגרת חירום, מוכרים לנו הסכמים קיבוצים מהעבר, מתקופות של מתח, אשר התוו הלכות בתחום יחסי העבודה, ונחתמו לרוב, והורחבו על המשק, בסמוך לסיום תקופות החרום. עם זאת, לחלק מהשאלות שצצות כעת, יינתן מענה רק בעתיד, בסמוך לסיום אירוע הלחימה, שמתנהל כעת, או אחריו
([צילום: אבי רוקח/פלאש 90])
+שביתת ההזדהות הערבית: שיבושים קשים בתחבורה הציבורית
10:26 18/05/21  |  עידן יוסף
בעקבות שביתת ההזדהות הכללית במגזר הערבי עם האויב ואי התייצבות נהגי אוטובוס לעבודה, ישנם שיבושים בשירותי התחבורה הציבורית העירוניים והבין-עירוניים בכל רחבי הארץ.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אומרים כי הם עוקבים מקרוב אחר המצב ופועלים למתן פתרונות לצמצום הפגיעה בשירות לנוסעים.

הנוסעים מתבקשים להתעדכן במוקד התחבורה הציבורית של משרד התחבורה כוכבית 8787 בטרם היציאה לתחנה.
+מתקפת רמדאן
10:08 18/05/21  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
מטח הטילים ממשיך, הלבנונים מנסים לחצות את הגבול לתוך ישראל, התבשיל בסיר מגיע לנקודת רתיחה, והעולם לא ימשיך לעמוד בצד ולאפשר לו לגלוש
(סטייסי אינגרם (שניה משמאל) - אחותו של פסטור ד״ר בילי אינגרם ז״ל [צילום: ארי בוסל])
+מגש כסף בלתי מוסרי

10:00 18/05/21  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
חיילי צה"ל לא נועדו לשמש מגש הכסף להעברת רצועת עזה מידיהם של המחבלים הרעים (חמאס) לידיהם של המחבלים הטובים (מחמוד עבאס, אבו מאזן). מנקודת ראות זו, שימוש בחיילי צה"ל למטרה זו הוא מעשה בלתי מוסרי, שדגל שחור מתנוסס מעליו
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+מבצע "שומר החומות" - מלחמת מודיעין-מהלומה
08:51 18/05/21  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
במבצע "שומר החומות" המתנהל היום נגד ארגון החמאס בעזה פועל צה"ל לפי עקרונות המהפכה הצבאית השלישית בעידן המודרני, היא מהפכת המידע, שהובילה ל"מלחמת-מודיעין-מהלומה" שהגדילה פי עשרת אלפים את קטלניות כוח האש
(תקיפת חיל האוויר בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90])
+"פיצוי לעסקים - במתווה צוק איתן"
08:31 18/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הכלכלה והתעשיה פנה אל ראש הממשלה, אל ראש הממשלה החליפי ואל שר האוצר וביקש מהם להעביר בממשלה תקנות פיצוי לבעלי עסקים על הפסדיהם בגין ימי הלחימה במבצע שומר החומות, על-פי מתווה הפיצוי שאושר בשנת 2014 בעקבות מבצע צוק איתן
(האם בעלי העסקים יקבלו פיצוי [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
+לראשונה: עובדי רפואה נקראו לשבות
08:19 18/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המגזר הערבי שובת הבוקר במחאה על מה שהוגדר על-ידי ועדת המעקב העליונה כ"מלחמה ומתקפה נגד הפלשתינים בירושלים ונגד הציבור הערבי בערים המעורבות"  ▪  לראשונה נקראו עובדי הרפואה - בבתי החולים, במרפאות ובבתי המרקחת - לשבות  ▪  צה"ל תוקף מאז הלילה עשרות יעדים בשכונת רימאל בעזה
([צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לקחים ראשונים מהמלחמה נגד חמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע שומר החומות
חלק שלישי ממפגש ראשון מתוך שניים של סדנת הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים בהנחייתי, המתרכזת במלחמות בעתיד. במפגש הראשון ב'זום', ב-22 באפריל בספריה הציבורית "לדורות" בלוד בהנהלת אמיליה קודיש, הגיש את התזה סגן אלוף במיל' דן שיאון, שפיקד על טייסת מטוסי כפיר במלחמת לבנון הראשונה. בימים אלה מסיים דן שיאון את עבודת הדוקטורט שלו במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן, על "עידן האש: פרדיגמות לחימה חדשות". בחלק זה ניתח דן שיאון את המהפכה הצבאית השלישית בתקופה המודרנית, היא "מהפכת המידע" שראשיתה בשנות השבעים של המאה שעברה, הכוללת נשק מדויק מנגד ותשלובת מכלול מודיעין-מהלומה, שבה מטוס המודיעין האמריקני "אייווקס" מכיל את כל היסודות האלה. מטוס המודיעין מעביר את המידע למטוסי תקיפה ומאפשר שיגור פצצות חכמות הפוגעות במטרת נקודה. מהפכת המידע הגדילה בארבעה סדרי גודל את הקטלניות של החימוש, דהיינו פי עשרת אלפים והפכה את האש לגורם דומיננטי בשדה הקרב על חשבון התמרון שאִפיין את המהפכה הקודמת. במבצע "שומר החומות" פועל צה"ל בהתאם לעקרונות של סוג מלחמה זה.
18/05/2021  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
שר הכלכלה והתעשיה, עמיר פרץ, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לראש הממשלה החליפי בני גנץ, ולשר האוצר ישראל כ"ץ, לפצות את העסקים שנפגעו בשל המצב הביטחוני. זאת, על בסיס מתווה הפיצויים שניתן בצוק איתן.
18/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
המגזר הערבי שובת היום (יום ג', 18.5.21) במחאה על "המלחמה והמתקפה נגד הפלשתינים בירושלים ונגד הציבור הערבי בעיקר בערים המעורבות", כפי שהגדירה ועדת המעקב העליונה של המגזר.
18/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת המעקב של הציבור הערבי, אליה הצטרפו ועדים מקומיים ועממיים בארץ, הכריזה על שביתה כללית (יום ג', 18.5.21) בחברה הערבית. השביתה המתוכננת תכלול לראשונה עובדים ערבים בחברות ובעסקים הישראלים.
18/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אזעקה נשמעה (מוצ"ש, 18.5.21) במשגב עם באצבע הגליל. תושבים דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים. מדובר במטח שכלל שישה שיגורים שנורו מעבר לגבול ונפלו בשטח לבנוני. בתגובה, תקפו כוחות ארטילריים של חיל-התותחנים השיבו באש לעבר מקורות הירי.
17/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השתמטות חרדים משירות בצבא    דברי הרב הראשי יוסף על ירידת אברכים מהארץ    דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רעך", אלה לוחמים ונופ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il