|   15:07:40
דלג
  נסים ישעיהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

וירא פ"ב

מה באמת מגיע לי

אברהם אבינו הוא המחנך הראשון והגדול מכולם, הוא מהווה דוגמה אישית לדבקות באמת (שפירושה דבקות ברצון ה') מפני שהיא אמת. אף פעם הוא לא טוען ואפילו לא חושב "מגיע לי" משהו, מה שה' נותן לי זה מה שמגיע לי ונכון עבורי
22/10/2021  |   נסים ישעיהו   |   מאמרים   |   תגובות

עשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו; המציאות התנהלה שלא בהתאם לציפיותיו ולכאורה אפילו הפוך מהבטחות מפורשות שקיבל, אבל אפילו פעם אחת הוא לא שאל למה ומדוע. בגיל מאוחר יחסית מתגלה אליו ה' (בראשית יז): [א] וַיְהִי אַבְרָם, בֶּן-תִּשְׁעִים שָׁנָה וְתֵשַׁע שָׁנִים; וַיֵּרָא ה' אֶל-אַבְרָם, וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֲנִי-אֵל שַׁדַּי--הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי, וֶהְיֵה תָמִים. בהמשך הוא מורה לו למול את עצמו ואת אנשי ביתו ובהמשך כורת אתו ברית על הארץ, משנה לו ולשרי את השם ומבטיח לו ששרה תלד את הבן שימשיך את דרכו. אברם שמח מאוד על הבשורה: [יז] וַיִּפֹּל אַבְרָהָם עַל-פָּנָיו, וַיִּצְחָק; וַיֹּאמֶר בְּלִבּוֹ, הַלְּבֶן מֵאָה-שָׁנָה יִוָּלֵד, וְאִם-שָׂרָה, הֲבַת-תִּשְׁעִים שָׁנָה תֵּלֵד. והוא מגיב באמירה שיש בה הסתפקות במה שיש: לוּ יִשְׁמָעֵאל יִחְיֶה לְפָנֶיךָ.

הנסיונות בחייו נמשכים אבל הוא ממשיך בדרכו, מתהלך לפני ה' בתמימות, ממשיך לחפש דרכים להרבות אור וטוב בעולם. והנה סוף-סוף נולד יצחק. בפרשת השבוע מסופר (פרק כא): [א] וַה' פָּקַד אֶת-שָׂרָה, כַּאֲשֶׁר אָמָר; וַיַּעַשׂ ה' לְשָׂרָה, כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר. [ב] וַתַּהַר וַתֵּלֶד שָׂרָה לְאַבְרָהָם בֵּן, לִזְקֻנָיו, לַמּוֹעֵד, אֲשֶׁר-דִּבֶּר אֹתוֹ אֱלֹקִים. התינוק קיבל את השם יצחק בהתאם להוראת ה' במעמד כריתת הברית והשם הזה התאים להפליא לשמחה הגדולה ששמחו כולם על הנס שהיו עדים לו. אלא שמיד אחר כך נוחת עליו הנסיון התשיעי: [ט] וַתֵּרֶא שָׂרָה אֶת-בֶּן-הָגָר הַמִּצְרִית, אֲשֶׁר-יָלְדָה לְאַבְרָהָם--מְצַחֵק. [י] וַתֹּאמֶר, לְאַבְרָהָם, גָּרֵשׁ הָאָמָה הַזֹּאת, וְאֶת-בְּנָהּ: כִּי לֹא יִירַשׁ בֶּן-הָאָמָה הַזֹּאת, עִם-בְּנִי עִם-יִצְחָק. זה מאוד לא מוצא חן בעיני אברהם.

[יא] וַיֵּרַע הַדָּבָר מְאֹד, בְּעֵינֵי אַבְרָהָם, עַל, אוֹדֹת בְּנוֹ. בעוד אברהם רואה בו את בנו שרה מגדירה אותו כ-בֶּן-הָאָמָה הַזֹּאת, כאילו אין שום קשר בינו ובין אברהם. והרי עוד במעמד הברית וההבטחה ששרה תלד בן, אברהם זכר את ישמעאל וביקש מה': לוּ יִשְׁמָעֵאל יִחְיֶה לְפָנֶיךָ. איך עכשיו יגרש את הבן שלו מביתו? מה עושים, איך יוצאים מזה? עושים מה שה' מורה לעשות: [יב] וַיֹּאמֶר אֱלֹקִים אֶל-אַבְרָהָם, אַל-יֵרַע בְּעֵינֶיךָ עַל-הַנַּעַר וְעַל-אֲמָתֶךָ--כֹּל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלֶיךָ שָׂרָה, שְׁמַע בְּקֹלָהּ: כִּי בְיִצְחָק, יִקָּרֵא לְךָ זָרַע. ה' אמר אז עושים. ובזריזות: [יד] וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר וַיִּקַּח-לֶחֶם וְחֵמַת מַיִם וַיִּתֵּן אֶל-הָגָר שָׂם עַל-שִׁכְמָהּ, וְאֶת-הַיֶּלֶד--וַיְשַׁלְּחֶהָ; וַתֵּלֶךְ וַתֵּתַע, בְּמִדְבַּר בְּאֵר שָׁבַע. כמו בכל הנסיונות הקודמים אברהם לא מתווכח, מבצע הכל בתמימות ובזריזות.

רק לעשות את רצון ה'

הפעם היחידה שהוא מתווכח עם ה' היא בניסיון להציל את אנשי סדום ועמורה. גם כשהחיים שלו מתנהלים הפוך לכאורה ממה שה' הבטיח לו, הוא ממשיך לדבוק במשימה שהוצבה לו, להתנחל בארץ ולהרבות טוב ואור בכל מה שאפשר וגם איפה שנראה שלא אפשר. אין לו שום טענות אל ה' לטובת עצמו, לא למה לא הולך לי ולא מדוע יש קשיים שיכולת למנוע ממני, כלום. והנה מגיע הניסיון העשירי שעל פניו הוא הקשה מכולם (פרק כב): ...וְהָאֱלֹקִים, נִסָּה אֶת-אַבְרָהָם; וַיֹּאמֶר אֵלָיו, אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי. [ב] וַיֹּאמֶר קַח-נָא אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ אֲשֶׁר-אָהַבְתָּ, אֶת-יִצְחָק, וְלֶךְ-לְךָ, אֶל-אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה; וְהַעֲלֵהוּ שָׁם, לְעֹלָה, עַל אַחַד הֶהָרִים, אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ. אפשר לדמיין ניסיון יותר קשה מזה?

ה' מדגיש שמדובר בבנו היחיד והאהוב שאותו עליו להעלות לעולה, אבל גם את המשימה הזאת אברהם מבצע בזריזות, בלי ערעורים ואפילו בלי שאלות: [ג] וַיַּשְׁכֵּם אַבְרָהָם בַּבֹּקֶר, וַיַּחֲבֹשׁ אֶת-חֲמֹרוֹ, וַיִּקַּח אֶת-שְׁנֵי נְעָרָיו אִתּוֹ, וְאֵת יִצְחָק בְּנוֹ; וַיְבַקַּע, עֲצֵי עֹלָה, וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ, אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר-אָמַר-לוֹ הָאֱלֹקִים. הדרך ארכה שלושה ימים ובינתיים גם יצחק מבין שהוא הקרבן המיועד. יצחק מזדהה לגמרי עם אבא וממשיך להתקדם באותה חיוניות. הכל כבר מוכן, יצחק על המזבח ואברהם מניף את המאכלת והנה מתערב מלאך מן השמים: [יב] וַיֹּאמֶר, אַל-תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל-הַנַּעַר, וְאַל-תַּעַשׂ לוֹ, מְאוּמָה: כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי, כִּי-יְרֵא אֱלֹקִים אַתָּה, וְלֹא חָשַׂכְתָּ אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ, מִמֶּנִּי. ובשלב הזה אברהם מתווכח לראשונה.

לומדים את זה מהמלים המיותרות לכאורה בפסוק. הנה מה שאומר רש"י: אַל-תִּשְׁלַח יָדְךָ - לשחוט. אמר לו אם כן לחנם באתי לכאן? אעשה בו חבלה ואוציא ממנו מעט דם. אמר לו אַל-תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָה, אל תעש בו מום. איך נבין את זה? האם אברהם רצה לפגוע ביצחק חלילה? מסביר כ"ק אדמו"ר מליובאוויץ' שאברהם חשש שמא המניעה נובעת מכך שלא קיים את המצווה בשלמות, שלבו לא היה שלם לגמרי עם ציווי ה'. לכן המשיך ה' ואמר לו: כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי, כִּי-יְרֵא אֱלֹקִים אַתָּה, וְלֹא חָשַׂכְתָּ אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ, מִמֶּנִּי. קיום המצווה מצידך היה מושלם וגם כוונתי בוצעה בשלמות, כעת יבינו כולם מדוע בחרתי לכרות ברית דוקא איתך, כי אתה עושה מה שאני מצווה בלי לערב נטיות אישיות.

אברהם אבינו הוא המחנך הראשון והגדול מכולם, הוא מהווה דוגמה אישית לדבקות באמת (שפירושה הוא דבקות ברצון ה') מפני שהיא אמת. אף פעם הוא לא טוען ואפילו לא חושב "מגיע לי" משהו, מה שה' נותן לי זה מה שמגיע לי ונכון עבורי. את עקדת יצחק אנחנו מזכירים בכל יום ובעיקר בראש השנה. יתן ה' שתעמוד לנו זכות מסירות הנפש של אברהם ויצחק ונזכה לגאולה האמיתית והשלמה מיד ממש.

תאריך:  22/10/2021   |   עודכן:  22/10/2021
נסים ישעיהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה באמת מגיע לי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
16/08/23 01:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המשנה באבות פרק ה' אומרת: עֲשָׂרָה נִסְיוֹנוֹת נִתְנַסָּה אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם, וְעָמַד בְּכֻלָּם; לְהוֹדִיעַ כַּמָּה חִבָּתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם. הניסיון הראשון שעליו התורה מספרת כתוב בפסוק הראשון בפרשת השבוע שלנו (בראשית יב): [א] וַיֹּאמֶר ה' אֶל-אַבְרָם, לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ. לא מספרים לנו מה היה הרקע ובמה כרוכה ההגירה הפתאומית הזאת, אבל לאברם זה לא משנה, קיבל הוראה והוא מבצע: [ד] וַיֵּלֶךְ אַבְרָם, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו ה', וַיֵּלֶךְ אִתּוֹ, לוֹט; וְאַבְרָם, בֶּן-חָמֵשׁ שָׁנִים וְשִׁבְעִים שָׁנָה, בְּצֵאתוֹ, מֵחָרָן. [ה] וַיִּקַּח אַבְרָם אֶת-שָׂרַי אִשְׁתּוֹ וְאֶת-לוֹט בֶּן-אָחִיו, וְאֶת-כָּל-רְכוּשָׁם אֲשֶׁר רָכָשׁוּ, וְאֶת-הַנֶּפֶשׁ, אֲשֶׁר-עָשׂוּ בְחָרָן; וַיֵּצְאוּ, לָלֶכֶת אַרְצָה כְּנַעַן, וַיָּבֹאוּ, אַרְצָה כְּנָעַן.
15/10/2021  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בימים אלה אנו עדים לפרסומים רבים בהתייחס למסמכי פנדורה, שכביכול חושפים מקלטי והעלמות מס בהיקפים חסרי תקדים. אך האם תמיד נכון להתרשם דווקא כך?
פרשת בראשית מסתיימת בפסוק קצר (בראשית ו): [ח] וְנֹחַ, מָצָא חֵן בְּעֵינֵי ה'. אחר כך מתחילה פרשת נח ובה מסופר כי הוא היה אִישׁ צַדִּיק, תָּמִים הָיָה בְּדֹרֹתָיו, והוא מחזיק בצדקתו בתקופה המאופיינת בהשחתה כללית [יא] וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ, לִפְנֵי הָאֱלֹקִים; וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ, חָמָס. ה' מודיע לנח כי בתגובה להשחתה המוסרית-חברתית, הוא מתכוון להשחית פיזית את כל היקום. לנח הוא מורה לבנות תיבה לפי מפרט מדויק שהוא מכתיב לו, והיא תהווה מקלט מפני מי המבול, עבורו ועבור בני משפחתו ועבור נציגים מכל בעלי החיים: [כ] מֵהָעוֹף לְמִינֵהוּ, וּמִן-הַבְּהֵמָה לְמִינָהּ, מִכֹּל רֶמֶשׂ הָאֲדָמָה, לְמִינֵהוּ--שְׁנַיִם מִכֹּל יָבֹאוּ אֵלֶיךָ, לְהַחֲיוֹת. לקח לו מאה שנה לבנות את התיבה אבל המשימה הושלמה והכל מוכן.
08/10/2021  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
פעמים רבות מקרקעין הם בבעלות של מספר שותפים. חוק המקרקעין מסדיר את הדרכים לפירוק השותפות. למרבה הצער, לעיתים אנו עדים למצבים בהם צד לשותפות זו מנצל את הליך פירוק השיתוף כדי לקנות את זכויות שותפיו בסכום נמוך שאיננו משקף את שווים האמיתי. במאמר זה נדון בסוגיות העולות בעת מכר אגב פירוק השיתוף במקרקעין.
אחרי רצף כזה עמוס של חגים סוף-סוף אפשר לחזור לשיגרה. האמנם? אומנם מקובל אצלנו לדבר על אחרי החגים כעל תקופה של חזרה לשיגרה המוכרת בין לטוב ובין למוטב, אבל על פניו זה לא נראה פשוט בכלל. כי אחרי שיא הרוחניות ביום כיפור ושיא השמחה בשמחת תורה, ההמשך הטבעי עלול להיות נפילת מתח שתקשה על חזרה לשיגרה. ובכלל, האם השאיפה שלנו בחיים היא לחיות בשיגרה כלשהי? אולי כן כי זה נוח, אבל החגים שחוזרים על עצמם מדי שנה דוקא דורשים מאיתנו שלא להתמכר לשיגרה מסוג כלשהו. הם מעלים אותנו לפסגות שמצד עצמנו לא היינו חושבים לשאוף אליהן. ולהמחיש זאת די בשני השיאים שהזכרנו כבר, השיא הרוחני ביום כיפור ושיא השמחה בשמחת תורה.
01/10/2021  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il