|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

המערכה על אוקראינה (6)

עם לבדד ישכון

מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה תורת המלחמה הרוסית מדברת על התקפה רצופה של גלים בין-חיליים ובין-זרועיים, המכים ביעד בהתמדה - הקרב העמוק לכן, תמוהה ההפוגה במתקפתם, שלכאורה, שוררת כעת באוקראינה
08/03/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
פוטין. היה חייב לפלוש [צילום: Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP]

דו קוטבית
המערכה באוקראינה נועדה לאותת למערב, שרוסיה רצינית בכוונותיה לשנות את המערכת הבינלאומית מחד-קוטבית לדו-קוטבית. ארצות-הברית ונאט"ו זלזלו בדרישות רוסיה, ועודדוה בזאת לפלוש לאוקראינה - כפי שנהגה ארצות-הברית לפני פלישת סאדם חוסין, שליט עירק, לכוויית.


עצירה מערכתית?!

תורת הלחימה הרוסית, שפותחה בהרבה מחשבה יותר ממאה שנה, מאז תום מלחמת האזרחים ברוסיה, מדברת על עומק שדה המערכה. כלומר, בהתאם לגודלו, יותקף היעד ברציפות, בעוצמה רבה בין-חילית ובין-זרועית. המדובר בגלים, המכים בו בהתמדה, ובמסגרתם מופעלים כוחות מיוחדים, צנחנים, מטוסים והרבה ארטילריה קנית וטילית. הרוסים ביצעו זאת, למשל, בכיבוש ברלין בשנת 1945 ובקרבות על גרוזני, בירת צ'צ'ניה.

לכן, מחד-גיסא תמוהה ההפוגה במתקפתם (עצירה מערכתית), שלכאורה שוררת כעת באוקראינה. מאידך-גיסא, רובצת שיירה ענקית של רכב קרבי משוריין (רק"ם) רוסי סמוך לקייב, בירת אוקראינה. וכידוע, האקדח, שנראה במערכה הראשונה, אמור לירות עד רדת המסך.

השיירה הרוסית יכולה להסביר את התמיהה על העצירה המערכתית. כלומר, ניחוש: כרגע מכינים הכוחות את היעדים לכיבוש, או מעדכנים את תוכניותיהם - בהתאם למשימתם. אין ספק, כוונת הרוסים לכבוש את אוקראינה, או את מרביתה; להיכנס לקייב הבירה; להפיל את הנשיא ולודימיר זלנסקי, ואולי גם להוציאו להורג; ולהקים שם ממשלה אוהדת למוסקבה. זאת, כדי להדגים לארצות-הברית ולמערב, שהרוסים רציניים בתביעתם לשוויון במערכת הבינלאומית מול האמריקנים. כלומר, להחזיר את המערכת העולמית לדו-קוטביות, שהתרסקה בימיה האחרונים של ברית-המועצות.

עוורון תרבותי

לאמריקנים יש רגישות של קרנף לאחרים, ואינם מבינים תרבות שאינה אמריקנית - גם לא את הבריטית, שלכאורה קרובה אליהם. לפיכך, הם בזו לתביעה הרוסית; וכעת, הם מפיצים דברי שטות אודות בריאותו הנפשית של ולדימיר פוטין, שהפכו ללהיט ברחבי העולם. מעניין, שאינם עושים זאת לגבי מנהיגי אירן, אלא כורעים בפניהם, ומשתחווים במחוות של עבד נרצע.

יתר על כן, כשהחלה ברית-המועצות להתפרק, עלה מפלס הבוז האמריקני לרוסים. וושינגטון (ומערב אירופה בעקבותיה) התגרתה במוסקבה. למשל, בצירוף מדינות ברית וארשה לשעבר לברית הצפון-אטלנטית (נאט"ו) ובהצבת סוללות טילים קרקע-אוויר (טק"א, נ"מ) על אדמת פולין ורומניה.

כמו-כן, זלזלו וושינגטון ונאט"ו בדרישות מוסקבה, ועודדוה בזאת לפלוש ("פלישה קלה", כהגדרת השוטים, שמקיפים את הנשיא ביידן) לאוקראינה, כדי להוכיח את רצינות מוסקבה בתביעותיה. דרך אגב, אותו עיוורון תרבותי הוביל את האמריקנים לשדר לסאדם חוסין, שליט עירק, ערב מלחמת המפרץ, מסרים, שארצות-הברית לא תתערב אם יפעל נגד כוויית.

פוטין חייב היה לפלוש לאוקראינה, ושלא כדרכי, אסתכן בחיזוי: אין בכוונתו לכבוש עוד מדינות במרכז אירופה, אלא יסתפק בשיעור לדוגמה באוקראינה, בתקווה, שבוושינגטון לא יגאה הטמטום, ויוליכנו למלחמה גדולה באירופה, שסופה מי ישורנו. כדי למנוע התדרדרות כזו, שלף פוטין, לדעתי, את הקלף הגרעיני עוד בשלב מוקדם של המשבר. שהרי ידוע, שלמוסקבה יש יתרון על וושינגטון בנשק גרעיני אסטרטגי ולא רק בעוצבות יבשתיות.

אמון העם הרוסי

ניקיטה סרגייביץ' כרושצ'וב, ראש ממשלת ברית-המועצות, הודח מתפקידו לאחר שהובס על-ידי הנשיא ג'ון פיצג'ראלד קנדי במשבר הטילים בקובה, לפני כשישים שנה (28-16 באוקטובר 1962). האם זה יהיה גם גורלו של הנשיא פוטין כעת?

במסגרת מערכות הדיסאינפורציה, שמופעלות בענק במשבר אוקראינה, מלבה התקשורת המערבית סיפורים על מרי גובר ברוסיה נגד צעדי פוטין. העיתונות המערבית מדווחת ללא-ליאות על מצוקת העם ברוסיה לנוכח העיצומים (סנקציות), שהוטלו על רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה. קשה לסמוך על העיתונות המערבית, שרובה עיתונאים פרוגרסיוויים, שונאי רוסיה, שהתקרנפו, ואינם נותנים לשום דעה אחרת לצוץ. אנחנו מכירים זאת היטב.

מהתשקורת הממוסדת הישראלית. כלומר, לא רק שבמלחמה פורחים שקרים באמצעות תעמולה ולוחמה פסיכולוגית, אלא שיש כאן מלחמה אידיאולוגית - ממש מסע-צלב - של המערב, שאינו מוכן להכיר ברגישותה של רוסיה ובטענותיה. פוטין הנו רודן, אך רק כך הצליח לשקם את רוסיה, אומנם, רק חלקית, מעוולות המשטר הקומוניסטי. לא ראינו, שהתקשורת אצלנו ובמערב מסתייגת יותר מדי מרודנים, אלא אם הם רוסיים.

לפוטין יש אופוזיציה קולנית ברוסיה גופא, שהמערב אוהב לטפחה. במשבר הזה לא הצטרפה האופוזיציה לתומכי פוטין, והתקשורת המערבית, לדעתי, מנפחת את חשיבותה - במסגרת מסע-הצלב נגד פוטין.

השפעה ארוכת-טווח

הפעלת עיצומים, בעיקר, כלכליים, אינה חידוש בזירה הבינלאומית. בהכנותיהם למלחמת יום הכיפורים (ועוד לפני כן) תכננו הערבים להפעיל את נשק הנפט נגד תומכי ישראל. עיצומים הופעלו נגד דרום אפריקה, כדי שתשנה את משטר האפרטהייד; ונגד ברית-המועצות, כדי שתפתח את שעריה ליציאת יהודים. למרות זאת, לא ברור כמה יעילים העיצומים, כיוון שהם ארוכי-טווח, ומעצמה אדירה כמו רוסיה יכולה לעמוד מולם זמן רב. כמובן, הציבור ברוסיה יסבול, אך לרוסיה יש די עתודות ועומק, ולהערכתי תצליח להתמודד עם העיצומים. אדרבה, יש חשש, שמניעת דלק וגז רוסי ממדינות אירופה המערבית תמוטט את משטר העיצומים עוד לפני שישפיעו על רוסיה. בנוסף, ראוי לציין, כי כסף רב מגרמניה וממדינות אחרות מושקע בצינור הגז הרוסי

מסקנות-ביניים לישראל

· המשבר באוקראינה חשף נקודות חולשה בצה"ל, והבליטן. בעיקר, חשף את העובדה, שצבאנו אינו ערוך ללוחמת יבשה רב-חילית ובין זרועית, ואינו כבד - כלומר, משוריין - דיו, מתוך אמונה פטישיסטית בטכנולוגיה מתקדמת. כשם שצה"ל "רצח" את החי"ר לאחר מלחמת ששת הימים מתוך פטישיזם בשריון, כך הוא "רוצח" כעת את השריון ואת הסיור מתוך פטישיזם טכנולוגי.

· אנחנו מדינה קטנה, המוקפת אויבים לא רק בהסברה הישראלית, אלא ממש; ואסור לנו להרבות את אויבינו. כלומר, עלינו להתנהג במשברים בינלאומיים לא-לנו בזהירות מרבית, ולא לנקוט צד. אם נרצה, או לא נרצה, רוסיה כעת שכנתנו מצפון.

לדעתי, לא הבנו מעולם את האסטרטגיה הסובייטית, שהביאה למלחמה בינינו לבין ברית-המועצות, כהגדרת איזבלה גינור וגדעון רמז וכהגדרת בוריס דולין, מאמצע שנות השישים ועד לאמצע שנות השבעים. כעת אנחנו עומדים לחזור על הטעות בהתנהגות לא-שקולה של הממשלה. גיחתו הגרוטסקית של ראש הממשלה, תוך חילול שבת, למוסקבה מציינת, כי זו המגמה, מתוך טירוף מקומי טיפוסי, מתוך שחצנות, או מפני שהממשלה רתומה לעגלת הדמוקרטים בארצות-הברית. אריאל שרון ידע כיצד לא להיכנס למלכודת זו במשבר קוסובו.

· כבר בלעם זיהה, שעם ישראל הנו "... עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב" (במדבר, פרק כ"ג, פסוק ט'). כלומר, כפי שדוד בן-גוריון נהג לומר, "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים". ועל היהודים לעשות לבדם את הדרוש להגנת מדינתם - צבאית ומדינית. כפי שאמר הלל הזקן, "אם אין אני לי מי לי ..." (מסכת אבות, פרק א', משנה י"ג). בעבר לא יכולנו לסמוך על הבטחות אמריקניות; וכעת, תחת ממשל ביידן, הפועל ברוח עוינת לישראל, הנושבת ממרחבי המפלגה הדמוקרטית - הדבר ברור, ומחייב אותנו לפעול בזהירות ובחוכמה רבות, שלא אפיינו מעולם את מדינות החוץ ואת מדיניות הביטחון הישראליות.

תאריך:  08/03/2022   |   עודכן:  08/03/2022
אביתר בן-צדף
+רוסיה: מטבעות זרים לא יימכרו עד ספטמבר
01:15 09/03/22  |  עידן יוסף
הבנקים ברוסיה לא ימכרו לאזרחים מטבעות זרים עד חודש ספטמבר, תקופת הוראת השעה. עם זאת ניתן יהיה להמיר מטבע זר לרובל במזומן, בכל עת ובכל היקף.
+קוקה קולה ופפסי משעות פעילות ברוסיה
00:19 09/03/22  |  עידן יוסף
חברות סטארבקס, קוקה קולה ופפסי משעות את פעילותן ברחבי רוסיה. מדובר באחרונות חברות הענק שנוקטות השעיה, בין היתר בעקבות לחץ עליהן בדעת הקהל בארה"ב.
+אוקראינה: ‏מיקולאייב שוחררה מידי הרוסים
00:07 09/03/22  |  עידן יוסף
‏אוקראינה: כבשנו מחדש את אזור מיקולאייב בדרום המדינה מידי הכוחות הרוסים.
+מחשבות על המלחמה באירופה
23:09 08/03/22  |  יבגני פטישמן   |   לרשימה המלאה
המלחמה באוקראינה צריכה להוות תזכורת לכולנו שמלחמות בין צבאות אינן נחלת העבר  ▪  זוהי תופעה שהתקיימה לכל אורך ההיסטוריה האנושית, ואין סיבה להאמין שתיעלם בעתיד הנראה לעין, אם בכלל
(חיילים אוקראינים [צילום: ואדים גירדה/AP])
+רוסיה מציעה הפסקת אש חדשה מהשעה 2 לפנות בוקר בכמה ערים
23:05 08/03/22  |  עידן יוסף
בנוסף, רוסיה הציעה הפסקת אש חדשה - מיום רביעי בשעה 02:00 לפנות בוקר (ד') בכמה ערים שונות באוקראינה. מוסקבה הדגישה שהיא מוכנה לספק מסדרונות הומניטריים מקייב, מחרקוב ומערים אחרות. נציבות הפליטים של האו"ם דיווחה כי "הנחת העבודה היא שעד כה יצאו מאוקראינה 4 מיליון תושבים, אבל ייתכן שבימים הקרובים יהיה צורך לעדכן את מספר הפליטים".

גורם בכיר בארה"ב אמר כי לא ניתן לנבא מה פוטין יעשה בהמשך, אבל אמריקה מוכנה לכל תרחיש. הגורם עדכן כי רוסיה ואוקראינה עדיין מחזיקות בכוח אש בכמות גדולה. לדבריו, לפי שעה אין סימנים לכך שרוסיה משנעת כוחות נוספים לאוקראינה. בתוך כך, זלנסקי הודה לביידן על מנהיגותו ועל החלטתו לאסור יבוא נפט וגז מרוסיה.

למרות החשש מפני שכנותיה, ממשלת פולין הודיעה שהיא מוכנה לאפשר לצבא ארה"ב להשתמש בכל מטוסי המיג 29 שלה.
+מקדונלד'ס תשעה פעילותה ברוסיה
22:35 08/03/22  |  עידן יוסף
מקדונלד'ס הודיעה שבכוונתה להשעות את פעילותה ברוסיה. החברה, שכניסתה הייתה הסמל לקריסת ברית המועצות, סוגרת את כל 850 סניפיה.
+האנטישמיות מבעבעת שוב באוקראינה
22:29 08/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
אל על ממשיכה לשלוח מאות טונות של ציוד הומניטרי ורפואי לאוקראינה, חילצה אלפי יתומים ופליטים, הטיסה אותם ארצה, מפעילה טיסות לרוסיה כדי לחלץ משם יהודים שרוצים לברוח מאימת העריצות
(תיאום מלא עם ממשלת ישראל [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90])
+עוקף ועדת עלייה: ועדת החוקה הקימה ועדת משנה לתפוצות
20:51 08/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אישרה הקמת ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות  ▪  היו"ר כלפון: "נתאר לעצמנו שבאמצע מגיפה לא תהיה ועדה"  ▪  רוטמן: "עוקפים את התקנון שאומר שלא תועבר לוועדת משנה כל סמכות של ועדה קבועה. אתם עושים את זה בזמן מלחמה ועוד מזילים דמעות תנין על זה שאנחנו לא משתפים פעולה"
יום טוב חי כלפון. בראש הוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+יש שלוש סיבות לזינוק במחירי הנפט
18:51 08/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט מסביר: הביקוש עלה על ההיצע עוד לפני הפלישה לאוקראינה, האיום באמברגו נפט על רוסיה גרם לבהלה והרכישות ממנה הצטמצמו ממילא בשל העיצומים שכבר הוטלו
זינוק של 10% אחרי בלינקן [צילום: טד וורן, AP]
המחיר עלול להגיע ל-200 דולר [צילום: מרטין מייסנר, AP]
+אוקראינה: 167 אלף אזרחים חזרו לאוקראינה
18:43 08/03/22  |  עידן יוסף
משמר הגבול של אוקראינה: 167,000 אזרחי אוקראינה חזרו למדינה המופגזת במהלך 12 ימי המלחמה, מתוכם כ-80 אחוז גברים.
+25 אלף לא-יהודיים מאוקראינה יורשו להיכנס לארץ
18:35 08/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יקבלו אשרת שהייה לשלושה חודשים עם אפשרות הארכה והיתרי עבודה במקרה של המשך הלחימה  ▪  מלבדם קיים פוטנציאל לקליטת כ-100 אלף לא-יהודיים  ▪  שקד: "אין עוד אף מדינה הצפויה להתמודד עם אירוע בסדר גודל כזה"
(שקד. פוטנציאל לכ-125,000 פליטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+חרם נפט אמריקני על רוסיה; אירופה בוחנת צמצום הייבוא
17:43 08/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביידן הודיע על הפסקה מוחלטת של ייבוא הנפט והגז מרוסיה  ▪  נציבות האיחוד האירופי מציעה לצמצם השנה בשני שלישים את הייבוא מרוסיה ולהפסיקו לחלוטין לפני 2030; לא ברור האם פסגת האיחוד תאמץ את ההצעה
(הבנזין בארה"ב יתייקר עוד יותר [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP])
+ביידן צפוי למסור הצהרה בשעה 17:45
16:19 08/03/22  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ביידן צפוי למסור הצהרה בשעה 17:45 שעון ישראל. על-פי ההערכות, הוא צפוי להכריז על כך שארה״ב תפסיק לייבא גז ונפט מרוסיה.

+זלנסקי שוחח עם בנט: "דנו בדרכים לסיים את המלחמה"
15:24 08/03/22  |  מירב ארד
"שוחחתי עם רה"מ נפתחי בנט והודתי לו על ניסיונות התיווך של ישראל. דנו בדרכים לסיים את המלחמה", כתב נשיא אוקראינה זלנסקי בחשבון הטוויטר שלו.
(זלנסקי. בתקשורת עם בנט [צילום: AP])
+התובע בגרמניה פתח בחקירה נגד רוסיה בחשד לפשעי המלחמה
15:03 08/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
החקירה נוגעת לדיווחים על שימוש בפצצות מצרר, תקיפות בשכונות מגורים ותשתיות אזרחיות  ▪  כמו-כן יחקרו שימוש ביחידות צ'צ'ניות לצורך חיסול בכירים ופוליטיקאים באוקראינה, בהם הנשיא זלנסקי
(גרמניה. תחקור פשעי מלחמה [צילום: מרקוס שרייבר, AP])
+הדמגוג מתעורר
14:44 08/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
נתניהו יודע את האמת - אז ועתה אין לישראל אופציה עצמית ועצמאית להצליח בפעולה צבאית כזאת שאינה נערכת בשיתוף פעולה עם מדינות חזקות אחרות
(נתניהו. שחק עד דק [צילום: אויבר פיטוסי/פלאש 90])
+קמב"ץ חב"ד
14:37 08/03/22  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
ומי התגייס במקום הראשון לעזרת הקהילות היהודיות ותושבי אוקראינה במלחמת רוסיה? ניחשתם נכון: חב"ד (איך לא)  ▪  ומה פשר ההבנה ההדדית הנרקמת בין גנץ לביבי? התשובה-כיסא ראש הממשלה הנחשק!  ▪  ולקינוח פסוקו
(ללא הבדל דת וגזע [צילום: ברנאט ארמנגה/AP])
+ענקית האנרגיה shell פורשת מרוסיה
14:05 08/03/22  |  מירב ארד
ענקית האנרגיה "של" (shell) הודיעה שתפסיק לרכוש דלק וגז רוסייה, ותסגור את תחנות הדלק הפועלים ברוסיה
(shell. יוצאת מרוסיה [צילום: פרנק אגוסטין/AP])
+אחרי אוקראינה: דרושה דוקטרינה לעיצומים
13:24 08/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יותר מדינות יחפשו דרכים לעקוף את המערכת הפיננסית המערבית ובכך יחלישו את נשק העיצומים. לכן מציע אקונומיסט דוקטרינה להפעלתם: מעט עיצומים נקודתיים על הפרות של זכויות אדם, ועיצומים נוסח רוסיה על מלחמות תוקפניות
(הרובל איבד 28% מתחילת השנה [צילום: פאבל גולובקין, AP])
+קולבה: "רוסיה מחזיקה 300,000 אזרחים כבני ערובה במריופול"
12:51 08/03/22  |  מירב ארד
שר החוץ של אוקראינה, דמטירו קולבה: "רוסיה מחזיקה 300,000 אזרחים כבני ערובה במריופול ומונעת פינוי הומניטרי. ילד מת אתמול מהתייבשות בעיר. פשעי מלחמה הם חלק מהאסטרטגיה המכוונת של רוסיה. אני קורא לכל המדינות לדרוש בפומבי: רוסיה, תמח לאנשים ללכת!.
(קולבה. "פשעי מלחמה" [צילום: אוליבייה דולירי/AP])
+משרד החוץ הרוסי: פתוחים לשיח כן ומכבד עם ארצות הברית
12:19 08/03/22  |  מירב ארד
"רוסיה וארה"ב צריכות לחזור לעיקרון של 'דו-קיום בשלום' כמו במהלך המלחמה הקרה", כך ציטטה סוכנות הידיעות אינטרפקס את משרד החוץ הרוסי. משרד החוץ הוסיף כי הוא פתוח לשיח כן, מכבד והדדי עם ארצות הברית וכי נותרה תקווה שניתן יהיה להחזיר את הנורמליות ביחסים בין שתי המדינות.
(לברוב. שר החוץ הרוסי [צילום: פאבל גולובקין/AP])
+פוטין: "לא יהיה גיוס נוסף של חיילי מילואים למלחמה"
12:07 08/03/22  |  מירב ארד
בנאום המשובר בטלוויזיה לציון יום האישה הבינלאומי, הנשיא ולדימיר פוטין אומר כי "היעדים הקבועים" של רוסיה באוקראינה מבוצעים רק על ידי "אנשי שירות מקצועיים", וכי "לא יהיה גיוס נוסף של חיילי מילואים" - מדווחת סוכנות הידיעות AFP
(פוטין. נאום לרגל יום האישה הבינ"ל [צילום: AP])
+המודיעין האוקראיני: האטה בקצב התקדמות הרוסים
11:48 08/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
גורמי צבא באוקראינה טוענים כי מורגשת האטה בקצב ההתקדמות של הכוחות הרוסיים וכי בימים האחרונים נהרג גנרל רוסי שפיקד על הארמיה ה-41 של צבא רוסיה
(מתנדב אוקראיני בוחן גופת חייל סמוך לעיר חרקוב [צילום: אנדרו מריינקו, AP])
+סטודנטים מאוקראינה יוכלו להמשיך ללמוד באוניברסיטאות בהונגריה
11:36 08/03/22  |  מירב ארד
הונגריה הציעה לסטודנטים זרים שנפגעו מפלישת רוסיה לאוקראינה הזדמנות להמשיך את לימודיהם באוניברסיטאות בהונגריה - כך מדווחת רשת CNN.

(פליטים מאוקראינה בגבול הונגריה [צילום: דרקו ויג'ונוביץ, AP])
+חיה במלחמה
11:35 08/03/22  |  שושנה ויג   |   לרשימה המלאה

+ישראל שותקת
11:31 08/03/22  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
בכות ילדי אוקראינה בצל פצצות רוסיה - את חמת ישראל לא שמענו  ▪  מדינת היהודים אטמה את אוזניה ורק דעת קהל מהדהדת צבעה קצת סומק של אנושיות על פני האומה הזאת
[צילום: אנדראה אלכסנדרו/AP]
+ינוקוביץ': על זלנסקי להשיג הסכם בכל מחיר
11:11 08/03/22  |  איציק וולף
נשיא אוקראינה לשעבר, ויקטור ינוקוביץ', קרא לנשיא הנוכחי, ולדימיר זלנסקי, להשיג הסכם עם הרוסים בכל מחיר. "זלנסקי - עליך להפסיק את שפיכות הדמים, ולהשיג הסכם בכל מחיר", אמר ינוקוביץ' המתגורר ברוסיה מאז שהודח מן הנשיאות בשנת 2014.
+נקברו בשולי המלחמה
10:54 08/03/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
המלחמה קברה, בין היתר, יוקר המחיה הבלתי נסבל, אשר בניגוד גמור לעוצמת הצהרות הפוליטיקאים על ממשלה יפהפייה והמצב גן עדן והכל דבש
(המלחמה השכיחה [צילום: יוסי אלוני])
+חשבונות פשוטים
10:25 08/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
כמה הערות על היחסים בין העם היהודי ובין העם האוקראיני  ▪  יהודים ישבו באוקראינה מהמאה האחת-עשרה, ובה צמחו החסידות ותנועת ההשכלה
(באבי-יאר [צילום: אפרם לוקצקי, AP])
+ביידן הודה לקוריאה הדרומית על הצטרפותה לסנקציות על רוסיה
10:14 08/03/22  |  מירב ארד
דובר נשיא קוריאה הדרומית אישר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודה במכתב ששלח לנשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין על הצטרפותו לעיצומים המוטלים על רוסיה. כך מדווחת (יום ג') סוכנות רויטרס.
(ביידן. שלח מכתב תודה [צילום: הבית הלבן ו-AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עם לבדד ישכון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
8/03/22 15:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
פלישתה של רוסיה לאוקראינה עשויה להפוך לפעולה הצבאית הגדולה ביותר באירופה מאז 1945. היא גם מהווה את תחילתו של עידן בו מתנהלת מלחמה כלכלית רבת סיכונים. הצעדים שנקט המערב היו כה מרחיקי לכת, עד שהם גרמו לתוהו ובוהו במשק שהיקפו 1.6 טריליון דולר וגרמו לנשיא ולדימיר פוטין לצאת באיומים גרעיניים. ההתקפה על משק כה גדול היא חסרת תקדים ותדליק נורות אזהרה ברחבי העולם, במיוחד בסין בנוגע למחיר של התקפה על טייוואן. העדיפות הראשונה של המערב צריכה להיות לנצח בעימות הכלכלי עם רוסיה, כותב אקונומיסט, ולאחר מכן עליו ליצור דוקטרינה לניהול נשק זה כדי למנוע מעבר חד יותר לעבר אוטרקיה.
08/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
גורמים בצבא אוקראינה טוענים כי המתקפה הרוסית על המדינה אומנם נמשכת, אך בקצב איטי יותר מבעבר. עוד דווח כי מפקד רוסי בכיר שני נהרג במהלך הקרבות המתקיימים במדינה כבר 12 ימים.
08/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
לפני כמה חודשים היו אלה הנשים באפגניסטן, כעת הנשים באוקראינה. החיים אינם משתנים, ההיסטוריה חוזרת על עצמה.
08/03/2022  |  שושנה ויג  |   שירים
גם אם נכתבו ונאמרו טרילוניי מילים על השתיקה הרועמת של ממשלת ישראל לנוכח המרחש באוקראינה. גם אם ראינו את ההרג וההרס שהעריץ הרוסי צמא דם מעולל לעם האוקראיני. גם אם כל העולם, משינג'וּקוֹ בטוקיו ועד לשער ברנדנבוּרג בברלין מאות אלפים זועקים, אני אומנם לא יכול להוסיף אבל איני יכול להחריש, ואני נמנה עם הזוכרים. ואני זוכר אותו יום שבת 2 בספטמבר, יום לאחר התחלת ה"בליץ" הנאצי, כאשר בשמי העיר הקטנה שלי הופיעו מטוסי ה"שטוקה" מעל לכיכר העיר וצללו, תוך הזמזום המטריף שלהם, לפני שהטילו את הפצצות לא רחוק מן הבית שלנו ליד תחנת הדלק, ואחיי הקטנים ואני, ילדים ונער מתבגר, רצנו חסרי נשימה אל המקלט.
08/03/2022  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
המלחמה העקובה מדם בין אוקראינה לרוסיה דחקה לשוליים נושאים שעד לפני שעה קלה היו נושאים הרי גורל אשר הם החיים שלנו, ממש החיים. המלחמה קברה את מגיפת הקורונה למשל. עשרות נפטרים מדי יום, אלפי נדבקים, למתים של המגיפה אין שם, אין פרצוף, אין תמונות קורעות לב, אין עיבוד אבל קולקטיבי. יש מספרים, סטטיסטיקות, מוות נעדר, ספירת מלאי שלא נמרת, שלא נספרת.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il