|   15:07:40
דלג
  ציפי לידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

בשולי הכותרות

בעדשת המצלמה

האם אור הזרקורים דוחה שבת? תשאלו את בנט דרושים מבדקי אישיות קפדניים לעובדים במוסדות פסיכיאטריים חולמים רחוק? חזון המזרח התיכון החדש כמשל בנט מציג את ממשלת השנאה הלו מפכ"ל, התבלבלת בכתובת? שמתם לב? החרדים בתחתית טבלת התמותה בגל הרביעי של הקורונה
07/10/2021  |   ציפי לידר   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בנט. אין כבוד לשבת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

אז מה היה לנו? אחרי שלל הפרסומים 'רבי המכר' של בנט בדמות "איך לנצח את הקורונה" תוכנית סינגפור ועוד, שהתגלו כריקים מכל תוכן מעשי (דברים שרואים משם), לקראת יום הכיפורים קבלו שי שולחן ערוך מבית המדרש של רבין נפתלי בנט, לפיו תצלום תמונה הוא פיקוח נפש הדוחה...שבת! אתם קוראים נכון, שהרי תפיסת בנט, הלהוט כל כך לתפוס תמונה או כותרת, היא: 'אם לא צילמת - לא עשית, ורק 'אם צילמת - עשית, למרות שלא עשית כמעט כלום (עיין ערך קורונה, ביידן, פשיעה, טרור מעזה, הגרעין האירני ועוד).

אין זו הפעם הראשונה שבנט קשור בחילול שבת. במסגרת קמפיין הבחירות ערך בנט ראיון עיתונאי בטלוויזיה, שעלה על המרקע בפריים טיים בליל שבת. אך זה לא הפריע לבנט לקרוא לעם ישראל לצפות בתוכנית. אז מה אם זה כרוך בחילול שבת המוני? שהרי על-פי שולחן ערוך הפרטי של בנט יחסי ציבור הם פיקוח נפש הדוחה שבת. אפילו את הנחת התפילין המפורסמת שלו בבית הלבן הוא כיוון באדיקות לעדשת המצלמה. ותוך כך קרץ לציבור הדתי שהוא 'משלהם'. ואולי הוא בכלל קרץ לרפורמים מחללי השבת החותרים תחת יסודות היהדות? לתשומת לב החבר גלעד קריב.

איפה מבדקי האישיות?

הרצח של יעל מלניק חייב להדליק נורה אדומה בחברה ובקרב רשויות הרווחה והממסד הישראלי בכלל. זאת לא רק בשל חומרת הרצח, שהפך למרבה הצער לחלק בלתי נפרד מהכרוניקה הפלילית היומית. לא פחות חמורה העובדה שהרצח בוצע בידי אח במוסד פסיכיאטרי האמור להגן על מטופליו ולסייע להם.

מעבר לעובדה שנרקמו קשרים אסורים על-פי חוק בין מטפל למטופלת, שהיא גם קטינה (ומדובר אפוא באיסור כפןל), שוב צריך להצביע על התופעה של הקלות החפיפניקית של בחירת מועמדים לעבודה במערכת הפסיכיאטרית, המובילה לבחירת מועמדים בלתי ראויים. אין ספק כי בבתי חולים לחולי נפש יש להקפיד במיוחד על עריכת מבדקים נפשיים ומבדקי אישיות יסודיים ומקיפים מחמירים ןקפדניים ביותר לעובדים. אך הדבר לא נעשה די במידה הראוייה, והתוצאה אח פסיכיאטרי רוצח מטופלת. הגיעה השעה להקפיד על מבדקים אלו, ובכך למנוע את הרצח הבא. לתשומת לב משרד הבריאות.

חולמים רחוק?

לרגל האזכרה של הנשיא שמעון פרס המנוח, פורסם בכלי התקשורת הראיון האחרון עימו לפני מותו. בראיון הוא אומר שלדעתו טעות חייו הייתה שהוא לא חלם מספיק. ואני סבורה שלא טוב לחלום רחוק מדי, ופרס הוא ההוכחה לכך.

שנים הגה האיש את הרעיון הנצחי של מזרח תיכון חדש, אך מעולם לא מימש אותו. ומי האיש שהגשים את החלום? נכון, היה זה ביבי הפרגמטיסט, שכדרכו חלם פחות ועשה יותר. היה זה ביבי שעשה היסטוריה כשחתם עם מדינות ערב על הסכמי אברהם המיתולוגיים, כשהממשלה הנוכחית נהנית מפירותיה. על כך כבר אמר המשורר: עת לחלום ועת לעשות! הבנת את זה בנט?

אחדות של שנאה

ומעניין לעניין באותו עניין. יונה ברטל, מזכירתו הצמודה של פרס, שהייתה יד ימינו ואשת סודו, מצביעה על הגשמת חלומו הגדול של פרס שבאה לידי ביטוי בממשלה הנוכחית. היא מצביעה בגאווה על הפסיפס המגוון של הממשלה המורכבת מאנשי ימין, שמאל מרכז וערבים. האומנם?!

בראש וראשונה, עם כל הכבוד, חבורת בנט את סער מעולם לא היו ימנים, ורק התחזו למובילי הימין. סופם מעיד על ראשיתם: הישיבה בצוותא בקואליציה עם מראענה, טיבי, ושאר תומכי טרור שאותם השקיעו בראש חוצות ומעל כל במה אפשרית.

אך מעבר לכך יש לשאול: האם זאת אידיליה של ממשלה? ממש לא. זו ממשלה שכל לידתה בשנאה תהומית לאיש אחד ששמו, איך לא, ביבי, הנגועה כולה בתסמונת הביביפוביה וחפה מכל אידיאולוגיה. זה דבק היחיד המאחד את אנשיה. אין ספק שגם חברי מרצ המתיימרים להניף את דגל השמאל האידיאולוגי, שעבורם בנט וחבורתו הימנית כביכול, היו מוקצה מחמת מיאוס, חטאו בכך הפעם. האם זאת סיבה למסיבה לחגוג על הממשלה הרופסת הזאת?

הדבק הפסול הזה הוא שמאחד גם את התקשורת האוהדת המוותרת ומלטפת בלי הפסקה את חבורת בנט, ומתגייסת לשירותה של מי שהיו יריביהם ושנייה המושבעים. רק תדמיינו לכם אילו היה מדובר בביבי שהיה מבצע תפנית זו. לא צריך לנחש לאיזו מקלחת של צוננים היה זוכה במקרה הטוב ולביבים של שופכין (תרתי משמע) במקרה הגרוע. לא צריך זיכרון ארוך כדי להיזכר בכתבות נוטפות השנאה כשביבי אייש את כיסא ראש הממשלה.

כי לא סוד הוא, מה שלא יעשה ביבי הוא מושא לשנאת פוליטיקאים והתקשורת, שאוהבים לשנוא את ביבי מתוך קנאה בהצלחתו המזהרת חסרת התקדים. אז מה לממשלה זו לאחדות, פרט לאחדות של שנאה. הבנת את זה יונה?

התבלבל בכתובת?

מפכ"ל המשטרה שבתאי טוען שהסיבה למהומות הערבים במדינה היא חוסר שוויון חברתי. ומה הפלא? ככה יעשה מפכ"ל המתנער מכל אחריות אישית ומקצועית. בכל אשם חוסר השוויון החברתי. בפרעות הערבים כלפי היהודים, בקלות הבלתי נסבלת של הירי הקטלני בערבים, בפשיעה, בחינוך הכושל ומה לא. מה אתם רוצים מהמפכ"ל המסכן? רק תנו לשבתאי לשבת במגדל השן על כיסא המפכ"ל המכובד ולהאשים את כל העולם חוץ ממנו. תנו לו כבוד והרבה הרבה כסף מהקופה הציבורית שלנו. ובא לשבתאי גואל. מה צריך יותר מזה. נדמה שאם התירוץ שוויון חברתי לא היה קיים, היה צריך להמציא אותו לכבוד המפכ"ל.

אז מה אם השימוש בעילה של חוסר שוויון חברתי מנער לא רק את המפכ"ל מכל אחריות אלא לא פחות את ערביי ישראל היורים והפורעים האומללים. והאמת צריכה להיאמר: חוסר שוויון חברתי? צודק מר שבתאי. אלא שהמקופחים הפעם הם לא הערבים, המכירים רק זכויות וכמעט לא חובות, אלא היהודים! בנייה בלתי חוקית רוויה, אי-תשלומי ארנונה, פטור משירות צבאי או אזרחי ןבוכטות של כסף שהורעפו עליהם בעשור האחרון, ובמיוחד השלל חסר התקדים בדמות 53 מיליארד שקל ובונוס של חצי מיליארד 'דמי כיס' שקיבל מנסור עבאס ללא כל תמורה ושיפור באנרכיה הערבית (תזכורת: מאה ימי החסד כבר חלפו). לעומת עברייני החוק הערבים בכל קנה מידה אפשרי, לא סוד הוא שהיהודים סובלים מנחות זרועם של הממסד ורשויות האכיפה בכל עבירה על החוק בתחום הבנייה, הארנונה ושאר מרעים ביישן. הלו, מר מפכ"ל, התבלבלת בכתובת?

חרדים לתמותה

בכלי התקשורת לא מפסיקים לפמפם את תרומתם של החרדים לעליית התחלואה של הקורונה.. כמו תמיד החרדים אשמים בכל, גם אם מדובר בסטיגמה משוללת כל יסוד שלצערנו יסודה בפרקים אפלים של ההיסטוריה האנטישמית. זה המיתוס. והמציאות?

לאחרונה פורסמו נתוני התמותה בישראל בגל הרביעי של מחלת הקורונה. לוח הנפטרים מצביע על כך שהחרדים נמצאים בתחתית הטבלה - כ-11% בלבד (מחצית מחלקם באוכלוסייה). במקום השני נמצאים הערבים עם 20 אחוזי תמותה. ואילו את המקום הראשון תופסת האוכלוסייה היהודית הלא חרדית עם שיעור תמותה של 69%!

מתברר שמיתוס לחוד ומציאות לחוד. די לסטיגמה ולהסתה נגד חרדים!

תאריך:  07/10/2021   |   עודכן:  07/10/2021
ציפי לידר
+ערבים תקפו אוטובוס של אגד שהיה בדרכו אל הכותל
23:04 07/10/21  |  עידן יוסף
ברחוב סולטן סולימאן באיזור שער האריות הותקף במוט ברזל או באבנים אוטובוס של אגד בידי פורעים ערבים. שמשת האוטובוס נופצה, אך אין נפגעים.
+שיפור ניכר במצבו של הקצין שנפצע בג'נין
18:33 07/10/21  |  עידן יוסף
הקצין, ד', מאירוע דובדבן בג'נין, שהיה מאושפז למעלה משבוע בטיפול נמרץ במצב קשה עבר היום לאחת המחלקות הכירורגיות בבית החולים רמב"ם. הקצין בהכרה מלאה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הפגישה של נציגי מרץ עם אבו מאזן, כמו פגישות קודמות, הייתה ברוח טובה. אבל, חסרונה של הפגישה הוא במה שלא נאמר על-ידי נציגי מרץ. נציגי מרץ לא אמרו אפילו מילה אחת של ביקורת על התנהלותו של אבו מאזן. הימין חותר בגלוי לסיפוח השטחים הפלשתינים ולהקמת מדינה יהודית אחת מהים לירדן. אבל, לא רק הימין אחראי להעדר התקדמות במו"מ לסיום הסכסוך. גם הרשות הפלשתינית תורמת את חלקה להעדר התקדמות על-ידי מדיניות ההסתה, הדמוניזציה והדה- לגיטימציה שהיא עושה לישראל והדרישה שישראל תקבל את כל הדרישות הפלשתיניות ללא תנאי.
גורמים בכירים בפתח שנפגשו עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בימים האחרונים התרשמו כי הוא חסר אונים מבחינה מדינית נוכח הסירוב של ממשל ביידן ללחוץ על ישראל לדון בפתרון 2 המדינות, הוא העלה שוב את הנושא בפגישה עם השליח האמריקני האדי עמרו במוקאטעה ברמאללה שעסקה ברובה בנושא חיזוק הכלכלה הפלשתינית.
משלחת גדולה של חמאס הגיעה לקהיר על-פי הזמנת המודיעין המצרי לשיחות בנושאים המרכזיים העומדים על הפרק כמו ייצוב הרגיעה, שיקום הרצועה ועסקת חילופי שבויים עם ישראל, וגם כדי לקיים את הישיבה הראשונה של חברי הלשכה המדינית החדשה בהשתתפות 19 חבריה. תהליך הבחירות הפנימיות בחמאס הסתיים ונבחרו בו הדמויות המוכרות: אסמעיל הניה ליו"ר הלשכה המדינית, ח'אלד משעל לראש חמאס בחו"ל, צאלח אלעארורי לתפקיד סגן יו"ר הלשכה המדינית ומנהיג חמאס בגדה ויחיא סינוואר לתפקיד מנהיג חמאס ברצועת עזה. המשלחת של חמאס תקיים סידרה של פגישות עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל.
"אינני מוותר להם, אני מחזיר להם את האדמות שלהם... אני לא חושב, שהשטחים שאני מחזיר הם שלי. אני חושב שהציונות הגיעה למיצוי עצמה. היא הצליחה מעל ומעבר. העם היהודי יושב בארצו. הוא לא זקוק לאף שעל נוסף. כשהוא מספח לעצמו שטחים נוספים, זה לא צודק ולא מוסרי". דברים כה נחרצים אמר ארנן עזריהו, שנפטר בקיבוץ "יראון" בהיותו בן 91 ב-26 בנובמבר 2008.
אילת שקד מסרבת להיפגש עם אבו מאזן מפני שהוא "מכחיש שואה". ניחא, ואילו השתטח על המשרפות בגיהנום של אושוויץ וביקש מחילה על תמיכת מנהיג ערביי ישראל המופתי חאג' אמין אל חוסייני בנאצים האם הייתה נוסעת לרמאללה? בוודאי שלא. כי היא, וכמותה בנימין נתניהו ונפתלי בנט, אינה רוצה לדון בתוכנית "שתי מדינות לשני עמים", שישראל מחויבת לה וארצות הברית תומכת בה. השואה היא רק התירוץ.
04/10/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
חמאס דורש לשחרר רבי-מחבלים כתנאי לחילופי שבויים ישראלים  /  יוני בן-מנחם
מחבלת הכניסה סכין להר-הבית ותקפה שוטרים  /  איציק וולף
בנט נואם לראשונה בעצרת הכללית  /  איתמר לוין, איציק וולף
תעמולת השקרים על טבח פלשתינים   /  ד"ר רבקה שפק-ליסק
מחזה תעתועים ב-3 מערכות  /  אמנון ליכטנשטיין
סאלח אלעארורי מוביל את הטרור בשטחי יו"ש  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il