|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

הגיגים תשכ"ח

הסתה חריפה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - התכחשות, רוב זעום, טוהר מידות, גיסות והסתה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר
15/06/2021  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
הפגזתה והעלאתה באש של אוניית האצ"ל "אלטלנה" [צילום: לע"מ]


ממשלת כחש ורמייה

רחמים כלנתר היה חבר במועצת עיריית ירושלים. איש לא שמע עליו, והוא לא עניין איש. יום אחד, באמצע שנות החמישים, נפל דבר, וכלנתר הנ"ל ערק ממפלגתו ("הפועל המזרחי"), ותמך בגרשון אגרון, ראש העירייה דאז ממפא"י - תמורת טובות הנאה, וביניהן מינויו לסגן-ראש העירייה. בזכותו נכנס המונח, "כלנתריזם", לאוצר הגידופים של העיתונות ושל הפוליטיקאים בישראל.

מאז עברו הרבה מי ביוב בנחל שורק, וזיהמוהו קשות. הפוליטיקה הישראלית הזדהמה הרבה יותר מאז; וכיום עריקה ממפלגה מקובלת בחברה הישראלית (עיינו בערך אריאל שרון), וגם התכחשות בוטה להבטחות בחירות אינה נחשבת לקלון.

מאז הבחירות האחרונות הפך כלנתריזם למשובת-נעורים, ופוליטיקאים כמו נפתלי בנט ומפלגתו, שאינם בודדים במערכה, הרחיבו מאוד את מעטפת הכחש והרמייה, כדי להגשים את מאוויהם האישיים, וכדי לנקום במי שסימנו כאויבם האישי - גם על חשבון האינטרס הלאומי. לכן, ממשלת "השינוי" בעיני עצמה בלבד אינה אלא ממשלת כחש ורמייה. יסלח לי משה שרת, ראש הממשלה השני, שהמציא את המונח, והיה תמים מאוד לעומת ההתנהגות הבוטה של כמה מחברי ממשלת בנט-לפיד-ליברמן ומפלגותיהם.

העלה בחכתו

בציבור היהודי זכתה ממשלת לפיד-בנט-ליברמן לפחות קולות מאשר הליכוד, החרדים, הליכוד והציונות הדתית יחד. לכן, היו חייבים מרכיביה להיסמך מלכתחילה על ח"כים ערביים, כדי לבטל את רצון הציבור היהודי, כמובן, בשם הדמוקרטיה. כידוע, דוגלים הח"כים הערביים בגלוי בחיסול המדינה היהודית ובהפיכת ישראל למדינת כל-אזרחיה. כלומר, חיסול מדינת ישראל בשלבים. הממשלה החדשה, להזכירכם, נבחרה בכנסת ברוב זעום של 60:59 - רק בזכות תמיכה ערבית, שמקורה ב"אחים המוסלמים".

אחרי הבחירות הקודמות נרתע בני גנץ ברגע האחרון מלעשות זאת. רצונו האדיר להיפרע מבנימין נתניהו (עוד מימיו כרמטכ"ל) גבר כעת על מעט גאוותו הלאומית. ההיסמכות על ח"כים ערביים עוכרי ישראל והכללתם בממשלה לא הרתיעו מעולם את יאיר לפיד ואת השמאלנים, והיה די ברור, שממשלת לפיד, בכל הרכב, תיסמך על המפלגות הערביות, ובתמורה תרכיב את נציגיהם בממשלה, ותיכנע לדרישותיהם.

אחרי הבחירות האחרונות נזקק לפיד ליהודי כשר, שיכשיר עבורו את השרץ; והעלה בחכתו את בנט ואת גדעון סער, כדי לפתוח בהריסת המדינה היהודית. בוועדת החקירה על חורבן המדינה היהודית יטען, כצפוי, לפיד בצדקנות אופיינית מאוד, "ידיי לא שפכו את הדם הזה", ולהדגשת דבריו, יכה על חטא על חזותיהם של בנט ושל סער.

בינתיים הצהיר מנסור עבאס, כי אם תקבל הממשלה החלטות, הנוגדות את האיסלאם ואת עקרונותיו הלאומיים, תפרוש מפלגתו מהקואליציה. "הממשלה הזו תלויה בהחלטתנו", אמר, "ואם תהיה סתירה עם העקרונות הלאומיים שלנו ועם דתנו - לא נהיה שם". וכנאמר בשיר, "וזו היא רק ההתחלה...".

טוהר כפיים

יותר מכל פוליטיקאי נוכחי בישראל נודע אביגדור ליברמן כאדם, שצבר הון עתק, שלא ידוע מקורו. הוא נשפט על סעיפים קטנים בהאשמות נגדו, וזוכה - בניגוד לכל היגיון. לכאורה, הכל טוב, אלא שעדיין מלווה אותו ואת התנהגותו צל כבד. כשר, אבל מסריח מאוד, פסק הרבי.
משפט "ישראל ביתנו" (השרה לשעבר סופיה לנדבר, הנאשמת המרכזית, הורשעה בו בקבלת שוחד עבור מפלגתה) אינו היחיד, המלמד על שחיתות ליברמן ועל שובל של מעשים תמוהים, הכרוכים בעקביו.

ראו הרחבה על תעלולי ליברמן - אצל יואב יצחק באתר הזה. עוד חברים בכירים במפלגת ליברמן הורשעו בעבירות שוחד, וביניהם אלכס ויז'ניצר, שהיה מנכ"ל מע"ץ. ליברמן לא נחקר מעולם על ענייני ויז'ניצר ולא בעניין לנדבר, אולי כחלק מעסקה בינו לבין הפרקליטות, שיפסיק להשמיצה, ויתחיל לסייע לה בפוטש נגד נתניהו.

כיום, לאסוננו, ליברמן הוא שר האוצר. לפיד ובנט הפקידו בידיו את התיק ללא כל בקרה, כיוון שאת ראשות ועדת הכספים מסרו ל"ישראל ביתנו", שנשלטת כמו "יש עתיד", בידי רודן, שמכתיב לחברי הכנסת שלה מה לעשות, מה להגיד, ומתי. האם זה הולם את דברי הרהב של לפיד בדבר טוהר מידות ומלחמה בשחיתות?! הצחקתם אותי. הדברים, שהכתיב לפיד לקווי היסוד של הממשלה, ברוח מצע מפלגתו, נועדו להרשים, כדי לקושש קולות, בלבד.

הפוטש טרם הושלם

בהשקט ובבטחה נמשכים מהלכי הפוטש, שנועדו לסרס את הדמוקרטיה הישראלית, ולא נפסקו גם כשהרקטות נורו עלינו. אדרבה. כידוע, יש סדר עדיפות, והפשטת מדינת ישראל מכל כסות יהודית חשובה מכל דבר בעיני גיסות הפוטש (למרות שהיא הוקמה, כידוע, כמדינה יהודית). הגיס המרכזי בפוטש עוסק במרץ, בשם הדמוקרטיה, כמובן, בקביעת אי-איזון זדוני בין רשויות השלטון ובאונס רצון העם על-ידי גחמות של מיעוט שופטים, שנבחרו בכל מיני קומבינות (אין פלא, שאהרן ברק, אבי הגרסה הישראלית של השיטה, כונה על-ידי עמית, פרופסור אמריקני מכובד למשפטים, "שודד-ים משפטי").

בינתיים, רוב גיסות הפוטש מאוחדים באידיאולוגיה נעלה מאוד - "רק לא ביבי", ומוכנים לוותר לשופטים על תפיסתם הזוחלת את השלטון בישראל. בלועזית זה נקרא, אוזורפציה. הם מבליגים, כדי שהשופטים ומערכת אכיפת החוק ילוו את הפוטש בסיוע משפטי פעיל ואלים, שעושה פלסתר ממגילת העצמאות, מחוקי המדינה ואפילו מחוקי היסוד שלה. האם חלק מראשי הגיסות עושים זאת - כמו אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה - כדי שעבירותיהם ותעלוליהם הנלוזים לא יגיעו לחקירה ולדיון משפטי? אנא עיינו בערכים בני גנץ, "המימד החמישי" ואביגדור ליברמן לפני שתשיבו לתמיהתי.

ראש ממשלה, שעבר בקושי את אחוז החסימה, ורק חמישה-שישה אחוזים מהעם תמכו בו הנו חידוש בקנה-מידה עולמי. אפילו בנט הבין אחרי הבחירות את האבסורד. אותו ראש ממשלה נבחר בקולות עוכרי ישראל, שמעוניינים להשמיד את המדינה - עוד צעד בחיסולה של מדינת ישראל ובהפיכתה למדינת כל-אזרחיה. אם אינכם מאמינים קִראו את מצעי המפלגות הערביות ואת ההסכמים הקואליציוניים. רע"ם והרשימה המשותפת אינן עוינות לרעיון המדינה היהודית, אלא נלחמות בו בכל מאודן. כרגע הכתיבו לממשלה החדשה - ממשלת הזדון, ההונאה והמרמה - יחד עם מפלגות אחרות, התחלה נמרצת של חיסול דמותה היהודית של מדינת ישראל ושל ריבונותה, וממשלת המרמה הסכימה. מה לא יעשו כדי להיפטר מביבי, וכדי לחמם את ישבניהם על כיסא של מיניסטר?!

הפוטש טרם הסתיים, וכבר מגיחים מכל החורים מתקרנפים - כמו נדב ארגמן, ראש השב"כ, וחושפים את הידוע לכל: מאז מאי 1977 היו בכירי מערכת הביטחון אופוזיציה של עובדי ממשלה לשלטון הליכוד. התרעתי עם עמיתיי בפני בנימין נתניהו, עוד כשהיה ראש האופוזיציה, שבכירי מערכת הביטחון וצה"ל פועלים בשיטתיות נגדו (דרך אגב, נפתלי בנט נכח בחלק מהשיחה, כיוון שהיה אז ראש לשכת נתניהו). נתניהו הסכים בשתיקה עם טענותיי המנומקות, וכשנבחר לראש הממשלה, לא עשה דבר למנוע את סיכול מדיניותו על-ידי בכירי מערכת הביטחון וצה"ל. על כך ועל אדישותו לאוזורפציה של בג"ץ שילם נתניהו ביוקר רב. בעצם - זה אינו רק עניינו הפרטי. גם הרוצים מדינה יהודית ודמוקרטית ישלמו על כך.

תהיה ועדת חקירה בעניין האסון במירון - כי זו הזדמנות נהדרת להכות בחרדים. לא תהיה ועדת חקירה בעניין הג'יהאד, שעשו, ועושים גם כעת, ערביי ישראל ביהודים בארץ-ישראל. ימשיכו לאכוף את חוקי הבנייה על יהודים בארץ-ישראל, ובתי יהודים ייהרסו, ואדמותיהם ייחמסו בשל פרשנות זדונית ועוינת מלכתחילה של המינהל האזרחי ושל פרקליטות המדינה. בינתיים הוקפאו ההליכים נגד בנייה בלתי-חוקית ערבית במדינת ישראל ובשטחי C, וביהודה ובשומרון ימשיכו פקידוני המינהל האזרחי ומשפטניו להתעמר בהתיישבות היהודית. בלשון המשפטנים שלנו אפליה גזענית ודרקונית של יהודים נקראת, שוויון בפני החוק. זעקי ארץ אהובה!

שנאה

הצהלות בעולם וההתקשרות המהירה של הנשיא ביידן לבנט מלמדות היטב לאן חותרת ממשלת השנאה של בנט-לפיד-ליברמן. רמז - זה לא יהיה בכיוון ציוני-יהודי, אלא מכירת חיסול של כל ערכי המדינה, שהתוו מייסדיה ובוניה, כדי להתרפס בפני גויים, ולרצותם.

בחסות תקשורת, שמעלה מזמן בתפקידה, ובכסות של "ממשלת אחדות/שינוי", תמשיך ממשלת השנאה את מה שהיה בארץ-ישראל ובגולה כבר לפני כמאה שנה: שנאה תהומית לימין והסתה פרועה נגדו. זה התחיל, למעשה, בתחילת המאה העשרים, עוד כשהפועלים הסוציאליסטיים בארץ-ישראל היו מיעוט, שרצה להשתלט על "היישוב". באמצעות "השומר" ובאמצעות מונופול, שאכפו על העבודה העברית, ניסו הסוציאליסטים לקבוע סדרים חדשים במושבות, ופעלו בכוח נגד יריביהם, בני המושבות. כעבור שנים מעטות, במלחמת העולם הראשונה, שיתפו המפלגות הסוציאליסטיות פעולה עם הכובש הטורקי, ועזרו לו להכחיד את תנועת ניל"י - שנואי נפשם - גם באמצעות ניסיונות לרצוח את אנשיה, או להסגירם לטורקים. עד היום (אם מלמדים את התקופה בבתי-הספר), מסתירה תוכנית הלימודים את הטעות האסטרטגית של הסוציאליסטים ואת הראייה המפוכחת של אהרן אהרונסון ושל חבריו בניל"י.

בשנות העשרים קמה התנועה הרוויזיוניסטית, שאתגרה את הניסיון הסוציאליסטי להשתלט על "היישוב". הוויכוח הפוליטי הפך במהרה למסכת של הסתה פראית נגד תנועת בית"ר ונגד הרוויזיוניסטים. מכאן נפרצה הדרך לרצח מתנגדי הסוציאליזם הציוני. אם נתעלם מהניסיון של אנשי "השומר" לירות בגבו של יוסף לישנסקי, איש ניל"י, כשהובילוהו כביכול למקום מחסה בקרבת מפל התנור במטולה - הרצח הפוליטי הראשון ביישוב היהודי בארץ-ישראל היה בשלושים ביוני 1924 - בדיוק 97 שנה לפני שכתבתי את השורות הללו, לפי התאריך העברי: יעקב ישראל דה-האן, מנהיג חרדי, חוסל בירושלים על-ידי אנשי "הגנה". אחר-כך הפכו רציחות פוליטיות לשגרה - ולא רק ב"סזונים".

שיאי הרציחות הפוליטיות היו הפקרת הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, ניצנים, משמר-הירדן ויישובים אחרים, שלא מאנשי שלומנו, לכיבוש בידי הצבאות הערביים הפולשים במלחמת הקוממיות; וכמובן, הירי על הניצולים מספינת האצ"ל "אלטלנה", שהנו פשע מלחמה לפי אמנת ז'נווה. כדי לא להעיק על קוראיי, לא אמנה את כל מי שנחטפו, עונו, ונרצחו על-ידי "ההגנה" עד קום המדינה. ביניהם גם ג'ול אמסטר, עוזרו של אבא חושי, מזכיר מועצת פועלי חיפה דאז - איש מפא"י, שהיה ה"איש החזק" בחיפה, שהפך לראש עירייתה.

טוענים, כי סרן מאיר טוביאנסקי, שנרצח ב"משפט שדה" צבאי בשלושים ביוני 1948, בבית-ג'יז (כיום - קיבוץ הראל), על לא-עוול בכפו, חוסל כיוון שהיה בידיו מידע חשוב. טוביאנסקי - בכיר בחברת החשמל הירושלמית, בנוסף להיותו מפקד שדות-התעופה (מנחתים) של חיל-האוויר בירושלים, ידע היטב מי מהעלית הירושלמית דאז בזזו בתים מפוארים של ערבים עשירים בירושלים, בעיקר, בשכונת קוממיות (טלביה), והפכו אותם לרכושם הפרטי.

קום המדינה לא חיסל את ההסתה נגד הימין, אלא שינה את פניה מדי פעם - זו נשארה אותה הגברת בשינוי אדרת. מאז מהפך 1977, פתח השמאל, שמוכה בהתמדה בבחירות, במסע הסתה נגד הימין. ראשית המשיך את ההסתה נגד מנחם בגין. אחר-כך נגד יצחק שמיר, מחליפו, ואחריו נגד שרון (מסע, שהתחיל עם כניסתו לפוליטיקה הישראלית), עד שקנה את אִתרוגו ואת שחרורו מתיקיו המשפטיים בתהליכים פלאיים - כיוון שיזם פוגרום בתושבים היהודיים של גוש-קטיף. הקורבן האחרון, בינתיים, בנימין נתניהו. שום מכשול ושום עכבה מוסרית לא עצרה את מסעות ההסתה הנמשכים, יתר על כן, כל מנהיג ימין, שיצליח למצות בבחירות את הרוב הימני בקרב יהודי מדינת ישראל, ייתקל בהסתה חריפה - כיוון שמלכתחילה יראה בו השמאל אויב נורא, שחמס ממנו את השלטון במדינה, שבהזיותיו הקימה.

תאריך:  15/06/2021   |   עודכן:  15/06/2021
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסתה חריפה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
15/06/21 16:22
2
חנן הקטן
16/06/21 16:33
3
מ. עמיר
17/06/21 04:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-13.6.21 נפל דבר בישראל. הוקמה ממשלה, על חודו של קול אחד. 60:59. ועד למצביע האחרון עצרתי את נשימתי כיצד יפול הפור. הופתעתי שהמפלגה המאוחדת הצביעה נגד הממשלה החדשה ובחרה להצביע עם הממשל היוצא, נגדו יצאו בחירוף נפש כל השנים. ניחא, היו מחליטים להימנע מהצבעה. אך הצבעת מחאה עם הממשלה היוצאת. האם הייתה זו נקמה בח"כ עבאס ובני מפלגתו שפרשו מהמאוחדת? האם החליפו את דעתם ולפתע הפכו למצדדי ראש הממשלה היוצא? אינני יודעת או מבינה מה גרם להם להחליט החלטה כה תמוהה שהייתה עלולה להשאיר את ראש הממשלה המודח על כסאו.
15/06/2021  |  רות רזניק  |   יומני בלוגרים
גל השריפות של השבוע שעבר לא הפתיע אותי שכן כמה ימים קודם לכן הנהגת החמאס איימה ש"תשרוף את ישראל". הבטיחה וכנראה קיימה. זה כמובן לא גל השריפות הראשון שאנחנו חווים. כמעט מדי קיץ פורץ גל שריפות ביערות ישראל ורבות מהן נגרמות מהצתה. התקשורת בישראל ממעיטה לעסוק בטרור ההצתות, מנסה להתעלם ממנו ולעיתים אף מטילה ספק בעצם קיומו בניגוד לדעת רוב גורמי המקצוע בתואנה שהמציתים לא נתפסו. אולי מבחינתה אין כאן סיפור כל עוד בתים לא מפונים ואנשים לא נשרפים, אולי מפני שלא נוח לה עם העובדה שהמציתים הם כנראה ערבים תושבי ישראל ואולי כדי למנוע "פיגועי חיקוי".
15/06/2021  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
בימים אלה משיק האיחוד האירופי ועידה לבירור זהותו ודרכו, בבחינת "האיחוד לאן? מזה שלושים שנה נתון גוף זה במשבר זהות על-רקע שתי התפתחויות בממד אסטרטגי. האחת: העמקת האיחוד, כלומר התפתחותו משוק משותף למעין מבנה פדרטיבי הנוגס בריבונותן של המדינות החברות בתחומים שהם מעבר לאזור סחר חופשי. השנייה: הרחבת מסגרת האיחוד בהצטרפות מספר ניכר של מדינות חברות ממזרח אירופה, מהבלקן ומאגן הים התיכון, מה שיוצר מגוון לאומי, אתני ותרבותי תוסס. שתי התפתחויות אלו הן מטבען מעכבי סולידריות, וממילא מעכבי יצירת זהות משותפת החיונית לתפקודה של כל מסגרת פוליטית/חברתית. להתפתחויות אלו מצטרף גט הכריתות שנתנה בריטניה לאיחוד. אשר על כן כמעט בכל עשור מבקש האיחוד האירופי להגדיר את עצמו אגב העמקת הסולידריות בין המדינות החברות, ובימים אלו הוא משיק "ועידה על עתיד אירופה" שתכליתה ניסוח זהותו של האיחוד האירופי. ועידה מעין זו הייתה גם ב-2001 וגם ב-2007.
ד"ר אבישג בן גנים: אנחנו שומעים את ד"ר אבישי בן חיים מדבר על ההבדלים בין ישראל הראשונה וישראל השנייה ובלי לבדוק לפרטים את טיעוניו, אני רוצה לומר לכם כי הוא צודק, ישראל הראשונה היא הגברים וישראל השנייה היא הנשים.
על-פי גורמים בחמאס, הארגון הגביר את הכוננות ביחידותיו לקראת מצעד הדגלים בירושלים אחר-הצהריים ונערך לאפשרות של סבב לחימה נוסף נגד ישראל. בחמאס אומרים כי יש קונסנזוס בין כל הפלגים הפלשתינים ברצועה למנוע את קיום מצעד הדגלים במזרח ירושלים בכל מתווה שהוא, על-פי גורמים בחמאס הועברו מסרים לממשלה החדשה בישראל באמצעות האו"ם והמודיעין המצרי כי יש לבטל את הצעדה כדי למנוע חיכוך מיותר שיסכן את הפסקת האש בין ישראל לחמאס.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
בלפור חקק
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il