|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

תיק"ו! (ג') <br>

המשטרה מסרסת את משמר הגבול להפריד בהקדם את מג"ב מהמשטרה, ולהחזירו למעמד חיל עצמאי, או, לחלופין, כפיקוד מבצעי בצה"ל יש כמה נושאים לפעולה - ולמחשבה - בעקבות "שומר החומות", ולא רק בעקבותיו חלקם הם רעות חולות, שמלוות את הפארטץ' הישראלי - גם הצבאי - עשורים רבים "פלונטר מרכזי באי-החשיבה הישראלית"
15/06/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מבצע שומר החומות   |   תגובות
להתכונן לפעם הבאה [צילום: משה מילנר/לע"מ]


משמר הגבול

ללוחמה נגד חתרנות יש שני צדדים - עבודה ארוכה ומתמשכת של השב"כ, כולל מודיעין וסיכול - ושיטור פעיל של משמר הגבול (מג"ב), שמגמתו למנוע הפרות-סדר (הפס"ד) בתחומי מדינת ישראל, ביהודה ובשומרון.

נראה, כי השב"כ לא היה עם האצבע על הדופק של ערביי ישראל, למרות שהפרעות היו צפויות, כולל מה יעשו ערביי ישראל במהלך התקפת אויב ערבי על המדינה. ובכל זאת, הופתענו באופן חמור. כל מי שעיניים בראשיהם ראו זאת בפרעות קודמות, שחוללו ערביי ישראל. נראה, כי השב"כ וצה"ל לא שיתפו את המשטרה בהערכות המודיעין, שצפו את חידוש הפרעות; והמשטרה, שממילא אינה מתפקדת, גם בגלל מיעוט כוחה, הופתעה. יצטרכו לבדוק היטב את הסיבות להפתעה, שייקברו תחת תלים של דיס-אינפורמציה, של יחסי ציבור ושל קופירייטינג מבריק, שיכסה על האמת. בכנס "הביטחוניסטים" היו שסברו, שתגובת המשטרה הייתה הולמת ונכונה, אם כי מאוחרת. איני נמנה עליהם.

ראוי לקבוע חד וחלק: הבעיה העיקרית אינה מג"ב, אלא המטה הארצי של משטרת ישראל. לדעתי, מסורס מג"ב בהיותו חיל במשטרת ישראל. צריך להפריד בהקדם את מג"ב מהמשטרה, ולהחזירו למעמד חיל עצמאי - כפי שתכננו מקימיו אחרי מלחמת הקוממיות - בסגנון חיל הספָר הבריטי; או, לחלופין, כפיקוד מבצעי בצה"ל.

מג"ב יודע היטב להתמודד עם הפס"ד. כדי לעשות זאת, צריך לשחררו מכבלים, שהניחה עליו המשטרה, גם בגלל היותה מוסתת ומנוונת בעקבות שנים של תוכניות הדרכה מעוותות, שהנחילה לה קרן "יוזמות אברהם".

הכנה לסיבוב הבא

הספירה לאחור לקראת הסיבוב הבא החלה. רק עיוורים, חירשים ושוטים אינם מבינים זאת. משמע, צריך להכין את החזית ואת העורף לספיגה, וצריך לתכנן צעדים, שיענישו את התוקפים בחוזקה, וינחיתו עליהם מכות אנושות. ד"ר שרמן ואחרים בפורום של כנס "הביטחוניסטים" סברו, כי בסיבוב הבא יש להשמיד לחלוטין את הזרוע הצבאית של חמאס.

בינתיים לא השתנה כמעט דבר באזור חוטף-עזה. בתים ומבני ציבור טרם מוגנו באזור הקרוב לגבולנו עם עזה. מה יש למהר?! הגישה המקודשת בישראל, שאין לתחקר את האירועים, ואין להפיק לקחים, עובדת שעות נוספות; והיא מצליחה. העורף והחזית הוכו ב"שומר החומות" (אפילו אצלנו בשרון נחתה רקטה - פעם שנייה תוך כשנה), ושום דבר לא יזיז את הקרנף מרבצו.

אלה כמה נושאים לפעולה, ולמחשבה, בעקבות "שומר החומות", ולא רק בעקבותיו. חלקם הם רעות חולות, שמלוות את הפארטץ' הישראלי, גם הצבאי, עשורים רבים:

· הרתעה - ב"שומר החומות" נכשלנו כישלון חרוץ, כשלא הגבנו בעוצמה רבה על הירי לעבר ירושלים הבירה. צריך לתכנן תגובה הולמת תרתי משמע, אם הירי על בירתנו יתחדש. באותה המידה, לא הגבנו ב"שומר החומות", ובסיבובים קודמים, על הירי לעבר נתב"ג, שגרם לסגירת השמיים הישראלים לטיסות של חברות תעופה זרות. נתב"ג הנו נכס אסטרטגי חשוב, וצריך להכין מענה הולם לאיום עליו.

· הכנת הצבא למלחמה - הגיע הזמן, שצבאנו יכין תוכניות מלחמה, שמכוונות לניצחון על האויב (חמאס וחיזבאללה), ולא ל"הכלה", שנועדה להנציח את המלחמה, או לכל תולדה מתוחכמת של המונח, שיפנטזו קופרייטרים. "שומר החומות" היה אך סיבוב אחד, וקצר. נחשפו בו יתרונות, והתגלו חסרונות וליקויים. אם צבאנו לא יפיק לקחים, כהרגלו בקודש, נגיע לסיבוב הבא בפיגור רב - כמו לכל מלחמותינו. אנחנו במרוץ על חיינו ועל קיומנו כמדינה. לכן, עלינו לרוץ קדימה במהירות רבה, כדי לא לפגר. מולנו עומד אויב מתוחכם, שנועץ במעצמה אזורית שוחרת רוע ושנאה; וכרגע, בעקבות עליית הדמוקרטים לשלטון בארצות הברית, מצטרפת וושינגטון לשונאינו במערב אירופה, ומחזקת את יכולתה של אירן לאיים עלינו ועל כל המזרח התיכון.

· הסברה (כיום מצטעצעים במונח, דיפלומטיה ציבורית, אך מתכוונים לאותו הדבר) - פיקוד העורף הגדיל לעשות, יש להודות, אך בכל הנוגע ליחסי החוץ של ישראל ולקהילות יהודיות בגולה - נאדא, גארנישט, זילץ'. היה לי מורה, שקרא לזה, "מינוס 273 מעלות [צלסיוס]" (טמפרטורת האפס המוחלט). כבר לפני כמה עשורים, בשובי מלימודיי בטקסס, התרעתי בפני שר החוץ דאז, כי עלינו לפעול מהר וחזק בקמפוסים ובקרב קהילות יהודיות בארצות-הברית, לפני שנאבד את הקהילות הללו. כבר אז הבנתי, שמערב אירופה אבודה מבחינתנו. לצערי, כבר החמצנו את השעה בארצות-הברית, ואנחנו מאבדים בסיטונות את הדור הצעיר הנוכחי - יהודים וגויים כאחד.

דרך אגב, סקרים מצאו, כי בדמוקרטים וברפובליקנים יש עדיין רוב ברור, התומך בישראל. זה מושתק על-ידי עיתונות אנטישמית בארץ ובארצות-הברית ועל-ידי הפרוגרסיווים, שהשתלטו על המפלגה הדמוקרטית, ומכוונים את ארצות-הברית למדיניות בינלאומית הרת-אסון ולפעולות אנטישמיות נגד מדינת ישראל. ההסברה הישראלית לוקה מאוד, לדעתי, כיוון שמשרד החוץ מנהל אותה בגישה דפיטיסטית, ואינו פועל במרץ (פרו-אקטיווי) לבלום את ההסברה הערבית (כביכול בטענה של מחסור בתקציב).

· מיגון - יש להשלים מיד את מיגון הבתים בישראל - גם לאור בדיקה הנדסית של הבתים ושל המבנים, שנפגעו ב"שומר החומות". פיקוד העורף אמור לבדוק זאת בית אחר בית. גיליתי להפתעתי, שגם במקום מגוריי בשרון יש הרבה בתים לא-מוגנים, ועל המקלטים איני רוצה להרחיב דיבורים. יש להכין תשתית לטיפול בנכים, בקשישים ובאנשים בודדים, למרות מגבלות, שיכולים להטיל יועצים משפטיים הזויים, עקב החוק להגנת הפרטיות.

· חוסן - קו החזית גילה חוסן רב, אך יש לתגבר את מערכי החוסן ביישובים, ולהכין תשתית (מגויסת למילואים?) לתמיכה בחוסן, שתיכנס לפעולה מיד כשיתחילו טילים/רקטות ליפול גם בעומק שטח ישראל. ב"שומר החומות" הרחיקו הרקטות מהדרום עד השרון. בסיבוב הבא יש להתכונן להצטרפות סוריה, חיזבאללה ואולי גם ערביי יהודה ושומרון לתזמורת.

· הגנה מרחבית - אחרי מלחמת ששת הימים, הפקרנו בטיפשות של שחצנים את ההגנה המרחבית (הגמ"ר), שנועדה לשמור על שטחי המדינה - גם במלחמה. אומנם מאז תש"ח לא חווינו פלישה ערבית, אך לקחי תש"ח לימדו, שיישובים, שהוכנו היטב להגנה, עמדו באתגר, ובלמו את האויב (עיינו בערכים משמר-העמק ויד-מרדכי). עוד למדנו בתש"ח, כי יישובים, שהתגוננו בתקיפות ובתבונה נגד הפולשים, גרמו להם אבידות, ושיבשו את תוכניותיהם המבצעיות, ולא נפלו בידי האויב. לכן, לדעתי, יש לבנות מחדש את ההגמ"ר, ולתת ליישובים ברחבי הארץ, בשומרון וביהודה יכולת מבצעית אמינה להתגוננות, תוך תיאום עם הפיקודים המרחביים. משמע, יש לחלק להם נשק, ובעיקר, ליישובים מבודדים, לאמן את אנשיהם, ולהכשירם להגן אקטיבית על בתיהם.

· היחסים עם ארצות-הברית - הנם בעייתיים מאז תש"ח (ואולי עוד קודם לכן, בימי ממשל פ"ד רוזוולט), כיוון שמחלקת המדינה עוינת מסורתית לישראל, גם כשזכינו לנשיאים אוהדים (והיו מאז תום מלחמת העולם השנייה לא-מעט נשיאים עוינים לישראל). בטעות, מודדים אצלנו את עמדת האמריקנים כלפינו בגודל הסיוע הכלכלי והסיוע הצבאי, שמעניקה לנו ארצות-הברית. כפי שהדגים הנשיא אובמה, שונא ישראל דגול, יכולה ארצות-הברית להגדיל את הסיוע לישראל, ולפגוע בה קשות בזירות אחרות (הסכם הגרעין עם אירן, עצרת האו"ם וכיו"ב). הגדלת הסיוע מסנוורת, ואינה מניחה לנו לראות את המצב כאשורו.

היקף הסיוע הביטחוני נקבע בהסכמי קמפ דיוויד, ועל היקף סיוע האזרחי מתמקחים מדי פעם. למרות זאת, הסיוע האמריקני אינו חיוני, וחשוב לתעשיית הנשק והמטוסים האמריקנית. ישראל יכולה להצטמצם מעט, ולהגדיל את התוצר הלאומי, כדי שיכסה על העדר הסיוע האמריקני. יתר על כן, ניתן למצוא בעלות-ברית הרבה יותר אמינות מארצות-הברית, ולשתף אתן פעולה במישור הטכנולוגי. זה יבריא את הכלכלה, וישפר מאוד את מצבנו האסטרטגי. כידוע, לחצו הבית הלבן ומחלקת המדינה, וכפו על ישראל הפסקת-אש ב"שומר החומות". לדעת קרולין גליק, יוצר הסיוע הצבאי האמריקני תלות פסיכולוגית של ישראל בארצות-הברית, והיא הגדירה אותו בכנס "הביטחוניסטים" כ"פלונטר מרכזי באי-החשיבה הישראלית".

תאריך:  15/06/2021   |   עודכן:  15/06/2021
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תיק"ו! (ג')
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Oded
15/06/21 17:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע שומר החומות
סקר חדש ומקיף שנערך ע"י מכון המחקר "מדגם" עבור "הפרויקט לניצחון ישראל" מלמד לראשונה על עמדות הציבור הישראלי ביחס למבצע "שומר החומות" ועל המדיניות הישראלית הנדרשת כלפי חמאס. מהסקר עולה כי רק אחד מכל שלושה מאמינים שישראל ניצחה. כ-50% שאף אחד מהצדדים לא ניצח, 35% בלבד מאמינים כי ישראל ניצחה במבצע, 9% השיבו כי חמאס ניצח.
09/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
פרעות חודש מאי פורשו בשיח הציבורי והפוליטי היהודי בישראל דרך פריזמה דיכוטומית ברורה. בחוגי הימין ראו את התנפלות ערביי ישראל על שכניהם היהודים במונחי "שיח 1948" - דוגמה נוספת למאבק הבלתי-פתיר בין יהודים לבין פלשתינים במרחב שבין הים לנהר. בחוגי השמאל לעומת זאת העדיפו לראות את פרץ האלימות כפעולות של קבוצות קיצוניות משני הצדדים שאינן אמורות להפריע לדו-קיום בין יהודים לבין ערבים בישראל.
08/06/2021  |  דורון מצא  |   יומני בלוגרים
הימין, שמתכנן את מצעד הדגלים בירושלים, הוא הסכנה הסקריקית האימתנית לעם ישראל. אותה "תרומה", תרומה הרסנית, שתרמו הסקריקים בהרס המוחלט של חיים לאומיים יהודים בימי בית השני, מבקשים היום ממשיכי דרכם להעניק לנו בימי הבית השלישי - הם מבקשים, פשוטו כמשמעו, להרוס את ביתנו הלאומי השלישי.
המערכה הצבאית בת 11 הימים בין ישראל לחמאס השולט בעזה הסתיימה, אולם החזית המשפטית והמערכה על הלגיטימיות בכל הנוגע למבצע האחרון רחוקות מסיום.
05/06/2021  |  פנינה שרביט-ברוך  |   כתבות
לשוחרי היסטוריה של השידורים בישראל בכלל וחזותיים - הטלוויזיה - בפרט, יסופר כי לאחר מלחמת ששת הימים ב-1967, החליטה ממשלת ישראל להקים את "צוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית". בראשו עמד הפרופסור אליהוא כץ, לימים חתן פרס ישראל לתקשורת ובעינָיי אחד החוקרים הגדולים בני זמנינו לתקשורת וחברה. האגדה מספרת כי באחד הישיבות של בכירי הצוות הועלתה הדאגה כי אם הטלוויזיה לא תעמוד בסטנדרטים האיכותיים שהציב לעצמו פרופסור כץ, היא עלולה לעמוד בפני שוקת שבורה. על כך השיב פרופסור כ"ץ בהומור היבש שלו "אז נודיע לציבור הצופים שנשוב אליהם כאשר יהיו לנו תוכניות טובות".
02/06/2021  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il