|   15:07:40
דלג
  בצלאל סמוטריץ'  
חבר כנסת כנסת ישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
הבדלי טקטיקה בין עבאס למשותפת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

אומץ לעצור רגע אחד לפני התהום

הלבנת המפלגות הערביות והפיכתן לשותף לגיטימי בממשלה היא צעד בלתי הפיך, אל חזור, שישנה את המפה הפוליטית בישראל עשרות שנים קדימה, ישנה את אופיה של המדינה ועלול להטיל צל כבד על זהותה היהודית. חמור פי אלף מעוד עשר מערכות בחירות
02/06/2021  |   בצלאל סמוטריץ'   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
"רק הישגים אזרחיים"
כשעבאס טוען שהוא מעוניין "רק בהישגים אזרחיים" לערביי ישראל זה כמו שאנחנו נאמר שאנחנו מעוניינים רק בסוגיות אזרחיות בהתיישבות ביהודה ושומרון. הרי מה שאנחנו מבקשים זה רק הסדרה תכנונית, מים, חשמל, כבישים וכו'. אין אף אחד בעולם שלא מבין את ההשלכות הלאומיות של "ההסדרה האזרחית" של ההתיישבות הצעירה. ובאותה מידה אין אף אחד שלא מבין את ההשלכות הלאומיות של "ההסדרה האזרחית" וההלבנה של ההשתלטות הבדואית בנגב, של הבנייה הלא חוקית של הערבים בצפון (ביטול חוק קמיניץ), ועוד. עבאס, אגב, אומר את זה בפה מלא בשפה הערבית. בעברית הוא בונה על זה שכולנו מטומטמים

אני רוצה להסביר שוב, כי יש כמה שעדיין מתבלבלים, מה הנקודה הנוראה והבלתי נסלחת ביותר בממשלת השמאל שבנט ושקד וסער ואלקין הולכים להקים עכשיו עם אויבים תומכי טרור מרע"ם.

הם עושים הרבה דברים רעים. ממש "עבירה גוררת עבירה". הם שוברים שמאלה, גונבים את הבחירות והבוחרים ומפרים את כל הבטחותיהם, משקרים, הם מפרקים את המחנה הלאומי, משחיתים את הפוליטיקה, עושים צחוק מהדמוקרטיה ומרסקים את מעט האמון הציבורי שעוד נשאר בה, ועוד ועוד.

אבל כל אלה הם כסף קטן לעומת ההלבנה של אויבים תומכי טרור והפיכתם לשותף שעליו נשענת הממשלה.

זה האירוע האסטרטגי בה"א הידיעה של הממשלה הזו וחייבים לצלצל מולו בכל פעמוני האזהרה האפשריים.

הלבנת המפלגות הערביות והפיכתן לשותף לגיטימי בממשלה היא צעד בלתי הפיך, אל חזור, שישנה את המפה הפוליטית בישראל עשרות שנים קדימה, ישנה את אופיה של המדינה ועלול להטיל צל כבד על זהותה היהודית. חמור פי אלף מעוד עשר מערכות בחירות.

המפלגות הערביות יגדלו בצורה דרמטית ויהיו מכאן והלאה לשון מאזניים שתקבע איך ייראה השלטון במדינת ישראל ומה תהיה המדיניות שלה. זה ילווה אותנו חלילה עשרות שנים קדימה. סביר להניח שבדרך כלל הערבים יחברו לשמאל ויעבירו אליו את השלטון להרבה שנים, וגם אם הם ילכו לפעמים עם הימין (בעיקר משיקולים פנימיים ובשל האיבה הפנימית בינם לבין עצמם והמתיחות בין רע"ם למשותפת), הימין יהיה תלוי בהם ואופיה של המדינה ישתנה מן הקצה אל הקצה. יהיה קשה מאוד להקים ממשלת ימין עם מדיניות ימנית אמיתית.

גם אחרי שהוחלט להעניק לערביי ישראל זכות הצבעה לכנסת היה ברור שבכנסת - כן, בממשלה - לא. היה ברור שקביעת המדיניות וקבלת ההחלטות המעשיות ברמת ניהול המדינה לא יכולים להיעשות בידי מי שחותרים לכיוון ההפוך לחלוטין מזה שאנחנו חותרים אליו.

אנחנו, היהודים מימין ומשמאל, רוצים לקדם את מדינת ישראל כמדינה יהודית. לחזק אותה, לפתח אותה, לבנות אותה. אנחנו יכולים להיות חלוקים מאוד על הדרך לעשות את זה ולהתווכח על זה בצורה נוקבת, אבל המטרה של כולנו משותפת. גם הדרוזים לא כופרים במטרה הזו ולכן יכולים להיות שותף לגיטימי.

אבל המטרה של המפלגות הערביות הפוכה לחלוטין. הם שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית, וככזו רוצים לפגוע בה, להחליש אותה ואף לחסל אותה. בנקודת המוצא הזו אין שום הבדל בין הרשימה המשותפת לרע"ם ואפילו למנסור עבאס. עד לרגע זה הוא לא מסוגל להוציא מפיו את המילים מדינה יהודית. ההבדל ביניהם הוא בטקטיקה, בדרך. זו מחלוקת טקטית היסטורית בין הזרמים השונים באיסלאם אבל היא לא משנה את המהות. כולנו קיבלנו תזכורת לכך בפרעות האויב הערבי בישראל בשבועות האחרונים. מדהים שגם עכשיו יש עוד עיוורים שמסרבים לראות את זה.

כשעבאס טוען שהוא מעוניין "רק בהישגים אזרחיים" לערביי ישראל זה כמו שאנחנו נאמר שאנחנו מעוניינים רק בסוגיות אזרחיות בהתיישבות ביהודה ושומרון. הרי מה שאנחנו מבקשים זה רק הסדרה תכנונית, מים, חשמל, כבישים וכו'. אין אף אחד בעולם שלא מבין את ההשלכות הלאומיות של "ההסדרה האזרחית" של ההתיישבות הצעירה. ובאותה מידה אין אף אחד שלא מבין את ההשלכות הלאומיות של "ההסדרה האזרחית" וההלבנה של ההשתלטות הבדואית בנגב, של הבנייה הלא חוקית של הערבים בצפון (ביטול חוק קמיניץ), ועוד. עבאס, אגב, אומר את זה בפה מלא בשפה הערבית. בעברית הוא בונה על זה שכולנו מטומטמים. וזה עוד לפני תמיכתם בטרור והגדרתם את מהומות הערבים בשבועות האחרונים כמחאה לגיטימית.

בנט ושקד וסער ואלקין יודעים את זה מצוין. לא סתם הם תקפו את נתניהו על קשריו עם עבאס לפני הבחירות והבטיחו שוב ושוב לא להקים איתו ממשלה. הם מוכרים עכשיו את מדינת ישראל בנזיד עדשים בשביל רווחים פוליטיים.

אני לא יודע אם אתם מבינים עד כמה זה דרמטי. כל האופי של המדינה היהודית הולך להשתנות חלילה לעבר מדינת כל אזרחיה. תראו מה עושה התלות של הממשלות באירופה במצביעים המוסלמים לעמדות שלהן נגד ישראל כמעט בכל תחום. זה מה שיקרה גם לממשלות שלנו מכאן ולהבא. תחשבו מה זה יעשה למדיניות ההגירה ולרוב היהודי של המדינה. מה זה יעשה לדיני התכנון והבניה ולמפת ההתיישבות והציונות. מה זה יעשה לזהות היהודית. מה תעשה העברת השלטון לשמאל לעולם התורה, למשפחה היהודית, ועוד ועוד. מכאן והלאה המפלגות הערביות יהיו שותף לגיטימי ואפילו כזה שקשה להרכיב בלעדיו ממשלה. יהיה קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, להחזיר את הגלגל הזה לאחור.

עכשיו תראו, על אנשים גלותיים כמו גפני ואייכלר אין לי קושיות. למרבה הצער הם עדיין לא חיים את מושגי הלאומיות והריבונות של מדינת ישראל כמונו. מבחינתם הם עדיין בגלות ואם לפריץ קוראים איוואן או עבאס זה לא באמת משנה. זה כואב ועצוב וכפוי טובה כלפי ריבונו של עולם, אבל אנחנו מכירים את החולשה הזו וברוך השם חלקים הולכים וגדלים בציבור החרדי מבינים את הטעות הזו והעמדות הללו של גפני ואייכלר כבר מזמן לא מייצגות אותם.

אבל חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה מבינים את זה מצויין. הם לא שוגגים. הם מזידים ממש, וזה לא יסולח להם.

נפתלי, איילת, מתן, ניר, אביר ועידית, גדעון, יפעת, זאב, יועז שרן ובני. כל אחד בשמו ותמונתו. יש את ריבונו של עולם ויש את ההיסטוריה. והם ישפטו אתכם.

אתם תיזכרו לדראון עולם בדפיה השחורים של ההיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל כמי שמכרו את נשמתם ואת ערכיהם והקריבו את עתידה של המדינה היהודית על מזבח השנאות והאינטרסים הפוליטיים האישיים שלכם.

וכן, גם לנתניהו יש אשם תורם גדול מאוד. תוצאות ההתנהלות שלו מוכיחות את מאמר חז"ל "הרהורי עבירה קשים מעבירה". הרהורי העבירה שלו הלבינו את העבירה הקשה של בנט ושקד ושל סער אלקין ויתר חבריהם.

ועדיין, הוא דיבר והם עושים. ועל כך לא נשכח ולא נסלח.

ומילה אחת לאלה שהמילים הקשות שבהן אני מתאר את המעשים של בנט שקד ושותפיהם צורמות להם לאוזן. אתם צודקים. זה קשה ואנחנו לא רגילים לזה. תאמינו לי שגם אני לא נהנה מזה. נהניתי הרבה יותר כשעבדנו יחד והיינו חברים. אבל אלה לא המילים קשות, אלו המעשים קשים. המילים רק מתארות אותם. ככה זה בעברית. אני לא מכיר דרך לתאר מעשים קשים במילים יפות.

והלוואי, הלוואי שהם יתפכחו ברגע האמת. יתפסו שכל, יבינו, ויאזרו אומץ לעצור רגע אחד לפני התהום.

תאריך:  02/06/2021   |   עודכן:  02/06/2021
בצלאל סמוטריץ'
+בטרומית: פטור ממס בעד דמי הבראה והחזרי הוצאות נסיעה
15:18 02/06/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (פטור ממס בעד דמי הבראה והחזרי הוצאות נסיעה), התשפ"א-2021 - של חבר הכנסת ווליד טאהא. 30 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 7 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה המסדרת.

מוצע בה לקבוע שהחזרי הוצאות נסיעה בעד נסיעות של העובד מביתו למקום העבודה ובחזרה וכן דמי הבראה שמשולמים לעובד מאת מעסיקו, יהיו הכנסות שלא יובאו בחשבון לצורך חישוב הכנסתו החייבת של העובד, כלומר ייחשבו כהכנסות הפטורות ממס.
+ימינה: הזהות היהודית תיכלל בקווי היסוד
15:13 02/06/21  |  עידן יוסף
ימינה: "השיח לפיו זהותה היהודית של מדינת ישראל תיעדר מקווי היסוד של הממשלה המתגבשת הוא שגוי, כמו דברים רבים אחרים שפורסמו בימים האחרונים. כמובן שזה ייכלל. קווי היסוד יפורסמו באופן שקוף ופומבי לציבור הישראלי, והציבור ישפוט".
+"בנט ושקד מוחקים את זהות המדינה"
14:35 02/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בטיוטת קווי היסוד נכתב: "ברקע המשבר הפוליטי החריף וחוסר היציבות השלטונית במשך שנתיים - החלטנו על הקמת ממשלת אחדות. ממשלת האחדות תתמקד בפעולותיה בתחום האזרחי והכלכלי"  ▪  יו"ר הציונות הדתית: לראשונה בתולדות ממשלות ישראל נמחקות הציונות והיהדות מקווי היסוד
מרב מיכאלי ונפתלי בנט [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+העבודה סיכמה על הצטרפות לממשלה
14:05 02/06/21  |  עידן יוסף
מפלגת העבודה ויש עתיד מסרו בהודעה משותפת כי בהמשך להסכמות משבוע שעבר על קווי היסוד והרכב הממשלה החדשה ובהתאם לסיכומים שהושגו ביממה האחרונה, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי נתנה הסכמתה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא ש״עלה בידו״ להרכיב ממשלה.
+בין מפסיד ללא מנצח
13:56 02/06/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
נתניהו ובנט, שני ראשי החץ המאפיינים את המאבק הפוליטי המתנהל עתה על הקמת ממשלה בישראל. ערב הצורך ללכת לבחירות חמישיות, שניהם כמעט באותו מרחק מעמדת ניצחון או הפסד. ההכרעה תיפול על חודו של ויתור ועיתויו. אצל נתניהו אזלו הגימיקים, אבל לא הטירוף לנצח. אצל בנט נחלש הטירוף לנצח, אבל לא קפאה ההבנה על חשיבותה של גמישות ברגעי הכרעה. שניהם אינם בעמדת ניצחון, אבל בנט רחוק יותר מעמדת המפסיד
(נתניהו ובנט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+שבר לאומי
13:20 02/06/21  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה
מה שיבלוט בממשלה הזאת, בנוסף לשנאה לבנימין נתניהו, היא התנכרות מרכיביה לא רק ליעדים שהציגו בבחירות, אלא גם ל"אני מאמין" הפוליטי כביכול שלהם, והזילות הפוליטית המובהקת ביותר היא מנת חלקו של הימין האידיאולוגי. גם אם נשים בצד את המשקעים, חלקם אולי המובנים, שיש לראשי "ימינה" אין בכך לטשטש את העובדה שהאמביציה האישית שלהם האפילה על כל השיקולים האחרים
(בנט ושקד במליאת הכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ח"כ פריג' על המו"מ הקואליציוני: "לא נוותר, זו ציפור נפש"
08:46 02/06/21  |  מירב ארד
הקרב על הוועדה למינוי שופטים: ח"כ עיסאווי פריג' בראיון לגלי צה"ל: "לא נוותר זה ציפור נפש. צריך להיות נציג שמאל בוועדה, לאו דווקא כשר. יש מחלוקת אבל נפתור אותה ונמצא את האיזון".
+יש עתיד וכחול לבן חתמו על הסכם קואליציוני
08:42 02/06/21  |  מירב ארד
יש עתיד וכחול לבן חתמו על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת אחדות. גנץ נתן את הסכמתו ללפיד להודיע לנשיא ש"עלה בידו" להרכיב ממשלה. בין המפלגות הושגה הסכמה על עיקרי קווי היסוד של הממשלה.
+סלעי המחלוקת במו"מ: סוגיות משפטיות
01:25 02/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שקד דורשת לקבל את המקום שהובטח ליו"ר העבודה מרב מיכאלי בוועדה לבחירת שופטים ואת תיק הנגב והגליל שהובטח לישראל ביתנו  ▪  סער דורש פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה אך גנץ מתנגד  ▪  רע"ם דורשת סמכויות נרחבות במשרד הפנים לטובת הרשויות הערביות, שקד שמיועדת לשרת הפנים לא מסכימה  ▪  לפיד מעוניין בסגירת הפרטים לפני השעה 11:00
הפגנה בכפר המכבייה נגד ממשלת לפיד-בנט [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+שקד דחתה הצעה להתמנות לשגרירה בוושינגטון
22:08 01/06/21  |  עידן יוסף
בגוש השינוי הציעו לאיילת שקד להתמנות לשגרירה בוושינגטון. היא סרבה ודחתה את ההצעה על הסף (וואלה).

+ליברמן הצטרף כעת לשיחות בכפר המכביה
22:05 01/06/21  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל בינו אביגדור ליברמן הצטרף כעת לשיחות בכפר המכביה (חדשות 12). בשעה זו נוכחים בשיחות גם בנט, לפיד, סער ועבאס. שקד נטשה מוקדם יותר, וייתכן שתחזור (וואלה).
+מחלוקת בין בנט לליברמן על החטיבה להתיישבות
21:48 01/06/21  |  עידן יוסף
המו"מ הקואליציוני. מחלוקת בשאלת החזקת החטיבה להתיישבות. זו נמצאת כיום במשרד ההתיישבות ולפני כן במשרד החקלאות. בנט רצה לשמור את החטיבה אצלו, אבל ליברמן מבקש להחזיר את החטיבה למשרד החקלאות שיהיה בידי ישראל ביתנו (גלובס).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אומץ לעצור רגע אחד לפני התהום
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קובגר
6/06/21 10:50
 
רבקה שפק ליסק
13/06/21 12:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
בכפר המכבייה ברמת גן נמשכים, בצל הפגנות מחאה של אנשי ימין, המגעים הקדחתניים בין ראשי המפלגות בניסיון להקים את ממשלת הקצוות לפיד-בנט, וזאת בטרם תפוג הלילה בחצות (ד', 2.6.21) הסמכות שניתנה ליו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד להקים ממשלה.
02/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ אורלי לוי אבקסיס (הליכוד) קוראת לח"כ איילת שקד (ימינה) להודיע שלא תצטרף לממשלת השינוי. "איילת, זה לא יהיה קל. את תגלי שיש אלימות בשמאל, והיא קשה, כואבת ואכזרית. אבל אולי תרוויחי מצפון נקי", אמרה.
01/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מחקר חדש מגלה כי 65.5% מן הישראלים סבורים שחוסר היציבות הפוליטית בישראל בשנים האחרונות גרם לפוליטיקאים להעדיף את האינטרס האישי והמפלגתי שלהם על פני האינטרס הציבורי.
01/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אומר (יום ג', 1.6.21): "סיימתי את ההסכם הקואליציוני מזמן. מבחינתי ההסכם סגור. אני מאמין שהיום עם קצת רצון טוב אפשר לסיים את זה ולהודיע לנשיא 'עלה בידי'".
01/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יושב-ראש הכנסת יריב לוין השתתף (יום ג', 1.6.21) באירוע מיוחד לרגל השקת 350 יחידות דיור נוספות לישוב בית אל. בנאומו בטקס התייחס לוין למצב הפוליטי וניצל את הבמה להעביר מסר אחרון לחברי מפלגות ימינה ותקווה חדשה:
01/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
קשה להשתחרר מהתחושה כי כאבן האותנטי של המשפחות האומללות הופך יותר ויותר לאבן שואבת לארגוני המחאה מתקופת המאבק ברפורמה המשפטית, אשר משעבדים ומנכסים את מצוקתן למאבקם נגד הממשלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il