|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

נתניה מציגה: חינוך מ-"מין" אחר

תלמיד תיכון נאלץ לעשות את צרכיו בכיתה לעיני חבריו לאחר שהמורה סירבה לאפשר לו לצאת לשירותים תלמידי כיתה ד' בבית ספר יסודי בעיר שיחקו במשחקי מין במחשבי בית הספר בשיעור מחשבים תלמיד הביא לבית הספר כדור ויאגרה וניסה לשכנע את חבריו ליטול אותו וגם: מורים שעוברים על החוק ומעניקים שיעורים פרטיים לתלמידיהם בבית הספר תמורת תשלום
03/02/2008  |   אבי מוססקו   |   חדשות   |   תגובות
ילדי כיתה ד' שיחקו במשחקי מין במהלך שיעור מחשבים (למצולמים אין קשר לכתבה)
[צילום: יח"צ]

חלפה קצת יותר משנה מאז זכתה העיר נתניה בפרס החינוך המחוזי, וכעת נראה כי משרד החינוך עתיד לזמן את הגורמים לקבלת פרס חלופי: "פרס החינוך המיני". משפט זה אומנם נאמר בציניות, אך מצב החינוך בעיר נתניה עגום כל כך, עד כי לא ירחק היום בו נתבשר שתלמידי בתי הספר בנתניה מצטיינים בנושא המיני.

העיתון "השבוע בנתניה" ופורטל האינטרנט mb1 חשפו השבוע פרשיות שמתאימות יותר למקומות חדורי פשע, ולא לבתי הספר, או שבעצם אלו הם אותם המקומות - רק בשמות שונים. פרשה רדפה פרשה ונראתה גדולה וחמורה יותר מקודמתה. ההישגים הלימודיים הלא-מרשימים, בלשון המעטה, הם רק חלק מכשלון החינוך בעיר נתניה. השבועות האחרונים היו סוערים למדי בבתי הספר ברחבי נתניה, ולא רק בגלל סיום שביתת המורים שנמשכה למעלה מחודשיים. המילה "סקס", כך נדמה, אוזכרה פעמים רבות יותר מצמד המילים "שיעורי בית", למשל, בחלק מבתי הספר בנתניה.

לפני כמה שבועות נחצה קו גבול אדום ראשון בחינוך בנתניה, כאשר התרחשה דרמה בכיתת לימוד באחד מבתי הספר התיכוניים בעיר. תלמיד "חף מפשע", שיש לציין כי לא הפר את השקט בכיתה ולו לרגע קט, הרים את ידו במהלך השיעור וביקש מן המורה להתפנות לשירותים. המורה השיבה בשלילה, והתלמיד ביקש שנית. המורה דחתה אותו בשנית, אך התלמיד הדגיש כי מדובר במקרה דחוף. כאשר עמדה המורה בסירובה לאפשר לו לגשת לבית-הכיסא הקרוב לכיתה, נאלץ התלמיד לעשות את צרכיו בכיתה לעיני כל. בתגובה לפרשה המסעירה, אמרה המורה כי לרגע מסוים היא לא העלתה על הדעת שזה מה שיקרה.

לפני כשבוע נגוזו כל תקוותיה של מערכת החינוך בנתניה, שעמדה על המשמר ודחתה בתוקף האשמות בנוגע לפרשיות מין, לשמור בסודי סודות את המתרחש מתחת לאפם של הורי התלמידים - כאשר תלמידי כיתה ד' בבית ספר יסודי בעיר החלו לשחק במשחקי סקס שונים במחשבי בית הספר במהלך שיעור מחשבים. התלמידים ניצלו את העובדה שהמורה יצאה לרגע מן הכיתה ונכנסו למשחק שהותקן בכל אחד מן המחשבים בצורה גלויה. מטרת אחד המשחקים הייתה לאפשר לגבר לבעול בחורה מאחור מספר פעמים רב ככל שניתן במשך דקה. במקביל, על-פי עדויות שונות, גלשו התלמידים במהירות הבזק באתרי הפורנו השונים שהיו חשופים ולא חסומים.

מעדות שהגיעה למערכת העיתון "השבוע בנתניה" עולה כי ביום שלמחרת, הביא אחד התלמידים כדור ויאגרה לבית הספר וניסה לשכנע את חבריו ליטול את הכדור בטענה ש"הכדור הזה יעשה לך בולבול גדול". התלמידים סרבו לקחת את הכדור, אך חלקם דיווח על כך להוריהם, מה שגרם לפרשות המזעזעות הללו להיחשף.

הפרשה הועברה גם לידיעתה של מנהלת בית הספר, וזו זימנה את ההורים למפגש שנערך בבית הספר ביום שישי בשבוע שעבר. אולם גם לאחר הפגישה, כך טוענים ההורים, לא דווח המקרה למשרד החינוך. לא צריך להיות תלמיד תיכון בנתניה כדי להבין שלא מדובר במקרים חד-פעמיים ויוצאי דופן, אלא במקרים שפשוט הגיעו לאוזניהם של האנשים הנכונים.

העיתון "השבוע בנתניה" לא הסתפק בכך ונבר בארכיונים של תלמידים והורים רבים בנתניה. למרבה הפלא, השערות אלה התגלו כנכונות. בדיקה מקיפה שערך העיתון "השבוע בנתניה" קובעת כי ישנם בתי ספר בעיר אשר במחשביהם השונים הניתנים לגלישה על-ידי התלמידים, כלל לא מותקנת תוכנה שמטרתה לחסום את הכניסה לאתרים דוגמת האתרים בהם שוטטו תלמידי כיתה ד' באחד מבתי הספר היסודיים בנתניה. לא זו בלבד, אלא שרק לפני מספר חודשים תמימים נתפסו כמה תלמידים באחד מבתי הספר בעיר כשהם משוטטים באתרים מסוג זה והוענשו על-ידי הנהלת בית הספר. אב לתלמיד בבית ספר תיכון בנתניה, המעורה בנושא, כדבריו, דיבר על מגיפה גדולה המאיימת להתפשט בכל בתי הספר בנתניה. "יש קושי מאוד גדול לחסום כניסה כזו או אחרת של תלמיד מסוים למשחקי מחשב של סקס המושתלים במחשבי בית הספר", אמר האב, וספק בטעות ספק בכוונה, הוסיף: "משחקי מחשב הנמצאים בבתי הספר הם תוצאה של ידע עצום בעולם המחשבים מצד תלמידי תיכון, ואף תלמידי יסודי".

גם המורים לא נקיים

הבדיקה היסודית שערכה מערכת העיתון "השבוע בנתניה" הגיעה למימדים כה גדולים, עד שנחשפו גם פרשיות במרחבים שונים, בהן - כמו במקרים קודמים - ניסו הנהלות בתי הספר וועד ההורים העירוני לטאטא את החול מתחת לשטיח. אלא שהחול נערם עד שבצבץ מבעד לשטיח, ואיתו גם ערמות הכסף של כמה מורים שקיבלו החלטה אמיצה לעבור על החוק ולהעניק שיעורים פרטיים, תמורת תשלום כמובן, לתלמידיהם בבית הספר. כך קרה למשל לפני כשלושה חודשים, כאשר אחת המורות לרוסית בבית ספר תיכון בנתניה גבתה מתלמיד מאה שקלים לשעה עבור שיעור פרטי. "לא מדובר בדבר של מה בכך", אומר אריה, אב לתלמידה בנתניה. "זהו לא רק איסור מצד המורה בהיבט החוקי של איסור מתן שיעורי עזר לתלמידיו, אלא גם בכך שכיום ישנה תופעה שתלמידים והוריהם קונים ציונים במקצועות מסוימים. אכן קשה לחשוב על כך, אבל 'ראש קרימינלי' יכול להבין שזהו הצעד הבא, לאחר שהמורה נכנס לביתו של התלמיד או להיפך".

על-מנת לאמת את דבריו הקשים של אריה, יצאה מערכת העיתון לרחבי העיר במטרה לדלות סיפורים דומים מתלמידים ומהורים. לא חלפה שעה, והמערכת הוצפה בסיפורים על מורים שלימדו תלמידים לאחר שעות הלימודים בעבר הקרוב ובהווה. למען הסר ספק פנתה מערכת העיתון לחברי ועד ההורים העירוני, ואלה סיפרו כי בדיון שנערך לפני כשלושה חודשים, בשל המקרה החריף של המורה לרוסית, שלושה מחברי ועד ההורים הצהירו בריש גלי כי אין להם ולא תהיה להם בעיה לקנות ציונים לילדיהם בכספם האישי.

איפה ועד ההורים?

יו"ר ועד ההורים העירוני, אבינועם סמין, אשר סומן זה מכבר על-ידי מספר חברי ועד שאף הציבו בפניו אולטימטומים שונים, ידע על פרשות רבות, אם לא על כל הפרשות המובאות כאן, אולם לא מיהר ליידע את יתר חברי הוועד העירוני אפילו בחלקן. בפרשת הסקס האחרונה בשבוע החולף לא טרח סמין ליידע את משרד החינוך, ולעולם, כדבריו, לא יעשה זאת. לפיליפ אוזן, חבר ועד ההורים העירוני, כמו לחברי ועד נוספים, יש בטן מלאה על סמין ועל תפקודו, בעיקר בחלק מן הפרשות המסעירות.

"אני שלוש-עשרה שנים חבר בהתנדבות, ואני יכול לומר בפה מלא שהוועד פשוט לא מתפקד", אומר אוזן ומוסיף: "המקרים האחרונים רק מראים עד כמה מוסדות העיריה אינם מתייחסים ליו"ר אבינועם. תגובתה של המורה שאילצה את התלמיד לעשות את צרכיו לעיניהם של תלמידי הכיתה מעוררת מחלוקת כשלעצמה, שהרי אם היא לא הניחה את הדעת, אזי או שלרגעים מסוימים אין היא שפויה, או שאין היא פועלת כלל מתוך שיקול דעת, ומשום כך אין היא ראויה להיות מורה בישראל ולא בשום מקום. לצערי, לא זכיתי לשמוע תגובה בפומבי מפיו של אבינועם. הכל נשאר חסוי עד שאתם עולים על מוקש ומביכים אותנו, חברי הוועד, בכל פעם מחדש. מניסיון, זה לא היה אמור לקרות אילולא התנהלותו המביכה של אבינועם".

פיליפ אוזן מפנה אצבע מאשימה גם כלפי עיריית נתניה ואומר: "אני חושב שהעיריה צריכה לעשות חושבים אחרי כל הזוועה שנחשפה, ולבדוק היטב מה קורה בשטחי בתי הספר בעיר".

גם סמדר סגל, חברת ועד ההורים העירוני, מודעת למצב העגום ויתרה מזאת, היא חושבת כי הדברים הנחשפים כאן לראשונה הם רק קמצוץ. "לצערי", אומרת סגל, "המצב עגום כל כך, עד שישנם הורים ותלמידים שפוחדים לצאת החוצה ולספר על מקרים חמורים שקרו להם במהלך שעות הלימודים", מסבירה סגל. "אני יודעת על כמה מהם, אך התלמידים וההורים לעולם לא יפתחו את הפה, כיוון שבמצב של היום הם אלה שיוענשו ויבכו. מה שקרה בשיעור המחשבים באחד מבתי הספר היסודיים קורה ועלול עוד לקרות גם בשאר בתי הספר בעיר. זו רק שאלה של מי מקבל אומץ ופותח את פיו. על כן אני מצפה לתגובה מצד הגורמים המעורבים, תגובה שתטפל בבעיה מהשורש".

סגן ראש העיר והממונה על החינוך, עו"ד מנדי וייס, אמר בתגובה: "אנו עושים מאמצים רבים על-מנת להוריד את סף האלימות על-ידי שדרוג השמירה, דבר שביצענו בקיץ החולף, וכך גם אנו עושים כל שביכולתנו על-מנת למגר תופעות חמורות אלו. לא תמיד ניתן למגר, היות שכפי שאני אומר ומצהיר תמיד - החינוך מתחיל קודם כל בבית. אנו טיפלנו ונטפל בתופעות ובמקרים אלו, ונמשיך לעשות את המיטב על-מנת שנראה שיפור ניכר במצב, אבל החינוך מתחיל קודם כל בבית".

אבינועם סמין, יו"ר ועד ההורים העירוני, מסר בתגובה לפרשיית הסקס בשיעור מחשבים: "המקרה מוכר לי. דיברתי עם המנהלת בשבוע שעבר, ולא דווח לי על המפגש עם המנהלת שהיה ביום שישי".

מדוע לא דווח המקרה למשרד החינוך?

"התפקיד שלי הוא לא לדווח, ואני לא מעוניין לדבר בשם המנהלת".

זה לא נראה לך מקרה חמור מאוד?

"כן, המקרה הוא חמור מאוד, וצריך לטפל בו".

  • מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "בשל צנעת הפרט לא ניתן להתייחס לכל פרטי המקרה. ברמה הכללית, חשוב לציין כי בכל המחשבים הבית-ספריים מותקנת תוכנה החוסמת כניסה לאתרים מסוג זה, ולאחרונה אף הותקנה תוכנת חסימה נוספת, ויש רענון והדרכה לאותן הנחיות שימוש בחדר המורים. מדובר במקרה חריג במיוחד, ומיד כאשר נודעו פרטיו, הוא טופל במלוא החומרה על-ידי כל הגורמים הרלוונטיים, בשיתוף ובהנחיית משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיריה".

יש לציין כי עד מועד פרסום הכתבה, הייתה התפתחות נוספת בפרשה: בעקבות חשיפת המקרים החמורים הרבים והלחץ הכבד שהופעל על יו"ר ועד ההורים העירוני, אבינועם סמין, הוא התפטר בשבוע שעבר מתפקידו. שלשום (ד') התכנס הוועד לבחירת יו"ר חדש וסמדר סגל נבחרה פה אחד לתפקיד. "אני שמחה על המינוי וכעת כולנו בוועד נפעל בשיתוף פעולה", ציינה סגל לאחר בחירתה.

הידיעה הופיעה במקור באתר "השבוע בנתניה"[קישור]
תאריך:  03/02/2008   |   עודכן:  08/02/2008
נתנאל ורוזמן, אבי מוססקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניה מציגה: חינוך מ-"מין" אחר
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אביי
8/02/08 14:33
2
המעיר
8/02/08 14:46
3
אילהו. מ
8/02/08 16:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החל מהלילה (יום א', 3.2.08) בשעה 22:00 ועד ליום ה' (7.2.08) בשעה 04:30 תופסק תנועת הרכבות בקו קריית גת - באר שבע - דימונה. ההפסקה נעשית עקב עבודות להכפלת המסילה ולשיפור השירות.
03/02/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
פסק-הלכה חדש, המתפרסם במוסף "ענג שבת" [יום ליום, 31.1.08], קובע כי אין ראוי לאפשר הצבת אנטנה סלולרית על גג בית-כנסת. הטעם לכך אינו הקרינה העלולה לפגוע בבריאות, אלא דווקא חילול השם שהיא עלולה לגרום.
02/02/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
את פגרת החורף ניצלה קריינס, שדורגה במקום הלפני אחרון בליגה השוייצרית, בכדי לצרף לשורותיה את מקשרה של סנדפיורד הנורבגית, דויד כריסטופר.
02/02/2008  |  דין אלמס  |   חדשות
שופט בביירות הורה (שבת, 2.2.08) לעצור שלושה קצינים בצבא לבנון ושמונה חיילים שירו למוות בשבעה מפגינים שיעים בביירות לפני שבוע. החיילים ירו ביום א' (27.1.08) אל הפגנה של האופוזיציה שמחתה על הפסקות חשמל. המפגינים הבעירו צמיגים וחסמו כבישים בשכונה שיעית. שבעה תומכי החיזבאללה נהרגו ו-30 נפצעו במהומות, שהיו החמורות ביותר מאז התנגדו תומכי הממשלה ומתנגדיה ברחובות ביירות לפני כשנה.
02/02/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
מערכת הבחירות לנשיאות רוסיה נפתחה (שבת, 2.2.08), אבל מועמדו של הנשיא היוצא ולדימיר פוטין הודיע כי הוא עסוק מכדי לעסוק באיסוף קולות מצביעים. בשנה שעברה הודיע פוטין כי הוא רוצה שיורשו בתפקיד יהיה סגן ראש הממשלה מדיטרי מדבדב. מאז הודעתו, העניקו כלי התקשורת הממלכתיים למדבדב סיקור צמוד, והסקרים קבעו כי הוא יקבל לפחות 70% מהקולות.
02/02/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il