|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
אנטי ביבי איננו מספיק [צילום: פלאש 90]
לקראת השבעתה של ממשלת השינוי

גם יהודית וגם דמוקרטית

המבחן ליכולתן של מפלגות כל כך שונות לעבוד יחד יגיע בקרוב: תקציב 2022 הוויתורים לרע"ם בנושא הבדואים וחוק קמיניץ הם איתות שלילי הבשורה הגדולה ביותר עשויה להיות בתחום דת ומדינה נתניהו עלול ללכת בנתיב ההרסני של טראמפ נוצרה הזדמנות אמיתית לרפורמות הנחוצות בתחומי המשפט והאכיפה המשימה החשובה ביותר של הממשלה: לבנות מחדש את יסודות הקיום המשותף
03/06/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2021   |   תגובות


מחלוקת קרח וכל עדתו
הדבר המאחד היה ה"אנטי" [תחריט: גוסטב דורה]

השותפים לממשלה החדשה עשו בתבונה רבה, כאשר הסכימו לדחות בשנתיים את הטיפול בבעיות בהן הם חלוקים מן היסוד. המשימה הראשונה והדחופה ביותר שלהם היא להנמיך את גובה הלהבות השורפות את המרקם העדין של חיינו כאן. כמעט כל דיון מגיע ל"כן ביבי, לא ביבי". אי-אפשר לנהל שיחה בענייני ציבור מבלי להיכנס לוויכוח על בנימין נתניהו. בכלל לא משנה למה; זה המצב, והוא הרסני

משנה מפורסמת בפרקי אבות מדבר על מחלוקת לשם שמים לעומת מחלוקת שאינה לשם שמים. הדוגמה לסוג הראשון היא מחלוקת בית שמאי ובית הלל, ולסוג השני – "מחלוקת קרח וכל עדתו". חוסר הסימטריה ניכר מיד: לכאורה היה צריך לומר "מחלוקת קרח ומשה". הסבר אחד אומר, שקרח הוא זה שניהל מחלוקת; משה כלל לא רצה לריב איתו. הסבר שני ורלוונטי לנו אומר, שהייתה מחלוקת קשה גם בתוך עדת קרח. כולם רצו את ההנהגה לעצמם והדבר היחיד שאיחד את חבריה היה הרצון להדיח את משה; כיצד זה נגמר – כולנו יודעים.

ממשלת השינוי נראית לכאורה כמו קרח ועדתו. מה משותף לנפתלי בנט וניצן הורוביץ, גדעון סער ומרב מיכאלי, אביגדור ליברמן ומנסור עבאס – מלבד הרצון/הנכונות להדיח את בנימין נתניהו? גישת "אנטי" איננה מתכון מוצלח ליחסים ארוכי טווח מכל הסוגים. אחרי האופוריה של הצלחה בהשגת היעד השלילי, צריך להיכנס לימים האפורים של השגת היעדים החיוביים, ואז מתגלים חילוקי הדעות במלוא עוזם.

השותפים לממשלה החדשה עשו לפיכך בתבונה רבה, כאשר הסכימו לדחות בשנתיים את הטיפול בבעיות בהן הם חלוקים מן היסוד. המשימה הראשונה והדחופה ביותר שלהם היא להנמיך את גובה הלהבות השורפות את המרקם העדין של חיינו כאן. כמעט כל דיון מגיע ל"כן ביבי, לא ביבי". אי-אפשר לנהל שיחה בענייני ציבור מבלי להיכנס לוויכוח על בנימין נתניהו. בכלל לא משנה למה; זה המצב, והוא הרסני.

אבל לא הכל תלוי בהם. קחו לדוגמה את תקציב 2022: עם גרעון ענק, ברור שצריך לקצץ בהוצאות ולהעלות מיסים. אבל היכן לקצץ – בהתנחלויות או באיזורי הפיתוח? האם להעלות מיסים על העשירים (תפיסת השמאל) או דווקא להקל את הנטל כדי לעודד פעילות (תפיסת הימין)? האם להפריט עוד שירותים כדי להכניס מזומן לקופה, או להגביר את מעורבות הממשלה כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי והחינוכי? כיצד לפעול מול האיגודים המקצועיים שוודאי יתנגדו לגזירות וקיצוצים? המבחנים של היכולת להתקיים יחדיו יגיעו מוקדם מאוד ויחרצו את גורלה של הממשלה החדשה.

בין הערבים לבין החרדים
מי שבפנים ומי שבחוץ [צילום: סלימן חאדר, פלאש 90]

לעבאס ולרע"ם יש עבר מפוקפק, בלשון המעטה, כחלק מן הרשימה המשותפת. בהחלט ייתכן שההצהרות והמעשים המתונים-יחסית שלהם בשבועות האחרונים היו רק העמדת פנים. באותה מידה ייתכן שיש כאן ניצן אמיתי של נכונות מצד חלק מערביי ישראל לנטוש את הקיצוניות והתמיכה בטרור, ולהתחיל להשתלב בחברה ובהנהגה, תוך נטילת אחריות במקום הסתפקות בבכיינות

הממשלה החדשה עומדת להסכים (על-פי דרישתו של מנסור עבאס) "להסדיר את התיישבות הבדואים בנגב" – מונח מכובס למתן פרס לרבבות עבריינים אשר פלשו לרבבות דונמים של אדמות מדינה, ובבריונות מתמשכת הקימו עליהם כפרים בלתי-חוקיים ומסכני חיים. כנ"ל לגבי ביטול חוק קמיניץ, שעיקרו מאבק בבנייה הבלתי-חוקית עצומת ההיקף במגזר הערבי. זהו איתות שלילי ויציאה לדרך ברגל שמאל. ממשלה אשר קמה כאנטי-תזה לראש ממשלה המואשם בעבירות שחיתות חמורות, צריכה להתרחק כמטחווי קשת מצעדים כאלה. מה כן? להילחם בכל הכוח באלימות ובעבירות הנשק במגזר, שאת תוצאותיהן החמורות ראינו רק לפני שבועות אחדים.

עצם התמיכה של עבאס בממשלה החדשה היא ההימור הגדול ביותר של מרכיביה, ובמיוחד של אנשי הימין המובהקים. לעבאס ולרע"ם יש עבר מפוקפק, בלשון המעטה, כחלק מן הרשימה המשותפת. בהחלט ייתכן שההצהרות והמעשים המתונים-יחסית שלהם בשבועות האחרונים היו רק העמדת פנים. באותה מידה ייתכן שיש כאן ניצן אמיתי של נכונות מצד חלק מערביי ישראל לנטוש את הקיצוניות והתמיכה בטרור, ולהתחיל להשתלב בחברה ובהנהגה, תוך נטילת אחריות במקום הסתפקות בבכיינות. ואגב, שלא יספרו לכם שעבאס ישפיע על מדיניות הביטחון; אופוזיציה אחראית תעניק לממשלה גיבוי מלא בעת עימות צבאי.

מן הצד השני של הקשת הפוליטית, הסיעות החרדיות צפויות לגלות מהר מאוד עד כמה קר שם בחוץ, ובשורה של מובנים. מן הראוי שהממשלה החדשה תקים מיד ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. בשלב הקודם של השיחות הסכימו יאיר לפיד ונפתלי בנט, כי ענייני דת ומדינה ינוהלו בעיקרון על-פי תפיסותיו המתונות והמודרניות של ארגון רבני צהר, וכי הרבנים הראשיים הבאים יבואו משורות הציונות הדתית; זו יכולה להיות הבשורה הגדולה ביותר של הממשלה, אם הסכמה זו תצא לפועל.

אביגדור ליברמן כשר האוצר (מינוי בעייתי מאוד, בלשון המעטה) יקצץ מן הסתם בקצבאות לחרדים שאינם משרתים את המדינה ולא בהכרח מדווחים לרשות המיסים על כל הכנסותיהם. משרד החינוך עשוי לקדם תוכניות ללימודי ליבה במגזר החרדי – וזה הרבה יותר חשוב ומשמעותי מאשר המאבק הארכאי על גיוס האברכים. בכלל לא יהיה רע למדינה, אם המפלגות החרדיות יישבו קצת באופוזיציה; זה אפילו יהיה לטובת הציבור שלהן, גם אם לא לטובת עסקניהן.

נתניהו בעקבות טראמפ?
מפזרים אין-ספור שקרים [צילום: אלכס ברנדון, AP]

אם הליכוד הוא מפלגה חפצת חיים, עליו לומר לנתניהו: תודה רבה על שירותך, עכשיו תפנה את מקומך. נתניהו הוא אדם ברוך כשרונות ברמה עולמית, ללא ספק ראש הממשלה החכם ביותר שהיה לנו. היו לו עשר שנים של הישגים מרשימים מאוד בחוץ ובביטחון, בכלכלה ובחברה. בשנתיים האחרונות הוא הרס את מורשתו ולא היה רחוק מלהרוס את המדינה, והכל ממניעים אישיים הנובעים מהעמדתו לדין

בליכוד מיהרו להבהיר, כי נתניהו מתכוון לעמוד בראש האופוזיציה ולמרר את חייה של הממשלה החדשה. בהחלט זכותו. אבל כאשר מתבוננים על המודל של דונלד טראמפ בארה"ב, זה עלול להיות הרסני – בראש ובראשונה לליכוד עצמו. טראמפ אוחז ביד ברזל במפלגה הרפובליקנית, רומז על אפשרות שיתמודד ב-2024 ומוביל לכך שכמעט כל המחוקקים מטעמה ממשיכים להפיץ את שקריו על "גניבת הבחירות". הרפובליקנים מעבירים בשורה של מדינות חוקים שיגבילו בפועל את זכות ההצבעה ויפגעו בקבוצות התומכות בעיקר בדמוקרטים. בקיצור: הנשיא הכי אנטי-דמוקרטי בתולדות ארה"ב ממשיך לאיים על עקרונות היסוד של השיטה.

גם נתניהו מפזר אין-ספור שקרים. הבולט שבהם: "ממשלת שמאל". למה? כי מבחינתו ומבחינת האפסים שסביבו, רק ביבי=ימין, וממילא כל מה שאינו ביבי הוא שמאל. יש הגדרות לשמאל, והן בעיקרן חברתיות-כלכליות; בישראל נוספה אליהן העמדה בסכסוך הישראלי-פלשתיני. לפי המבחנים הללו, בקואליציה החדשה יש 13 חברי כנסת מהשמאל (העבודה ומרצ), היא נתמכת מבחוץ בידי ארבעה אנשי שמאל (רע"ם), והיתר הם 25 אנשי מרכז-ימין (יש עתיד וחוסן לישראל) ו-19 אנשי ימין (ימינה, ישראל ביתנו ותקווה חדשה). "השמאלנים המסוכנים" אליבא דנתניהו הם בני גנץ, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן – מי שהיו שרי הביטחון, האוצר והחוץ בממשלותיו של אחד, בנימין נתניהו.

יש עוד ספינים כאלה. למשל: בנט לא יכול להיות ראש הממשלה עם שישה ח"כים; אבל נתניהו עצמו הציע את ראשות הממשלה גם לבנט וגם לסער. למשל: חלוקת התפקידים בממשלה החדשה היא שוחד; אבל נתניהו עצמו הציע את אותם תפקידים לאותם אנשים. למשל: ההצטרפות לממשלה היא הפרה של הבטחות בחירות; אבל נתניהו עצמו ציפה שסער יפר את ההבטחה שלא לשבת בממשלתו וניסה לצוד עריקים מרשימתו. נתניהו ריכז במו פיו שורה ארוכה של בלופים ושקרים בתגובתו להודעתו של בנט, כאשר למעשה כל המומים אותם ייחס ליריבו – מצויים בו-עצמו. הייתה זו הדגמה חיה לסיבה העיקרית בגללה נתניהו מסיים את דרכו: אי-אפשר להאמין לאף מילה שלו. או בהגדרה אחרת: לא נשאר לו את מי לרמות.

אם הליכוד הוא מפלגה חפצת חיים, עליו לומר לנתניהו: תודה רבה על שירותך, עכשיו תפנה את מקומך. נתניהו הוא אדם ברוך כשרונות ברמה עולמית, ללא ספק ראש הממשלה החכם ביותר שהיה לנו. היו לו עשר שנים של הישגים מרשימים מאוד בחוץ ובביטחון, בכלכלה ובחברה. בשנתיים האחרונות הוא הרס את מורשתו ולא היה רחוק מלהרוס את המדינה, והכל ממניעים אישיים הנובעים מהעמדתו לדין. רק בגלל זה הלכנו לארבע מערכות בחירות, כולל בעיצומה של מגיפה. רק בגלל זה הליכוד שקוע בחובות של 80 מיליון שקל המסכנים את קיומו. רק בגלל זה נתניהו הפר את ההסכם להקמת ממשלת החילופים. רק בגלל זה לימין אין ממשלה יציבה, אשר תשקף באמת את רצון העם ואת הרוב המוצק שיש לו בכנסת. רק בגלל זה צריך להקים ממשלה בעייתית ולהעניק את ראשות הממשלה לעומד בראש סיעה קטנטנה.

נתניהו נכשל וגרר איתו את מפלגתו לאופוזיציה. שימו לב מי עומדים בראש מתנגדיו – אלו שעבדו איתו בצמוד ונכוו ממנו במישור האישי או הפוליטי: נפתלי בנט, איילת שקד, בני גנץ, אביגדור ליברמן, גדעון סער. הוא מתנהג כאילו ראשות הממשלה רשומה על שמו בטאבו – גם בדרישתו (או דרישת רעייתו?) להישאר בבלפור כאשר יהיה ראש הממשלה החליפי, וגם בהצעותיו המגוחכות וההזויות לפרוס את ראשות הממשלה לשלוש תקופות כהונה. הליכוד צריך להוכיח שהוא איננו המפלגה הרפובליקנית. יש בו אנשים בעלי שיעור קומה ועמוד שדרה – למשל יולי אדלשטיין, ניר ברקת, אבי דיכטר – אשר צריכים להתייצב ולומר בקול רם וברור: תם עידן נתניהו. הליכוד והימין היו כאן לפניו והם יהיו כאן אחריו. אם מישהו מסוגל לגרום לכך שהם לא יהיו כאן אחריו – זה רק נתניהו עצמו ומי שלא יעשו את המעשה הנכון היחיד.

המשימה החשובה ביותר לקדנציה
להבטיח את הישרדות המדינה [צילום: פלאש 90]

לממשלת השינוי יש סיכוי אמיתי להיות גם יהודית וגם דמוקרטית – דווקא בשל הפערים בין מרכיביה. סער, בנט וליברמן לא יתנו להתקרב למשהו שמתחיל להזכיר את "מדינת כל אזרחיה". לפיד, גנץ, מיכאלי והורוביץ לא יתנו לגעת בעצמאותו של בית המשפט העליון. שני המחנות יחדיו יכולים יחדיו למנות שופטים שמרניים לצד אקטיביסטים

ביום הבחירות האחרונות הבעתי כאן את העמדה, שזוהי למעשה בחירה בין מדינה יהודית לבין מדינה דמוקרטית. הסברתי שאם גוש מתנגדי נתניהו ינצח, הוא עלול להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת וכך לחתור תחת יסודותיה של "מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". ואם גוש נתניהו ינצח, מרכיביו מדברים בגלוי על פוליטיזציה של בית המשפט העליון שמשמעותה היא הרס הדמוקרטיה.

לממשלת השינוי יש סיכוי אמיתי להיות גם יהודית וגם דמוקרטית – דווקא בשל הפערים בין מרכיביה. סער, בנט וליברמן לא יתנו להתקרב למשהו שמתחיל להזכיר את "מדינת כל אזרחיה". לפיד, גנץ, מיכאלי והורוביץ לא יתנו לגעת בעצמאותו של בית המשפט העליון. שני המחנות יחדיו יכולים יחדיו למנות שופטים שמרניים לצד אקטיביסטים (יש עכשיו שני מקומות פנויים בבית המשפט העליון ובשנה הבאה יהיו עוד שניים; חלקו אותם ביניכם).

הם בהחלט יכולים לתקן את הטעון תיקון במערכת המשפט: להעביר את חוק יסוד החקיקה בצורה מאוזנת, לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה וראש התביעה הכללית, לתת לשרים יותר השפעה בבחירת היועצים המשפטיים של משרדיהם, להבטיח ביקורת אמיתית על הפרקליטות, לנער מן היסוד את התרבות הארגונית הקלוקלת והתפיסה המבצעית הכושלת של המשטרה, לפעול להקלת העומס בבתי המשפט.

אם המשימה המיידית של ממשלת השינוי היא להפחית את השיסוי והפילוג, אזי המשימה החשובה ביותר שלה לקדנציה כולה (בהנחה שתשלים אותה) היא לבנות מחדש את היסודות לקיום משותף כאן. וזה אומר: לא החרדים יקבלו הכל ולא החילוניים יקבלו הכל. לא הערבים ולא המתנחלים. לא הימין ולא השמאל. כולם יוותרו על קצת ויקבלו קצת – או בעצם, יקבלו הרבה מאוד: את הבטחת הישרדותה של ישראל כמדינה יהודית (בסיס הקמתה) ודמוקרטית (בסיס קיומה).

תאריך:  03/06/2021   |   עודכן:  03/06/2021
איתמר לוין
+אשתו של ניר אורבך: לוחצים גם על המשפחה
21:18 03/06/21  |  עידן יוסף
‏אשתו של ניר אורבך חושפת את מסכת הלחצים עליו שכוללת טלפונים לכל המשפחה שלה. "אפילו לאימא שלי התקשרו, לאח שלי התקשרו, זו לא דרך. מה אימא שלי קשורה לזה?" (חדשות 13)
+בנט עשוי להמשיך לגור ברעננה
20:41 03/06/21  |  עידן יוסף
‏מסתמן כי ככל שנפתלי בנט יכהן כראש הממשלה, הוא ימשיך לגור ברעננה. הבית ברחוב בלפור בירושלים ישמש כמעון רשמי לארוחות ולביקורים. לבנט ארבעה ילדים בני 9, 12, 14 ו-16 ובמשפחתו לא ששים לעבור דירה (חדשות 12).
+אי-פרסום ההסכמים הקואליציוניים - הפרת חוק
20:30 03/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במכתב ליו"ר יש עתיד, נאמר כי החוק מחייב לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים בתוך שלושה ימים מיום חתימתם, ולגבי חלק מן ההסכמים עם הסיעות חלף מועד זה  ▪  "פרסום ההסכמים מהר ככל האפשר נועד לתת לציבור הזדמנות לקיים שיח ציבורי על תוכנם" דרישה גם לחשוף הסכם לכאורה עם המשותפת בעניין יו"ר הכנסת
(נתניהו ואדלשטיין בכנסת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+שינויים בחלוקת התיקים ביש עתיד
20:01 03/06/21  |  עידן יוסף
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) מיועדת לתפקיד שרת האנרגיה, וחברה לסיעה יואל רזבוזוב מיועד לתפקיד שר התיירות (חדשות 12).
+ח"כ אורבך: לא מתכוון לנהל שיחות עם מי שלא ניסו להקים ממשלת ימין
17:26 03/06/21  |  איציק וולף
ח"כ ניר אורבך רומז על כוונתו להישאר נאמן לעמדת יו"ר ימינה, נפתלי בנט. "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל שזה יצליח", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

לדבריו, אין לו שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין. הוא לא הסביר במי מדובר, אך ככל הנראה מדובר באנשי מפלגת הליכוד.

הציוץ פורסם לאחר שמוקדם יותר נפגש אורבך עם בנט בביתו של בנט ברעננה.
+"הקואליציה תתמקד בעיקר בנושאי כלכלה"
17:11 03/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן, הצהיר שהיעד שהוא מציב לעצמו בתפקיד הוא גיבוש תוכנית כלכלית לייצוב המשק, בדומה לתוכנית שיישם יצחק מודעי בשנות השמונים  ▪  "להעלות מיסים זה לא צעד אפקטיבי. להכביד על הקבוצה שעובדת זה לא חכם ולא מספיק"
(ליברמן בוועידת חדשות 13 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+סמוטריץ': סער, אלקין והשכל כורתים ברית עם השטן
16:19 03/06/21  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב על מכתבו של ח"כ אחמד טיבי שהצטרף לבקשת גוש השינוי להחלפת יו"ר הכנסת וטען כי כעת זה כבר לא "רק" רע"ם, זו גם המשותפת שאיתה משתפים אנשי גוש השינוי פעולה.

"כולם תומכי טרור אנטי ציוניים שמזדהים עם הגרועים שבאויבינו ושאיתם בנט שקד סער אלקין ושרן השכל כורתים ברית עם השטן נגד המדינה היהודית. חברים, תעצרו רגע אחד לפני התהום", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+המשותפת: להצביע על החלפת יו"ר הכנסת
16:10 03/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כל ששת חברי הרשימה המשותפת צירפו חתימותיהם לבקשה לקיים הצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת ה-24 בישיבת המליאה הקרובה  ▪  בליכוד תוקפים את בנט ולפיד: הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין
(ח"כ טיבי. מבקשים הצבעה [צילום: דוברות המשותפת])
+ימינה תתכנס מחר; רה"מ מנסה לפורר את המפלגה
14:07 03/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסיעה תתכנס בשעה 10:00 בביתו של נפתלי בנט  ▪  אורבך ובנט נפגשים כעת ברעננה  ▪  נתניהו כינס בלשכתו את ראשי מפלגות הגוש שלו לגבש אסטרטגית פעולה  ▪  דיווחים: ח"כ אוברך מסנן מאמש שיחות
(בנט. מצופף את השורות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ח"כ אלקין: "אני חלק ממפלגת תקווה חדשה ומחויב לדרכה"
13:42 03/06/21  |  מירב ארד
ח"כ זאב אלקין צייץ בחשבון הטוויטר שלו" "אני רואה שיש רבים שמתנדבים לדבר בשמי. לכל השואלים: אני חלק ממפלגת תקווה חדשה ומחויב לדרכה. כל השאר זה ספינים".
+סיעת ימינה תתכנס מחר לישיבה בביתו של בנט
13:26 03/06/21  |  מירב ארד
סיעת ימינה תתכנס מחר בשעה 10:00 לישיבה בביתו של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט.


+ימינה: נתנגד להחלפת יו"ר הכנסת בתמיכת המשותפת
12:34 03/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר שח"כ אורבך סיכל את המהלך להחלפת לוין מבקשים גורמים בגוש השינוי לפנות לטיבי וסעדי ולבקש את תמיכתם  ▪  רה"מ תוקף את ההסכם הקואליציוני: "בנט מכר את הנגב לרע״מ!"
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+גורמים בימינה ובתקווה חדשה: לא נסתמך על המשותפת בהחלפת יו"ר הכנסת
11:39 03/06/21  |  איציק וולף
גורמים במפלגות ימינה ותקווה חדשה מבהירים כי לא יסכימו למהלך של החלפת יו"ר הכנסת תוך הסתמכות על חתימות חברי הרשימה המשותפת.
+הרשימה המשותפת תשלים החתימות הנדרשות להחלפת יו"ר הכנסת
10:50 03/06/21  |  איציק וולף
חברי כנסת מן הרשימה המשותפת צפויים להשלים את החתימות הנדרשות לגוש השינוי לצורך קיום דיון להחלפת יו"ר הכנסת, יריב לוין. זאת, לאחר שח"כ ניר אורבך משך את חתימתו והודיע כי אינו תומך במהלך.
+ח"כ שיקלי: לא זייפו את חתימתי, חתמתי על מסמך חתימות כללי
10:36 03/06/21  |  איציק וולף
ח"כ עמיחי שיקלי, שחתימתו נמצאת על מסמך החתימות שצורף לבקשה לקיים דיון בהחלפת יו"ר הכנסת אך נמחקה בקו, הבהיר כי חתם על המסמך וכי לא מדובר בזיוף של חתימתו. "לא זייפו את חתימתי. זה מסמך חתימות כללי של הסיעה, ואין לו קשר להחלטה על החלפת יו"ר הכנסת", אמר.
+אורבך משך חתימתו מדרישה
להחלפת יושב-ראש הכנסת
08:27 03/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על ההודעה שנשלחה למזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, על-ידי יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת, ח"כ מאיר כהן, היו חתומים 61 חברי כנסת  ▪  ח"כ ניר אורבך המתנדנד בתמיכתו בממשלה שבראשה יעמוד יו"ר מפלגתו הודיע כי הוא מושך את חתימתו
בנט, אורבך ולפיד. אין 61 חתימות [צילום: יונתן זינדל ואוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+חוק קמיניץ יתוקן תוך 120 יום מכינון ממשלה
08:08 03/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ההסכם הקואליציוני שנחתם בין יאיר לפיד ונפתלי בנט לבין יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, כולל התחייבות להארכת הקפאת האכיפה של חוקי הבנייה והריסת בתים לא חוקיים עד 2024  ▪  עשרות מיליארדי שקלים יוקצו במסגרת תוכנית חומש למגזר הערבי  ▪  רע"ם תקבל את ראשות ועדת הפנים של הכנסת, את ראשות הוועדה לענייני ערבים וסגן יו"ר הכנסת
(עבאס. הישגים תקדימיים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גם יהודית וגם דמוקרטית
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קובגר
3/06/21 09:59
2
סניל
3/06/21 10:47
3
עינבל1
3/06/21 18:21
4
רק לא ליברמן
3/06/21 23:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
גוש השינוי, בראשות חברי הכנסת יאיר לפיד ונפתלי בנט, הגיש למזכירות הממשלה בקשה חתומה על-ידי 61 חברי כנסת להצביע על החלפת יו"ר הכנסת. אך לאחר פרסום שליחת הבקשה הודיע ח"כ ניר אורבך (ימינה) כי הוא מושך את חתימתו.
03/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ההסכם הקואליציוני שנחתם הלילה (יום ד', 2.6.21) בין יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לבין יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, כולל התחייבות לתיקון חוק קמיניץ בתוך 120 יום מיום כינון הממשלה.
03/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיע לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי עלה בידו להרכיב ממשלה. "הודעתי כעת לכבוד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כי עלה בידי לסיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. אני מתחייב, כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. היא תכבד את מתנגדיה ותעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית", הודיע לפיד (יום ד', 2.6.21) זמן קצר לפני חצות הלילה.
02/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ההסכם הקואליציוני המתגבש בין הצדדים בממשלת בנט-לפיד כולל רוטציה של גדעון סער ושל איילת שקד בתפקיד שר המשפטים.
02/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
הקרב בין איילת שקד לבין מרב מיכאלי על הוועדה לבחירת שופטים נובע בראש ובראשונה מן העובדה, שבשנה הקרובה יש למנות ארבעה שופטים לבית המשפט העליון - שניים מהם מיד.
02/06/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il