|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
עולה 63 מיליון אירו בשנה [צילום: פרנסואה מורי, AP]
שישה בשישי / טוקיו, ברצלונה, פריז

הספורט העולמי מאבד חלק ניכר מערכו

מה משותף לזוכים הישראלים במדליות באולימפיאדת טוקיו כיצד הלאומנות משתלטת על המשחקים האולימפיים מהו הצל המוטל על הישגים רבים לאן נעלמה התחרותיות בכדורגל האירופי מדוע משלמים עשרות מיליוני דולרים תמורת כוכבים כיצד הציבור משלם ולמרות זאת מוצא את עצמו מחוץ לאצטדיונים
13/08/2021  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   אולימפיאדת טוקיו   |   תגובות


האלופים שלנו והעלובים שלנו
חן כובש ומשדרת ענווה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

לפני אולימפיאדת טוקיו יצא לי לראות כמה פעמים את לינוי אשרם בקדימון של ערוץ הספורט. הבחורה מקסימה. מדברת בגובה העיניים, צוחקת בצורה טבעית, כולל על עצמה, כובשת בחן שלה ומשדרת ענווה. מדליית הזהב שלה לא שינתה אותה. בקבלות הפנים בנתב"ג ובראשון לציון היא דיברה על הקהל, על מתחרתה-חברתה ניקול זילברמן, על משפחתה, על המאמנת איילת זוסמן – וכאשר התייחסה להישג הנפלא שלה, זה היה באותה ענווה. אם בכלל אמרה את המילה "אני", זה היה כדי להודות למישהו.

ארטיום דולגופיאט, שהעניק לנו את ההישג הגדול ביותר בתולדות הספורט הישראלי – מדליית זהב אולימפית בהתעמלות – נשמע אותו הדבר. הוא הודה לכולם ואמר שהוא רוצה להצליח עוד יותר. אבישג סמברג, שזכתה במדליית הארד בטאקוונדו ביום הראשון של המשחקים, שמרה גם היא על צניעות. את הג'ודוקאים שלנו, שזכו במדליית ארד קבוצתית, כמעט שלא שמעו – אולי משום שבתחרויות האישיות הם כשלו בגדול.

תשוו את זה לשחצנות של הכדורגלנים הישראלים, נציגיו של הענף שההישג הגדול ביותר שלו היה העפלה אחת לגביע העולמי בשנת 1970. מאז הוא לא הצליח להגיע לשום דבר שמעבר למשחקי הפלייאוף בדרך לטורניר גדול או שניים – ותמיד נכשל שם. במקרה הטוב, אנחנו מסיימים במקום השלישי או הרביעי בבית המוקדם של המונדיאל או היורו (אליפות אירופה). מה שלא מפריע לכדורגלנים שלנו ולמאמניהם – ולעסקנים המנהלים אותם – לדבר גבוהה-גבוהה על זה ש"הפעם נעשה את זה", להתבטא בזלזול על הנבחרות האחרות, להצביע בשחצנות על השחקנים בחו"ל וכן הלאה. התוצאות עומדות ביחס הפוך לגאווה, כשם שהתוצאות של אשרם, דולגופיאט וסמברג עומדות ביחס הפוך לענווה. נקודה למחשבה.

ספורט או לאומנות
כמה שיותר מדליות זהב [צילום: דמיטרי לובצקי, AP]

אולי הגיע הזמן שהאולימפיאדה תהיה על בסיס אישי, לפחות במקצועות שאינם קבוצתיים. מה זה משנה האם השחיינית היא אוסטרלית או קנדית? מה זה חשוב האם הקופץ לגובה הוא קובני או צ'כי? הספורטאים הם מקצוענים, שברוב המדינות אינם זקוקים לממשלה ולפוליטיקאים משום שזוהי עבודתם. אם ההסתכלות על הזוכים תהיה במישור האישי, ייתכן שיפחתו המעשים הבלתי-אנושיים שמבצעים משטרים מסוימים כדי לראות את דגלם ולשמוע את המנונם כמה שיותר פעמים

התגובה הרוסית לנצחונה של אשרם על המועמדת לזהב, דינה אוורינה, הייתה ילדותית במקרה הטוב ואנטישמית במקרה הגרוע. מה שבטוח הוא, שלא יודעים שם להפסיד בכבוד. כי ברוסיה ובמדינות אחרות, בעיקר סמכותניות ורודניות, הספורט הוא הרבה יותר מאשר תחרות של כישרון ומאמץ; הוא עניין של כבוד לאומי ושל הוכחה להצלחת המשטר ולעליונותו על פני יריביו מבית ומחוץ.

זה היה המצב במדינות הגוש הקומוניסטי, בהן כל האמצעים היו כשרים כדי לזכות בכמה שיותר מדליות ובעיקר בכמה שיותר מדליות זהב. ספורטאים וספורטאים הולעטו בסמים מסוגים שונים: סטרואידים למרימי משקולות, מעכבי גדילה למתעמלות, משפרי דם לאצנים ושחיינים. חלק משיאי העולם שנקבעו בשנות ה-80 בידי ספורטאים ממזרח אירופה עדיין עומדים בתוקפם, כי אדם נטול סמים אינו מסוגל לשבור אותם. ברוסיה זה המצב עד עצם היום הזה: ספורטאיה הופיעו תחת דגל הוועד האולימפי שלה, לאחר שהמדינה עצמה הורחקה מהאירועים הבינלאומיים לארבע שנים בשל סימום מסיבי.

סין היא כנראה הדוגמה הבולטת ביותר כיום. המשטר הקומוניסטי מאתר ילדים מוכשרים, נוטל אותם מהוריהם ומכניס אותם לאורח חיים נוקשה ביותר שמטרתו אחת ויחידה: מדליות זהב. למעט ההתעמלות, סין מתמקדת בענפים בהם אין תחרות של ממש מצד המעצמות הספורטיביות האחרות – ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, גרמניה, צרפת – כדי לצבור מדליות ולנסות לגבור על ארה"ב בטבלת ההישגים. בטוקיו זה כמעט הצליח להם.

שיהיה ברור: הלחץ הוא אדיר בכל העולם. ראו את הטניסאית היפנית נעמי אוסקה, אשר קרסה תחתיו עוד לפני האולימפיאדה, ונכשלה גם במשחקים עצמם למרות (ואולי בגלל) שזכתה בכבוד של הדלקת הלפיד. ראו את סימון ביילס המדהימה, המתעמלת הטובה ביותר בהיסטוריה, שכמעט ולא השתתפה במשחקים בשל שילוב של פטירת דודתה המאוד-אהובה, שערוריית ההטרדות המיניות של הרופא לארי נסאר והציפיות מרקיעות השחקים ממנה (ואגב: גם היא התבטאה באנושיות, בכנות ובענווה – מה שמוכיח שזהו החומר ממנו עשויים ספורטאים גדולים באמת). אפילו ניו-יורק טיימס שיגר מבזקים כאשר ספורטאים אמריקנים זכו בהישגים מרכזיים. אבל במדינות בהן הלאומנות ממלאת תפקיד פוליטי מרכזי, הלחץ כבד עוד יותר.

האם המחיר שווה את זה? אולי הגיע הזמן שהאולימפיאדה תהיה על בסיס אישי, לפחות במקצועות שאינם קבוצתיים. מה זה משנה האם השחיינית היא אוסטרלית או קנדית? מה זה חשוב האם הקופץ לגובה הוא קובני או צ'כי? הספורטאים הם מקצוענים, שברוב המדינות אינם זקוקים לממשלה ולפוליטיקאים משום שזוהי עבודתם. אם ההסתכלות על הזוכים תהיה במישור האישי, ייתכן שיפחתו המעשים הבלתי-אנושיים שמבצעים משטרים מסוימים כדי לראות את דגלם ולשמוע את המנונם כמה שיותר פעמים. אבל כל עוד מי שמארגן את האירועים הגדולים נותן אותם למדינות מושחתות ורצחניות כמו רוסיה, סין וקטאר – אין סיכוי שזה יקרה.

האם ההישגים הללו אמיתיים
נעליים ומסלול בלתי שוויוניים [צילום: צ'רלי רידל, AP]

כל עוד לספורטאי אחד יש נעליים משופרות ולאחר אין – לא ניתן לקיים תחרות ביניהם. זה היגיון ברור והגינות בסיסית. התחרות צריכה להיות על היכולת הטבעית, על האימונים, על הכושר הגופני, על העמידות הנפשית – ולא על תוספים מלאכותיים, בתוך הגוף או עליו

הספורט במאה ה-21 מתמודד עם אתגר חדש: משפרי ביצועים המצויים מחוץ לגופם של הספורטאים. זה החל בחליפות שחייה ייחודיות שהפחיתו את החיכוך עם המים, נמשך בנעלי ריצה המספקות יותר תאוצה והגיע למסלול החדשני באצטדיון האולימפי בטוקיו. מה שמעלה את השאלה, האם הספורט הוא הוגן והאם רק הכישרון והאימונים הם הקובעים, או שמא אנחנו עדים להתערבות המעוותת את התוצאות.

התשובה הפשוטה היא כנראה הנכונה: אכן כך, ויש לקבוע כללים ברורים של מה מותר ומה אסור, אלו תוצאות יוכרו ואלו לא. בדיוק כשם שרוח גבית של למעלה משני מטרים בשנייה מונעת הכרה בתוצאה לצורך רישום שיא. בדיוק כשם שאין שיא עולם בריצת מרתון, כי התנאים בכל מרוץ שונים זה מזה. יתרה מזאת: כל עוד לספורטאי אחד יש נעליים משופרות ולאחר אין – לא ניתן לקיים תחרות ביניהם. זה היגיון ברור והגינות בסיסית. התחרות צריכה להיות על היכולת הטבעית, על האימונים, על הכושר הגופני, על העמידות הנפשית – ולא על תוספים מלאכותיים, בתוך הגוף או עליו.

בשולי הדברים, ראוי בהחלט לחשוב על ההכרה בכמה מקצועות ספורט. בלי לקלקל לנו את חגיגות המדליות של אשרם ודולגופיאט, יש היגיון בטענה שספורט חייב להיות מדיד בדקות, במטרים, בקילוגרמים, בספירה עד עשר, בקו השער, בסל. מקצועות בהם השיפוט נעשה בידי בני אדם, על-פי כללים מדוקדקים ככל שיהיו, הוא הרבה פחות ברור להכרעה. לצד זאת, יש מקצועות שהם סכנת נפשות ברורה ומיידית, ואין להם מקום במאה ה-21: איגרוף, מירוצי מכוניות, מירוצי אופנועים, פוטבול. אנחנו לא באימפריה הרומית והמתמודדים אינם גלדיאטורים האמורים לשפוך את דמם לקול תרועות ההמון.

בלי תחרותיות - זה לא ספורט
18 אליפויות, תשע ברציפות [צילום: מרטין שניידר, AP]

מאז שנת 2000 זכו רק שמונה קבוצות בליגת האלופות; ריאל מדריד זכתה בו חמש פעמים, וברצלונה – ארבע פעמים. שתי הקבוצות הללו זכו ב-17 מתוך 21 האליפויות האחרונות בספרד. בפרמייר ליג האנגלית היו שש אלופות שונות, כאשר ארבע מהן זכו יחדיו ב-19 אליפויות. בצרפת היו שמונה אלופות, אבל סן-ז'רמן זכתה בשבע מתוך תשע השנים האחרונות. ארבע קבוצות איטלקיות בלבד זכו באליפות במאה ה-21, כאשר יובנטוס קטפה שמונה מהן ובתוכן שבע אליפויות רצופות

נעבור לאירוע הספורט הגדול השני של 2021: מעברו של לאו מסי מברצלונה לפריס סן-ז'רמן. ברגע בו הודיעה ברצלונה שהכדורגל הטוב ביותר בעולם לא ימשיך אצלה, היו שתי מועמדות יחידות לקלוט אותו: PSJ ומנצ'סטר סיטי. למה? כי הן היחידות שיכולות להרשות לעצמן לשלם מיד את הסכום שיעלה לרכוש את שירותיו של מסי – כ-100 מיליון אירו.

אם הנעליים, בגדי הים והמסלולים הופכים את הספורט לבלתי שוויוני ברמת הפרט, הכסף הגדול הופך אותו לכזה ברמת הקבוצות, במיוחד בכדורגל האירופי. הדבר ברור לחלוטין כאשר בודקים את הנתונים. מאז שנת 2000 זכו רק שמונה קבוצות בליגת האלופות, המפעל היוקרתי ביותר בעולם לקבוצות; ריאל מדריד זכתה בו חמש פעמים, וברצלונה – ארבע פעמים. שתי הקבוצות הללו זכו ב-17 מתוך 21 האליפויות האחרונות בספרד. בפרמייר ליג האנגלית היו שש אלופות שונות, כאשר ארבע מהן זכו יחדיו ב-19 אליפויות (ארסנל, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי). בצרפת היו שמונה אלופות, אבל סן-ז'רמן זכתה בשבע מתוך תשע השנים האחרונות. ארבע קבוצות איטלקיות בלבד זכו באליפות במאה ה-21, כאשר יובנטוס קטפה שמונה מהן ובתוכן שבע אליפויות רצופות. בגרמניה היו רק שלוש אלופות; באיירן מינכן זכתה 18 פעמים, מתוכן תשע פעמים ברציפות.

בארה"ב המצב הרבה יותר טוב, כנראה בשל כללים המיועדים להגביר את התחרותיות: תקרות שכר, יתרון לקבוצות החלשות בקליטת כוכבים צעירים. המסורת התחרותית האמריקנית עושה גם היא את שלה. מעניין לציין, שדווקא בליגת הכדורסל NBA – המוצגת כמופת לשוויוניות – המצב דומה לכדורגל האירופי: שש אלופות בלבד מאז תחילת המאה. לעומת זאת, בפוטבול היו 12 אלופות שונות, ובבייסבול – לא פחות מ-13.

התחרותיות היא העומדת בלב-ליבו של הספורט המקצועי (להבדיל מהספורט העממי). כל הרעיון הוא ששתי קבוצות מציבות 11 כדורסלנים, חמישה כדורסלנים, שישה כדורעפנים וכן הלאה. ברור שאין שוויון, ברור שיש שחקנים טובים יותר וברור שיש קבוצות חזקות יותר. זה בסדר גמור, כי גם זה חלק מהתחרות. אבל יש פער גדול מאוד בין זה לבין המצב בו לקבוצות בודדות יש כל כך הרבה כסף, עד שלמעט מקרים חריגים ונדירים – התחרות האמיתית היא ביניהן, ולכל השאר נותר להיות בשר תותחים ואולי לגרד כמה פירורים. זה לא ספורט.

הסכומים הללו בלתי סבירים
ריאל מדריד. 250 מיליון אירו [צילום: פבלו מורנו, AP]

לא צריך להיות סוציאליסט כדי להרגיש שמשהו כאן מאוד לא בסדר. נכון, העולם תמיד היה מטורף בנושא השכר: רופאים מקבלים כל החיים פחות ממה שכוכב קולנוע מקבל תמורת סרט אחד. אבל מה שקורה בשנים האחרונות בכדורגל האירופי ובכדורסל ובפוטבול האמריקניים, עובר כל גבול של היגיון וסבירות

בעקבות מעברו של מסי לפריז סן-ז'רמן, אשר תשלם לו 30 מיליון אירו בשנה – עלות מעסיק של 63 מיליון אירו – תקציב השכר שלה זינק ל-302 מיליון אירו בשנה, הסכום הגבוה ביותר בעולם. שבע מתוך עשר קבוצות הספורט בעלות תקציב השכר הגבוה ביותר, הן קבוצות כדורגל אירופיות: ריאל מדריד (250 מיליון אירו), מנצ'סטר יונייטד (237 מיליון אירו), ברצלונה (230 מיליון אירו), יובנטוס (217 מיליון אירו), באיירן מינכן (195 מיליון אירו) וצ'לסי (192 מיליון אירו). האחרות הן קבוצות אמריקניות: לוס אנג'לס דודג'רס (בייסבול, 227 מיליון אירו), דאלאס קאובויז (פוטבול, 186 מיליון אירו) וקליבלנד בראונס (פוטבול, 185 מיליון אירו).

עשר הקבוצות הללו לבדן מוציאות מדי שנה 2.22 מיליארד אירו לשכר, ועל זה יש להוסיף את כל ההוצאות האחרות. וזה עוד לא הכל: הסכומים הללו אינם כוללים את התשלומים לרכישת שחקנים, המגיעים למיליוני אירו בודדים תמורת שחקנים ישראלים (למשל), עולים לעשרות מיליוני אירו ברוב ההעברות של קבוצות הצמרת באירופה וממריאים לתשע ספרות כאשר מדובר בכוכבים (מסי הגיע חינם כי סיים את חוזהו בברצלונה).

לא צריך להיות סוציאליסט כדי להרגיש שמשהו כאן מאוד לא בסדר. נכון, העולם תמיד היה מטורף בנושא השכר: רופאים מקבלים כל החיים פחות ממה שכוכב קולנוע מקבל תמורת סרט אחד. אבל מה שקורה בשנים האחרונות בכדורגל האירופי ובכדורסל ובפוטבול האמריקניים, עובר כל גבול של היגיון וסבירות. תקרות שכר בארה"ב, פייר פליי באירופה – כל אלו אינם עוצרים את הטירוף. אמנם, כפי שראינו, הכללים האמריקניים מבטיחים יותר תחרותיות – אבל הם אינם מונעים שפיכת סכומים אדירים בתחום שבסופו של דבר הוא רק בידור, לא יותר מזה.

כמה זה עולה לציבור
151-38 אירו לחולצה [צילום: פרנסואה מורי, AP]

2.2 מיליארד דולר שולמו תמורת הזכויות של ליגת האלופות לשנים 2024-2021, זכויות הפרמייר ליג האנגלית לשנים 2015-2021 נמכרו תמורת 7 מיליארד ליש"ט; הכנסות קבוצות לה-ליגה הספרדית משידורי עונת 2019/20 היו 1.3 מיליארד אירו. מובן שאת זה מכסים הצופים ברחבי העולם

לכאורה, כל עוד בעלי הקבוצות מוכנים להוציא כסף ולהביא את הכוכבים הגדולים – זה עניינם (אם נשים בצד את התחרותיות). אבל זה ממש לא כך. הקבוצות אמורות לממן את עצמן, ודאי לפי חוקי ה"פייר פליי" של הכדורגל האירופי, ועליהן להניב הכנסות מן הציבור. חלק משמעותי מן הכסף מגיע מזכויות שידור: 2.2 מיליארד דולר שולמו תמורת הזכויות של ליגת האלופות לשנים 2024-2021, זכויות הפרמייר ליג האנגלית לשנים 2015-2021 נמכרו תמורת 7 מיליארד ליש"ט; הכנסות קבוצות לה-ליגה הספרדית משידורי עונת 2019/20 היו 1.3 מיליארד אירו. מובן שאת זה מכסים הצופים ברחבי העולם.

מקור הכנסה מרכזי נוסף הוא מכירת מוצרי הקבוצות, במיוחד חולצות. אלו של מסי נמכרות כעת בידי פריז סן-ז'רמן ב-151-38 אירו; של ניימאר, הכוכב הגדול עד הגעתו של מסי – ב-113-38 אירו. ברצלונה ממשיכה למכור חולצות של מסי ב-160-70 אירו. ויש הרבה יותר מאשר חולצות, הן של שחקנים בודדים והן של המועדון כולו. מזכרות רבות נמכרות בימי המשחקים עצמם; אני קניתי כדוריד של ברצלונה לפני משחק של קבוצת הכדורגל בקאמפ נואו.

ומה עם ההכנסות ממכירת כרטיסים? המחירים ממריאים, במיוחד בכדורגל האירופי, כפי שניתן לראות בטבלה המצורפת. נכון שבדקנו משחקים מרכזיים, אך גם הכרטיסים למשחקים שגרתיים עולים עשרות אירו. זהו ההיבט המקומם ביותר של עסקי הספורט המודרניים: רבים מן האוהדים מן השורה, שהם הנלהבים ביותר והנאמנים ביותר, אינם יכולים להרשות לעצמם לצפות במשחקי קבוצותיהם. גם כאן, הספורט מאבד חלק ניכר מטעמו ומן ההצדקה לקיומו.

מחירי הכרטיסים לאירועי ספורט מרכזיים
הענף
המשחק
התאריך
טווח המחירים
כדורגל אירופי
טוטנהאם - צ'לסי (אנגליה)
15.8.21
345-100 ליש"ט

צ'לסי - ארסנל (אנגליה)
22.8.21
595-115 ליש"ט

יובנטוס - מילאן (איטליה)
19.9.21
325-145 אירו

ולנסיה - ריאל מדריד (ספרד)
19.9.21
245-95 אירו
פוטבול אמריקני
ניו אינגלנד - וושינגטון
12.8.21
114-14 דולר

דטרויט - בופאלו
13.8.21
113-13 דולר

בולטימור - ניו אורלינס
14.8.21
89-9 דולר
בייסבול אמריקני
וושינגטון - אטלנטה
13.8.21
385-13 דולר

ניו-יורק ינקיז - לוס אנג'לס
16.8.21
285-15 דולר

שיקאגו - טקסס
21.8.21
415-36 דולר
לשם השוואה: מחירו של לחם לבן רגיל (500 גרם) הוא 2.73 דולרים בארה"ב; 1.82 דולר באיטליה; 1.35 דולר בבריטניה; ו-1.17 דולר בספרד.
תאריך:  13/08/2021   |   עודכן:  13/08/2021
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הספורט העולמי מאבד חלק ניכר מערכו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
13/08/21 09:17
 
אהוד פרלסמן
14/08/21 10:38
פורום: אולימפיאדת טוקיו כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אולימפיאדת טוקיו
עם תום המשחקים האולימפיים בטוקיו, נחתה הבוקר (יום ד', 11.8.21) בישראל לינוי אשרם, זוכת מדליית הזהב בהתעמלות אומנותית. אשרם חזרה מטוקיו יחד עם כל נבחרת ההתעמלות האומנותית.
11/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
טכס הנעילה של אולימפיאדת טוקיו היה סיום מר-מתוק למשחקים מורכבים. רוב הספורטאים לא השתתפו בטקס, כי הכללים קבעו שעליהם לעזוב את יפן בתוך 48 שעות מתום התחרות בה התמודדו. האיסור על נוכחות קהל הוביל לכך שהמשחקים לא הזכירו במאומה את החוויה המחשמלת שתכננה יפן, ולצד זאת – הם סיפקו אתנחתה נחוצה במיוחד של הנאה והישגים לצופים ברחבי העולם המותשים מן הקורונה, אומר וושינגטון פוסט.
10/08/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אולימפיאדת טוקיו כנראה הצליחה לחמוק מהסכנה של הפיכתה לאירוע סופר-הדבקה בקורונה – אומרים מומחים לניוזוויק (7.8.21), ערב נעילת המשחקים. נכון ל-6 באוגוסט, רק 350 איש בכפר האולימפי אובחנו כחיוביים לקורונה, בעוד טוקיו מצויה במצב חירום בשל המגיפה וזן הדלתא משתולל ברחבי העולם. בשבוע שעבר (5.8.21) נרשם בטוקיו מספר שיא של 5,000 מקרים חדשים ביום ושיעור הבדיקות החיוביות הגיע ל-20% - כפליים מאשר לפני המשחקים.
08/08/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
המפלגות החרדיות הנמצאות באופוזיציה מותחות ביקורת על ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, לאחר שחילל את השבת ופרסם במהלכה הודעת ברכה על זכיית המתעמלת לינוי אשרם במדליית הזהב.
07/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
היסטוריה ישראלית בהתעמלות אומנותית במשחקים האולימפיים בטוקיו: בתום ארבעת הסיבובים הראשונים בגמר הקרב רב, זכתה המתעמלת האומנותית, לינוי אשרם, במדליית זהב בגמר הקרב רב. אשרם קיבלה ציון של 23.300 בתרגיל הסרט האחרון לגמר, וסיימה את הופעותיה עם 107.800 נקודות. היא הובילה גם בשלב השלישי של גמר הקרב רב עם תרגיל האלות, שבו זכתה בציון של 28.650. בתרגילי החישוק והכדור הובילה במקומות הראשונים, כאשר קיבלה 27.550 ו-28.300 בהתאמה. במדליית כסף זכתה המתעמלת דינה אברינה זסיימה עם ציון גכולל של 107.650, את מדליית הארד לקחה אלינה הרנסקו, שזכתה ל-102.700 נקודות.
07/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il