|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מיקי זוהר, דוד ביטן ויו"ר הכנסת מיקי לוי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
כאשר הקואליציה מדכאת את האופוזיציה

רעש של כנסת עובדת

אם חשבתם שהכנסת הזאת עובדת, זו טעות חמורה. בואו לא נשכח שהוועדות הוקמו בחטא, וליתר דיוק בחטאים רבים. הקואליציה מביאה למליאה הצעה להרכב ועדות, אנטי-דמוקרטית במהותה, ואומרת את הדבר הפשוט הבא: למה לי לעבוד קשה להשיג רוב, לשכנע, לקיים את הוויכוח? אשתמש ברוב של קול אחד. האם מישהו סבור שבמצב כזה האופוזיציה תשתף פעולה עם הקואליציה ותנהג בנימוס?
17/07/2021  |   יריב לוין, יעקב מרגי   |   מאמרים   |   כנסת 24   |   תגובות
עניין של מכובדות
הקואליציה לא יכולה לעמוד ולטעון "זה לא מכובד איך שמדברים בכנסת". לא מכובד איך שמדברים בכנסת?! תתנהלו בצורה מכובדת כמו שצריך, כמו שפרלמנט ראוי צריך להתנהל ותקבלו חזרה יחס מכבד. הגיע הזמן להשיב את המכובדות לבית הזה, וזה לא יתחיל מספסלי האופוזיציה

הכנסת היא מוסד שיקר לכולנו, ומה שמתרחש בה בימים אלה הוא לא רק דבר שלא היה מקום המדינה - הוא לא רק רמיסה של האופוזיציה, הוא פשוט דריסה בדי-9 ענקי של המוסד שנקרא הכנסת. אם לא יתעשתו יו"ר הכנסת והקואליציה, הכנסת שנתעורר אליה כבר לא תהיה אותה כנסת. ואת הגלגל הזה אי-אפשר יהיה יותר להשיב אחורה.

הקואליציה הופכת את הכנסת לחצר האחורית של הממשלה, למקום זניח, חסר משמעות, חסר אמירה, חסר יכולת פעולה, והיא עושה את זה בשורה של מהלכים שכמותם לא היו מעולם, שאיש מאיתנו לא חשב, לא העלה בכלל בדעתו, שיכולים לקרות. פעם צד כזה יושב בממשלה ופעם צד אחר, זה לפעמים יכול להתחלף בתוך חודשים, אבל הצירוף של כולם יביא למצב שלא נוכל לעולם לאושש את המוסד הזה מהמקום שאליו הוא נלקח.

אם חשבתם שהכנסת הזאת עובדת, זו טעות חמורה. בואו לא נשכח שהוועדות הוקמו בחטא, וליתר דיוק בחטאים רבים. הבה נראה את התמונה הגדולה. הקואליציה מביאה למליאה הצעה להרכב ועדות - בלתי חוקית לכאורה, אנטי-דמוקרטית במהותה. באה הקואליציה ואומרת את הדבר הפשוט הבא: למה לי לעבוד קשה להשיג רוב, לשכנע, לקיים את הוויכוח? אשתמש ברוב של קול אחד. אגב, הממשלה הזאת אפילו לא הצליחה לקבל 60 קולות כאשר היא הושבעה. ברוב הזה אייצר לעצמי מציאות שבכל ועדה יש לי רוב כאוות נפשי; באחת - שלושה, באחת - שניים. יתרה מכך, מכיוון שגם ברוב הזה לא נוח לי, כי אני אצטרך קצת להתאמץ לשכנע, אהפוך, למשל, את ועדת הכספים לחותמת גומי של שר האוצר.

ואיך אני אעשה את זה? בשורה של פעולות. קודם כול, אקח את הסיעה הגדולה בכנסת, הליכוד, עם 29 חברי כנסת, שיושבת באופוזיציה, וכדי שלא תהיה אופוזיציה אמיתית בוועדה, אתן לה את אותו ייצוג בדיוק - שני חברים בוועדת הכספים - כמו הרשימה משותפת עם שישה מנדטים. אחר כך, איך אסדר לרשימה המשותפת ייצוג כזה גדול? תקבע הקואליציה לאופוזיציה, איך היא תחלק את הנציגים שלה בתוך הוועדה, ותחליט בשבילה שהמשותפת תקבל שני מושבים, למרות שזה לא מגיע לה לפי שום קריטריון.

שר האוצר ממפלגת ישראל ביתנו, שהיא שם נרדף לפרשת ישראל ביתנו, הגדיל עשות – ניסה לאשר שישה ח"כים ממלאי-מקום בוועדת כספים שכולם מישראל ביתנו. נעלמה הבושה. הגנב פעם היה גונב במחתרת, שלא יראו אותו. אפילו החתול שנובר באשפה מכניס את הראש לפח, אבל כל האחוריים שלו בחוץ. איש לא רואה אותו, אבל כל האחוריים שלו גלויים. זו הקואליציה הזו. שישה ממלאי-מקום לפי התוכנית המקורית בוועדת כספים למפלגת ישראל ביתנו.


החטא הראשון הוא חטא היוהרה בכך שהקואליציה לקחה לעצמה רוב דורסני מעבר לחלק היחסי שלה בוועדות, ואף הגדילה לעשות – לצרף את חלקה של הרשימה המשותפת מהחלק המכורסם של האופוזיציה כחלק היחסי שלה לבד; חטא על פשע, זה על גבי זה.

חטא נוסף – לקחה הקואליציה כ-20 חברים מתוך 29 חברי ליכוד ושיבצה אותם בכשלוש ועדות שוליות. ואל תאמרו לנו "ברגישות יתר" שכל הוועדות חשובות. אם כל הוועדות חשובות, למה לא לקחתם לעצמכם את הוועדה למעמד האישה? את ועדת זכויות הילד? את ועדת פניות הציבור? אז מהצביעות ומהמוסר הכפול אין סיבה להתרגש.

אחר כך נמנה ליושב-ראש הוועדה את איש סיעתו של שר האוצר - סיעה, שכידוע, היא לא הסיעה הדמוקרטית ביותר בכנסת - כדי שנבטיח ששום דבר לא יקרה שם. בנוסף, גם נמנה ממלאי-מקום מסיעתו של שר האוצר, כדי להבטיח שאם מישהו יעז לעשות משהו, לפקפק במשהו, בוועדה שאמורה לפקח על משרד האוצר, הוא יוחלף.

בדרך הזאת, אתם מעוותים את העיקרון הבסיסי של one man - one vote. את העיקרון הבסיסי של הדמוקרטיה, שבו כל אזרחי ישראל שווים, ואת תוצאות הבחירות והקול של כל אחד, יש לו אותו משקל כאן בבניין. היום אנחנו יודעים שמי שהצביע למשותפת, יש לו משקל פי-חמישה ממי שהצביע בעד הליכוד. איך זה יכול להיות?!

אבל זה לא נגמר בזה. אז קודם כול, לקחה הקואליציה את הוועדות ועיוותה אותן לחלוטין; אחר כך החליטה, בבזבוז משווע של כספי ציבור, בהחלשה של מבנה הוועדות, ששמרנו עליו באדיקות וכנגד כל הניסיונות שהיו לאורך כל השנים, לפרק שתי ועדות חשובות ומרכזיות - ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וועדת הפנים והגנת הסביבה, ולחלק אותן לחלקים, לפרוסות. אבל מאז ומעולם היה פה עיקרון - כאשר הוקמו ועדות חדשות בכנסת, הן חולקו באופן שוויוני.

מקימים גם ועדת רפורמות, לוקחים שלוש ועדות - את כולן הקואליציה לוקחת. בכנסת ה-20, כאשר הוקמה ועדת הרפורמות, האופוזיציה קיבלה את ועדת השקיפות, שהייתה ועדה עוצמתית מאוד. אז גם את העיקרון הזה ריסקה הקואליציה לרסיסים.

בקדנציה הקודמת הגיעו אליי אנשי סיעת ימינה, וביקשו ממני כיושב-ראש הכנסת, שאסכים שהקואליציה תתמוך במועמד של ימינה לראשות הוועדה לביקורת המדינה, כדי שהקואליציה תקבע לאופוזיציה מי יעמוד בראש הוועדות שלה. כמי שלא רק נאה דורש, אני עושה את זה אחרי שקיימתי. לא הסכמתי לשמוע; לא אפשרתי; עמדתי על כך, שסיעת יש עתיד, שהאופוזיציה הפקידה בידיה את הוועדה, היא זו שתבחר את מי שתבחר. ואגב, היא בחרה אופוזיציונר קשה מאוד לממשלה, את חבר הכנסת לשעבר עפר שלח.

מה אתם באים ועושים פה? אתם קובעים לאופוזיציה לא רק מי יהיו החברים. באים ואומרים: תהיה לאופוזיציה את הוועדה למעמד האישה, אבל אנחנו נחליט לתת אותה לסיעה של שישה, שתקבל משקל כאילו הייתה סיעה של 15 חברי כנסת או 18 חברי כנסת. שוב, בעיוות שלא היה כדוגמתו.

עכשיו זה ממשיך. יש מוסד - בעיניי, מקודש - נשיאות הכנסת. נשיאות הכנסת מאז ומעולם הייתה בנויה על ייצוג על-פי גודל הסיעה, ושיקפה נאמנה את הרכב הכנסת. כך זה חייב להיות. יתרה מכך, אם הייתה סיעה שלא היו לה מספיק חברי כנסת כדי לקבל חבר מלא בנשיאות, עשו הסדרי רוטציה, מחושבים על-פי חודשים, לכל אחת מהסיעות, כדי לוודא שאיש לא יקופח. באה הקואליציה ורוצה להציע הרכב נשיאות, שבו לקואליציה - שנשענת על רוב של אחד בקושי - יהיו שישה חברי נשיאות מתוך תשעה; האופוזיציה תקבל רק שלושה, כאילו אין מפתח סיעתי ואין כלום. ומתוך השלושה, למשותפת, שהיא עם שישה חברי כנסת ולא מגיעה לה אפילו חצי קדנציה - תקבל קדנציה מלאה. 52 חברי כנסת יהיו מיוצגים בנשיאות על-ידי שני סגנים.

יותר מזה: הלכה הקואליציה והעבירה את החוק הנורבגי המופקר (אני לא מדבר על ה-300 מיליון שקל שהוא עלה). היא הוציאה את השרים מהכנסת ויצרה מצב שהאיזון הזה – שבו תמיד קואליציה ואופוזיציה היו צריכות להסתדר, הופר, כי הממשלה רצתה לייצר מצב ששרים לא יישבו בכנסת חמישה ימים בשבוע, אלא יוכלו לעבוד. את הדבר הזה שברו לגמרי. הקואליציה יצרה מצב שאין שיח ואין כלום, כי השרים, מה אכפת להם? הם לא פה. מצידם שהדיונים יימשכו חמישה ימים. וביד השנייה, משתמשת הקואליציה בסעיף 98 - כפי שלא השתמשו בו בעבר - כבר חמש פעמים בשלושה שבועות, כדי ליצור מצב שגם כשהשרים כבר לא נמצאים ולא אכפת להם שיהיו דיונים, ימנעו מאיתנו לקיים דיונים. מה מניע את הקואליציה? אם לא הפחד הוא שמניע אותה, זאת כנראה חולשתה, לא חוזקה.

עוד חטא: בחיים לא היה מצב שבו הקואליציה קובעת לאופוזיציה את החלוקה הפנימית שלה. באותו מסמך מביש שניסו למנות שישה ממלאי-מקום לישראל ביתנו, יש שיבוץ של חברי האופוזיציה בוועדות. ממתי זה היה? פוטין לא מתנהל ככה, ארדואן לא מתנהל ככה, פידל קסטרו לא התנהל ככה.

חטא נוסף: היה נהוג בכנסת (פרט למספר פעמים בודדות שבהן זה התחייב בגלל גודלה של הקואליציה), כל עוד הקואליציה אינה בת 61 חברים, לאופוזיציה תמיד ניתנו שתי ועדות סטטוטוריות. האחת, הוועדה לביקורת המדינה, והשנייה ועדה סטטוטורית נוספת, דוגמת כלכלה או פנים. במצב הנוכחי שלקואליציה לא היו אפילו 60 לכינון הממשלה לא נותנת לאופוזיציה. מזל שהחוק מחייב את מסירת הוועדה לביקורת המדינה. כנראה, אם לא היה חוק שמחייב שביקורת המדינה תהיה בידי האופוזיציה, גם את הוועדה לביקורת המדינה היו לוקחים.

האם מישהו סבור שבמצב כזה האופוזיציה תשתף פעולה עם הקואליציה? היא לא תשתף פעולה! ואם אופוזיציה לא משתפת פעולה עם הקואליציה, גם אם זו תעשה רעש של "כנסת עובדת", הכנסת לא תחשב ככנסת עובדת. זו יהיה כתם בהיסטוריה של הכנסת הזו. אני חושב שכבר בחודש האחרון הכנסת הזו הוכתמה בהרבה כתמים. זו פגיעה.

התחושה בכנסת לא טובה, ורק מי שהיה פה שנים רבות מבין זאת. יש כללי ברזל שלא נשברו בבית הזה, עד החודש האחרון. ראינו בדיוני הוועדה המסדרת איך סותמים פיות, איך מסרסים דיון, איך מנסים לגנוב את הרוב בוועדות. לגיטימי, כי קואליציה צריכה רוב בוועדות. אם לפי החלק היחסי מגיע אחד - קחו שניים, קחו שלושה. תנו לאופוזיציה לנהל את עצמה. מה הפחד? פחד זה לא בסיס לתוכנית עבודה. ככה לא תגיע הקואליציה לכלום והדבר היחיד הוא שנקבל כנסת מבישה, כנסת אלימה וכנסת מיליטנטית.

הקואליציה לא יכולה לעמוד ולטעון "זה לא מכובד איך שמדברים בכנסת". לא מכובד איך שמדברים בכנסת?! תתנהלו בצורה מכובדת כמו שצריך, כמו שפרלמנט ראוי צריך להתנהל ותקבלו חזרה יחס מכבד. הגיע הזמן להשיב את המכובדות לבית הזה, וזה לא יתחיל מספסלי האופוזיציה. שאל אותי אחד השרים: תגידו, כשאני ישבתי באופוזיציה, ככה התנהלנו? אמרתי לו: "בדיוק ככה התנהלתם. מחיתם כפיים כשניצחתם. כשהבסתם את הקואליציה, צעק יושב-ראש הכנסת דהיום מיקי לוי עשרות פעמים: "בושה, לך מפה".

עיבוד חופשי על-פי נאומיהם של שני חברי כנסת באופוזיציה (ליכוד ושס) ב-15 ביולי 2021
תאריך:  17/07/2021   |   עודכן:  17/07/2021
יריב לוין, יעקב מרגי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ברקע המהלומות שסופגת הקואליציה בימים האחרונים, גורמים ברשימה המשותפת אמרו לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד: "אנחנו לא רוצים להפיל את הממשלה כדי שנתניהו יעלה עם ממשלת 65 חברי כנסת. יש על מה לדבר בעניין תמיכה בתקציב". כך פורסם (יום ה', 15.7.21) בכאן חדשות.
16/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר לילה ארוך של פיליבסטר בחוק הדיינים, ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות, במהלך ההצבעה בקריאה השלישית נרשם שוויון 51 בלוח האלקטרוני.
15/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
משכן הכנסת נערך מחדש לנוכח העלייה בתחלואת הקורונה. מנכ"ל הכנסת, גיל סגל, הורה להנהיג מיד הגבלות על הפעילות בכנסת.
14/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ח"כ מנסור עבאס התנגד לחוק הלגליזציה של השימוש בקנביס ובשל כך משכה ח"כ שרן השכל את החוק, שהיה צפוי ליפול בקריאה טרומית. ההצבעה בטרומית על הצעת חוק פקודת הסמים המסוכנים (תיקון - הגדרת צמח הקנבוס, מדרוג עבירות ועונשים בסם קנבוס), התשפ"א-2021 של חברת הכנסת שרן השכל, שאליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת גבי לסקי ובועז טופורובסקי, נדחתה בשבועיים.
14/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
תודה, אדוני היושב-ראש. כנסת נכבדה, השרה אורית, חברי הכנסת, המשפחה וכל הנוכחים, חברים, מי שחפץ בשינוי יציב לעצמו חזון ויוביל תהליכים למימוש החזון. לא די בלהציב חזון. כשאני מסתכל על העתיד דרך החזון, אני רואה את כל היישובים במדינה, ובמיוחד בפריפריה, יהודיים ולא יהודיים, בצפון, בגליל וגם בנגב - למרות שאני לא מהנגב - חיים ביחד בהרמוניה מלאה, בשוויון חברתי, תכנוני, כלכלי ועוד.
14/07/2021  |  מופיד מרעי  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il