|   15:07:40
דלג
  דוד ארגז  
רופא פנימי מרכז רפואי קפלן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הסדר טיעון ( נאום דמיוני)

אחרי שבוע של שמועות והדלפות לא מבוססות, כינס הערב ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים ואלו היו דבריו
16/01/2022  |   דוד ארגז   |   יומני בלוגרים   |   משפט נתניהו   |   תגובות
נתניהו.מתלבט [צילום: יוטיוב]

אזרחי ישראל היקרים,

אני רוצה לשתף אתכם בהתלבטות לא פשוטה. כידוע לכולכם בחודשים האחרונים אני עומד למשפט באשמה של "שוחד, מרמה והפרת אמונים". כבר בתחילת החקירה דיווחתי לחוקרים שקיבלתי מתנות מחברים והסברתי שהדבר נעשה באישור עורך דיני וחברי עורך הדין וינרוט, זכרו לברכה. לגבי שאר האישומים אמרתי ועודני אומר ש"לא היה כלום" וידי נקיות. כתבי האישום שהמדינה הגישה הם תוצאה של רדיפה נגדי ונגד מפלגת הליכוד כדי להחליף שלטון באמצעים לא דמוקרטיים. אלו שיזמו, מימנו והוציאו לפועל את הפשע הנתעב הזה הם קבוצה קטנה, מיעוט שאינו מקבל את הכרעת הרוב ואת משפט הציבור. הם ידעו שאינם יכולים לשכנע את העם ולנצח אותנו בקלפי ולכן העלילו עלי עלילות ותפרו נגדי תיקים.

האמת הפשוטה הזו מתגלה יום יום בבית המשפט. חלפו רק ששה חודשים מפתיחת הדיון בתיק 4000 וכבר עכשיו ברור שמדובר בפוטש מתוכנן ומאורגן שחברו אליו גורמים פוליטיים, עיתונאים, שוטרים בכירים ופרקליטים. אפילו אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה והאיש שהגיש את כתב האישום צוטט ולא הכחיש שפעל נגדי לא מנימוקים משפטיים אלא מפני שראה בי "סכנה לעתיד המדינה". בנוסף התברר במשפט שהחקירה החלה בניגוד לחוק, ללא אישור היועץ המשפטי, שהנחקרים לא נשאלו על עובדות ובמקום זאת התבקשו לספק מידע מפליל נגדי ולהכפיש אותי בכול נושא שירצו. עדי המדינה גויסו באמצעים ברוטאליים ולא חוקיים והושתלו להם גרסאות שקריות כדי שיתאמו לתזה המשפטית.

המדינה השקיעה בחקירות סכומי עתק, למעלה ממיליארד שקלים, ופעלה בניגוד עניינים מובהק כדי למנוע ממני מימון הגנה משפטית, הכל כדי להשיג הרשעה בכול מחיר. וראה זה פלא. למרות שנים של חקירות, כל מה שהצליחו התופרים למצוא הן האשמות תקדימיות שלא מופיעות בספר החוקים ואשמת סל (מרמה והפרת אמונים) שאיש לא יודע את משמעותה וניתן להרשיע בה כל אדם בהתאם לרצון השופטים. למרות עיתונות מגויסת שמסתירה את הנעשה במשפט. למרות אין ספור הדלפות זדוניות ושקריות מצד הפרקליטות, הסתרת ראיות ואין ספור עוולות משפטיות נוספות, בפועל במשך חצי שנה של משפט לא הוצגה נגדי בבית המשפט ולו בדל ראיה. כל אחד ואחד מעדי התביעה שעלו לדוכן עד כה, סתרו את תזת הפרקליטות והוכיחו את חפותי.

היום ברור שתיקי האלפים וההפיכה הפוליטית שבעקבותיהם הם פשע חמור כנגד הדמוקרטיה ונגד הציבור הישראלי. החקירות נגדי גרמו לכאוס פוליטי ולנזק כלכלי שקשה להעריך את גודלו. מבחינה כלכלית מדובר בנזק של עשרות מיליארדים בלי לכלול את הכספים הקואליציוניים שהובטחו למפלגות הערביות. בנוסף, המשפט החליש את מדינת ישראל מול אויביה ויצר קרע בעם שייקח עשרות שנים לאחות. לכן לא נכנעתי. לכן לא פרשתי ואני נלחם על חפותי בבית המשפט. לא רק בשבילי אלא גם בשבילכם. לא רק אני עומד למשפט אלא הימין הישראלי כולו. עם זאת לא שכחתי לרגע את דבריה של השופטת רות גביזון שטענה שבשום מקרה לא אזכה למשפט צדק. זיכוי שלי משמעותו הרשעה שלהם והם לא יאפשרו זאת.

וזה מחזיר אותי, אזרחי ישראל היקרים, אל ההתלבטות שלי. לאחרונה פנו לעורכי דיני גורמים בכירים בפרקליטות והציעו לי "עסקת טיעון": הם יבטלו את אשמת השוחד בתיק 4000, יסגרו את תיק 2000 ובלבד שאודה במשהו ואפרוש מהחיים הפוליטיים. אזרחי ישראל היקרים, אני רוצה שהציבור כולו ידע שהפרקליטות מוכנה לבטל מחר את כתב האישום תמורת פרישה שלי. עמדת הפרקליטות מוכיחה שהיא מעולם לא חיפשה אמת או צדק וכול מה שהם רצו זה את הראש שלי. מטרת הפרקליטות ושאר הקושרים הייתה להכריח אותי לפרוש כדי להפיל את ממשלת הימין בראשות הליכוד. מה זה אומר על הפרקליטות? זה אומר שהפרקליטות השתמשה בכוחה לרעה ופעלה כשחקן פוליטי. זה מוכיח שהמשפט הזה היה מפוברק ותפור ומזימה פוליטית להחליף שלטון. הפרקליטות מודה למעשה שהיא ביצעה הפיכה. הפרקליטות מודה שהשתתפה בפשע נגד הדמוקרטיה ונגדכם העם. הם לא מתביישים ולא מסתתרים. הם מודים בפה מלא שהם פעלו בניגוד לחוק והפילו ראש ממשלה נבחר. הם משוכנעים ששום דבר לא יפגע בהם. אבל הם טועים. יום יבוא וכול הקושרים נגדכם יבואו על עונשם, אבל בינתיים אני צריך לחשוב על המדינה ועל עצמי. זו ההתלבטות שלי אזרחי ישראל ובקרוב אודיע לכם על החלטתי.

תאריך:  16/01/2022   |   עודכן:  16/01/2022
דוד ארגז
+המגעים להסדר טיעון לנתניהו יימשכו
23:11 16/01/22  |  עידן יוסף
לאחר שעות של התייעצויות שבהן השתתפה כל משפחת נתניהו, החליטו ראש הממשלה לשעבר ופרקליטיו להמשיך במגעים להסדר טיעון. עורכי הדין הביעו תמיכה בחתימה - והם צפויים לפנות מחר (ב') למנדלבליט בבקשה לזרז את ההליכים. בתוך המשפחה יש פערי עמדות: שרה נתניהו מתנגדת להצעה, הבנים חלוקים (ynet).
+"מימון ההמונים לנתניהו - עבירה על החוק"
22:25 16/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במכתב התראה לעמותת מוסרי מזהיר עו"ד שחר בן-מאיר כי מימון ההמונים לטובת תשלום העונש במשפט מהווה עבירה פלילית, וכך גם מימון הוצאות המשפט עלול להוות סיוע לעבירה של מרמה והפרת אמונים  ▪  העמותה: הכסף שמור בנאמנות ולא יימס לפני קבלת אישור
עו"ד שחר בן מאיר [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+משפחת נתניהו ועו"ד בן-צור דנו האם להסכים להסדר טיעון
21:38 16/01/22  |  עידן יוסף
בשכונת רמת חן ברמת גן נועדו ח"כ בנימין נתניהו, בני משפחתו, פרקליטיו ומקורבו נתן אשל בפגישה מכרעת אצל עו"ד בעז בן-צור בשאלה האם להסכים להסדר טיעון. מול הבית הפגינו כמה מאוהדי נתניהו בקריאה "שרה, אל תסכימי". בין אנשי נתניהו לפרקליטות קיימת חשדנות הדדית שעשויה לסכל עסקה.
שרה ובנימין נתניהו יוצאים מביתו של עו"ד בעז בן-צור [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נתניהו לחברי הליכוד: אל תמהרו לתפור חליפות
20:21 16/01/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לחברי ליכוד: "עדיין לא קיבלתי החלטה סופית בנוגע לעסקה. הוא שוחח לראשונה עם חברי מפלגה על ההסדר המתגבש במהלך סוף השבוע, המסר של נתניהו לחברי המפלגה - אל תמהרו לתפור חליפות, אני עדיין כאן (כאן חדשות).
+בני משפחתו של נתניהו מתנגדים להסדר הטיעון
20:19 16/01/22  |  עידן יוסף
שרה נתניהו שינתה את עמדתה ומתנגדת להסדר טיעון. גם שני הבנים - יאיר ואבנר - מתנגדים (חדשות 12).
+יותר משני מיליון שקל גויסו למימון משפט נתניהו
16:48 16/01/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בתוך שעות ספורות גויסו יותר מיליוני שקלים, מתוך יעד של 7 מיליון שקלים, בקמפיין גיוס המונים שהשיק ינון מגל למימון העלויות המשפטיות של תיקי נתניהו  ▪  התורמים התבקשו לעמוד בכללי החוק הקובע מגבלת תרומה של עד 5,000 שקל ממשפחה לפוליטיקאי
תרומות מ-18 שקל ועד 1,000 שקל ויותר [צילום: צילום מסך]
+הסכם טיעון טעון
14:44 16/01/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ח"כ ביבי חייב לומר בלשונו כי הוא מסכים ומודע לכך שיושת עליו קלון בבית המשפט המחוזי, וייגזרו עליו שישה חודשי עבודות שרות, בלי התחכמות
(נתניהו. [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90])
+לפעמים נתקלים באמת, וממשיכים הלאה. דנה ויס למשל
14:03 16/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כתבת ערוץ 12 משווה בין קירשנבאום לנתניהו - תוך התעלמות מוחלטת מן העובדות במקרה של סגנית שר הפנים לשעבר  ▪  ויס קונה את הנרטיב של ליברמן, שיש לו אינטרס ברור
(219 שנות מאסר [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
+זעקי ארץ אהובה
13:47 16/01/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - נפילה, שערורייה, להתעמר ולהפקיר, בדרך לחוות החיות וזעקי, ארץ אהובה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת ואושר  ▪  שבוע טוב וט"ו בשבט שמח
(ברק. האיש הכי חשוב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+שכחו בוויכוח על נתניהו: משך
העונש והמסלול החלופי לקלון
08:26 16/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כל סוגיית הקלון תהיה רלוונטית רק אם נתניהו יישלח לעבודות שירות לתקופה של יותר משלושה חודשים  ▪  אם לא יוטל קלון כעת, תוכשר הקרקע למתקפות פרועות ומסוכנות על בג"ץ בעוד שנים אחדות
(נתניהו ומנדלבליט יגלגלו לעמית? [צילום: יונתן זינדל ואוליביה פיטוסי, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסדר טיעון ( נאום דמיוני)
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
16/01/22 19:39
2
הירונימוס
17/01/22 20:58
3
האמת בפניהם
18/01/22 01:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
אפשר להבין מדוע בנימין נתניהו אינו מסכים (נכון לדיווחים האחרונים) לכך שכבר כעת ייקבע שבמעשיו דבק קלון, אם וכאשר יודה בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים. חז"ל קבעו את הכלל "ברי [ברור] ושמא - ברי עדיף"; אבל במקרה הנוכחי, מבחינת נתניהו, עדיפה האפשרות של קלון עתידי על פני הוודאות של קלון עכשווי. למה לו לדעת כבר עכשיו שהקריירה הפוליטית שלו הסתיימה, אם אפשר לדחות את ההכרעה בכמה שנים? יש בזה היגיון נקודתי, בנוסף לטבעו הדחייני של נתניהו.
16/01/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, סבור, כי יש לחתום על הסדר טיעון עם בנימין נתניהו ושעל הסדר זה לכלול קביעה שמעשיו מהווים קלון. זוהי דרישה "מתבקשת מאליה", אומר ברק (מוצ"ש, 15.1.22). משמעותה של קביעה כזו היא, שנתניהו לא יוכל להתמודד לכנסת ולהתמנות לשר בשבע השנים הקרובות, ולמעשה - סיום הקריירה הפוליטית שלו.
15/01/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
דבר המו"מ המתקיים בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבין באי-כוחו של הנאשם בנימין נתניהו, עורכי הדין בועז בן-צור ועמית חדד, הקפיץ רבים, משני הצדדים, משל מדובר באירוע חריג. מקורביו של נתניהו, ובהם פוליטיקאים ועיתונאים שתמכו בו בגלוי, הופתעו לרעה מנכונותו להודות בעבירה כל-שהיא, ולו בהסדר טיעון, אחרי שבמשך שנים הכחיש את הטענות וההאשמות נגדו - "לא היה כלום ואין כלום"; פרקליטים בכירים שעסקו בתיקי נתניהו, וכן פוליטיקאים ועיתונאים שדחקו ביועמ"ש להעמיד את נתניהו לדין בגין עבירות חמורות, הופתעו מנכונותו של היועמ"ש לסגת מעבירות השוחד שייחס לנתניהו. עבירות השוחד שיוחסו לנתניהו ליבו את האש נגדו, והם ששימשו ככלי בידי יריביו הפוליטיים כדי לפגוע במעמדו וביוקרתו בארבע מערכות בחירות.
15/01/2022  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
תראו אבסורד: בישראל יש - כראוי למדינת חוק דמוקרטית - חוקים המגדירים בפרטי פרטים כיצד לעצור חשוד, כיצד לערוך חיפוש, כיצד להעביר חומרי חקירה, כיצד לנהל משפט, כיצד להכריע את הדין, כיצד לגזור את העונש. אבל אין בישראל אפילו שורה אחת בחוק המדברת על האופן בו נערכים הסדרי טיעון, למרות שכך מסתיימים 85%-90% מהתיקים. אז חיפוש שאין ברוב התיקים - מוסדר בחוק; אבל הצורה בה נחרץ גורלו של הנאשם כמעט בכל התיקים - איננה מוסדרת.
14/01/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
1. משפט נתניהו, תמונת מצב. נזכיר: מדובר בפאזל בן 1,000 חלקים ללא תמונה מנחה (לפי התביעה זהו מגדל אייפל, לפי ההגנה זהו ים המלח), בו הוצבו עד כה 30 פיסות בחלקים שונים של התמונה. לכן, כל הערכה היא חלקית ביותר ובעלת סיכוי גבוה לטעויות. ואחרי זה אפשר לומר, שסניגוריו של נתניהו הולכים על ספק סביר בתיק 4000: איך אפשר לומר שנתניהו קיבל טובות הנאה בדמות הסיקור באתר וואלה, כאשר לא נבדקו הסיקור הכולל שלו באתר, הסיקור של פוליטיקאים אחרים בו והסיקור שלו באמצעי תקשורת אחרים. זהו קו הגנה בעל סיכוי להצליח.
13/01/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il