|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

החלטת ה-FDA - נרחבת מן ההמלצה שהוגשה לו

חיסוני דחף לעשרות מיליוני אמריקנים

המנה השלישית תינתן לקבוצות נרחבות מבין מי שקיבלו את חיסוני פייזר לפני לפחות שישה חודשים: בני 65 ומעלה, בעלי מחלות רקע ומי שמצויים בסכנת הידבקות בשל עבודתם ההמלצה חלה בין היתר על כל העובדים בשירותי הרפואה, עובדי רווחה, צוותי הוראה ומוכרים בחנויות מזון טרם ברור האם הכוונה גם ל-60% מן האמריקנים הסובלים מהשמנת יתר וממחלות רקע אחרות, או רק לבעלי מערכת חיסונית מוחלשת
23/09/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
קיבלה אישור חירום [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הנה האמת על חיסוני הקורונה
איתמר לוין
הטענות של מי שאינם מתחסנים נגד הקורונה נובעות במקרה הטוב מחוסר ידיעה, ובמקרה הגרוע ממתן אמון ב"מקורות" המפזרים מידע מטעה ואף שקרי * בפועל, הם מסכנים את בריאותם, רווחתם וחייהם של הסובבים אותם - וכך צריך להיות היחס כלפיהם * הנה העובדות לאמיתן, כפי שאספנו אותן עבורכם מאתר ארגון הבריאות העולמי, ממיטב העיתונות הזרה ומן השכל הישר
לרשימה המלאה

מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (ה-FDA) אישר (יום ה', 23.9.21) הענקת מנה שלישית של חיסון הקורונה מתוצרת פייזר לעשרות מיליוני אמריקנים. המועצה המייעצת של המינהל המליצה בסוף השבוע שעבר להעניק את המנה השלישית רק לבני 65 ומעלה, אך המינהל עצמו קבע שיש להעניק אותה גם לכל המצויים בסכנת הידבקות בשל עבודתם ולבעלי מחלות רקע.

זריקות הדחף יינתנו למי שהתחסנו לפני שישה חודשים ומעלה, מה שמלמד על הצורך בהן לאחר פרק זמן זה, בשל הירידה בכמות הנוגדנים בדם (כפי שמתרחש בחיסונים רבים). מאחר שמבצע החיסונים בארה"ב החל מספר חודשים לאחר ישראל וצבר תאוצה בצורה איטית יחסית, ייתכן שה-FDA ירחיב בחודשים הקרובים את המלצתו לכלל המחוסנים, כפי שנעשה בישראל. כבר ההמלצה הנוכחית מדברת כאמור על עשרות מיליונים: המנהלת בפועל של ה-FDA, ג'נט וודקוק, אמרה לאחר ההחלטה, כי מדובר לא רק בעובדי רפואה (כולל הצוותים המינהליים), אלא גם בעובדי רווחה, צוותי הוראה, מוכרים בחנויות מזון, אסירים, דרי מעונות לחסרי בית ועוד.

אם מנות הדחף יוענקו לכל הסובלים ממחלות רקע, הרי שמדובר בשיעור ניכר מן האוכלוסייה האמריקנית: 60% מן האמריקנים מצויים בעודף משקל ובמצבים בריאותיים כרוניים אחרים המגדילים את סכנת הידבקותם בקורונה. עם זאת, בשלב זה טרם ברור האם הכוונה גם אליהם, או רק לבעלי מערכות חיסון מוחלשות כגון חולי סרטן. פייזר ביקשה אישור להעניק את מנות הדחף לכל בני ה-16 ומעלה שהתחסנו לפני שישה חודשים ויותר. בשלב זה, היא קיבלה כאמור אישור מוגבל מבחינת אוכלוסיית היעד, וגם אישור חירום ולא אישור מלא - אשר יינתן לאחר שייאספו נתונים על בטיחותה ויעילותה בפועל של המנה השלישית.

22 מיליון אמריקנים קיבלו את חיסוני פייזר לפני פחות שישה חודשים, וכמחציתם בני 65 ומעלה. המרכז לבקרת מחלות (ה-CDC) עשוי לפרסם כבר ביממה הקרובה את פרטי ההמלצות לגבי מתן מנת הדחף. ה-FDA אמור לאשר בקרוב את מתן מנת הדחף של חיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון (מנה שנייה) ומודרנה (מנה שלישית). פייזר גם עומדת לבקש רשמית אישור חירום למתן החיסונים לבני חמש עד 12, והמינהל צפוי לאשר את הבקשה בתוך שבועות אחדים.

ההחלטה הבוקר מביאה לקיצם שבועות ארוכים של מחלוקת בתוך ה-FDA והיא סוג של פשרה בין הדעות השונות. הנשיא ג'ו ביידן קרא באמצע החודש שעבר להעניק את זריקות הדחף לכל האמריקנים, אך בדרג המקצועי לא הייתה הסכמה על כך. חלק מאנשי המינהל התנגדו למתן המנה השלישית בצורה נרחבת, בין היתר בנימוק שיש להעביר תחילה מאות מיליוני מנות למדינות מתפתחות בהן שיעור המתחסנים הוא כמעט אפסי; ביידן הבטיח אתמול לתרום 500 מיליון מנות של פייזר למטרה זו. ארה"ב מצטרפת כעת לגרמניה, בריטניה, צרפת וישראל שכבר מעניקות את המנה השלישית.

תאריך:  23/09/21   |   עודכן:  23/09/21
איתמר לוין
+דיווח: תיאסר כניסת בני 12 שלא חוסנו במנת הדחף לבתיה"ס
19:30 23/09/21  |  עידן יוסף
תלמידים מעל גיל 12 שלא קיבלו מנה שלישית וחלפה יותר מחצי שנה מאז המנה השנייה - לא יוכלו להיכנס לבתי הספר (חדשות 12). בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדיווח.
+שיא בגל הרביעי: 202 מונשמים
19:24 23/09/21  |  עידן יוסף
4,314 מאומתים לקורונה במהלך היממה האחרונה. 713 חולים קשה, עד כה התאשפזו היום 81 חולים קשה (ממוצע חודשי - 86), מהם 202 מונשמים - שיא בגל הרביעי.

5.45% מהבדיקות היו חיוביות. 7,602 מתים, 499 רק בספטמבר, 15 אתמול.
+מכבי: החל הטיפול ברג׳נרון
14:39 23/09/21  |  עידן יוסף
חמישה חברי מכבי כבר החלו בקבלת הטיפול בתרופת רג'נרון. עוד מטופלים יקבלו את התרופה מחר. בתחילת השבוע יתרחב הטיפול ויגדל מספר המטופלים שיקבלו אותו בביתם או בבית החולים. מכבי פיתחה מודל מתוקף שמזהה את החולים המתאימים ביותר לטיפול ועל בסיסו מאותרים החולים המתאימים.
+פעמיים אריתמטיקה של שכחה
14:37 23/09/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אני חוזר למען הבהירות: ככל שהמצב הנוכחי של איום מתמיד מעזה על הריבונות הישראלית בנגב הצפוני-מערבי אינו מקובל הוא גבה מחיר דמים גדול יותר בעת שהתקיים גוש-קטיף
(גוש קטיף [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90])
+קורונה: זכות הציבור גוברת
14:34 23/09/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
הדברים הבאים הם האנטי-תזה למאמרו של דוד ארגז - "איך לא לנצח מגיפה", 20.9.2021, News1  ▪  נראה שארגז נמנה על האופוזיציה לחוגי משרד הבריאות ומערכת הרפואה הקונבנציונלית של מדינת ישראל  ▪  הוא מצפה שחוקי המדינה, באשר לתפקידי וסמכויות הממשלה ומשרד הבריאות, יהיו משועבדים בלעדית גם במשבר ובמצוקה קולקטיבית לזכויות הפרט, וכופר בזכות הקהילה להגנה עצמית אפקטיבית
(מיעוט פורע [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+לזכר קורבנות הקורונה
14:17 23/09/21  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

דגלים לבנים [צילום: פטריק סמנסקי/AP]
+אישום בזיוף תעודות מתחסן
13:24 23/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה: אדנרגה אלמייהו הציע למכירה ב"טיק-טוק" תעודות מתחסן מזויפות תמורת 200 שקל, ובין היתר מכר שתיים מהן לסוכן משטרתי; שלושה רוכשים מואשמים גם הם
(גם עבירות זיוף ומרמה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+פורום הגנים הפרטיים: לאמץ את מתווה הכיתה הירוקה
12:36 23/09/21  |  עידן יוסף
ראשי פורום הגנים הפרטיים חנן דגן, קרן אוחנה איוס ורותי יונה, בפנייה לקבינט הקורונה: "אמצו בהקדם את מתווה הכיתה הירוקה וצמצמו את כמות הבידודים במערכת החינוך. בחודש האחרון עשרות אלפי תלמידים נשלחו לבידוד, כאשר את חלקם ניתן היה למנוע באמצעות בדיקות PCR ואנטיגן.

"הנזקים הרגשיים, הנפשיים וחברתיים הולכים וגדלים מדי יום, חייבים להחיל את מתווה הכיתה הירוקה מיד לאחר סוכות ובכך לאפשר למידה רציפה, שחרור ההורים לצאת לעבודה ולמנוע את הפגיעה הכלכלית במשק. בלי הורים עובדים - אין משק מתפקד".
+זוהר: רבים עלולים למות בגלל ההחלטות המוזרות של בנט
11:43 23/09/21  |  עידן יוסף
ח״כ מיקי זוהר תוקף בטוויטר: ‏"חוסר במכונות אקמו זה לא רק מחדל אלא שערורייה בלתי נתפסת. ‏אנשים רבים עלולים למות בגלל ההחלטות המוזרות של בנט והממשלה הזו. ‏מספר המבודדים חסר תקדים והמשק ישלם על כך את המחיר. ‏הם בוחרים במודע להתעלם מסכנת המגיפה ומוסיפים חטא על פשע באוזלת ידם בכל מה שקשור להיערכות הבריאותית הנדרשת".
+מ-3 באוקטובר יוחמרו הגבלות הקורונה על עובדי הוראה
11:40 23/09/21  |  עידן יוסף
משרד החינוך למנהלי בתי הספר: מ-3 באוקטובר - עובד הוראה בלי תו ירוק או שלא הציג בדיקה שלילית לקורונה לא יוכל להיכנס למוסדות החינוך. בהודעה נכתב: "היעדרותו תיחשב היעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה".
+ה-FDA המליץ בחום -
על חיסונים, רק לא היום
10:22 23/09/21  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+פרופ' אש: אנחנו על הקצה באקמו
10:05 23/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קורא לצמצם את ההתקהלויות הגדולות, "ביניהן מגרשי הכדורגל, כך שבמתחם סגור לא יהיו מעל 400 איש ובמתחם פתוח - מעל 500"  ▪  משרד החינוך: עובדי הוראה לא מחוסנים - לא יקבלו שכר
(אש. שהמשק יישאר פתוח [צילום: לע"מ])
+הפדרל ריזרב מתכנן להפסיק את התמיכה במשק בשל הקורונה
06:40 23/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבנק המרכזי של ארה"ב רוכש אג"ח ממשלתיות ב-120 מיליארד דולר לחודש מאז פרוץ המגיפה ושומר על ריבית אפסית - אך עם ההתאוששות הכלכלית מן הקורונה, גוברים החששות מפני התפרצות אינפלציונית
(פאואל. רמז בבירור [צילום: ז'קלין מרטין, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיסוני דחף לעשרות מיליוני אמריקנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
חברת התעופה אל-על דורשת מן האוצר פיצוי מיידי בסך של 100 מיליון דולר, בדומה לפיצויים אחרים שהעניקה המדינה לעסקים שספגו הפסדים בתקופת משבר הקורונה. זאת, בטענה שפיצוי זה מגיע לה בגין הנזקים שנגרמו בשל החלטות המדינה לסגירת השמיים, להטלת בידוד על השבים לישראל מחוץ לארץ ובשל ביטול האישור לכניסת תיירים מחוסנים מ-1 ביולי השנה.
22/09/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, נפתלי בנט, מתכנן לקיים במשך שבועיים את מתווה החזרה ללימודים ולאחר מכן להחליט האם וכיצד לשנותו. כך עולה מדבריו בדיון מורחב שכינס (יום ד', 22.9.21), שבוע לפני חידוש הלימודים לאחר חופשות החגים. מדובר למעשה בפתיחה מחודשת של שנת הלימודים, שכן היא החלה שבוע בלבד לפני ראש השנה, והורים רבים - בעיקר לילדים בבתי הספר היסודיים - לא שלחו את ידיהם מחשש להידבקות בקורונה ולבידוד בתקופת החגים.
22/09/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
90% מבין חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה, לא חוסנו כלל או בשתי מנות בלבד - מסר היום (יום ד', 22.9.21) משרד הבריאות. משמעותו של נתון זה היא, כי החיסון מעניק הגנה של לפחות 90% מפני תחלואה קשה - שזוהי מטרתו המקורית. נתון זה עולה בקנה אחד עם אלו שפרסם לפני שבועיים המרכז לבקרת מחלות בארה"ב על יעילות חיסון פייזר, שהוא העיקרי הניתן בישראל: יעילות של 80% במניעת תחלואה קשה (בארה"ב ניתנות כעת שתי מנות בלבד).
22/09/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בבית שמש הובא למנוחת עולמים (יום ג', 21.9.21) פעיל השמאל החרדי, הרב אליהו קאופמן. בן 63 היה במותו. מאז שנת 2010 כתב קאופמן את הבלוג "יורה דעה" ב-News1, ומערכת האתר שולחת את תנחומיה לבני משפחתו.
21/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשל עיכוב בעיבוד הנתונים, טרם פורסמו (יום ג', 21.9.21) נתונים רשמיים של תחלואה. אולם מנתוני תחלואה לא רשמיים עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 8,675 מאומתים חדשים לקורונה, כאשר 2,530 מתוכם אובחנו מחצות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5%. כמו-כן, מספר החולים הקשים עומד על 707 בני אדם, מתוכם 188 מונשמים ו-40 שמחוברים למכשיר אקמו. בנוסף, מקדם הדבקה נותר נמוך מ-1 ועומד על 0.9.
21/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il