|   15:07:40
דלג
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

האסון באוקראינה (ב')

חזרתי שנית לעיר חרקוב ושוטטתי ברחובותיה לפני כ-120 שנה, כשחיפשתי את מוקדי תנועת ההשכלה, כי חשתי חובה להצטרף לאלפי המפגינים מכל תנועות הנוער היהודיות נגד תוכנית אוגנדה, תוכנית שעוצבה על-ידי דמות מרכזית בתנועה הציונית, בנימין זאב הרצל, שמצאה במדינת אוגנדה באפריקה אלטרנטיבה למדינת ישראל
09/03/2022  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
בנימין זאב הרצל [צילום: סולטן קלוגר /לע"מ]

מהדורות החדשות ברדיו ובטלוויזיה, שעיסוקן באוקראינה כיום, זורקות בדחיפות רבה לחלל שמות ערים, שמעבירות אותי מחיי היום-יום בארץ לעבר ההתרחשויות המשמעותיות בהיסטוריה היהודית בעת החדשה, שהתרחשו באותן הערים. בשומעי את השם חרקוב, הסמוכה לגבול רוסיה, שאזורים רבים בה עולים היום באש עקב הפגזות הצבא הרוסי, אני נוטש את המאורעות והצפייה בהן מעל המרקע ב-2022 ומוצא עצמי חוזר 140 שנה לאחור לשנת 1882. ונהנה להתרפק על חום האירועים.

אני מוצא עצמי ב-1882 משוטט בסמטאות חרקוב, בה הוקמה תנועה רבת משמעות בהתפתחות ההיסטרית שלנו, העם היהודי, בעת החדשה - הוקמה תנועה בשם "בֵּית יַעֲקֹב לְכוּ וְנֵלְכָה" (ישעיהו פרק ב' פסוק ה') - הידועה בשם "בי"לו". אני שומע את תיאורי הקריין בחדשות ברדיו ובטלוויזיה על אש ומוות במבואות העיר בחודש מרס 2022 בחרקוב, אבל אני חש ביתר עוצמה שאני מקשיב לסערות הנפש, הפוקדות את קומץ הצעירים היהודים שהתקבצו באולם קטן בשנת 1882.

אני מוצא עצמי קשוב לשלל הלבטים של מיסדי ביל"ו, שהועלו על-ידי חברים רבים בדיונים הנוקבים עת ניסחו לְמָה הם מבקשים לחתור, ומה חשוב להם ליישם ובדחיפות רבה. בשנת 1882 ובשנה קודמת לה התרחשו פוגרומים קשים ביהודים על-ידי רבים מבני האוכלוסייה האוקראינית. בשנת 2022 אני בלבי עם אוקראינה, הגם שזו אוקראינה, ששחטה יהודים בשנת 1882 - שנת הקמת ביל"ו - ובממדים בהרבה יותר מפלצתיים בפוגרומים בימי בוגדן חמלניצקי בשנת 1648. למרות מציאות מדממת שכפו אוקראינים שנים רבות על העם היהודי, ובמיוחד בתקופת מלחמת העולם השנייה - היום אני עִם הָעָם האוקראיני.

אני מוצא עצמי בחרקוב המופגזת על0ידי צבא הכיבוש הרוסי, וחוזר 140 שנה לאחור כדי לשוחח עם ישראל בלקינד וחבריו ממייסדי ביל"ו, שהיו אחוזים ברעיונות סוציאליסטיים "...קניין פרטי אסור לנו לחתור למטרה הזאת...". מה שהסעיר והניע את החבורה היה לעלות לארץ ישראל. 20 מהחברים שהיו ביסוד הארגון הצטרפו בשנת 1882 לעבודה במקווה ישראל, כעבור שנה קבוצה אחת התיישבה במושבה ראשון לציון וקבוצה אחרת בגדרה. סמלה של הקבוצה היה מגן דוד שבמרכזו ידיים משולבות, המלטפות את הפסוק מישעיהו פרק ס' פסוק כ"ב "הַקָּטוֹן יִהְיֶה לְאֶלֶף וְהַצָּעִיר לעְםַ עָצוּם".

חזרתי שנית לעיר חרקוב ושוטטתי ברחובותיה לפני כ-120 שנה, כשחיפשתי את מוקדי תנועת ההשכלה, כי חשתי חובה להצטרף לאלפי המפגינים מכל תנועות הנוער היהודיות נגד תוכנית אוגנדה, תוכנית שעוצבה על-ידי דמות מרכזית בתנועה הציונית, בנימין זאב הרצל, שמצאה במדינת אוגנדה באפריקה אלטרנטיבה למדינת ישראל.

כל פעם שממהדורת החדשות נזרק שמה של העיר אודסה עם תיאורי מצור ותימרות עשן סביבה, מצאתי עצמי משוטט לחוף הים השחור, כשאני תר אחרי מעוזי תנועת ההשכלה העברית מתוך רצון לבקר במקומות, בהם ערכו והדפיסו את ההגיגים הציוניים. אני רוצה גם לבקר במרכזים של תנועת חובבי ציון ולחוש מה עבר על המאות והאלפים הרבים של יהודים, במיוחד צעירים, שפקדו מרכזים אלו.

הערב מצאתי עצמי משוטט בברדיצ'ב ובמז'יבוז, כשמהמרקע קרין החדשות ציין, ששתי ערים אלו נתונות כיום במצור קשה וקיימת סכנה הומניטרית קשה לתושבי שתי הערים, המבורכות באוכלוסייה יהודית גדולה. מצאתי עצמי חוזר מאות שנים רבות לאחור ומשוטט בהתרגשות רבות בעיר ברדיצ'ב באחד המרכזים החשובים של תנועת החסידות. משם סרתי לז'יבוז' מקום ההתגלות של מייסד תנועת החסידות, הבעל שם טוב, הנערץ על-ידי יהודים רבים, ומוסדות תנועתו מושיטים כיום עזרה משמעותית לנזקקים בין אם הם יהודים ובין אם הם אוקראינים.

כשחזרה מהדורת החדשות לתמונות מאודיסה הנתונה במצור, אני חיפשתי בין הלהבות את בית ההיסטוריון שמעון דובנוב. חיפשתי את ההיסטוריון הרוכן על כתבי שנים עשר הכרכים, הפורסים בפנינו את ההיסטריה הישראלית ובתקווה לפגוש גם את המשורר ח.נ. ביאליק, שכתב באותם הימים את המלים הקשות - "הַשֶּׁמֶשׁ זָרְחָה, הַשִּׁטָּה פָּרְחָה וְהַשׁוֹחֵט שָׁחַט". לסיום, אני מאחל לעם האוקראיני, שתסור מעליו במהרה רבה אימת הזוועה שהשלטון הרוסי בהנהגת פוטין לכפות עליו.

תאריך:  09/03/2022   |   עודכן:  09/03/2022
איתן קלינסקי
+פיליפ מוריס תשעה השקעות ברוסיה
18:32 09/03/22  |  עידן יוסף
החרם הכלכלי על רוסיה: חברת הטבק "פיליפ מוריס" הודיעה כי תשעה את ההשקעות ותצמצם את הייצור שלה במדינה, כך על-פי דיווח באוקראינה.
+האם ניתן לתפוס את אחוזות האוליגרכים באנגליה
18:24 09/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
במשך שנים רכשו אוליגרכים רוסים בתי יוקרה בלונדון ומחוצה לה במיליארדי ליש"ט - למרות האזהרות ולמרות הבטחות ממשלת בריטניה למנוע זאת  ▪  כעת הנכסים הללו נמצאים על כוונת העיצומים, אך גארדיאן אומר שספק אם ניתן להחרים אותם
הפגנה בלונדון נגד הפלישה לאוקראינה [צילום: אלברטו פזאלי, AP]
אברמוביץ. בית ב-150 מיליון ליש"ט [צילום: צ'לסי]
+עשרות פליטים שהגיעו לנתב"ג יוחזרו למדינות בטוחות במזרח אירופה
17:54 09/03/22  |  עידן יוסף
עשרות פליטים מעוכבים בנתב"ג בשעה זו, ברשות האוכלוסין אומרים שהמסורבים יוחזרו למדינה ממנה הם הגיעו. עוד הוסיפו כי כלל הנוסעים מגיעים ארצה ממדינות בטוחות כמו רומניה, פולין ומולדובה ולכן אין מניעה להוציאם (גלי צה"ל).

+מריופול: בית יולדות נהרס כליל; זלנסקי: ילדים מתחת להריסות
17:50 09/03/22  |  עידן יוסף
‏נשיא אוקראינה זלנסקי צייץ סרטון מתוך בית יולדות שהופצץ בעיר מריופול. לטענתו, יש ילדים שקבורים מתחת להריסות. תוך פחות משעה הסרטון יש קרוב לחצי מיליון צפיות. מועצת העיר מריופול דיווחה כי המקום נהרס כליל בהפצצות רוסיות. לטענת אוקראינה, לפחות 1,200 בני אדם נהרגו במריופול מאז החלה המלחמה. סגן ראש העיר טוען שכי אלו המספרים הרשמיים, אך מניין ההרוגים האמיתי צפוי להיות גבוה "פי שלושה או ארבעה".

משרד ההגנה הרוסי: הוצאנו מכלל פעולה 90% משדות התעופה הצבאיים של אוקראינה.

+האיחוד האירופי הודיע על עיצומים חדשים
17:47 09/03/22  |  עידן יוסף
האיחוד האירופי הודיע על עיצומים חדשים נגד 160 אנשים נוספים שבהם 14 אוליגרכים רוסים, הפסקת הקשר עם הבנק המרכזי של בלארוס וחסימה של 3 בנקים בלארוסיים ממערכת הסליקה הבינלאומית "סוויפט".

גם תאגיד המזון השוויצרי נסטלה הודיע שיעצור את השקעותיו ברוסיה. עם זאת, בחברה ציינו שימשיכו לספק מוצרי מזון חיוניים במדינה.
+רוסיה נערכת להלאמת נכסים של חברות רב-לאומיות שיעזבו את המדינה
17:44 09/03/22  |  עידן יוסף
מפלגת השלטון ברוסיה מאשרת את ההערכות לפיהן נעשות הכנות בממשלה להלאמת נכסים של חברות רב-לאומיות שיעזבו את המדינה. רוסיה מתחילה הליכי חקיקה להחזרת הפיקוח על מחירי מוצרי מזון, תרופות ומוצרים אחרים. בתוך כך, הבורסה בניו-יורק נפתחת היום בעליות שערים משמעותיות.
+שינוי בנקודות היציאה בנתב"ג בעקבות ריבוי נוסעים
17:37 09/03/22  |  עידן יוסף
רשות שדות התעופה מודיעה כי ממחר הנוסעים השבים מאילת יצאו ממסוף 3 ולא ממסוף 1 בנתב"ג. אין שינוי בטיסה מתל אביב לאילת. רישום הכניסה מתבצע במסוף 1. השינוי הוא לנוכח ריבוי הפליטים המגיעים מאוקראינה.
+פוטין מכין את הקרקע למהלך ארוך
17:25 09/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
יחריף ויחזק את תחושת המצור מבית, "רוסיה נגד המערב הרוצה בקריסתה", ולא ירפה מאוקראינה. הרעיון שפוטין יצא למלחמה כדי שזלנסקי יכיר בריבונות הרוסית על חצי האי קרים או בעצמאות היישויות הפרו-רוסיות בחבל דונבאס איננו מתקבל על הדעת. לא אלה ה"הישגים" שעבורם יעצור פוטין כעת
פליטי אוקראינה בפולין [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"רוסיה ניתקה את צ'רנוביל מרשת האנרגיה"
15:15 09/03/22  |  עידן יוסף
בחברה המנהלת את אספקת החשמל באוקראינה טוענים שרוסיה ניתקה את תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל מרשת האנרגיה.
+הרמה מחודשת של מעין מסך ברזל
14:49 09/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
ההודעה של רשת מקדולנדס מסמלת על עידן חדש, וקודר, הרמה מחודשת של מעין מסך ברזל, או לפחות מסך אלומיניום, ותהליך בו רוסיה חוזרת ומסתגרת פנימה, מנותקת ממרבית העולם החופשי
מקדונלדס בסנט פטרבורג. יותר מצ׳יזבורגר כן או לא [צילום: AP]
+ נבזלין הודיע: "מוותר על אזרחותי הרוסית"
13:34 09/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
איש העסקים הישראלי כתב בפייסבוק: "אזרחות רוסית כשלעצמה הפכה לאות קלון שאינני רוצה לשאת עוד"  ▪  חברת הנפט שהקים יחד עם איש העסקים מיכיאיל חודורקובסקי הפכה ליעד לרדיפה על-ידי ממשלת פוטין
(ליאוניד נבזלין. "נגד השמדת העם האוקראיני" [צילום: AP])
+זלנסקי בפנייה לחיילים הרוסים: "תוותרו כל עוד אתם יכולים"
13:18 09/03/22  |  מירב ארד
נשיא אוקראינה ולדימיחר זלנסקי בפנייה לחיילים הרוסים: תוותרו כל עוד אתם יכולים.
"כמעט שבועיים מההתנגדות שלנו הראו לכם שלא ניכנע". הוא הוסיף: "נילחם עד שנחזיר את אדמתנו ועד שנשיב במלואו על כל ההרוגים שלנו. על הילדים המתים".
(הנשיא ולדימיר זלנסקי [צילום: לשכת העיתונות הנשיאותית של אוקראינה /AP])
+הקרמלין: "ארה"ב הכריזה מלחמה כלכלית נגדנו"
13:08 09/03/22  |  מירב ארד
הקרמלין בתגובה לסנקציות שהטילה ארה"ב: שארצות הברית הכריזה מלחמה כלכלית נגד רוסיה"
(הקרמלין, רוסיה [צילום: פבל גולובקין, AP])
+קרן המטבע הבינ"ל אישרה תמיכה של 1.4 מיליארד ד' לאוקראינה
12:57 09/03/22  |  מירב ארד
קרן המטבע הבינלאומית אישרה (יום ד') מתן תמיכה של 1.4 מיליארד דולר לאוקראינה. תספק סיוע במימון ההוצאות וחיזוק מאזן התשלומים של המדינה
(קרן המטבע הבינלאומית [צילום: AP])
+היחסים עם רוסיה: מילכוד 22 מבחינת סין
12:36 09/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מסביר מדוע בייג'ינג אינה מרגישה בנוח עם המלחמה באוקראינה, ואף מציין שאם הנשיא שי יגיע למסקנה שהיא פוגעת בארצו - הוא עשוי לפעול לסיומה
(מנופי לחץ [צילום: מרטין מייסנר, AP])
+"שהשר יתמקד במשימה הלאומית ולא הוצאת דיבה"
11:27 09/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שי תקף את המתווה של שקד: "מיון על-פי קריטריון של דת זה משהו שברחנו ממנו לאורך ההיסטוריה"  ▪  על-פי המתווה שהציגה אתמול שרת הפנים איילת שקד, ישראל תארח באופן זמני כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בישראל לפני פרוץ הקרבות
(שקד. מצפה מהשרים להיות גאה במדינה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+דעה קדומה שמתחזה לניתוח רציונאלי
09:41 09/03/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
מלחמת רוסיה אוקראינה 2022 היא תקלה היסטורית הנובעת מאי-הבנה של השחקן האוקראיני את ההבדל בין מדינה למעצמה עולמית. בעבר הייתה אוקראינה חלק מרוסיה וגם בתקופת האימפריה הסובייטית נחשבה לחלק ממנה. פירוק בריה"מ לדידה של רוסיה איננה בהכרח ויתור על מעמדה כמעצמה עולמית והחולשה הזמנית שגילתה בעבר מוחלפת עתה בחולשה אמריקנית, בהופעת מעצמה עולמית נוספת בסדר עולמי חדש ובניסיון רוסי לתקן שגיאות-עבר לפני התייצבותו של סדר עולמי חדש
(זלנסקי. קרא לא נכון את המפה [צילום: מתוך הטלוויזיה])
+ארה"ב סירבה לאפשר העברת מטוסי מיג-29 לאוקראינה
09:12 09/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הממשל האמריקני דחה את ההצעה הפולנית להעברת 28 מטוסי קרב מתוצרת רוסית לאוקראינה דרך בסיס חיל-האוויר האמריקני בגרמניה מחשש ליצירת עימות חזיתי בין רוסיה לארצות הברית  ▪  "האפשרות שמטוסים ימריאו מבסיס אמריקני לעבר שטח אווירי אוקראיני שיש בו מטוסי קרב רוסיים מעלה דאגות רציניות בקרב חברי הברית של נאט"ו"
(הטייסים האוקראינים מכירים את המטוס הרוסי. מטוסי מיג-29 פולניים [צילום: אליק קפליץ', AP])
+תובנות מפלישת רוסיה לאוקראינה
08:51 09/03/22  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
פלישת רוסיה לאוקראינה, תגובת המערב ומזכר בודפשט מ-1994 שופכים אור על תחושת הביטחון המזויפת וההרסנית המאפיינת הסכמים
(להסיק מסקנות [צילום: ואדים גירדה/AP])
+אוקראינה בין אסון, פשרה מלוכלכת וגאולה
07:26 09/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טום פרידמן מציג בניו-יורק טיימס שלושה תרחישים לסיום המלחמה באוקראינה: כיבוש מוחלט שלה, פשרה שתשמר את העצמאות הנומינלית שלה והפלתו של פוטין בידי אזרחי רוסיה ומקורביו
איירופלוט, מוסקבה. להיות כלואים ברוסיה [צילום: פאבל גולובקין, AP]
פשעים שלא נראו מאז הנאצים [צילום: AP]
+התמתנות בעליית מחיר הנפט בעקבות האמברגו האמריקני
07:25 09/03/22  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לאחר הודעתו של ביידן על האמברגו עלה המחיר ל-132 דולר לחבית; הבוקר הוא עומד על 129 דולר  ▪  ירידות קלות בבורסות באסיה, עליות של קרוב ל-1% בבורסה בתל אביב
(ספקית הנפט השנייה בגודלה בעולם [צילום: AP])
+על קרבות העיניים והלב ושיר אהבה נצחי
07:13 09/03/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
עם ישראל חי ותודה לאל שיש לו משרד חוץ עם עובדים מצוינים, מסורים ומרגשים כל כך  ▪ 

(לבחור בחיים [צילום: אנדראה אלכסנדרו/AP])
+קריאה אחרת במגילת אסתר (ג')
07:13 09/03/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אינני חפץ בהתייהדות מתוך אימה ופחד  ▪  אני מבקש התיהדות מתוך הזדהות עם ערכיה  ▪  ארון הספרים היהודי מבורך בערכים, שהייתי רוצה שיכבשו את הגויים ולא "כי נפל פחד היהודים עליהם"
(גיל על טבח המוני [צילום: יעקב לדרמן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האסון באוקראינה (ב')
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמור על עצמך
9/03/22 08:13
2
שמואל בוקי לא יוד
9/03/22 13:42
3
שמואל בוקי מתחרה
9/03/22 14:58
4
ימין מטורף
9/03/22 15:12
5
שנאת שמואל בוקי
9/03/22 16:23
6
שלמה כועס על איתן
10/03/22 10:08
7
מאחלת טוב
10/03/22 18:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
כזה אני, סנטימנטלי ורגשן. כשההמנון מתנגן, כשהדגל מונף, כשהטירונים נשבעים על התנ"ך, כשהעולים החדשים משתטחים על אדמת הארץ ונושקים לעפרה, כשיהודים עוטפים באהבה עולים מהתפוצות ומקדמים אותם בריקודים ודגלי המדינה מונפים אל על, או אז, במין תהליך לא רצוני מטפס אט אט משיפולי הבטן כדור קטן אשר ככל שהוא מטפס במעלה הסרעפת, מגיע ללב, מתקיים תהליך מקביל של קרב עיניים, בניסיון מביך לעצור את הדמעות הזולגות מאליהן. כזה אני.
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות במקרא. במסורת שלנו מקובל לקרוא את מגילת אסתר בחג הפורים. הקריאה מלווה בגילויי שמחה ורקיעות רגליים. כי אין דבר משמח יותר מאשר מתן ביטוי לתחושת ההיחלצות מאימת הכחדה לאומית והגעה לחוף מבטחים של חיי חרות. מגילת אסתר חובקת בחובה סיפור היסטורי של עם ישראל הנאבק על חייו. העם, שבעברו התמודד עם ניסיונות מרים להכחידו, מקבל ביטוי כואב במגילת אסתר, אך הוא מצליח להיחלץ מכאב של ניסיון להכחידו.
כבר החל מהיום הראשון לפלישה הרוסית לאוקראינה, ובטח אחרי היום השני, היה ברור לכל בר-דעת שמדובר במלחמה כוללת ולא ב"מבצע צבאי מיוחד", כפי שההנהגה הרוסית מתעקשת לקרוא לאירועים. רמה זו או אחרת של צנזורה צבאית בזמן מלחמה זה דבר מובן בכל מדינה, אך ההתנהגות של שלטונות רוסיה כיום, הסוגרים כלי תקשורת ואף מאיימים באחריות פלילית על עצם תיאור הארועים בשמם - זהו טירוף מוחלט. כל אזרח רוסי, ואני מאמין שיהיו כמה וכמה כאלה בין קוראי מאמר זה, צריך להתקומם נגד זה. כן, אפילו מי שתומך במלחמה. צריך לזכור שממשלה הכופה צנזורה בוטה וחסרת הגיון שכזו על התקשורת בנושא אחד, סביר שתעשה זאת גם בנושאים אחרים. כדאי להיאבק על חופש הביטוי ללא קשר לעמדה בנושאי מדיניות חוץ וביטחון.
אין לי מושג מה יהיה הסוף של מלחמת אוקראינה-רוסיה, אבל התחזית שלי שהסכסוך מקבל מאפיינים אנטישמיים קורמת עור וגידים לנגד עינינו. וכה אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרי קולבה בטוויטר: "אל על מרוויחה כסף שספוג בדם אוקראיני". לא האמנתי לידיעה ולכן בדקתי את המקור, אני הרי אוהב כידוע לחפור: While the world sanctions Russia for its barbaric atrocities in Ukraine, some prefer to make money soaked in Ukrainian blood. Here is @EL_AL_ISRAEL accepting payments in Russian banking system ‘Mir’ designed to evade sanctions.
08/03/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
ועדת החוקה אישרה (יום ג', 8.3.22) את הקמתה של ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות, בראשות ח"כ יום טוב חי כלפון. כל חברי הוועדה יהיו מהקואליציה - ענבר בזק סימון דוידסון (יש עתיד), גבי לסקי (מרצ) וצבי האוזר (תקווה חדשה).
08/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il