|   15:07:40
דלג
  יצחק הרצוג  
ח"כ, יו"ר האופוזיציה
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

התחייבתי למסע איחוי בין השברים

נאום נשיא המדינה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]
05/10/2021  |   יצחק הרצוג   |   נאומים   |   כנסת 24   |   תגובות
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

למצוא את המאחד
התחייבתי אז בפני הציבור הישראלי כולו לצאת אל מסע בין קווי השסע והשבר של החברה הישראלית, מסע שמטרתו למצוא את המאחד בתוך ההבדלים, את המאחה בין הקרעים; מסע המיועד למצוא מחדש אותנו, אזרחיות ואזרחים, קהילות ומגזרים, תרבויות וניגונים שונים, הפורטים את אותן תפילות וכמיהות לב, אותם חלומות ותקוות.

אדוני יושב-ראש הכנסת חבר הכנסת מיקי לוי; רעייתו נורית; ראש הממשלה נפתלי בנט; נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות; ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד; יושב-ראש האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו; שרים; חברי כנסת; קצין הכנסת; מזכירת הכנסת; מנכ"ל הכנסת; נציגי הוועדים האולימפיים והפראלימפיים; חברי המשלחת שלנו לאולימפיאדה ששבה עטורת מדליות והישגים; חברי המשלחת שלנו למשחקים הפראלימפיים ששבה אף היא עטורת מדליות והישגים; מכובדיי כולם; אזרחיות ואזרחי ישראל; לפני כשלושה חודשים נשאתי מולכם מעל בימה זו שבועת אמונים למלא בנאמנות ובאהבה את תפקידי כנשיא מדינת ישראל.

התחייבתי אז בפני הציבור הישראלי כולו לצאת אל מסע בין קווי השסע והשבר של החברה הישראלית, מסע שמטרתו למצוא את המאחד בתוך ההבדלים, את המאחה בין הקרעים; מסע המיועד למצוא מחדש אותנו, אזרחיות ואזרחים, קהילות ומגזרים, תרבויות וניגונים שונים, הפורטים את אותן תפילות וכמיהות לב, אותם חלומות ותקוות. תמונת חיים מורכבת ונדירה, שהיא היא מדינת ישראל היקרה שלנו, שלם הגדול מסך חלקיו.

אחד האנשים האמיצים שפגשתי בדרך הוא סמל ראשון משה אלמליח. כשהכרנו ביקשתי שיספר לי את הסיפור שלו, את המציאות המורכבת, ההתמודדויות היום-יומיות, האתגרים שבדרך, אלה שצלח ואלה שעדיין בפניו. כמו לא מעט בני נוער, שהיום-יום שלהם איננו פשוט ואיננו הוגן, אלה שלצערנו אינם זוכים לסיכוי אמיתי, גם משה הסתבך כנער והידרדר לעבריינות. המשך המדרון היה פרוס לפניו, אך ממש רגע לפני התהום משה החליט לבחור אחרת. הוא עבר הליך שיקומי יוצא דופן בכפר מלכישוע, התגייס לחוות השומר בצה"ל, שם השלים תעודת בגרות מלאה, ועבר בסופו של דבר לשרת בחטיבת גולני.

משה הוא היום חייל בן 22, סמל ראשון, לוחם מצטיין בחטיבת גולני. חייל למופת, אחראי ומסור, אח גדול לחבריו-לוחמיו בפלוגה, והוא מגלם את יכולתו של אדם לבחור מחדש בכל יום לכפר, לתקן, לשנות, כי משה לא רק קיבל הזדמנות שנייה, הוא גם בחר לקחת אותה בידיים כדי לבנות לעצמו חיים טובים יותר.

מכובדיי, היום בפתח המושב השני של הכנסת ה-24, יותר מאי פעם הרי זו לכם, חברות וחברי הכנסת, לא הזדמנות שנייה אלא הזדמנות רביעית שאל לכם להחמיץ, לבנות במדינת ישראל חיים טובים יותר למען כולנו, ואני קורא לכם לקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים.

אנו ניצבים בפתחה של שנה חדשה, בפתחו של מושב כנסת חדש, שבמהלכו תקציב המדינה ואיתו תוכנית העבודה של הממשלה יוצגו בפניכם ויובאו לאישורכם, נבחרות ונבחרי העם. גם נגיף הקורונה האכזרי והחמקמק, שלימד את כולנו שיעור בצניעות, יוסיף וילווה את חיי העולם כולו. במשרדי הממשלה מורגשת התכונה ותכנון קדימה. כך גם ברשויות המקומיות וגם במגזר השלישי המשווע לתקציבים. גם המשכן הזה, על כל מנגנוניו, חייב למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד, הוגן ושוטף בין קואליציה לאופוזיציה ובין אופוזיציה לקואליציה.

במהלך המושב הזה יגיעו סוגיות רבות ומורכבות אל מליאת הכנסת. היאבקו על עמדותיכם בנחישות ובלהט. זו חובתכם כנבחרי ציבור וכשלוחיו של הציבור כולו. אך גם בתוך סערת העימותים אל תשכחו: ויכוחים עניינים - כן, לגיטימציה לבריונות - לא. הציבור הישראלי מביט בכם, מקשיב לכם, לטוב ולרע. ההתנגשויות היום-יומיות במשכן הזה, הסגנון, הבוטות, זה מה שרואים הילדים והילדות שלנו. הצעירות והצעירים בישראל הם הרי העתיד שלנו, שכן כל אחת ואחד מאיתנו במילותיו ובמעשיו משפיע על פניה של מדינת ישראל שלנו. הבחירות שכל אחת ואחד מאיתנו עושים כל יום מעצבות את המחר, ואין לנו אלא כוחה של הדוגמה האישית כדי להשפיע, להרגיע, לשנות כיוון.

לכן אני קורא לכם לשוב ולבחור מחדש בכל יום לדבר. לבחור ולנהל שיח מכבד ונאות, ענייני והוגן, גם אם תקיף, כפי שהיטיב לנסח זאת ידיד ישראל, נשיא ארצות הברית, חברנו ג'ו ביידן. הוא אמר זאת כך: Not merely by the example of our power, but by the power of our example.

(אחרי כן מפ)

ואני אומר ומתרגם: לא מתוך הדגמת הכוח אלא מכוח הדוגמה. זה נכון בנקודות ההסכמה; זה נכון, בוודאי ובוודאי, בנקודות המחלוקת, כואבות ונוקבות ככל שיהיו.

אני קורא לכם לשוב ולבחור מחדש בכל יום בממלכתיות הישראלית. כנשיא המדינה, אני אעשה הכל כדי לחזק את יסודות הממלכתיות הישראלית ולעצור את הכרסום בחוסן הלאומי הישראלי הפנימי בכך שנאכלת הממלכתיות הזאת. הממלכתיות היא הדבק המחבר אותנו כקהילה, כעם וכמדינה חזקה ומשגשגת. הממלכתיות אשר נותנת בידנו את הכוח והיכולת לראות מעבר לקבוצה או מגזר את הטוב והמשותף של כולם פה ביחד ואת האכפתיות לאחר. כשאנו מרשים לעצמנו לרמוס את הממלכתיות אנחנו מביסים את עצמנו, ולכן אני קורא לכם, חברותיי וחבריי חברי הכנסת, לסרטט קווים אדומים וברורים בשיח הציבורי. לנהל דיונים על מהותם של הנושאים, לעצור מופעי שיסוי, להיות מורי דרך, מקני ערך ומודל לחיקוי, להראות שאפשר למצוא את הדרך. כשירה של המשוררת זלדה, שאמרה: אל אותו מעיין חבוי ששמו דו-שיח. המשימה הזו היא של כולנו, התיקון הזה הוא של כולנו, הוא יכול להיות והוא חייב להיות.

במרחב הציבורי הזה נדונות הבעיות הכי קשות של הקבוצות הכי מוחלשות בחברה הישראלית, מוכרעים אתגרים מורכבים וחיוניים בדבר ביטחון ישראל בחוץ והאלימות המתפשטת מבית. גורלות של אזרחיות ואזרחים נחרצים פה בהינף הצבעה, כמו זה של משה אלמליח וחבריו, כמו זה של חברות וחברי המשלחת האולימפית של ישראל לאולימפיאדת טוקיו והמשלחת הפראלימפית הישראלית למשחקים הפראלימפיים, שנמצאים איתנו כאן היום, אלופות ואלופי תעצומות הנפש שהסבו לכולנו נחת וגאווה עצומים, ותודה רבה לכם. בבקשה.

(מחיאות כפיים)

וכמו זה של כשני מיליון אזרחיות ואזרחים ישראלים ערבים וערביות שרק מבקשים לחיות חיים נורמליים ושקטים ולצאת מן הבית בבוקר ולשוב אליו בערב בשלום. זו זכותם היסודית, זו חובתה הבסיסית ביותר של מדינה לאזרחיה בכל רחבי המדינה. מאז ראשית השנה נרצחו כבר כ-100 אזרחים ואזרחיות חפים מפשע באירועי אלימות בחברה הערבית, 100 בני אדם שנבראו בצלם אלוהים, כפי שקראנו בפרשת השבוע, פרשת בראשית, רק לפני יומיים. בנות ובני אדם כמונו כולנו, עולמות שלמים שחרבו ברגע.

הטיפול באלימות בחברה הערבית הוא אתגר לאומי חשוב ובוער ביותר ואני בטוח שישנה פה הסכמה מקיר לקיר בנושא. אסור לנו להתרגל לרציחות ולחיסולים, ודאי לא להשלים עם מציאות יום-יומית של טרור אזרחי משתק. זוהי שעת חירום המחייבת את כולנו לפעולה נחושה ביחד, כמאמר המשורר: "לעולם אל תשאלו למי צלצלו הפעמונים, לכם הם מצלצלים".

וכמו כדי להוכיח את יכולתה של האלימות להתפשט כאש בשדה קוצים, לפני מספר שבועות נחצה קו אדום נוסף, עת חבר הבית הזה, חברנו, חבר הכנסת מאיר פרוש, יצא לשאת את תפילת שחרית והותקף ברחוב ליד ביתו. אלמונים התנפלו עליו וניסו לגזוז את זקנו, מראות שהדעת אינה סובלת. שכן, מכובדיי, האלימות אינה פוסחת, לצערנו, על-אף קבוצה בתוכנו, היא עיוורת להבדלים בינינו. אירועים שבהם אזרחים מרשים לעצמם לקחת את החוק לידיים ולפגוע בחפים מפשע מתגברים, מידבקים, ומסוכנים, ולכן אין לנו דרך אחרת אלא להתייצב מול האלימות ביחד ובקול רם וברור לעשות הכל להבטיח את הביטחון האישי והסדר החברתי ואת קיומו של שלטון חוק חסר פשרות ונטול פניות. אלה אינם רק יסודות מארגנים של מדינת ישראל, הם תנאי בסיסי לקיומה של המדינה שלנו.

חברות וחברי הכנסת, מאז נכנסתי לתפקידי פגשתי ועוד אפגוש את מנהיגי סיעות הבית הזה ורבים מחברותיו וחבריו, את ראשות וראשי מוסדות המדינה ומובילי המערכות הציבוריות, את מנהיגי העדות הדתיות וגורמים מגורמים שונים. לכל אחת ואחד זווית ראייה שונה של המציאות, כזו הנובעת באופן טבעי מתחומי הסמכות, האחריות ותפיסות העולם. אבל התמונה המצטברת, כמו במעין קליידוסקופ, מפת דרכים המבקשת לקדם טוב ישראלי משותף היא כזו.

באופן טבעי ישנם תיקונים רבים שצריכים להתבצע בכל המערכות. ישנן החלטות מכריעות שצריכות להתקבל בממשקים בין רשויות למוסדות המדינה. אבל אין דרך אחרת מלבד לעשות זאת בהידברות, בתהליך מתמיד, ענייני ומושכל, של תיקון המערכות וחיזוק האיזונים והבלמים בין רשויות השלטון השונות. באבחת חרב לא נצליח.

ולסיום, מכובדיי, כשתרדו במדרגות מאולם המליאה אל קומת הממשלה, אני מזמין אתכם לעצור ליד ציורו של הצייר יוסף קוזקובסקי, יליד אוקראינה שלמד אומנות בקייב, ציור ושמו: "המובלים להורג - באבי יאר" ובו גברים, נשים וטף, פוסעים דומם בחשכת מוות כשקלגסי השטן הנאצי מכוונים אליהם את נשקם, משלחים בהם כלבי טרף חדי מלתעות. במרכזו - אישה, האוחזת ביד אחת את ידה של בתה הקטנה ובידה השנייה מצמידה לחזה את תינוקה, מוקפת הורים וילדים, אחיות ואחים, בדרכם יחד אל מותם המחריד.

בשנים הארוכות שפקדתי את הבית הזה אלפי פעמים עברתי בין קירותיו, אך אל מול התמונה הזאת תמיד עצרתי לשנייה, נושם ומביט, זוכר - כדרישת פרקי אבות - מאין באתי ולאן אני הולך, ומזכיר לכולנו מאין באנו ולאן אנו הולכים. פעם אחר פעם הייתי מראה את התמונה למנהיגים זרים בביקוריהם כאן ומספר להם על טבח באבי יאר. מחר אצא כנשיאה של מדינת ישראל לייצג אתכם בטקס לציון 80 שנה לטבח הנורא ההוא, פרק שיש להמשיך וללמוד עד דור אחרון, פרק שצריך לשים בפרופורציה כל מחלוקת בינינו.

אדוני היושב-ראש, חברותיי וחבריי חברי הכנסת, אני מאחל לכולכם מושב כנסת פורה ויעיל, מושב שבו אזרחיות ואזרחי ישראל המייחלים ליציבות, לצמיחה ולביטחון ימצאו מקור לגאווה ואפילו לתקווה. איתכם אני מאחל לאזרחי ישראל בריאות טובה. אני שמח שאנו יוצאים בהצלחה מהגל הרביעי של הקורונה וקורא לכולם להמשיך ולהתחסן ולנקוט משנה זהירות ולשמור על עצמנו ועל זולתנו. איתכם ובשמכם אני מאחל לציבור הישראלי שנדע ימים של שלום וביטחון. יחד איתכם אני מתפלל לשלומם ולביטחונם של חיילי צבא ההגנה לישראל, שוטרי משטרת ישראל וכוחות הביטחון וההצלה, ושולח חיזוק מיוחד לאנשי הרפואה, הרווחה והחינוך. אני מייחל יחד עם הציבור כולו שנזכה לומר השנה: "ושבו בנים לגבולם" - הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ואיתם כלל נעדרי מערכות ישראל. אני מבקש לאחל רפואה שלמה לכל פצועי צה"ל והלומי הקרב ולכלל חולי ישראל. שנה טובה ובריאה לכולנו, ומושב מוצלח במיוחד לכולכם, תודה רבה.

תאריך:  05/10/2021   |   עודכן:  05/10/2021
יצחק הרצוג
+יש עתיד: קנסות נת"צים - גם למטרות שאינן תחבורה ציבורית
23:29 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על סף הסכמות בעניין ייעוד כספי האכיפה בנת"צים עירוניים בוועדת הכלכלה? ח"כ טופורובקי: יש עתיד דורשת להשקיע אותם גם בבטיחות בדרכים  ▪  הוועדה המשיכה את הדיון בהגברת האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית - והוצגו בה סיכומים על דעת משרדי התחבורה והאוצר לפיהם 50% מכספי האכיפה שתבוצע ברשויות יושקעו בתח"צ  ▪  רגע לפני תום הדיון הודיע ח"כ טופורובסקי כי הוא דורש שיתאפשר שימוש בכסף גם לבטיחות בדרכים ואמר: כרגע אין בתקציב מספיק כסף לבטיחות בדרכים
(ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+יו"ר הכנסת הורה למנוע את כניסת שפי פז למשכן הכנסת
22:43 05/10/21  |  עידן יוסף
יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי הורה לקצין הכנסת למנוע את כניסתה למשכן של הפעילה החברתית שפי פז. ההנחיה ניתנה לבקשתה של ח"כ גבי לסקי (מרצ), לאחר שפז צייצה בטוויטר קריאה להעמיד את לסקי מול כיתת יורים. ח"כ שמחה רוטמן אמר כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי וקרא ללוי לחזור בו מהחלטתו.
+כך תיראה אכיפת רפורמת הייבוא
22:33 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התוכנית: תוספת של לפחות 46 עובדים שיעסקו בפיתוח ותוספת תקציב של 60 מיליון שקל  ▪  אמר את הדברים בדיון שנערך לבקשת יו"ר ועדת הכלכלה לדיווח בנושא  ▪  מלכא: "הרפורמה תביא בשורה למשק, הסיכון הוא מחושב - מי שלא מסתכן לא מתקדם"  ▪  היו"ר ביטון ביקש לדעת האם המערך יהיה מוכן עם כניסת הרפורמה לתוקף בעוד חצי שנה - ומלכא השיב: עד ה-1 ביוני 2022 יהיה מערך אכיפה פרוס ומתקדם
(רון מלכא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+בנט ונתניהו ראש בראש: מי מנצח בשפת גוף?
17:53 05/10/21  |  קוה שפרן   |   לרשימה המלאה
נתניהו ובנט. המורה והתלמיד. שניהם נאמו אמש בכנסת באופן זהה, באותו סגנון תקשורת גברי ומנהיגותי ובכל זאת אחד מהם היה טוב יותר מהשני  ▪  קוה שפרן מנתח
()
+התו הירוק החדש - טרם אושר
12:42 05/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה נזפה במשרדי המשפטים והבריאות על שהתקנות לא הובאו לאישור הוועדה מראש וחרף פניות יזומות של הוועדה לממשלה על כך  ▪  ד"ר אלרעי-פרייס: ההגדרות מיהו מחלים הן רפואיות, זאת לא החלטת ממשלה
(ח"כ רייטן-מרום. דריסת סמכות הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+כהנא: מוכן לוותר על "שלושת הרבנים"
12:13 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר לשירותי דת אומר כי לנוכח התנגדות הרבנות הראשית לרפורמת הכשרות יוותר על מסלול זה, מסביר מדוע מקומה של התוכנית הוא בחוק ההסדרים ומאשים את הרבנים בכניעה ללחצים פוליטיים
השר מתן כהנא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נפעל כאיש אחד להפלת הממשלה
11:10 05/10/21  |  בנימין נתניהו   |   לרשימה המלאה
נאום ראש האופוזיציה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]
(בנימין נתניהו [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+נחזיר גם את המשילות לנגב
10:59 05/10/21  |  נפתלי בנט   |   לרשימה המלאה
נאום ראש הממשלה בישיבה החמישים-ושש של הכנסת ה-24 [כ"ח בתשרי התשפ"ב, 04.10.2021]
(נפתלי בנט [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+פריסת הסיבים - אולי בעוד 5 שנים
07:22 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה מבקש להאיץ את פריסת תשתית הסיבים בפריפריה: "מיד לאחר התקציב נזמן את שר התקשרות לדיון בנושא ונצפה להלוואה של 400 מיליון שקל מהמדינה לקופת התמרוץ"  ▪  הוועדה מכינה תיקון בחוק ההסדרים להאצת פריסת תשתית סיבים בבניינים משותפים  ▪  האוצר: עד סוף השנה נגיע לפריסה של 50% מהמדינה; מכרז ראשון מקרן התמרוץ - בשבוע הבא
([צילום: בזק])
+קווים: 30 מ"ש נזק בשנה כתוצאה מהתפלחויות לאוטובוס
06:48 05/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה דנה בהגברת אכיפת תשלום באוטובוסים  ▪  ח"כ מקלב: המהלך יתן מוטיבציה לגביית קנסות  ▪  ח"כ סובה: דרוש מהלך הסברתי מקדים, כי האוכלוסיות החלשות ייפגעו  ▪  ח"כ מרגי: יש מקרים בתום לב
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התחייבתי למסע איחוי בין השברים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכלכלה החלה (יום ב', 5.10.21) להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת בהצעת חוק ההסדרים, שעוסק בתיקונים שנועדו להגביר את פריסת הסיבים האופטיים לשירותי אינטרנט מהיר. במהלך הדיון עלו קשיי פריסת התשתית בפריפריה, והיו"ר מיכאל ביטון אמר: "מיד לאחר התקציב תזמן הוועדה את שר התקשורת ומנכ"לית משרדו לדיונים בנושא. אנחנו מצפים להלוואה של 400 מיליון שקל לקרן הפריסה שהחזרה מובטח, וכך נוכל להאיץ את צמצום הפערים מול הפריפריה החברתית והגאוגרפית".
05/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה החלה (יום ב', 4.10.21) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפת תשלום דמי הנסיעה באוטובוסים, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים (הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021). בין היתר מוצע לתמרץ את מפעילי התחבורה הציבורית לפתוח תיקי הוצאה לפועל על קנסות בגין נסיעה ללא תשלום שלא שולמו גם הם. בדיון התברר כי חברת קווים מעריכה את הנזק השנתי כתוצאה מאי תשלום בכ-30 מיליון שקלים.
05/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה דנה (יום ב', 5.10.21) בתנאי השכר ובהעסקת מטפלות-מחנכות במעונות היום. הדיון נערך כשברקע מתקיימת השביתה הכוללת של הארגונים השונים לאחר שדרישותיהם להגדלת כוח האדם ושיפור שכר המטפלות המחנכות לא נענו. יו"ר הוועדה ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה בפתח הדיון: "החלטתי לקיים את הדיון לאחר שכולנו חווים בימים האחרונים את השביתה. השביתה הזאת מגיעה בתקופה רגישה שבה היה צריך לנצל את העובדה שהממשלה הנוכחית החליטה להעביר את נושא חינוך הגיל הרך למשרד החינוך וזה דבר מבורך. חינוך לגיל הרך זה לא ארבע קירות או שמרטפייה. מדובר בחינוך ולכן באותה ההזדמנות שהעבירו את האחריות למשרד החינוך הוחלט שהאחריות תחול רק משנה הבאה וזה השאיר אותנו במצב שלא ברור על מי האחריות הפדגוגית. זה השאיר מקום לבריחה ממתן תשובות למערכת הארגונים שמפעילות את המסגרות והמטפלות המחנכות ממשיכות לסבול".
05/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה החלה (יום ב', 4.10.21) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים (הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021).
04/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה נפתלי בנט עדכן בנאומו בכנסת (יום ב', 5.10.21) כי אנשי המוסד ונשי מוסד יצאו בחודש שעבר למבצע כדי לאתר מידע על מקום הימצאו של הנווט רון ארד. לדבריו, מדובר במבצע מורכב, רחב ממדים ונועז, שלא ניתן בשלב זה להרחיב על אודותיו. "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון ארד", סיכם והודה ללוחמים.
04/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il