|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ביידן על הקורונה: הרשתות החברתיות הורגות בני אדם

הממשל דורש מפייסבוק, טוויטר והרשתות האחרות לפעול ביתר תקיפות נגד הםצת מידע כוזב הגורם לטענתו לעשרות מיליונים שלא להתחסן פייסבוק: אלו האשמות שאינן מגובות בעובדות; אנחנו מצילים חיים
18/07/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ג'ו ביידן, 17.7.21 / CBS Evening News
ביידן בסוף השבוע בבית הלבן [צילום: סוזן וולש, AP]

"הם הורגים בני אדם", האשים (שבת, 17.7.21) הנשיא ג'ו ביידן את ענקיות המדיה החברתית, בטענה שהן ממשיכות להפיץ מידע כוזב בנוגע לקורונה. "המגיפה היחידה שיש לנו היא בקרב הלא-מחוסנים והם הורגים בני אדם", אמר ביידן בצאתו מן הבית הלבן לקמפ דייוויד.

התקפתו חסרת התקדים של ביידן באה למחרת אזהרתו של הרופא הראשי במשרד הבריאות, ויווק מרפי, מפני דיסאינפורמציה בנושא הקורונה. מרפי טען אף הוא, כי חברות המדיה החברתית נושאות באחריות חלקית להפצתו של המידע הכוזב, הגורם לעשרות מיליוני אמריקנים שלא להתחסן.

עד כה התחסנו כ-70% מן האמריקנים הבוגרים, ומספר הבלתי-מתחסנים והחולים החדשים גבוה במיוחד במדינות בהן ניצח דונלד טראמפ בבחירות 2020. הרפובליקנים ספקנים יותר לגבי המחלה ולגבי החיסונים, במידה רבה בשל התנהגותו של טראמפ לאורך המגיפה. טראמפ זלזל בסכנות ממנה, סירב לעטות מסיכה וטען שהדמוקרטים מעצימים את משמעויותיה במטרה לפגוע בו בבחירות.

טראמפ גם טוען שוב ושוב שהוא אשר ניצח בבחירות, בנימוק שההצבעה בדואר - שהייתה חסרת תקדים בשל הקורונה - זויפה לטובת ביידן. למרות שלא סיפק כל הוכחה לכך וכל ההליכים המשפטיים שנקט נדחו על הסף, עשרות מיליוני אמריקנים עודם מאמינים לטענות כזב אלו. השילוב של כל אלו יחדיו, מוביל כאמור לכך שכשליש מן האמריקנים טרם התחסנו וספק אם יעשו זאת. ביידן אמר בשבוע שעבר, כי 90% מהחולים החדשים אינם מחוסנים.

למרות שביידן לא ציין במפורש את שמה של פייסבוק, החברה מיהרה להגיב: "איננו מתרגשים מהאשמות שאינן נתמכות בעובדות. העובדות מלמדות שפייסבוק עוזרת להציל חיים, נקודה", אמרה דוברת החברה. היא הצביעה על הכלים שמפעילה פייסבוק ואשר מאפשרים לגולשים לקבל מידע מהימן ופרטים על נקודות התחסנות. היא לא הכחישה, שברשת החברתית מתפרסמים גם דברי כזב בנוגע לקורונה. לדברי פייסבוק, היא הסירה עד כה 18 מיליון פרסומים כוזבים בנוגע לקורונה וסגרה חשבונות שהפיצו מידע כזה. טוויטר סירבה להגיב והפנתה להודעה שפרסמה יום קודם לכן: "נמשיך למלא את חלקנו בקידום מידע בריאותי אמין".

המתקפה הרב-חזיתית - מצד ביידן, הרופא הראשי ודוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי - מהווה שינוי משמעותי באסטרטגיה של הממשל. בששת החודשים הראשונים שלו בבית הלבן, ביידן נקט טון רך יותר, שיבח את האמריקנים שהתחסנו, עודד את המהססים להתחסן גם הם ונמנע מלהתקיף את המפזרים מידע כוזב. כעת, עם העלייה המדאיגה בתחלואה, הוא החליט לעבור למתקפה.

בעוד מספר החולים עולה, קצב ההתחסנות הואט בצורה משמעותית. הממשל בוחן פעולות חסרות תקדים, כמו מעבר מבית לבית כדי לשכנע את האמריקנים להתחסן - ואנשי ימין תוקפים את הרעיון ואומרים שמדובר בחדירה לרשות הפרט. בממשל סבורים, כי אחת הסיבות להאטה היא התרבות המידע הכוזב ברשת - בדומה למידע הכוזב שהופץ וממשיך להיות מופץ בנוגע לתוצאות הבחירות.

הרשתות החברתיות הגדולות נקטו צעדים נגד פרסומי כזב פוליטיים, במיוחד לאחר ההתקפה של הקונגרס ב-6 בינואר, ולפני כן - נגד פרסומי שנאה, גזענות, אנטישמיות ועידוד לטרור. לעומת זאת, אין להן מדיניות סדורה בנוגע לפרסומים כוזבים בנושאים בריאותיים בכלל ובנושא הקורונה בפרט. הבית הלבן קורא להן להקשות על המשתמשים להפיץ מידע כזה ולהשקיע יותר משאבים בבדיקת התכנים, במיוחד בשפות שאינן אנגלית. הבית הלבן גם סבור שעל הרשתות לפעול ביתר תקיפות כלפי המפיצים הבולטים של המידע הכוזב.

סאקי אמרה כי הבית הלבן עומד בקשר רצוף עם הרשתות ומאיץ בהן להסיר מידע כוזב, כמו למשל הטענה השקרית לפיה חיסוני הקורונה עלולים לפגוע בפוריות. הבית הלבן גם לוחץ על פייסבוק לחסום 12 איש האחראים ל-65% מן המידע הכוזב בנוגע לחיסונים. סאקי הדגישה, כי הממשל אינו פוגע בחופש הביטוי, אלא מצפה מחברות פרטיות להחליט איזה מידע הן מוכנות שיופיע בפלטפורמות שלהן. "הנקודה שלנו היא שיש שם מידע הגורם לאנשים שלא להתחסן וכתוצאה מכך הם מתים. מאחר שזה נושא של בריאות הציבור, מוטלת עלינו האחריות להעלות את הנושא", הסבירה. כאשר נשאלה האם פייסבוק עשתה די הצורך, השיבה סאקי בקצרה: "ברור שלא".

תאריך:  18/07/21   |   עודכן:  18/07/21
איתמר לוין
+שיעור החיוביים עלה לכ-2%
21:24 18/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ירידה קלה במספר החולים: 121 מאושפזים, מתוכם 61 במצב קשה  ▪  פרופ' אש: "המגפה משתוללת בהרבה מדינות, זה לא הזמן לטוס לחו"ל"  ▪  במשרד הבריאות ימליצו לקבינט להרחיב את "התו השמח" ל"תו ירוק מלא", שאותו יציעו בעוד מספר ימים
ירידה קלה במספר החולים קשה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+המלצת משרד הבריאות: תו ירוק מלא
17:41 18/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי המשרד ימליץ בפני קבינט הקורונה להרחיב את הנחיות התו השמח שהונהג ולהנהיג את התו הירוק הכולל הגבלות נרחבות יותר  ▪  "לגבי טיסות לחו"ל - זה לא הזמן לטוס לחו"ל. מאחר שהמגיפה משתוללת בהרבה מדינות, נסיעה לא הכרחית היא מיותרת"
([צילום: משרד הבריאות])
+מיום שישי הקרוב - חובת הצגת בדיקה שלילית או תו ירוק בכניסה למחנות קיץ
14:43 18/07/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות הודיע כי אושרו התקנות המחייבות להציג בדיקה שלילית או תו ירוק בכניסה למחנות קיץ (כולל בשטחים פתוחים). בהתאם לתקנות, החל מיום שלישי הקרוב (20.7.21) המשתתפים במחנות הקיץ יחוייבו להציג תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח 72 השעות שלפני הכניסה למחנה.
+רה"מ בריטניה ושר האוצר ייכנסו לבידוד
14:11 18/07/21  |  מירב ארד
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון, ושר האוצר, רישי סונאק, הודיעו שייכנסו לבידוד לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה - שר הבריאות הבריטי. השניים ניסו להתחמק מהבידוד העצמי בטענות שונות, אך נכנעו לביקורת הציבורית.


+מערכת החינוך: 2,342 תלמידים ו-227 אנשי חינוך מאומתים לקורונה
13:27 18/07/21  |  מירב ארד
משרד החינוך מפרסם את נתוני התחלואה במערכת החינוך נכון ליום א' (18.7.21): 2,342 תלמידים ו-227 אנשי חינוך מאומתים לקורונה. בסה"כ מדובר ב-2,569 מאומתים לקורונה בכלל מערכת החינוך. כ-50% מהתלמידים המאומתים (1,178 תלמידים) הם תלמידי בתי הספר היסודיים וכ-21% מהמאומתים לקורונה (494 ילדים) הם ילדי גני הילדים. 14,690 תלמידים ו-275 אנשי חינוך שוהים בבידוד.
+התג השמח, התו העליז, התג הגאה
13:11 18/07/21  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז ש"מטרתנו אינה למנוע חתונות", אבל ככל הנראה לא ניתן לבלום את הנגיף כאשר המסר הוא "עסקים כרגיל". השאננות והזלזול של הציבור ייתכן שהם מושפעים מן המסר המכובס היוצא מן הממשלה: "בלימה רכה", "תו ירוק מרוכך", ואמירות אחרות מסוג זה, שמשמעותן התקהלו בחתונות וב-נתב"ג, הקדימו את טיסותיכם לכל יעד, קצרו את הבידוד שממילא אינו נאכף, וכן הלאה
(נוסעים בנתב"ג [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90])
+כתבי אישום יוגשו נגד מפרי בידוד
12:45 18/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דגש על אכיפה מוגברת באירועים ושמחות, בדגש על חתונות  ▪  בנט הנחה את היוע"ש להסדיר את ההיבט המשפטי להפעלת מערכת "הסכמון"
([צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90])
+54,674 נדבקים בבריטניה, כ-30 אלף באינדונזיה
07:48 18/07/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנתונים היומיים באזורי ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה אינם מעודדים  ▪  בארצות דרום מזרח אסיה קיים חשש כבד שהשיא של ההתפרצות הנוכחית של הקורונה עדיין לפניהן  ▪  שני ספורטאים בכפר האולימפי ביפן אובחנו חיוביים לקורונה
(בית קברות למתי הקורונה באינדונזיה, החודש [צילום: דיטה אלנגקרה, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביידן על הקורונה: הרשתות החברתיות הורגות בני אדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בבריטניה, המתכננת להסיר את מגבלות הקורונה בעוד יומיים, נרשמו 54,674 מקרי הידבקות חדשים ו-41 בני אדם מתו ביממה האחרונה. שר הבריאות הבריטי, סאג'יד ג'ביד, אובחן חיובי לקורונה. בעקבות כך צפויים שרים בממשלה הבריטית להיכנס לבידוד.
18/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
נתונים שמפרסם (מוצ"ש, 17.7.21) משרד הבריאות מראים על 1,118 מאומתים חדשים (414 מחצות), ולראשונה מאז חודש מרס נחצה רף אלף המאומתים. שיעור הנבדקים החיוביים לנגיף הוא 1.58%, וזאת מתוך 80,989 בדיקות אתמול. מספר החולים קשה מוסיף אף הוא לעלות, ומגיע ל-58. מספר המתים הוא 6,446. מדי יום מתחסנים מאות ישראלים.
17/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
עשרות גופי בריאות קיבלו מחברת פייזר בשנים האחרונות תרומות כספיות בהיקף של מיליונים, שנועדו בעיקר למימון השתתפות בהשתלמויות, או בכנסים שהתקיימו בחו"ל. כך עולה מרשימת הדיווחים על תרומות בתחום הבריאות שהתפרסמה על-ידי משרד הבריאות.
17/07/2021  |  איילת פישביין  |   כתבות
הממשלה תקדם באופן מואץ כניסה של בדיקות קורונה ביתיות לשוק, בשאיפה להתחיל פיילוט כבר בשבוע הבא בתור פיילוט. הממשלה גם תיערך לאכיפה מוגברת של מתווה ה"תו השמח" בחתונות ואירועים, עם כניסתו לתוקף בשבוע הבא (21.7.21). צוות משותף למשרדי הבריאות והתחבורה יבחן את המשך המדיניות בנתב"ג ולקראת חגי תשרי, ומשרד החינוך יעסוק בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים. כך הוחלט בדיון של שרים ופקידים בכירים שכינס (יום ו', 16.7.21) ראש הממשלה, נפתלי בנט, בשל העלייה בתחלואת הקורונה. בשלב זה לא יהיה הידוק נוסף של התו הירוק.
16/07/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
משכן הכנסת ישוב לנהלי הריחוק החברתי, בשל העלייה בהיקף תחלואת הקורונה בישראל. כך החליט (יום ו', 16.7.21) יו"ר הכנסת, מיקי לוי. זאת, בהמשך לשורת הגבלות שכבר פרסמה הנהלת הכנסת ואשר אמורות להיכנס לתוקף ביום שני הקרוב.
16/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il