|   15:07:40
דלג
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ירדנה מלר, שלום

מלר הגיעה לכנסת עם המהפך שהעלה את מנחם בגין לשלטון היא ניהלה את סיעת הליכוד ביעילות, ותמיד ברוח טובה כל סיעה הייתה מתברכת במנהלת כמותה, שצברה ידע שאין לו תחליף המאגר שבזיכרונה היה גדול ממה שנצבר בכלים הדיגיטליים
09/03/2022  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   כנסת 24   |   תגובות
ירדנה מלר [צילום: יוטיוב]

בצהריים נכנסתי למזנון הח"כים. הורגלתי כי בכל שלישי בצהריים היה הומה כתחנת רכבת תוססת. בשנים האחרונות הרבינו עמיתי גדעון רייכר ואני להעלות זיכרונות מן המקום בו התנהלה המדינה. עשינו שם עשורים. הצצתי, והנה לבד משולחן אחד מאוייש בשר לשעבר רוני מילוא, שהציג עמדה כלשהי בפני שתי אורחות, הריקנות אפיינה את מה שהיה שנים כה רבות ליבת המדינה. זילות פרלמנטרי.

הגעתי למשכן שהיה פעם ביתי השני לטקס פרידה ממזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ. היא אינה רק האישה הראשונה הממלאה את התפקיד שמתניע את הפרלמנט אלא הפכה ב-45 שנותיה בבניין לאייקון של המוסד המחוקק.

מלר הגיעה לכנסת עם המהפך שהעלה את מנחם בגין לשלטון. היא ניהלה את סיעת הליכוד ביעילות, ותמיד ברוח טובה. כל סיעה הייתה מתברכת במנהלת כמותה, שצברה ידע שאין לו תחליף. המאגר שבזיכרונה היה גדול ממה שנצבר בכלים הדיגיטליים.

לאיטה עברה לעבוד בשרות הכנסת, ותמיד הצטיינה. כאשר מינה אותה יושב-ראש הכנסת ראובן (רובי) ריבלין למזכירת הכנסת כתבתי בנימה מעט פסימית כי היא "הקונסנסוס האחרון". זה לא קל. מלר הגיעה מבית מובהק של יוצאי האצ"ל ותנועת החרות והזדהתה עם הליכוד. אביה יוסי איש נתניה היה מעורב במבצע מסמר שיער נגד הצבא הבריטי.1. האם תוכל להתגבר על הסיעתיות לטובת טיפול ממלכתי הוגן?

היא עשתה זאת בהצלחה מלאה. התנהלותה תהיה מופת לכל מזכיר/ה שיבוא במקומה. אם נותר קונסנסוס בבית המשוסע הזה הרי הוא שירדנה עשתה זאת בהצלחה בשנים של סער פוליטי ואיבה עדתית שלא היו כמותם בתולדות המדינה. הכנסת נפרדה לא רק מעובדת בכירה. היא נפרדה היום מסמל-על.

הערות

1. ירדנה מלר ייצגה את הכנסת בארגונים בינלאומיים שונים, וכן יצאה בשליחויות. פעם הצטרפה למסע של היו"ר יולי אדלשטיין לבריטניה. בהגיעם לפרלמנט הנודע בעולם הציג בפניהם יושב הראש מסמכים הקשורים בהצהרת בלפור ובצו לסיום שלטון המנדט הבריטי בארץ-ישראל, שבעקבותיו קמה ישראל. מלר לא התאפקה ולחשה על אוזנו של אדלשטיין: "אילו האיש הזה היה יודע מה אבא שלי עשה בשורות האצ"ל לגרש את השלטון הזר שלהם מהארץ", והמשיכה להחריש בנימוס האופייני.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  09/03/2022   |   עודכן:  09/03/2022
דן מרגלית
+אושר צו המיסוי לרכב דו-גלגלי
23:14 09/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכנסת אישרה את הצו הכולל מיסוי בהתאם לנפח המנוע של הכלי והפחתה מסכום המס החל לכלי רכב דו-גלגליים בהם מותקנות מערכות בטיחות שונות
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ח"כ פינטו - בראש ועדת משנה לחינוך משלב של בעלי מוגבלויות
19:48 09/03/22  |  איציק וולף
ועדת החינוך של הכנסת אישרה (יום ד', 9.3.22) הקמת ועדת המשנה לעניין חינוך משלב של תלמידים עם מוגבלויות. בראש הוועדה תעמוד ח"כ שירלי פינטו.

לדברי ח"כ פינטו, למערכת החינוך יש תפקיד מרכזי וקריטי בעיצוב עולמם של תלמידים עם מוגבלויות ובהגדלת סיכוייהם להצלחה.

"כדי שתוכל למלא תפקיד זה בצורה נכונה, חובה על המערכת להיות נגישה לתלמידים עם מוגבלות כפי שלשון תקנות ההנגשה הפרטנית מורה. המערכת צריכה לפעול ולקדם את שילובם של תלמידים עם מוגבלות במערכת החינוך הכללית, תוך שמירה על זכות הבחירה בין הזרמים והסוגים השונים של מערכת החינוך. לצערי, המצב היום אינו כך", אמרה והוסיפה כי היא מקווה שוועדת המשנה בראשותה תקדם את המהפך הנדרש עבור כלל התלמידים וביניהם התלמידים עם המוגבלות.
(ח"כ פינטו. "שמירת זכות בחירה בין הזרמים" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+דגימה של נפגעי עבירת מין תישמר לתקופה של 50 שנים
18:51 09/03/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון מס' 15), התשפ"ב-2022 של ח"כ מירב בן ארי. 37 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

החוק מסדיר את אופן נטילת ושמירת הדגימות הביולוגיות הנלקחות מנפגעי ונפגעות עבירות מין לצרכי זיהוי התוקף בחקירה משטרתית וגיבוש ראיות למשפט והכל כתלות בהסכמתו של הנפגע. מוצע כי כלל הדגימות יועברו למשטרת ישראל באופן דיסקרטי שישמור על פרטיותו של נפגע העבירה לצורך הפקת דנ"א וישמרו שם לתקופה של 50 שנים לטובת הליכי חקירה ומשפט עתידיים.
+עסקת החבילה במשק תידחה ליוני
16:06 09/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מושב החורף ננעל מבלי שהקואליציה הספיקה לאשר את השינויים בתוכנית להעלאת שכר המינימום בחודש אפריל, והחקיקה תמתין חודשיים לפחות  ▪  לא ניתן יהיה להעלות שכר למפרע  ▪  תגובות: ליברמן אשם כי המתין לדקה ה-90
ליברמן. ינסה לקדם חקיקה לאחר הפגרה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חוק כצנלסון יידחה לאחר פגרת הכנסת
15:45 09/03/22  |  עידן יוסף
מפלגת העבודה הסכימה לדחות את חוק ברל כצנלסון לאחרי הפגרה, לטובת העלאת חוקי העזר העירוניים שתוקפם יפוג ביום חמישי הבא. במפלגה אומרים: "צעד לחיזוק השלטון המקומי" (גלובס).
+נתניהו נמצא חיובי לנגיף הקורונה
15:00 09/03/22  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו נמצא חיובי לקורונה בבדיקת PCR שביצע הבוקר. הוא חש בטוב ופועל בהתאם להנחיות.
+המשטרה חוקרת פריצה לביתו של חבר כנסת
14:56 09/03/22  |  עידן יוסף
‏ביתו של חבר הכנסת יוסי טייב (שס) בקריית יערים נפרץ הבוקר ע"י אלמונים. המשטרה פתחה בחקירה. במקביל, במשטרה חוקרים פריצה לרכבו של אחד מעוזרי חבר הכנסת פינדרוס, שחנה הלילה בבני ברק. מהרכב נגנב מחשב נייד (בחדרי חרדים).
+ח"כ שירלי פינטו נמצאה חיובית לקורונה
14:41 09/03/22  |  עידן יוסף
חברת הכנסת שירלי פינטו קדוש עדכנה את קצין הכנסת כי היא ואחת מהיועצות שלה נמצאו חיוביות לנגיף הקורונה. היום הוא היום האחרון של כנס החורף של הכנסת ומתקיימות בו שורת הצבעות חשובות.
+משישי: הקלות נוספות במגבלות הקורונה
12:53 09/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חובת בידוד ללא מחוסנים תצומצם ומתווה "בודקים-לומדים" בבתי הספר יבוטל  ▪  החוזרים מחו"ל עדיין ידרשו בבדיקת קורונה
(חסל סדר בדיקות לפני הלימודים [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+קנס לרכב מזהם שייכנס לעיר ירושלים
12:21 09/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הקנס לרכבים המזהמים - 500 שקלים לרכב בבעלות פרטית ו-1,000 שקלים לרכב של תאגיד  ▪  המשרד להגנת הסביבה: בעבר הייתה תוכנית גריטה אך הנתונים היו מאכזבים - אישור הצו יפחית דרמטית את זיהום האוויר  ▪  עיריית ירושלים: נבצע אכיפה באמצעות מצלמות
רחוב יפו, ירושלים[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 8.3.22) לדיון מהיר בנושא דחיית מועד תחילת החזר המענקים ששולמו לעצמאים בתקופת הקורונה. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ משה אבוטבול, ח"כ רות וסרמן לנדה, ח"כ עאידה תומא סלימאן, ח"כ מיכל שיר, ח"כ אבי מעוז וח"כ משה גפני. בעקבות בקשתו של היו"ר מיכאל ביטון לבחון את מועד החזר המענקים, הודיע נציג רשות המיסים, סמנכ"ל שירות הלקוחות שלמה אוחיון, על כך שעד ה-30.6.22 חובת ההחזרים תחול רק על אלו שחוו עלייה במחזור או הפסידו עד 10%, כשהשאר יקבלו אפשרות להתארגן ולהחזיר את הכספים לאחר חודש יוני.
09/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 8.3.22) את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה על-מנת לאפשר אכיפה של איסור על רכב הנושא תג נכה לחנות בחניית נכה המסומנת החנייה של מספר רכב מסוים, בתמרור המיועד לכך. התיקון יאפשר לאכוף את האיסור ולהטיל קנס של 1,000 שקלים. ח"כ בועז טופורובסקי, שמילא את מקומו של היו"ר, בירך על כך וביקש לוודא שאכן תהיה אכיפה.
09/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה הודיעה (יום ג', 8.3.22) כי ציון רשב״י יהיה סגור בצו סגירה שהוצא על-ידי המועצה המקומית בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על-ידי מהנדס וכיבוי אש. ‏כוחות משטרה רבים יפרסו מסביב לציון ולא יאפשרו כניסה אל מבנה הקבר. הלילה גודר אזור הציון, וסיור משטרה כרז לבעלי המכוניות לעזוב את שטח ההר בהקדם. מוקדם יותר הודיעה רשות החשמל על צו הפסקה למתקן החשמלי המספק חשמל למתחם.
08/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ג', 8.3.22) את הקמתה של ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות, בראשות ח"כ יום טוב חי כלפון. כל חברי הוועדה יהיו מהקואליציה - ענבר בזק סימון דוידסון (יש עתיד), גבי לסקי (מרצ) וצבי האוזר (תקווה חדשה).
08/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 8.3.22) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (דחיית מימוש נקודות זיכוי לעולה), התשפ״א-2021, של חברי הכנסת ולדימיר בליאק ואלכס קושניר.
08/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il