|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

למה הטבעת הטיטניק הפילה את חוק הגיוס

אם כל חבר כנסת יתחיל להתחשבן על כל חוק בעוולות שעשו למקורביו, שלא קשורות כלל לגיוס חרדים, נגיע לתוהו ובוהו הקיים במגזר הערבי, שם טובחים זה בזה מאות אנשים בגלל שהסבא רבא של משפחת חמזא העליב את הסבא רבא של משפחת תא מרבותא
20/01/2022  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ג'ידא רינאוי זועבי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

טוב עשתה חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ שהצביעה אמש נגד חוק הגיוס לחרדים. חיפשתי עליה בויקיפדיה וגיליתי שהיא אשת אשכולות, עם תואר שני בספרות עברית באוניברסיטת חיפה. ידעתי שיש לנו משהו משותף, אהבה לספרות העברית ולאוניברסיטת חיפה בה לימדתי תשע שנים. מה שמעניין זה ההסבר שלה להפלת החוק, נזכור שמדובר בחוק לגיוס חרדים. ומה הסיבות? נטיעות קק"ל בנגב, שהן "אות קלון של מדיניות ברוטאלית, אטומה ודורסנית" ואישור חוק האזרחות בוועדת השרים לענייני חקיקה, כי "הממשלה תמכה בהבאת הצעת חוק גזענית ופאשיסטית". אכן, סיבות ראויות, אך לא קשורות לחוק הגיוס לחרדים, או כמו שאומרים בטורקית "לסולטן יש עצירות ועושים חוקן לוויזיר". חבל שהיא לא יודעת טורקית, רק ספרות עברית ולאומנות פלשתינית. כי היהודים אשמים במדיניות ברוטאלית, אטומה ודורסנית, מה שהם לא יעשו. נוטעים עצים - היהודים אשמים והבדואים כמובן לא אשמים בהשתוללות שלהם בנגב, בפשע, באלימות, בטרור ובתפיסת אדמות מדינה.

אבל היהודים "תתי האדם", כהגדרת חברה סגן השר ממרצ, גם אשמים בעקירת עצים של ערבים. בכל אשמים העצים והיהודים, וכמובן הממשלה שהיא חברה בה שתומכת בחוק גזעני ופשיסטי. כי הגדרת היהודים כנאצים, הכחשת השואה של מנהיג עמה אבו מאזן, תוכניות הלימודים מבית מדרשו של גבלס הם לא גזענים וההנהגה הפלשתינית שלא דמוקרטית לא בגדה ולא ברצועה, הרבה יותר קרובה לפשיזם מכל ממשלה בישראל. בכל אשמים היהודים וגם בהטבעת הטיטאניק. אבי היה בן 6 כשהיא טבעה. ואם התחלתי בבדיחה ששמעתי מאבי הטורקי, אמשיך בבדיחה אחרת על האנטישמים, לא כג'דא שהיא אוהבת ישראל מושבעת וחובבת ספרות עברית. כמוה כמוני, אני קורא לעיתים ספרות ערבית ולאחרונה אף קראתי ספר שירה בעברית של צבי אביאל שתורגם לערבית.

נעדכן לימינו: שני חברים ממרצ, יהודי וערבי, נפגשים סמוך לטביעת הטיטניק והערבי נותן אגרוף לחברו היהודי, שתמיד תמך בערבים וכינה את היהודים תתי אדם. היהודי נעלב עד עמקי נשמתו ושואל את הערבי מדוע הוא נותן לו אגרוף. הערבי עונה לו כי זה "בגלל שהיהודים הטביעו את הטיטניק". "מה פתאום היהודים, זה היה אייסברג". "אבל זה הרי שמך"? שואל הערבי. "מה פתאום, שמי הוא גולדנר" (שמו הקודם של הממונה על תתי האדם, שאביו ברח מהנאצים שכינו אותו כך). "גולדנר, גולדנברג, אייסברג, כולכם אותו דבר, אתם תתי אדם ואשמים..."

ועכשיו ברצינות, מה עניין שמיטה להר סיני? אם כל חבר כנסת יתחיל להתחשבן על כל חוק בעוולות שעשו למקורביו, שלא קשורות כלל לגיוס חרדים, נגיע לתוהו ובוהו הקיים במגזר הערבי, שם טובחים זה בזה מאות אנשים בגלל שהסבא רבא של משפחת חמזא העליב את הסבא רבא של משפחת תא מרבותא. כמו בכפרים הסיציליאנים והקורסיקאים, בונדטה שאין לה סוף. גם אם לא ינטעו עצים ולא יעקרו עצים, גם אם יבטלו את חוק האזרחות ויגידו שישראל היא מדינת כל אזרחיה, ובמקום מגן דוד ישימו סהר איסלאמי, תמיד ימצאו סיבה, למה זו לא הארץ שלנו, למה אנחנו עוסקים ברצח עם כי ילד פלשתיני שמת בהתקפת נגד על ירי אלפי טילים מלב אוכלוסייה אזרחית זה רצח עם. אבל רצח מספר לא מוגדר (שישה מיליון, חמישה מיליון?) של יהודים שלא תועד במצלמות הוא פרט שולי בהיסטוריה, או כמו שאומרים בטורקית - שואה יוק.

לעצם העניין, טוב עשתה החברה ממרצ שהפילה את החוק שאינו מוסרי כי הוא מנציח את העוול הנוראי שהחרדים והערבים לא משרתים בצה"ל או בשירות לאומי. על-פי עקרונות הרפובליקה השנייה - על החרדים והערבים תוטל חובת שירות כמו על שאר חלקי האוכלוסייה של 3 שנים, גברים ונשים, עם אינטגרציה מלאה, בדיוק אותן זכויות ואותן חובות כמו לאוכלוסייה היהודית החילונית. עם שיטת חינוך אחידה כמו במדינות המתוקנות ובליסה בצרפת, בשפה העברית, אך בידיעה ברמה של שפת אם של ערבית ואנגלית, לכל האוכלוסייה, ערבים וחרדים, בחינוך עם לימודי ליבה וידע בסיסי במסורת. זו תהיה רשת החינוך היחידה המוכרת, שתהיה חינם וחובה עד גיל 18. אחר כך שירות לאומי או שירות בצה"ל של שלוש שנים לכולם, גברים ונשים, ורק מגיל 21 ניתן יהיה להתחתן בנישואים אזרחיים שרק הם יהיו נישואים מוכרים על-ידי החוק, כשיחול איסור לחכמי דת להשיא זוגות לפני גיל 21. עם תקרת קצבאות ילדים לארבעה ילדים בלבד, הפרדת הדת מהמדינה ובלי תמיכה ממשלתית בשירותי דת.

ולגבי בעיות הזהות של חברת הכנסת ממרצ, אצטט מתוך פרק "דילמת הזהות של ערביי ישראל" בספרי הרפובליקה השנייה של ישראל, שממחיש מה הבעיה האמיתית שמפריעה לרבים מהאוכלוסייה הערבית בישראל: "זכיתי לראות סרט אקטואליה הדן בדילמת הזהות של ערביי ישראל ומכיוון שעסקתי בכך רבות לאחרונה רציתי להיווכח אם חל שינוי לטובה או לרעה בנושא האינטגרציה ותחושת הזהות של ערביי ישראל. לא ריאיינו דמויות קיצוניות, לא שמעתי על אפרטהייד, אפליה מכוונת, גזענות וכדומה - מוטיבים שהפוליטיקאים מהרשימה המשותפת מרבים להשתמש בהם, אך אני במגעיי המקצועיים והעסקיים עם ערבים לא שמעתי וגם לא ממאות הסטודנטים הערבים שהיו לי. רואיינו ערבים שהצליחו, שהשמיעו את טיעוניהם בניחותא ובלי התלהמות ונראה לי שהתכוונו לכל מילה שהם אמרו ולא דיברו במנטרות או סטיגמות.

הסרט של כאן 11 "נקודת מפנה - המסע אל הואדי" בן 54 דקות הוא אחד הסרטים הדוקומנטריים הטובים שראיתי בחיי. הוא יצירת מופת בהבאת תמונה אובייקטיבית, הוגנת, בלי דעות קדומות ומקובעות, עם ראש פתוח שמנסה להבין מה המצב ואיך ניתן לשפר אותו. את הקרדיט ניתן לתת בראש וראשונה למראיינים - ישי שריד ואפרת שפירא-רוזנברג ולבמאי-עורך נפתלי גליקסברג. על הרקע של שלושתם אפשר היה לכתוב מאמר נפרד, די אם אומר שגליקסברג היה חרדי עד שנות השלושים שלו, ישי שריד הוא בנו של יוסי שריד מנהיג מרצ, ואפרת שפירא-רוזנברג היא נכדתו של הרב גורן. אמון על דברי סוקרטס אדון בדיעות של המראויינים ולא באנשים עצמם והרשיתי לעצמי לצרף טיעונים שנשמעים בפורומים אחרים, אם כי העיקריים הופיעו בסרט. אעשה זאת בצורה של דיאלוג להמחשה דרמטית של הנושא.

דיאלוג של חרשים?

המראיין - האם את מרגישה ישראלית, פלשתינית, ערביה ישראלית...?

המרואיינת - אקדים ואומר שאין לי כל בעיה עם היהודים על בסיס אישי. יש לי הרבה חברים יהודים, מעולם לא חשתי אפליה או גזענות, אני מאוד מצליחה בקריירה שלי. אך במישור הלאומי - אני פלשתינית החיה בישראל.

המראיין - מה מפריע לך להרגיש ישראלית - ההמנון?

המרואיינת - זו רק דוגמה אחת. איך אוכל להזדהות עם מדינה שבהמנון שלה "התקווה" נכתב "נפש יהודי הומיה"?

המראיין - ואם היו משנים את ההמנון ל-"אני ואתה נשנה את העולם"?

המרואיינת - זה לא רק ההמנון, גם הדגל עם המגן דוד לא נותן ביטוי לזהות הפלשתינית שלי ולא אוכל להכיר בו.

המראיין - ואם היו משנים את הדגל כמו שעשתה קנדה לדגל עם עץ זית במרכזו במקום מגן דוד?

המראויינת - זה לא יהיה מספיק כי מדינת ישראל מוגדרת כמדינה יהודית ודמוקרטית ואני פלשתינית.

המראיין - ואם ישנו את הגדרת המדינה כמו בארצות הברית למדינה של כל תושביה?

המרואיינת - איך אוכל להזדהות עם מדינה שכובשת את עמי מזה 51 שנים ולא נראה סוף לכיבוש?

המראיין - ואם יפתרו את בעית הכיבוש בשלום של אמיצים ויסוגו מכל השטחים לקווי 1948?

המרואיינת - לא אוכל להרגיש בבית עד שלא יאפשרו לאחיי לחזור למולדתם על-פי החלטות האו"ם.

המראיין - ואם ישראל תכיר בזכות השיבה, תקבל לקרבה את כל הפליטים עם צאצאיהם, תחזיר להם את אדמותיהם ותפצה אותם על רכושם שהוחרם?

המרואיינת - זה לא יהיה מספיק, כל עוד יחיו פה מיליונים של יהודים שעלו ארצה מארצות אירופה וערב, כשרק אנחנו הפלשתינים ישבנו פה מקדמת דנא, המקומות הקדושים הם רק של המוסלמים והמדינה היא שלנו.

המראיין - ומה לגבי הישראלים שחיו פה לפני קום המדינה?

המרואיינת - הם ורק הם יוכלו להישאר כמיעוט במדינה הפלשתינית. אך כל המיליונים האחרים יצטרכו לחזור לכור מחצבתם - לאירופה, לגרמניה, פולין, רוסיה, הונגריה, יוון, טורקיה, מצרים, עירק, תימן, סוריה והמגרב. הם כולם כובשים שאין להם כל זכות על הארץ הזאת שהיא ארץ פלשתין מקדמת דנא ושייכת רק לנו הפלשתינים".

תאריך:  20/01/2022   |   עודכן:  20/01/2022
יעקב קורי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למה הטבעת הטיטניק הפילה את חוק הגיוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ברצועת עזה החל השלב השני של שיקום נזקי המלחמה האחרונה אחרי שהסתיים השלב הראשון של פינוי הריסות הבתים שנהרסו במהלך 11 ימי הלחימה. על-פי הנתונים של משרד ההסברה הממשלתי ברצועת עזה השייך לארגון חמאס, במהלך מבצע "שומר החומות" נהרסו 1,335 בתים באופן מלא ועוד 12,886 בתים ניזוקו באופן בינוני או קל מהפצצות חיל-האוויר הישראלי.
17/01/2022  |  יוני בן-מנחם  |   פודקאסטים
מתברר שלא רק בשמאל הפוסט ציוני ובבעלי בריתו ב-BDS ובאינטליגנציה האקדמית, התקשורתית והאמנותית מנסים לשכתב את ההיסטוריה ולטהר את הפלשתינים מכל אשמה ולייחס אותה רק ליהודים. אריק זמור, המועמד היהודי של הימין הקיצוני, שעוקף מימין את מרי לה פן, מטהר את משטר וישי מפשע הסגרת היהודים לנאצים, שהוא השתתף בו בצורה פעילה, כאשר את מרבית עבודת הגירוש ביצעו השוטרים ופקידי ממשל וישי. אבל העובדות לא מעניינות אותו, כמו גם את השמאל הפוסט ציוני ואת הפלשתינים, ותזכורת לכך הראיתי במאמר שלי על מצדה על הכרמל. יתרה מזאת - זמור מוכיח את טענתו בכך שכשלושה רבעים מיהודי צרפת שרדו את השואה.
16/01/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
הנגב חובק בחובו מחצית משטחה של מדינת ישראל. החברה הבדואית, המהווה את חלק הארי של תושבי הנגב, ממוקמת רק על פני כ-3% משטחו של הנגב. לצערי, אמצעי התקשורת שלנו נרתמו להפנים בדעת הקהל בישראל מידע כוזב לפיו הבדואים גנבו לנו את כל הנגב. האמת שכל חילוקי הדעות בין הממשל על כל זרועותיו ובין נציגי החברה הבדואית סגורים ונעולים בתחומם של 3% משטחי הנגב.
ראש המודיעין הכללי הפלשתיני, הגנרל מאג'ד פרג' פועל בחודשים האחרונים לחזק את מעמדו ברש"פ לקראת ההכרעה בקרב הירושה על תפקיד יו"ר הרש"פ. פרג' פועל בתיאום ביחד עם חוסיין א-שיח', השר לעניינים אזרחיים ברש"פ, השניים מהווים יחדיו את "הציר החזק" בצמרת הרש"פ, שמקורב מאוד ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ולשני בניו, ושהפך ל"מביא ומוציא" בכל הקשור ליחסים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים של הרש"פ עם ישראל, ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות ערב.
מבנה בית הכנסת במצפה זיו הסמוך למעלה חבר שבמועצה האזורית הר חברון הוצת במהלך השבת (12.1.22) ונשרף כליל על-ידי פורעים ערבים. זו הפעם השלישית שבה המצפה, שהוקם לזכרם של שני בוגרי סיירת אגוז יהודה בן יוסף ויואב דורון שנהרגו בירי בשוגג בשנת 2003, נשרף.
15/01/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
זלמן שובל
זלמן שובל
"אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי" אומר הפתגם התלמודי ויכולנו להוסיף "אושרנו שלא אנחנו צריכים להחליט", אבל זו, כמובן, טעות שכן למה שהעם האמריקני השסוע יחליט ב-4 בנובמבר תהייה השפעה גם על...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il