|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

כתובת אמיתית לציבור אנשים עם מוגבלות

נאום של חברת הכנסת מטעם ימינה בישיבה הארבעים-ואחת של הכנסת העשרים-וארבע [ג' באב התשפ"א, 12.07.2021]
14/07/2021  |   מירב ארד   |   נאומים   |   כנסת 24   |   תגובות
שירלי פינטו קדוש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

להנגיש מראש
חברי וחברות הכנסת, חברי הקואליציה והאופוזיציה, הבה נתחיל. אנחנו צריכים לפעול להנגיש את היום-יום עכשיו. כל מבנה שנבנה חייב להיות נגיש מראש לאנשים וילדים עם מוגבלות פיזית. כל שירות שניתן חייב להיות נגיש מראש למוגבלות חושית או שכלית. כל מוצר שמיוצר חייב להיות נגיש מראש לכל סוגי המוגבלויות. מוסדות ציבוריים חייבים להוות ראש חץ בנושא, ובעקבותיהם יבואו השאר

(אומרת דברים בשפת הסימנים, להלן תרגומם: אדוני יושב-ראש הכנסת, אדוני ראש הממשלה נפתלי בנט, חברות וחברי הכנסת, מכובדיי כולם, "האזינו השמים ואדברה. ותשמע הארץ אמרי פי"; "אשא דעי למרחוק ולפעלי אתן צדק". הינני, שירלי פינטו קדוש, נכדה לסבא ציון וסבתא סוזן טפיירו, בת לורד ויונתן פינטו, אחות בכורה לאביב ואשתו של מייקל, אם לנבות טל ולעוד אחת בדרך. נולדתי בחיפה בסוף שנות השמונים, וגדלתי בקריית ים. משפחתי משפחה מסורתית וימנית. אבי יונתן אימץ את ערכיו והעריץ את זאב ז'בוטינסקי. דרך אימי למדתי לאמוד את ערכן של יצירות אומנות ושכיות חמדה. סבי וסבתי התמידו יום-יום להושיבני וללמדני את מורשת ישראל ותרבות העולם, את פרקי אבות, משלי איזופוס, יצירותיו של לה פונטיין ואת שירתו של חיים נחמן ביאליק. בנוכחותם ונכונותם לענות על כל שאלה ששאלתי ועל כל קושיה שהקשיתי, הם הזכירו לי יום-יום, שעה-שעה, שאין דבר העומד בפני הרצון.

כבר מגיל קטן, יחד עם הוריי, חוויתי ממקור ראשון על בשרי ועל נפשי את חוסר הנגישות, היעדר המודעות והחסמים הטבועים בחברה. על-אף קשיים אלו, שאבתי את השקפת העולם והערכים שמשפחתי הנחילה לי. עד היום הם חלק בלתי נפרד ממני. ערכי אהבת המולדת ותושביה עבורי הם ערכים מקודשים, שלשמם ובשמם אני מאמינה שצריך לעבוד יום-יום.

היום, ג' באב תשפ"א, עומדת אני כאן מעל בימת הכנסת, בימה שעליה עמדו ונאמו מנהיגי ומנהיגות האומה לדורותיהם, נרגשת וגאה. אני חשה את גדולתם מרחפת מעל ראשי ואת עול זכות שליחותי למען עם ישראל ומדינת ישראל על כתפיי. הינני כאן, ניצבת מולכם, למול עיני העם, אך אינני עומדת בשם עצמי בלבד. לצידי ניצבים מיליון ו-800,000 איש ואישה, ילד וילדה, נער ונערה עם מוגבלויות פיזית, נפשית, חושית, שכלית, ומחלות שקופות כגון פוסט טראומה, שאינם מצליחים לחיות כאן במדינת ישראל חיים מלאים כאזרחים שווים. לצערי, מדינת ישראל, מיום הקמתה ועד היום, 73 שנה, לא מצליחה לתת מענה ראוי לאנשים עם מוגבלות. אותה אוכלוסייה נדחקה, ועודנה נדחקת, לשולי החברה הישראלית; אותה אוכלוסייה הפכה לשקופה באופן מוחלט, קולה וזעקתה לא נשמעים.

הקשיים מתבטאים בדברים הבסיסיים ביותר בחיי היום-יום, בין אם מדובר באזרח עם מוגבלות שאינו מצליח להתפרנס בכבוד כי האוטובוס הבין-עירוני המגיע למקום עבודתו אינו נגיש; או אזרח חירש שהורדם לקראת הליך רפואי פולשני ללא הסכמתו, כי לא הבין את הרופא והצוות הרפואי לא הבין אותו, כי אין בנמצא תרגום לשפת הסימנים; אם זה תלמיד כיתה א' שמתמודד עם אפילפסיה ולא מגיע ללימודים כבר שנה שלמה, משום שבית הספר אינו מאפשר לו להיכנס לכיתה יחד עם כלב השירות שלו. והרשימה עוד ארוכה. אנשים אלו מופלים לרעה בהרבה מתחומי החיים. כ-65% מאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות אינם מועסקים כלל. הרבה מן המקומות הציבוריים והפרטיים אינם נגישים בפניהם, ואם כן - באופן חלקי ביותר.

מכובדיי, הכל מתחיל במודעות. מודעות זו, לצערי, בארץ, נמוכה מאוד - החשש מפניהם, משונותם. רבים נוטים לתייגם בתוויות שליליות: הם מסכנים, מפחידים, מידבקים, הם אינם מסוגלים לעבוד, ובטח לא איתנו. חוסר היכולת של החברה להכיל אנשים עם מוגבלות בתוך מרקם החיים הישראלי - במערכת החינוך, בבריאות, בתעסוקה, בתרבות, בספורט ובתחומים רבים אחרים - מונע מגע ישיר בין שתי האוכלוסיות ומרחיק את ההזדמנות לשבור את הדעות הקדומות. ובינתיים, הן רק מתחזקות. אותם סטיגמות וחששות לא מבוססים הדחיקו את אותה אוכלוסייה לשולי החברה הישראלית, למה שאני מכנה "הפריפריה האנושית". היא נהפכה אט-אט לשקופה, לא רלוונטית. אוכלוסייה מסכנה וחולה, ואת הדבר הזה אנחנו מוכרחים לעקור מהשורש.

אני רוצה לשתף אתכם בסיפור קטן, בבחינת מועט המחזיק את המרובה. שעות אחדות לפני שהושבעתי לכנסת, קיימתי שיחת זום עם פעילים. במהלך השיחה, אישה מבוגרת כבת 80, חירשת, פרצה בבכי, בכי עמוק מעמקי נפשה, המקפל בתוכו עשורים של תסכול, אך בה בעת - תקווה; תסכול על היותה שקופה הן בעיני החברה והן בעיני קברניטיה, ובעיקר על היעדר שוויון הזדמנויות. היא התקשתה להאמין שסוף-סוף יש לה כתובת בכנסת, מאז קום המדינה, לאחר שנים על גבי שנים.

בטרם היבחרי לכנסת ישראל פנו אליי הרבה אנשים בשאלה איך אתמודד עם גודל התפקיד כחברת כנסת חירשת: איך בכלל את חושבת שאת רוצה להיות חברת כנסת, הרי את חירשת. תשובתי אליהם בעת הזו, דווקא כאן, מעל בימת הכנסת, היא באזכורו של מנהיג גדול בתולדות ישראל: משה רבנו, גדול הנביאים, שהוציא את עם ישראל מעבדות לחרות. המנהיג שהוביל לשינויים המבניים החברתיים העמוקים ביותר בעם ישראל, היה אדם עם מוגבלות. כאשר הקדוש ברוך הוא מטיל עליו את המשימה להוציא את בני ישראל ממצרים, הוא נרתע. הוא מנסה לשכנע את הקדוש ברוך הוא שהוא אינו האדם הנכון - כל שכן המנהיג הנכון. הוא אינו מאמין ביכולותיו להשפיע, להוביל, לשנות ולהנהיג את העם. ויש החשש מהתגובות הציבוריות הצפויות. הרי הוא אינו מדבר ברור, וכוחו הבסיסי, הראשוני, של מנהיג הוא ביכולתו לדבר, ולפנות אל העם ואל ליבו. איך הוא ינהיג את העם? "ויאמר משה אל ה', בי אדני לא איש דברים אנכי גם מתמול גם משלשם גם מאז דברך אל עבדך כי כבד וכבד לשון אנכי".

משה גדל בלב המנהיגות המצרית, בצל שושלת שררה ומתחנך כי המודל הרצוי של מנהיג הוא אדם רם ונישא, בדמותו ובצלמו של אל, ללא "שום פגם". מושלם. בהשוואה למנהיגי מצרים, משה פוסל עצמו באופן נחרץ מלהיות ראוי לסטנדרט מנהיגותי זה. אולם, נקודת המבט האלוקית על מודל המנהיגות הינה שונה בתכלית. מנהיגות אינה כלל ועיקר החזות החיצונית או הפיזית, אלא הרוח והדרך. במילים אחרות, המוגבלות אינה מגבילה אלא החברה היא זו שמגבילה. ה' מאמין במשה וביכולותיו להנהיג ומטיל עליו את המלאכה המסובכת. יותר מזה, הקדוש ברוך הוא לא מתכחש לפומביות שבמגבלה של משה או מנסה להסתירה מעיני העם. אדרבה, הוא מנגיש למשה את העבודה שלו. הוא ממנה לו את אהרן אחיו, שיהיה לו למתורגמן. "ודבר הוא לך אל העם והיה הוא יהיה לך לפה ואתה תהיה לו לאלוהים". המסר האלוקי אומר לנו בצורה ברורה וחדה: מנהיגות אמת היא מנהיגות הרוח והדרך.

כיוזמת חברתית ופעילה הגעתי לא מעט פעמים לכנסת במהלך השנים כדי לקדם נושאים חברתיים רבים. הייתי שותפה להישגים חשובים, אך אחרי מאבקים ארוכים ומתישים. אך היו גם מקרים לא מעטים שבהם גלגלו אותי מכל המדרגות. מצאתי את עצמי בסבך ביורוקרטי ללא מוצא. מהיום - לא עוד. אם יחסה של המדינה לסוגיית שילובם של אנשים וילדים עם מוגבלויות תוך עקרון שוויון ההזדמנויות תתבסס כמשימה לאומית, הנושא יתקבע כנורמה חברתית מחייבת - להזנקת הכלכלה וההון האנושי לאין שיעור. לשם אני שואפת להגיע ביחד איתכם. אני קוראת לכם להצטרף אליי לשינוי. עלינו להפסיק בחלוקה של "הם" "ואנחנו". אנשים עם מוגבלויות הם אזרחי מדינת ישראל, אוהבי הארץ, המוכנים לתרום את חלקם עבור המדינה. הם בעלי חובות, אך הם אינם מקבלים את הזכויות הבסיסיות ביותר כאזרחים.

חברי וחברות הכנסת, חברי הקואליציה והאופוזיציה, הבה נתחיל. אנחנו צריכים לפעול להנגיש את היום-יום עכשיו. כל מבנה שנבנה חייב להיות נגיש מראש לאנשים וילדים עם מוגבלות פיזית. כל שירות שניתן חייב להיות נגיש מראש למוגבלות חושית או שכלית. כל מוצר שמיוצר חייב להיות נגיש מראש לכל סוגי המוגבלויות. מוסדות ציבוריים חייבים להוות ראש חץ בנושא, ובעקבותיהם יבואו השאר.

מעבר לשינויי החקיקה המתוכננים, אני מתחייבת להוות כתובת אמיתית לציבור אנשים עם מוגבלות בישראל. כולי תפילה, שהקדוש ברוך הוא ינחני בדרך הנכונה להיות שליחה נאמנה לציבור, לאזרחי מדינת ישראל כולם, הן בדרך של הסרת מכשולים ליצירת חברה מכילה ונגישה והן בהסרת מעצורי התודעה והדגשת הכבוד ההדדי.

אני רוצה להודות לראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, לשרת הפנים איילת שקד ולשר הדתות מתן כהנא, שכיבדו אותי מאוד בנוכחותם כאן הערב. אתם שותפים אמיתיים לדרך, איתכם צעדתי כתף אל כתף בתוך כל המערבולת הפוליטית בשנים האחרונות, בתקווה שנמשיך יחד בעשייה הציבורית הברוכה לעוד שנים רבות. כמו-כן, לליאת פיג'ו, מתורגמנית לשפת הסימנים, שותפתי, הצועדת יחד איתי שנים רבות במסע משמעותי זה. תודה להוריי על המטען הערכי, לאחי אביב, שתמיד זמין לתובנה מחכימה, לסבא ציון ולסבתא ממה, שהאמינו בי לאורך כל הדרך, לסבתא סימי, ולמשפחתו של בעלי, משפחת קדוש, שתמיד שם בשבילנו.

אסיים בתודה לאישי מייקל, המלווה אותי יחד מנערות, שותף אמת לחיים עצמם, על הדבש ועל העוקץ שהם מביאים איתם. לנבות טל, בני בכורי, שבעצם קיומו מהווה לי מצפן ומורה דרך למחויבות שיש בשליחותי ועל מה שיש עוד לתקן ולקדם.

"כי עוד אאמין גם באדם, / גם כרוחו, רוח עז."; "שחקי כי באדם אאמין, / כי עודני מאמין בך." בשמי ובשם מיליוני אזרחי ואזרחיות ישראל עם מוגבלות ובשם אזרחי ישראל כולה, מתחייבת אני. תודה רבה.)

תאריך:  14/07/2021   |   עודכן:  16/07/2021
שירלי פינטו קדוש
+הכנסת דחתה הצעה לוועדת חקירה לאלימות בחברה הערבית
00:01 15/07/21  |  איציק וולף
מליאת הכנסת דחתה את הצעת הרשימה המשותפת להקים ועדת חקירה לבחינת האלימות בחברה הערבית.
+הכנסת נערכת בהגבלות מחודשות: בוטלו הסיורים
19:18 14/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל הכנסת פרסם הנחיות להגבלות מחודשות על הפעילות במשכן הכנסת לנוכח העלייה בתחלואת הקורונה  ▪  הודיע על אכיפת עטיית המסיכות שתכלול השעיה ליום של עובד שיקבל שלוש הערות על אי-עטיית מסכה
([צילום: פלאש 90])
+עבאס התנגד ללגליזציה, השכל משכה את החוק
19:02 14/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ שרן השכל הסכימה לדחות בשבועיים את ההצבעה בקריאה טרומית על הצעת החוק ללגליזציה של שימוש בקנביס  ▪  הדחיה - בשל סירוב רע"ם לתמוך בחוק ולצורך משא-ומתן בתוך הקואליציה על החוק
([צילום: ג'רלד הרברט, AP])
[צילום: ערוץ כנסת]
+יו"ר הכנסת: הח"כ שנדבק לא יוכל להגיע למליאה
16:46 14/07/21  |  עידן יוסף
‏יו״ר הכנסת מיקי לוי הודיע: ח״כ בליאק לא יוכל להגיע להצביע בכנסת בשל היותו חולה קורונה. הקואליציה צפויה למשוך את ההצבעה על חוק יסוד הממשלה (כאן חדשות).
+נדחה בטרומית: סיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון
16:23 14/07/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון, התשפ"א-2021 של חבר הכנסת יעקב אשר וקבוצת חברי הכנסת. 59 חברי כנסת התנגדו להצעה לעומת 55 שתמכו.

הממשלה ביקשה מהמציע לדחות בשבועיים את הגשת הצעת החוק, אך ח"כ אשר הסכים רק לשבוע ולכן לא יוכל להעלות שוב את הצעת החוק בחצי השנה הקרובה.

השר במשרד האוצר חמד עמאר השיב כי בהיעדר עמדה מגובשת, עמדת הממשלה היא להתנגד. "הנוסח הנוכחי של החוק אינו תוחם את האוכלוסייה הנפגעת ולכן צפוי להביא לחשיפה תקציבית גבוהה. לכן נדרשת עבודת עומק על-מנת לאפיין ולתחום את האוכלוסייה שנפגעה. כדי לגבש מענה מותאם תוך בחינת ההשלכות התקציביות, מוצע כי משרד האוצר יבצע עבודת מטה ויגבש מתווה ייעודי", דבריו.
+ראשי הקואליציה דורשים לאפשר הגעת הח"כ שנדבק בקורונה להצבעה
14:16 14/07/21  |  עידן יוסף
ראשי הקואליציה דורשים ממשרד הבריאות לאפשר לח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד להגיע למליאה - אף שאובחן הבוקר כחיובי לקורונה. חוק יסוד הממשלה שאמור לעלות בימים הקרובים מצריך רוב של 61 חברי כנסת.
+לחוש את אותה שייכות למדינת ישראל
13:24 14/07/21  |  מופיד מרעי   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם כחול לבן בישיבה הארבעים-ושתיים של הכנסת העשרים-וארבע [ד' באב התשפ"א, 13.07.2021]
(ח"כ מופיד מרעי [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+המשותפת הצביעה עם הקואליציה בחקיקה פרטית
13:21 14/07/21  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון - שמירת דגימה פורנזית של נפגעי עבירת מין לצורך הפקת דנ"א ללא הגבלת זמן), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד). 64 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 51 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.

הברי הכנסת של האופוזיציה הלאומית התנגדו להצעת החוק במחאה על קיפוח האופוזיציה, למרות מחאתה של בן-ארי. אולם הרשימה המשותפת הצביעה עם הקואליציה.

בהצעת החוק מוצע להסדיר את אופן שמירת הדגימות הביולוגיות הנלקחות מנפגעי ונפגעות עבירות מין לצרכי זיהוי התוקף בחקירה משטרתית וגיבוש ראיות למשפט. מוצע כי כלל הדגימות יועברו למכון לרפואה משפטית לצורך הפקת דנ"א וישמרו שם ללא הגבלת זמן לטובת הליכי חקירה ומשפט עתידיים. זאת בשונה מהמצב כיום, בו אם לא מוגשת תלונה תוך שלושה חודשים מושמדת הדגימה. כמו-כן, מוצע כי כלל בתי החולים בארץ יוכלו לערוך בדיקה כאמור, בעוד שכיום רק חמישה בתי חולים מחזיקים בערכות המתאימות.
+מפעילה חברתית לדמות פוליטית
13:21 14/07/21  |  טטיאנה מזרסקי    |   לרשימה המלאה
חברת הכנסת מטעם יש עתיד בישיבה הארבעים-ושתיים של הכנסת העשרים-וארבע [ד' באב התשפ"א, 13.07.2021]
(טטיאנה מזרסקי [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+"האופוזיציה לא תשתתף בהצבעות בוועדות"
09:48 14/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הודיע בפתח ישיבת ועדת הכנסת: "האופוזיציה לא תשתתף בהצבעות בוועדות, רק תשלח נציג לכל ועדה בשל ההתנהלות הדורסנית של הקואליציה"  ▪  הוועדה אישרה הקדמת הדיון (פטור מחובת הנחה) להצעת חוק יסוד: הממשלה ולהצעת חוק הדיינים
(ח"כ מאיר פרוש. "לא נשתתף בהצגה" [צילום: דוברות אונ' בר-אילן])
+חבר הכנסת ולדימיר בליאק נמצא חיובי לקורונה
09:18 14/07/21  |  מירב ארד
חבר הכנסת ולדימיר בליאק נמצא חיובי לקורונה. מבדיקה ראשונית עולה כי היום האחרון בו שהה בכנסת היה יום שני האחרון (12/7).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   חיים נחמן / Haim Nahman   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מקור ראשון   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כתובת אמיתית לציבור אנשים עם מוגבלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה הודיע (יום ג', 14.7.21) על כוונת האופוזיציה להחרים את ועדות הכנסת ולא להשתתף בדיון ובהצבעות.
14/07/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בתום דיון מרתוני, ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את "חוק יציבות ממשלת החילופים" - חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 10) לקריאות שנייה ושלישית, בנוסח המעודכן שהציג יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב. חברי האופוזיציה בוועדה החרימו את ההצבעה במחאה על הרכב הוועדות שאושר במליאה והדיון התקצר לאחר שהוסכם עימם כי הוועדה תצביע בבת-אחת על כ-1,300 ההסתייגויות שהוגשו.
13/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בימינה מקדמים יוזמה לפיה אברכי הציונות הדתית יוחרגו מתוכנית הקיצוצים של שר האוצר, וימשיכו לקבל סבסוד למעונות היום – כך פורסם (יום ג', 13.7.21) בכאן חדשות. בימינה העלו יוזמה להכניס לתוכנית הקיצוצים סעיף לפיו מי ששירת בצה"ל יהיה זכאי המשך הסבסוד. גם אם מהלך שכזה יצליח, חלק מאברכי הציונות הדתית עדיין לא יהיו זכאים לסבסוד.
13/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת קיבלה (יום ג', 13.7.21 פה אחד את הערעור שהגישו חברי הכנסת מאיר פרוש ואורית סטרוק על החלטת נשיאות הכנסת, והצעתם לדון בנושא "תשעה באב - קשר בל ינתק של עם ישראל לירושלים ולבית המקדש" תידון במליאת הכנסת.
13/07/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
לנוכח התמונות של חיילים נלחמים על מקום באוטובוס כמו שנלחמים מול אויב, בדחיפות, בקללות ובניבולי פה, כלשון החיילים המשוחררים שתיארו את שחוו במהלך שירותם, קיימה (יום ב', 12.7.21) ועדת החוץ והביטחון הזמנית דיון בנושא, שבו שמעה את עמדת צה"ל ומשרד התחבורה.
13/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il