1. בועז בן-צור החל את היום בסקירה ארוכה של העוינות התקשורתית ל
בנימין נתניהו ערב בחירות 2015. המטרה המשפטית: להכליל את וואלה בתוך התמונה הזאת, כדי להראות שלא היה סיקור מוטה לטובת נתניהו, ושאם הוא היה מוטה - היה זה לרעתו. המטרה הציבורית: לחזק את נרטיב התקשורת העוינת אותו מטפח נתניהו. לנרטיב הזה, ברמה הנקודתית מול וואלה, יש גם מטרה משפטית - העולה בקנה אחד עם קו הגנה מרכזי של בני הזוג אלוביץ: לכל היותר וואלה נדרש לאזן את הסיקור שלו.
2. בן-צור רוצה להציג מאות פרסומים נגד נתניהו ובעד יריביו ערב בחירות מארס 2015. כאן ברור לחלוטין מדוע: ישועה טען שהייתה זו אחת מתקופות השיא של הלחצים, ובן-צור מבקש להוכיח שההפך הוא הנכון. הוא ציטט בדיקות שערכו העין השביעית ואתר מידה - משני עברי הקשת הפוליטית - ואשר הוכיחו שבמקרה הטוב ביותר מבחינת נתניהו, הסיקור בוואלה היה מאוזן. כדי שלבדיקות הללו יהיה משקל ראייתי, ההגנה תצטרך לזמן את מי שביצעו אותן ולהעמידם לחקירה נגדית על אופן הבדיקה והפרמטרים שנבדקו.
בנקודה הזאת שוב התעמתו בן-צור, וקצת גם
ז'ק חן, עם השופטים. הללו אומרים, ובצדק, שלא צריך את ישועה ולא צריך את השאלות כלפיו כדי להציג את הפרסומים. הרי איש אינו מכחיש שהם היו בוואלה, וישועה כבר אמר שלא היה מעורב בהם. כמו בשבוע שעבר, נוצר רושם ברור שחלק משמעותי מהצגת הפרסומים והקראתם מיועד לצרכים תקשורתיים/ציבוריים/פוליטיים. וכמו בשבוע שעבר, השופטים מדברים על כך שיגבילו את החקירה - אבל בפועל מאפשרים לה להתפרס על פני ישיבות ארוכות (בן-צור מדבר על שלוש-ארבע ישיבות רק בנוגע לפרסומים אלו). כפי שכבר אמרנו, קרוב לוודאי שבכל תיק אחר בית המשפט היה מפגין יותר תקיפות.
3. פה ושם נכנס בן-צור למקרים המובאים בנספח לכתב האישום והמתעדים, לשיטת התביעה, את הסיקור המוטה. היום הוא הראה, כי כמה מהם היו בעצם הודעות דוברות שגרתיות שפורסמו גם באמצעי תקשורת אחרים. אלא שניתן לטעון, כי דווקא עובדה זו מעצימה את המסלול הייחודי שהיה לאנשי נתניהו: הישר אל מנכ"ל וואלה, ולא לעורכים ולכתבים כמקובל. אם מדובר בהודעות בנליות ומקובלות, מדוע היה צריך להפנות אותן אל ישועה? האם אין זה מלמד, שאכן נוצר מסלול ישיר ועוקף מערכת? ואם כן, מדוע היה בו צורך? השאלות הללו, שהן בעלות חשיבות רבה, טרם עלו בחקירתו הנגדית של ישועה.
ציטוט היום "בעניין הזה של היותך נטול מושג אני מסכים איתך" (בועז בן-צור ל
אילן ישועה, אשר התייחס לסטטיסטיקות של פרסומים בוואלה).