בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
"צא דיבוק צא" [צילום: אורי רובינשטיין]
|
|
|
הדיבוק - גרסת הבמאי
|
תיאטרון סמרטוט, נובמבר 2021, יפו ● גרסת גיבסון ● אורך סצנה כמשך שיר של פינק פלויד והייתה אחת, אותנטית קשה מדמיון, של פלויד
|
במרכזו של "הדיבוק" סיפור הפרת הבטחת נישואים וכניסת רוחו של הבחור, החתן המיועד, במקור, אל גופה של כלתו. "צא, דיבוק, צא", הייתה לקריאה בשימוש הציבור, המצוטטת מהמחזה, בו נערך טקס מיסטי יהודי, של גירוש דיבוק. במרכז "גרסת הבמאי", העדכנית, עומדת החברה המעמדית שלנו, קפיטליסטית, בה השליטים הם בעלי ההון והתאווה, והממסד הדתי, המרחיב שליטתו באמצעות כפיה דתית ושימוש נרחב בטקסים קבועים. להקת השחקנים המצוינת נדרשת רבות לפעולה מתואמת המדגישה את הציות הנדרש והפעולה האוטומטית. אלה רומסים את האדם, כבודו וחירותו. הדיבוק, הדרוס, המוכה, החבול, המנוצל, יוצא למלחמה במנצל, בכובש, ברומס, ברוצח, בשגרה, במנהגים, במנהיגים. את תפקיד האמן היוצר, כמביע עמדה ביקורתית, ממלאים נאמנה מעבדי מחזהו של אנסקי, "הדיבוק", אבי גיבסון בר-אל ואמיר אוריין. שלוות הצופים תופר ותנועה באי נחת מובטחת. היא נחזתה היטב בסצינה האותנטית עם הטקסט של ג'ורג' פלויד. המציאות בה אנו חיים, קיצונית מדי, כך שדי בהצגתה. הצבת מראה מול פני חברה מסיטת מבט.
|
|
|
לחשוב טוב [צילום: אורי רובינשטיין]
|
|
לאן פנינו? מה עתידנו? לפי גרסת הבמאי, כבר אתה, אנו, ארוגים זה בזה בתוך בריכת דם. האופטימיסטים יראו את עתידנו המשותף כחיבור סינרגטי. יוצרי "הדיבוק - גרסת הבמאי" מבקשים מאתנו לחשוב. חשיבה ביקורתית. לחשוב טוב על כל מה שעשינו (ועודנו). לחשוב טוב ולעשות טוב. בימוי: אבי גיבסון בר-אל, עיבוד: אבי גיבסון בר-אל ואמיר אוריין, שחקנים יוצרים: אורה מאירסון, אילון פרבר, מוטי רוזנצוויג, מור איילה אנגל, נעמה מנור, ענאן אבו ג'אבר, רביע חורי, עוזרת במאי: רינת מוסקונה, עיצוב תפאורה: זוהר שואף, עיצוב תלבושות: יהודית אהרון, עיצוב תאורה ומוזיקה: נדב ברנע, ייעוץ אמנותי: אמיר אוריין - תיאטרון החדר, דרמטורגיית גוף: סהר עזימי.
|
|
אי נוחות מובטחת [צילום: אורי רובינשטיין]
|
|
|
|
תאריך:
|
21/11/2021
|
|
|
עודכן:
|
21/11/2021
|
|
רמי בליטנטל
|
|
ספר חדש על אירועי ביזה ברכוש ערבי בשנים 1949-1947 73 שנה לכיבוש/שחרור באר שבע ו"לקשר השתיקה"
|
|
|
"בכל רע יש טוב" אומר הפתגם והדברים נכונים גם למגיפת הקורונה. המגיפה העולמית טלטלה את עולם הלימודים שמטבעו שמרני למדי. מוסדות הלימודים, שבמשך שנים ארוכות קידשו את צורת הלימוד הפרונטאלית המסורתית, מצאו את עצמם מחויבים ליצור פלטפורמת לימודים המאפשרת לימודים מרחוק. השינוי, שדרש הסתגלות רבה ומהירה, הן של המערכת המקצועית והן של הסטודנטים, הפתיע בסופו של דבר לטובה.
|
|
|
בהמשך לוועידת האקלים בגלזגו, סקוטלנד, אני תוהה מדוע האג'נדה הירוקה נמצאת בעדיפות משנית בקרב מקבלי ההחלטות, הן בממשלות ישראל והן ברשויות המקומיות. נכון, בעיית העדר היצע הדיור אמורה להדיר שינה מעיניהם, מעיני מומחי ענף הבנייה ומעיני רוכשי הדירות, אולם לטווח הבינוני והארוך אם לא נדע להציב גם את הנושא הירוק בראש מעיינינו, מדינת ישראל צפויה לנזק סביבתי ואורבני חסר תקנה.
|
|
|
בילדותי, בשכונת מעוז אביב, ניהל בעל המכולת שלנו פנקס שחור, בו נרשמו חובות הלקוחות. אני זוכרת את הפנקס כחרב מאיימת, כעול נפשי שרדף את הוריי והותיר אותנו באופן תמידי בתחושה של מחויבות, של חוב לא סגור, של חשבון ישן שיש לבדוק כל העת. תחושה של חוב בלתי גמור.
|
|
|
היה זה בתוך מלחמת העולם השנייה בשנת 1945. אבי, ראובן קלינסקי, השתחרר מהצבא הבריטי אחרי שנים לא מעטות של היעדרות מהבית. אחת מהתחנות הראשונות של השבוע הראשון, שבוע בחייו של חייל משוחרר מהצבא, היה זה הכותל המערבי. טבעי עבורו, שהשבוע הראשון של חייל משוחרר מאימות מלחמה עם ניחוח של בית רחוק מהמלחמה יהיה הכותל המערבי.
|
|
|
|