|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

כותרת החדשות <br>

ביידן חוגג: הוא היה זקוק להסחת דעת, והנה יצרו עבורו מלחמה, שכל מטרתה אחת: הנבל הרשע הוא פוטין, וכל מה שקורה בארה"ב הוא באשמתו!
13/03/2022  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
ביידן. מרוצה [צילום: איוון ווצ'י/AP]

היה זה שבוע קשה. לא לנשיא ג'ו ביידן. בשבילו הכל אופוריה, בליל של הצלחות: היציאה מאפגניסטן, הצורה שהוא מוביל את העולם נגד רוסיה, הצלחתו במניעת מלחמת עולם שלישית, אפילו מחיר הדלק בארה"ב והאינפלציה הדוהרת. הוא מאמין בכל השטויות האלו, והצוות שלו שולח הודעות לתקשורת, מאז שנבחר, בלשון הבאה: "הנה מה שאומרים על (כך וכך שהנשיא עשה)" וכמו מסיבות העתונאים בהן יודעים מראש מי ישאל מה, כך גם כאן, התקציר הוא רק של כלי תקשורת אוהדים במיוחד.

ביידן חוגג: הוא היה זקוק להסחת דעת, והנה יצרו עבורו מלחמה, שכל מטרתה אחת: הנבל הרשע הוא פוטין, וכל מה שקורה בארה"ב הוא באשמתו! ביידן הוא הסבא החביב הדואג לכולם (שישבו בבית ולא יעבדו, העיקר שכסף מגיע מהממשלה, ושיגיעו לארה"ב בכדי להצביע, אפילו יטיסו אותם בלי בדיקות קוביד), ואם צריך להדק קצת את החגורה, זה בגלל אותו נבל ורשע, ימח שמו, המן בן ימינו.

הכותרת בערוץ 7, "עיתון הבית" של בנט ושקד ואוהבי ארץ ישראל כולם, "שקד: מדינת העם היהודי איננה פריבילגיה מובנת מאליה. כל בר דעת מבין שמדינת הלאום הקטנטנה של העם היהודי לא יכולה להוות תחליף למדינות אירופה השונות". אך הכותרת האמיתית שהפנתה אותי למאמר: "שקד: שבוע מאתגר במישור הלאומי". אכן ואכן, לא נעים להראות ערווה ברבים, והערום לא מחמיא בכלל. המשרד עליו היא ממונה כשרה התנהג בצורה טיפוסית-ישראלית, ביורוקרטית-מסוג-ראש-קטן: הגיעו פליטים לשדה התעופה בן-גוריון, ושם הם נאלצו לשהות 12, 24, 36, 72 ואף יותר שעות, על מסועים ובסביבתם, ללא אוכל ושתיה, כי הפקידונים היו מסורבלים בעבודה.

כך מקבלת ישראל פני פליטים שהצליחו להגיע לחוף מבטחים! אפילו הסודנים והאריתראים שהגיעו לגבול הדרומי התקבלו בצורה יותר הומנית על-ידי חיילי צה"ל (לפני ששיחררו אותם לתל אביב, ממש בדומה למה שביידן עושה בקנה מידה גדול יותר בארה"ב).

שאט הנפש וההוקעה הציבורית היו כה חזקים, שהשרה נאלצה להנחות על שינוי מדיניות מיידי, כי מי ידע, ניתן להתנהג אחרת, אם רק רוצים! אותם זקנים וילדים עכשיו שוהים במלוניות הקורונה (מלון דן בת"א?), מלשון רחוק מהעין, רחוק מתשומת הלב, כי החיצים נגד שקד לא נעמו לה או למעמדה. אפילו צה"ל נרתם למשימה. כך מדווח: "בין השאר צה"ל יסייע בכ-50 חיילים, חלקם דוברי השפה האוקראינית או הרוסית, לסיוע בניתוב המגיעים לנתב"ג".

חבלי קליטה

ממש כל הכבוד. בארץ היהודים בה נקלטו למעלה ממיליון יוצאי מדינות חבר העמים (ברית המועצות לשעבר), אין מספיק גופים ומתנדבים, שצה"ל צריך להקצות 50 חיילים. בראוו! אולי חלק ממערך הבחירות ומפלגתו של ליברמן, במקום לעשות כסף עבור עצמם, היו יוצאים לעזור לאחיהם ואחיותיהם משכבר הימים. רעיון קלוקל במיוחד, כי שכחו אותם עולים-לשעבר את חבלי הקליטה, ועכשיו הם עסוקים מדי. אולי צריך ליברמן לחקות את עמיתו, השר-המבוגר-מכולם, ד"ר נחמן שי. שי לא בכותרות. הוא בגבול אוקראינה, בשטח, מייצג את ממשלת ישראל בפועל, ועל כך יבורך ותבוא הברכה על מעשיו.

כמו תמיד, אנחנו מאלתרים (ובד"כ עושים זאת טוב למדי), במקום להתכונן ולהיות מוכנים ליום קריאה, ליום פקודה. ראו מי מקבל את פני הבאים עם דגליוני ישראל: שרת הקליטה והעלייה (שיודעת דבר או שניים בנידון) ולידה בתו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל מקרן הידידות של נוצרים ויהודים המזרימה מדי שנה כמאה מיליון דולר למטרות שונות בארץ. היא חוגגת. היא כלת השמחה. הנה כל נתיניה מגיעים ארצה, והמלכה מאושרת.

למי שחי בארה"ב, המלכה מוכרת מאוד מכל הפרסומות בטלוויזיה (בפוקס ניוז, לדוגמא) המראות נשים מבוגרות בלבוש מלוכלך, חיות בתוך זבל, והמלכה מגיעה לעזור. הן "ניצולות שואה" והיא עומדת בראש ארגון הזקוק לתרומותיך. חזון אחרית הימים ממש. רק שנתח לא מבוטל מהכסף הזורם לארגון הוא מנוצרים מאמינים המנסים לנצרנו. אין כל בעיה - הכסף יוכשר על-ידי הסוכנות היהודית, והנה פלא פלאים, נס בימינו אלו ממש, חזיר הופך להיות כשר אם הוא עובר דרך ארגון ממשלתי רשמי (תארו לעצמכם חזיר המוגש על שולחן שבת כי המשגיח הכריז שהוא כשר, או גיור שהרבנות הכשירה גם אם המגויר רחוק מאתנו מרחק מאדים מכדור-הארץ).

אם המלחמה באוקראינה נתנה לנשיא ביידן את השעיר לעזאזל לו הוא נזקק, אותה מלחמה נתנה לגופים כה רבים את תזרים המזומנים לו הם כה ייחלו. הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה מצאו להן אפיק חדש, וכמוהן כך גם כל ארגון אחר - כל כך הרבה כסף זורם שהאוקריאנים ודאי נחנקים מרוב שפע ומצלצלים. רק שלא כך הוא.

אנשים נוספים בחדשות הם ארנון מילצ׳ן שאינו יכול או פשוט לא רוצה לבוא להעיד, והנה עוד תיק בנושא נתניהו הולך ומתפוגג. מילצ׳ן, נזכור, עשה כה רבות למען מדינת ישראל (ויצא נשכר עד מאוד בדרך), שאפילו חוקק חוק מיוחד על שמו, שעיקרו "ישראל פותחת את שעריה בפני אוליגרכים ועשירים אחרים, מהלך עשר שנים ניתן יהיה פטור ממיסים ועוד הטבות רבות, העיקר שיבואו!" מדינת ישראל הפכה למדינה הדואגת ל(סופר) עשירים בלבד. כי אם אתה זקן או בעל משפחה ללא אמצעים שחוזרת ארצה, יוטל עליך "כופר" של אלפיים דולרים לאדם בכדי להמיר שישה חודשי המתנה לביטוח רפואי. סדר הוא סדר, וגם אם אלפיים דולרים לאדם הוא סכום אגדי בשבילך, למדינה לא אכפת: אתה רוצה לחזור ולזכות בביטוח רפואי (כך שתוכל לקבל חיסון או לראות רופא), תשלם!

היום שאחרי

אז מה קרה עכשיו כשהאוליגרכים רוצים לבוא עם מטוסיהם והיאכטות המפוארות שלהם, וישראל מסרבת? ומה עם אברמוביץ׳ שאפילו אנגליה מתנכלת לו, וגם בפורטוגל חוקרים האם באמת זורם בדמו שמץ מאבות שהוגלו על-ידי האינקויזיציה (ולכן הוצא לו דרכון ארופאי). הלא כולם רצו אחרי אברמוביץ׳ (קרי אחרי הכסף שלו או רק הקרבה אליו - אל הכוח המהפנט) ורצו ביקרו, ועתה הוא רדיואקטיבי. אפילו יד ושם הוציאה הודעה לעיתונות. באמת, ימים קשים. גם כך הממשלה עזרה ליד ושם בתקציב מיוחד בשל ירידת הכנסות ותרומות בשל הקורונה.

מכותרת לכותרת, אני יושב תמה: מה יקרה ביום שאחרי? כל החברות תחזרונה לרוסיה? מישהו ינסה להעמיד את פוטין לדין? רוסיה, סין, קוריאה הצפונית ואירן יראו כי טוב ויצאו לכבוש את האוקראינה הבאה? הלא ברי לכל בר תמותה שקצת שכל בראשו שאין זה הסוף, זו רק ההתחלה.

הצעה לפוטין: אולי מי מההקארים שלך יוכל להפיץ ברבים את תוכן המחשבים והשרתים של אובמה, פלוסי ואחרים, במקום אותה ועדת הקונגרס שהתכנסה לחקור את ארועי השישה בינואר אשתקד. כשהאמת תצא לאור, אולי נראה ונבין שתוצאות הבחירות אינן נכונות. אך אפילו אם זה יוכח מעבר לכל ספק, את הנעשה לא ניתן לשנות, גלגלי הזמן התקדמו קדימה.

וכך אנחנו נשארים בפתחו של פרק חדש בהיסטוריה, בו נשיא אמריקני מהמפלגה הדמוקרטית הפיל שואה על העולם: ראשית היה זה קרטר שהעלה את חומייני לשלטון. אחריו אובמה ששלח מטוסים עם מזומנים לאייטולות. ועכשיו ביידן שעזב את אפגניסטן וזנח את אוקראינה (ההמשך יבוא).

יושב אני וקורא את הכותרות, ואני יודע שנגיף הקורונה לא ברח מפחד מפני פוטין. כנראה שמשהו השתבש אצל כולנו בשל השנתיים וחצי האחרונות תחת הנגיף, והילד התמים היחיד שעוד מנסה בכל כוחותיו להחזירנו למציאות הוא אותו בחור יהודי, נשיא אוקראיני, זלינסקי. הוא משתמש בכל יכולותיו ופונה אלינו בתחינה: "התעוררו, לפני שיהיה זה מאוחר מדי, לא רק בשביל עמי, כי אם לעולם כולו, לכולכם"!

+

תאריך:  13/03/2022   |   עודכן:  13/03/2022
ארי בוסל
+הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה ברוסיה
00:47 14/03/22  |  עידן יוסף
הרשת החברתית אינסטגרם נחסמה הלילהברוסיה על-ידי השלטונות, כך מדווח ארגון NetBlock שעוקב אחר תעבורת אינטרנט בעולם. החסימה מתרחשת יומיים אחרי שרוסיה איימה שהיא תחסום את פייסבוק ואינסטגרם בעקבות הודעת חברת מטא שהיא תאפשר למשתמשים להביע "רגשות אלימים" כלפי הנשיא פוטין.

+רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי
22:40 13/03/22  |  עידן יוסף
גורמים אמריקניים אמרו לפייננשל טיימס כי רוסיה ביקשה מסין ציוד צבאי שיסייע לה במלחמתה נגד אוקראינה. הם סרבו לפרט מהו הציוד הצבאי והנשק שביקשו הרוסים. הדבר עשוי להקשות על המערב המצייד את אוקראינה בנשק כנגד הרוסים. מנגד הדבר מחזק את ההערכה שלצבא הרוסי אין די נשק עם כניסתה של המלחמה לשבוע השלישי.

שגרירות סין בארה"ב מסרה בתגובה: "בראש סדר העדיפות כרגע זה למנוע הסלמה של המצב המתוח ולא לתת לו לצאת משליטה".

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בשיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי: "בריטניה תמשיך לחפש אפשרויות נוספות לחיזוק ההגנה העצמית של אוקראינה".
+סגנית שר החוץ של ארה"ב: פוטין עלול להרוס את אוקראינה
22:19 13/03/22  |  עידן יוסף
סגנית שר החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, מאמינה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להרוס את אוקראינה. ברhאיון לפוקס ניוז, אמרה שרמן: "הלחץ מתחיל להשפיע. אנחנו רואים כמה סימנים של מוכנות למו"מ כן ורציני. אבל אני חייבת לומר, לעת עתה, נראה שלדימיר פוטין מתכוון להרוס את אוקראינה. אנחנו חייבים לעזור לאוקראינים בכל דרך אפשרית".

לדבריה, לארה"ב יש כעת יעדים. האחד, סיוע ביטחוני של 1.2 מיליארד דולר והשני הפעלת מכבש לחצים על פוטין לנסות לשנות את דעתו, לסיים את המלחמה הזו, להשיג הפסקת אש, לאפשר מסדרונות הומניטריים ולסיים את הפלישה.


+קולונל בריטי: לשקול את חיסולו של פוטין
22:00 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קולונל ריצ'רד קמפ אומר כי ברית נאט"ו צריכה לשקול את כל האפשרויות להרחקת ולדימיר פוטין מהשלטון  ▪  הזכיר שממשלת בריטניה תכננה להתנקש בחייו של אדולף היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה, ולו חוסל בסוף שנות ה-30, לא היה מתרחש סכסוך שהביא למותם של 70 מיליון בני אדם
(קולונל קמפ. יכול לחסוך שפך דם)
+המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ
20:58 13/03/22  |  עידן יוסף
המטוס של רומן אברמוביץ' נחת בארץ (חדשות 12).
+לתקוע אצבע בעיני הרוסים
20:51 13/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה  ▪  הודעת פינלנד על כוונתה להצטרף לנאט"ו הנה עוד תחיבת אצבע בעיני מוסקבוה  ▪  "מלחמת החורף", שבה ניצחה ברית-המועצות את פינלנד, הסתיימה ממש לפני 82 שנה בכניעת פינלנד ובכיבוש חלקים ממנה
(בפינלנד מאמינים בכוח הצבא [צילום: AP])
+שרי השמאל לא מרוצים: לפתוח כליל את שערי הארץ
20:10 13/03/22  |  עידן יוסף
שרים באגף השמאלי בממשלה לא מרוצים ממתווה הקלות ההגירה של שרת הפנים שקד ומבקשים לבטל את המתווה ולפתוח כליל את השערים. מחר צפוי להתקיים דיון בממשלה בנושא (חדשות 12).
+רוטמן: בנט ושקד הופכים את המדינה לכזו שמדיניות ההגירה שלה נקבעת ע"י החפצים בחורבנה; קריב: צעד מבורך אך לא מספק
20:02 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אחרי ההקלות: בנט מברך על מדיניות שקד
19:50 13/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה מברך לראשונה את שרת הפנים שקד על עידכון מתווה קליטת הפליטים והרחבתו המשמעותית באופן שיאפשר הגירה נרחבת. לדברי נפתלי בנט, אומנם הייעוד של מדינת ישראל הוא להיות בית בטוח לכל יהודי במצוקה, אך לצד זאת, "השעה שאנחנו נמצאים בה מחייבת אותנו להושיט יד ולהיות מקלט, גם אם זמני, לאנשים שנמלטו מהמלחמה ולהם קרובים כאן בישראל, שיכולים להיות עבורם למשענת בשעה קשה זו".
+שר החוץ האוקראיני מסרב לקבל שיחות מעמיתו הישראלי לפיד
19:44 13/03/22  |  עידן יוסף
שר החוץ יאיר לפיד ביקש לדבר עם עמיתו האוקראיני, אך השר אינו עונה כבר חמישה ימים. בכיר אוקראיני אומר ששר החוץ האוקראיני כועס על מדיניות ישראל ולא מעוניין לשוחח עם לפיד. במשרד החוץ אומרים שתתקיים שיחה בימים הקרובים (וואלה).
+שקד פותחת את הסכר: לא רק קרובי פליטים מדרגה ראשונה
19:37 13/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת הפנים מנמיכה את רף הכניסה לארץ ומודיעה כי תאפשר הגירה לכל אוקראיני שיש לו קרוב משפחה בארץ  ▪  עקב התנגדות היועמ"ש לממשלה: אוקראינים עם קרובי משפחה יוכלו להיכנס בלי מכסות  ▪  באוצר מעריכים: עלות קליטת הפליטים מאוקראינה תהיה מיליארדי שקלים
שקד. הסרה בפועל של ההגבלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוסיה: יעד המתקפה במערב אוקראינה - מאגרי נשק זרים
18:50 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד ההגנה הרוסי טוען כי במתקפת הטילים הבוקר על בסיס יבוריב נהרגו 180 שכירי חרב זרים  ▪  בהודעה האוקראינית שפורסמה מוקדם יותר דובר על 35 הרוגים בלבד
(חיילים אוקראינים תופסים מחסה, היום [צילום: פליפה דנה, AP])
+סוף הרומן של אברמוביץ' עם המערב?
18:03 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המיליארדר היהודי-רוסי-ישראלי הצטרף לאליטה המערבית באמצעות רכישות ענק בתחומי הכדורגל, הנדל"ן והאמנות  ▪  העיצומים הבריטים בעקבות הפלישה לאוקראינה מאיימים כעת על מעמדו, סוקר ניו-יורק טיימס
יד ושם הקפיא את השת"פ [צילום: מאט דונהם, AP]
הפגנה נגד אזרחות פורטוגזית לאברמוביץ [צילום: אנה בריגידה, AP]
+נשיא פולין: עד 5 מיליון פליטים יברחו מאוקראינה, מחצית - לפולין
17:36 13/03/22  |  איציק וולף
נשיא פולין , אנדז'יי דודה, מעריך כי בתרחיש הגרוע ביותר יימלטו מאוקראינה כחמישה מיליון פליטים. לדבריו, עד עתה הגיעו מחצית מן הפליטים לפולין והם שוהים במדינה. "אם יהיו חמישה מיליון, רק דמיינו שנקבל 2.5 מיליון פליטים", אמר.
+לפיד: לא נקלוט עשרות אלפי פליטים לא יהודים
16:49 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר החוץ ביקר במעבר הגבול שבין רומניה לאוקראינה והצהיר שהממשלה תמצא את האיזון שבין החובה לאפשר לפליטים מקלט לבין חוסר היכולת לקלוט יותר מדי פליטים לא יהודים  ▪  "בלתי נסלח האופן שבו טופלו הפליטים שכבר הגיעו לישראל"
(לפיד במעבר הגבול ברומניה [צילום: שלומי אמסלם לע"מ])
+גם ענקיות ההיי-טק פועלות נגד רוסיה
15:46 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פייסבוק ויוטיוב לוקחות צד במלחמה באוקראינה, עם חסימת תעמולה רוסית ומתן אפשרות לקרוא למותו של פוטין  ▪  רוסיה מגיבה בחסימה הדרגתית של פעילותן, אך הן לא נרתעות - מדווח וושינגטון פוסט
חסימת ערוץ הטלוויזיה RT בידי יוטיוב
+עיתונאי אמריקני נהרג מאש רוסית באירפין
15:07 13/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
העיתונאי ברנט רנאו נהרג בתקיפה של הכוחות הרוסיים בעיר אירפין  ▪  עיתוואי נוסף נפצע ופונה לבית החולים  ▪  מהניו-יורק טיימס נמסר: רנאו לא עבד עבור העיתון משנת 2015 אך לבש אפוד שניתן לו מטעמם  ▪  במתקפתה הרוסית על המבסיס סמוך לפולים נהרגו 35 ונפצעו 170
תעודת העיתונאי שנהרג באירפין
עיתונאי הניו יורק טיימס שנהרג באירפין [צילום: פרבדה האוקראינית]
+יועצו של זלנסקי: הסיבוב הרביעי של המו"מ ייערך באמצע החודש
15:03 13/03/22  |  מירב ארד
ה"סיבוב הרביעי של המו"מ להפסקת האש בין אוקראינה לרוסיה עשוי להתקיים ב-14-15 במרס" - אמר יועצו הקרוב של הנשיא האוקראיני, מיכאילו פודוליאק. משלחות מאוקראינה ורוסיה נפגשו כבר שלוש פעמים, אך עד כה ללא תוצאות משמעותיות.
+בג"ץ, אוקראינה, הבנת הנקרא
14:44 13/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
שופטי העליון בעת נשיאותם של מאיר שמגר ואהרן ברק ודורית ביניש ואשר גרוניס ומרים נאור ועתה גם אסתר חיות הוציאו לבג"ץ שם טוב ומוניטין ההולך לפניו מקצה הארץ עד קציה
(שקד. עתירה נגד מדיניותה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+האפיפיור פרנציסקוס: "בשם אלוהים, אני מבקש: תפסיק את הטבח הזה"
14:37 13/03/22  |  מירב ארד
האפיפיור פרנציסקוס גינה את ה"ברבריות" של הרג ילדים ואזרחים חסרי הגנה באוקראינה והתחנן להפסקת ההתקפות "לפני שהערים יהפכו לבתי קברות". בהופעתו מול הקהל שהתאסף בכיכר פטרוס הקדוש בכניס לוותיקן, קרא האפיפיור: "בשם אלוהים, אני מבקש: 'תפסיק את הטבח הזה'". קריאתו עוררה מחיאות כפיים מצד עולי הרגל, התיירים והתושבים המקומיים, שחלקם החזיקו בדגלי אוקראינה.
תמיכה באוקראינה בכיכר פטרוס הקדוש [צילום: גרגוריו בורג'יה/AP]
+זלנסקי: "הצלחנו לפנות כמעט 125,000 איש באמצעות מסדרונות הומניטריים"
14:22 13/03/22  |  מירב ארד
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי: "הצלחנו לפנות כמעט 125,000 אנשים באמצעות מסדרונות הומניטריים. "המשימה העיקרית כעת היא מריופול. המאמץ הדיפלומטי שלנו מתמקד בסיוע להגיע לעיר".
הנשיא האוקראיני, ולדימיר זלנסקי [צילום: מתוך הטלוויזיה]
+מלחמה, שלום ומה שביניהן
14:18 13/03/22  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה
ההתנהלות של אילת שקד ומשרדי הממשלה, הייתה בהחלט גרועה, אבל עדיין, אנחנו לא רוסיה  ▪  שקד עוד באותו לילה שבה שודרה הכתבה על הפליטים בנתב"ג, בערוץ 12, ביקשה לשנות את מדיניות הקליטה
(שקד. שינתה מדיניות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הקורבן לא צועק יפה
12:21 13/03/22  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
גילוי ישראלי באוקראינה של "פייק ניוז" - המטוס הרוסי לא הופל לפני יום אלא לפני שבועיים  ▪  המראות של גופות מונחות ברחובות מריופול, מזכירות לי את גטו לודז' ואם ראש העיר הזאת יודיע שמדובר באלף ארבע מאות הרוגים, אין להניח שעיתונאי יחזור ויספור וימצא שחסרים עשרים ושבעה
[צילום: דיאגו הררה קרסדו/AP]
+35 הרוגים במתקפה רוסית על בסיס סמוך לפולין
10:46 13/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לדברי מושל מחוז לבוב, מקסים קוז'יצקי, במהלך הלילה שיגרה רוסיה לפחות 30 טילים על מרכז האימונים הצבאי יבוריב  ▪  דיפלומט רוסי בכיר הזהיר כי מוסקבה רואה בכל משלוח של סיוע צבאי לאוקראינה - יעד לתקיפה  ▪  נשיא פולין אנדז'יי דודה: "אם פוטין ישתמש בנשק כלשהו להשמדה המונית, זה יהיה גיים צ'יינג'ר"
פליטים אוקראינים בגבול פולין [צילום: ויסאר קרייבו/AP]
+הפרלמנט האוקראיני: רוסיה הציבה ראש עיר חדש במליטופול
10:05 13/03/22  |  מירב ארד
הפרלמנט האוקראיני טען כי רוסיה הציבה ראש עיר חדש בעיר הנמל מליטופול שבדרום המדינה - יום לאחר שראש העיר הנבחר של העיר נחטף על ידי כוחות רוסים. ראש העיר הקודם, איבן פדורוב, נחטף על ידי חמושים שפעלו מטעם הקרמלין ביום שישי האחרון. - כך מדווחת (יום א') רשת סקיי-ניוז.
+חשש מעימות ישיר בין רוסיה לצבאות המערב
10:02 13/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
רוסיה עושה מאמצים לפגוע ולהשבית נמלי תעופה שאליהם מובאים אותם משלוחי נשק, כדי לשבש את היכולת של המערב להנחית את אותם משלוחים קרוב לחזית
גשר הרוס באירפין [צילום: פיליפה דנה/AP]
+הוא כבר כאן: הסדר העולמי החדש
09:51 13/03/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
בנסיגה המבוהלת של ארה"ב מאפגניסטן ובמלחמת רוסיה-אוקראינה, עלה הסדר העולמי החדש בגלוי על במת ההיסטוריה; קו-תפר שבין "המערב" "למזרח" מאפיין את החלוקה בין הגושים הגדולים - שניים (רוסיה וסין) מוגדרים כ"מזרח" והשלישי (הודו) בהתהוות.1 ישראל נמצאת תרתי-משמע על קו התפר שבין גושים אלה
פוטי-ביידן. מזרח-מערב [צילום: AP]
+תוכניות רוסיה כשלו באוקראינה מסיבות
דומות לכשלון התוכניות במלחמות בלבנון
09:43 13/03/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
בשיחה בין אלכס צייטלין וביני על תפקודו של הצבא הרוסי במלחמה הנוכחית באוקראינה אני עורך השוואה בינו לבין צה"ל במלחמות לבנון, הראשונה (1982) והשנייה (2006), וטוען ששני הצבאות כשלו למלא את משימותיהם על-פי תוכניותיהם מסיבות דומות
(מלחמת רוסיה-אוקראינה [צילום: Russian Defense Ministry Press Service via AP])
+האם השתנו סדרי עולם
09:18 13/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
כיום עולים לארץ מאות אלפים שרק סבא אחד שלהם היה יהודי, מהגרים אליה קרובי משפחה נוצרים שלהם, והפלשמורים ממשיכים לגדול כמעיין המתגבר
(מצווה בתורה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+המלחמה באוקראינה: קשרים והשלכות
08:55 13/03/22  |  מאיר חוטקובסקי   |   לרשימה המלאה
רוח-הדברים בדיון אקדמי, בהשתתפות מומחים בעלי-שם, בנושא המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הצביעה על כך שהסדר העולמי הולך להשתנות, ולא לטובה
(להיות מוכנים לכל תרחיש [צילום: אנדרו מרינקו/AP])
+המלחמה באוקראינה עלולה להסתבך עוד יותר
07:30 13/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאמר ב-Foreign Affairs מצביע על סכנת התרחבות המלחמה, כולל לכדי עימות ישיר בין ארה"ב לרוסיה, וקורא לממשל ביידן להביא בחשבון שייתכן שיהיה עליו ללחוץ גם על קייב כדי להגיע להפסקת אש
קאמלה האריס עם חיילים אמריקנים ופולנים [צילום: AP]
+ארה"ב תעביר עוד 200 מיליון דולר להגנת אוקראינה
07:25 13/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא אוקראינה התייחס לאפשרות של מתקפה רוסית על קייב והצהיר כי החיילים הרוסים ימצאו את מותם במתקפה כזאת  ▪  "הכובשים בטריטוריה של מחוז חרסון מנסים לחזור על התקדים העצוב של יצירת רפובליקות מזויפות"
"זקוקים לזמן ולכוח לשבור את מכונת המלחמה הפולשת" [צילום: פליפה דנה, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
אוקראינה: 35 נהרגו ההרוגים ו-170 נפצעו במתקפה רוסית על בסיס סמוך לפולין. לדברי מושל מחוז לבוב, מקסים קוז'יצקי, במהלך הלילה שיגרה רוסיה לפחות 30 טילים על מרכז האימונים הצבאי יבוריב. מדובר בבסיס צבאי שבו התקיימו הדרכות צבאיות שמעבירים מדריכים צבאיים מערביים של נאט״ו לכוחות צבא אוקראינה. שר ההגנה של אוקראינה ציין כי מדריכים זרים עבדו בבסיס, אך לא אמר אם הם נכחו בזמן התקיפה. המתקפה הרוסית באה לאחר אזהרה של דיפלומט רוסי בכיר כי מוסקבה רואה בכל משלוח של סיוע צבאי לאוקראינה - יעד לתקיפה.
13/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
1. ברייקינג: לפנות בוקר מתקפה רוסית של לפחות שמונה טילים על בסיס אימונים צבאי באזור יאבוריב, 20 ק"מ בלבד מגבול אוקראינה-פולין. הבסיס נמצא 50 ק"מ צפונית מערבית ללביב, שבה הופעלו האזעקות בעקבות התקיפה. היעד הזה נבחר ע"י הרוסים ככל הנראה בשל היותו בסיס האימונים בו התקיימו ואולי עדיין מתקיימות הדרכות צבאיות שמעבירים מדריכים צבאיים מערביים של נאט"ו לכוחות צבא אוקראינה
13/03/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
תהליך יצירת הסדר העולמי החדש החל כבר לפני כ-40 שנה; במיקרו הוא החל עם נפילת בריה"מ אולם נדרשו לו כ-30 שנים נוספות בכדי להתחיל לבצבץ באזורים ותחומים שונים כתסיסות מקומיות שאינן אלא חלק מהסדר החדש. נקודה אופיינית אחת היא קוריאה הצפונית המתגרענת בחסות סין. נקודה אחרת היא תוכנית הגרעין האירנית בשילוב עם מורך-הלב של המערב. נקודות נוספות הן: פעילות סין בים סין הדרומי, תוך התעלמות מארה"ב ואזהרותיה והשיח הסיני החדש-ישן על היות טאיוואן חלק מסין (לא במקרה מזכיר את אמרותיו של פוטין לגבי מזרח אירופה). מכאן אפשר להמשיך לשרטט את הקווים לדרך המשי היבשתית החדשה של סין לאפריקה, ליציאת ארה"ב מהמזרח התיכון ובריחתה מאפגניסטן, שביססו את השותפות המרכז אסיאנית החדשה בין סין, רוסיה, אירן, אפגניסטן, קזחסטן, פקיסטן, ואזרבייג'ן - שמוסדה בהסכם ב-2021. כוונתו המוצהרת של ההסכם היא להסדיר את פעילות אפגניסטן שבשליטת הטליבאן במרחב זה. הנוכחות הרוסית בסוריה ולאחרונה פלישתה לאוקראינה, משרטטים חלק נוסף של קו התיחום המתהווה. המהלך האוקראיני ננעץ בליבן של אירופה ונאט"ו והזכיר להם ולנו שהעולם במאה ה- 21 משתנה וישתנה והם כבר אינם המלכים הבלתי מוכתרים אך מובהקים של ההגמוניה הגיאופוליטית מן המאה ה-20.
13/03/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בשיחת עומק שלי עם אלכס ציטליין מן הערוץ "באים אל הפרופסורים" על תִפקודו של הצבא הרוסי במלחמה הנוכחית באוקראינה, אני עורך השוואה בינו לבין צה"ל במלחמות לבנון, הראשונה (1982) והשנייה (2006), וטוען ששני הצבאות כשלו למלא את משימותיהם על-פי תוכניותיהם מסיבות דומות: א. חוסר שליטה בצבאות; ב. מאמץ לא לפגוע בבלתי לוחמים; ג. פיתוח אמצעי לחימה יעילים מאוד לכוחות פרטיזניים.
13/03/2022  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
בשנתיים האחרונות נכתבו טונות של מאמרי פרשנות על העולם החדש שבו אנו חיים, כאשר משתנים סדרי עולם. כך וירוס קטן, הקורונה, הצליח להכריע את העולם, לשתק אותו, לשגע אותו, לקטול מיליונים. ומאידך מעצמות על כרוסיה לא מצליחות להכריע בקלות מדינה עם צבא חלש כאוקראינה, ארצות הברית נאלצת לסגת מאפגניסטן. האקלים השתגע ופוקדות אותנו בצורות ושיטפונות בקצב מסחרר. על העולם משתלטים משטרים טוטליטריים ופופוליסטים, הגזענות בשיאה, הקוטביות לא ניתנת לגישור, בכל מקום פונדמנטליזם, שנאה, שחיתות, רעב ומוות.
13/03/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il