|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

בין ורשה לקייב

הפרסומים מדברים על עתירה לבג"ץ שהוגשה על-ידי שגרירות אוקראינה בפועל העתירה הוגשה על-ידי משרד עורך דין ורשה, ועל-פי הכתוב בעתירה היא בתיאום או על-פי בקשת השגרירות האוקראינית אך מה עם תנאי הסף, מה עם תנאי הסף?
14/03/2022  |   אפרים הלפרין   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
מדיניות קליטה שונה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

מדינת ישראל מגבילה את כמות הפליטים שאינם יהודים מאוקראינה ואשר מדינת ישראל תקלוט. יש ביקורת בשיח הישראלי על המכסות האלה. הוויכוח הוא לגיטימי ורצוי, אך השאלה היא האם נכון והאם עלינו לאפשר לממשלות זרות, לדוגמה, לממשלת אוקראינה באמצעות שגרירותה, לעתור לבג"ץ על-מנת לאכוף עלינו מדיניות קליטת פליטים שונה.

והתשובה ברורה. בית המשפט העליון מנוע מלהתערב ביחסי החוץ של המדינה, ועל אף שפעמים רבות ישויות זרות עמדו בעקיפין מאחורי עתירות לבג"ץ היה זה באמצעות מימון "כללי" לגופים ישראלים אשר חלק מייעודיו היו עתירות לבג"ץ. למיטב ידיעתי בג"ץ אמור להיות אקס טריטוריה לנושאים הקשורים להחלטות מדיניות (לדוגמה בג"ץ דחה תחת הנימוק הנ"ל עתירה לאיסור כניסה לישראל וביקור ביד-ושם של מנהיגי עולם בעלי עבר מפוקפק בזכויות אדם).

היה ברור שיבוא היום ובו ישות זרה תעמוד בגלוי ובמפורש מאחורי עתירה לבג"ץ והנה הגיע היום. הפרסומים מדברים על עתירה לבג"ץ שהוגשה על-ידי שגרירות אוקראינה, אך בפועל העתירה הוגשה על-ידי משרד עורך דין ורשה, ועל-פי הכתוב בעתירה היא בתיאום או על-פי בקשת השגרירות האוקראינית (כלומר ממשלת אוקראינה). אך מה עם תנאי הסף, מה עם תנאי הסף?

ממשלת אוקראינה לא מופיעה ברשימת העותרים, והיא אפילו לא מופיעה ברשימת המשיבים, כלומר בית המשפט לא יכול כלל לשמוע את ממשלת אוקראינה, למעט אם השופטים קוראים עיתונים או משוטטים באינטרנט, ומשלבים מודיעין חיצוני ממקורות גלויים בהחלטותיהם. הכיצד כל הסיפור הזה עובר את כללי הסף? הכיצד דן בית המשפט העליון בעתירה לסעדי ביניים בדחיפות ודרש מהמדינה להשיב תוך מספר שעות ולאחר מכן דחה את מועד תשובת המדינה במספר שעות נוספות?

ממה נפשך, אם ממשלת אוקראינה חוששת להגיש עתירה לבית המשפט העליון בישראל, ועומדת מאחוריה עם טריק שקוף, כיצד משלים בית המשפט העליון עם הטריק הזה, ואם בית המשפט משלים עם הטריק כיצד עוברת העתירה את סף דלתו של בית המשפט כאשר הגורם המרכזי בכל הסיפור, ממשלת אוקראינה, לא רשומה כלל כמשיבה (פורמלית) לעתירה.

עותרים אפשריים בכזו עתירה הם ממשלת אוקראינה, ואזרחים אוקראינים אשר מתוקף החלטת הממשלה מוחזרים לאירופה או למולדתם, ודאי לא משרד עורכי דין מכובד בישראל, אשר יכול לייצגם בתשלום או שלא בתשלום אך אינו רשאי לטעמי לעתור במקומם. כאשר יש בסביבה עותרים הנפגעים ישירות מהחלטה מנהלית הרי כל עתירה שאיננה על-ידי הנפגעים הישירים היא פסולה על הסף, העותרים עוסקים אז ב"ריב לא להם" ועל כן עתירתם פסולה מעיקרה, ועל עתירה כזו להידחות על הסף טרם נדונה כלל לגופה, ממש כפי שנדחו עתירות בנימוק דומה מן העבר השני של המפה הפוליטית.

לטעמי, אנו רואים שוב שעילות הסף הן מסטיק תלוי אג'נדה, עוסקים בהן כאשר השופטים לא רוצים אפריורי לדון בעתירה, או אם העותר לא אהוב עליהם, ואין עוסקים בהן אפריורי בכל מקרה אחר.

תאריך:  14/03/2022   |   עודכן:  14/03/2022
אפרים הלפרין
+הפרלמנט האסטוני: להכריז אזור אסור בטיסה באוקראינה
23:20 14/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+נציגי ארה"ב וסין נועדו במשך שבע שעות
22:50 14/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
היועץ האמריקני לביטחון לאומי הודיע לצוות הסיני כי ארצות הברית מוטרדת מן האפשרות שסין תסייע לרוסיה לעקוף את העיצומים הכלכליים
(ג'ייק סאליבן. הביע את החששות [צילום: מנואל באלס סנטה, AP])
+"עצרו את המלחמה, משקרים פה"
21:46 14/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מחאה בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית ברוסיה  ▪  עורכת התפרצה לשידור חי והניפה שלט שעליו נכתב כי הערוץ משקר לצופים וכי יש לעצור את מלחמת רוסיה באוקראינה  ▪  לאחר זמן קצר נעצרה העורכת והיא צפויה לעמוד לדין
הפריצה של אוביסאניקובה לשידור [צילום: מתוך הטלוויזיה הרוסית]
+בנט שוחח שעה וחצי עם פוטין
20:47 14/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השיחה התקיימה על-פי בקשת ראש הממשלה ובגללה נעדר בנט מרוב ישיבת הממשלה  ▪  לאחר מכן שוחח גם עם נשיא אוקראינה זלנסקי  ▪  הקרמלין פרסם הודעה על השיחה ובתקשורת הרוסית פורסם שפוטין קבל על התנהלות כוחות אוקראינה בדונייצק
(שיחת טלפון למשך שעה וחצי [צילום: AP])
+הממשלה אישרה תוכנית היערכות לקליטת עלייה מאוקראינה, רוסיה ומדינות האזור
18:57 14/03/22  |  עידן יוסף
הממשלה אישרה (ב׳) את התוכנית שגיבשו ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרי העלייה והקליטה, האוצר, הפנים, הבינוי והשיכון ופיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, לקליטת עלייה מאוקראינה, רוסיה ומדינות האזור.
 
להלן עיקרי התוכנית:
 
  • היערכות לפתרונות דיור בטווח הקצר:
  • סיוע בשכר דירה
  • שיפוץ מבנים בבעלות משרד הבינוי והשיכון והעמדתם לרשות העולים
  • איתור ומיצוי פוטנציאל של דיור זמין בטווח הקצר לטובת היערכות לאפשרות של מחסור בפתרונות דיור זמינים לקליטת עולים
  • היערכות להרחבת היצע פתרונות דיור בטווח הבינוני:
  • איתור מתחמים למגורים זמניים, לרבות במחנות צה"ל שפונו, לצד קידום תוכנית מתאר ארצית מפורטת להצבת דיור זמני בהתאם לתרחישי הייחוס
  • היערכות להגדלת מלאי הדיור היביל, והקמתם בפטור מהיתר
  • בחינת אפשרות לקבוע בהוראת שעה פיצול דירות לטובת שיכון לעולים
  • היערכות להגדלת הדיור בטווח הארוך:
  • בחינת צעדים לטובת הגדלת ההיצע בשוק הדיור ותיקוני חקיקה נדרשים
  • מיפוי חסמי דיור וקידום תוכניות הכוללות מספר רב של יח"ד, קיצור הליכי רישוי, עידוד תכנון ומימוש בקרקע פרטית ועידוד מימוש מגרשי מגורים והשבת מגרשי מגורים שלא מומשו לידי המדינה.

בנוסף, במסגרת ההחלטה יגובשו הצרכים המוניציפליים הנובעים מאתגרי הקליטה בתחומי החינוך, הרווחה וחיזוק המעטפת הקהילתית, תוך שיח שוטף עם השלטון המקומי. עוד יתוגברו המענים הנדרשים לעולים במסגרת השירותים הניתנים היום לכלל העולים החדשים.
+ארה"ב שוקלת לחסום גישת רוסיה לנתיבי ים בינ"ל ועיצומי קריפטו
18:53 14/03/22  |  עידן יוסף
סגן שר האוצר של ארה"ב מאיים על רוסיה בעוד עיצומים העומדים על הפרק: חסימת גישה לנתיבי ים בינלאומיים; איסורים על ניקל, אורניום, טיטניום ונכסי קריפטו של גופים רוסים.

‏בבית הלבן דנו באפשרות לפיה הנשיא ג'ו ביידן יגיע לאירופה לדון בענייני הפלישה הרוסית לאוקראינה יחד עם בני בריתו, כך על-פי גורם המעורה בפרטים.

+מריופול: לפחות 10 יהודים נפגעו בהפצצות
18:18 14/03/22  |  עידן יוסף
לפחות 10 מחברי הקהילה היהודית במריופול נפגעו מהפצצות - שליח חב"ד מנדי כהן איבד קשר עם חברי הקהילה: "התקשורת איתם לקויה ולכן קרובי המשפחה הישראלים נמצאים בפאניקה גדולה" (INN).
+דובר הקרמלין: לא ביקשנו סיוע צבאי מסין
17:32 14/03/22  |  עידן יוסף
דובר הקרמלין אמר (יום ב', 14.3.22) שרוסיה לא ביקשה מסין סיוע צבאי וכי יש לה "פוטנציאל עצמאי להמשיך במבצע המיוחד שלה באוקראינה". עוד הוסיף כי התוכניות של רוסיה למבצע אוקראינה "יתממשו במלואן" ובהתאם ללוח הזמנים המקורי.

דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, מסר כי ייתכן כי רוסיה תשתלט על ערים אוקראיניות גדולות, זאת ברקע כיבוש העיר הדרומית חרסון על-ידי הכוחות הרוסים. באוקראינה חוששים כעת כי הרוסים עשויים ינסו להשתלט על הערים קייב, ג'רניגיב, סומי, חרקוב, מיקולאייב ומריופול.
+זלנסקי ישא נאום וירטואלי בקונגרס האמריקני
16:23 14/03/22  |  איתמר לוין
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ישא נאום וירטואלי בפני מושב משותף של הקונגרס האמריקני. הנאום יושמע מחרתיים (16.3.22) בשעה 16:00 לפי שעון ישראל. יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ומנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, מסרו על הנאום לחברי שני הבתים באומרם: "הקונגרס, ארצנו והעולם כולו ניצבים לצד העם האוקראיני, המפגין אומץ, עמידה ונחישות יוצאי דופן מול המלחמה חסרת ההתגרות, המרושעת והבלתי חוקית מצד רוסיה". נאומים של מנהיגים זרים בפני הקונגרס הם נדירים יחסית ושמורים לראשי המדינות המקורבות ביותר לארה"ב.

+מריופול: רק 160 מכוניות הצליחו לעזוב את העיר
15:51 14/03/22  |  עידן יוסף
מועצת העיר מריופול הודיעה ש-160 מכוניות פרטיות הצליחו לעזוב את העיר המכותרת. במהלך השבוע האחרון נכשלו המאמצים החוזרים ונשנים לפינוי האזרחים מהעיר בת ה-400,000 תושבים.

+ישראל תקים באירופה בית חולים שדה לפצועים אוקראינים ב-21 מיליון שקל
15:38 14/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בית החולים צפוי לפעול כחודש ימים  ▪  המימון יגיע ממשרדי הבריאות, ראש הממשלה והחוץ, בסיוע של קרן שוסטרמן התורמת למיזמים לאומיים וחברתיים בישראל וארגון הג'וינט
בנט וליברמן בישיבת הממשלה [צילום: מרק ישראל סאלם/פול פלאש 90]
+בריטניה: התקיפה הרוסית במערב פולין לא תרתיע אותנו
15:24 14/03/22  |  עידן יוסף
דובר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: פגיעת הטילים הרוסיים סמוך לגבול פולין מדאיגה מאוד, אבל לא תרתיע אותנו מלהמשיך לספק לאוקראינה נשק הגנתי.
+רוסיה: כ-40 נפגעים מטיל אוקראיני בדונצק
15:23 14/03/22  |  עידן יוסף
משרד ההגנה הרוסי טוען שלפחות 20 בני אדם נהרגו ו-28 נפצעו כתוצאה מטיל אוקראיני הנושא מטען מצרר שהתפוצץ בדונצק.
+נשיא אוקראינה לא ינאם במועצת אירופה
15:19 14/03/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי הודיע למועצת אירופה בשטרסבורג שבשל ארועים דחופים בארצו הוא לא יוכל לנאום, וראש הממשלה ינאם במקומו בהמשך היום. רוסיה פרשה ממועצת אירופה, המונה 47 מדינות, אחרי שכבר לפני כמה שנים נטלה לעצמה את החרות להתעלם מפסקי הדין של בית הדין לזכויות אדם בשטרסבורג שהוקם מכוח מועצת אירופה. אוקראינה עדיין חברה במועצה. גם הסיעה הרוסית ב"מושב הפרלמנטרי של מועצת אירופה" (לא הפרלמנט האירופי, היושב אף הוא בשטרסבורג) הודיעה כי לא תגיע כלל לארוע.
+אוקראינה רומזת על התקדמות בשיחות על הפסקת האש ברוסיה
15:08 14/03/22  |  עידן יוסף
אוקראינה רומזת על התקדמות בשיחות על הפסקת האש ברוסיה. "במקום להציב לנו אולטימטום או קווים אדומים ולבקש מאוקראינה להיכנע, נראה שהם מתחילים כעת את המשא-ומתן הבונה", אמר סגן ראש המשרד של הנשיא זלנסקי בראיון ל-BBC.
+שר החוץ של מולדובה: רוב הפליטים בורחים לפולין ומולדובה
14:50 14/03/22  |  מירב ארד
שר החוץ של מולדובה, ניקו פופסקו: לפי נתונים של האו"ם 1.6 מיליון אוקראינים ברחו לפולין נכון ל-11 במרס. 195,000 עזבו לסלובקיה, 173,000 לרומניה, 24,000 להונגריה ו-328,000 פליטים הגיעו למולדובה.
פליטים אוקראינים בגבול פולין [צילום: ויסאר קרייבו/AP]
+ראש לשכתו של זלנסקי ברך על השינוי במתווה הפליטים בישראל
13:57 14/03/22  |  מירב ארד
אנדריי ירמק, ראש לשכתו של זלנסקי, בירך על השינוי במתווה הפליטים במדינת ישראל וכתב בחשבון הטוויטר: "ישראל לקחה על עצמה משימה קשה אך אצילית של תיווך בחיפוש אחר שלום וסיום התוקפנות הרוסית. התוצאות הראשונות כבר הושגו, במסגרת הפינוי יתקבלו בישראל קרובי משפחה של אזרחי אוקראינה בארץ. אני מודה לעמיתיי ואני מקווה להצלחת מאמצינו הדיפלומטיים המשותפים".
רה"מ בנט עם קבוצת יתומים מבית היתומיםם בעיר ז'יטומיר [צילום: מאיה אלרוצו/AP]
+מדוע הבנזין בארה"ב מתייקר
13:01 14/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרפובליקנים מאשימים את ביידן, אבל האמת היא שכמו כל נשיא - הוא לא יכול לעשות דבר בנוגע למחירי הבנזין. הללו נגזרים ממחיר הנפט העולמי, הנקבע בשל אירועים חיצוניים
(לארה"ב אין השפעה [צילום: ג'יי הונג, AP])
+ישראל לא תהיה מסלול עוקף סנקציות
12:38 14/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אמר במסיבת עיתונאים עם שר החוץ של סלובקיה: "אנחנו פועלים יחד עם בעלת בריתנו הגדולה, ארה"ב, ויחד עם שותפינו האירופים למנוע את המשך הטרגדיה"  ▪  ציין: "ישראל תעשה ככל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך"
לפיד במעבר הגבול סירט, רומניה [צילום: שלומי אמסלם/ לע״מ]
+מצוקה רוסית אמיתית
12:21 14/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
הרוסים מוצאים עצמם מתקשים לתפקד בשדה הקרב משום שזו לא המלחמה שהם תיכננו, אך מה שהם כן תיכננו, אם אפשר כלל לכנות זאת כך, קרס בתוך יומיים שלושה מול המציאות, ולכן הם נאלצים לשנות גישה, במחיר כבד
טנקים רוסים במריופול, אוקראינה [צילום: יבגני מאלולטקה/AP]
+השפעת המלחמה באוקראינה על ההיי-טק
12:15 14/03/22  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
הפלישה של רוסיה לאוקראינה משפיעה על ההיי-טק העולמי בשלל היבטים, אם כי ההערכות הן שהוא יתגבר על המשבר בתוך חצי שנה לכל היותר  ▪  וגם: איזה תחום יכול דווקא להרוויח מהמשבר?
פליטים נמלטים מאוקראינה [צילום: דניאל קול/AP]
+רה"מ בנט: "אנו עומדים בפתחו של גל עלייה"
12:11 14/03/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור: "בימים אלה ניצב אתגר משמעותי בפני אזרחי ישראל. אנחנו עומדים בפתחו של גל עלייה. יהודים רבים רוצים להגיע אלינו, לישראל מאזורי הלחימה באירופה". בנט הוסיף: "יש לנו חובה לא לאכזב אותם, לתת לאחינו ולאחיותינו את קבלת הפנים החמה ביותר. לדאוג להם גם ביום שאחרי - לדיור, למקומות עבודה, לחינוך, לכל מה שאדם צריך. מקומם כאן, איתנו. ועם ישראל יחבק אותם חיבוק ענק. במקביל, מדינת ישראל מקבלת אוקראינים שבורחים מאזור סכנה שיש להם קרובים בארץ, ואנחנו מאפשרים להם לשהות פה אצל משפחה ואצל חברים, כמה שצריך, עד יעבור זעם. אנחנו שותפים גם במאמץ הומניטרי גדול - שלחנו מטוסים לאוקראינה, אנחנע מקימים שם אזורי סיוע, וגם במאמץ דיפלומטי לקרב בין הצדדים, לצד מדינות אחרות".
(רה"מ בנט. "מקומם איתנו" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+רוסיה מתנהגת כמו בריון הכופה את האינטרסים שלו על האחרים
11:48 14/03/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
ניצב משנה בדימוס במשטרה, ונציגהּ לשעבר במוסקבה, יליד קייב, מישה שאולי, מתמודד עם עמדות פרו-רוסיות במערב וטוען כי רוסיה נוהגת כמו בריון המשליט בכוח את האינטרסים שלו על האחרים
(רחוב הרוס במריופול [צילום: יבגני מלולטקה, AP])
+לפני חידוש המו"מ: הרוגים מהפגזות בקייב
11:00 14/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרד הפנים האוקראיני דיווח כי לפחות שני בני אדם נהרגו ושלושה נפצעו מפגיעת פגז בבניין מגורים בעיר  ▪  הרשויות האוקראיניות מדווחות על יותר מ-2,500 הרוגים במריופול מתחילת המלחמה
כבאים אוקראינים פועלים בבניין דירות לאחר שנפגע מהפגזות ארטילריה [צילום: ודים גרידה/AP]
+אוקראינה ספגה נזקים של 120 מיליארד דולר מהפלישה הרוסית
10:24 14/03/22  |  מירב ארד
משרד הכלכלה האוקראיני עדכן (יום ב') כי אוקראינה ספגה נזקים הנאמדים ב-120 מיליארד דולר כתוצאה מהפלישה של רוסיה. סגן שר הכלכלה דניס קודין אמר כי אוקראינה תתחיל לחשב את הפסדי התמ"ג שלה הקשורים למלחמה בחודש אפריל.


(מריופול, אוקראינה [צילום: יבגני מלולטקה, AP])
+חיילים דוברי רוסית ואוקראינית יסייעו בקליטת עולים מאוקראינה
09:42 14/03/22  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, ושרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, צפויים להודיע לחברי הממשלה, על הפעלת חיילי צה"ל במסגרת הסיוע לעולים ולמגיעים מאוקראינה ורוסיה לנמל התעופה בן גוריון. זאת עד להכנת החלטת ממשלה בנושא.

על פי ההודעה המסתמנת, לנוכח העלייה המשמעותית במספרי העולים וזכאי חוק השבות המגיעים לישראל מאוקראינה ורוסיה בשל הלחימה, בכוונתם להיעזר בחיילים בשירות סדיר ומילואים דוברי השפה הרוסית והאוקראינית לצורך סיוע לעולים בנמל התעופה בן גוריון.

החיילים יסייעו בהליכי המיון והקליטה, ולא יהיו מוסמכים לבצע בעצמם כל פעולה שעניינה הפעלת שיקול דעת לעצם קבלת מעמד עולה, רישום במרשם האוכלוסין או כל הטבה אחרת.

+מתחילת המלחמה נקלטו בישראל 5,145 אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות
09:40 14/03/22  |  איציק וולף
בעשרים הימים האחרונים, מאז שפרצה המלחמה באוקראינה, נכנסו לישראל 5,154 אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות או עולים חדשים. מלבדם, נכנסו לישראל 1,051 זכאי חוק השבות ו-1,500 עולים.

ביממה האחרונה הגיעו לנמל התעופה בן-גוריון 849 אזרחים אוקראינים ויצאו מישראל 61 אזרחים אוקראינים.
+סרגיי שויו: צילו של פוטין או יורשו
08:42 14/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דיילי טלגרף משרטט את דיוקנו של שר ההגנה הרוסי, החב את מעמדו לנכונותו לעשות כל מה שפוטין מצווה עליו  ▪  המלחמה באוקראינה עשויה להוביל לנפילתו אם תיכשל - אבל ייתכן שהחוג הפנימי יראה בו את האדם המתאים להוביל הפיכה
(שויו. סג"צ במדים של גנרל [צילום: AP])
+לקח ראשוני מאוקראינה: הזמן הוא הגורם העיקרי
06:54 14/03/22  |  עפר שלח   |   לרשימה המלאה
תוכניות המלחמה של רוסיה כנראה נכשלו לחלוטין, וכעת השאלה היא האם פוטין יידחק לפתוח במו"מ - או שינסה להשיג את מטרותיו בהפעלת כוח ההרס האדיר שבידיו  ▪  בינתיים יש כמה לקחים, כולל בעלי משמעות לישראל
חייל רוסי באוקראינה [צילום: AP]
+משימת ארה"ב: למצוא נקודת ההיפוך
06:54 14/03/22  |  אודי דקל   |   לרשימה המלאה
ארה"ב ונאט"ו רוצות לגבות מפוטין מחיר כבד ככל האפשר על הפלישה לאוקראינה, אך על וושינגטון למצוא את הנקודה שלפני אובדן שליטה במצב כדי להגיע להידברות ולהסכמות שימנעו התדרדרות חמורה של המלחמה
מריופול. ההפגזות יתעצמו [צילום: יבגני מלולטקה, AP]
+הגירה חופשית, עבודה בעיניים
06:51 14/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
שכל אלה שמפגינים מול ביתה של שרת הפנים, שצועקים בגרון ניחר "בושה בושה", יצטרפו למתנדבים הנפלאים שעזבו הכל והלכו להקים בתי חולים שדה באיזורי הקרבות או בגבולות
דוגמא אישית [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+המדינה לבג"ץ: מדיניות הפליטים מאוקראינה משתנה כל העת
06:30 14/03/22  |  איתמר לוין
קיים קושי מובנה להביא להכרעת בית המשפט הנכבד את המדיניות עליה נסובה העתירה דנן, שכן מדובר במדיניות מתהווה, אשר נעשים בה שינויים תכופים, בהתאם לנסיבות המשתנות מיום ליום". כך טוענת המדינה (13.3.22), בתגובתה לעתירה לבג"ץ נגד מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. לדבריה, "ההחלטה עליה נסובה העתירה דנן תקפה, לעת הזו, למשך שבועיים בלבד, או עד להשלמת המכסה שנקבעה, לפי המוקדם, ועתידה להיבחן בסמוך לתום תוקפה, או להשלמת המכסה, כאמור בהתאם לנסיבות המשתנות".

לדברי הפרקליטות, "בניגוד לנטען בעתירה, לא ניתן לייחס למדיניותה של הממשלה משום ביטול או השהייה של האמנה הבילטרלית בין ישראל לאוקראינה, בדבר פטור מדרישות אשרה למחזיקים בדרכוני שירות או בדרכונים לאומיים של אוקראינה ושל מדינת ישראל. יובהר, כי הסכם זה, אשר מכוחו הוספה אוקראינה לתוספת הראשונה לצו פטור מאשרה, נועד לחול על-כניסה לצרכי ביקור עד שלושה חודשים, ובפרט תיירים מישראל לאוקראינה ומאוקראינה לישראל. לעמדת המדינה, במצב הדברים הנוכחי מדובר בנסיבות שונות, המשליכות על אופן הפעלת שיקול דעתה הרחב של השרה [איילת שקד] בנסיבות הענין, והחלטות הדרג המדיני ממילא אינן סותרות את ההסכם והצו האמור".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בין ורשה לקייב
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
14/03/22 15:43
 
ה.א
14/03/22 17:24
 
שלמה המגיב
14/03/22 20:32
 
ה.א
14/03/22 23:30
 
שלמה המגיב
15/03/22 07:15
 
ה.א
15/03/22 09:05
 
שלמה המגיב
15/03/22 11:00
 
ה.א
15/03/22 12:07
 
שלמה המגיב
15/03/22 16:42
 
ה.א
15/03/22 17:46
 
שלמה המגיב
15/03/22 21:28
 
שלמה המגיב
15/03/22 21:28
 
א.ה
16/03/22 08:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
ולדימיר פוטין התאמץ מאוד להוכיח שהפלישה לאוקראינה מתנהלת כצפוי, בפגישה אשר בוימה לצורכי טלוויזיה בשבוע שעבר. "הכל הולך בהתאם לתוכנית, ולדימיר ולדימירוביץ", אמר לו שר ההגנה, הגנרל סרגיי שויו. אבל מעט המידע העצמאי המצליח לצאת מרוסיה מלמד שההפך הוא הנכון, מציין דיילי טלגרף. ראש ביון החוץ של FSB, יורשו של הקג"ב, סרגיי בֶּסֶדָה, וסגנו נעצרו באשמת שחיתות ומסירת מידע כוזב על אוקראינה ומוחזקים במעצר בית. אם הדברים נכונים, הם מלמדים שפוטין רחוק מלהיות שבע רצון מההתקדמות האיטית של המתקפה – ואת מלוא זעמו ספג הביון, לא הצבא.
14/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
לאחר כשבועיים של לחימה על אדמת אוקראינה, ולמרות שאת המערכה אופפת מידה רבה של ערפל ודיס-אינפורמציה, אפשר להסיק מספר מסקנות מעניינות ביחס למלחמה האכזרית שיזם ולדימיר פוטין.
14/03/2022  |  עפר שלח  |   כתבות
הנשיא ולדימיר פוטין החליט לתקוף צבאית נגד אוקראינה כאשר התברר לו, כי אין לו מנופים פוליטיים שיחוללו שינוי משטר בה, וגם שמדינות המערב, שבהובלת ארה"ב, דחו את כל תביעותיו בדבר חלוקת ההשפעה במזרח אירופה והגבלת פריסת כוחות ויכולות נאט"ו במרחב.
14/03/2022  |  אודי דקל  |   כתבות
אני משנה את הגישה שלי כלפי הפליטים. מעתה אני מצטרף לדעת כבוד הרב, שרי מרצ והעבודה, העיתונאים עם או בלי סבים, הפרופסורים, אנשי הרוח, יפי הנפש, כל האנשים הערכיים שדורשים שישראל תפתח את שעריה לרווחה למאות אלפי פליטים אוקראינים נוצרים, המתדפקים על שערינו. ישראל היא מדינה הומאנית, אנחנו צרכים לזכור שהיינו גרים בארץ מצרים, חיינו בגלות 2,000 שנה, היינו פליטים: מהשואה באירופה, מגירוש היהודים מארצות ערב, ובעבר מספרד, אנגליה, צרפת, מכל הארצות שגירשו אותנו. יש לי רק שאלה קטנה - DE UNDE.
14/03/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
הקולונל הבריטי, ריצ'רד קמפ, שפיקד על הכוחות הבריטיים באפגניסטן, אומר כי ברית נאט"ו צריכה לשקול את כל האפשרויות להרחקת ולדימיר פוטין מהשלטון, כולל את חיסולו.
13/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il