|   15:07:40
דלג
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הסכסוך הישראלי-פלשתיני <span style='font-weight:normal;'>[חלק א']</span>

הדרישה ל"זכות השיבה" מטרתה חיסול הרוב היהודי וחיסול מדינת היהודים שהפלשתינים אינם מוכנים להכיר בה ללא ויתור על שיבת הפליטים לישראל והסכמה ליישבם במדינת פלשתין אין ממשלה בישראל שתסכים להגיע להסכם עם הפלשתינים
19/12/2021  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
סכסוך נצחי [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]


המדיניות הפלשתינית בנוגע למדינת היהודים

שני אדריכלים עיצבו את מדיניות הרשות הפלשתינית כלפי מדינת היהודים: נביל שעת וסאיב עריקאת. לכאורה, הכירה הרשות בפתרון של שתי מדינות. אבל, הפלשתינים הכירו בישראל רק דה-פקטו כעובדה קיימת. הם הצהירו שלעולם לא יכירו בישראל כמדינת היהודים וסרבו לסגת מהדרישה ל"זכות השיבה" שהיא הסוס הטרויאני שיהפוך את היהודים למיעוט ויחסל את מדינת היהודים.

א. היהדות היא דת

אבו עלא, שהיה בעבר ראש ממשלת הרשות הפלשתינית, הכריז שהוא מסרב להכיר בזהות היהודית של מדינת ישראל ושאל למה הכוונה [במילים] "מדינה יהודית"? האם אנו אומרים: 'זו מדינה יהודית, זו סונית, זו שיעית, או עלוית ו[מדינה] אחרת היא נוצרית'? משמעות הדברים הללו היא שאבו עלא רואה ביהדות דת ולא עם ולדת לא מגיעה מדינה. זהו סירוב להכיר בזכות ההגדרה העצמית של העם היהודי שיש לו היסטוריה ארוכה של 4,000 שנים.

ב. לעולם לא נכיר בישראל כמדינת היהודים

בנובמבר 2007 אמר נביל שעת מצוות המו"מ עם ישראל כי "הפלשתינים לא יקבלו את ישראל כמדינה יהודית". באפריל 2009 כינה את דרישת ישראל להכיר בה כמדינה יהודית "מגוחכת" ו"מנוגדת למשפט הבינלאומי".

נביל שעת' הכריז ב-2010: "לעולם לא נכיר בישראל כמדינה יהודית" (וואלה, 8 בספטמבר, 2010). נביל שעת' אף הסביר את נימוקי הפלשתינים להצהרה נחרצת זו: "הכרה זו תאיים במישרין על הפלשתינים המוסלמים והנוצרים בישראל, ותגזול מהפליטים הפלשתינים את ביתם בישראל ואת זכותם לשוב אליה". החלק הראשון של המשפט נועד, לדבריו, להגן על הפלשתינים המוסלמים והנוצרים החיים בישראל.

החלק השני של המשפט נועד להבטיח הצפת ישראל בפליטים שיביאו קץ לרוב היהודי בישראל, ולחיסולה של ישראל כמדינה בעלת רוב יהודי. הצביעות והדמגוגיה של מר שעת' מגיעה לשיאה באומרו ש"איננו דוחים את הרעיון שישראל הינה מדינה עם רוב יהודי". זאת בשעה שמר שעת' מתכוון לחסל את הרוב היהודי משום שאינו מוכן לישב את הפליטים במדינת פלשתין, על-מנת לסיים את הסכסוך ולאפשר לשני העמים לחיות בשקט. הצעה זאת הוצעה לפלשתינים פעמיים על-ידי האמריקנים.

ג. זכות השיבה

אבו מאזן, הסביר לנשיא קלינטון בוועידת קמפ דויד שהם דוחים את הצעתו שלפליטים תהיה זכות לשוב למדינה הפלשתינית העתידית ותבע הכרה בזכותם של הפלשתינים לשוב "לבתיהם", כפי שנקבע בהחלטה 194 של העצרת הכללית של האו"ם. "הבהרנו לישראלים", סיפר אבו מאזן על שיחות קמפ-דייוויד, שזכות השיבה משמעותה שיבה לישראל ולא למדינה הפלשתינית... אנו מדברים על שיבת הפליטים לישראל, משום שהיא זו שגירשה אותם ומשום ששם מצוי רכושם..."

עמדת הנהגת הרש"פ: "החלטה 194, המהווה בסיס להסדר צודק לבעיית הפליטים, קובעת את שיבת הפליטים הפלשתינים "לבתיהם" ולא שיבה "למולדתם" או "לפלשתין ההיסטורית". מהות זכות השיבה היא חופש הבחירה: לפלשתינים צריכה להינתן הזכות לבחור את מקום מגוריהם, ובכלל זה שיבה לבתיהם מהם גורשו".

ועידת קמפ דויד התפוצצה בשל עמדת הפלשתינית לגבי "זכות השיבה". אבו עלא' אמר בנוגע לסוגיית הפליטים שהפליטים הפלשתינים צריכים לשוב לבתיהם וכי "עקרון זכות השיבה הוא עקרון מקודש וסוגיית הפליטים היא באותה רמה כמו סוגיית מסגד אל-אקצה".

אבו עלא קבע גם שבנוסף לזכות השיבה צריכים הפליטים לקבל גם פיצויים: "זכות השיבה אינה מבטלת את זכות הפיצוי, וזכות הפיצוי אינה מבטלת את זכות השיבה, ולא מהווה תחליף לה, מאחר שזהו פיצוי הפליטים הפלשתינים על גירושם ממולדתם, הריסת תשתיתם המדינית, החברתית והכלכלית, הפסקת מהלך חייהם וניצול אדמותיהם ובתיהם, במשך חמשת העשורים הקודמים".

אבו עלא השתתף בוועידת קמפ דויד וקבע שעל ישראל להכיר ראשית בעיקרון זכות השיבה של הפלשתינים לבתיהם, ורק לאחר מכן ידונו הדרכים ליישום זכות זו: "על הישראלים להכיר באחריותם הפוליטית, המשפטית, והמוסרית לטרגדיה של הפליטים ועליהם להכיר בזכותם של הפליטים לשוב. אחרי שישראל תכיר בהחלטה מספר 194 יהיה צורך לדון במנגנון ובתוכניות ל[מימוש] השיבה, ולאחר מכן בזכותם של הפליטים לקבל פיצויים".

ב-14 בדצמבר 2010 כתב סאיב עריקאת מצוות המו"מ הפלשתיני במאמר בעיתון "הגארדיאן" כי כל הסדר שלום שלא יפתור את סוגיית הפליטים על בסיס החלטה 194 של האו"ם (מימוש בפועל של זכות השיבה לישראל שבתוך הקו הירוק) - ייכשל. הוא אף קבע שהפליטים מונים שבעה מיליון. עקיבא אלדר, קבע במאמר תגובה שהמשמעות המעשית של הצהרה זו על מימוש זכות השיבה היא חיסול מדינת ישראל כמדינת העם היהודי: "עריקאת אינו יכול לומר בתום לב שהדבר לא יביא למשבר קיומי עבור ישראל, שכן הוא רומז שבעבור הזמן, תיעלם ישראל ולא תהיה עוד מולדת ליהודים, שכן מעבר לנקודה מסוימת היהודים יהיו מיעוט בגבולות שלפני 1967". הכרזות אלה מוכיחות שמטרת "זכות השיבה" היא לחסל את מדינת היהודים.

ד. תוכנית הלימודים ברשות הפלשתינית

ועדת האו"ם למיגור אפליה גזעית (CERD) פרסמה באוגוסט 2019 דוח חסר תקדים הקורא לרשות הפלשתינית להוציא מספרי הלימוד שלה את כל התמונות והטקסטים המכילים הסתה לשנאה, אלימות ואנטישמיות. הדוח פורסם בעקבות מושב הוועדה שהתקיים בתחילת החודש בז'נבה ובו הציג מנכ"ל IMPACT-se, מרכוס שף, דוגמאות להסתה לאלימות, אנטישמיות ושנאה בתוכנית הלימודים הפלשתינית. בנאום בפני חברי הוועדה דרש שף שכל הדוגמאות המסיתות יוסרו מהספרים. במפות הפלשתיניות ישראל אינה קיימת ועל שטחה נכתב "פלשתין".

ה. שיטת המו"מ הפלשתיני

ביוני 2009, בראיון לעיתון הירדני "א-דוסטור", אמר סאיב עריקאת: "בקמפ דייוויד קיבלנו 90% ובהצעת אולמרט 100%, אז למה שנמהר"? ואכן, אולמרט כתב כעבור חודש ב"וושינגטון פוסט" שהפלשתינים דחו את התוכנית שלו. אבו-מאזן אישר שהפלשתינים מוכנים לחדש את המשא-ומתן מהנקודה שבה הסתיים המו"מ עם אולמרט. כלומר, הוויתורים של אולמרט לא סיפקו אותם והם ראו בהם רק נקודת התחלה.

הפלשתינים תלו תקוות רבות בנשיא ברק אובמה בשל אהדתו לעניין הפלשתיני ויחסיו המתוחים עם בנימין נתניהו. עריקאת הביע את אכזבתו מהנשיא אובמה עוד ב-2010 בטענה שהנשיא האמריקני נסוג מן ההבנות בינו ובין הפלשתינים ביחס להמשך המשא-ומתן, בעיקר בנוגע להקפאת הבנייה בהתנחלויות ומכך שהשיחות לא ימשיכו מההבנות שהושגו בין אהוד אולמרט ואבו מאזן בסוף 2008. למען העמדת דברים על דיוקם: אבו מאזן לא השיב בחיוב להצעת אולמרט כך שלא הושגו כל הבנות.

ב-2014-2013 הכין ג'ון קרי, מזכיר המדינה דאז, בימי נשיאותו של אובמה, טיוטה להצעת שלום שזכתה להסכמתה של ישראל אך שוב נדחתה על-ידי אבו מאזן שהכריז: "לעולם לא נוותר על זכות השיבה". בעקבות הסירוב הוכנה הצעת טיוטה חדשה. ב-17.3.2014 הגיעו אבו-מאזן ועריקאת לבית הלבן ודחו את ההצעה.

השתלשלות העניינים מוכיחה שהרשות הפלשתינית דחתה את כל ההצעות שהוצעו לה. הנחת היסוד של מנהיגיה הייתה שהמשך הלחץ על ישראל ועל גורמים בינלאומיים יביא לתוצאות טובות עוד יותר. מה טוב יותר מ-100% אצל אולמרט? התנהגות זאת שכנעה את הציבור הישראלי שהמדיניות של מפלגת העבודה לגבי הסכסוך היא אשליה והתוצאה הייתה תזוזה ימינה של הציבור הישראלי.

הצעת דונלנד טראפ נדחתה על הסף מאחר שהייתה נסיגה מהצעות קודמות. כעת, תולים הפלשתינים תקוות בנשיא ביידן.

המצב כיום

ממשלת אבו מאזן איננה אהודה ברחוב הפלשתיני. אבו מאזן ביטל לאחרונה שוב את הבחירות לאחר שהתברר לו שהחמאס ינצח. למעשה, הרשות עצמה תורמת לעליית קרנו של ארגון החמאס על-ידי תוכנית לימודים והתבטאויות בתקשורת המגבירים את השנאה וההסתה נגד ישראל וגורמים לצעירים פלשתינים להסתכן ברצח אזרחים יהודים מתוך יוזמה עצמית. גם תמיכתה הכספית של הרשות בטרוריסטים האסורים בישראל ובמשפחותיהם מעבירה מסר דומה. ההסתה והשנאה דוחפות את הנוער לזרועות החמאס. לו הייתה הרשות מעוניינת בדו-קיום היה עליה לחנך לדו-קיום ולעודד את הדור הצעיר למתינות במקום לקיצוניות.

האם יש לדרישה ל"זכות השיבה" בסיס בחוק הבינלאומי

מרכז מציל"ה בירושלים פירסם ניר עמדה על הנושא: שיבת פליטים פלשתינים לתחומי מדינת ישראל. ניר העמדה נכתב על-ידי יפה זילברשץ ונמרה גורן-אמיתי בעריכת הפרופסורית למשפט רות גביזון. ואלה הן מסקנות המחקר: ראה, קטע מתוך אחרית דבר, עמ' 70-72: "בנושא זכות השיבה חשוב מאוד להבחין בין הצהרות חגיגיות לבין הכרה בזכות השיבה של פליטים פלשתינים מתוקף המשפט הבינלאומי. עמדתנו בנייר מדיניות זה הייתה כי אַל לישראל להכיר בזכות מעין זו במסגרת הסכמים בינה לבין הפלשתינים או במסגרת עמדות שהיא משמיעה בפורומים בינלאומיים.

הימנעות כזו אינה שוללת אומנם הסכמה לקליטת מספר מוגבל של פלשתינים, אולם הסכמה כזו אינה צריכה להתבסס על הכרה בזכות. עמדה נחרצת זו נשענת על שלושה טעמים עיקריים:

ראשית, הניתוח המשפטי שערכנו מוכיח חד-משמעית כי המשפט הבינלאומי אינו מעניק לפליטים הפלשתינים זכות לחייב את ישראל לאפשר להם להתיישב בתחומה. לפיכך הכרה ישראלית בזכות השיבה מטילה על ישראל חובה חדשה שאין היא חייבת בה ללא הסכמתה.

שנית, יש הטוענים כי ההכרה בזכות השיבה עשויה לסייע ביצירת אווירה נוחה להסדר, אולם לדעתנו סביר יותר כי היא עלולה דווקא להקשיח עמדות ולחזק את נטיית המחנה הפלשתיני לסרב להתפשר בנושא זה ולהמשיך לתבוע את מימוש הזכות כעניין של צדק.

שלישית, הטיעון הפלשתיני שהכרה סמלית בזכות יכולה להתקיים בצד מציאות של היעדר שיבה הלכה למעשה מתבסס על הנחות מציאותיות חסרות שחר. נסביר: הענקת תמריצים כלכליים לפליטים שידרבנו אותם להישאר מחוץ לישראל לא בהכרח תמנע את השיבה. המוטיבציה הפוליטית של הפליטים לשחרר את פלשתין מהישראלים הציונים יכולה בהחלט לגבור על הפיתוי הכלכלי המוצע להם. כמו-כן יש להביא בחשבון את העובדה שאין זה ברור שנציגי הפלשתינים מוסמכים לוותר על זכויות של תביעות אישיות מצד פליטים".

הנשיא ביל קלינטון בוועידת קמפ דויד והנשיא אובמה וג'ון קרי היו מודעים לעובדה שאין לדרישה ל"זכות השיבה" כל בסיס בחוק הבינלאומי ולכן הציעו יישוב הפליטים במדינת פלשתין. הצעותיהם נדחו על-ידי הרשות הפלשתינית.

לאחר העובדות - פרשנות

המנהיגות הפלשתינית לדורותיה אחראית במידה רבה לטרגדיה שפקדה את הפלשתינים בשל סירובה להתפשר. המנהיגות הפלשתינית לדורותיה אחראית לדחיית 6 הזדמנויות להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל שהראשונה מהן הייתה ב-1936/7. המנהיגות הפלשתינית היא שמאריכה ללא הצדקה את סיבלם של הפליטים. המנהיגות הפלשתינית מסרבת להכיר בחלקה לטרגדיה הפלשתינית ורוצה להוריד את ישראל על ברכיה ולכפות עליה להכיר באחריותה הבלעדית לטרגדיה הפלשתינית ולהסכים ל"זכות השיבה. כלומר, להתאבדותה.

הדרישה ל"זכות השיבה" מטרתה חיסול הרוב היהודי וחיסול מדינת היהודים שהפלשתינים אינם מוכנים להכיר בה. ללא ויתור על שיבת הפליטים לישראל והסכמה ליישבם במדינת פלשתין אין ממשלה בישראל שתסכים להגיע להסכם עם הפלשתינים.

המנהיגים שצוטטו שייכים לדור המייסדים של ה-PLA (התנועה לשחרור פלשתין). הם החמיצו, כנראה, את ההזדמנות להקים מדינה פלשתינית בשל חוסר רצונם להתפשר. לא נותר אלא לחכות שתקום ברשות הפלשתינית מנהיגות חדשה, ריאליסטית, שתבין שרק פשרה. כלומר, נסיגה מהדרישה ל"זכות השיבה", תשים קץ לסבלו המיותר של העם הפלשתיני ותעודד את ישראל למו"מ שיביא להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל ולא על חורבותיה.

למרות כל האמור כאן, אין לפטור חלק מממשלות ישראל מחלקן במניעת פתרון. לטנגו - דרושים שניים.

הערה

הציטוטים הובאו ממאמרים שפורסמו באתר ממר"י וממאמרים שונים.

תאריך:  19/12/2021   |   עודכן:  19/12/2021
רבקה שפק-ליסק
+להשתחרר ממיתוסים כוזבים (א')
10:15 20/12/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
כל עולמו הרוחני והמעשי של דורנו עוצב בכל מערכות חיינו על-ידי הסכסוך ועימותי הדמים בין העמים החיים כאן
(שנאה של שנים [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90])
+ארגון חמאס נערך לחטיפות חיילים ואזרחים ישראלים
08:14 20/12/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הנהגת חמאס הורתה לפעיליה לחטוף אזרחים וחיילים ישראלים כדי להביא לזירוז עסקת חילופי השבויים, חמאס גם מתאמן בחדירות לשטח ישראל לצורך פיגועי חטיפה. ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ביקש מישראל לגלות גמישות בנושא עסקת חילופי השבויים והוא יבקר בישראל בסוף החודש בניסיון לשבור את המבוי הסתום
(פעילי חמאס בחאן יונס [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90])
+צה"ל מיפה בתי המחבלים; ירי כבד לעבר הכוחות
07:06 20/12/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מיפוי בתיהם של המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן סמוך לחומש נעשה לקראת הריסתם  ▪  למשפחותיהם של המחבלים נמסרו צווי הריסה  ▪  במהלך הפעילות בעיירה סילת א-חארתיה נתקלו כוחות צה"ל בהפרות סדר שכללו גם ירי מנשק חם לעברם
(יידוי אבנים ומטעני חבלה. כוחות צה"ל בסילת א-חארתיה הלילה [צילום: דובר צה"ל])
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+כוחותינו עצרו שני פלשתינים שניסו לחדור מהרצועה
00:44 20/12/21  |  עידן יוסף
‏לוחמי צה"ל עצרו שני פלשתינים חשודים שניסו לחצות את מרחב המכשול מצפון רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. החשודים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, ומדובר צה"ל לא נמסר האם היו חמושים.
+החל מיפוי בתי המחבלים המעורבים בפיגוע ליד חומש
00:41 20/12/21  |  עידן יוסף
‏פיגוע הירי בשומרון: צה"ל החל למפות את בתי המחבלים לקראת הריסתם. לפי דיווחים פלשתינים כוחות רבים נכנסו לעיירה סילת אל חארתיה בפאתי ג'נין כדי למסור למשפחות את צווי ההריסה.
+נציגי סיעות האופוזיציה מגיעים לחומש
23:37 19/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת מכל סיעות האופוזיציה הגיעו לישוב המפונה שבדרך אליו בוצע הפיגוע הרצחני ביום חמישי על-מנת למחות ולדרוש שינוי מדיניות מיידי
בצלאל סמוטריץ', אופיר סופר, אורית סטרוק ואיתמר בן-גביר
+פיגוע דקירה באזור נביאים קטן בירושלים
21:14 19/12/21  |  עידן יוסף
ברחוב נביאים קטן בירושלים ניסה ערבי לדקור עובר אורח יהודי תושב העיר בעת שהלך במקום עם אדם נוסף. המחבל לא הצליח לפגוע באיש ונמלט מהמקום. כוחות המשטרה של מחוז ירושלים איתרו בזירה סכין והמחבל, תושב ענאתא בשנות העשרים לחייו, נעצר.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע לזירה וקיים הערכת מצב עם המפקדים במקום. בסיומה הטיל מפקד המחוז את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסכסוך הישראלי-פלשתיני [חלק א']
תגובות  [ 29 ] מוצגות   [ 29 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פמפלט חסר ערך
20/12/21 16:52
 
רבקה שפק ליסק
21/12/21 21:58
 
החוק נתון לפרשנות
22/12/21 09:46
 
רבקה שפק ליסק
22/12/21 13:52
 
את הסטוריונית
22/12/21 17:11
 
רבקה שפק ליסק
23/12/21 09:11
 
תלחצי על הקישור
23/12/21 17:08
 
רבקה שפק ליסק
23/12/21 18:10
 
לא נורא
23/12/21 18:27
 
רבקה שפק ליסק
24/12/21 08:42
 
זה מאד פשוט
26/12/21 10:11
 
רבקה שפק ליסק
26/12/21 17:51
 
הכל נכון
26/12/21 19:59
 
רבקה שפק ליסק
23/12/21 14:02
 
נכון
26/12/21 11:38
 
וגם תיקון קטנטן
22/12/21 10:38
 
רבקה שפק ליסק
22/12/21 16:09
 
את מניחה הנחות,
22/12/21 17:27
 
רבקה שפק ליסק
23/12/21 09:20
2
החושף
21/12/21 16:30
 
חדשות ערוץ 14
21/12/21 18:16
3
תודה לכותבת
21/12/21 19:43
 
רבקה שפק ליסק
22/12/21 14:00
 
פתרון 2 המדינות,
22/12/21 18:15
 
רבקה שפק ליסק
22/12/21 22:38
 
קראתי הכל
23/12/21 17:45
 
רבקה שפק ליסק
23/12/21 23:26
 
המבחן הוא פשוט
26/12/21 09:45
 
רבקה שפק ליסק
23/12/21 23:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הידיעה המשמחת, ובמידה רבה גם החשובה של השבוע המסתיים הגיעה מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נאמר בה כי בשנה האזרחית המסתיימת חל גידול של כ-30 אחוזים בעלייה לישראל. עלייה בעלייה. כמאמר התנא או האמורא כי גדול יום קיבוץ הגלויות כיום בריאת העולם. בוודאי מנקודת מבט יהודית.
19/12/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
לוחמי ימ"צ של משמר הגבול עצרו הלילה (יום א', 19.12.21) את המחבלים שהשתתפו בפיגוע הירי סמוך לחומש, שבו נרצח יהודה דימנטמן. הארבעה נעצרו ללא ירי בתום חיפושים אינטנטסיבים שביצעו שירות הביטחון הכללי וצה"ל מאז הפיגוע, ביום חמישי בערב.
19/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
הטרור הפלשתיני: יהודי בן 38 נפצע (שבת, 18.12.21) באורח קל במחסום ליד מערת המכפלה בחברון בפיגוע דקירה. הנדקר נאבק עם המחבלת, סעדיה מטר, בת 65 מהכפר אידנא, עד שלוחמי משמר הגבול הגיעו למקום וניטרלו אותה ללא ירי. המחבלת הועברה לחקירת גורמי הביטחון. היהודי נחתך בפנים, וטופל על-ידי צוותי מגן דוד אדום במקום.
18/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשנת תשמ"ד, 1984, במטה בנימין בלב הר שומרון הוקם ישוב בשם "עלי". כיום חיים בישוב 850 תושבים. הישוב, הנושא את השם עלי, נקרא על שמו של מי שהיה הכהן האחרון במשכן המקודש בשילה. משכן ששכן על גב הר שומרון בשילה שלוש מאות וששים ושבע שנים בתקופת שפוט השופטים.
מעל לאלף בני אדם הגיעו הבוקר (יום ו', 17.12.21) אל היישוב שבי שומרון ומשתתפים בהלוויתו של יהודה דימנטמן ז"ל, שנרצח אמש בפיגוע ירי סמוך לחומש שבצפון השומרון.
17/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il