|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אמת סלקטיבית ושקר הם היינו הך, על-רקע מבצע "שומר החומות" <br>

את המאמר "האובייקטיבי" המתפרסם באחד השבועונים הנפוצים בעולם, לא כותב תועמלן ניאו נאצי, אסלמיסט פונדמנטליסטי, מכחיש שואה כאבו מאזן ובן ברית של היטלר כמופתי, אפילו לא סקנדינבי יפה נפש שרוצה לשים קץ לסכסוך הדמים ויוזם את אוסלו את המאמר כותבת ישראלית בשבועון המתיימר להיות אובייקטיבי במעצמה הכי ידידותית לישראל
02/06/2021  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
קבוצה מיליטנטית... [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90]

"גרמניה ויפן נלחמו במלחמת העולם השנייה נגד בריטניה וארצות הברית. במשך המלחמה מתו 419,400 אמריקנים ו-450,900 בריטים. כשבעה מיליון גרמנים וכשלושה מיליון יפנים מתו במלחמה". איך הייתם מגיבים לידיעה מעין זאת שהייתה מופיעה בעיתונות האמריקנית עם תום מלחמת העולם השנייה? האם בכלל מישהו בעיתונות האמריקנית היה מעז לעשות השוואה מעין זאת בלי לציין את ההקשרים, מי אשם בפרוץ המלחמה, כמה מהקורבנות הם אזרחים וכמה הם חיילים? מי ביצע פשעים נגד האנושות? מי התחיל בהפצצות של ריכוזי אוכלוסין בלונדון? למה בנות הברית עשו הפצצות שטיח בדרזדן, בטוקיו ובברלין? לספר על היטלר, צ'רצ'יל, רוזבלט?

אבל כך בדיוק כתבה, בהקבלה, כתבת ישראלית בשם אורלי הלפרן במאמר ראשי בטיים של השבוע. וכך כותבת הלפרן ואני משאיר לכם לשפוט את דבריה: "הקבוצה המיליטנטית חמאס ירתה רקטות מהמובלעת החופית שלה על ישראל, שהרגו 12 איש. חיל-האוויר הישראלי הגיב עם הפצצות מהאוויר שהרגו לפחות 248 איש". זהו, מלטה יוק, אין מילה על כך שחמאס שולט ברצועת עזה למעלה מעשור והם לא רק "קבוצה מיליטנטית", ולא השלטון שנבחר ברוב קולות ובצורה דמוקרטית על-ידי העם הפלשתיני. רצועת עזה היא רק "מובלעת חופית" לא מדינה ריבונית לכל דבר, שאין עליה מצור כי יש לה גבול עם מצרים וישראל אוסרת רק יבוא נשק. הקורא התמים עלול לחשוב שיש לנו עסק רק עם איזו קבוצת טרור שהרגה 12 איש ובתגובה ישראל הכבירה עם חיל-האוויר הענק שלה הרגה 248 איש, יותר מפי עשרים. מה שמשתמע זה חוסר פרופורציה - כי על הרג 12 יש להרוג "רק" 12.

ואני מתפלא על האמריקנים והבריטים (המאמר הוא מאמר ראשי בטיים האמריקני) שהרגו (עם אחרים) מחוץ לכל פרופורציה במלחמה, פי עשרה יותר גרמנים ויפנים - עשרה מיליון לעומת פחות ממיליון. מי שמע על יחס מעין זה? אבל הישראלים גרועים פי כמה כי הם טבחו פי עשרים. אף מילה על כך שמרבית ההרוגים הפלשתינים היו חיילים פלשתינים וכל האזרחים שנהרגו לא נהרגו במתכוון אלא רק כי היו ליד אתרי השיגור של הרקטות, כי החמאס יורה רקטות מריכוזי אוכלוסין בשביל לבוא אחר כך בדמעות תנין ולבכות מרה שנהרגו עשרות ילדים, כי תמיד יימצא העיתון התורן, באירופה, באמריקה ואפילו הארץ בישראל שיפרסם את תמונות הילדים ההרוגים.

כי תמיד תמצא הכתבת הישראלית שתכתוב כך על ארגון ששלח אלפי רקטות על ישראל נגד ירושלים, תל אביב, נגד ריכוזי אוכלוסין של מיליונים במטרה לטבוח אלפים, כולם אזרחים, והסיבה היחידה שלא מתו אלפים אלא 12 היא בגלל כיפת ברזל. כי מה שחשוב זה לא כמה נהרגו אלא כמה התכוונו להרוג - החמאס ירה אלפי טילים בשביל להרוג אלפי אזרחים ואילו ישראל הפציצה רק מטרות צבאיות בשביל להרוג מפקדים וחיילים, ונזהרה ככל שיכלה מלהרוג אזרחים. אף מילה על כך שהחמאס יורה למעלה מעשור אלפי רקטות על ישראל, אחרי שנסוגונו מכל סנטימטר מרצועת עזה ועקרנו אלפי מתיישבים ישראלים. מנהיגי הפלשתינים תמיד מוצאים סיבות לטבוח.

אל-אקצה בסכנה, כבר מאה שנה כמובן, המצור שלא קיים, כי אם הם רק רצו יכלו להיות משגשגים כסינגפור עם המילירדים שקיבלו והלכו ברובם להתחמשות ולשוחד במקום לפתור את מצוקות עמם. בעזה אין אפילו "כיבוש", שגם בגדה לא היה, כי ישראל במלחמת הישרדות שחררה את הגדה מירדן ואת הרצועה ממצרים אחרי שהם פתחו במלחמת השמד בשביל למחות את ישראל מעל פני האדמה. ומי שפותח במלחמה צריך לצפות לשלם על כך את המחיר, אם כי מאז חתמנו על הסכמי שלום עם ירדן ומצרים ואין להם שום תביעה על הגדה ועל הרצועה.

היהודים תמיד רשעים

את המאמר "האובייקטיבי" המתפרסם באחד השבועונים הנפוצים בעולם, לא כותב תועמלן ניאו נאצי, אסלמיסט פונדמנטליסטי, מכחיש שואה כאבו מאזן ובן ברית של היטלר כמופתי, אפילו לא סקנדינבי יפה נפש שרוצה לשים קץ לסכסוך הדמים ויוזם את אוסלו. את המאמר כותבת ישראלית בשבועון המתיימר להיות אובייקטיבי במעצמה הכי ידידותית לישראל. לא אצטט פסוקים מהתנ"ך או תקדימים מההיסטוריה - אני משאיר זאת לקורא האינטליגנטי.

אבל אני שם את עצמי בנעליים של רופא שיניים מהמערב התיכון שקורא את הידיעה המקוממת הזאת וחושב "איזה מנוולים הישראלים, על כמה רקטות של איזה ארגון מיליטנטי (הלפרן לא קוראת להם טרוריסטים או ריבון) הם מגיבים בטבח של 248 איש". הוא כמובן לא מכיר את כל ההקשר, לא יודע להבחין בין חיילים לבין אזרחים, כי הלפרן, שהיא אשת כבוד (כל שוחרי טובתנו, במיוחד הישראלים שבהם, הם אנשי כבוד וחתני פרס ישראל), לא מציינת שההתקפות הישראליות היו כירורגיות, כוונו רק למטרות צבאיות. היא אומרת אמת, אך אמת סלקטיבית.

כל המתים בישראל היו אזרחים, מרבית המתים בעזה הם חיילים, אך על זה יוק, אף מילה. ההתקפות של חמאס נמשכות שנים, אך על זה יוק. הס מלהזכיר, שנסוגונו מכל סנטימטר מעזה, על זה יוק, היהודים תמיד רשעים והפלשתינים תמיד צדיקים, אנחנו טובחים ללא הבחנה, הם תמיד הקורבנות, וכשהם לא מצליחים להשמיד את ישראל במלחמת השחרור ובמלחמת ששת הימים, הם מבקשים רחמים, כרוצח אמו הטוען להגנתו שהוא יתום.

לספר את האמת זה מסובך, לשקר או להגיד אמת סלקטיבית זה הרבה יותר קל. אתה גם מתפרץ לדלת פתוחה, כי ממילא יש קואליצייה מהשטן של כל משמיצי ישראל - אירן, האנטישמים הניאו נאצים והשמאלנים הקיצונים, האיסלאמיסטים הפונדמנטליסטים, ההנהגה הטרוריסטית הפלשתינית ברצועה ובגדה, יפי הנפש ודורשי טובתנו. בצוק איתן נהרגו פי כמה יותר ילדים במבצע שנמשך פי כמה יותר זמן, אבל זה לא משנה דבר לאוהבי ישראל. גם אם ייהרג ילד אחד נמשיך להצטייר בעיניהם כנאצים, טובחי ילדים, כי הם מונעים משנאת ישראל או משנאה עצמית.

לכן על ישראל לעשות רק מה שטוב לה, כי אנחנו הצד הצודק לחלוטין ואילו ההנהגה הפלשתינית הם הצד האשם לחלוטין. לא העם הפלשתיני שהוא ברובו שוחר שלום ורוצה רק בשגשוג, כשהוא לא מוסת על-ידי ההנהגה שלו. מעבר למסכת השקרים, חצאי האמיתות, האג'נדות, הסילופים והמאמרים הסלקטיביים, יש רק כמה אמיתות - במשך 160 שנות הסכסוך עם הפלשתינים מתו פחות מ-30,000 איש בישראל ממלחמות ומטרור כאשר במלחמת העולם השנייה מתו לעתים ביום אחד יותר יהודים (אלה פרופורציות סבירות לדעת אנשי שלומנו?). כשבארץ ישראל יש שני עמים שנלחמים על אותה כברת ארץ, כשהנהגת הפלשתינים לעולם לא תסכים למדינה יהודית כפי שהחמאס טוען וכפי שהרשות מוכיחה במעשיה. לכן הפתרון צריך להיות בפדרציה ירדנית-פלשתינית בשטחי ירדן שבה יש 80% פלשתינים, עזה וישובי הפלשתינים בגדה לצד ישראל לרבות ההתנחלויות ביו"ש.

תאריך:  02/06/2021   |   עודכן:  02/06/2021
יעקב דורי
+צה"ל מאשר: בכיר בחמאס נעצר ברמאללה
16:35 02/06/21  |  עידן יוסף
בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של יחידת ׳דובדבן׳ ושירות הביטחון הכללי, נעצר הלילה בכיר חמאס באיו״ש, שיח ג'מאל טוויל, בעיר רמאללה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. בכך אישר צה"ל את הדיווח הפלשתיני אמש.

שיח ג'מאל טוויל הוא מבכירי ארגון חמאס באיו״ש, אשר בתקופה האחרונה היה שותף פעיל בארגון הפרות סדר, בהסתה לאלימות ובהקמה מחודשת של מפקדת החמאס ברמאללה.
+שומרי החומות וערוצי המידע העל קרקעיים
12:19 02/06/21  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
התקשורת, בעיקר החזותית, שהורידה עלינו ברד של מידע, פרשנויות, מִחזוּר של קולחים ודיסאינפורמציה - חייבת אף היא להפיק לקחים
(מקורות בעייתים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+אמא
10:03 02/06/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמת סלקטיבית ושקר הם היינו הך, על-רקע מבצע "שומר החומות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
3/06/21 11:02
2
יאיר4
4/06/21 18:07
3
שיפון
4/06/21 21:19
4
ויל
6/06/21 11:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הסימנים העולים מהפעילות המדינית המצרית המואצת לייצב את הפסקת האש ולהתקדם לעבר רגיעה ארוכת טווח בין ישראל לחמאס מצביעים על קשיים רבים, קיימים פערים גדולים בעמדות של ישראל וחמאס בסוגיות השונות, גורמים מדיניים בכירים הבקיאים בתמונת המצב מציעים להנמיך ציפיות, לדבריהם, מדובר במשא-ומתן קשה ומסובך שימשך זמן רב וקשה להעריך את תוצאותיו.
הדמוקרטים והפעילים אשר הצליחו לגרום למנהיגי המפלגה לנקוט קו קשוח יותר כלפי ישראל במבצע "שומר החומות" חלוקים כעת בדעותיהם כיצד להתקדם, תוך חילוקי דעות ניכרים בנוגע לדרישות ולטון – מדווח וושינגטון פוסט. חלקם תומכים במגבלות על הסיוע או הייצוא הביטחוני לישראל, וחלקם תומכים בצעדים מקובלים יותר כמו חרמות ועיצומים. חלקם מדגישים שלצד הביקורת על ישראל הם מכירים בזכותה להגן על עצמה, ואחרים משתמשים במינוחים קשים ואינם מתנצלים על כך.
01/06/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
התגעגעתם? אחרי ארבע שנים בהם נשיא ארה"ב דאז דונלד ג'ון טראמפ הבהיר באופן פשוט, בהיר, נהיר וקולע, מי הם הרעים ומי הם הטובים בסכסוך הערבי ישראלי, עמד כחומה בצורה לימין מדינת ישראל כנגד אומות העולם וארגונים בינלאומיים עוינים, נבחר נשיא חדש, זמירות חדשות ישנות. שוחרי הצדק והמוסר העולמיים התעוררו משנת הטראמפ ששלחה אותם להקפאה עמוקה במקררי האידאולוגיות החד סטריות שפיתחו לעצמן מיום הקמתה של מדינת ישראל.
עבדאללה מלך ירדן קרא ב-23 במאי להגביר את המאמצים הערביים והבינלאומיים כדי להפוך את הפסקת האש בין ישראל לחמאס לרגיעה ארוכת טווח ולחדש את התהליך המדיני שיבטיח לפלשתינים את זכויותיהם.
שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פתחו בחקירת ניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור סמוך לשדי אברהם שבחבל שלום. סמוך לשעה 21:30 נדקר (30.5.21) רבש"צ במהלך בידוק של חשוד פלשתיני שהלך על כביש 2211 בין היישובים יתד לאבשלום.
30/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il