|   15:07:40
דלג
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

סרבני החיסון מסכנים את הציבור <br>

הממשלה והמשטרה לא עושים די בחקירה ובהגשת אישומים נגד המאיימים על רופאים ומדענים הלוחמים בקורונה ראוי להעמיד לדין לא רק את האלימים והמסיתים לאלימות ביניהם, אלא גם את העולבים בעובדי ציבור
16/11/2021  |   יוסף אליעז   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
לחייב מימון עצמי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

אזרחים שונים נטלו זכות לעצמם להימנע מחיסון נגד מחלת הקורונה, כאשר ידוע לנו לבטח הן שזו מחלה קשה העלולה להביא למוות, והן שזו מחלה מדבקת ביותר. בשם "חופש הדיבור" ניתנה במה רחבה למסיתים נגד החיסון גם בכלי התקשורת הממלכתיים, ומנגד ההסברה במגזרים החרדי והערבי לא הייתה מספקת.

הממשלה הקודמת לא פעלה נכון ולא פעלה די. מצד אחד היא הביאה לבזבוז עצום של כספים ואמצעים כאשר בנימין נתניהו חילק כספים לאזרחים בלי שִׂים לב למצבם הכלכלי, המשיך לשלם דמי-אבטלה גם כאשר ניתן היה כבר לשוב לעבודה ובו בזמן נמנע מלהעביר תקציבים ראויים לבתי החולים והמרפאות. הסגרים המיותרים שהטיל ללא אבחנה בין ישובים "אדומים" לאחרים הביאו רבים לפשיטת רגל ולחיסול עסקים רבים. מעסיקים לא יכלו לגייס עובדים כדי להתאושש כי העובדים בחרו לשבת בבית וליהנות מדמי אבטלה כאשר עבודתם כה חסרה בשוקי העבודה.

בעוד הסגרים המיותרים, לפחות בערים בהן הייתה משמעת מגיפה ואכיפה, הנה בלחץ גופים שונים ובעיקר החרדים, נותר שדה התעופה בלוד פתוח ופרוץ לנכנסים ללא ביקורת רפואית וללא חיסון. גם הסגרים ואכיפת החוק נפגעו קשות בשל שיקולים פוליטיים וכניעת הממשלה לחרדים שהפרו את הסגרים בְּרֵישׁ-גַּלֵּי, ולא הפעילה די אמצעים במגזר הערבי למניעת התקהלויות, בעיקר בחתונות ובימי מועד. המשטרה פעלה בהיסוס רב ומיקדה פעולותיה ברישום דוחות על אי-עטיית מסיכה. הוראות מלמעלה מנעו ממנה אכיפת החוק בישיבות ובבתי-תפילה והמחלה המשיכה להפיל חולים וחללים.

הממשלה החדשה היטיבה לפעול בריבוי הבדיקות, החיסונים וריכוז המאמץ בנקודות תורפה, מנעה סגרים מיותרים והפסיקה באיחור-מה את הזרמת הכספים לדמי-אבטלה לכל, כך שמובטלים שבו לשוק העבודה. אך גם הממשלה החדשה נמנעה מלהפעיל את מלוא סמכויותיה לאכיפת החוקים למניעת הפצת המחלה. הבדיקות לנכנסים בשדה התעופה נעשו בהססנות, וגם השיפורים באו באיחור רב.

יְצוּיַּין כי החוק, כמו פקודת בריאות העם, נותן אמצעים, אפילו קשים וחמורים, להגנה על הציבור בפני מגיפה. כן, אפילו לחייב בחיסון כמפורט בסעיף 19 לפקודה [שהיא חוק, ושמה נותר כך מתקופת המנדט] ושוב סמכות זו מוקנית גם בסעיף 53 לפי התיקון לפקודה משנת 1947. נקווה שלא נגיע חלילה גם בעתיד למצב שחיסון ינתן למתנגדים לו בעל-כורחם, אולם דומני שראוי כבר למנוע מנמנעי החיסון, שלא מטעמי בריאות, לסכן את הציבור, ולהגביל כניסתם מחשש הדבקה למוסדות ציבור, בילוי ועוד.

הממשלה והמשטרה לא עושים די בחקירה ובהגשת אישומים נגד המאיימים על רופאים ומדענים הלוחמים בקורונה. ראוי להעמיד לדין לא רק את האלימים והמסיתים לאלימות ביניהם, אלא גם את העולבים בעובדי ציבור. ראוי לקבוע בחוק שלעניין הקורונה גם נהגי רכב ציבורי הם "עובדי ציבור", בשל חובתם לאכוף חבישת מסיכות ברכב. הורגלנו למצב שאנשים המזלזלים בחוק מבודדים על חשבון הציבור בבתי מלון וכאשר הם חולים הם מאושפזים בבתי חולים וזוכים לטיפול רפואי על חשבון המדינה ותוך סיכון צוותי הרפואה.

אנו מציעים לחייב נמנעי חיסון בתשלום ההוצאות לבידודם או לאישפוזם גם אם החיוב ייפרס לתשלומים מרובים, וזאת מעבר לביטוח הרפואי הכללי. אומנם "צדיק באמונתו יחיה", ככל שמתנגד לחיסון הוא "צדיק", אך לא על חשבון הציבור שאותו הוא מסכן.

והנה מספר הוראות חוק מפקודת בריאות העם [נלקח מ"גוגל כרום", המקור כנראה בחברת "נבו" המאגר המשפטי].

"מחלה מידבקת" פירושה כל מחלה מן המחלות המפורטות בתוספת השנייה לפקודה זו; בתנאי שהמנהל רשאי להכריז במודעה ברשומות שכל מחלה אחרת תהא מחלה מידבקת לצורך הפקודה הזאת ובאותה מודעה יפרט את האזור אשר בתחומיו יהא למודעה תוקף ואת תקופת תקפה של המודעה;

"בית חולים למחלות מידבקות" פירושו בית-חולים קבוע או ארעי של המשרד או אגף מבודד של בית-החולים העירוני או בית-חולים אחר שהמנהל התיר לשכן בו מספר מפורש של חולים במחלות מידבקות או חולים מיוחדים במחלות מידבקות;

"בידוד" פירושו עצירת אדם או מגע בבית חולים למבודדים או בבית, באוהל או במקום מבודדים בצורה ובתנאים שנתאשרו על-ידי המנהל;

"השגחה" פירושה מסירת הודעה על בני אדם לרופאים הממשלתיים של המקומות השונים שאליהם פניהם מועדות ובדיקתם הרפואית כדי לברר מהו מצב בריאותם והחזקתם בקו הבריאות, והטלת השגחה על מצב בריאותם.

הרכבת נסיובי-מגן

19. בכל עיר או כפר או אזור שמחלה מידבקת קיבלה בהם או עלולה לקבל בהם צורה אפידמית או אשר קיימת סמוך להם מחלה מידבקת שלדעת המנהל יש בה סכנה לבריאות הציבור של העיר, הכפר או האזור הנ"ל, רשאי המנהל או הרופא הממשלתי לנקוט באותם אמצעים שיראה צורך בהם כדי להגן על גרי המקומות האלה מהידבקות, ולתכלית זו רשאי הוא, בין שאר דברים, להטיל על גרי העיר, הכפר או האזור הנ"ל חובת הרכבת-מגן או הרכבה אחרת שלדעתו יהא צורך בהן כדי לצמצם את התפשטות ההדבקה. המסרב ביודעין על-פי סעיף זה להרכבת-מגן או להרכבה אחרת נגד אבעבועות, חולירע או דבר, יאשם בעבירה ויהא צפוי לקנס... או למאסר לא יותר מחודש ימים.

סמכויות לשעת-חירום פק' 53 לש' 1947 (תיקון מס' 17) תשס"ג-2003

20. (1) אם נראה כי מרחפת על איזה חלק של ישראל סכנה של מחלה איומה אפידמית, מקומית או מידבקת או כי הוא נגוע במחלה כזאת, דהיינו, דבר, חולירע, קדחת צהובה, אבעבועות, טיפוס הבטן או מחלה אחרת שהכריז עליה שר הבריאות, במודעה ברשומות כי היא מחלה מידבקת מסוכנת, רשאי שר הבריאות[3] להכריז במודעה כנ"ל כי סכנה חמורה מרחפת על בריאות העם על-ידי איומה או קיומה של מחלה כזאת בישראל או בארצות השכנות, ומשפורסמה הכרזה זאת יהא המנהל מוסמך לסדר, או להתקין, בין בצו ובין בהוראה או בכל דרך אחרת שהיא, כי ייעשו על-ידי כל אדם, לרבות קופת חולים:

(א) ביקורים מבית לבית;

(ב) הגשת עזרה רפואית, חלוקת רפואות, הספקת מקומות-שיכון, טיפוח הנקיון, האיורור והחיטוי ושמירה בפני התפשטות המחלה;

(ג) כל עניינים או דברים שימצאם רצויים לשם מניעתה או הקלתה של המחלה;

ורשאי הוא להטיל את הסידורים או הקביעות האלה, כולם או מקצתם, על כל הארץ או על כל חלק או חלקים ממנה ועל כל אניות הנמצאות בחופי הארץ הפנימיים או במימיה הטריטוריאליים.

פק' 53 לש' 1947

(2) בלא לפגוע בסמכויות המסורות למנהל בסעיף-קטן (1) לעיל, רשאי המנהל, לאחר ההכרזה מאת שר הבריאות שתפורסם במודעה כנ"ל, לסדר או להתקין, בין בצו ובין בהוראה או בכל דרך אחרת שהיא, את ביצועו של כל אמצעי מן האמצעים המפורטים בסעיף-קטן זה שיראה צורך בו כדי למנוע את חדירתה או התפשטותה של המחלה, דהיינו:

(א) לסלק, לבודד, לעצור, להעמיד לפיקוח, לבדיקה רפואית ולטיפול רפואי אנשים נגועים ואנשים העומדים במגע עמהם, ואנשים שיש עליהם חשד כי היו בזמן האחרון נתונים להידבקות, ולעשות את הפעולות הדרושות, כדי לקבל דוגמאות לבדיקת מעבדה מכל אחד מן האנשים הנזכרים לעיל;

(ב) להרכיב נסיוב-מגן או הרכבה אחרת באנשי הציבור, בעולי רגל, בעולים, בנוסעים, בכלי-מגע או באנשים החשודים כי היו בזמן האחרון נתונים להידבקות;

(ג) להכנס בכל עת שהיא לכל בניין ציבורי או פרטי ולבדוק בו כדי לברר אם נמצאים בו אנשים חולים וכדי לנקוט שם בכל האמצעים הנחוצים למניעת התפשטות ההדבקה;

תאריך:  16/11/2021   |   עודכן:  16/11/2021
יוסף אליעז
+גופות יהודים שמתו מקורונה יועלו לקבורה בארץ
21:11 16/11/21  |  עידן יוסף
משלחת מתנדבי זק״א פעלה במרוקו להעלאת גופותיהם של שבעה יהודים שמתו מקורונה ונקברו בקבורה זמנית במרוקו. הערב מוטסים ארונותיהם לקבורה בארץ.
+הוארכו תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ומקומות פנאי
15:29 16/11/21  |  מירב ארד
ועדת החוקה אישרה להאריך בשבועיים נוספים את תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ובמקומות הפועלים בתו ירוק בתחום הפנאי. עוד אישרה הוועדה להאריך את התקנות הקובעות חובת בדיקה לנכנסים לישראל ב-28 ימים נוספים עד ל-13.12.21. ההגבלה חלה על מוסדות הבריאות שמפורטים בתקנות- בתי חולים, מרפאות, מוסדות לטיפול במשתמשים בסמים ועוד, מוסדות הרווחה- בתי אבות, בתי דיור מוגן, מסגרות חוץ-ביתיות לקטינים ועוד, וכל מקומות העבודה שנקבעה לגביהם בתקנות הגבלת פעילות שפתיחתם לציבור מותנית בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה- מכוני כושר, מסעדות, אטרקציות, אירועי תרבות ועוד.
+קורונה בצה"ל: 41 מאומתים במצב קל
15:24 16/11/21  |  מירב ארד
נכון להיום (ג'), 41 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל. נכון ליום ב׳, 165 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.
+אלרעי-פרייס: לא נכריח הורים לחסן ילדים
12:01 16/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משתתפת בדיון שהתקיים בכנסת על חיסוני קורונה לילדים האשימה את אלרעי-פרייס כי היא עובדת עבור פייזר  ▪  יו"ר הוועדה: לא נאפשר הכפשת עובדי ציבור
(אלרעי-פרייס. ילדים עלולים ללקות במחלה קשה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
אלרעי פרייס בוועדת הבריאות, היום [צילום: ערוץ כנסת]
+ה"מתמטיקה" של מתנגדי החיסונים
09:45 16/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט מראה כיצד מתנגדי החיסונים מנצלים את בורותו של הציבור במתמטיקה כדי להציג את הנתונים בצורה מעוותת ואף הפוכה מן המציאות
(שטויות מבחינה מתימטית [צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סרבני החיסון מסכנים את הציבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הבהירה כי מדינת ישראל אינה מתכוונת לכפות חיסוני ילדים נגד קורונה. "בישראל אין שום ניסיון לכפות חיסונים. יש מדינות שבהן התו הירוק תקף למחוסנים בלבד. אצלנו תמיד יש אפשרות להציג בדיקה. אנחנו לא רוצים שאנשים יתחסנו בתוך הכרח", אמרה (יום ג', 16.11.21) במהלך דיון שהתקיים בוועדת הבריאות של הכנסת.
16/11/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
ביולי השנה הפך ג'רמי מק'אנולטי, מנהל הגנת הבריאות במדינת ניו סאות' וולס שבאוסטרליה, לוויראלי. הוא מסר ש-43 חולי קורונה במדינה מאושפזים בטיפול נמרץ והוסיף: "כולם למעט אחד מחוסנים". הוא מיהר לתקן את עצמו: "כולם למעט אחד אינם מחוסנים" – אבל זה היה מאוחר מדי. מתנגדי חיסונים ברחבי העולם הפציצו את פייסבוק בקליפים מפליטת הפה של מ'אנולטי, כמובן תוך השמטת התיקון ולעיתים תוך הוספת השקר כאילו הוא דיבר על כל החולים המאושפזים ולא רק על אלו שבטיפול נמרץ. מבחינתם זו הייתה "הוכחה" לחוסר היעילות ואף לנזק של החיסונים.
16/11/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
היועץ המשפטי לממשלה דיבר בשני קולות והעלה טענות תמוהות בהתנגדותו להסדר פשרה בתביעה ייצוגית בעקבות ביטול מופעים בשל הקורונה. כך אומר (יום ב', 15.11.21) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מאור, באשרו את ההסדר למרות התנגדות היועץ.
16/11/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
ישראל הצליחה, באופן חריג לעולם, לעבור, עד עתה, את מגיפת הקורונה, במספר הנפגעים, היחסי, הקטן ביותר. מדינות כמו אנגליה, שנקטו דרך הפוכה, לתת למחלה להתפשט, חיסון עדר, נפגעו בצורה אנושה עם המוני מתים, שלא לדבר על מדינות כמו ברזיל. גם בארה"ב, המגיפה הכתה קשות, בתקופת טראמפ - שמילכד (כשמו) את הניסיונות לנקוט באמצעי מניעה כנגד התפשטות הקורונה.
ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס בשיבית הממשלה למצב הקורונה בעולם ובישראל. "בעולם הקורונה משתוללת, במיוחד באירופה, ששוברת כרגע שיאים במדדי התחלואה. ישנן מדינות באירופה, כמו הולנד ואוסטריה, שחוזרות למגבלות ולסגרים, בעוד שכאן, במדינת ישראל - הכל פתוח. לכן, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, אנחנו חייבים להישאר עם אצבע על הדופק ולהמשיך להקפיד על קיום ההנחיות", אמר בנט.
14/11/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il