|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

כיצד לעצור את "שוטה הכפר"

בעוד ששוטה הכפר האומלל מנודה ומורחק, לדודי אמסלם אין אלוהים, החסינות הפרלמנטרית העומדת לו, מעודדת וממריצה אותו להגביר את גובה הלהבות ולשרוף ללא הבחנה כל העומד בדרכו
20/02/2022  |   יוסי אוחיון   |   יומני בלוגרים   |   כנסת 24   |   תגובות
אמסלם. לא מייצג אותנו [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מן המפורסם והידוע כי הנושא בתואר "שוטה הכפר", הוא זכה לזה בהיותו בלתי נשלט, לא על-ידי משפחתו, לא בידי קרוביו ואף לא בידי תושבי עירו, איש לא יכול לו. מסתובב הוא ברחובות ובמרחבי העיר משתולל, מנאץ ומגדף את כל הנקרה בדרכו מבלי כל יכולת לעצור או לבלום אותו ואף לא להרגיעו ולצננו. מיום ליום נוהג להפתיע לברור את קורבנותיו ולהבטיח שאיש לא ימלט מנחת זרועו ולא ממוצא פיו יורק האש והזוהמה.

כזה הוא דודי אמסלם, אשר החליט לאמץ את התואר ולהפוך ל"שוטה ישראל". בעוד ששוטה הכפר האומלל מנודה ומורחק, לדודי אמסלם אין אלוהים, החסינות הפרלמנטרית העומדת לו, מעודדת וממריצה אותו להגביר את גובה הלהבות ולשרוף ללא הבחנה כל העומד בדרכו. להשתלח בנשיאי העדה הגודרים עצמם מעימות שכולו רעל ושנאה ולא לאמץ אף כלל או מנהג הנהוגים ומקובלים בבית הנבחרים.

ברצוני לפנות אליך מר אמסלם (איני יכול לראות בך ח"כ המייצג אותי). בניגוד למחשבה או לאשליה שאתה מייצג ונלחם את מלחמתם של הספרדים "הנדכאים", מבהיר אני לך כי כאיש יוצא מרוקו אינך מייצג אותי בשום דרך ובשום נושא. יתרה מכך, אני בוש ונכלם מכל מה שאתה עושה ומייצג. אני בז לניסיונך לייחס לעצמך תואר של "מגן הספרדים", אני בוש מגסות הרוח שלך ומסגנונך משולח הרסן ונוטף הרעל. ראוי היה שתחדל ממלאכת הפירוד והשיסוי שבה עסקתם ואותה העצמתם אתה וחבריך בממשלת הזדון שהרסה את חיינו.

עד לפני כשבוע עוד קיוויתי והשלתי עצמי שתפקח עיניים ותטה אוזניים לסובב אותך כדי להבין שדבריך דחויים ודרכך לא מייצגת איש בטח לא את הספרדים הידועים כעתירי סובלנות, רודפי שלום וחדורי אהבת ישראל באשר הם, ואולי תחליט להתנער מדרכיך הרעה. לצערי אחרי הימים האחרונים איבדתי תקווה, נואש וחושש אני שמחלתך היא חשוכת מרפא. חרד אני שלשונות האש שתמשיך לשלח בנו ימשיכו לשרוף ולבער מה שעוד נותר.

זאת ועוד אני מבקש להוסיף ולהעמידך על האמת והמציאות, כי סגנונך והתנהגותך הם ורק הם מאוששים את הדימוי שאתה חרד שדבק בנו הספרדים יוצאי עדות המזרח. לא אני (הדור השני) ולא ילדיי חשים בעיות או דימויים מצד הסביבה. אך מאז ששחררת את השד העדתי אנו נאלצים להביט ימינה ושמאלה כדי לוודא שאין משבצים ומשייכים אותנו "במשבצת דודי אמסלם".

לסיום ובכוחות אחרונים אני מבקש שכאיש שגדל במשפחה מסורתית תעמיד לנגד עיניך קביעתו של רבי עקיבא "ואהבת לרעך כמוך - זו התורה כולה". מנגד להזכירך עוד את הנאמר והידוע כי "בשל שנאת חינם חרבה ירושלים". אל תהיה נושא הדגל של השנאה החדשה המאיימת להרוס את חיינו בישראל החדשה.

תאריך:  20/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
יוסי אוחיון
+מחסור מצרפי של כ-100 אלף עובדי היי-טק
00:34 21/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת המשנה לקידום ההייטק בישראל רון כץ: נמשיך לבחון דרכים לפיתוח הענף  ▪  ישיבתה הראשונה עסקה במחסור ברוח אדם בענף  ▪  מנכ"ל משרד החדשנות: כדאי שהממשלה תדע איפה נכון יותר להשקיע צריך נתונים
יו"ר הוועדה ח"כ רון כץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ועדת השרים אישרה הצעת חוק להחלשת כוח הרבנות בבחירת רבנים ראשיים
23:36 20/02/22  |  עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה אישרה תמיכה ממשלתית בקריאה טרומית בהצעת חוק להחלשת כוחה של הרבנות הראשית לישראל בהליך בחירת הרבנים הראשיים לישראל ובהגדלת כוחם של גורמים ליברליים בהליך.

כיום מונה האסיפה הבוחרת 150 חברים, ובהם 80 רבנים - שמתוכם נבחרים עשרה על-ידי הרבנים הראשיים. הצעת החוק של ח"כ משה טור־פז (יש עתיד), מספרם של חברי האסיפה יצומצם ל־120, והנציגות לרבנות הראשית תוגבל ל־50 רבנים בלבד. עשרה מתוכם ייבחרו על-ידי השר לשירותי דת, מתן כהנא, לצד שישה רבני קיבוצים אשר נחשבים ליברליים יותר, וייבחרו אף הם בידי השר. צעדי הרבנות הראשית יוצרו באמצעות הסרת 18 ראשי מועצות דתיות מהאסיפה הבוחרת.
+יוזמה חדשה לגיבושון מוניציפלי בקואליציה
23:19 20/02/22  |  עידן יוסף
גיבושון בקואליציה: יוזמה חדשה מפגישה את ראשי הסיעות השונות וחברי כנסת מהקואליציה עם הנציגים המוניציפלים, ראשי המטות ומובילי הפעילות המקומיים, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה ביניהם. את היוזמה הפיקו הנציגים המקומיים של המפלגות ברעננה, וצפויים מפגשים בערים נוספות בחודשים הקרובים (חדשות 12).
+"אם מישהו רוצה לשנות סטטוס-קוו לגבי
תחבורה ציבורית בשבת - שישנה את החוק"
16:25 20/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה במהלך דיון שעסק באישורים שנתן משרד התחבורה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בניגוד לחוק  ▪  נציגי הנהגים מזהירים כי תחבורה ציבורית בשבת תפגע בימי החול  ▪  הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה: אין מניעה חוקית להפעלת הרכבלית בשבת; חברי הוועדה דורשים מידע לגבי מספר הנוסעים הצפוי בשבת והעלות
תחבורה ציבורית, החוק מגביל בשבת [צילום: שמואל וולף]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיצד לעצור את "שוטה הכפר"
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
20/02/22 12:29
 
עמית רומם
26/02/22 05:18
2
שיפון
25/02/22 18:00
3
אוליבר וונדל
25/02/22 19:49
4
דודו22
25/02/22 19:56
5
אמונחטאפ III
25/02/22 20:02
6
ליאה
25/02/22 21:50
7
מ. עמיר
26/02/22 05:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
שרת התחבורה מרב מיכאלי נתפסת בשקר נוסף לכנסת. לאחר שבעבר מסרה תשובה כוזבת לשאילתה של ח"כ אלון טל, כאילו אתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית פעיל, שבה השרה ומשקרת, והפעם במענה לשאילתה של חבר הכנסת משה ארבל.
19/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
המערכת הפוליטית נכנסת לשבוע נוסף של תקיעת מקלות בגלגלי הקואליציה, התלויה בחסדיו של מנסור עבאס. המתיחות בין רע"ם לראשי הקואליציה הולכת ומחריפה. לאורך השבוע החולף, סיעת רע"ם כולה נעדרה מהצבעות חשובות וגרמה לביטול חלק ניכר מסדר היום, ולאישור הצעות חוק של האופוזיציה בניגוד לעמדת הממשלה.
18/02/2022  |  עידן יוסף  |   כתבות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, נוקטת מהלך חסר תקדים ופונה (יום ה', 17.2.22) לח"כ דוד אמסלם במכתב גלוי. הדברים בתגובה לדבריו אתמול של אמסלם במליאת הכנסת: ‏"מה שתתה הגברת חיות? אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו". בעבר טען אמסלם, כי השופט דוד מינץ היה שיכור כאשר דחה עתירה שלו.
17/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שרת האנרגיה, קארין אלהרר, מסרה (יום ד', 16.2.22) סקירה על פעילות משרדה. היו"ר מיכאל ביטון ביקש מהשרה התייחסות לכך שהגז הטבעי צריך להגיע לכל המפעלים, והזכיר כי בפני הוועדה הופיעו מנהלי מפעלים מהצפון ומהמרכז, שדיווחו כי עדיין לא חוברו לגז הטבעי, ואמר כי אין לכך סיבה. עוד ביקש התייחסות להסרת חסמים לשימוש בפאנלים סולאריים ובטכנולוגיות נוספות של אנרגיה מתחדשת.
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה התכנסה (יום ד', 16.2.22) לדיון נוסף בנושא אכיפת החוק אל מול אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון, נוכח האירועים האלימים בכפר בורין ובחווארה. יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב פתח את הדיון בהתייחסות לדברי נשיא המדינה אמש: "אני רוצה לחזק את ידיו של נשיא המדינה. הצטערתי מאוד לראות את התגובות שבהם נתקלו דברי הנשיא, ושמחתי לראות שמרבית המתכנסים בכנס האזכרה הביעו את הערכתם לנשיא המדינה והותירו את קוראי קריאות הביניים כמיעוט בין משתתפי הכנס. דומני שלמרות הבדלי ההשקפות בינינו בחברה הישראלית גם בסוגיה הזו, הציפייה היא שנדע לבדוק את עצמנו במקרים שבהם מעשים שלא ייעשו נעשים או תוצאות שלא ניתן לחיות איתן מתרחשות. תמיד נזכיר בהקשר הזה את מנהגי ליל הסדר ואמירת ההלל בימי חג הפסח. נזכיר גם שאחד המקורות לקולות השופר זה בכייה של אם סיסרא, מכל הדמויות שיכולנו לסמוך עליהן את קולות השופר, והעיקרון של 'בנפול אויבך אל תשמח' הוא עקרון יסוד".
16/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il