|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המערכה על אוקראינה (1)

טירוף מערכות

מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה קשה להיות שכן של הרוסים אצלנו, בטירוף מערכות, החליטה הממשלה להתערב בסכסוך לא-לנו, ולהביע תמיכה באוקראינה אל דאגה: נשלם על כך ביוקר, הרוסים יודעים לנהל היטב חשבונות היהדות מחייבת אותנו לערבות הדדית לאחינו היהדות מחייבת אותנו לערבות הדדית לאחינו זו מדינת העם היהודי, והיא שומרת אחינו בכל העולם, גם אם נהגו בטיפשות, ולא ברחנו בזמן מלוע הר-הגעש
27/02/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
חוצים את הגבול לפולין [צילום: שגרירות ישראל באוקראינה]

בסוף המלחמה הקרה הראשונה, בשנות התשעים, היו מי שסברו שלא יהיו עוד מלחמות, ואף טענו, שהגיע "קץ ההיסטוריה". המונים ברחבי העולם התלהבו מנבואת-השקר של הכלכלן הפוליטי פראנסיס פוקויאמה האמריקני, והתעלמו מכך, שלאחר המלחמה הקרה נמשכו מלחמות - אומנם לא בין מעצמות-על, אבל במעורבותן.

נביאי השקר צברו שובלים של מאמינים, והוליכו אותם אל התוהו כמו החלילן מהמלין. זאת, כיוון שכקופירייטרים טובים, נגעו במשהו עתיק-יומין: שאיפתנו התמימה לשקט, לשלווה ולשלום. חלק מנביאי השקר היו תמימים, והרבה מאוד מהם - אנשי מרמה וזדון.

גם במקומותינו היו נביאי שקר כאלה ורמאים מקצועיים, שהבטיחו בהבל פיותיהם שלום עלי-אדמות, ואפילו קיבלו, בעזרת שוחד נאה למחוקקים נורווגיים, את פרס נובל לשלום. יורשיהם עדיין מסתובבים בינינו, ומוכרים לכל את מרכולתם הפגומה.

למיטב ידיעתי, אוקראינה מעולם לא הייתה עצמאית, ועצמאותה הזמנית עומדת להתבטל, כמו בימי כיבושה בידי הצארים ובידי הבולשוויקים. קשה להיות מדינה קטנה עם שכנה כמו רוסיה. שאלו את פינלנד וגם את יפן.

צ׳כוסלובקיה (1945, 1948, 1968), הונגריה (1956) ופולין (1957) הנן דוגמאות מצוינות לקושי הזה. לא אשכח שיחה עם צ׳כי מבוגר בעיר בדרום צ׳כיה, שטעה לחשוב, שאני אמריקני. הלה התקיף אותי על שהפקרתי/נו את ארצו ליותר מארבעים שנות כיבוש סובייטי. בבודפשט, המצולקת עדיין מהכיבוש הקומוניסטי, הוקם מוזאון לזוועות הכיבוש הזה.

סִכלות

בלא משים, הפכנו לשכניה של רוסיה. הרוסים השיגו מאחז גדול בסוריה, שמקנה להם סוף-סוף נמל "חם" בים התיכון - נמל, שאינו קופא בחורף. לכן, אנחנו צריכים להתנהג ברגישות לאינטרס הרוסי. אבל אצלנו, כתמיד, טירוף מערכות. הממשלה החליטה בלי שום שכל להתערב בסכסוך לא-לנו, ולהביע תמיכה באוקראינה. מכל האופציות המדיניות - זו הייתה סִכלות בהתגלמותה, כשהדב הרוסי רובץ לפתחנו, וקובע את חופש פעולתנו במרחב הסורי וגם נגד אירן.

שוטה זרק אבן לנהר - אמרו חז"ל - וארבעים חכמים לא ימשוּה. בעיקר, כשהשוטה בור ועם-הארץ, תאב יחסי ציבור זולים וגם עבד נרצע של הפרוגרסיווים בארצות-הברית. נכון, ממשל ביידן טעה - כמו ברוב החלטותיו - אך מראש לא הייתה סיבה להירתם אליו בקשר גורדי.

הרוסים אינם שוקטים על השמרים, וכבר הזכירו לנו זאת: בתגובה להודעה המטופשת על תמיכתנו באוקראינה, הודיעה מוסקבה, שאינה מכירה בסיפוח רמת הגולן. יכול להיות, שזו הייתה מטרת ממשלת הזדון, למרות תמיכת תושבי הגולן בבחירות בנפתלי בנט הנוכל וביאיר לפיד הריקא.

ערבות הדדית

במלחמה באוקראינה הייתה דבר ברור. לכן, איני מבין למה חילוץ היהודים והישראלים ממנה נעשה בעצלתיים. לדעתי, משרד החוץ היה צריך להטיל בראשית המשבר הגבלות על יציאת ישראלים לאוקראינה. עכשיו הוא יעסוק בחילוץ מי שנסעו ומי שלא שעו לאזהרות, ולא שבו ארצה. במקביל, נזכרה הסוכנות היהודית לפעול להעלאת יהודים מאוקראינה. כרגיל אצלנו מבריחים את האורווה רק לאחר בריחת הסוסים ממנה; והופתענו, למרות שהכתובת בהקה מזמן על הקיר.

עכשיו, מגיחים מחוריהם כל מי שאומרים, שאיננו חייבים דבר ליהודי אוקראינה. הסוציולוג ד"ר גדי טאוב קרא להם, "הניידים". כלומר, מי שיש להם קשר רופף ליהדותם, או איבדו אותו לחלוטין. לעומתם, מחייבת אותנו, "הנייחים", היהדות - עדיין כמדינה יהודית, עד שממשלת הזדון תהרוס גם זאת - לערבות הדדית לאחינו. זו מדינת העם היהודי, והיא שומרת אח̤ינו בכל העולם, גם אם נהגו בטיפשות, ולא ברחו בזמן מלוע הר-הגעש.

תאריך:  27/02/2022   |   עודכן:  03/03/2022
אביתר בן-צדף
+גם במנהטן: מאות הפגינו נגד פוטין
00:58 28/02/22  |  

[צילום: מיוחד ל-News1]
+הערכת משרד הכלכלה: לא יהיה מחסור בסחורות אך המחירים יעלו
00:53 28/02/22  |  עידן יוסף
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה, רון מלכא, קיים הערכת מצב עם בכירי משרדו על-מנת להעריך את השפעת המשבר הרוסי-אוקראיני על הכלכלה הישראלית, ובעיקר בכל הקשור ליצוא והיבוא לישראל.

במסגרת הדיון הוצגו נתוני הסחר הבילטרלי עם אוקראינה שעומדים על כ-950 מיליון דולר מתוכם כ-250 מיליון דולר יצוא ו-700 מיליון דולר יבוא, התקבלו דיווחים לגבי שיחות שהתקיימו עם יצואנים ויבואנים הסוחרים עם אוקראינה, וכן ניתנה סקירה לגבי העיצומים הבינ"ל השונים שהוטלו על רוסיה והמשמעות שלהם עבור חברות ישראליות.

מן הדיווחים השונים עולה כי לא צפוי מחסור באספקת סחורות חיוניות. עם זאת, ייתכן שתהיינה עליות מחירים בשל קשיי אספקה הנובעים מהלחימה באוקראינה.
+קוסובו מבקשת להאיץ את שילובה בברית נאט"ו
23:46 27/02/22  |  עידן יוסף
שר ההגנה של קוסובו אומר כי קוסובו ביקשה מארצות הברית להקים בסיס צבאי קבוע במדינה ולהאיץ את שילובה בנאט"ו. נשיא פולין ביקש אתמול לקדם במהירות הצטרפות של אוקראינה לאיחוד. אבל גורמים באיחוד האירופי אמרו כי "קשה לראות את זה קורה. ובטח לא מהר כל כך".
+שוויץ עשויה להקפיא את נכסי רוסיה בהרי האלפים
23:37 27/02/22  |  עידן יוסף
‏נשיא שוויץ, איגנציו קאסיס, הזהיר כי מדינתו תישמע להנחיות האיחוד האירופי וצפויה להקפיא את נכסיה של רוסיה בהרי האלפים. לדבריו, בדיון שיערך בקרב מדינות ה-G7, הוא צפוי לבחון הטלת עיצומים כלכליים נגד רוסיה.

30,000 איש הפגינו בשוויץ נגד הממשלה השוויצרית במחאה על כך שעד עתה לא הטילה שום עיצומים כנגד רוסיה וצופה מהצד בפשעים נגד האנושות, כלשונן.

+צפו: פיצוץ עז בצ'רקסי
23:13 27/02/22  |  עידן יוסף
העיר האוקראינית צ'רקסי נמצאת במתקפה רוסית ופיצוץ עז נצפה כתוצאה מהתקיפה. בעיר אומרים כי נראה שההגנה האווירית פעלה היטב, אך ברור שמטרת הכובש היא לפגוע בתשתית האזרחית.
+בנט בפרופיל נמוך: "ישראל לא העניין כרגע"
22:47 27/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דיון הקבינט המדיני ביטחוני בנושא אוקראינה נמשך כשעתיים  ▪  שרת הפנים שקד הוסיפה: "האינטרס הישראלי הוא לשתוק"  ▪  ראש הממשלה לשרים: "צריך לשמור על פרופיל נמוך"  ▪  רק מעטים מיהודי אוקראינה נרשמו לעלייה לארץ
ישיבת הממשלה שקדמה לדיון בקבינט [צילום: יואב ארי דודקביץ/ פול פלאש 90]
+חברת מטא תגביל חשבונות של ערוצי תקשורת ממלכתיים רוסיים
22:34 27/02/22  |  עידן יוסף
‏חברת מטא, שבבעלותה פייסבוק, אינסטגרם ונוספות, הודיעה כי תגביל חשבונות של ערוצי תקשורת ממלכתיים רוסיים, לבקשת אוקראינה. אתמול הודיעה טוויטר כי תמנע רישוי משתמשים חדשים מרוסיה למניעת הפצת חדשות כזב, ויוטיוב השעתה תשלום עבור ערוצים מרוסיה.
+חברות משלוחים בינ"ל מפסיקות את השירות במדינות הלוחמות
22:26 27/02/22  |  עידן יוסף
חברת UPS הודיעה כי היא עוצרת את שירות המשלוחים לרוסיה ואוקראינה עד להודעה חדשה. גם חברת פדקס הודיעה שהיא משהה את המשלוחים למדינות אלה.

+גם הלילה ישהו תושבי קייב במקלטים
22:25 27/02/22  |  עידן יוסף
ראש עיריית קייב, ויטלי קאליצ'קו: "הלילה שוב הולך להיות קשה, מבקש מהתושבים לישון במקלטים", דוברו של ראש העירייה הבהיר אח"כ כי לא אמר את המיוחס לו . בראיון ל-AP אמר קאליצ'קו: "העיר מוקפת מכל עבריה על-ידי כוחות צבא רוסיה, באופן שאינו מאפשר הימלטות, ועומדת על סף אסון הומניטרי".
+כוחות חיל רגלים רוסי מתקדמים לעבר קייב
21:39 27/02/22  |  עידן יוסף
‏על-פי תמונות הלווין של חברת MAXAR, הוצבו כוחות גדולים של חיל הרגלים הרוסי, המתקדמים לכיוון קייב, ונמצאים כ-64 קילומטרים ממנה. בסוריה מדווחים כי הרוסים מגייסים צעירים כדי להילחם באוקראינה.
+בריטיש פטרוליום הבריטית: נמכור את האחזקה בחברת רוסנפט
21:26 27/02/22  |  איתמר לוין
חברת בריטיש פטרוליום הבריטית, אחת מחברות הנפט הגדולות בעולם, הודיעה שתמכור את אחזקתה בחברת רוסנפט. מדובר ב-20% ששוויים מוערך ב-14 מיליארד דולר; BP לא אמרה מתי וכיצד תבצע מכירה זו, שהיא ללא ספק סבוכה במיוחד לנוכח שווי האחזקה וחוסר הרצון של משקיעים אחרים להיכנס כעת לרוסיה. BP אינה יכולה למכור את המניות בבורסה, משום שרק רוסנפט יכולה להחליט על כך - והמערב גם מונע כעת גישה של חברות רוסיות לשוקי ההון שלו.

+נשיא אוקראינה ביקש מראש הממשלה סיוע צבאי
20:24 27/02/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ביקש מראש הממשלה נפתלי בנט בשיחתם ביום שישי: "סייעו לנו באמצעים צבאיים וכלי נשק". לא היה פירוט בבקשה, אך נאמר שסיוע יתקבל בברכה (כאן חדשות).
+שוטרים אוקראינים פתחו בירי אזהרה לעבר כתב כאן חדשות
20:18 27/02/22  |  עידן יוסף
שוטרים אוקראינים פתחו בירי אזהרה הערב לעבר כתב כאן חדשות דב גיל-הר, שדיווח ליד המלון – והרים ידיים. השוטרים לא זיהו שמדובר בעיתונאי ישראלים וירו באוויר. גיל-הר הוציא בזהירות את הטלפון הנייד שלו והציג את תעודת העיתונאי שלו תוך שהוא קורא: "אל תירו, טלוויזיה ישראלית". עיתונאים מקומיים התערבו לטובת העיתונאי הישראלי. השוטרים התנצלו, הורו לו להיכנס למלון והתקרית הסתיימה.

+שגרירות רוסיה בישראל: לא רוצים ששטח סוריה ישמש לפעולות נגד ישראל
20:15 27/02/22  |  איציק וולף
שגרירות רוסיה בישראל פרסמה הודעה ולפיה רוסיה מקווה שישראל תתייחס בהבנה לסיבות של ההנהגה הרוסית לבצע מבצע מיוחד להגנה על אזרחים בדונבאס. ההודעה התייחסה לסוגיית חופש הפעולה של ישראל בשמי סוריה ולפיה "הדאגות הביטחוניות של ישראל לגיטימיות, לא רוצים ששטח סוריה ישמש לפעולות נגדה".
+אירופה סוגרת את השמים בפני
רוסיה; תממן נשק לאוקראינה
20:05 27/02/22  |  איתמר לוין, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כל המטוסים הרשומים ברוסיה לא יוכלו לטוס בשמי 27 מדינות האיחוד - פגיעה בעיקר באוליגרכים המקורבים לפוטין  ▪  BP הבריטית הודיעה שתמכור את אחזקותיה בחברת רוסנפט - 20% בשווי 14 מיליארד דולר  ▪  האיחוד: מספר הפליטים עלול להגיע ל-7 מיליון
לא רק מטוסי איירופלוט יישארו בחוץ
חרם על ערוץ RT המשרת כערוץ תעמולה לקרמלין
+הקהילה העסקית ברוסיה לא מרוצה מצעדי פוטין
17:06 27/02/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
מיכאיל פרידמן, אחד מאיילי ההון הגדולים ברוסיה ובעל קבוצת האחזקות הגדולה "אלפא גרופ", שלה שייך גם "אלפא בנק" - הבנק הפרטי הגדול ביותר ברוסיה - אומר היום כי מה שמתרחש באוקראינה זו "טרגדיה" וכי יש להימנע משפיכות דמים
(הפגנה אנטי רוסית, בעקבות הפלישה לאוקראינה [צילום: מאנו פרננדז, AP])
+אוקראינה עברה להובלת הימורי הניצחון באירוויזיון
16:25 27/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השיר האוקראיני 'סטפניה' עקף את איטליה וכעת זוכה להימורים שלפיהם יש לו 21% לניצחון במקום הראשון בתחרות השירים האירופית  ▪  בסוף השבוע רוסיה הודחה מן התחרות על-ידי איגוד השידור האירופי
(הרקע הפוליטי-ביטחוני העביר את השיר סטפניה להובלה [צילום: מתוך יוטיוב])
+נציגי מוסקבה וקייב ייפגשו בצידו הבלארוסי של גבול אוקראינה
16:16 27/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לשכתו של זלנסקי: השיחות יתקיימו ללא תנאים מוקדמים  ▪  פוטין הורה להעלות את הכוננות בכוחות הגרעיניים; ארה"ב: הוא תורם להסלמת המלחמה בצורה שאין להשלים איתה  ▪  גרמניה תגדיל משמעותית את תקציב הביטחון
זלנסקי ופוטין. פשרה לגבי מיקום השיחות [צילום: AP]
שולץ. מהפך במדיניות החוץ והביטחון [צילום: מרקוס שרייבר, AP]
+"הגבול הרוסי" של ישראל
16:05 27/02/22  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה
ההשלכות של הפלישה הרוסית לאוקראינה כבר מורגשות במזרח התיכון. מדוע דווקא סוריה, יותר מכל מדינה אחרת במזרח התיכון, תושפע מהתנודות במלחמה? מהן ההשפעות המידיות על סוריה? האם המשבר עלול ליצור איום על ישראל מהגבול הסורי?
גבול סוריה. זירת מלחמה קרוב לישראל? [צילום: אריאל שליט/AP]
+ממשלת סלובקיה אישרה סיוע צבאי לאוקראינה בשווי כ-5 מיליון אירו
15:50 27/02/22  |  מירב ארד
כלי התקשורת בסלוקיה מדווחים כי ממשלת סלובקיה אישרה סיוע צבאי לאוקראינה בשווי כ-5 מיליון יורו. צפון מקדוניה הודיעה שתסגור את השטח האווירי שלה לחברות תעופה רוסיות. גם נורווגיה הודיע שתסגור את המרחב האווירי שלה לתנועה של כלי טיס רוסים.
+משרד ההגנה האוקראיני: הרגנו 4,300 חיילים רוסים מתחילת הפלישה
15:48 27/02/22  |  מירב ארד
משרד ההגנה האוקראיני דיווח: הרגנו 4,300 חיילים רוסים מתחילת הפלישה, עשרות כלי טיס שאבדו וכמעט 150 טנקים שהשומדו"
+דיווח: פוטין הורה להגביר את "הכוננות הגרעינית" בגלל איומי נאט"ו
15:40 27/02/22  |  מירב ארד
דיווח ברויטרס: הנשיא פוטין הורה על העברת כוחות ההרתעה הגרעינית הרוסיים למצב כוננות גבוהה בעקבות "האגרסיביות" והאיומים מצד מדינות נאט"ו.
+ישראייר תוציא טיסת חילוץ להחזרת ישראלים משדה התעופה ביאשי
14:09 27/02/22  |  מירב ארד
שראייר תוציא מחר יום שני (28.2.22) טיסת חילוץ להחזרת ישראלים הביתה משדה התעופה ביאשי שיגיעו מאוקראינה דרך מעבר הגבול לרומניה. הטיסה תמריא משדה התעופה ביאשי שברומניה בשעה 22:15 לנתב״ג. מחיר כרטיס טיסה 320 דולר כולל מיסים וטרולי במשקל של 8 ק״ג.
+דיווח ברוסיה: ישראל הציעה לתווך בין רוסיה לאוקראינה
13:54 27/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רה"מ בנט עזב את ישיבת הממשלה כדי לדבר עם פוטין על המצב בין רוסיה לאוקראינה  ▪  על-פי לפי הדיווח הרוסי פוטין אמר לבנט שרוסיה מוכנה לשבת לשולחן המשא-ומתן עם אוקראינה בפסגה בבלארוס, אך קייב פספסה את ההזדמנות  ▪  נשיא אוקראינה דחה מוקדם יותר את ההצעה לשיחות בבלארוס
פוטין-בנט. ניסיון לתווך [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+כוחות רוסיים נכנסו לעיר חרקוב;
זלנסקי דחה ההצעה לשיחות במינסק
13:01 27/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נשיא אוקראינה אומר שהוא רוצה לנהל מו"מ עם רוסיה, אך לא בבירת בלארוס שלטענתו אינה ניטראלית  ▪  בריטניה תטיל עיצומים על אוליגרכים נוספים  ▪  נשיאת הפרלמנט האירופי: כל העיצומים האפשריים נמצאים על השולחן
זלנסקי היום. דורש שיחות במיקום ניטראלי
פוטין. סולק מהתאחדות הג'ודו העולמית
+שגרירות ישראל בפולין חילצה הלילה 60 אזרחים ישראלים דרך מעבר קורצ'ובה
12:59 27/02/22  |  מירב ארד
שגרירות ישראל בפולין חילצה הלילה 60 אזרחים ישראלים דרך מעבר קורצ'ובה בפולין במבצע חילוץ שארך למעלה מ-12 שעות. הדיפלומטים הישראלים, משגרירויות ישראל באוקראינה ובפולין ודיפלומטים מתגברים שהגיעו ממשרד החוץ בירושלים ומנציגויות ישראל באירופה, חצו את הגבול ארבע פעמים לאורך הלילה וחילצו את הישראלים ביניהם נשים, ילדים וסטודנטים אשר חלקם נזקקו לסיוע רפואי.
+זלנסקי: אוקראינה הגישה רשמית תביעה נגד רוסיה בבית הדין הבינלאומי בהאג
12:57 27/02/22  |  מירב ארד
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי: אוקראינה הגישה רשמית תביעה נגד רוסיה בבית הדין הבינלאומי של האו"ם בהאג. אנו דורשים שרוסיה תישא באחריות על המניפולציה של הרעיון של רצח עם כדי להצדיק תוקפנות. אנו מבקשים מבית המשפט להורות לאלתר לרוסיה להפסיק את פעולות האיבה ולקבוע דיון בשבוע הבא".
+בנט נמנע מגינוי רוסיה: "מתנהלים באופן מדוד ואחראי"
11:52 27/02/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי ביומיים הקרובים יוטסו מישראל לאוקראינה 100 טון ציוד הומניטרי לאזרחים שבאזורי הקרבות ולאלו שמנסים להימלט מהם  ▪  לא הזכיר בדבריו את רוסיה והבהיר: "אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי"
([צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ])
+נשיא אוקראינה סרב למשא-ומתן עם רוסיה בבלארוס
11:33 27/02/22  |  איציק וולף
רוסיה הודיעה כי היא מוכנה לקיים עם אוקראינה שיחות בבלארוס, וכי משלחת רוסית אף הגיעה לשם לצורך כך. בהודעה הרוסית הובהר כי הפעולות הצבאיות הרוסיות לא יופסקו במהלך השיחות.

בתגובה הודיע נשיא רוסיה, ולדימיר זלנסקי כי השיחות במינסק היו יכולות להתקיים אם רוסיה לא הייתה תוקפת את אוקראינה מטריטוריה בלארוסית. "אני מוכן לשיחות במיקום אחר, שלא שולח כוחות שתוקפים את אוקראינה - ורשה, איסטנבול, באקו - כולן הציעו לעזור במו"מ. יש עוד ערים שלא משגרות טילים אל אוקראינה. לא מינסק״, אמר.


+משרד החוץ הבריטי: נתמוך בהגבלת ייבוא הנפט והגז מרוסיה
11:23 27/02/22  |  איציק וולף
משרד החוץ הבריטי הודיע כי יתמוך בהגבלת כמויות הנפט והגז שמדינות ה-G7 יוכלו לייבא מרוסיה. זאת, כחלק מן העיצומים הכלכליים המוטלים על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה. "עלינו להקריב קרבנות ויהיו להם מחירים כלכליים", אמרה שרת החוץ הבריטית, ליז טראס.
+תושבי הערים האוקראיניות נענו לקריאה ומכינים בקבוקי מולוטוב
11:03 27/02/22  |  איציק וולף
תושבים רבים בערים אוקראיניות גדולות דוגמת קייב ודניפרו התכנסו בימים האחרונים לצורך יצירת בתי חרושת מאולתרים להכנת בקבוקי מולוטוב. זאת, לאחר שהממשל האוקראיני קרא לתושבי המדינה להכין את כלי הנשק לצורך לחימה במשוריינים הרוסיים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טירוף מערכות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמעון מהצפון
2/03/22 01:50
2
יוסי שפניר
2/03/22 16:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח (יום א׳, 27.2.22) בצהריים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בנט עזב את ישיבת הממשלה כדי לדבר עם פוטין. מלשכתו של בנט נמסר כי "השניים שוחחו על המצב בין רוסיה לאוקראינה". אתרי תקשורת ברוסיה, בקרמלין טוענים כי ישראל הציעה לתווך בין רוסיה לאוקראינה. עוד עולה מהדיווח הרוסי כי פוטין אמר לבנט שרוסיה מוכנה לשבת לשולחן המשא-ומתן עם אוקראינה בפסגה בבלארוס, אך קייב פספסה את ההזדמנות.
27/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
כוחות שריון ורגלים רוסיים החלו להיכנס (יום א', 27.2.22) לעיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה, ומולם נלחמים חיילים ואזרחים מתנדבים. אוקראינה טוענת, כי הצליחה להשמיד מחצית מכלי הרכב הרוסיים שנכנסו לעיר. בשעות אלו מתמקדות הקרבות בעיר זו, ואין דיווחים על קרבות ממשיים בבירה קייב הנתונה בעוצר מוחלט. במקביל הולך ומתעצם הלחץ המערבי על רוסיה.
27/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, נפתלי בנט, שב ונמנע מגינוי רוסיה על תקיפת אוקראינה והסתפק בהבעת אמפתיה לאזרחי אוקראינה.
27/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
כפי שהיה צפוי, פוטין עמד במילתו והראה לעולם כי לא נס לחו רבים חשבו כי הכל דיבורים אך הוא הוכיח כי הוא שחקן ראשי בפוליטיקה העולמית ועל פיו יישק דבר
העיצומים הכלכליים על רוסיה יכולים להיות יעילים מאוד – אם המערב יפגין את רצונו ויהיה מוכן להתמודד גם עם השחיתות שלו עצמו, סבור חתן פרס נובל לכלכלה ופרשן ניו-יורק טיימס, פרופ' פול קרוגמן.
27/02/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il