|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
לקראת תימחור חכם של הנסיעות
|
|
|
לונדון בלי מכוניות? אפשרי
|
פעילה למען איכות הסביבה תומכת, במאמר בגארדיאן, ביוזמתו של ראש העירייה להקטין ב-27% את מספר המכוניות הפרטיות ומצביעה על יוזמות דומות ברחבי העולם
|
לשפר את התחבורה הציבורית [צילום: אלברטו פזאלי, AP]
|
|
|
|
|
בשבוע שעבר (14.1.22) התבקשו תושבי לדון להימנע מפעילות גופנית מאומצת, בשל זיהום אוויר גבוה מן הרגיל. הממשלה צפתה שהזיהום יגיע לרמה הגבוהה ביותר האפשרית, לראשונה מזה ארבע שנים. ההמלצה הזאת נגעה לפגיעים במיוחד – זקנים, ילדים, בעלי מחלות לב ובעלי מחלות ריאה – במקום להמליץ לנהגים להעדיף תחבורה ציבורית. אבל ברור שאין דרך להיאבק בשינויי האקלים בלא הפחתה אמיתית בתעבורה – כותבת בגרדיאן הירה חאן-אדואגן, מראשי מלכ"ר איכות הסביבה Possible. אם לונדון רוצה להיות העיר של כולם, כולל הנהגים, היא חייבת לפעול ברצינות להפחתת מספר הנהגים הפרטיים ברחובותיה. לכן יש לשבח את ראש העירייה, סאדק חאן, על יוזמתו להפחית את מספרם ב-27%. אומנם אפשר לעשות יותר, אך זהו צעד חשוב בכיוון הנכון. ערים ברחבי העולם שהפחיתו את מספר הנהגים הפכו למקומות שטוב יותר לחיות ולעבוד בהם: נקיות יותר, בטוחות יותר, עם תושבים בריאים יותר להם יש יותר אפשרויות התניידות בהן. סגנו של חאן לענייני תחבורה, סֶבּ דאנס, אמר לאחרונה שבקרוב נהיגה תהיה בלתי מתקבלת על הדעת מבחינה מוסרית – והוא צודק, טוענת חאן-אדואגן. היא מתגוררת ברובע טאואר המלטס, הסובל מזיהום כבד למרות מיעוט בעלי המכוניות מבין תושביו, משום שעוברים בו שלושה כבישים ראשיים. זהו רובע יפהפה, אבל קשה מאוד להבחין בכך בימים של זיהום כבד; וההשלכות הרפואיות, כולל על ילדים, מתועדות היטב. ברחבי העולם גוברת ההכרה בבעיות אלו. ראש עיריית פריז, אן הידלגו, זכתה אשתקד בכהונה שנייה לאחר מסע בחירות שקידם הפחתה בתחבורה בעיר. היא הציעה להפוך את פריז ל"עיר של 15 דקות", בה רוב המשימות היום-יומיות יוכלו להתבצע בהליכה או ברכיבה על אופניים. ברלין בוחנת סגירת שטח בגודל מנהטן לכניסת מכוניות פרטיות, יש בה למעלה מ-600 ק"מ של שבילי אופניים ותחבורה ציבורית מעולה גורמת לכך שהמכונית שוב אינה האפשרות הטובה ביותר. מקבלי ההחלטות ברחבי העולם מתחילים להבין את משמעויותיו של זיהום האוויר שגורמות המכוניות, ואשר רובן נופלות על בני מיעוטים ועל בעלי הכנסות נמוכות. הם מגיעים למסקנה שיש לסיים את הדומיננטיות של המכוניות. צעדים של תימחור חכם – גביית תשלום מן הנהגים בהתאם למרחק הנסיעה, הזמן והמיקום – ימלאו תפקיד חשוב בהפחתת התנועה ברחובות, צופה חאן-אדואגן. בלונדן הם יוכלו לסייע לתאגיד התחבורה העירוני לגייס כספים הנחוצים מאוד לשימור ושיפור התחבורה הציבורית, תוך שחרור הרחובות לכלי רכב חיוניים כמו רכבי חירום והסעת זקנים ומוגבלים. אי-אפשר להמשיך ולהתעלם מן הצורך החיוני לחשוב מחדש על השימוש במכוניות בלונדון וביתר ערי בריטניה, היא אומרת. לונדון חייבת להיות נחרצת אם ברצונה להידמות לפריז, ברלין וערים חלוצות נוספות במאבק העולמי נגד קריסת האקלים. היא יכולה לתפוס את המנהיגות ולהפוך את תושביה לגאים בעירם, הנוקטת פעולות ממשיות להתמודדות עם משבר האקלים והדומיננטיות של המכוניות. עיר המוכנה להציב לעצמה שאלות קשות לגבי עתידה ולהציע רעיונות חדשניים למרכזים עירוניים אחרים ברחבי העולם.
|
תאריך:
|
21/01/22
|
|
|
עודכן:
|
21/01/22
|
|
איתמר לוין
|
לונדון בלי מכוניות? אפשרי
|
|
בשנת 1963 נאם הנשיא ג'ון קנדי באוניברסיטה האמריקנית. למרות שמשבר הטילים בקובה התרחש פחות משנה לפני כן, ולמרות ששלום בר-קיימא נותר תקווה מרוחקת, קבע קנדי שאיום המלחמה הוא מעשה ידי אדם ואינו תוצאה של כוחות שמעבר לשליטת אנוש. "הבעיות שלנו נוצרו בידי האנושות ולכן יכולות להיפתר בידי האדם. ואדם יכול להיות גדול ככל שירצה. שום בעיה של האנושות אינה מעבר לבני האדם. ההיגיון והרוח של האדם פתרו בעיות רבות שנראו חסרות פתרון – ואנחנו מאמינים שניתן לעשת זאת שוב", הכריז.
|
|
|
"לשלטון המקומי אין כיום יכולת, סמכויות והתקציבים הדרושים להיערכות ביחס להיקף הסיכונים לבריאות הציבור, שנובעים משינויי האקלים", אמר יו"ר ועדת המשנה להשפעת הסביבה והאקלים על בריאות הציבור, ח"כ אלון טל, בדיון שהתקיים השבוע (20.12.21) על ההיערכות לשינוי האקלים. "הוועדה דורשת ממשרד הבריאות לדווח לוועדה בעוד שלושה שבועות על התקדמות משרד הבריאות באישור תוכנית עבודה תוך-משרדיות להיערכות".
|
|
|
מדינת ישראל הגישה (יום ה', 16.12.21) לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ את תשובתה בעתירה של ארגוני הסביבה נגדה לעניין ההסכם שעליו חתמה חברת קצא"א הממשלתית עם חברת רד-מד, שמשמעותו הגדלה משמעותית של שינוע הנפט הגולמי במפרץ אילת.
|
|
|
תופעה חדשה המתפשטת בקרב צעירי ישראל עלתה השבוע (14.12.21) בוועדה לאתגרי הצעירים בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, אמר כי המודעות לתופעה זו נמוכה למדי, אך התברר כי יותר צעירים חשים בחרדה מתמשכת מהשפעות האקלים, ועד כמה קיום האנושות אינו מובטח. "ההשפעות הנפשיות של משבר האקלים הן חלק בלתי נפרד מהנזקים הפוטנציאליים לאנושות, אנחנו חייבים להעלות זאת למודעות. התמודדות משרד החינוך היא שתקבע את המוכנות הנפשית של דור העתיד עם האתגרים. קצת פחות ציונים ומספרים - ויותר הכנה לחיים".
|
|
|
ועדת הכספים קיימה השבוע (יום ג', 7.12.21) דיון ראשון בצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין וצו הבלו על דלק. על-פי דברי ההסבר לצווים, בהמשך להחלטת הממשלה מאוגוסט 2021 בנושא "תמחור פליטות גזי חממה", "במטרה לפתור כשל שוק משמעותי הנגרם כאשר המזהם אינו משלם עבור הנזק הסביבתי שנגרם מפליטות גזי החממה להן גרם", מוצע לתקן את צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, ואת צו הבלו על דלק, ולהעלות את שיעורי מס הקנייה והבלו המוטלים על סוגים שונים של דלק בהדרגה החל מינואר 2023, במתווה מדורג "אשר יאפשר לשוק תקופת הסתגלות וכן ודאות כלכלית ורגולטורית, יביא להפנמת העלויות החיצוניות של הפליטות ויתמרץ התייעלות אנרגטית ומעבר לדלקים נקיים".
|
|
|
|
|
|
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
|
|
|
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
|
|
|
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|