|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הפליטים, העלייה ומדינת היהודים <br>

כאילו אין מקום להביע עמדה אחרת שאינה פופוליסטית, זו אשר מביטה על האמת בעניים פקוחות, שמבקשת להכריע ולקבל החלטות המשרתות את טובת המדינה מבלי צורך להתנצל ולהסביר
10/03/2022  |   יוסי אוחיון   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
נושא מורכב [צילום: דניאל קול/AP]

המלחמה הטראגית המתחוללת בין רוסיה ואוקראינה מעוררת שאלות רבות הנוגעות לערכים האנושיים בכל תחומי החיים: כלכלה, מלחמת-רשות, מוסר והומניזם, יעדי מלחמה, אסטרטגיה, ערבויות והסכמים בין מדינות, פליטות ופליטים, ו-עוד ועוד. שיאה של הטרגדיה שנחשף אל מול עינינו הינו הקלות שבה אדם בודד יכול להוביל את עמו לפתוח במלחמה ללא סיבה הנראית לעין נגד מדינה שלא מסכנת לא את קיומו ולא את שלומו, ומנגד חוסר האונים של העולם החופשי למנוע את המלחמה.

איש לא יודע לחזות כיצד תתפתח המלחמה, או מתי תסתיים, האם תמשיך להמיט חורבן, הרג וייאוש בקרב העם האוקראיני והעמים סביבו. הייתכן שבאין יכולתו של פוטין להכריע את אוקראינה ואת נשיאה יחליט להסלים את הלחימה ויפזול לעבר נשק גרעיני כדי להשיג את מבוקשו?

איני אסטרטג ואיני מתיימר לענות על השאלות הגורליות אודות עתידה של המלחמה הזו. אני נדרש לה רק כדי לנסות ולבחון את משמעותה ואיך היא משפיעה עלינו, על ישראל. כיצד עלינו לנווט במערכת היחסים הסבוכה שאליה נקלענו. מצד אחד אנו נדרשים להכריע מוסרית כיצד לסייע לעם האוקראיני המוכה והסובל, ומאידך בעל כורחנו אנו מנועים מלתפוש צד כדי לא לקומם נגדנו את פוטין ורוסיה, שמא ימנעו מאתנו את החופש לפעול נגד אירן כדי לסכל את כוונתה להתבסס על גבולנו הצפוני.

לשאלת הסיוע שלנו לאזרחי אוקרינה שניים או שלושה רבדים: סיוע לישראלים היושבים שם, סיוע ליהודים תושבי אוקראינה להימלט למקום מבטחים או לעשות עליה לישראל וסיוע לאוקראינים הנסים על נפשם מאימת המלחמה והמוות המאיימים עליהם. כמו בהרבה תחומים, אף בנושא המורכב הזה התקשורת בישראל ודוברים שונים המוזמנים לאולפנים מזדרזים להתייצב אחר עמדות פופוליסטיות (נבובות), שעיקרן "מדינת ישראל שסבלה בעברה מרדיפות חייבת לפתוח את שעריה בפני כל אדם". "זה הרגע לתפוס צד לצד הטובים ולא להשתעבד לאינטרסים". "עמדת ישראל צריכה להיקבע רק משיקול מוסרי לכן פתיחת שערי המדינה לפליטים אין מוסרי ממנה".

מאידך-גיסא, כאילו אין מקום להביע עמדה אחרת שאינה פופוליסטית, זו אשר מביטה על האמת בעניים פקוחות, שמבקשת להכריע ולקבל החלטות המשרתות את טובת המדינה מבלי צורך להתנצל ולהסביר. המקרה של "הישראלי רומן ברוצקי שנהרג באוקראינה ממחיש את המציאות המורכבת המצריכה את ההבחנה מה טוב למדינה:

· רומן ברוצקי ז"ל עלה לארץ (כנראה מכוח חוק השבות), התחתן הביא שני ילדים, ויום אחד החליט לחזור למולדתו אוקראינה. הוא השאיר את אשתו וילדיו תחת חסות הביטוח הלאומי.

· הוא לא חזר לאוקראינה כדי להתנדב ולסייע בבתי היתומים שבחזקת שליחי חב"ד, ולא בתפקיד מטעם מקום עבודתו, אלא כדי לנצל את כישוריו כ-D.G במועדונים ובפאבים. הוא מצא אישה/חברה מקומית ולא גילה שום כוונה לחזור.

· רומן ז"ל לא שעה להזהרות ולקריאה לחזור ארצה מפני המלחמה הקרבה ובאה לא גילה עניין לא במשפחתו ולא בישראל. החליט להישאר במולדתו אוקראינה.

· רק עם התגברות המלחמה ואימת המוות החליט לנוס על נפשו יחד עם זוגתו וחבריו מערבה כשלאן מועדות פניו אין איש יודע.

· רומן נהרג "סתם" ללא כל סיבה מאש אוקראינית, סיבה שבגינה התבקש לשוב ולא שעה לה.

· מדינת ישראל נאלצה תחת לחץ גם של התקשורת "להתגייס" להטיס את גופתו לישראל כדי להיקבר במדינה שאותה לא החשיב ואותה לא העדיף.

· סיפורו של רומן ז"ל מלמד כי הצעירים ילידי אוקראינה שעלו ארצה לא ראו בישראל מולדת של ממש. לכן החליטו לשוב חזרה למולדתם, הם הותירו מאחור את הוריהם וקרוביהם המבוגרים בחזקת הביטוח הלאומי.

לכן יואילו נא כל גיבורי התקשורת (כמו יעל דיין, אסתי פרז, גלית גוטמן, השר נחמן שי ועוד רבים אחרים), להפסיק להטיף, להדהד ולהרים זעקות שבר כדי להשפיע ולהכריח את גורמי הקליטה להכניס ולקלוט כל המתדפקים על שערי המדינה ללא הבחנה וללא בדיקה. די לשקר ולפופוליזם הזה. מה שמוטל עלינו בראש וראשונה היום, להיערך לקלוט יהודים המבקשים לעשות "עליה", להשתקע ולקשור את גורלם בגורל המדינה היהודית. כל סטייה ממטרה זו תדלל את המשאבים ותפגע ביכולת לקלוט יהודים.

למרות הנאמר אין מניעה להחליט על מתן מקלט זמני למכסה מוגדרת של פליטים אשר יובטח שבתום המלחמה יחזרו למולדתם גם עם מענק מיוחד אשר יסייע להם בתהליך הקליטה והשיקום בארצם. אני קורה למקבלי ההחלטות ולגופי העלייה והקליטה למקד עצמם במטרה החשובה של עליית יהודים ולא להקשיב ולא להיכנע לכל "הרעשים" המושמעים על-ידי אנשים וגורמים אינטרסנטים שטובת המדינה, מעמד היהדות וטובת העם היהודי אינם לנגד עיניהם.

תאריך:  10/03/2022   |   עודכן:  10/03/2022
יוסי אוחיון
+גורם בפנטגון: צבא רוסיה נמצא כ-15 קילומטר מקייב
00:54 11/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הצבא הרוסי הצליח להתקדם במידה מסוימת לכיוון הבירה האוקראינית  ▪  האמריקנים מעריכים כי בכוונת הרוסים לצור על העיר  ▪  האו"ם מדווח שעד היום נהרגו בלחימה באוקראינה 549 אזרחים, 41 מתוכם - ילדים
מאות אזרחים נהרגו בהפגזות הרוסיות על ערי אוקראינה [צילום: יבגני מלולטקה, AP]
+זלנסקי: פוטין מבלף בעניין הנשק הגרעיני
00:03 11/03/22  |  איציק וולף
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, טוען כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מבלף כשהוא מאיים על העולם בנשק גרעיני.

"אני חושב שזה בלוף. זה דבר אחד להיות רוצח. זה דבר אחר להיות מתאבד. כל שימוש בנשק גרעיני פירושו את הסוף לא רק עבור האדם שמשתמש בהם. אלא לכל מה שיכול להיות יקר. באופן עקרוני. חיים לאדם הזה", אמר זלנסקי בראיון.
+בנק גולדמן זאקס עוצר פעילותו ברוסיה
23:00 10/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי ההערכות, צפויה המהלך ליצור לחץ על בנקים אמריקנים נוספים המפעילים סניפים ברוסיה, להצטרף אל העיצומים
([צילום: ריצ'רד דרו, AP])
+יו"ר הכנסת הזמין את זלנסקי לנאום בשיחת וידאו
19:42 10/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שוחח עם שגריר אוקראינה בישראל ואמר כי יהיה זה לכבודה של הכנסת לארח את נשיא אוקראינה לנאום בפני כלל חברי הכנסת
(זלנסקי. נאם כבר בפני הפרלמנט האירופי בוידאו [צילום: AP])
+בנט הודיע על מבצע קליטת עולים ונמנע מלהזכיר את רוסיה
19:00 10/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה פתח את ישיבת ועדת השרים לענייני עליה וקליטה אשר דנה בצפי לעליית אלפי יהודים מאוקראינה ומרוסיה  ▪  "צריכים להיערך ליום שאחרי קבלת הפנים. העולים יהיו זקוקים למקום לגור בו, למקומות עבודה, חינוך ובריאות"
(בנט ושרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, הערב בוועדת השרים [צילום: לע"מ])
+שרת האוצר של ארה"ב: המשק הרוסי ייהרס מהעיצומים
18:49 10/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ג'נט ילן: מטרת העיצומים על האוליגרכים היא לגרום להם להביע את דעתם בפני פוטין  ▪  "אני לא חושבת שמה שעושה סין מפחית משמעותית את הלחץ שגורמים העיצומים שהטלנו"
(ילן והרס באוקראינה. "מעשי הזוועה מתעצמים" [צילום: אנדרו הרניק ופיליפ דאנה, AP])
+אוליגרכים קנו שם טוב בתרומות בארה"ב
18:49 10/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתונים שמפרסם וושינגטון פוסט מצביעים על חלק קטן מן התרומות של מקורבי פוטין למוזאונים, אוניברסיטאות ומוסדות אחרים בארה"ב  ▪  התרומות הגיעו למיליוני דולרים, כולל מצד מי שהוכנסו לרשימת העיצומים של משרד האוצר
מוזיאון גוגנהיים. תערוכה בחסות אוליגרך
MoMA, קלוד מונה. תרומה מאוליגרך אנרגיה
+יד ושם משעה השת"פ עם אברמוביץ'
15:19 10/03/22  |  איתמר לוין
יד ושם הודיע (יום חמישי, 10.3.22) על השעיית שיתוף הפעולה האסטרטגי עם המיליארדר הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ', לאחר שממשלת בריטניה הקפיאה את רכושו במסגרת העיצומים על אוליגרכים רוסים. אברמוביץ' היה אמור לתמוך בהעשרה ובהרחבה משמעותיות של פעילות המכון הבינלאומי לחקר השואה במשך חמש השנים הבאות, ובהקמת בניין חדש עבור המכון השוכן כיום בעיקרו בבניין ההנהלה של יד ושם - הבניין הישן ביותר במתחם.
(רומן אברמוביץ' [צילום: AP])
+לונדון יכולה לעשות הרבה יותר
14:59 10/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
בריטניה יכולה לעשות יותר אם ברצונה באמת ובתמים לטפל בבעיה העיקרית שבגללה הפכה לונדון למכבסת ענק של כספי אוליגרכים רוסים, אבל מסיבות כאלה ואחרות היא עדיין נמנעת מכך
שרת החוץ הבריטית ליז טראס [צילום: אוליבייה מאתיס/AP]
+קמלה האריס: "שתי מערכות הגנה מפני טילים נמסרו לפולין"
14:39 10/03/22  |  מירב ארד
"שתי מערכות הגנה מפני טילים נמסרו לפולין". כך אמרה (יום ה') סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא פולין, אנדז'יי דודה לרגל פגישתם בארמון בלוולדר, בוורשה, פולין. האריס הדגישה את המחויבות האמריקנית לנאט"ו והדגישה כי "ארה"ב תהיה מוכנה להגן על כל סנטימטר משטחה של נאט"ו". האריס גם גינתה את המתקפה המיוחסת לרוסים על בית החולים לילודות במריופול וכינתה אותה "בלתי מוצדקת".
קמלה האריס בפולין [צילום: צ'רק סוקולובסקי/AP]
+קלמנט בון: "אוקראינה תצטרף לאיחוד האירופי בעוד כמה שנים"
13:48 10/03/22  |  מירב ארד
השר לענייני אירופה בצרפת, קלמנט בון: "אוקראינה ככל הנראה תצטרף לאיחוד האירופי בעוד כמה שנים". הוא הוסיף: "כניסתה של אוקראינה לאיחוד לא תהיה מחר". לדבריו ניכרת חשיבות רבה, מחמת התנגדותה של רוסיה להצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי בכלל ולברית נאט"ו בפרט.
(האיחוד האירופי [צילום: סטפני לקוק])
+סין לא יכולה לספק לרוסיה תחליף פיננסי
13:07 10/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לכאורה קיימים שלושה ערוצים סיניים אשר יכולים לתת תשובה לניתוק החלקי של הבנקים הרוסיים מהמערכת הבינלאומית - אך הניתוח של אקונומיסט מלמד, שמדובר במענה חלקי מאוד ואשר כלל לא בטוח שהוא יופעל
הבנק המרכזי של סין [צילום: אנדי וונג, AP]
+במורדות הדנייפר שועטים טנקים
12:12 10/03/22  |  גלעד קדומים   |   לרשימה המלאה
זאת עדיין לא מלחמת-עולם, זוהי רק הכנה אסטרטגית של רוסיה לקראת מלחמת העולם הממשמשת ובאה, שיפור עמדות
(מלחמה גרעינית? [צילום: AP])
+כ-15,000 יהודים וזכאי חוק השבות פנו בבקשה לעלייה ארצה
12:08 10/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת השרים לענייני עלייה וקליטה בראשות פנינה תמנו שטה, תקיים דיון בהשתתפות ראש הממשלה לקליטת חרום של פליטים זכאי חוק השבות מאוקראינה  ▪  הקבינט צפוי לדון בתוכנית לאומית לדיור של שרת העלייה והקליטה ושר השיכון עבור רבבות העולים הצפויים להגיע
עולים שהגיעו ארצה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ליברמן: לא מדובר בבית חולים שדה אלא במסע פרסום פרטי
12:07 10/03/22  |  
שר האוצר ליברמן מתייחס לכישלון הקמת בית חולים שדה באוקראינה: "לא טרחו לתאם עם משרד האוצר, כשהתחלתי לשאול כמה רופאים צריך, כמה מיטות ציוד ועוד, הבנתי שלא מדובר בבית חולים שדה אלא במסע פרסום פרטי. רק הביטוח יכול להגיע למיליארד שקל. זו החלטה שצריכה להתקבל בממשלה".
+"לא הושגה התקדמות להפסקת אש"
12:04 10/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לברוב טען: "פוטין יהיה מוכן להיפגש עם זלנסקי, אך פגישה כזו חייבת להיות מהותית ולעסוק בפרטים ספציפיים"  ▪  למרות המצב הקשה בארצו, קולבה הדגיש כי אוקראינה לא מתכוונת להיכנע - אך מוכנה לפתרונות דיפלומטיים
פגישת שר החוץ האוקראיני עם שר החוץ הרוסי בטורקיה [צילום: משרד החוץ הטורקי/AP]
+האו"ם: מספר הפליטים סביב 2.3 מיליון
11:41 10/03/22  |  עידן יוסף
סוכנות ההגירה של האו"ם מוסרת שיותר מ-2.3 מיליון בני אדם ברחו מאוקראינה.
+על אוקראינה להכנע - זה "לא כוחות"
11:17 10/03/22  |  שבתאי אברהם   |   לרשימה המלאה
הסנקציות הכלכליות על רוסיה אינן יעילות, להפך, הן רק מחזקות את הנכונות של פוטין להשלים את היעד ולהמשיך לגרום לאוקראינים נזקים קשים
(הולך ומחריף [צילום: ואדים גירדה/AP])
+בריטניה הודיעה: רומן אברמוביץ' נכנס לרשימת העיצומים
11:13 10/03/22  |  עידן יוסף
בריטניה הודיעה כי האוליגרך היהודי רומן אברמוביץ' נכנס לרשימת העיצומים על רוסיה, והוא לא יכול לנוע ברחבי הממלכה. נכסיו - כולל מועדון הכדורגל צ'לסי - הוקפאו. צ'לסי קיבלה רישיון מיוחד להמשיך בפעילויות הקשורות לכדורגל, אך מכירת המועדון נאסרה.
+טורקיה: החלו השיחות בין שר החוץ הרוסי למקיבלו האוקראינה
10:50 10/03/22  |  מירב ארד
החלו השיחות בין שר החוץ הרוסי סגריי לברוב למקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה, באנטליה שבטורקיה. מדובר פגישה ברמה הגבוהה הראשונה בין מוסקבה לקייב מאז תחילת פלישתה של רוסיה לאוקראינה - מדווחת סוכנות הידיעות AP. "המטרה העיקרית שלנו היא להפגיש בין שלושת המנהיגים", ציטט העיתון הטורקי הורייט את שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו כשהוא מתייחס בהתייחסו לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי.
שר החוץ הטורקי עם שר החוץ האוקראיני [צילום: משרד החוץ הטורקי/AP]
+אימת הגרעין נוסקת מעל אוקראינה (ג')
10:24 10/03/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מודאג שבידי אדם, שיש לו שליטה על 6,000 ראשי קרב גרעיניים, לשיטתו אין בכלל דבר כזה, הנקרא ישות מדינית, ששמה מדינת אוקראינה
(פוטין. התגלמות של הצאר אלכסנדר [צילום: Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP])
+"נקודת המבט של החיידק"
10:10 10/03/22  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
אלו שתמרנו ודחקו את פוטין לפינה ידעו, או לפחות היו אמורים להבין, שפוטין עלול לממש את איומיו ולפלוש לאוקראינה
(פוטין. לא שטן [צילום: AP])
+נסטלה, סוני וקטרפילר יפסיקו את פעילותן ברוסיה
10:05 10/03/22  |  מירב ארד
נסטלה, קבוצת המזון הארוז הגדולה בעולם, חברת הסיגריות פיליפ מוריס אינטרנשיונל וחברת סוני הודיעו כי הפעילות העסקית שלהן תצומצם משמעותית ברוסיה וכל השקעות ההון יושעו. עם זאת, הם הוסיפו כי ימשיכו לספק דברים חיוניים - כך מדווח "אינדיפנדנט" הבריטי. על-פי הדיווח גם ענקית ההנדסה קטרפילר הודיעה שהיא עוזבת את רוסיה מכיוון שהפעילות במדינה "הפכה למאתגרת יותר ויותר, וכוללת שיבושים וסנקציות בשרשרת האספקה".
(נסטלה. מצטרפת לחרם הכלכלי [צילום: AP])
+רוסיה: החלה ההשתלטות על מריופול
10:01 10/03/22  |  עידן יוסף
הצבא הרוסי טוען כי החל להשתלט על חלקים בעיר מריופול. לפי משרד ההגנה הרוסי, הכוחות הרוסיים הרסו 2,911 מתקני תשתית צבאיים אוקראיניים מאז שהחלה המלחמה. יותר מ-12 אלף אנשי הצבא הרוסי מתו במלחמה - כך לפי משרד ההגנה האוקראיני.
+רוסיה שיגרה 710 טילים על אוקראינה מתחילת המלחמה
09:49 10/03/22  |  מירב ארד
רשת CNN מדווחת: רוסיה שיגרה 710 טילים על אוקראינה מאז תחילת הפלישה ב-24 בפברואר. צבא רוסיה הודיע כי הצליח להשתלט על חלקים מהעיר מריופול שבדרום אוקראינה
בית חולים ליולדות שנפגע מההפגזות הרוסיות במריופול [צילום: יבגני מאלולטקה/AP]
+משרד ההגנה הבריטי: ירידה בהיקף הפעילות האווירית באוקראינה
09:17 10/03/22  |  עידן יוסף
משרד ההגנה הבריטי: השיירה הרוסית הגדולה מצפון-מערב לקייב התקדמה מעט במשך יותר משבוע וסובלת מאבידות רבות כתוצאה מתקיפות כוחות אוקראינים מזויינים. על-אף התחייבות פומבית של פוטין שלא לגייס עוד כוחות, מגייסת רוסיה כוחות נוספים. פוטין נאלץ לעשות זאת כדי להחליף ולהשלים כוחות ממקומות אחרים.

כמו-כן, חלה ירידה בהיקף הפעילות האווירית הרוסית באוקראינה, ככל הנראה בשל היעילות והסבולת הבלתי צפויה של כוחות ההגנה האווירית האוקראיניים.

+כ-5,000 נוסעים הגיעו לארץ מפרוץ המלחמה
08:49 10/03/22  |  עידן יוסף
‏נתוני רשות האוכלוסין וההגירה על הגעת זרים בעלי דרכונים אוקראינים לגבול הארץ בנתב״ג, נכון להבוקר: מפרוץ המלחמה הגיעו לישראל 5,107 נוסעים ומתוכם סורבו 187.
+חלונות בית הכנסת הגדול בחרקוב התנפצו בהפצצות
08:45 10/03/22  |  עידן יוסף
‏בזמן שכ-100 יהודים מסתתרים במרתף של בית הכנסת הגדול בחרקוב - חלונותיו התנפצו הלילה בעקבות ההפצצות.
+קרלסברג והייניקן מפסיקות מכירותיהן ברוסיה
08:43 10/03/22  |  עידן יוסף
החרם הכלכלי: קרלסברג הודיעה שתפסיק למכור ולפרסם ברוסיה את הבירה המפורסמת שלה ותתרום את הכנסותיה מפעילותה במדינה. גם המתחרה הייניקן, הכריזה על צעד דומה.

+‏קרן המטבע אישרה סיוע חרום לאוקראינה ב-1.4 מיליארד דולר
08:41 10/03/22  |  עידן יוסף
‏קרן המטבע העולמית אישרה סיוע חרום לאוקראינה בהיקף של 1.4 מיליארד דולרים. הקרן סבורה כי כלכלתה של אוקראינה תשקע למיתון עמוק השנה וכשתסתיים המלחמה יהיה צורך בעוד סיוע כלכלי.
+חשש במערב: פוטין ישתמש בנשק כימי
08:35 10/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בקרמלין מתכננים מתקפה קשה על בירת אוקראינה לאחר שיתגברו הכוחות הרוסיים על כמה תקלות לוגיסטיות שהאטו את התקדמותם אל קייב  ▪  ארה"ב חוששת גם משימוש בנשק ביולוגי
פליטים נקלטים בפולין [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הרש"פ דחתה לחצים של ארה"ב ואירופה לגנות את הפלישה לאוקראינה
08:27 10/03/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הרש"פ מסרבת לגנות את רוסיה על הפלישה הצבאית לאוקראינה ויו"ר הרש"פ הורה להנהגה הפלשתינית לשמור על שתיקה. הרש"פ זועמת על הקהילה הבינלאומית ומאשימה אותה ב"מוסר כפול" בכך שהיא מאשימה את רוסיה בפשעי מלחמה אך מתעלמת מ"פשעי המלחמה" של ישראל כלפי הפלשתינים
פוטין-עבאס. הרש"פ זקוקה לרוסיה [צילום: AP/Grigory Dukor, Pool]
+מגזר האנרגיה הרוסי ספג מהלומות קשות
08:12 10/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עוד לפני האמברגו האמריקני, חברות ענק רב-לאומיות הודיעו שהן יוצאות משוק הנפט והגז הרוסי  ▪  בטווח הקצר הרוסים יוכלו להסתדר, אך בטווח הארוך - ספק אם יימצא מי שיבצע את ההשקעות במקומן, מנתח ניו-יורק טיימס
הרוסים מוכרים בהנחה, אם בכלל [צילום: ג'יי הונג, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפליטים, העלייה ומדינת היהודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
וַיֹּאמְרוּ֩ עַבְדֵ֨י פַרְעֹ֜ה אֵלָ֗יו עַד-מָתַי֙ יִהְיֶ֨ה זֶ֥ה לָ֙נוּ֙ לְמוֹקֵ֔שׁ שַׁלַּח֙ אֶת-הָ֣אֲנָשִׁ֔ים וְיַעַבְד֖וּ אֶת-יְהוָ֣ה אֱלֹהֵיהֶ֑ם הֲטֶ֣רֶם תֵּדַ֔ע כִּ֥י אָבְדָ֖ה מִצְרָֽיִם: (שמות פרק י פסוק ז). עבדי פרעה ראו את המציאות והמכות שנחתו על מצרים הביאו אותם למסקנה הכרחית שיש להכנע ולאפשר לבני ישראל לצאת ממצרים.
10/03/2022  |  שבתאי אברהם  |   יומני בלוגרים
אנחנו חיים במציאות של מלחמה על אדמת אוקראינה. הצבא הרוסי פתח את המלחמה בביטחון מרבי, שתוך ימים ספורים ישיג את כל יעדיו. כיום אנו עדים למצב, שהכובש הרוסי נתון במצוקה קשה, כי לא עלה בידיו להשיג יעדים, שנראו לו כברי השגה תוך ימים ספורים.
כמעט כל אחד חווה פעם רגע כזה. רגע עוצמתי של הארה פנימית והתפכחות. רגע ששופך אור חדש על כל המציאות שקדמה לו. לי זה קרה בשנה השלישית בבית הספר לרפואה במהלך הרצאה של המיקרוביולוג הנודע, פרופסור תיאודור זקס. זקס זכור לי כגבר גבוה ומרשים בעל קול עמוק ורך שמדבר במבטא דרום אפריקני כבד. אני זוכר שאחד הסטודנטים שאל משהו ופרופסור זקס חשב רגע ואז השיב: " תנסה לרגע לחשוב על זה מנקודת המבט של החיידק". את שאר התשובה איני זוכר כי אלף פעמונים צלצלו בראשי והרגשתי את האדמה רועדת תחת רגליי. פתאום קלטתי שעד אותו רגע תפיסת המציאות שלי הייתה מוגבלת ולא שלמה. בבת אחת הבנתי שלא ניתן להבין את המציאות בלי להכיר גם את נקודת המבט של הצד שמולי, אפילו אם הוא חיידק. אלף דלתות נעולות נפתחו בבת אחת בעימקי תודעתי והפיחו בי רוח רעננה. אלף סכרים נפתחו בראשי ומים זכים שצפו את מסילות מוחי ומילאו אותי בתפיסת מציאות חדשה ומורכבת. זו הייתה המהפכה הקופרניקאית הפרטית שלי ואותה אני נוצר בליבי. עד היום אני מזכיר לעצמי את העצה של פרופסור זקס בכול צומת החלטה ומנסה להבין גם את "נקודת המבט של החיידק".
10/03/2022  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
גורמים בכירים במערב מביעים חשש כבד שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק כימי בקייב. לדברי הגורמים, בקרמלין מתכננים מתקפה קשה על בירת אוקראינה לאחר שיתגברו הכוחות הרוסיים על כמה תקלות לוגיסטיות שהאטו את התקדמותם אל קייב.
10/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בחלוף שבועיים מתחילת המלחמה באוקראינה, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לא שוכח את מחויבותו לרוסיה ולנשיא פוטין והוא דחה בימים האחרונים לחצים כבדים של ארה"ב ומדינות אירופה לגנות את הפלישה הרוסית לאוקראינה. גורם בכיר ברש"פ אומר כי למרות הלחצים שהופעלו על הנהגת הרש"פ היא קיבלה החלטה לשמור על שתיקה בנושא.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il