|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
כולם נושאים באחריות לחרפה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שישה בשישי / הכנסת ה-24 מספקת הרבה רגעים דוחים

אדוני היושב-ראש, כנסת מגעילה

"הוא הגיע לתחתית ושם המשיך לחפור", אמר קצין בריטי על אחד מפקודיו. כך בדיוק נראית כנסת ישראל בחודשים האחרונים: בכל פעם בה נדמה לנו שאי-אפשר לרדת נמוך יותר, הח"כים שלנו מוכיחים שחבל שהם לא נשלחו לאולימפיאדה - משום שללא ספק היו שוברים שיאים עולמיים התוצאה איננה רק חרפה לדמוקרטיה, אלא פגיעה קשה בניהול ענייני המדינה ומתן דוגמה נוראה ליתר אזרחיה
30/07/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   כנסת 24   |   תגובות


איתמר בן-גביר
מרמס לרגלי פרחח קולני [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אחמד טיבי היה יועץ של יאסר ערפאת ולחובתו עומדות התבטאויות שאמורות היו לפסול אותו מהתמודדות לכנסת. לפחות חלק מעמיתיו ברשימה המשותפת הם תומכי טרור, ולסיעה הזאת ולמרכיביה יש עבר מפוקפק מאוד בדמות עזמי בשארה וחנין זועבי. את העובדה שהיא מיוצגת בכנסת יש שיראו כאות כבוד לדמוקרטיה הישראלית ויש שיראו כאות קלון. העניין הוא, שאת אותם דברים ניתן לומר – גם אם לא באותה חומרה – על איתמר בן-גביר. הוא תלמיד מובהק של מאיר כהנא, שנפסל מהתמודדות בבחירות ושכאשר כן נבחר – כל יתר חברי הכנסת (כולל אנשי הימין) החרימו אותו. בסלון ביתו הייתה תלויה תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין, וההתבטאויות הגזעניות שלו אמורות היו לפסול גם אותו מחברות בכנסת.

השבוע סירב בן-גביר לפתוח את נאומו במליאה "אדוני היושב-ראש" כאשר טיבי, סגן יו"ר הכנסת, ישב בראש הישיבה. טיבי דרש את הכבוד המגיע לו, בן-גביר סירב והיה צורך להרחיקו בכוח מדוכן הנואמים. מבחינתו זו כמובן הייתה הצלחה: הוא קיבל כותרת וחיזק את מעמדו בעיני תומכיו. מבחינת הכנסת זה היה עוד רגע של שפל, בו כללי ההתנהגות והנימוס הבסיסיים אשר חלו במשך 73 שנים, הפכו למרמס לרגלי פרחח קולני. ותהיו בטוחים שזו רק ההתחלה.

משה גפני
אין גבול למניפולציות ולחוצפה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

עוד אחד שקיבל השבוע את הכותרת שלו היה משה גפני, כאשר כינה את נפתלי בנט "רוצח" והאשים אותה בתמותה הנוכחית מן הקורונה. גפני הואיל בטובו לאחר מכן לחזור בו מן המילה "רוצח", אך לא מן ההאשמה עצמה. מעבר לביטוי המסוכן הזה, במיוחד באווירת ההסתה הנוכחית הנושבת מהליכוד וגרורותיו כלפי הממשלה, הוא גם חוצפה אדירה בצאתו מפיו של אחד מראשי המפלגות החרדיות.

מישהו צריך תזכורת היכן היו מוקדים של התפרצות קורונה לצד סרבנות בוטה לקיים את ההוראות והמגבלות? היכן נפתחו מוסדות חינוך בניגוד מוחלט להנחיות הממשלה? היכן נפתחו בתי תפילה עד שהיה צורך לאטום אותם כדי למנוע את ההפרות? היכן התקיימו אירועים המוניים, עם אלפי ורבבות משתתפים צפופים? כל מי שנסע בשנה וחצי האחרונות ברכבת הקלה בירושלים (כמו עבדכם הנאמן), יכול לספר שחרדים הם במובהק הקבוצה המזלזלת בצורה הנרחבת ביותר בחובת עטיית המסיכות.

ועוד תזכורת: הקורונה החלה כאשר שר הבריאות היה יעקב ליצמן, שעמד בראש המערכת ברוב העשור האחרון ונושא באחריות למצב העגום בו נכנסה לקורונה. גפני וחבריו היו שותפים בממשלות של בנימין נתניהו, שמחדליהן בגל הראשון ובגל השני עלו בחייהן של למעלה מ-5,000 איש, במחיר כלכלי אדיר ובנזק בל-יתואר למערכת החינוך. בנט הוא ראש הממשלה פחות מחודשיים וצריך להתמודד עם זן הדלתא התוקף את כל העולם – ולגפני יש טענות אליו?! באמת אין שום גבולות למניפולציות ולחוצפה.

הקיזוז
ליצור קיזוז אוטומטי במקרה של כוח עליון [צילום: הכנסת]

"לעולם יהא אדם ירא שמים בסתר ובגלוי", פותחת אחת התפילות הראשונות של היום. אומנם ר' יצחק בֶּר, בסידורו המונומנטאלי "עבודת ישראל", טוען שמדובר בהנחיה מוסרית שבטעות נכנסה לתוך טקסט התפילה, אבל היא כבר שם – והיא הפכה גם לאמירה ערכית: "לעולם יהא אדם", קודם כל תהיה בן-אדם.

לפי זה, בכנסת שלנו יושבים לא-מעט מי שאינם ראויים לתואר הזה וכיום הם מאיישים בעיקר את ספסלי האופוזיציה. אני מתכוון לסירובים להתקזז עם חברי כנסת חולים (צבי האוזר) או אבלים (מאיר יצחק-הלוי). נכון שלשני הצדדים יש גרסאות הפוכות בשאלה מי הפר את הסכם הקיזוז, אבל בשורה התחתונה – האופוזיציה היא שאמורה הייתה לעשות את המעשה האנושי המינימלי ולא לגרור למליאה ח"כ מבית החולים או מהלווית אחותו. מישהו שם, אחד בלבד מבין 59 אנשי האופוזיציה, היה צריך לקום ולומר: אני מתקזז, העיקר שתהיה בריא, המקום ינחם אותך בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. לא נמצא אף אחד כזה.

ההתנהגות המגעילה הזאת מחייבת פתרון רוחב, והוא פשוט מאוד. כל חבר כנסת יוכל להודיע, נניח באותו בוקר או בטווח של כמה שעות מהדיון, שכוח עליון מונע ממנו להגיע באותו יום (או בימים הקרובים). ההודעה תימסר בכתב ואם לא מאמינים לח"כים שלנו – אזי בצירוף אישור רפואי (אני מקווה שיאמינו למי שיאמר שבן-משפחתו נפטר). במקרה כזה, מערכת ההצבעה תוריד באופן אוטומטי קול אחד משל הגוש האחר, בלי טובות ובלי התחכמויות. אם אין בכנסת בני אדם, אין ברירה אלא להפעיל את הרובוטים המחשוביים.

האופוזיציה
רודנות ופולחן אישיות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

במשך 17 שנים אישרה הכנסת מדי שנה את הארכת "הוראת השעה" המונעת מפלשתינים תושבי השטחים לקבל אוטומטית אזרחות ישראלית באמצעות נישואין עם אזרחי המדינה. 12 פעמים מתוכן, זה נעשה לבקשת ממשלותיו של בנימין נתניהו. אבל כאשר ממשלת בנט ביקשה את אותו אישור, קמו המפלגות שהצביעו שוב ושוב בעדו – והצביעו נגדו, וכך הפילו אותו. בלי להיכנס לשאלה האם החוק הזה ראוי כשלעצמו ובמתכונתו, זו הייתה הפגנה יוצאת דופן של ציניות, אנוכיות וחוסר אחריות: מה שהיה תקין לגמרי כשאני הצעתי אותו, הוא פסול לגמרי כאשר יריבי מציע אותו. וזו רק דוגמה אחת להתנהלות האופוזיציה הנוכחית.

סליחה שאני מעלה את השאלה התמימה הזאת, אבל האם אין לחברי הכנסת חובה לשקול את הדברים גם לגופם? אתם יודעים, לא תמיד חלילה ובוודאי שלא כשיקול מרכזי, אבל בכל זאת – ככה, בקטנה, מדי פעם. אז נכון שהאופוזיציה תמיד תצא נגד הקואליציה ולעולם לא תמצא משהו חיובי במעשיה. או כפי שהגדיר זאת נורתקות פרקינסון באחד מחוקיו: "האנשים היושבים ממול אינם צודקים בהחלט וכל טענותיהם הן דברי הבל. לעומתם, מחוננים האנשים היושבים בצידו-שלו בחוש מדיני נאמן ונאומיהם מלאים חוכמה, צחות שפתיים ומתינות למופת". אבל בחיי המעשה, יכולות להיות הסכמות רבות – החל מזכויות נכים, עבור באיכות הסביבה וכלה בביטחון לאומי – אם רק מוכנים לחשוב על ה-issue ולא על האיש.

האופוזיציה הנוכחית מרוכזת במשימה אחת ויחידה: להפיל את נפתלי בנט ויאיר לפיד ולהחזיר את בנימין נתניהו. ההשפעה הרעילה של נתניהו על הפוליטיקה הישראלית – הקיטוב והתיעוב, השנאה וההסתה – נמשכת גם כאשר הוא רק ראש האופוזיציה. כי הכל מסתובב סביבו. העניין לגופו, טובת הציבור, ביטחון המדינה – הכל משועבד למטרה האחת של האדם האחד. זוהי בהחלט המצאה מרתקת: רודנות ופולחן אישיות מספסלי האופוזיציה.

הקואליציה
זה יתהפך עליכם [צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90]

"במפלה: רוח תגר. בניצחון: גודל לב". אלו שניים מארבעת הלקחים שקבע וינסטון צ'רצ'יל בראש זכרונותיו ממלחמת העולם השנייה. הקואליציה הנוכחית רחוקה מאוד מלמלא את המלצתו לאחר נצחונה. כשם שהליכוד והחרדים מתקשים להסתגל לאופוזיציה, כך סיעות הקואליציה מתקשות להסתגל לשלטון (כולל אלו שהיו בו מדי פעם בשנים האחרונות), במובן זה שהן מבקשות להשתלט לחלוטין על הכנסת. אז נכון שבמידה רבה הקואליציה של היום עושה את מה שעשו הקואליציות הקודמות, אבל חזרה על מעשי עוול ושטות קודמים איננה תירוץ מספק.

ממשלותיו של נתניהו נטלו מהאופוזיציה את כל תפקידי יושבי הראש של הוועדות (למעט ועדת ביקורת המדינה, שראשותה נתונה בידי האופוזיציה מכוח תקנון הכנסת) ומנעו ממנה את החברות המסורתית בוועדה לבחירת שופטים. הממשלה הנוכחית עושה אותו הדבר, ואף מגדילה לעשות בכך שהיא מרחיבה את הרוב שלה בוועדות החשובות לעומת זאת שהיה נהוג בעבר. אגב: אני דווקא מקדם בברכה את החוק הנורבגי, יעלה כמה שיעלה, משום שהוא מפריד כנדרש בין חברי הרשות המחוקקת לבין חברי הרשות המבצעת.

הקואליציה הנוכחית צריכה להבין כבר כעת את מה שהאופוזיציה הנוכחית אולי תבין מתישהו: השלטון הוא זמני, ומה שאתם עושים כיום – יתהפך עליכם כאשר לא תחזיקו בו. הכנסת איננה שלכם אלא שלנו, הבוחרים. אתם לא עובדים למען עצמכם אלא למעננו, הבוחרים. אז תפסיקו להתעסק בכבוד אישי ובתרגילים מפלגתיים, ותתחילו לעשות את התפקיד שהוטל עליכם: לנהל את המדינה.

ההשלכות
לא עושים את עבודתם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

למופעי הגועל של הכנסת ה-24 יש כמה השלכות וכולן חמורות. במישור הציבורי, הם מספקים דוגמה שלילית ביותר. עורך דין סיפר לי השבוע, שכאשר ביקש מעמיתו דחייה בהליך מסוים בשל עומס עבודה, הוא נענה לא רק בשלילה אלא גם בחרפות וגידופים. אני בטוח שלכולנו יש אין-ספור דוגמאות דומות לשיח שאיננו שיח אלא דו-קרב של נאצות והשמצות, צעקות ועלבונות. אם ככה זה בכנסת, בקרב "נבחרי העם", מדוע שזה לא יהיה בכל תחומי חיינו?

שנית, הכנסת משותקת במידה רבה. עבודתה העיקרית של הכנסת היא חקיקה במליאה ואישור תקנות בוועדות, והרוב המכריע של החוקים והתקנות אינם מעוררים מחלוקת של ממש (או לפחות לא אמורים לעורר). בשנים קודמות, עברו חוקים רבים בהסכמה של סיעות מכל חלקי הבית, והיו גם הרבה יוזמות חקיקה משותפות לח"כים יריבים. אבל כאשר הקואליציה והאופוזיציה טרודות במלחמות התשה, בנסיונות הפלה מול מאמצי הישרדות ובהכפשות הדדיות – אין זמן ואין כוח לעבודה האמיתית של הרשות המחוקקת. התוצאה היא פגיעה קשה בכל תחומי חיינו, כולל אלו שאין להם שום זיקה לפוליטיקה.

שלישית ואולי החמור מכל: חברי הכנסת, כולם כולל כולם, מעמיקים עד מאוד את השסע בין עצמם וממילא בין חלקי העם. התוצאה עלולה להיות דומה לזו של הקונגרס האמריקני, בו כמעט ולא ניתן להעביר שום חקיקה, ושל הציבור האמריקני, בו אפילו השאלה האם להתחסן נגד הקורונה תלויה בזהות הפוליטית. ארה"ב מקוטבת ומפולגת בצורה חסרת תקדים, הדמוקרטיה שלה נחלשה ומאוימת מבפנים – ויריביה מנצלים זאת לטובתם. כדאי מאוד לזכור את לקח ההיסטוריה, החל מן המרד היהודי ברומאים וכלה בקריסת ברית המועצות: מדינות מתמוטטות מבפנים. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את זה.

תאריך:  30/07/2021   |   עודכן:  30/07/2021
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   וינסטון צ'רצ'יל / Winston churchil   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאסר ערפאת   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עזמי בשארה   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אדוני היושב-ראש, כנסת מגעילה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
30/07/21 12:51
2
יש
30/07/21 13:50
 
אישש
4/08/21 06:45
3
א.ה
30/07/21 16:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
יו״ר הכנסת, מיקי לוי, פנה (יום ה', 29.7.21) ליו״ר סיעת הליכוד, ח״כ יריב לוין, בבקשה כי יפעל למינוי שני נציגים מהאופוזיציה לוועדת האתיקה כדי שניתן יהיה להקימה ולכנסה.
29/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 28.7.21) לתקן את התקנות המחייבות התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4, ולדחות את כניסתן לתוקף רק עד 1 במרס 2022 - אז גם תחל האכיפה. זאת בניגוד לבקשה המקורית של שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, לדחייה ארוכה יותר עד לראשון ביוני 2022. התקנות יהיו בתוקף כהוראת שעה לשנתיים, והיום נקבע עוד כי השרה מיכאלי תדווח לוועדה פעמיים עד 15 במרס 2022. היו"ר מיכאל ביטון אף ציין כי חברי הוועדה מצפים ממשרדי התחבורה והאוצר למצוא פתרון לסבסד את התקנת המערכות למיעוטי יכולת בכלי רכב ישנים.
28/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית שלוש הצעות חוק שעסקו בתיקון חוק פקודת הסמים המסוכנים. שלוש ההצעות הן של חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) ועוד שתי הצעות דומות שצורפו לה, שהגישו חברי הכנסת גבי לסקי (מרצ) ובועז טופורובסקי (יש עתיד). ההצעות עלו להצבעה על-פי בקשתה של ח"כ השכל.
28/07/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
הכרזת הכנסת ב-11 במאי 2021 על מצב חרום עד ל-11 בספטמבר 2021 צפויה להתארך לנוכח החלטת הממשלה מ-4 ביולי 2021, לבקש כי הכנסת תכריז על מצב חרום למשך שנה נוספת.
28/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ ישראל כ"ץ (ליכוד) תוקף את חוק ההסדרים, ואומר (יום ד', 28.7.21) במליאת הכנסת כי אביגדור ליברמן שהחליף אותו בתפקיד שר האוצר יצא פראייר.
28/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל    אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים    הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצ...
דן מרגלית
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il