|   15:07:40
דלג
  יורם אטינגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

תרומת ישראל לארה"ב גדולה מסיוע החוץ לישראל

הביצועים המרשימים של "כיפת ברזל" מגבירים את פוטנציאל היצוא למדינות שונות כגון קוריאה הדרומית, יפן, סינגפור, הודו, פולין, המדינות הבלטיות ואמריקה הלטינית, ותורמים להרחבת היצוא הביטחוני ובסיס התעסוקה של ארה"ב.
13/06/2021  |   יורם אטינגר   |   יומני בלוגרים   |   העולם הערבי   |   תגובות
אינטרסים משותפים [צילום: אבי רוקח/פלאש 90]


"שומר החומות" - תרומה לאינטרס ארה"ב

מערכת "כיפת ברזל" - שכיכבה ב"שומר החומות" - מיוצרת על-ידי ישראל וארה"ב, ומהווה ציון דרך נוסף בשיתוף הפעולה הפורה בין שתי המדינות, המקדם אינטרסים ביטחוניים, טכנולוגים וכלכלים משותפים.

"כיפת ברזל" פותחה על-ידי ישראל ("רפאל), במימון מירבי (70%-80%) על-ידי ארה"ב, ומיוצרת במשותף (רפאל ו-Raytheon), אך רוב תהליך היצור מתקיים בארה"ב. הפיתוח הישראלי נמסר לארה"ב, וחסך לארה"ב שנים רבות של מחקר ופיתוח בעלות של מיליארדי דולרים.

הביצועים המרשימים של "כיפת ברזל" מגבירים את פוטנציאל היצוא למדינות שונות כגון קוריאה הדרומית, יפן, סינגפור, הודו, פולין, המדינות הבלטיות ואמריקה הלטינית, ותורמים להרחבת היצוא הביטחוני ובסיס התעסוקה של ארה"ב.

בנוסף, צבא ארה"ב שוקל לרכוש סוללה שלישית של "כיפת ברזל", תוך מינוף לקחי הקרב של ישראל, המשפרים באופן שיטתי את איכות המערכת, כדי לשדרג את ביטחון הכוחות האמריקנים במפרץ הפרסי וברחבי העולם.

חמאס - איום משותף לישראל וארה"ב

חמאס הוא בן-טיפוחים של אירן המאיימת על קיום המשטרים הערביים הפרו-אמריקנים, ומונחית על-ידי חזון דתי-פנאטי-אימפריאליסטי של הדחת ארה"ב מההנהגה העולמית והשתלטות על המפרץ הפרסי, המזרח התיכון ושאר אזורי העולם.

חמאס הוא סניף של "האחים המוסלמים", שהוא ארגון הטרור האיסלאמי הגדול בעולם, המפעיל ארגוני טרור, צדקה, חברה ומדיניות, פועל להפלת כל משטר ערבי פרו-אמריקני, ורואה בישראל ישות "כופרת" ב"בית האיסלאם", המהווה בסיס קדמי של ארה"ב. "האחים" מחויבים לג'יהאד נגד המדינה היהודית ולקידום חזון החברה האיסלאמית העולמית, המבוססת על הקוראן, ומשעבדת את המערב "הכופר" והעומדת בראשו, ארה"ב. מכאן פריסת ארגוני ה"אחים" מפקיסטן במזרח ועד לדרום וצפון אמריקה במערב.

לדברי יוסוף קאראדאווי, הסמכות הרוחנית המובילה של "האחים": "האיסלאם יחזור לאירופה ככובש לאחר שגורש מאירופה פעמיים... הכיבוש האיסלאמי לא יהיה בכח החרב, אלא על-ידי [הגירה] והפצת האיסלאם... עד לכיבוש העולם כולו [ובמיוחד רומא] ושיקום החליפות האיסלאמית...."

לפי סעיף 8 באמנת חמאס: "מלחמת הקודש [ג'יהאד] היא דרכנו, והמוות למען אללה הוא משאלה נעלה...." סעיף 13: "אין פתרון לבעיה הפלשתינית אלא באמצעות ג'יהאד...." סעיף 31: "מאמיני שלושת הדתות - איסלאם, נצרות ויהדות - יכולים לחיות בצוותא בחסות האיסלאם.... רק בחסות האיסלאם יתקיים ביטחון מלא...."

התשואה על ההשקעה השנתית של ארה"ב ("סיוע חוץ") בישראל

ניצחון ישראל במלחמת 1967, ריסק את התשתית הצבאית של מצרים פרו-סובייטית ואנטי-אמריקנית, שחתרה להנהגה פאן-ערבית ולהפלת המשטרים במדינות הנפט הפרו-אמריקניות. ב-1967 הייתה לארה"ב תלות גבוהה בנפט המפרץ הפרסי, והניצחון הישראלי חסך מארה"ב מכה קשה לאינטרסים ביטחוניים וכלכליים, ופגע קשות באינטרסים של ברה"מ.

מ-1967 הפכו יחסי ישראל-ארה"ב מכביש חד-סטרי לכביש דו-סטרי לתועלת הדדית באופן הבא:

1. ישראל היא המעבדה בתנאי-קרב היעילה, החסכונית והאמינה ביותר עבור התעשיות הביטחוניות והכוחות המזויינים של ארה"ב, כפי שמדגים שילוב מטוסי האפ-15, אפ-16 ואפ-35 בחיל-האוויר הישראלי - כמו מאות מערכות ביטחון נוספות - שהפך להיות מקדם-יצוא אמריקני ברחבי העולם. כמו-כן, הניסיון הישראלי המבצעי, ובתחומי תחזוקה ותיקונים מועבר מדי יום ליצרנים האמריקנים, ובכך משדרג את איכות הדור הבא של מערכות הביטחון של ארה"ב, חוסך לה הרבה שנות מחקר ופיתוח, מקדם את היצוא האמריקני ומרחיב את בסיס-התעסוקה בארה"ב - בוננזה של מיליארדי דולרים לארה"ב.

הנסיון המבצעי הישראלי מוטמע בזרועות צבא ארה"ב ומשדרג את תורות הלחימה שלהן. לדוגמה, טייסי קרב של ארה"ב רואים בתרגילים משותפים עם חיל-האוויר הישראלי תרומה ייחודית לכושרם המבצעי. בנוסף לכך, יחידות מיוחדות של צבא ארה"ב, בדרכן לעירק ואפגניסטן, מגיעות למספר שבועות של אימונים בישראל, כדי למנף את הנסיון הישראלי בלוחמה-בשטח-בנוי, עמידה מול מתאבדים, מכוניות תופת ומטעני צד. למעשה, גיבוש תורות לחימה בארה"ב מתבסס, במידה רבה, על נסיון הקרב הישראלי, כפי שאמר לי הגנרל צ'אק קרולאק, מפקד חיל הנחתים (המארינס) לשעבר.

2. ישראל היא מקור המודיעין הזר היעיל ביותר של ארה"ב שהיקפו עולה על זה של כל מדינות נאט"ו יחדיו. לדוגמה, ארכיון הגרעין האירני, לוחמה בטרור, מידע על מגבלות ויתרונות מערכות נשק סובייטיות/רוסיות ושיבושן, סיכול נסיונות להפיל משטרים ערביים פרו-אמריקנים, ועוד. לדעת הגנרל ג'ורג' קיגן שהיה ראש המודיעין של חיל-האוויר האמריקני: "כדי לייצר את המידע המודיעיני הישראלי הנמסר לארה"ב, יש להקים חמש סוכנויות ביון מרכזיות (CIA)". תקציב שנתי של ה-CIA הוא כ-15 מיליארד דולרים (כמעט פי חמישה מ"סיוע החוץ" השנתי).

3. ישראל היא המוקד החדשני ביותר (להוציא את ארה"ב) של תעשיות ההייטק האמריקניות, המארחת על אדמתה מרכזי מחקר ופיתוח של כ-250 חברות ענק מארה"ב, כגון אינטל, מיקרוסופט, פייסבוק, גוגל, אמזון, סיסקו, אפל, HP, IBM, AOL, קודאק, ג'ונסון וג'ונסון ואפלייד מטריאלס. חברות אלו ממנפות את כח-המוח הישראלי כדי לשדרג את יכולתן בתחרות הבינלאומית, ולהגדיל את היצוא ולהרחיב את התעסוקה בארה"ב. מנכ"ל אינטל טען שללא מרכזי הפיתוח של החברה בישראל היא הייתה נמחקת בתחרות הבינלאומית. מנכ"ל מיקרוסופט אמר שמרכזי הפיתוח בישראל הופכים את מיקרוסופט בהדרגה לחברה ישראלית.

4. ישראל מהווה בסיס קדמי היעיל, אמין ודמוקרטי ביותר של ארה"ב באזור קריטי בין אירופה, אסיה ואפריקה, ובין הים התיכון, הים האדום, האוקינוס ההודי, הים הערבי והמפרץ הפרסי, אשר, בניגוד למדינות נאט"ו, יפן וקוריאה הדרומית, אינו מחייב הצבת כוח צבאי אמריקני.
לכח ההרתעה של ישראל, כפועל יוצא של נסיון קרבי, איכות תעשיות הביטחון החדשניות, יכולות המודיעין ושליטה ברמת הגולן ורכסי יהודה ושומרון - תפקיד חשוב במניעת הפלתם של המשטרים בירדן (במיוחד), סעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, עומאן ומרוקו הפרו-אמריקניות, החשופות לאיומים קיומיים, ברורים ומיידיים של אירן, "האחים המוסלמים" ודאעש.

להערכת הגנרל אלכסנדר הייג, שהיה המפקד העליון של נאט"ו ומזכיר המדינה בארה"ב, ישראל היא נושאת-המטוסים הגדולה ביותר של ארה"ב, שאינה זקוקה לחיילי ארה"ב, עוגנת באזור קריטי ביותר לאינטרסים ביטחוניים וכלכליים של ארה"ב, ושאי-אפשר להטביעה. לפי הייג, אלמלא ישראל, היה על ארה"ב לייצר ולהציב באזור עוד מספר נושאות-מטוסים אמיתיות, בנוסף למספר חטיבות צבא, וכל זה בעלות של 20-15 מיליארד דולרים לשנה (פי חמישה מ"סיוע החוץ" לישראל).

לסיכום, ישראל היא מכפלן-עוצמה ביטחוני ואזרחי ייחודי עבור ארה"ב. ומכאן, שארה"ב מבצעת השקעה שנתית ב-ולא מעניקה סיוע חוץ ל-ישראל, המניבה תשואה שנתית ייחודית של מאות אחוזים למשלם המיסים האמריקני.

תאריך:  13/06/2021   |   עודכן:  13/06/2021
יורם אטינגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרומת ישראל לארה"ב גדולה מסיוע החוץ לישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ.
15/06/21 09:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  העולם הערבי
ב-27 במארס 2021 הכריז יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, על "היוזמה הסעודית הירוקה" - להובלת מהלך סעודי סביבתי כולל במזרח התיכון. מדובר במפת דרכים אזורית, שאמורה לסייע לממש מטרות מוגדרות שהציבה לעצמה הקהילה הבינלאומית במאבק בהתחממות הגלובלית, המושתת בעיקרו על צמצום פליטות גזי החממה. היוזמה משתלבת בחזון 2030, שעליו הכריז בן סלמאן כבר ב-2016, שכן המאבק הסביבתי כרוך בגמילה מהזהב השחור ומעבר לאנרגיות מתחדשות.
כצפוי, אין הפתעות. נשיא סוריה בשאר שוב זוכה בבחירות כפי שהיה במרוצת 2 עשורים. 95.1 אחוזים הצביעו בעדו. בנוסף ל-95 אחוזים יש גם עשירית וזאת למען הדיוק. זה קצת צנוע יותר מהתוצאות שהשיג אביו במרוצת 3 עשורים: 99.99 אחוזים.
08/06/2021  |  שאול מנשה  |   יומני בלוגרים
אחת ההשלכות המיידיות של המלחמה בין ישראל לארגון חמאס היא שהארגון פועל בעקבות המלחמה לנסות ולחדש את היחסים בינו לבין המשטר הסורי שנותקו ב-2011, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה, וגרמו להעברת הנהגת חמאס מדמשק לדוחא שבקטר במרס 2012.
אירן, המממנת פעולות טרור מצד החמאס נגד ישראל, מנסה לחזק את המאחזים שלה באזור צפון אפריקה ומשקיעה מאמצים בחדירה לאזור מרוקו ואלג'יריה. מגזין ניוזוויק דיווח כי לוחמי חזית פוליסריו, הפועלת בסהרה המערבית - חבל ארץ שהוכר על-ידי ארצות הברית כחלק ממרוקו בדצמבר 2020 כחלק מהסכמי אברהם - מקבלים הכשרה צבאית ישירה על-ידי ארגון חיזבאללה הלבנוני, הנתמך בידי אירן.
31/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
עאישה אל-קדאפי, ילידת 1976, היא בתו היחידה של הדיקטטור הלובי מעמר אל-קדאפי (יש לה שבעה אחים בנים). אמה היא צפיה פרכאש, אשתו השנייה של השליט הלובי. היא למדה משפטים בדידרו (פריס) ותואר שני באותו התחום בלוב. היא שרתה כקצינה בצבא הלובי. בכל הופעותיה בתקשורת או ברשתות החברתיות היא תמיד מגינה על כבוד אביה. היא גם מתבטאת לטובתו של הרודן העירקי סדאם חוסיין, שהוצא להורג ב-2006. בעבר גם קראה לצאת לג'יהאד (מלחמת קודש) נגד ישראל למען שחרור פלשתין. אולם כמו אביה, טענה כי העולם הערבי אדיש לסוגיה הפלשתינית וחדלה מהתבטאויותיה בנושא. היא ירשה מאביה את מזגו הקיצוני והבוטה. בשנת 2000, אחרי שארה"ב הטילה עיצומים על משטרו של סדאם, יצאה באופן מופגן לעירק כדי להביע את תמיכתה במשטרו יחד עם 69 אנשי ממשל של אביה, ואף נפגשה אישית עם הדיקטטור. באותה השנה פורסם בעיתונות הבריטית על הופעתה הבוטה על במת הנאום בהייד פארק בלונדון, שם העזה לשאת נאום תמיכה בארגון ה-IRA האירי. ב-2003 תמכה במרד נגד השליטה האמריקנית בעירק.
12/05/2021  |  ירון פרידמן  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי  
שר האוצר הקטארי נעצר בחשד לשחיתות  /  איציק וולף
ארה"ב: נמשיך להכיר בריבונות מרוקו בסהרה  /  מירב ארד
לא לשכוח את הקשר עם ירדן  /  ד"ר ערן לרמן
ממשלת אחדות והפסקת אש בלוב  /  ד"ר שרה פוייר
אירן וסעודיה מדברות. לאן זה יוביל  /  יואל גוז'נסקי, סימה שיין
יחידים ממורמרים במקום הג'יהאד  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il