|
6 שעות בלבד [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
מצער, שאחת החוליות החלשות במשרד החינוך הופרטה. בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך שנת 1977 בתקופת כהונתו של שר החינוך זבולון המר נקבעו כללי הסיוע, שיש להעניק בלימודים לילדים חולים. כל ילד שנבצר ממנו להגיע לבית הספר תקופה ארוכה מפאת מחלה או אשפוז בבית חולים, ועקב כך נעדר ימים רבים מבית הספר, קיבל מענה מתאים מטעם משרד החינוך. המענה המתאים התבטא בראש ובראשונה במספר שעות ההוראה שקיבל ילד המרותק למיטת חוליו.
משרד החינוך הקציב 18 שעות הוראה לכל תלמיד בבית הספר היסודי ו-20 שעות בבית הספר התיכון, שהיה מאושפז בבית החולים. המורים, שלימדו בבתי החולים או הגיעו לבתי הילדים החולים, היו עובדי משרד החינוך, שזכו לכל התנאים של מורה במשרד החינוך.
מחפירה ההתדרדרות בנושא הסיוע הלימודי לילדים חולים. בתקופת זבולון המר, מראשי המפד"ל ניתן לקבוע שילד חולה קיבל את הסיוע הנדרש. בתקופת שר החינוך רפי פרץ, מראשי "ימינה" חלה הפחתה ניכרת של שעות הלימוד לילד חולה בבית ספר יסודי. ההפחתה התבטאה מ-18 שעות הוראה לילד בשנת 1977 ל-6 שעות הוראה בשנת 2020.
המורה המגיע כיום לילד החולה הוא מורה המועסק על בסיס שכר שעתי על-ידי חברה פרטית, לעומת מורה ממערכת החינוך, שהועסק ישירות על-ידי משרד החינוך ללא תיווך עושק של חברה פרטית. הפגיעה היא בראש ובראשונה בילד המרותק למיטת חוליו. חבריו הבריאים לכתה זוכים בכתות הגבוהות ל-35 שעות הוראה, והוא הילד החולה יזכה לפירורי שעות.
מצערת העובדה, שדווקא חוליה חלשה ביותר במערכת החינוך הופרטה, וגם במיטת סדום מופרטת מפחיתים שעות הוראה מתלמידים חולים. קרה משהו לא טוב במערכת החינוך מימי זבולון המר כשר החינוך לימינו אלה. לצערי, שרת החינוך לא מצאה לנכון להתפנות לנושא הנידון. ילדים המרותקים למיטות חוליים והוריהם עומדים חסרי אונים מול מציאות של הוראה מופרטת.
מצער, שנדבך חינוכי שיצק שר החינוך זבולון המר בשנת 1977 נופץ במהלך השנים ואין מי שיעשה אפילו צעד קטן להחזיר את העטרה שנגזלה. לא ייתכן שילד חולה יקבל 6 שעות הוראה שבועיות ממורה המועסק על בסיס של שכר שעתי, שבושה בכלל לציינו.