|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
לא לאבד את התיאבון [צילום: חן לאופולד, פלאש 90]
שישה בשישי / פוליטיקה, משפט וכדורגל

לא כדאי לראות איך עושים נקניק

אמרה מפורסמת אומרת שמוטב לא לראות כיצד מכינים נקניק - כי אז ייצא החשק לאכול אותו. בשבוע האחרון היינו עדים לשורה של אירועים החושפים כיצד מתרחשים הדברים מאחורי הקלעים, ואשר לימדו שבהרבה תחומים אכן התמונה האמיתית עלולה לגרום בחילה
04/06/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2021   |   תגובות


הקמת הממשלה
כן ביחד, לא ביחד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

אם יש 28 יום להרכבת הממשלה, המו"מ לעולם יסתיים ביום ה-28 וקרוב לוודאי שלקראת חצות. בעידן הטוויטר, בו אפילו ישיבות ממשלה מתקיימות בשידור חי, קיבלנו מנה אחרי מנה של הדלפות והבטחות ואיומים וספינים, והשיטפון איים להטביע אותנו ביממה האחרונה. המחזה היה רחוק מלשובב נפש, רחוק מדיון רציני על נושאים מהותיים, כמעט כל-כולו על סוגיות פרסונאליות

נפתלי בנט הולך עם יאיר לפיד ולא הולך עם לפיד וכן הולך עם לפיד. איילת שקד הולכת עם בנט ולא הולכת עם בנט וכן הולכת עם בנט. מרב מיכאלי לא תוותר על הוועדה לבחירת שופטים וכן תוותר על הוועדה לבחירת שופטים. יש התקדמות במו"מ עם רע"ם ויש קשיים במו"מ עם רע"ם ויש הסכם עם רע"ם. זאב אלקין אמר שלא יצביע בעד הממשלה וזאב אלקין הבהיר שהוא מחויב לסיעת יש תקווה. בני גנץ לא מוכן לוותר על תיק החקלאות וכן מוכן לוותר על תיק החקלאות. די היה ברכבת ההרים הזאת, שהצגנו כאן חלקיק בלבד של פיתוליה, כדי לקבל בחילה.

אנחנו יודעים שהבטחות בעל-פה של פוליטיקאים, בפרפראזה על אמרתו הידועה של סם גולדווין (אולפני MGM), אינן שוות את הנייר עליו הן כתובות. הסכמים בכתב שלהם לעיתים אינם שווים את קליפת השום עליה לא נכתבו. הם תמיד יכולים לעשות הפוך לגמרי ממה שהתחייבו, ותמיד באותם נימוקים: טובת המדינה, המצב השתנה. במקרה הנוכחי, אני באמת מאמין שטובת המדינה חייבה את הפרת הבטחתו של בנט שלא לשבת בממשלת לפיד, כדי לקיים הבטחה אחרת שלו: לא יהיו בחירות חמישיות. אך התחושה הכללית הייתה של מיאוס: די כבר, תחתכו לכאן או לכאן, תפסיקו לשחק בגורלנו ובעצבינו.

כל עבודה נמשכת לפי פרק הזמן המוקדש לביצועה – קבע נורת'קופ פרקינסון בחוק הראשון שלו. אם יש 28 יום להרכבת הממשלה, המו"מ לעולם יסתיים ביום ה-28 וקרוב לוודאי שלקראת חצות. בעידן הטוויטר, בו אפילו ישיבות ממשלה מתקיימות בשידור חי, קיבלנו מנה אחרי מנה של הדלפות והבטחות ואיומים וספינים, והשיטפון איים להטביע אותנו ביממה האחרונה. המחזה היה רחוק מלשובב נפש, רחוק מדיון רציני על נושאים מהותיים, כמעט כל-כולו על סוגיות פרסונאליות (גם אם מאחוריהן היו לעיתים אידיאולוגיות). התקווה היחידה: שכל רכיבי הממשלה המיועדת כל כך מותשים, שהם יעשו הכל כדי לקיים אותה כמה שיותר זמן. יש גבול לכמה שאפשר לראות כיצד עושים את הנקניק הזה.

בנימין נתניהו
קינח בהשוואה גסה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

ואז הגיע המשפט שהוא אולי החמור ביותר שנשמע אי פעם מפיו של ראש ממשלה ישראל. נניח בצד את זה שבקבינט הבטחוני יהיו גם אותם בכירים, שכאמור שירתו בממשלותיו של נתניהו עצמו. להגיד שהקבינט לא יוכל לעמוד מול אירן והחמאס?! כיצד הדברים הללו נשמעים באוזני עלי חמנאי ויחיא סינוואר? מה הם יבינו על ההנהגה העתידית של ישראל? האם לא יראו זאת כחולשה המזמינה מתקפה?

בנימין נתניהו, אמן הספינים מספר אחת בישראל, סיפק לנו השבוע (30.5.21) בשידור חי הצצה אל המטבח בו הוא יוצר את הנקניק שלו. התהליך היה דוחה והתוצאה הייתה דוחה עוד יותר. נאום של שקרים והכפשות שהגיע אל גבול חתירה תחת הלגיטימיות של הממשלה המיועדת ובמיוחד ערעור מראש של יכולתה להתמודד עם אויבי ישראל.

נתניהו חזר על המנטרה בדבר "ממשלת שמאל", למרות שהמספרים מלמדים בבירור שזוהי ממשלת מרכז-ימין, ולמרות שהוא עצמו מינה לתפקידים הבכירים ביותר בממשלותיו את מי שמיועדים גם כעת לאותם תפקידים: יאיר לפיד, בני גנץ, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, גדעון סער. נתניהו האשים את בנט בכך ש"הוא לא רוצה בחירות כי הוא יודע שבבחירות הללו הוא פשוט יימחק, לא יעבור את אחוז החסימה, כי הוא הפר את כל הבטחותיו. אני מבטיח לכם שאם היו לו 20 מנדטים בסקרים הוא היה הולך גם הולך לבחירות, כי אכפת לו רק מעצמו. הוא רוצה להיות ראש הממשלה לשנתיים, לא מספיקה לו שנה אחת". על זה בדיוק נאמר: כל הפוסל – במומו פוסל. הרי לא בגלל בנט הלכנו לארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים ואנחנו עדיין בסכנה של חמישית, אלא בגלל שנתניהו נאחז בכל כוחו בקרנות המזבח למרות שאינו מצליח להרכיב ממשלה ולמרות שהוא המכשול היחיד בפני הקמת ממשלת ימין.

ואז הגיע המשפט שהוא אולי החמור ביותר שנשמע אי-פעם מפיו של ראש ממשלה ישראל: "בעוד כמה ימים בישיבת הקבינט הביטחוני של ישראל יישבו לפיד, הורוביץ, מיכאלי וזנדברג. מה זה יעשה להרתעה הישראלית, איך ניראה בעיני אויבינו? מה יעשו באירן ובעזה? מה יאמרו במסדרונות הממשל בוושינגטון? הם יעמדו נגד אירן? הרי הם תומכים בהסכם הגרעין המסוכן הזה. הם יילחמו בחמאס? הם תלויים בטיבי ובעודה". נניח בצד את השקר שבמשפט האחרון; הרשימה המשותפת אינה חלק מהקואליציה. נניח בצד את זה שבקבינט הביטחוני יהיו גם אותם בכירים, שכאמור שירתו בממשלותיו של נתניהו עצמו. להגיד שהקבינט לא יוכל לעמוד מול אירן והחמאס?! כיצד הדברים הללו נשמעים באוזני עלי חמנאי ויחיא סינוואר? מה הם יבינו על ההנהגה העתידית של ישראל? האם לא יראו זאת כחולשה המזמינה מתקפה?

נתניהו קינח בהשוואה גסה: "ראינו את זה בסוריה, אסד השאיר שני מועמדים נגדו וניצח ב-95% מהקולות וזה בדיוק מה שקורה באירן. דמוקרטיה של אירן, סוריה וקוריאה הצפונית. לא ריפוי, לא דמוקרטיה". וזה מפיו של האיש שכבר שנתיים מושל בלי רוב, של האיש שמנסה בכוח לגנוב מנדטים שהתקבלו בזכות ההבטחה שלא לשבת איתו, של האיש שמציע טובות הנאה מפליגות למי שיחבור אליו. כנראה באמת אין שום גבול.

עדות ישועה
ודאי רק קצה הקרחון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אני לא אומר כלום על כן/לא סיקור מוטה לטובת בנימין נתניהו; על זה נטושה המחלוקת הגדולה בה יכריע בית המשפט. אני מדבר על מה שההגנה מציגה וישועה מאשר שוב ושוב: ידיעות שהוצנעו ואף נגנזו כדי שלא להרגיז מפרסמים גדולים ומשרדי פרסום מובילים, ידיעות שהובלטו לטובת מפרסמים גדולים ומשרדי פרסום גדולים, לקיחת צד אפילו בסכסוכי עבודה מתוך אותם שיקולים

אני עיתונאי כבר למעלה מ-30 שנה, ולא מעט שנים הייתי בתפקידי עריכה בכירים בגלובס (עד 2006). אולי הזמנים היו שונים, אולי הדברים לא הגיעו לדרג שלי, אולי הייתי תמים. כאשר אני שומע את עדותו של אילן ישועה על הדרך בה התנהל אתר וואלה שנים אחדות לאחר מכן, אני מקבל תחושה של בחילה מעורבת בתדהמה. כך התקבלו ההחלטות? כך הוכפפו השיקולים העיתונאיים לצרכים המסחריים?

אני לא אומר כלום על כן/לא סיקור מוטה לטובת בנימין נתניהו; על כך נטושה המחלוקת הגדולה בה יכריע בית המשפט. אני מדבר על מה שההגנה מציגה וישועה מאשר שוב ושוב: ידיעות שהוצנעו ואף נגנזו כדי שלא להרגיז מפרסמים גדולים ומשרדי פרסום מובילים, ידיעות שהובלטו לטובת מפרסמים גדולים ומשרדי פרסום גדולים, לקיחת צד אפילו בסכסוכי עבודה מתוך אותם שיקולים. מה שאנחנו רואים ושומעים בשבועות האחרונים הוא ודאי רק קצה הקרחון, רק המקרים שתועדו בפלאפונים של ישועה; איננו יודעים דבר על שהתרחש בשיחות בטלפון קוויים ועל מה שקרה בדרגים שמתחת לישועה.

שיהיה ברור: וואלה ממש לא היה היחיד אז, והמצב היום אולי גרוע עוד יותר. כמעט כל אמצעי תקשורת חייב להביא בחשבון את המפרסמים והפרסומאים, כי בלעדיהם אין הכנסות ואין דרך להתקיים. אם הם מספיק אנוכיים ואנטי-דמוקרטיים כדי לנצל את כוחם, קשה מאוד לעמוד נגדם. המצב רק מחמיר ככל שהשוק נעשה תחרותי יותר וככל שגוגל ופייסבוק נוגסות עוד ועוד מן ההכנסות מפרסום. כמעט כל אמצעי התקשורת בעולם מחפשים מזה שנים את המודל הכלכלי שיאפשר לשרוד – לא רק בטווח הרחוק, אלא גם בטווח המיידי – וכמעט כולם טרם מצאו אותו. לבודדים יש אבא עשיר (ג'ף בזוס בוושינגטון פוסט), לבודדים יש מבנה ייחודי של בעלות ותורמים (גארדיאן הבריטי). כל האחרים מתחבטים ונאבקים. לכן, ייתכן שהנקניק של היום גרוע עוד יותר מאשר של העשור הקודם.

איסור פרסום
השופט מלמד הוסיף חטא על פשע [צילום: דו"צ]

לא הראינו מדוע יש לנו מעמד כאשר רוצים להוציא צו המכוון כל-כולו נגדנו ואשר פגיעתו תהיה כל-כולה בנו. זו אמירה שחצנית ומתנשאת מאין כמותה, היכולה לבוא רק מפיה של פרקליטות הבטוחה שהיא מנהלת את המדינה, שהיא קובעת את הכללים, שהיא קובעת מי יהיו השחקנים, שהיא קובעת מה תהיה התוצאה, שהיא יכולה בהבל פיה להתעלם מעקרונות יסוד של מדינה דמוקרטית, שהיא יכולה למנוע מהתקשורת למלא את חובתה הציבורית בפרשה כה מרכזית

עמדתי שוב ושוב על מגיפת איסורי הפרסום הבלתי-חוקיים שמוציאים בתי משפט, בניגוד לחוק יסוד השפיטה, חוק בתי המשפט ופסיקת בית המשפט העליון. הזכרתי שוב ושוב שהבעיה הגדולה ביותר היא, שהצווים הללו יוצאים מבלי שהצד בו הם פוגעים – התקשורת – בכלל יודע על הדיון, שלא לדבר על יכולת להביע עמדה מראש. השבוע קיבלנו דוגמה חיה כיצד נוצר הנקניק הזה, ואין פלא שהוא עלול לגרום להרעלת קיבה.

עם הגשת כתב האישום בפרשת הצוללות, ביקשה המדינה מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקיים את רוב המשפט בדלתיים סגורות משיקולים של ביטחון המדינה. יובל יועז, שהיה בשעתו הפרשן המשפטי של גלובס, ארגן קבוצה של עיתונאים ובהם הח"מ, אשר הביעו התנגדות לבקשת המדינה וביקשו להצטרף לדיון בה. ככלות הכל, הרי איסור הפרסום יחול עלינו ועל עמיתינו; אם רוצים לפגוע בזכויות יסוד שלנו (חופש הביטוי, חופש העיתונות, חופש העיסוק) – מן הסתם ראוי לשמוע אותנו. היגיון פשוט, לא?

לא, לפחות ככל שהדברים נוגעים לפרקליטות ולבית המשפט. בתגובתה של פרקליטות מיסוי וכלכלה נאמר כך: "המבקשים לא הצביעו על כל הוראת דין המקנה להם מעמד בהליך הדיון על סגירת הדלתיים ואיסור הפרסום ומאפשרת להם להיות צד לדיון זו ובמסגרת זו 'להשתתף' ב'עיצוב ההסד"ר הנוגע להיבטי פומביות הדיון והשמירה על ביטחון המדינה, כמבוקש על ידם".

תקראו שוב. לא הראינו מדוע יש לנו מעמד כאשר רוצים להוציא צו המכוון כל-כולו נגדנו ואשר פגיעתו תהיה כל-כולה בנו. זו אמירה שחצנית ומתנשאת מאין כמותה, היכולה לבוא רק מפיה של פרקליטות הבטוחה שהיא מנהלת את המדינה, שהיא קובעת את הכללים, שהיא קובעת מי יהיו השחקנים, שהיא קובעת מה תהיה התוצאה, שהיא יכולה בהבל פיה להתעלם מעקרונות יסוד של מדינה דמוקרטית, שהיא יכולה למנוע מהתקשורת למלא את חובתה הציבורית בפרשה כה מרכזית. אולי אני מדבר מפוזיציה, אבל אני לא זוכר כזאת התבטאות חמורה ומקוממת מצד מי שאמורים לייצג את האינטרס הציבורי.

השופט שמואל מלמד הוסיף חטא על פשע בהחלטת פיתקית קצרה ובלתי מנומקת: "בשלב זה לא מצאתי לאפשר למבקשים-להצטרף אכן להצטרף. לאחר שתינתן החלטה וככל שיסברו המבקשים להצטרף, כי יש להם להוסיף על ההחלטה, תיבחן פעם נוספת בקשתם בהתאם לנימוקים לבקשה שיוגשו". כלומר: נחליט עליכם בלא נוכחותכם, ואז אולי נשקול האם לתת לכם לדבר בדיעבד. רק מפאת כבודו של השופט, אני לא אומר מה דעתי על החלטתו.

יועז עומד לערער בשמנו לבית המשפט העליון. זוהי הזדמנות מצוינת לקבוע הלכה מחייבת בסוגיה המציקה והשכיחה הזאת, כי לרוב איסורי הפרסום מתחילים בבית משפט השלום ולא מגיעים לעליון. טוב יעשה השופט התורן שהערעור יגיע לשולחנו, אם יקבע אותו לדיון בפני הרכב של שלושה שופטים, כדי שתהיה הלכה במה שאמור היה להיות מובן מאליו: כאשר עומדים לפגוע בזכויות יסוד של אזרח ישראל – חייבים לשמוע אותו מראש. כאשר עומדים לפגוע בחופש העיתונות – חייבים לשמוע אותה מראש.

כדורגל ישראלי
מתפרע כאחרון האוהדים [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]

אצילי (הנשוי והאב לשני ילדים) וחברו למעללי המיטה, דור מיכה, יצאו לקפריסין – כנראה האתר המועדף על הוללי מין ישראלים – ולאחר חצי שנה כושלת שם, אצילי חזר ארצה והצטרף למכבי חיפה. ליעקב שחר, בניגוד למיץ' גולדהאר, התנהגותו הבזויה ממש לא הפריעה. ומכל האנשים שבעולם, ההולל הזה הוא ששר את השיר הבזוי הזה

בתוך ארבעה ימים קיבלנו פעמיים בשידור חי את גועל הנפש ממנו מורכב הכדורגל הישראלי, או לפחות חלקים ממנו. זה התחיל במשחק האליפות של מכבי חיפה (30.5.21), כאשר עומר אצילי הצטרף לשירת האוהדים: "לכל מכבי תל אביב יש בת זונה". אצילי, למי ששכח, הוא אחד משני הכדורגלנים שבשנה שעברה שכבו עם קטינות וניצלו מהעמדה לדין לאחר שנמצא, כי הם סברו שמדובר בבוגרות.

השניים מעולם לא התנצלו, לא על מעשיהם ולא על מסע השיימינג שעברו הנערות. אצילי (הנשוי והאב לשני ילדים) וחברו למעללי המיטה, דור מיכה, יצאו לקפריסין – כנראה האתר המועדף על הוללי מין ישראלים – ולאחר חצי שנה כושלת שם, אצילי חזר ארצה והצטרף למכבי חיפה. ליעקב שחר, בניגוד למיץ' גולדהאר, התנהגותו הבזויה ממש לא הפריעה. ומכל האנשים שבעולם, ההולל הזה הוא ששר את השיר הבזוי הזה. ההתאחדות קנסה את הקבוצה ב-10,000 שקל; חיפה לא הודיעה על צעדים כלשהם נגד אצילי.

זה נמשך בגמר גביע המדינה (2.6.21), לאחר שהשופט ארז פפיר פסל בצדק שער שוויון של הפועל תל אביב בהארכה מול מכבי תל אביב, בשל עבירה גסה וחמורה של אחד משחקניה. שחקני הפועל התגודדו מסביב לפפיר ואז רץ לעברו המאמן ניר קלינגר. ראיתי את השידור החי והייתי בטוח שהוא בא להרגיע – אבל לא: קלינגר כמעט היכה את פפיר, צרח עליו והורחק. בדרך לחדר ההלבשה הספיקו הוא ועוזרו, סלים טועמה, לבצע תנועות מגונות לעבר יציע אוהדי מכבי. לטקס הענקת הגביע למכבי, קלינגר לא הגיע ובכך ביזה גם את הנשיא ראובן ריבלין. החברים בערוץ הספורט הסתפקו בגינוי בחצי-פה. הפועל לא עשתה אפילו את זה.

כאשר פרחח כמו אצילי מקבל לגיטימציה בקבוצה מובילה; כאשר אותה קבוצה מובילה אינה מתנערת מיד ובפומבי מהגסות הבוטה שלו; כאשר ההתאחדות לכדורגל מסתפקת בענישה מגוחכת; כאשר מאמן של קבוצה חשובה (גם אם כושלת) מתפרע כאחרון האוהדים; כאשר אותה קבוצה אינה מגנה מיד את התנהגותו; כאשר עיתונאי ספורט מספקים תירוצים וצידוקים להתפרעות הזאת – מה הפלא שהנבחרת שלנו מדורגת במקום ה-85 בעולם, אחרי מעצמות כדורגל כמו מאלי, קטאר, סעודיה, אלבניה, עירק, כף ורדה, איחוד האמירויות, פנמה, סוריה, האיטי ואוגנדה. כי באין תרבות ספורט, ממילא אין גם ספורט.

הנקניק הבריטי
גן ילדים בלונדון. תוכנית שיקום [אליסטר גרנט, AP]

הפרק ב"כן, אדוני ראש הממשלה" בו מתמנה ג'ים האקר לראש ממשלת בריטניה עוסק בין היתר בדרישת האיחוד האירופי שלא לכנות את הנקניק הבריטי בשם "נקניק". הסיבה היא, שהמוצר הזה מכיל 32% שומן, 6% ציפוי, 20% מים, 5% תבלינים, חומרים משמרים וצבעי מאכל ורק 26% בשר. וגם הבשר, מציין האיחוד, הוא ברובו "סחוס, בשר ראש, שיריים אחרים ובשר משוחזר באופן מכני שהופק באמצעות העברת קיטור על פני הפגר".

לפעמים ממשלת בריטניה מגלה שהיא יכולה להפיק נקניק בצורה שדווקא תעורר תיאבון. הליך קבלת ההחלטות שלה סביב הברקזיט נע בין טרגדיה לקומדיה, אך אולי היא מתחילה לצאת מהטראומה/פארסה הזאת. השבוע חשף טיימס את עיקרי ההמלצות לשיקום מערכת החינוך לאחר הקורונה, כדי לסגור את הפערים הניכרים שנוצרו בהשכלתם של תלמידי הממלכה. הדוח המתגבש מדבר על 16 מיליארד ליש"ט במשך שלוש שנים, בין היתר לתוספת של 100 שעות לימוד בשנה, תגמול למורים והכשרה נוספת שלהם. לא ברור אם זה יקרה – האוצר מוכן להקציב רק 10% מהכסף – אבל בוריס ג'ונסון לכל הפחות מבין שזה חשוב ומבטיח לטפל בזה. ואצלנו? ההזנחה הפושעת נמשכת מאז החלה המגיפה ולא עושה רושם שמשהו יזוז.

תאריך:  04/06/2021   |   עודכן:  04/06/2021
איתמר לוין
+הליכוד העריך כבר לפני חודשיים שבנט סגר עסקה מול לפיד
14:39 04/06/21  |  עידן יוסף
אילה חסון (חדשות 13) אומרת כי כבר ב-6 באפריל, לפני כחודשיים, פרסמה על כך שבליכוד מעריכם שנפתלי בנט סגר עסקה מול יאיר לפיד. בשידור צויין כבר אז כי בנט יהיה ראשון ברוטציה, לפיד יהיה שר החוץ, ליברמן שר האוצר וסער שר המשפטים.
+החלטתו של ניר אורבך צפויה בתחילת השבוע הבא
14:29 04/06/21  |  עידן יוסף
ח״כ ניר אורבך צפוי להודיע על החלטתו הסופית בתחילת השבוע הבא. כך יפחית לחצים ויאפשר לחברי סיעתו להתארגן בהתאם (חדשות 12).
+ההסכמים הקואליציוניים טרם נחתמו
12:32 04/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת יריב לוין: אין לקבל מצב שבו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. אי-הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררות יותר מחשש, שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית  ▪  לפיד ובנט: כנס את המליאה מיד כדי להשביע ממשלה
הפגנה בעד ממשלת שינוי מול ביתו של בנט ברעננה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מצביעי ימינה מאוכזבים: רק 35% יצביעו שוב לבנט
12:16 04/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סקר מקור ראשון: 59.1% חושבים שלא ראוי להסתמך על קולות המפלגות הערביות בהקמת ממשלה  ▪  רק 46.1% מצדיקים את חתימתו על ההסכם הקואליציוני בנסיבות הנוכחיות ולאחר שמיצה נסיונות להקים ממשלת ימין  ▪  52.7%, חושבים שאסור היה לו להצטרף לממשלה בשום מצב
ח"כ כהנא ליד ביתו של בנט הבוקר [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ישיבת סיעת הליכוד תוקדם ליום ראשון
11:57 04/06/21  |  עידן יוסף
‏ישיבת סיעת הליכוד תתכנס ביום ראשון בכנסת. מתכוננים שם לשבוע מלחמה פוליטית (גלי צה"ל).
+יו"ר הכנסת: אין לקבל מצב שבו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים
11:53 04/06/21  |  עידן יוסף
יו״ר הכנסת יריב לוין אומר כי "ח״כ יאיר לפיד וח״כ בנט הודיעו כי עלה בידם להקים ממשלה, אולם עד עכשיו לא מסרו למזכירות הכנסת ולו הסכם קואליציוני אחד. אין לקבל מצב בו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת מיד עם חתימתם, כדי לאפשר את הדיון הציבורי בהם וכדי שחברי הכנסת יידעו על איזו ממשלה הם נדרשים להצביע".
+סיעת ימינה מכונסת בביתו של בנט ברעננה
10:38 04/06/21  |  עידן יוסף

+מנסור עבאס: משקיע בפיתוח ירושלים כדי לבסס את אנשיי שם
09:14 04/06/21  |  עידן יוסף
יו"ר רע"ם מנסור עבאס לכלי תקשורת ירדני: "אנו לא מבדילים בקשת הפוליטית הציונית בין ימין ושמאל - הם כולם משרתים את המדינה שלהם". עבאס הדגיש שהוא ואנשיו לא ישראלים אלא חלק מ"ציבור ערבי פלשתיני שאנשיו הם אזרחי ישראל". הוא ציין שהוא משקיע בפיתוח ירושלים כדי 'לבסס את אנשיי שם'".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אבריאל בר-יוסף / Avriel Bar-Yosef   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן ישועה / Ilan Yeshua   איריס ניב-סבאג   איתמר גרוטו / Itamar Groto   אליעזר  מרום / Eliezer Marom   ארי  הרו / Ari Haro   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   ארנון מילצ'ן   בג"צ קול העם   בועז בן-צור   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי ברבש   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   ג'יימס פאקר   ג'ק חן / Jack Chen   דוד שמרון / David Shamron   דוד שרן / David Sharan   האיחוד האירופי / Europian Union   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   ז'ק חן   חופש הביטוי   חופש העיסוק   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהודית תירוש / Yehudit Tirosh   יובל יועז   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יעל גרוסמן / Yael Grosman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב שחר   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מודי זנדברג / Modi Zadberg   מיכל רוזן-עוזר   מיץ' גולדהאר   מיקי גנור / Miki Ganor   מכבי תל אביב   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה בר סימן טוב   משה בר-עם   נוית נגב   ניר חפץ   ניר קלינגר / Nir Kelinger   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נתי שמחוני /  Simchony Naty"   סיגל סדצקי   עודד שחם   עלי חמנאי   עמית חדד / Amit Hadad   עפר שלח / Ofer  Shelah   קוריאה הצפונית   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רונן  שמר / Ronen Shemer   שאול אלוביץ / Shaul Alovich   שלמה פילבר / Shlomo Filber 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא כדאי לראות איך עושים נקניק
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לא כדאי
4/06/21 12:24
2
מגיב ותיק
4/06/21 12:32
3
א.ל. רמת-גן
4/06/21 18:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
עיתון הארץ בחר ביום חמישי (27.05.21) להקדיש את מיטב גיליונו לתעמולת החמאס בכך שפרסם בעמוד-הכותר ובעמוד החדשות אחריו פעמיים את צילומי הילדים והנוער הערבי בעזה שלכאורה נפגעו בהפצצות חיל-האוויר. העורך גם בחר לנסח כותרת מעל התמונות בתוכן של הטפה פטרונית בנוסח "כשמנהיגים פותחים במלחמה הפגיעים ביותר משלמים את המחיר" (עמ' 3).
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את יו"ר ימינה ואומר: "צפיתי בראיון של נפתלי בנט אצל עמית סגל. אני מכיר את בנט לעומק למעלה משש שנים. האיש לא אידיוט ולא מאמין באף אחת מהשטויות והשקרים שהוא ירה שם בצרורות. הכל מניפולציות. אמת לשעתה. והוא אלוף בזה. מחר הוא יגיד באותה 'כנות' את ההפך הגמור אם זה מה שישרת אותו באותו רגע".
03/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
סיעת הליכוד פנתה (יום ה', 3.6.21) ליו"ר יש עתיד, ח"כ יש עתיד, בבקשה לפרסם לציבור לאלתר את ההסכמים הקואליציוניים, שעליהם הסתמך בהודעתו לנשיא המדינה, כי עלה בידו להרכיב ממשלה.
03/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, המתעתד לכהן כשר האוצר בממשלת בנט-לפיד אם זו תושבע בסופו של דבר, הצהיר כי היעד שהוא מציב לעצמו הוא גיבוש תוכנית כלכלית לייצוב המשק, בדומה לתוכנית שיישם יצחק מודעי בשנות השמונים.
03/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
שישה חברי כנסת מן הסיעה המשותפת הודיעו ליו"ר הכנסת, יריב לוין, כי הם מבקשים לקיים בישיבה הקרובה של מליאת הכנסת הצבעה על בחירת יו"ר הכנסת.
03/06/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת כלי השיט  /  מי ומי  
ימינה תתכנס מחר; רה"מ מנסה לפורר את המפלגה  /  מירב ארד
ימינה: נתנגד להחלפת יו"ר הכנסת בתמיכת המשותפת  /  מירב ארד
אורבך משך חתימתו מדרישה להחלפת יושב-ראש הכנסת  /  איציק וולף
גם יהודית וגם דמוקרטית  /  איתמר לוין
בין מפסיד ללא מנצח  /  רפי לאופרט
שבר לאומי  /  זלמן שובל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף יריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il