|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הגיגים תשכ"א

מתקפת טרור משולבת

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - יזדעזעו אמות הסִפּים, לקחים, אגלי טל, אבדה לי מילה ומרי "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר
19/05/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
נבואת זעם [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]


נבואות זעם

אשתי שתחיה הפנתה אותי לאתר יו-טיוב של "אסטרולוג מיפו", למרות שיודעת היטב, שאיני מאמין באסטרולוגיה. מדי פעם היא משתפת אותי בתחזיותיו, ולהפתעתי, כמה מהן התגשמו, ובעיקר, זו שבחודש מאי יזדעזעו אמות הסִפּים של מדינת ישראל. לכן, החלטתי לחלוק עמכם, למרות הסתייגותי מאסטרולוגיה, את נבואת הזעם של "אסטרולוג מיפו" (איני משתמש במרכאות, אך הדברים להלן הנם סיכום מדויק וממצה של תחזיתו).

לדבריו, מאוקטובר 2021 ועד אפריל 2022 תספוג המדינה מהלומות משולבות, שטרם הכרנו. המדובר, למעשה, בהשלמת מלחמת הקוממיות, שלעומתה תיראה מלחמת הקוממיות המקורית (תש"ח-תש"ט) כמשחק ילדים. הטירוף שאליו אנו דוהרים, יכלול מתקפת טרור משולבת. כל האוכלוסייה הערבית בין הירדן לים תצעד ברגל בניסיון לחדור לשטח המדינה, וכל זאת במהלך תקיפה מצפון וממזרח של גדודי צבא מכמה מדינות ערב.

אחרי הזעזוע, תכנס מדינת ישראל לשיקום, שיימשך עשור - עד שנת 2032, ובתקופה זו ייקבעו גבולות המדינה, חוקתה וממסד ישראלי חדש. האסטרולוג מיפו חותם את תחזיתו בציטוט שאלתו של הנרי קיסינג'ר: "האם תשרוד ישראל עד שנת 2022"? ועונה עליה בחיוב - נשרוד, ונקבור את כל אויבינו.

אלה דבריו, ואני יכול רק להעיר, כי מישקה בן-דוד, בכיר לשעבר ב"מוסד" וסופר ידוע, חזה בספרו "הכריש" (תכלת, 2017), צעדה של ערבים, החודרים לישראל במהלך מלחמה, ועוזרים להכריע אותה, במהלך התקפה משולבת של חמאס ושל חיזבאללה. ואציין עוד, שאני חוזה כבר שנים, שנותקף על-ידי המון אזרחים מאורגנים, שיתחילו לצעוד בגלים לעבר המדינה.

קוּרס

המלחמה, המתנהלת עכשיו בערים המעורבות (ולא רק בהן) בין ערביי ישראל לבין יהודים - אולי מלחמת אזרחים - מהווה קורס חשוב למשטרת ישראל, כך סבור עו"ד, ד"ר ואל"ם במיל' יעקב חסדאי. לדבריו, הקורס נועד ללמדה איך להתכונן לסכנות הרבה יותר גדולות וחמורות, אם המדינה תהיה במצב קשה יותר.

הפרעות פרצו, לדעתו, במהלך "מסע ארוך ומרוכז, שנועד למנוע מאזרחים ומאנשי כוחות הביטחון להשתמש בנשקם. הגיע הזמן למחשבה מחודשת. כאשר עומדים לשרוף את ביתו של אדם - מותר לו להשתמש בנשקו, כדי להגן עליו. כאשר משמר-הגבול נתקל בהמון סוער, שמשליך אבנים, ומסכן חיים של בני אדם, בשלב מסוים צריך להשתמש בנשק".

שונא ישראל הזוי

תומאס פרידמן, הפרשן היהודי של "ניו-יורק טיימס", מעולם לא אהב את מדינת ישראל, ותמך בהתלהבות בכל מי שעלה עליה לכלותה. כשהיה כתב עיתונו בביירות יחצן בצורה בוטה את יאסר ערפאת, והסתיר מקוראיו את מה שלא היה נוח לערפאת - אולי כדי לשרוד, כיהודי, בבירת לבנון בעיצומה של מלחמת האזרחים. וכידוע, אפילו אם יקראו לו כריסטופר, פרידמן ידוע בתור שם יהודי. כלומר, מלכתחילה התרפס תום פרידמן בפני ערפאת ובפני חבר מרעיו. כשעבר להיות כתבם בישראל, המשיך פרידמן לעבוד למען ערפאת ולמען פתח. למרות זאת, הפך לחביב השמאל הישראלי, כיוון שהנו עוד יהודי, שונא ישראל, שתומך בגרועים באויבינו.

עתה ממחזר פרידמן בעיתונו, שידוע כשונא ישראל, ואינו מתבייש בזה, את ההזיה, שהמלחמה הנוכחית הנה תוצאת קשר בין בנימין נתניהו לבין חמאס, כדי למנוע ממשלת שינוי - כמיטב הזויי השמאל הישראלי. וכמובן, השמאלנים - ובראשם עיתון הארץ, המצטט כרונית את דברי השטנה של "ניו-יורק טיימס", ייתלו בדבריו, כדברי אלוהים חיים, שנטפו על לחיהם החיוורות כמו אגלי טל, והחיו אותן.

אבידות

עדנה אפק שלחה לי את שירה, אבדות, והוא ירענן את טורי.

"אָבְדָה לִי מִלָּה.
שָׁאַלְתִּי: אֵיפֹה אֶמְצָא?
אָמְרוּ: גְּשִׁי לַקֻּפָּה.
יָשַׁב וּלְעַס וּפִיו מָלֵא פָּז
אָמַר: מָה ה ה ?
וְאֹכֶל נִתַּז
מָה ה ה ?
כָּךְ, בְּלִי בּוּשָׁה.
אָמַרְתִּי: אָבְדָה לִי מִלָּה.
מִלָּה? שָׁאַל בִּתְמִיהָה
אָמַרְתִּי: בְּבַקָּשָׁה -
אָבְדָה לִי מִלָּה:
בּוּשָׁה.
אָמַר: לֹא יוֹדֵעַ, אֶשְׁאַל
אִם אֵי מִי שָׁמַע
מִין כַּזֹּאתִי מִלָּה.
חָזַר וְצָעַק וקרא
רְאוּ: כָּאן אִשָּׁה מְחַפֶּשֶׂת מִלָּה
אָמְרוּ: מָה ה ה ?
מִלָּה - מִישֶׁהוּ שָׁמַע
כַּזֹּאתִי מִלָּה - בּוּשָׁה?
עָנוּ בְּגִחוּךְ שֶׁל צְחִיקָה
גְּבֶרֶת, בּוּשָׁה,
אִישׁ לֹא מַכִּיר וְאִישׁ לֹא שָׁמַע
מִלָּה לֹא מֻכָּרָה. //

בּוֹשָׁה, אָמַרְתִּי
רַק עוֹד שְׁאֵלָה.
קְטַנָּה, אם אפשר, לַהֲבָנָה -
אַחְדוּת?
עָנָה בִּמְהֵרָה
יֶשְׁנָהּ גַּם יֶשְׁנָהּ.
אַחְדוּת
זֶה כָּל כָּךְ פָּשׁוּט -
יֵשׁ לְחַפֵּשׂ
בין חַסְרֵי מַשְׁמָעוּת". //

השלב הבא

ערביי ישראל הכריזו על יום שביתה לציון הזדהותם עם התקפות חמאס עלינו; וזו הוכחה ניצחת במי הם תומכים ומה רצונם. היעדרותם מעבודותיהם הנה עוד היבט של המרי ברחוב הערבי. לכן, צריכים להגיב ביד קשה, ולפטר כל מי שייעדרו בגין השביתה.

ייגרם נזק זמני למשק, כיוון שענפים שלמים בידיהם, והוא חייב להסתגל. המסקנה: צריכים להיערך לקיים את השגרה בלעדיהם. כך, ימוכן סוף-סוף ענף הבניין אחרי כיובל שנים של היסמכות על עבודת כפיים ישמעאלים, שייקרה מאוד את עלות הבתים והדירות. כשהייתי צעיר, עבדתי בבניין, כדי לחסוך דמי כיס. כנראה, הייתי מאחרוני דור היהודים שעבדו בבניין. בענפי השירותים ובתחום הרפואה מועסקים ערבים ישראלים; וזה מחייב חשבון-נפש, כיוון שמבלי להרגיש נעשינו תלויים בהם.

תאריך:  19/05/2021   |   עודכן:  19/05/2021
אביתר בן-צדף
+הלחץ יביא לסיום הלחימה עד יום שישי
22:31 19/05/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גורמים מדיניים מעריכים כי הלחץ שמפעיל נשיא ארצות הברית יצריך לסיים את סבב הלחימה מול חמאס עד ליום שישי  ▪  בינתיים נמשכות התקיפות הישראליות ברצועה  ▪  בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק: אם יפסיקו לירות על עזה נפסיק לירות על תל אביב
([צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90])
+בן 72 משדרות נפצע קל-בינוני מפגיעת הדף הרקטה
20:40 19/05/21  |  איציק וולף
תושב שדרות בן 72 נפגע קל עד בינוני מהדף הפיצוץ של אחת מן הרקטות שפגעו היום בעיר. הוא פונה אל חדר ההלם של המרכז הרפואי ברזילי.
+נתניהו: נמשיך במבצע עד שיושג שקט
18:39 19/05/21  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה התייחס לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שפרסם הודעה שקוראת לישראל להרגעה מיידית של הפעולות שלה, והתעלם מקריאה זו תוך שהוא מדגיש את ההבנה של ביידן לזכות ההגנה העצמית של ישראל  ▪  מוקדם יותר נשמעו אזעקות בגליל ובקריות בעקבות ירי רקטות מלבנון
אם מגוננת על ילדיה בעת אזעקה באזור אשקלון [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
פינוי הריסות ברצועת עזה [צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90]
+ניקי היילי נגד ביידן: אם וושינגטון היתה סופגת טילים? יש לעמוד לצד ישראל
18:32 19/05/21  |  איציק וולף
שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר, ניקי היילי, תוקפת את נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, על הלחץ שהוא מפעיל על מדינת ישראל להפסקת אש.

"זה יהיה בלתי מתקבל על הדעת אם אחד מבעלי בריתנו יקרא לרגיעה אם וושינגטון היתה סופגת טילים. אנחנו חייבים לעמוד לצד ישראל נגד הטרור", אמרה.
+צה"ל הודיע: נהרוס את בית רוצחו של יהודה גואטה
17:58 19/05/21  |  איציק וולף
צה"ל מתכונן להריסת הבית שבו התגורר המחבל מונתצר שלבי, שרצח בירי את יהודה גואטה ז"ל ופצע שני אזרחים ישראלים נוספים בפיגוע ירי בצומת תפוח. הודעה על כך נמסרה היום למשפחתו.

ביתו של שלבי נמצא בכפר תורמוס עיא, הסמוך ליישוב שילה שבשומרון. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה
בית משפחת שלבי בתורמוס עיא [צילום: דו"צ]
+שפת גוף: חוסר ביטחון של שר ביטחון
17:26 19/05/21  |  קוה שפרן   |   לרשימה המלאה
בתדרוך עיתונאים הבטיח בני גנץ: 'נחזיר את השקט והביטחון לטווח רחוק'  ▪  אבל קוה שפרן מזהה איך שפת הגוף שלו שידרה משהו אחר  ▪  צפו
(שלוש טעויות שמעידות על חוסר ביטחון [צילום: לע"מ])
+אל-אקצה, שיח ג'ראח וכל השאר
10:23 19/05/21  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
יש שני צדדים המחבלים בדו-קיום ערבי-יהודי ומונעים פתרון של שתי מדינות לשני עמים: המדיניות של ממשלות ישראל בראשות נתניהו והימין הקיצוני והמדיניות של הרשות הפלשתינית והמפלגה הערבית המשותפת
(חיה ונושמת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
זוהי הנכבה העצמית של ערביי ישראל. בניגוד למלחמה ב-1948, הם לא יוכלו לבוא בטענות לצד האחר. כאשר יעשו חשבון נפש וישאלו מה השתנה ולמה הכל נדלק, יוכלו לבוא בטענות רק לעצמם. 20 שנה אחרי אירועי אוקטובר 2000, שוב תבערה גדולה. ועל מה? כברת הדרך שעשו יחד עם השלטון המרכזי והרוב היהודי לרפא את פצעי העבר, נמוגה.
רוב ערביי ישראל הם אזרחים שומרי חוק, הם אינם אלימים, ואסור לתת לקיצוניים משני הצדדים להשתלט על סדר היום הציבורי שלנו. המשפט הזה כל כך הגיוני, הוא מסדר לנו את כל הוויית חיינו, ואין לנו אלא להאמין באמיתותו. כתב הטלוויזיה המסתובב בלוד עוקב אחרי האנשים הפשוטים, כלומר - האזרחים הערבים שלא השתתפו בפרעות, והוא תופס אימא שהולכת עם עגלה או אבא שזה עתה שב הביתה מעבודתו, ושואל אותם: "האם יחזרו לכאן החיים המשותפים?"; התשובות שהוא מקבל הן ברורות וחדות: "לעולם לא". אבל התשובות הללו, המשקפות את דעתו של הרחוב, אינן מבלבלות איש וכולנו יודעים שהחיים הם הגיוניים: אנשים שיש להם אזרחות, דירה, מכונית, וחוגים לילדים - אלו אנשים שלא ייתמכו בקיצוניות או באלימות.
18/05/2021  |  ד"ר איל לוין  |   יומני בלוגרים
התפרצות גל האלימות אשר פקד את החברה בישראל השבוע, שוסע עוד שסע בתוך החברה ומעלה שאלות: מי ומה גרם לזה, מה הסיבה לעוצמה החריגה שהביאה להרס וחבלה בתשתיות חיוניות לקיום ולתפקוד הנורמלי של כל הצדדים? הזעם רווי השנאה שבא לידי ביטוי מצד הפורעים הערביים חשף את השבר העמוק הקיים בין החברה הערבית ובין המדינה היהודית, מוסדותיה וסמליה.
18/05/2021  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
מחבל חמוש במטעני נפץ, נשק מסוג קרלו וסכין ניסה לבצע פיגוע משולב לעבר לוחמי צה״ל ביישוב היהודי בחברון, במרחב החטיבה המרחבית "יהודה".
18/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
נעצר חשוד בהשלכת בקבוק התבערה לעבר בית בעיר יפו ובפציעת ילד בן 12 המתגורר בבית. הותר לפרסום (יום ג', 18.5.21) כי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו בסוף השבוע תושב יפו בשנות ה-20 לחייו בחשד שהשליך את בקבוק התבערה.
18/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il