|   15:07:40
דלג
  אורן האס  
יועץ ארגוני, חוקר תורות לחימה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
מטוסי קרב רוסים במצעד צבאי לציון 76 שנים לניצחון במלחמת העולם השנייה [צילום: פאבל גולובקין/AP]

תעלומת העדרו היחסי של חיל-האוויר הרוסי במלחמה נגד אוקראינה

מספר השערות לאי הצלחתו לשלוט ללא עוררין בשמי אוקראינה גם כעבור 9 ימי מלחמה ולתקוף ללא הרף בסיוע לצבא היבשתי המדשדש (אך ממשיך להתקדם)
05/03/2022  |   אורן האס   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

אחת התעלומות הגדולות עבור פרשני המלחמה עד כה, היא העדרו היחסי של חיל-האוויר הרוסי. ליתר דיוק: אי-הצלחתו לשלוט ללא עוררין בשמי אוקראינה גם כעבור 9 ימי מלחמה ולתקוף ללא הרף בסיוע לצבא היבשתי המדשדש (אך מממשיך להתקדם).

הוצעו לכך מספר השערות:


חיל-האוויר הרוסי זכה לתשומת לב רבה בעשור האחרון. הרוסים דווחו כי למעלה מ-300 מטוסים מתקדמים, בהם מטוסי תקיפה (סוחוי 34) נכנסו לשירות וישנים (דוגמת סוחוי 25), שודרגו. פעילותו בסוריה זיכתה אותו בתשומת לב ובהערכה כבעל יכולת מבצעית.

עבר שבוע בלחימה והאמריקנים טוענים שלאוקראינים חופש פעולה בשמי ארצם. אנו ממעטים לראות תשיפות, לא כל שכן יעילות, של הרוסים, ודאי לא סיוע קרוב. דובר רבות על מכת הפתיחה שהפתיעה בחולשתה (גם אותי) ולא שיתקה את השליטה האוקראינית. הרוסים צברו טרם הפלישה מאות מטוסים סמוך לגבול.

כעת מעלים השערות על חוסר בחימושים מדויקים ובטייסים כשירים להפעלתם. נניח שכן, ויש פה כשל בהערכה המוקדמת, זה לא אמור להשפיע בשלב זה כשהרוסים פועלים באגרסיביות רבה יותר. עלתה השערה שהם "שומרים בצד" את רוב הסד"כ למקרה שתהיה התערבות של נאט"ו או אף להרתיעה מפני כזאת. אין בכך הגיון.

בשבוע האחרון ראינו השמדת ערך מפוארת של ההרתעה הרוסית. דימויו של הצבא נשחק עד דק ומה שמפחיד זו זה נכונותו לפעול באגרסיביות וכן הנשק הגרעיני שהועמד בכוננות. גם הרצון להימנע משחיקת סד"כ המטוסים נראה מפוקפק נוכח השחיקה הגוברת על הקרקע.

אז מה כן יכול להיות?

אולי ההסבר הפשוט הוא המתבקש - שחיל-האוויר הרוסי הרבה פחות טוב משחשבנו. שהוא לא התנסה באמת בתכנון וניהול מבצעים אוויריים רחבי היקף, בהשגת עליונות אווירית ובשליטה ותיאום של עשרות גיחות בו-זמנית. שראינו בעשורים האחרונים מבצעים אוויריים מורכבים, אך כולם היו של נאט"ו.

הנחנו שגם הרוסים יודעים, אך בסוריה לא פעלו כנגד טק"א, ל"א, כנגד אויב פעיל. הוציאו מבצעים של גיחה בודדת של זוג או מטוס יחיד. כנראה גם מספר שעות האימון שלהם נמוך משמעותית מזה של טייסי נאט"ו בשל המצב הכלכלי, והם גם לא נוהגים להתאמן מול יריבים שווי ערך שקורעים להם את הצורה דוגמת תרגילי 'רד-פלאג' בארה"ב ודומיהם.

המעניין שדוחות של מכוני מחקר שמציפים את בעיית הכשירות צפים רק כעת, כשנתקלים בה, ולא קודם. ייתכן שבקרוב התמונה תשתנה ואני אתבדה, ואז אטען שלוחמה אווירית אינה הצד החזק שלי. אבל בינתיים זה ההסבר המתקבל ביותר על-הדעת שנתקלתי בו.

סגן אלוף (במיל'), יועץ ארגוני וחוקר היסטוריה צבאית ותורות לחימה
תאריך:  05/03/2022   |   עודכן:  05/03/2022
אורן האס
+ראש הממשלה חותם את ביקורו בגרמניה ושב ארצה
02:09 06/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נפתלי בנט חותם כעת את ביקורו המדיני ברוסיה ובגרמניה, וממריא בחזרה מברלין לישראל. בנט והקנצלר שולץ נועדו במשך כשעה וחצי ואכלו יחד ארוחת ערב, במהלכה שוחחו על מספר סוגיות, בהן המצב בין אוקראינה ורוסיה.

במהלך הערב, שוחח בנט פעמיים עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לאחר שנפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כמו-כן, קיים רה"מ שיחה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון.
+בנט נחת בברלין וייפגש מאוחר יותר עם קאנצלר גרמניה
00:07 06/03/22  |  איציק וולף
מטוסו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, נחת בנמל התעופה בברלין. בנט צפוי להיפגש מאוחר יותר עם קאנצלר גרמניה, אולף שולץ, לאחר שמוקדם יותר הערב נפגש במוסקבה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

בפגישה של בנט ופוטין, שארכה שלוש שעות, דנו השניים בפלישה הרוסית לאוקראינה ובמשא-ומתן ביחס להסכם הגרעין עם אירן.
[צילום: לשכת רה"מ]
+מאות הפגינו בטיימס סקוור נגד תוקפנות רוסיה נגד אוקראינה
23:54 05/03/22  |  איציק וולף
מאות מפגינים התאספו היום בטיימס סקוור שבמנהטן, ניו-יורק, והפגינו נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. המפגינים כינו את פוטין דיקטטור ורוצח, קראו להעמידו לדין בגין פשעי מלחמה, וקראו לאמריקה לפעול לעצור את ההרג ופלישת רוסיה לאוקראינה.
(ההפגנה במנהטן, היום [צילום: News1])
+חבר צוות המו"מ האוקראיני עם רוסיה נחשד בבגידה ונורה למוות
23:40 05/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דניס קרייב השתתף בפגישה שהתקיימה בבלארוס עם צוות המשא-ומתן הרוסי  ▪  נחשד שפעל כסוכן של המודיעין הרוסי ונורה למוות במבצע למעצרו  ▪  הממשל האמריקני הציע לנשיא אוקראינה להעביר את פעילותו לעיר לבוב שבמערב המדינה
זלנסקי קיבל הצעה שיוברח לפולין [צילום: AP]
מחסום מאולתר סמוך לאחד הכבישים הסמוכים לקייב [צילום: אמיליו מורנטי, AP]
+מחלקת המדינה: על אמריקנים לצאת מרוסיה מיד
22:24 05/03/22  |  איציק וולף
מחלקת המדינה האמריקנית קוראת לאמריקנים לעזוב את שטחה של רוסיה מיד. בהודעה שפרסמה התריעה מפני חשש ששירותי הביטחון הרוסיים יטרידו אמריקנים שנמצאים ברוסיה, וחשש מפני חוסר יכולת להשיג כסף מזומן במדינה.
+ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה
21:06 05/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בית החולים המאולתר יוקם באוקראינה על-ידי המרכז הרפואי שיבא, שירותי בריאות כללית וצוותים רפואיים של בתי חולים נוספים  ▪  יפעיל מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, מיון, חדר לידה ומרפאה לרפואה ראשונית
כך ייראה בית החולים המאולתר באוקראינה [צילום: משרד הבריאות]
+בנט שוחח עם נשיא אוקראינה לאחר פגישתו עם פוטין
20:26 05/03/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב (שבת, 5.3.22) עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. השיחה התקיימה לאחר שהסתיימה פגישתו של בנט עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בקרמלין במוסקבה.
+בנט יצא ממוסקבה לברלין, וייפגש עם קאנצלר גרמניה
20:09 05/03/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, המריא עם פמלייתו ממוסקבה לאחר שסיים פגישה בת שלוש שעות עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. הוא צפוי לנחות בתוך מספר שעות בברלין שבגרמניה וייפגש שם עם קאנצלר גרמניה, אולף שולץ.

זו תהיה פגישתם השנייה בתוך שבוע של בנט ושל שולץ, שביקר בשבוע שעבר בירושלים.
+דיווח: זלנסקי סרב לשוחח ביום שישי עם בנט
20:00 05/03/22  |  איציק וולף
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, סרב לקבל שיחת טלפון מראש הממשלה, נפתלי בנט, ביום שישי. כך דווח בחדשות 12. על פי הדיווח, הניסיון של בנט לשוחח עם זלנסקי נעשה לאחר שדווח לאוקראינה על כוונתו לפגוש את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח.
+בנט נפגש עם פוטין בקרמלין
18:51 05/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה יצא בחשאי לביקור בזק ברוסיה, ונפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  ▪  הפגישה עסקה במלחמה שבין רוסיה לאוקראינה ונמשכה שלוש שעות
בנט. עדכן מראש את ארה"ב ואוקראינה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
פוטין. מודע היטב ללוח השנה היהודי ולמחווה של בנט [צילום: AP]
+פוטין מאיים: הסנקציות נגד רוסיה דומות להכרזת מלחמה
16:23 05/03/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
פוטין מזהיר גם את מדינות ברית נאט"ו מפני השלכות הסכסוך  ▪  לדבריו, נעשים ניסיונות "לטלטל את החברה ברוסיה" אך רוסיה תעמוד בכך  ▪  הזהיר: אם ממשלת אוקראינה תמשיך בהתנגדותה הצבאית, היא תסכן את מעמדה של אוקראינה כמדינה
פוטין. מאיים במלחמה נגד המערב [צילום: AP]
מסוק רוסי, הופל על-ידי לוחמים באוקראינה
+הנשיא ארדואן ישוחח מחר עם הנשיא פוטין
13:06 05/03/22  |  מירב ארד
סוכנות החדשות רויטרס מסרה, מפיו של דובר נשיא טורקיה, איברהים קאלין (יום שבת), כי נשיא טורקיה טייפ ארדואן ישוחח בטלפון ביום ראשון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לדון לגבי המלחמה באוקראינה. הוא הוסיף כי טורקיה מוכנה לסייע בפתרון המשבר.
(פגישת ארדואן-פוטין [צילום: פאבל גולובקין, AP])
+ישראל מצטרפת לסנקציות הבינלאומית על רוסיה
12:40 05/03/22  |  מירב ארד
העיתונאי יוסי מילמן מדווח (יום שבת) כי ישראל מצטרפת לסנקציות הבינלאומית על רוסיה. לדבריו, ישראל אוסרת על מטוסים של אוליגרכים לנחות בארץ. במקביל ישראל ממשיכה בדו-שיח עם ארה״ב והאיחוד האירופי להחיל עוד עיצומים.
+מטוסי הצבא הרוסי תקפו בעיר בילה צרקווה
12:28 05/03/22  |  מירב ארד
חדשות פרבדה האוקראיני: הצבא הרוסי ביצע (יום שבת) תקיפה אווירית על העיר בילה צרקווה השוכנת על נהר רוֹס, 84 ק"מ דרומית לקייב. על-פי הדיווח, כמעט 20 בתים ניזוקו, יש קורבנות בנפש.
+מטוס רוסי נוסף הופל ע"י האוקראינים ליד צ'רניהיב
12:26 05/03/22  |  יואב יצחק
הלוחמים האוקראינים מפתיעים שוב ושוב בהישגים מול צבא רוסיה. מטוס תקיפה רוסי נוסף הופל ליד העיר צ'רניהיב והתרסק על הקרקע (ראו וידאו). צבא אוקראינה נהנה בימים אלה מאספקה הולכת וגוברת של טילים נגד טנקים ונגד מטוסים מצד מדינות המערב ובראשן ארה"ב, בריטניה וגרמניה. הזרמת הנשק והתחמושת נעשית בעיקרה דרך היבשה.
מטוס רוסי צולל ומתרסק לאחר שנפגע מאש אוקראינית
+אוקראינים הפילו עוד מסוק תקיפה רוסי
11:03 05/03/22  |  יואב יצחק
לוחמים אוקראינים הפילו מסוק תקיפה נוסף של צבא רוסיה. המטוס טס בגובה נמוך והתפוצץ בכדור אש. עד עתה דיווחו כוחות הצבא של אוקראינה על הפלת כ-40 מסוקים ו-39 מטוסים של צבא רוסיה, ועל כעשרת אלפים חיילים הרוגים.
המסוק טס בגובה נמוך, והופל
+אוקראינה: נהרגו כ-10,000 חיילים מצבא רוסיה
10:35 05/03/22  |  יואב יצחק
ממשלת אוקראינה הודיעה, באמצעות המטה הכללי של הכוחות המזוינים, כי במלחמה שמנהלת נגדה רוסיה זה היום העשירי ברציפות, נהרגו מיום 24 בפברואר ועד עתה (יום שבת) כעשרת אלפים חיילים מצבא רוסיה, והופלו 39 ו-40 מסוקים. נתונים אלה, שלא נמצא להם אימות, גבוהים בהרבה ביחס לדיווחים של צבא רוסיה, בהם נטען למאות הרוגים בלבד.
המטה הכללי של אוקראינה מדווח על נזקים עצומים לרוסים
+רוסיה עדיין לא חזרה לתקופת סטלין, אבל בכיוון
10:32 05/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
בשנים האחרונות, לצד דיונים ערים וסוערים על מורשתו של סטלין וחומרת פשעיו, צץ ברוסיה גם פן של געגוע נוסטלגי לתקופתו, הזוי ככל שזה יישמע בהתחשב באימה שאיפיינה את התקופה ההיא. הנוסטלגיה מאפיינת אומנם בעיקר את הדור המבוגר, וגם היום, ממש היום, נוכל למצוא אותם מפגינים בכיכר האדומה לזכרו, עם כרזותיו ותמונותיו, מניחים זרי פרחים על קברו סמוך לחומות הקרמלין
פסלונים של יוזף סטלין, מימין, ושל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוצגים למכירה בחנות מזכרות בסנט פטרסבורג [צילום: דימיטרי לובצקי/AP]
+פנס: להטיל אמברגו וסנקציות על כל האנרגיה מרוסיה
10:07 05/03/22  |  יואב יצחק
מייק פנס, מי שהיה סגן נשיא ה-48 של ארצות הברית, מאשים את ממשלו של ג'ו ביידן ברפיסות מול רוסיה. אין די בסנקציות שהוטלו. "הגיע הזמן", אמר בראיון לרשת FOX, "שארצות הברית תטיל אמברגו וסנקציות על כל יצוא הנפט והגז מרוסיה. מעולם לא ראיתי ממשל טועה יותר בבת אחת בזמן משבר בעולם ממה שאנו רואים היום".
מייק פינס, בראיון לרשת FOX
+"כל האנשים שימותו מהיום, ישלמו בחייהם גם בגללכם"
09:52 05/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רוסיה הודיעה כי תאפשר מעבר הומניטרי מערים באוקראינה ותינתן לתושבים הזדמנות להימלט מהאזור  ▪  רשת CNN הודעה כי תפסיק את שידוריה ברוסיה  ▪  גם Paypal משעה את פעילותה  ▪  האו"ם: יותר מ-1.2 מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה  ▪  הרשויות ברוסיה חסמו גישה מצד תושבי רוסיה לרשתות חברתיות
זלנסקי בנאום ששודר גם בפרנקפורט גרמניה [צילום: מייקל פרובסט/AP]
זרם הפליטים רק מתגבר [צילום: אולכסנדר רטושניאק/AP]
+נעצר עיתונאי ספרדי שהפעילה רוסיה לאיסוף מודיעין על נאט"ו
09:42 05/03/22  |  יואב יצחק
חברת אינטלי טיימס (Intelli Times) העוסקת בניטור ופענוח מודיעיני-חדשותי, מדווחת כי הסוכנות לביטחון פנים של פולין עצרה ב-28.02.22 עיתונאי ספרדי ממוצא רוסי, פבלו גונזלס, בחשד שפעל בשליחות המודיעין הרוסיה כדי לאסוף מודיעין על פעילות נאט"ו ועל סיועה לאוקראינה.
העיתונאי שנעצר, ריגל למען רוסיה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תעלומת העדרו היחסי של חיל-האוויר הרוסי במלחמה נגד אוקראינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
5/03/22 15:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
1. מבזק היסטורי חשוב על דמות די רלוונטית גם היום. אחד, יוסף סטלין. בואו ניסע קצת בזמן. מוכנים? זזנו. חמישה במארס 1953. בדיוק היום לפני 69 שנה. השעה 21:45 בערב. בדאצ'ה של מנהיג ברה"מ יוסף סטלין ב"קונצבו", מערבית למוסקבה, שוכב סטלין על ערש דוויי. אפילו במצבו האנוש מהלכים סביבו בכירי המפלגה על קצות האצבעות, כמו חוששים שיזנק עליהם פתאום.
05/03/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי תקף הלילה (יום שבת, 5.3.22) את סירובה של נאט"ו להכריז על השמים במדינתו כאזור אסור לטיסה. במסיבת עיתונאים שערך לאחר פגישת החירום של המדינות החברות בנאט"ו האשים זלנסקי ואמר כי "כל האנשים שימותו מיום זה ואילך, ישלמו בחייהם גם בגלל ההחלטה של נאט"ו. בגלל החולשה שלכם, בגלל חוסר האחדות שלכם".
05/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
השלטונות ברוסיה מונעים מאזרחי המדינה גישה לרשתות החברתיות. רוסקומנדזור - הרגולטור הרשמי של ממשלת רוסיה, הודיע (יום ו') כי החליט לחסום את הגישה לפייסבוק, טוויטר ויוטיוב. בכך מקשים על המפגינים הזועמים לשתף פעולה ולארגן מחאות ברחבי רוסיה נגד היציאה למלחמה באוקראינה.
04/03/2022  |  יואב יצחק  |   חדשות
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "זלזל בכוחם של הלוחמים האוקראינים. הם הצליחו להשיב מלחמה, להאט את המתקפה הרוסית ולגרום לאבדות רבות לצבא רוסיה. זו בעיקר תוצאה של האומץ של הלוחמים האוקראינים, כמו גם התמיכה ואומץ הלב של העם האוקראיני בהנהגתו של וולדימיר זלנסקי". כך אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר פגישת החירום של המדינות החברות בנאט"ו.
04/03/2022  |  יואב יצחק  |   חדשות
בתוך שבוע עברה גרמניה מהפך דרמטי, נטשה את מדיניותה הזהירה והתחייבה להגדיל בצורה חדה את תקציב הביטחון שלה. ההלם מפלישתו של ולדימיר פוטין לאוקראינה הביא אותה לשגר אלפי טילי נ"ט ונ"מ למדינה זו. מדינה שמבקריה טענו שהיא עושה מעט מדי ומאוחר מדי, זינקה לחזית ונטלה את ההובלה בביטחון אירופה. כעת היא מבקשת לבודד ולהעניש את רוסיה, אחרי עשרות שנים של פיוס, ושואפת לעצמאות אנרגטית ולהינתקות מן התלות ברוסיה.
04/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il