|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
: עימות עם פלשתינים בג'יח ג'ראח [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]

שתי מדינות לשני עמים על-פי תורת ההיגיון

על-פי הגיון פלשתיני מגיע להם ארבע מדינות שהם רוצים להפוך לפלשתין הגדולה שמעולם לא הייתה קיימת, אלא שמלך ירדן לא מסכים לוותר על השלטון, החמאס מעולם לא יתפשר עם אש"ף ואש"ף משתף פעולה עם ישראל נגד חמאס. כמובן שישראל מעולם לא תסכים לזכות השיבה וטוענת שאין זכות לאף פליט לחזור אליה
23/12/2021  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

מכיוון שמאמצי השלום בין הישראלים לפלשתינים נכשלו בכל גישה, בגישה ההיסטורית כשהערבים טוענים שאין לנו זכויות היסטוריות על ארץ ישראל, על ירושלים וחברון, בגישה הדתית כשהערבים טוענים שלא היה בית מקדש והר-הבית קדוש רק לאסלם, בגישת הצדק, האמת, המוסר, החלטות האו"ם, החוק הבינלאומי, הטרור והמלחמות. נראה שהמוצא האחרון הוא לפעול על-פי תורת ההיגיון, אם שני הצדדים יסכימו לפעול אך ורק לפי ההיגיון. למזלי, הקורס הראשון שלקחתי באוניברסיטה היה קורס בחירה על תורת ההיגיון וזה היה אבן היסוד לכל ההתייחסות שלי בעולם העסקים, להשקפת העולם המדינית והכלכלית שלי, לעקרונותיי באתיקה, קיימות, אחריות וממשל תאגידי.

נתחיל מכך שיש רוב בשני העמים הדוגל בהפרדה בין העם היהודי לפלשתיני. עם זאת יש מיעוט של החמאס ודומיו שטוען שאין ליהודים כלל זכות קיום במרחב ועליהם לחזור למקומות מוצאם. כמו-כן יש מיעוט של יהודים הטוען שאין עם פלשתיני, הם לא זכאים גם למדינה, שתי גדות לירדן זו שלנו זו גם כן ולפחות ארץ ישראל השלמה. על-פי ההיגיון, כל מדינה צריכה להישלט על-ידי רוב האוכלוסייה היושבת בתוכה, כי הדמוקרטיה היא שיטת ממשל הגיונית, אם כי רוב מדינות העולם עדיין לא דמוקרטיות. יש דיקטטורות כקובה וממלכות אבסולוטיות או תיאולוגיות כאירן, או מדינות שמיעוט בעם שולט במדינה כמו בסוריה. ויש כמובן משטרים מעורבים כסינגפור.

אם רוב העם צריך לשלוט במדינה, אז ירדן שיש בה רוב של שמונים אחוזים פלשתינים צריכה להיות נשלטת על ידם. הם ניסו להתקומם בספטמבר השחור אך המאבק הלאומי שלהם נגמר בהרג של עשרות אלפים פלשתינים, אך אף אחד בעולם, לא ארצות הברית, אירופה ואפילו לא הפלשתינים אינו בא בטענות לירדן למה המיעוט שולט ברוב. על-פי אותו עיקרון הגיוני, ישראל שיש בה רוב מובהק של יהודים צריכה להיות נשלטת על-ידי היהודים מבלי לקפח כמובן את זכויות המיעוט הערבי. וזה מביא אותנו לסוגיה אחרת - מה יותר הגיוני: מדינת כל אזרחיה, כמו ארצות הברית, אוסטרליה וארגנטינה, או מדינת לאום כמו צ'כיה, פולין, סלובקיה, אירן, מצרים, טורקיה או יוון.

יש צדדים לכאן ולכאן, אלא שמכיוון שהפלשתינים והיהודים רוצים מדינות משלהם בשטח ארץ ישראל ההיסטורית והמנדטורית משתי הגדות לירדן, צריכה להתבצע חלוקה גאוגרפית על-פי העמים היושבים בתוכה. אני מאמין בקונפטריה, מולדת משותפת, היא א"י, שלשני העמים יש בהן זכויות, ולכן לפי תורת ההיגיון והתלמוד "ויחלוקו". אלא שכאן יש בעיה, כי בעוד הפלשתינים רוצים מדינה משלהם הם לא מסכימים שליהודים תהיה מדינה משלהם ודורשים שישראל תהיה לכל היותר מדינת כל אזרחיה ולא מדינה יהודית, כי ישראל עם חוק השבות היא מדינה גזענית, מדינת אפרטהייד. שתי מדינות לשני עמים כמובן, אך רק להם מדינה משלהם וליהודים מדינה משותפת. לא סתם משותפת, אלא בגין זכות השיבה לחמישה מיליון פלשתינים, שהם טוענים שהם פליטים למרות שרק שלושים אלף מתוכם חיו אי-פעם בשטחי ישראל והשאר הם צאצאים שבכל מדינה אחרת אינם מוכרים כפליטים, אז ישראל תיהפך ממילא עוד מדינה עם רוב פלשתיני. בנוסף לירדן ההאשמית, לגדה של אש"ף ולעזה של חמאס.

כלומר שעל-פי הגיון פלשתיני מגיע להם ארבע מדינות שהם רוצים להפוך לפלשתין הגדולה שמעולם לא הייתה קיימת, אלא שמלך ירדן לא מסכים לוותר על השלטון, החמאס מעולם לא יתפשר עם אש"ף ואש"ף משתף פעולה עם ישראל נגד חמאס. כמובן שישראל מעולם לא תסכים לזכות השיבה וטוענת שאין זכות לאף פליט לחזור אליה.

זכות השיבה לפליטים צריכה להיות מוכרעת גם כן על-פי תורת ההיגיון, כי אם כל פליט יוכל לחזור לכור מחצבתו או של הוריו או סביו, תהיה אנדרלמוסיה ומלחמת עולם, כשהיוונים והטורקים, ההודים והפקיסטנים, הגרמנים והפולנים, וכל מאות המיליונים באסיה, אירופה ואפריקה שהיגרו או הפכו לפליטים ירצו לחזור למולדתם השדודה.

סיכום ביניים - לפי תורת ההיגיון ועיקרון שתי מדינות לשני עמים, מגיע לעם היהודי מדינה בשטח ישראל, לפחות בגבולות 1967 המוכרים על-ידי כמעט כל אומות העולם, ומגיע לעם הפלשתיני מדינה באיזורי א"י שבהם יש להם רוב - דהיינו ירדן ורצועת עזה. נותרה הסוגיה הכי קשה והיא סוגיית יהודה ושומרון או הגדה המערבית של הירדן.

ההיגיון של מדינה הנשלטת על-ידי רוב האוכלוסייה חל לגבי מדינות, אך לא לגבי חבלי ארץ. כי אז צדקו הנאצים שרצו סיפוח של הסודטים הגרמנים, צ'צ'ניה זכאית לעצמאות, טרנסילבניה צריכה להיות הונגרית וכך לא יהיה לדבר סוף. לפיכך, יהודה ושומרון המיושבת על-ידי מאות אלפי יהודים וכשני מיליון פלשתינים צריכה להתחלק. אין כמובן יכולת קיום עצמאית לגדה המערבית, בגבולות 67 ועוד פחות בין גושי ההתיישבות הגדולים, כמו שאין גם לרצועת עזה, לכן רעיון מדינת אש"ף בגדה וחמאס ברצועה אינו בר-קיימא ויהיה בהכרח אירדנטי. יש להם יכולת קיום רק במסגרת שיתוף מדיני הגיוני עם ירדן כקונפדרציה, פדרציה וכל צורת ממשל המקובלת עליהם.

כל הישובים ביהודה ושומרון יסתפחו למדינת ישראל עם שליטה ביטחונית ישראלית על הגדה, כי כל רעיון של פירוז או נסיגה מוחלטת נידון לכישלון כפי שראינו בהינתקות מעזה ובנסיגה מהגדה באינתיפאדה השנייה. הדרך היחידה להימנע מעימותים תהיה אם ירדן-פלשתין וישראל יתקבלו כשתי מדינות עצמאיות חברות באיחוד האירופי.

החברות באיחוד האירופי עם גבולות פתוחים, עבודה פלשתינית בישראל במקום הפועלים הזרים, סיוע מסיבי של מדינות ערב, ארה"ב, אירופה, האו"ם והעולם לירדן-פלשתין שיינתן אך ורק לפיתוח ולא לחימוש ישיר או עקיף, ישכנעו בצורה הגיונית את המלך הירדני והעם הפלשתיני, שיקח את גורלו בידיו ממנהיגי אש"ף וחמאס המושחתים.

כך, על-פי תורת ההיגיון והתוכנית המדינית שהתוויתי בחזון הרפובליקה השנייה, יימצא פתרון הגיוני ובר-קיימא לסכסוך הישראלי-פלשתיני. יש רק כמה בעיות לא רציונליות - איך משכנעים את העקרב לא לעקוץ את הצפרדע שמעביר אותו בנהר, איך יתגברו על הבחישה האירנית בסכסוך, איך ימנעו מאימאמים להטיף לג'יהאד התאבדותי. כי מי שמאמין שאם הוא יתפוצץ יחד עם עשרות נשים, תינוקות וגברים יחכו לו 72 בתולות בגן עדן, מי שמאמין שלא הייתה כלל שואה, מי שסבור שאין ליהודים ולפלשתינים זכויות מדיניות, מי שמאמץ את הנרטיב של האויב, מי שמאמין להיטלר, לערפאת ולאיתולות, אינו פועל על-פי תורת ההיגיון, אלא כפונדמנטליסט, החי בעולם משלו.

אך אל ייאוש! אירופה שמה קץ למלחמות אין קץ לא הגיוניות שנבעו ממיליטריזם ופציפיזם לא הגיוניים, הקימה איחוד אירופי הגיוני שמאוים על-ידי פופוליסטים וספרטיסטים לא רציונליים, ולכן יש תקווה ויש עתיד גם לפתרון הגיוני בארץ ישראל, כי אני מאמין שהיהודים והפלשתינים הם ביסודו של דבר עמים חכמים והגיוניים, אוהבי חיים!.

תאריך:  23/12/2021   |   עודכן:  23/12/2021
יעקב קורי
+הסכסוך הישראלי-פלשתיני [חלק ב']
10:54 23/12/21  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
לו הייתה המנהיגות הערבית מסכימה לתוכנית החלוקה לא הייתה נוצרת בעיית פליטים והערבים היו חיים חלקם במדינתם וחלקם במדינה היהודית  ▪  איש לא היה מעיז לגרשם. האחראים למצב - המנהיגות הערבית-פלשתינית
(אבו-מאזן. מחכה לביידן [צילום: פלאש 90])
+מבצע "יואב" ומבצע "חירם"
10:00 23/12/21  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
המבצעים "יואב" ו"חירם" הם תוצאה של החלטת ממשלת ישראל  ▪  במהלך המבצעים היו מספר התכנסויות של ישיבות ממשלה, שמשום מה בניגוד למקובל חלק הארי של הפרוטוקולים מאותן ישיבות ממשלה הושחרו ולא ניתן לפרסם על מה דנו באותן ישיבות
(מבצע חירם [צילום: לע"מ])
+חוליית בדואים תקפה את האוטובוס בדרך לאילת
09:27 23/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפני כשבוע וחצי עצרה המשטרה חמישה נערים בדואים שיידוי אבנים במטרה לפגוע באוטובוסים ובכלי רכב פרטיים שנעו על כביש 25 בלילות  ▪  מעצרם הוארך עד מחר ויוגש נגדם כתב אישום
(שמשה מנופצת של אוטובוס [אילוסטרציה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שתי מדינות לשני עמים על-פי תורת ההיגיון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
לו הייתה המנהיגות הערבית מסכימה לתוכנית החלוקה לא הייתה נוצרת בעיית פליטים והערבים היו חיים חלקם במדינתם וחלקם במדינה היהודית איש לא היה מעיז לגרשם. האחראים למצב - המנהיגות הערבית-פלשתינית
בשיעורי היסטוריה ישראלית ובספרי הלימוד זוכים לכותרות מזהירות המבצעים הצבאיים - "מבצע חירם" ו"מבצע יואב" שאירעו בשלהי שנת 1948, ובמידה רבה של צדק. ילדינו זוכים לקבל בבתי הספר שפע של מילות הערכה ללוחמים ומפקדיהם ששחררו את יישובי הנגב.
משטרת ישראל סיימה את חקירתם של חמישה נערים בדואים שיידו אבנים על כלי רכב שחלפו בשעות החשכה בכביש 25. בעקבות שורת פיגועי יידוי האבנים לעבר אוטובוסים ומכוניות פרטיות שנעו על הכביש, הוקם צוות חקירה מיוחד בתחנת ערוער. המקרה המפורסם היה של אוטובוס שהיה בדרכו לאילת ונוסעיו הותקפו באבנים בשעות הקטנות של הלילה.
23/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אינני יודע אם האמור בכותרת הוא הוא השקר הגדול מכולם או שמא בעוד מעשה רמייה שפל ושקרי מדובר, כהרגלם של משמיצי יהודים טובים לאורך הדורות כולם. מה שברור הוא שזהו אחד השקרים הכי נלוזים אותם הצליח השמאל הסהרורי והרעיל להביא לקדמת הבמה תוך שהוא מביאו למודעותם ולהתייחסותם של אומות העולם, ידידים ושונאים בכללם. אין חדש תחת השמש - מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.
22/12/2021  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
3,291 תושבי רצועת עזה שנכנסו לשטחי מדינת ישראל בהיתר ממשיכים לשהות בשטחי ישראל ולא שבו לעזה גם לאחר שפקע תוקפו של ההיתר שלהם. כך עולה ממסמך של מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
22/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il