|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

ניו-יורק טיימס על שאלה הממתינה למענה

קורונה ארוכה בקרב מחוסנים?

מיעוט מקרי הקורונה בקרב מחוסנים גורם לכך שאין מידע של ממש על האפשרות שהם יסבלו מתסמינים לטווח ארוך; ייתכן שבחודשים הקרובים יהיה יותר מידע
18/08/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הנתונים היחידים עם מישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

למרות הדאגות מפני זן הדלתא, ברור שהחיסונים מעניקים הגנה מפני אשפוז ותמותה; ושאם מחוסנים נדבקים, הם חולים בצורה קלה ולעיתים ללא תסמינים. אלו בשורות טובות, אבל עדיין אין תשובה לשאלה גדולה אחת – מציין ניו-יורק טיימס: מה הסכנה שמחוסנים שנדבקים יסבלו מקורונה לטווח ארוך, דהיינו תסמינים מתמשכים?

רוב חולי הקורונה מחלימים בתוך שבועות בודדים, אבל אצל מיעוט התסמינים עלולים להימשך שבועות ואפילו חודשים – גם אם לא חלו בצורה קשה. נגיפים נוספים, כמו שפעת, עלולים גם הם להוביל לתסמינים ארוכי טווח, אך נראה שבמקרה של הקורונה התופעה נפוצה יותר; מחקרים מצביעים על כך ש-10%-30% מחולי הקורונה המבוגרים סובלים ממנה. אבל רוב המידע על קורונה ארוכה הוא מהתקופה שלפני החיסונים.

רוב המידע על קורונה ארוכה הוא ממחקר יחיד שהתקיים בישראל בקרב עובדי רפואה מחוסנים שחלו בקורונה. מבין 36 חולים, לשבעה (19%) היו תסמינים לאחר שישה שבועות, כולל אובדן חוש הריח, שיעולים או קשיי נשימה. אבל עורכי המחקר בראשותה של ד"ר גילי רגב-יוחאי אומרים, שהוא לא נועד להאריך את סיכון הקורונה הארוכה. הטיימס אומר כי המחקר מוכיח שתיתכן קורונה ארוכה גם בקרב מחוסנים – אבל לא ברור מהו היקף התופעה.

כמה מדענים ורופאים מביעים תסכול מהעדר מידע על קורונה ארוכה בקרב מחוסנים. אחת הסיבות למידע המועט היא שהמרכז לבקרת מחלות אסף מידע ברמה הלאומית על קורונה ארוכה במשך ארבעה חודשים בלבד, לפני שהפסיק את האיסוף בחודש מאי. כעת המרכז עוקב אחרי קורונה ארוכה רק במקרים המגיעים לכדי אשפוז. מנהלת המרכז, רושל ולנסקי, הסבירה בחודש שעבר, כי הוא אוסף מידע נרחב אחר והבטיחה שיש מעקב גם אחרי הקורונה הארוכה ותוצאותיו יפורסמו בקרוב.

מבחינה מסוימת, העובדה שאנו יודעים כה מעט על קורונה ארוכה בקרב מחוסנים היא בשורה טובה – משום שהדבר מלמד על כך שאין מקרים רבים כאלה. ייתכן שבעתיד הקרוב יהיה יותר מידע, כאשר זן הדלתא גורם ליותר מקרים וכנראה גם ליותר מקרים בקרב מחוסנים. אם הללו יפתחו תסמינים ארוכי טווח, הם יגיעו בחודשים הקרובים לרופאיהם. וישנה כמובן האמת הפשוטה והברורה: ככל שיהיו פחות מקרי קורונה – בעזרת חיסונים ומסיכות – יהיו פחות מקרי קורונה ארוכה.

תאריך:  18/08/21   |   עודכן:  18/08/21
איתמר לוין
+"הופעל גיוס חריג לפעילות בפיקוד העורף"
23:11 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אלפי משרתי מילואים - חלקם הגדול חובשים - קיבלו צו מילואים חריג שלפיו עליהם להתייצב ממחר לשירות מילואים לצורך ביצוע מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדי הגנים ובתי הספר היסודיים  ▪  המבצע צפוי להימשך לפחות שבועיים
([צילום: דו"צ])
+פארקים וגני חיות הוחרגו מהתו הירוק
19:59 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה את תקנות הקורונה עד ליום חמישי הבא  ▪  מחובת הצגת תו ירוק הוחרגו פארקים, שמורות טבע, גני חיות והספארי
(חובת התו הירוק לא תמנע מפגש עם הקרנפים בספארי [צילום: טיבור יגר])
[צילום: ערוץ כנסת]
+"אל תקשיבו לפייק ניוז, החיסונים עובדים"
19:43 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר כי הוא מעוניין להימנע מהטלת סגר, משום שהסגרים שהוטלו בישראל בשנה החולפת עלו למשק 200 מיליארד שקל  ▪  הצהיר על יעד של רבע מיליון בדיקות קורונה יומיות  ▪  "לא כל העולם הוא בפריזמה של הקורונה. בעיני - גם פרנסה וכלכלה זה חיי אדם"
(בנט במסיבת העיתונאים הערב [צילום: קובי גדעון, לע"מ])
+הערכה: 15% מהתלמידים יימצאו בעלי נוגדנים
19:21 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על פי ההערכה בפיקוד העורף ובמשרד החינוך, צפויה היענות של הורים לכ-70% מכלל התלמידים למבצע הבדיקות הסרולוגיות שיתקיים במשך כשבועיים ושבמסגרתו ניתן לבדוק 1.4 ילדים שלא ידוע כי חלו בעבר בקורונה
([צילום: קובי גדעון, פלאש 90])
+מדד המחוסנים בבי"ס השתנה: לפי ממוצע שכבתי
18:15 18/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מתווה פתיחת שנת הלימודים השתנה וייתכן שעוד יספיק להשתנות שוב לפני שתיפתח שנת הלימודים ב-1 בספטמבר  ▪  מדידת אחוזי המחוסנים והמחלימים בכיתות ח' עד י"ב ברשויות אדומות תיעשה על-פי ממוצע שכבתי ולא על-פי הנתונים בכל כיתה
(האם תלמידי התיכון יחזרו לכיתות או יישארו בבית? [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90])
+ח״כ סופר לשרת החינוך: לדחות פתיחת שנת הלימודים ל-1.10
16:57 18/08/21  |  עידן יוסף
ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) פנה לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון בבקשה שתשקול את דחיית פתיחת שנת הלימודים ל-1.10 לאור התחלואה הגוברת והחשש שפתיחת שנת הלימודים ב-1.9 תביא להגדלת מספר המאומתים והחולים קשה.

״פתיחת שנת הלימודים בעוד חודש עשויה להגיע לאחר ירידה בתחלואה ועם מספר מחוסנים גדול יותר בהרבה״.

הוא ציין שבחודש ספטמבר ילמדו תלמידי ישראל כ-11 ימי לימוד כאשר בתווך נמצאים חגי תשרי.
+"איך ייתכן שהבדיקות לתו ירוק נערכות בקניונים שאין בהן צורך?"
16:19 18/08/21  |  עידן יוסף
טרם אישור התקנות שמחייבות תו ירוק לילדים ע"י הבדיקות, דורש מ"מ יו"ר ועדת החוקה הבהרות לגבי הפעלות התחנות לבדיקות. לדבריו, "חלק מהתחנות האלו נמצאים בתוך קניונים ובהם אין תו ירוק. אז איך ייתכן שבשביל להיכנס לבריכה, ילכו הילדים לקניון ששם אין דרישה לתו ירוק. אנחנו מערבבים אותם אם אותם אנשים ושוב אנו במעגל בלתי נגמר. אם לא נסדיר את סיפור הבדיקות, יהיה פה תוהו ובוהו! חייבים שיהיה פה מערך בדיקות נרחב עם שעות פתיחה מהבוקר. אי-אפשר להתחיל את הבדיקה מ-10 בבוקר".

יותם ארנוביץ, מוביל תחום בדיקות מהירות במשרד הבריאות, הגיב כי כעת החשבות והרכש של המשרד מעורבים כדי להגדיל את זמן ושהות הנבדקים במתחמים.
+משרד הבריאות מרחיב את פריסת עמדות הבידוק המהיר
15:34 18/08/21  |  עידן יוסף
בעקבות הביקוש הרב לבדיקות מהירות בכל רחבי המדינה, ובפרט באזור ת"א והמרכז, משרד הבריאות פועל להגדלת מספר תחנות הבידוק ולהרחבת הפריסה באזורים שבהם נרשם עומס חריג.

כמענה מיידי לאזור תל אביב והמרכז, סוכם לפני זמן קצר בין משרד הבריאות, מד״א ואיכילוב וול, כי עד להודעה אחרת מד"א יפעילו תחנות בידוק באזור ת״א והמרכז בנוסף לתחנות איכילוב וול. לפיכך, כל תחנות מד"א בכל רחבי מדינת ישראל, יספקו מעתה בדיקות מהירות לילדים בגיל 12-3 ומנועי חיסון ללא תשלום.

בסיכום בין משרד הבריאות לבין מד״א הוחלט כי ילדים בגיל 12-3 שנבדקו הבוקר (ד׳) בתחנות מד"א באזור ת״א והמרכז ונדרשו בשל כך לשלם בגין הבדיקה, יקבלו על כך החזר מלא ממד"א.
+בן 29 במצב קריטי לאחר שלא חוסן לקורונה
14:06 18/08/21  |  
חולה קורונה בן 29 במצב קריטי לאחר שפונה לבית החולים הדסה כשהוא סובל ממצוקת נשימה. החולה לא חוסן.
+דיון קבינט הקורונה במערכת החינוך - רק בשבוע הבא
14:00 18/08/21  |  עידן יוסף
לבקשת שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, החליט ראש הממשלה, נפתלי בנט, לכנס את ועדת השרים לענייני התמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) לדיון מסכם בעניין מערכת החינוך, בו תתקבל הכרעה בכלל הסוגיות וההיבטים.

הדיון יתקיים בתחילת השבוע הבא. המועד המדויק ייקבע בהמשך. בדיון ישתתפו לבקשת השרה מומחים, אנשי מקצוע ונציגי ארגוני המורים וההורים, זאת על-מנת לדון באופן יסודי ומעמיק בנושאים שעל סדר היום ובמתווים השונים שהוצעו.

ההחלטה שתתקבל בדיון תהיה מחייבת לכלל חברי הממשלה.
+האוצר: המדינה לא יכולה לממן את הבדיקות וגם לפצות עסקים
13:35 18/08/21  |  עידן יוסף
נועה שוקרון, אחראית קורונה באגף התקציבים במשרד האוצר, אמרה בוועדת החוקה כי "נעשו הרבה מאמצים להגיע למתווה הנוכחי שאיננו סגר. המתווה מאפשר למקומות להיות פתוחים ללא הגבלה של מרחק או כמות אנשים. הדרישה של התו ירוק סבירה ביותר. לגבי ילדים בגלל שאינם ברי חיסון, אנו מאפשרים גם עבור פעילות פנאי, מימון של המדינה לבדיקות וכל זה כדי לאפשר למשק שיהיה פתוח. לא יהיה מצב שגם אנחנו לא מגבילים את המשק וגם יהיה ניתן פיצוי לבעלי עסקים".
[צילום: דוברות הכנסת]
+מנכ"ל איגוד המסעדות: אנחנו מקדמי המכירות של החיסונים
13:14 18/08/21  |  עידן יוסף
מנכ"ל איגוד המסעדות, שי ברמן, בוועדת החוקה: "התקנות האלה הן הזיה. אין מילה אחרת. מה שיקרה מחר שאנשים יחטפו קנסות של עשרות אלפי שח. יהיו ריבים עם פקחים ושוטרים, אנשים גם ככה על הקצה. ואיש לא מפעיל שיקול דעת כדי לעצור את זה לפני שצוללים לתהום. הבנו שאנחנו מקדמי המכירות של החיסונים. זה לא שאני נגד, אני בעד חיסונים. אבל לא על הגב שלנו".
[צילום: דוברות הכנסת]
+מנכ"ל גן החיות התנכי: "מי שהגיע בריא, יכול לצאת חולה"
12:31 18/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

[צילום: דוברות הכנסת]
+"הגבלת תו ירוק לילדים מתחת גיל 12 - סגר בפועל למתחמי האטרקציות"
12:23 18/08/21  |  עידן יוסף
אופיר מילר מהתאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל, ביקש מחברי ועדת חוקה לדחות את הרכיב בתקנות שמחייב תו ירוק לילדים מתחת גיל 12. לדבריו, "לפחות יש לתת שבוע קודם כל כדי שנראה איך מתנהל ועובד מערך הבדיקות ורק אחרי זה לעשות את ה'סגר' הזה עלינו. משרד האוצר לא אמר בכלל איך מפצים את כל בעלי האטרקציות שברור שעם אישור התקנות ייפגע".
[צילום: דוברות הכנסת]
+פרופ' אש חתם על הצו המאפשר חיסונים בבתי הספר
11:54 18/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במשרד החינוך אומרים כי מדובר בצו טכני ולא בחיוב לחסן בשעות אלה  ▪  המשנה ליועמ"ש לגל"צ: "המשרד לא כפוף לשרת החינוך"  ▪  קבינט הקורונה צפוי להתכנס בראשון לדיון בפתיחת שנת הלימודים
(פרופ' נחמן אש [צילום: משרד הבריאות])
+פרויקטור הקורונה: "אנחנו במלחמה"
10:18 18/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
143,166 נבדקו אתמול לגילוי הנגיף, אחוז החיוביים עומד על 5.60%  ▪  אתמול אובחנו 7,832 חולים חדשים, 578 במצב קשה  ▪  ועדת חוקה דנה בתקנות הקורונה החדשות  ▪  מהיום הבדיקות בגילאי 12-3 יהיו במימון המדינה  ▪  המשנה ליועמ"ש: "הצו שיאפשר חיסונים בבתי ספר ייחתם בשעות הקרובות"
(התו הירוק המרוחב נכנס לתוקף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קורונה ארוכה בקרב מחוסנים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מנכ"ל גן החיות התנכי, זיו איילון, אמר בוועדת החוקה לקראת אישור תקנות הקורונה שמחייבות מהיום בדיקות שליליות עבור ילדים מתחת גיל 12 שנכנסים לאטרקציות.
18/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, חתם (יום ד', 18.8.21) על הצו המאפשר מתן חיסונים בבתי הספר. ההחלטת המנכ"ל התקבלה למרות התנגדות שרת החינוך, ח"כ יפעת שאשא-ביטון כי החיסונים לא יעשו בשעות הלימודים. השרה אף כינתה זאת כ"פשע", וטענה כי התלמידים לא צריכים לעמוד בלחצים חברתיים להתחסן, וההחלטה צריכה להיות בידי ההורים.
18/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
7,832 בני אדם אובחנו אתמול בנגיף הקורונה - כך מעדכן (יום ד', 18.8.21) משרד הבריאות. מספרם של החולים במצב קשה עומד על 578, בהם 104 מונשמים. 143,166 נבדקו אתמול לגילוי הנגיף, אחוז החיוביים עומד על 5.60%. 6,708 חולים בנגיף נפטרו מפרוץ המגפה.
18/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
הקורונה שוב הופכת את הנסיעה הבינלאומית לנחלתם של בודדים. כניסות תיירים בעולם כולו צנחו ב-85% ביחס לערב המגיפה. קרוב לשליש מהגבולות עודם סגורים, ורבים אחרים פתוחים רק למחוסנים או למי שמציגים בדיקות שליליות. אקונומיסט טוען שהגיע הזמן לחשוב אחרת.
18/08/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בחצות (יום ד', 18.8.21) נכנסה לתוקף שורה של הגבלות קורונה, אך משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות לא פרסמו הודעה מסודרת בעניין.
18/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il