|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
ליברמן. שיקר בחקירות נגדו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
פרשת חברות הקש / האמת נחשפת בטעות

ליברמן מסר בראיון ל-N12 גירסה
מפלילה שאותה הכחיש במשטרה

כתשע שנים אחרי שנסגר תיק החקירה נגד ליברמן הוא מנסה לטעון שגם החשדות נגדו היו מופרכים אלא שבשל חוסר זהירות הוא נכשל בלשונו, ומאשר עתה מה שהכחיש בחקירה: א) ליברמן היה "המנוע העיקרי", כלשונו, בחברה מ.ל.I. במשך שנתיים וחצי (30 חודשים, ולא רק 22 חודשים); ב) זה כולל 8 חודשים בהם כיהן כחבר כנסת ואיש ציבור; ג) בחקירתו הכחיש שהיה בעל המניות האמיתי בחברה ושמה של בתו נרשם כדי להסוות זאת; טוען עתה: בתי לא קיבלה מיליונים אלא רק 16-4 אלף ש"ח משכורת (לחודש)
07/08/2021  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת ליברמן   |   תגובות

שר האוצר אביגדור ליברמן נכשל בלשונו, והוא הודה (02.08.21), לראשונה, בראיון ל-N12, כי הוא היה הפעיל ו"המנוע העיקרי" בחברת מ.ל.I. שהקים – בשליטת בתו מיכל ליברמן (כשהייתה בת 21 בלבד), במשך תקופה של שנתיים וחצי (30 חודשים). דבריו מעוררים שאלות קשות, שכן גירסתו החדשה הנאמרת עתה מפיו - שהיא-היא הנכונה, לפי הבנת הח"מ, כשאינו נתון בסיכון של חקירה ומיצוי הדין עמו, עומדת בסתירה לגרסה הבעייתית והשיקרית שמסר במשטרה בחקירתו בפרשת חברות הקש; וכן לגירסה שהציגו באי-כוחו במהלך השימוע שנערך בפני היועמ"ש יהודה וינשטיין.

מדבריו של ליברמן עולה, כי בניגוד להכחשותיו בעבר: ליברמן היה פעיל בחברה לא רק במשך 22 חודשים כפי שהצהיר בעדותו – מיום הקמת החברה ביולי 2004 ועד השבעתו לחבר כנסת באפריל 2006, אלא הוא פעל והשיג עבור החברה מיליונים במשך כשמונה חודשים נוספים – וזאת בתקופה שכיהן כאיש ציבור בראש ישראל ביתנו וכחבר בכנסת ה-17. יודגש: ליברמן לא אמר כשנתיים, וגם לא כשלוש שנים. הוא אמר שנתיים וחצי, ולכן חזקה עליו שהוא יודע היטב מה הוא אומר.

לא בכדי קפץ שר האוצר ליברמן - בעיצומו של הראיון שנערך עמו לרגל הכנת תקציב המדינה, בניסיון לטהר את שמו ואת שמה של בתו מהשחיתות שבה לקו. ליברמן, כמו ליברמן, לא מסתפק בתקופה האחרונה בכך שהצליח לפני כתשע שנים לסכל את העמדתו לדין, בדרך הטעונה לפי הבנתי חקירה חדשה. לכן עתה הוא מנסה להדוף את הביקורת נגדו ולהטעות את הציבור - משל לא היה מקום להגיש נגדו כתב אישום; וכי לא היה מקום מלכתחילה אף לחשדות ולחקירות נגדו.

ליברמן נכשל באובדן זהירות
מיכל ליברמן. אשת קש? [צילום: יוסי זליגר]

רצונו העז של ליברמן לטהר עצמו הביאו, כפי הנראה, לאובדן הזהירות. אחרת קשה להסביר מדוע נכשל ליברמן בלשונו בראיון ל-N12 (02.08.21), עד כדי-כך שהוא מסביר/מגלה מה שאירע בזמנו באמת ומפליל עצמו לכאורה (ציטוט, והסבר של הח"מ):

  • א) "אחת האגדות... הבת של ליברמן קיבלה מיליונים" (חברת מ.ל.I שהשליטה בה נרשמה ע"ש מיכל ליברמן אכן קיבלה מיליונים של דולרים. מדבריו של ליברמן מתחזק החשד: הכספים לא יועדו למיכל, אלא לו - כבעל השליטה האמיתי);

    ב) "הבת שלי קיבלה משכורת 16-14 אלף שקל" (רשמית, זה נכון. אך לכך יש להוסיף כספים נוספים שהיו מגיעים לה כדיבידנד מכוח היותה בעלת מניות, אם אכן הייתה בעלת המניות האמיתית, ולא ליברמן);

    ג) כשאריק שרון פיטר אותי, אמרתי לבת שלי: "את סיימת צבא. בואי נקים חברה משפחתית" (בחקירתה אמרה מיכל, בניסיונה להרחיק החשד מאביה, כי היוזמה להקמת החברה הייתה שלה. מדבריו של ליברמן עולה: אחד מהם שיקר בחקירה);

    ד) "החברה במשך שנתיים-וחצי קיבלה הכנסות 8.5 מיליון ש"ח כשאני מנוע עיקרי, וכשיש מנכ"ל, עובדים, ספקים, עורך דין ורואה חשבון" (החברה קיבלה יותר – בסך-הכל כ-3 מיליון דולר; ליברמן מאשר בפועל שפעל בחברה במשך 30 חודשים - חלק מהתקופה כשכיהן כחבר כנסת, דבר שהכחיש בחקירתו);

    ה) "כל מה שהבת שלי קיבלה במשך שנתיים וחצי שהחברה התקיימה זה 16-14 אלף שקל. הכל זדון וניסיון להכפיש אותי" (ליברמן מאשר בפועל שהכנסותיה של החברה יוצרו בתקופה של 30 חודשים – לרבות 8 חודשים כשהוא מכהן כחבר כנסת).

ובמילים פשוטות המשתמעות מדבריו של ליברמן: מיכל, בתי, הייתה רק אשת קש. בדיוק כפי שחשדתם. סידרנו לה משכורת של 16-14 אלף ש"ח. אני, איווט, הייתי המנוע העיקרי במשך שנתיים וחצי. אני ייצרתי את ההכנסות מאיש העסקים דניאל (דני) גיטנשטין, שהיה הלקוח העיקרי/היחידי וזאת תמורת מה שכינינו: ייעוץ. לא עצרתי לרגע - כן-כן, גם בתקופה שהייתי חבר כנסת ואיש ציבור.

גירסת ליברמן סותרת עדותו
וינשטיין. מדוע סגר התיק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הודאתו של ליברמן העולה בפועל מדבריו-הוא ל-N12, סותרת את הכחשותיו במשטרה ואת טיעוניו מפני היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין – הכחשות וטיעונים שאותם קיבל היועמ"ש, בסופו של דבר, ומכוחם הורה בדצמבר 2012 על גניזת תיק החקירה נגד ליברמן בפרשת חברות הקש.

עד כמה חמורים שקריו של ליברמן, שהביאו לגניזת תיק החקירה נגדו, ניתן ללמוד מהדוח שהגיש היועמ"ש יהודה וינשטיין. בדוח המחזיק 95 עמודים שפרסם וינשטיין, הוא ניתח את החשדות נגד ליברמן בגין עבירות שונות, לרבות: שוחד, מרמה, עבירות מס, הלבנת הון. באחת הפרשות נחשד ליברמן,: כך שהקים ביולי 2004 את חברת מ.ל.I. סחר בינלאומי בע"מ (מ.ל.I.) בשליטת בתו מיכל רק למראית עין; בכך שהוא היה הבעלים האמיתי של החברה והנהנה העיקרה מכספה; וכי גם לאחר שמונה לחבר כנסת הוא המשיך לפעול בחברה.
וינשטיין תיחם בדוח שתי תקופות:

  • התקופה הראשונה – מעת הקמת מ.ל.I. בתאריך 06.07.04 ועד 17.04.06 עת נבחר ליברמן לכנסת ה-17 – ליברמן היה אדם פרטי (סך-הכל 22 חודשים);

  • התקופה השנייה – מיום השבעת ליברמן לכנסת ה-17 בתאריך 17.04.06 ועד דצמבר 2008 (סך-הכל 32 חודשים).

על-פי דוח וינשטיין, החברה קיבלה בסך-הכל 3 מיליון דולר, מזה 1.5 מיליון דולר בתקופה הראשונה, ו-1.5 מיליון דולר בתקופה השנייה. הסכמים מכוחם התקבלו כספים אלה נעשו, בחלקם הגדול, בתקופה הראשונה; הסכם נוסף, בעל משמעות כספית גדולה, נערך לאחר פגישה/שיחה שקיים ליברמן עם דניאל (דני) גיטנשטין שלושה חודשים לאחר שהושבע לחבר כנסת. בחקירתו ניסה ליברמן להמעיט בפגישה זו. עתה, בראיון ל-N12 הוא מאשר: הייתי המנוע העיקרי של החברה במשך 30 חודשים (הפגישה/השיחה התקיימה בתקופה זו).

נזכור נא: ליברמן הכחיש את החשדות נגדו, מכל וכל. לטענתו, מיד עם השבעתו לכנסת הוא התנתק מכל פעילות בחברה או למענה. העסקתו בה הסתיימה, הוא החזיר את הרכב שקיבל מהחברה וכן כרטיס אשראי שניפקה לו. לדבריו, בתו מיכל, ושרון שלום (מקורבו), הם שהפעילו את החברה, ואם אכן התקבלו מיליונים נוספים בתקופה השנייה – עליהם לא ידע, לדבריו - הרי הם פרי עבודתם של בתו ושלום שרון.

היועמ"ש וינשטיין התחבט לדבריו קשות בטרם סגר את התיק. שכן תיק החקירה היה גדוש בסימני שאלה קשים ורבים נגד ליברמן, וגם השכל הישר לימד כי ליברמן המשיך לעסוק בחברה גם בתקופה השנייה, וכי הוא היה הנהנה העיקרי ממנה. בסופו של דבר החליט וינשטיין לגנוז את תיק החקירה, בנימוק שלא די במה שנחקר והושג כדי להגיש כתב אישום ולהשיג הרשעה.

מדוע באמת נסגר התיק
מנדלבליט. 0 ציפיות [עדינה ולמן, דוברות הכנסת]

סגירת התיק עוררה ביקורת קשה נגד וינשטיין, הן בפרקליטות הן במשטרה והן מצד גורמים רבים שידעו היטב על השחיתות ודרכו המאפיוזית של ליברמן. נגד וינשטיין הועלו טענות קשות לפיהן סגר את התיק משיקולים זרים. נטען עוד, כי די היה במכלול הראיות שהוצגו בדוח וינשטיין עצמו, על חלקיו השונים, כדי להוביל למסקנה כי יש להגיש כתב אישום נגד ליברמן.

וינשטיין חזר בפני פורומים שונים על טענתו, כי לא ניתן היה להוכיח שליברמן היה מעורב בחברה בתקופה השנייה. מכל מקום, גניזת תיק החקירה הפכה לעובדה מוגמרת, וגם עתירות לבית המשפט העליון לא הועילו.

דבריו של ליברמן ל-N12, העומדים בסתירה לעדותו במשטרה, מעלים עתה חשד כבד לפיו החשדות הנ"ל נגדו היו מוצדקים, וכי גניזת תיק החקירה הושגה במרמה ובתחבולה ובנסיבות מחמירות. תקופת ההתיישנות בגין עבירה שכזו הינה 10 שנים מיום קבלת הדבר במרמה – המועד הקובע הוא החלטת היועמ"ש על גניזת התיק.

השאלה האם ניתן עתה לפתוח תיק זה, בגין עבירה של קבלת דבר במרמה, הינה שאלה תיאורטית. שכן בנסיבות הקיימות, לא איש כיועמ"ש אביחי מנדלבליט יורה על פתיחת חקירה ומיצוי הדין עם ליברמן בפרשה המעוררת תהיות קשות ביותר כיצד נסגר התיק ומה באמת התרחש שהוביל לסגירת התיק שהיה גדוש ראיות ועדויות מפלילות.

התחקיר הנ"ל נכתב בעקבות גירסתו החדשה של ליברמן ל-N12 וכביקורת/ניתוח דבריו אלה בהשוואה לגירסה שמסר במשטרה ובפני היועמ"ש וינשטיין במהלך השימוע שנערך לו. ככל שירצה, נשמח כמובן לצרף תגובת ליברמן.
תאריך:  07/08/2021   |   עודכן:  08/08/2021
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן מסר בראיון ל-N12 גירסה מפלילה שאותה הכחיש במשטרה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלג א
7/08/21 18:30
2
שיפון
7/08/21 20:31
3
יודעי דבר
8/08/21 11:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ליברמן
א) שר האוצר המאפיוז אביגדור ליברמן שיקר בראיון לערוץ 12 (02.08.21). אמר שמתגוללים סתם עליו ועל בתו, מיכל ליברמן. טען שקיבלה רק משכורת.
03/08/2021  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
השאלה האם לחקור פרשות הקשורות לח"כ אביגדור ליברמן מצויה במתחם שיקול הדעת של הפרקליטות, ולפיכך אין מקום להתערב בה. כך אומר (יום ב', 11.5.20) נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, במענה לשתי תלונות של מו"ל News1, יואב יצחק.
11/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מרדכי גילת, בטורו השבועי בישראל היום, חוגג ניצחון קטן על השחיתות: במשפטו של נוחי דנקנר, לא זו ‏בלבד שהשופט חאלד כבוב הסתמך על ראיות נסיבתיות, אלא גם על עד מדינה שהוא לא משהו-משהו; ‏מרדכי גילת מסיק מכך כי ניתן יהא, מעתה ואילך, להסתפק, ככל שעסקינן בהליכים פליליים הנסבים סביב ‏פרשיות שחיתות, להסתפק גם בראיות נסיבתיות, וגם בעדי מדינה שהם לא הכי-הכי; גילת סבור שלו היו ‏מעמידים את אביגדור ליברמן לדין על סמך ראיות נסיבתיות, בעוצמה זהה לאלו אשר עמדו לרשות ‏הפרקליטות במקרה נוחי דנקנר, אפשר והיה מורשע כיום (ולא שר ביטחון עם פתיל הנטען למוארך, במקום ‏משה יעלון (בוגי));‏
08/07/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
‏"היו בישראל מי שהרימו גבה לשמע תמיכתו של שר הביטחון החדש, בהקמת מדינה פלשתינית בלב הארץ, וביוזמת ‏השלום הערבית. ככה מדבר איש ימין?" שואל פרופ' אריה אלדד בראשית טורו. התשובה: ליברמן מעולם לא היה ‏כזה.‏
03/06/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
"אביה אלף הייתה פרקליטה צנועה במשך שנות עבודתה בפרקליטות, ויש לה סיבות מצוינות להישאר כזו גם כיום". כך אומר משרד המשפטים, בתגובה לטענותיה של מי שהייתה מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות בנוגע לסגירת התיק נגד אביגדור ליברמן.
17/12/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת ליברמן  /  מי ומי  
אביה אלף: שי ניצן ביקש ממני לשקר  /  איתמר לוין
וינשטיין מנע במתכוון העמדת ליברמן לדין  /  איתמר לוין
ליברמן יקבל 65,000 שקל כהוצאות משפטיות  /  איתמר לוין
סליחה, מחילה, כפרה  /  אריה אבנרי
הרועץ המשפטי לממשלה  /  אריה אבנרי
שובו של הקוזק הישר  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il