|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
משה טימור [צילום: משה מילנר/לע"מ]

"שישי אישי" עם משה טימור - הסוף

חוזה עבודתו של שדר הרדיו הוותיק משה (מושיק) טימור בתאגיד השידור "כאן" הופסק בסוף חודש יוני 2021 ותוכניתו "שישי אישי" אותה ערך והגיש מזה משך כ-25 שנים, ירדה מלוח השידורים יש האומרים כי הורדת התוכנית היא זמנית וטימור יחזור להגישה בעתיד הקרוב אבל ימים יגידו
06/07/2021  |   אלי אלון   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
משה טימור [צילום: באדיבות המשפחה]

משה טימור שנות ה-60 [צילום: באדיבות המשפחה]

משה טימור, החוגג ממש בימים אלה יום הולדת 85, הוא אגדת רדיו ועבד ברדיו במשך למעלה מ-60 שנה. קולו הרדיופוני המשובח, לטעמי, הוא במידה רבה חלק מפס הקול של המדינה.

לקול ישראל הצטרף בשנת 1957. בתחילת דרכו ברדיו היה קריין רצף, ניגן תקליטים ובהמשך, ערך והגיש בקול ישראל לבדו או בשיתוף אחרים, תוכניות רבות ובהן: "בחצי היום", "במקצב יוצר", "כל צבעי הרשת", "טלרדיו"",משחקי לילה" (עם זאב ענר) "מחפשים את המטמון" (עם זאב ענר) והתוכנית הסטירית "לצון נופל על לצון".

כמו-כן הנחה אין ספור אירועים ועצרות ממלכתיות וגם לא מעט אירועים ומופעי בידור, ראיין בערבי ראיונות והשתתף בשעשועוני הטלוויזיה בערוץ הראשון - "זה הסוד שלי", "שחק אותה", "צא מזה", "תשע בריבוע" ועוד. כמו-כן השתתף בתוכנית הטלוויזיה החינוכית "קשר משפחתי". ואם לא די בכך השתתף גם בשורה של סרטים. רבים מהם סרטי מתיחות. קולו מלווה סרטים וסרטונים לא מעטים.

חבר בלהקת פיקוד מרכז

טימור נולד ב-24 ביוני 1936 ברמת גן בשם משה טרוים לחיים ורבקה טרוים. בצעירותו עברה משפחתו להתגורר בתל אביב ולאחר מגורים בכמה מקומות בעיר השתקעה המשפחה באזור רחוב אחד העם במרכז העיר. מושיק למד בבית הספר "אחד העם" שהיה ממוקם לא רחוק ממקום מגוריו. לפני הצבא, עוד בהיותו נער, עבד מושיק ביום כשליח עם אופניים וכפקיד בלשכת המס. בערב למד (לימודי ערב). בנערותו היה חבר בתנועת הצופים וכן שיחק בהצגות בתיאטרון האוהל.

ב-1954 התגייס לצה"ל. את הטירונות, כך סיפר, עשה במחנה ביל"ו (ליד כפר ביל"ו) במסגרת גדוד 51 של גבעתי ובאמצע הטירונות נשלף ללהקת פיקוד מרכז שם עשה את שירותו הצבאי הסדיר. את הלהקה ניהל אז באותן שנים קצין החינוך רס"ן יצחק יצחקי ואחד ממנהליה המוזיקליים באותן שנים היה המלחין יוחנן זראי. טימור השתתף באחת מהתוכנית הראשונות של הלהקה שנקראה "כף קוף אחד".

בתוכנית זו בוצעה על-ידי שלושת חברי הלהקה אהובה דיכטר, דוד לוין ומושיק טימור (אז טרוים) הגרסה הראשונה של השיר "גן השקמים" אותו חיברו יצחק יצחקי ויוחנן זראי. לימים כידוע ביצעה אותו הזמרת ריקה זראי. טימור השתתף גם כסולן בכמה משירי הלהקה ובהם ו"ייבן עוזיהו" אולם מושיק לא ראה ייעודו בתחום השירה ופנה לכוון הקריינות ברדיו. כאמור, החל עבודתו ברדיו בסוף שנות ה-50.

מדריכתו בתקופה הראשונה ברדיו הייתה הקריינית נעמי דליות, גם היא מ"דור הנפילים" של הרדיו. נעמי, החוגגת בימים אלה אף היא יום הולדת 85, מספרת לי: הדרכתי את מושיק בישיבה באולפן מול מיקרופונים, ניגון תקליטים וכיוצא בזה. מושיק טימור הוא איש חביב בעל הומור וקריין מעולה.

"קריין הטלוויזיה הראשון"

ב-1959 נערך במתחם גני התערוכה בשדרות רוקח מעבר לנחל הירקון, שזה עתה נפתח, תערוכת היובל - 50 שנה לתל אביב. אחת האטרקציות בתערוכה הייתה תחנת שידור טלוויזיה ששידרה במעגל סגור מדי ערב במשך חודש ימים חדשות, פרסומות ושעשועונים בשיתוף קהל הצופים, שראו את השידור על מסכים ברחבי התערוכה בשידור חי. מושיק טימור, אז בן 23 שימש מגיש ומראיין ב"אולפן טלוויזיה" זה, ובין השאר אירח וראיין שרי ממשלה ובהם לוי אשכול, פנחס ספיר ואחרים.

בשנות ה-70 הנחה מושיק טימור תוכניות רדיו פומביות של קול ישראל ובהן "שוב יוצא הזמר", מ"ארבע כנפות תבל" ועוד. התוכניות הוקלטה בבית הסתדרות המורים בתל אביב.

ב"מקצב יוצר"

מסוף שנות ה-60 תחילת שנות ה-70 במשך כ-13 שנה ערך והגיש מושיק טימור תוכנית יומית בשם במקצב יוצר ששודרה בשעה 12 בצהריים. את התוכנית יזם שר העבודה דאז יוסף אלמוגי והיא נערכה בשיתוף ובסיוע משרד העבודה. התוכנית עסקה בנושאי עבודה, ביטוח לאומי, זכויות עובדים, הכשרה עבודה וכדומה. באולפן התארחו מומחים ומשפטנים בנושאי עבודה שענו לשאלות מאזינים. בין האורחים הקבועים בתוכנית המשפטנים עו"ד זאב כרמלי וישראל גיל.

טימור ערך והגיש בסוף שנות ה-60, תחילת שנות ה-70 גם את תוכנית הרדיו "חיוג ישיר הצוות לרשותכם". למאזינים ניתנה אפשרות להתקשר באמצעות הטלפון לאולפן (מס' הטלפון היה אז 256121) שם התארחו צוות אישים ומומחים שונים שענו לשאלות המאזינים בענייני היום, ביטחון, חוק ומשפט, חברה ועוד. עם אנשי צוות התוכנית נמנו: אלוף (מיל) חיים הרצוג, ד"ר אמנון קפליוק, חנה בבלי בענייני הליכות ונימוסין, העיתונאי לוי יצחק הירושלמי, ד"ר זאב מיטל ועוד.

מחלוצי מגישי תוכניות המתיחות ברדיו

משה טימור, בעל שובבות והומור, הוא במידה רבה מחלוצי מגישי תוכניות המתיחות בקול ישראל. בין השאר הגיש את תוכנית המתיחות "זהירות מיקרופון" (ביחד עם מייק הולר). זכורה במיוחד מתיחת שערך טימור "החשמל הזורם בקיר" שבה הוא מתקשר. בהמשך השתתף במספר סרטי מתיחות של יהודה ברקן כגון "ניפגש בחוף", "גברת תפתחי זה אני", "חייך אכלת אותה" ועוד. כמו-כן שיחק בסרטים "חמש חמש" ו"הגמל המעופף".

טימור נמנה עם צוות תוכנית הרדיו "לצון נופל על לצון", ששודרה ברדיו. יחד עימו בצוות היו רויטל עמית, יואל ריפל ועוד.

בשנות ה-80 הנחה מושיק טימור ברשת א' תוכנית בוקר יומית בשם טלרדיו ששודרה במשך כשעה בשעה 9 בבוקר עד 10 (לעיתים שודרה ב-10 בבוקר). הייתה זו תוכנית מודיעין רדיו "על כל שאלה תשובה". מאזינים העלו שאלות בנושאים שונים ומגוונים.'טלרדיו' עסקה בשנות שידורה בסיוע וביעוץ בנושאים שונים ובתיווך בינם לבין מוסדות השלטון ועוד.

במסגרת שירות המילואים הגיש טימור תוכניות גם בגלי צה"ל. טימור הנחה אין ספור טקסים ועצרות שנערכו מטעם צה"ל ומרכז ההסברה וכן השתתף גם כמנחה קריין גם במופעי ואירועי תרבות ובידור שונים.

ממנחי "מחפשים את המטמון"

במחצית הראשונה של שנות השישים שודרה בגל הקל, התוכנית "מחפשים את המטמון" בעריכת נקדימון רוגל ויצחק שמעוני. בתוכנית התוודעו המאזינים דרך כתב חידה לפרקים בתולדות ארץ ישראל. התוכנית זכתה להצלחה. לאחר מלחמת ששת הימים הוחלט לחדש התוכנית ומשימת העריכה וההגשה של התוכנית המחודשת הוטלה על זאב ענר ומרדכי נאור. התוכנית זכתה לפופולריות ולשיעור האזנה גבוה יחסית. בין מנחי התוכנית לאורך השנים היו משה טימור, יורם ארבל ועוד.

למשה טימור שעות שידור רבות עם זאב ענר. השניים, בנוסף לתוכנית "מחפשים את המטמון" ותוכניות רדיו נוספות, הגישו יחדיו במשך כ-20 שנה את התוכנית "משחקי לילה" בה שודרו חידונים מגוונים בשיתוף המאזינים בטלפון.

מגיש ועורך תוכנית הנוסטלגיה "שישי אישי"

במחצית שנות ה-90 לערך החל מושיק להגיש ולערוך תוכנית נוסטלגית ברשת ב' בשם "שישי אישי". התוכנית עסקה בפרשיות היסטוריות ובאירועים שונים מהעבר ושודרה בכל שישי מחצות עד שלוש לפנות בוקר ובהמשך הוקדמה בשעה ושודרה בשעות 2:00-23:00.

עם סיום פעילותה של רשות השידור, עברה התוכנית להיות משודרת בכאן ב' של תאגיד השידור הישראלי והורדה מלוח השידורים ביוני 2021. התוכנית צברה ציבור מאזינים נאמן. סוג של "מועדון מאזינים" וכשנודע על הורדתה מלוח השידורים חתמו לא מעטים על עצומה הקוראת להמשיך שידורה.

חייו האישיים

משה טימור בתחילת שנות ה-60 נשא לאשה את חברתו עליזה אותה הכיר במסיבה. השניים עברו להתגורר בישוב נוה מונסון שליד יהוד. עליזה הייתה חברת מועצה מקומית של הישוב. ב-1 ינואר 2010, ערב שבת, הלכה לעולמה ממחלת הסרטן בגיל 72, מותירה את בעלה משה כואב ומתגעגע. לזוג שתי בנות. שירלי וגילי.

תאריך:  06/07/2021   |   עודכן:  06/07/2021
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"שישי אישי" עם משה טימור - הסוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הצלחתו הפנומנלית של פלוריאן זלר (1979) בכלל ובמחזה "הבן" בפרט היא יכולתו לגעת בנקודות הרגישות ביותר בלב כל אחד; ובה בעת לשמור גם במצבים הכי בעייתים על הטעם הטוב, היונק מתרבותו האירופית. הדבר מומחש במשחקו המאופק של דרור קרן, האב של הבן, בן התשחורת, הפורע כל עול, אלון סנדלר האכספרסיבי. לא עוזר סיעור הרוחות שלו עם גרושתו, אמו של הבן, שרה פון שוורצה שמגלמת את שיא הרגש בהצגה, עם חוסר האונים שלה נוכח האובדנות והיאוש התהומי של הבן. האם בהצגה היא הניגוד לאב, שגירושיו מהאם ונישואיו לאשה צעירה ויפה (מיכל עוזיאל המרשימה ביכולותיה) הם הסיבה לתחילת המשבר הנשי של הבן. מסתבר שהורים שלא יודעים איך לרכך את המכה שהם מנחיתים על הבן בגלל גירושיהם, לא מעטירים אהבה ורגש אלא משאירים את הבן לגורלו בבדידותו - הם הסיבה לטרגדיה.

הדברים שהפיץ אהוד אולמרט בכלי התקשורת כשטען שבני משפחת נתניהו חולי נפש הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי - דברים אלה של אולמרט מחייבים תבוסתו המהירה במשפט, וזאת - כיוון שהאינטרס הציבורי המובהק דורש זאת במפגיע - כפי שיובהר להלן:
06/07/2021  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
התקשורת מלטפת את לפיד ש"הצליח" להקים ממשלה דו-ראשית הכוללת קואליציה שהיא גם אופוזיציה לעצמה בכל נושא לאומי החיוני לעם היהודי, ולפיכך, חיוני גם למדינת ישראל. המחלוקת על חוק האזרחות, שתפקידו למנוע הצפה דמוגרפית של מדינת העם היהודי, היא רק דוגמה למה שיקרה בעתיד. לפיד, ואולי גם בנט, נהנים מן התפקידים שקבלו הודות למהלך זה, ודאי סבורים שהם מאוד מקוריים, אך הינה מסתבר שהגאון הספרותי הבריטי היו לופטינג, סופר ילדים מפורסם שהמציא את דמות-המופת "ד"ר דוליטל" המדבר בשפת החיות, הקדים אותם.
06/07/2021  |  אהרן פאפו  |   יומני בלוגרים
כל האזרחים של הרפובליקה העברית חיים ונושמים את נוכחותו של ביאליק כדמות מרכזית, שהשפיעה על התרבות העברית בדורנו. קשה שלא להיות נפעם מהכישרונות של חיים נחמן ביאליק כמשורר, כסופר, אך גם כמסאי ומתרגם.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il