|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
שרת הפנים איילת שקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

דרושה מדיניות קליטת פליטים בישראל

ה"יו-יו" הלאומי סביב מתן היתרים לכניסת פליטים לישראל מחזיר אותנו למשבר הפליטים האפריקנים שטרם הסתיים חרף העובדה שהסתבר בדיעבד שרובם כלל אינם פליטים. המשבר הנוכחי גדול ומורכב הרבה יותר ויהיו נוספים. עת להפסיק את מדיניות "השלוף" ואת הנהגת רשתות התקשורת בשאלות של ביטחון לאומי. על משרד הפנים לנסח במהירות מדיניות כוללת, לעגנה בחקיקה ולבצעה בפועל; ויפגינו להם המפגינים
20/03/2022  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

מלחמת רוסיה אוקראינה מחזירה אותנו לדיון הישן בשאלת קליטתם של פליטים אמיתיים או מדומים בישראל. עדיין לא השתחררנו מעולה של הפרשה הקודמת של פליטי אפריקה, שמחציתם עדיין נמצאת בישראל, וחרף כל ההבטחות לזמניות האירוע הדבר היחיד שהתממש באמת הוא קביעותו. פליטים אלה הגיעו אלינו מלווים בזעקות שבר של השמאל הישראלי ונאכפו על המדינה באמצעות "אש ארטילרית" של בג"ץ. הרשות המשפטית פעלה כביכול בשם ההתחייבויות הבינלאומיות של ישראל אבל בפועל ובנחישות שגילתה, פעלה למעשה בשם הניסיון להפוך את ישראל ממדינה יהודית בעלת משטר דמוקרטי, לחלק אינטגרלי מהעולם הפוסט-דמוקרטי המערבי.

פרשת פליטי אוקראינה מורכב מעט יותר משום שחלקם הינם יהודים שמגיעים ארצה מתוקף חוק השבות ומתוך מטרה מוצהרת לעלות ולהתאזרח בה ובמקביל לעליה יהודית הצפויה להגיע גם מרוסיה. חרף ההצהרות מותר להניח על-פי ניסיון העבר שלא כולן תתממשנה. את מכלול שיקולי הקליטה ומתן המקלט לפליטים חייבים לעשות גם לאור עובדה זו. הפופוליזם הנשקף אלינו מרשתות התקשורת אינו מייצג בפועל הומניזם אלא את אותו זרם גלובליסטי-אמורפי שביקש לשנות את אופי המדינה בשעתו באמצעות הפליטים האפריקנים.

לאור העובדה שממשלה זו הולכת וחושפת את חולשתה הבסיסית להפוך כל סוגיה לאומית לסוגיה הישרדותית שלה, צפה ועולה מחדש השאלה אם מבחינה לאומית טהורה, לא מהווה ה קמתה הרפתקה גרועה ששכרה קצר המועד יצא בהפסד כולנו לטווח הארוך?!

הייתי מצפה לראות את ראש הממשלה מעורב ביותר בסוגיית העלייה הנובעת ממלחמה זו. שהרי למעט סוגיות הביטחון הלאומי הישיר זו שאלת-יסוד של מדינה יהודית וציונית. למרבית הצער אינני רואה ואינני שומע מפיו עמדה ברורה ונחרצת בשאלת קליטת העלייה הצפויה מאוקראינה ומרוסיה גם יחד. נראה שהשליך את שותפתו שרת הפנים, לזירת המאבק בגפה כשהוא יושב מבחינה זו ספון ב"ביתו"; מאכזב מאוד, יש לומר ואני אומר זאת חרף העובדה שברור ש"כמתווך פוטנציאלי" בין רוסיה לאוקראינה, עליו לשמור על מידת ריחוק משאלות השנויות במחלוקת.

סוגיית מדיניות ההגירה של ישראל עומדת לפיתחנו כבר עשרות שנים. אני מציע לשרת הפנים לא להתרגש מהתקפות התקשורת ולא לשנות מדי יום ביומו את מדיניותה בנושא דנן אפילו לא מול חוו"ד משפטיות המוטלות בספק. במקום זאת רצוי שתמנה צוות משימה שינסח הצעות מדיניות וחקיקה תואמת ולהעלותה לדיון ציבורי דחוף. זאת לרבות כינוס חירום של הכנסת לדיון ראשון בהצעת החוק חרף הפגרה. ליווי צמוד ע"י הצוות של האירוע האוקראיני, יספק לו חומר רב וחשוב למחשבה בכל נושאי הביצוע העתידיים. את אירוע המלחמה והשלכותיו יש למנף לטובת קידום מדיניות לאומית אחראית ולא למען קידום פופוליזם תקשורתי חסר-אחריות.

מדיניות הגירה היא אחת הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר ליצירת תמהיל האוכלוסין והאופי הלאומי של מדינה. הגירה היא חלק מהמנגנון המעצב את ההרכב הדמוגרפי של מדינה, לעיתים אפילו יותר ממדיניות עידוד או ויסות הילודה. לגבי מדינת העם היהודי שהתחילה את דרכה כאשר הרוב המכריע שלו מפוזר בגלות של מעל ל-100 מדינות, תהליך הגירה חייב להיות מנוהל ולא אקראי. ב-73 שנותיה קלטה מדינת ישראל קרוב ל-50% מאזרחיה באמצעות הגירה, ועוד היד נטויה. עדיין חיים בתפוצות כ-54% מהעם היהודי המזהה עצמו ככזה. ב-20 השנים הקרובות, יצטמצם מספר זה בהשפעת הגיל, ההתבוללות והעלייה לישראל לכדי 35% בקירוב.1 במדינה ציונית המבקשת לרכז את רובו של העם היהודי במדינתו הלאומית ולייצבה בכך גם מבחינה פוליטית וביטחונית, אל לנו לשגות במדיניות הרפתקנית.

בתחום ההגירה ישראל אינה צריכה להסתפח לעולם המערבי או המזרחי כאילו קפאה שד רק משום שעניין זה הפך כאן או שם למנטרה זמנית. עליה ליישם מדיניות חמלה התואמת את השקפת-עולמה היהודית ואת יכולותיה הקיבוציות - האחריות הראשית שלה היא לעם היהודי, תמיד! בכל מאמץ יש לקחת בחשבון גם את הטווח הארוך וגם את תפוצות ישראל בהווה ולעתיד. יעד לאומי איננו הכרזת-סרק אד-הוק, הוא מגדיר מטרת-על שגוברת תמיד על גחמות השעה. איננו צריכים לבוא חשבון עם אוקראינה בהזדמנות זו שהיא נמצאת בצרה (ויש לנו חשבון ארוך עימה) אבל גם איננו צריכים להניח לה או לאחרים לגרור אותנו למקומות שאינם עולים בקנה אחד עם מטרותינו הלאומיות-ציוניות.

קליטת פליטים ולו רק לתקופת מעבר, איננה עניין של מה בכך. בקליטה זו מושקעים משאבים לאומיים גדולים שאינם מושקעים למשל בעליה וקליטה סבירות. הייתי אומר שחלק ממדיניות מתן מקלט זמני - לזמן קצר או ארוך - לפליטי מלחמה או משברי טבע, חייב להיות חלק מתקציב המדינה המוצהר, וכל חריגה מן הסכום שנקבע בתכנון התקציבי, חייב לבוא מתוספת לתקציב - מיסים שיוטלו באופן פרוגרסיבי על הציבור אד-הוק, או מלווה לאומי שיושב בהדרגה בשנים הבאות;2 מדינת ישראל מנוסה במהלכים כאלה ועשתה בעזרתם רבות בעבר. רק כך ניתן לנהל באופן סדיר את משק המדינה ולהתייחס ליוצאים מן הכלל ככאלה.

מלחמת רוסיה-אוקראינה היא בפירוש מקרה שמחייב טיפול על-פי מדיניות מסודרת שנגזרת מן השיקולים הלאומיים ולא מקפריזות של ההמונים. אם חלילה ניקלע לגל הגירה נוסף, במקביל לגל הנוכחי שיהיה ממושך - הרי שסדר והיגיון במימוש הדברים יהיה קריטי למניעת כאוס פנימי.

מדיניות הגירה ותקצובה הם תנאי הכרחי לניהול אחראי של משבר הגירה. החלק המשלים לקביעת ההיקף, המכסות, תקצוב הנושא, וקציבת היקפו, הוא שילובו בתוכניות העבודה הלאומיות - דהיינו: מדיניות פיזור האוכלוסייה, מגורים זמניים ומגורים קבועים, תעסוקה, חינוך (לרבות שלב מבוא של לימוד השפה), בריאות ואינטגרציה חברתית. את כל אלה צריכה לנהל מינהלת אחת במסגרת המשרד לקליטת העלייה; חייבים להשתחרר בעניין זה מהתלות בצה"ל-פיקוד העורף, אף כי אין סיבה שלא להיעזר ביכולותיו אם במינון.

עוד שאלה עקרונית חייבת לקבל מענה במסגרת מדיניות ממשלתית-לאומית אחראית: מכסת הפליטים (שאינם עולים מתוקף חוק השבות) שיקלטו במדינה וקריטריוני השהייה שלהם כאן. במשבר הומניטרי מהסוג שמחוללת מלחמת רוסיה אוקראינה, ישראל איננה שחקנית יחידה וכמובן אסור שתתנדב להיות - פרט לכל הנוגע ליהודים ואך ורק להם. במשחק הבינלאומי תתרום את תרומתה היחסית. חלקה באוכלוסייה העולמית הוא כ-0.13%. בהנחה שמחצית האוכלוסייה העולמית כלל אינה מסוגלת להגיש עזרה לפליטים, תיקח על עצמה נתח כפול מחלקה באוכלוסייה העולמית, כלומר: 0.26%. במלחמה הנ"ל מספר הפליטים עומד כיום על 2.5 מיליון נפש, ועל כן תעניק ישראל מקלט לעד 6500 נפש, לא כולל יהודים עולים. כמדומני שזה היה בקרוב המספר שקצבה שרת הפנים לקליטת פליטים מלכתחילה, וכל הרעש הציבורי עתה הוא פופוליזם גרידא.
את כל הכללים הנ"ל יש לעגן בחוקים מתוקנים. בין היתר חובה להוציא את בג"ץ מניהול המדיניות הלאומית, כגון: קביעת מכסות לפליטים שיורשו להגיע לישראל בכל משבר שבו תראה ישראל עצמה חייבת לפעול מתוקף שיקוליה הציוניים, אופיה ההומני, התחייבויותיה הבינלאומיות, או האינטרסים של הביטחון הלאומי.

במקרה של יותר ממשבר אחד בפרק זמן חופף, תקבע הממשלה מכסה אד-הוק לטיפול במקרה המשולב. הוצאת פליטים שתמה זכותם לשהות בישראל כפליטים תעשה כחוק על-פי הוראות משרד הפנים באישור הממשלה; אין על כך זכות ערעור, אלא אם הופרה הבטחה מפורשת שניתנה לפליט. אין להניח לנציגי מדינות זרות להתערב בענייני הפנים של ישראל.

משבר אוקראינה-רוסיה כאן על-מנת להישאר עוד זמן לא מבוטל. על משרד הפנים לנצל הזדמנות זו לעצב עתה את מדיניות הפליטות וההגירה לישראל.

הערות

1. המספרים הניתנים כאן מקורבים, משום שמקורות שונים מצטטים הערכות ונתונים שונים וגם מפני שהשינויים החזויים אינם חד-חד משעיים. אולם די בדרי-גודל אלה להבהרת הסוגיה וחשיבותה העקרונית. מי שמתעניין בנושא יוכל למצוא נתונים נוספים בפרסומי הלמ"ס, האו"ם, שירותי הידיעות של גופי מודיעין ומוסדות אקדמיים העוסקים בדמוגרפיה.
2. בידי האוצר נמצא סכום של כ-15 מיליארד ש"ח - כספים ששייכים לעם ישראל וטרם הושבו לבעליהם, מפני שאלה טרם פנו או טרם אותרו. כספים אלה ניתן לנצל למימון הפעילות הנ"ל כמלווה, והם זמינים לשימוש מיידי, לקליטת העלייה, לטיפול בפליטים ולמימון הגשת סיוע הומני -רפואי באוקראינה עצמה.

תאריך:  20/03/2022   |   עודכן:  20/03/2022
רפי לאופרט
+רוסיה מאשרת: סגן מפקד צי הים השחור נהרג
01:42 21/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
מותם של שישה קצינים כה בכירים בתוך שלושה שבועות מחשיד מאוד, ומעלה תהיות - האם צבא אוקראינה מחסל באופן ספציפי את אותם מפקדים בכירים ע״פ מידע מודעיני אמיתי על מקום הימצאם
אנדרי פאליי. נהרג
+מחר יחל לפעול בית החולים שדה הישראלי באוקראינה
00:36 21/03/22  |  עידן יוסף
טקס חנוכת בית החולים שדה הישראלי "כוכב מאיר" יתקיים מחר (ג') בעיירה מוסטיסקה (MOSTYSKA) במערב אוקראינה. הטקס יכלול דברים מאת ראש העירייה, ראש המחוז, ראש המשלחת, מנהל בית החולים וסגן שגריר ישראל באוקראינה.
+רוסיה: מעבר בטוח לתושבי מריופול שייכנעו עד הבוקר
23:22 20/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד ההגנה הרוסי פרסם הודעה שבה דרש מאוקראינה להכריז על-כניעת מריופול  ▪  הרשויות במריופול: 80% מהתשתיות פגועות או הרוסות ו-40% מהן לא ניתנות לבנייה מחדש
תושבת מריופול שנמלטה ללבוב מחבקת את אחותה [צילום: ברנט ארמנגה/AP]
+פצחנים תקפו את שרתי הכנסת בזמן הנאום ונבלמו בידי האבטחה
19:55 20/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך נאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי התרחשו מתקפות כנגד תשתית התקשורת של הכנסת  ▪  מערך הסייבר הלאומי והיחידה לאבטחת מידע של הגנסת סיכלו את הנסיונות  ▪  ח"כ אורבך נגד עמיתיו לקואליציה המתנגדים למתווה הפליטים: "חוצפה ועזות מצח"
הזום שבו הועבר הנאום [צילום: דוברות הכנסת]
+ח"כ סופר: זלנסקי ניצל במה מכובדת לאמירת דברים מקוממים
19:11 20/03/22  |  עידן יוסף
ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית): "נשיא אוקראינה זלנסקי ניסה לשכתב בנאומו היום את ההיסטוריה בצורה גסה ומעוותת. הדברים כוונו לא רק לחברי כנסת ישראל, אלא גם כלפי דור העתיד של מדינת ישראל. אין מקום להשוואה שערך זלנסקי וחבל שבחר לנצל את הבמה המכובדת שניתנה לו לאמירת הדברים המקוממים".
+לפיד: לעולם לא נפנה את גבנו למצוקת האוקראינים
19:04 20/03/22  |  עידן יוסף
שר החוץ יאיר לפיד נמנע מלהתייחס להשוואת זלנסקי לשואה, וצייץ בטוויטר: "אני חוזר ומגנה את ההתקפה על אוקראינה ומודה לנשיא זלנסקי על שחלק את רגשותיו ואת מצוקת העם האוקראיני עם חברי הכנסת והממשלה. נמשיך לסייע ככל שביכולתנו לעם האוקראיני ולעולם לא נפנה את גבנו למצוקתם של אנשים היודעים את זוועות המלחמה".
+ח"כ רייטן: זלנסקי מייצג מיליונים שנאבקים על חייהם
18:52 20/03/22  |  איציק וולף

+ח"כ סמוטריץ': הביקורת של זלנסקי לגיטימית, שכתוב ההיסטוריה - לא
18:50 20/03/22  |  איציק וולף

+ח"כ מעוז: ההשוואה בין המלחמה באוקראינה לשואה - מחלחלת
18:44 20/03/22  |  איציק וולף
ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) אמר בתגובה לנאומו של נשיא אוקראינה כי אי אפשר שלא להתחלחל מההשוואה העקבית בין מלחמת רוסיה ואוקראינה לבין השואה.

"זהו דבר חמור מאין כמותו שפוגע ברגשות העם היהודי כולו ופוגע בזיכרון קדושי השואה. אי אפשר להשוות בין השמדת עם מתוכננת, מאורגנת ושיטתית שביצעו הנאצים ועוזריהם משאר העמים, ביהודים, לכל מלחמה אחרת, קשה ככל שתהיה", טען.
+ח"כ דוידסון: זכות גדולה לשמוע את מילותיו של זלנסקי
18:42 20/03/22  |  איציק וולף
ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד) אמר כי זו זכות גדולה לשמוע את המילים החזקות של הנשיא זלנסקי בפנינו חברי הכנסת והשרים.

"‏מנהיג נחוש ואמיץ. הלב עם העם האוקראיני. נאחל ונייחל לימים טובים של שלום ושלווה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+ח"כ רוטמן: שנתנהג כמו האוקראינים לפני 80 שנה? אנחנו אומה מוסרית
18:34 20/03/22  |  איציק וולף
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר בעקבות נאום נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, שהוא לא מבין אוקראינית, אבל אם התרגום ששמע מדויק, הרי שזלנסקי ביקש מאיתנו להתנהג כלפי האוקראינים כמו שהם התנהגו כלפינו לפני 80 שנה.

"מצטער, נראה לי שניאלץ לדחוח את בקשתו. בכל זאת, אנחנו אומה מוסרית. אור לגויים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו תוך רמיזה להשתתפות של אוקראינים רבים בהשמדת יהודים בשואה.
+כיצד נקבעה מכסת האוקראינים?
17:45 20/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נציג המדינה: ביטול הפטור מחובת אשרה עלול להביא לכניסה נרחבת לישראל  ▪  פוגלמן לעותר: שיקול הדעת בעניין הגירה הוא נרחב במיוחד  ▪  עמית: מדובר בהימלטות, בשלב זה לזמן קצר
טיסה מאוקראינה בנתב"ג [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
+זלנסקי בביקורת חריפה: למה אתם אדישים?
17:40 20/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ולדימיר זלנסקי נאם באוקראינית בפני חברי הכנסת שהתחברו לנאום באמצעות זום  ▪  מתח ביקורת על ההנהגה הישראלית על כך שלא הטילה עיצומים על רוסיה ועל הפולמוס המתנהל ביחס לקליטת פליטים מאוקראינה  ▪  "אי אפשר לתווך בין טוב לרע, עזרו לנו להגן על יהודי אוקראינה"
זלנסקי נואם בפני חברי הכנסת [צילום: ערוץ כנסת]
חברי הכנסת, השרים וסגני השרים התכנסו בזום [צילום: ערוץ כנסת]
+מה משדרת דעת הקהל
15:48 20/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
העובדה שדעת הקהל ניצית כל כך נגד הפסקת אש והסכם עם רוסיה משפיעה גם על יכולת התמרון של הנשיא זלנסקי כמובן כשהוא שוקל את האפשרויות שלפניו. האפשרות של הסלמה במלחמה, והפיכתה למלחמת התשה קשה שבה הרוסים מפעילים עוצמת אש גדולה ומסוכנת יותר שתפגע באיזורים עירוניים
סקרי דעת קהל בתוך אוקראינה
+המודיעון באוקראינה: בלארוס תצטרף לפלישתה הרוסית בימים הקרובים
15:25 20/03/22  |  מירב ארד
על-פי הערכות המודיעין האוקראיני: בלארוס תצטרף בימים הקרובים לפלשיה הרוסית לאוקראינה. המטה הכללי באוקראינה קובע כי קיים סיכון גבוה לתקיפה של בלארוס על מערב אוקראינה - כך מדווח העיתון "קייב אינדיפנדנט".
+האו"ם: 10 מיליון נמלטו מאוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית
14:58 20/03/22  |  מירב ארד
האו"ם: 10 מיליון נמלטו מאוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית ב24 בפברואר.
פליטים אוקראינים [צילום: ויסאר קרייבו/AP]
+מקרון ינצח "בזכות" פוטין?
13:13 20/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תומכיו של ולדימיר פוטין במערב לא ניזוקו, אך עמנואל מקרון יצא נשכר מהתייצבותו בראש העיצומים האירופיים נגד רוסיה ושיפר את סיכוייו בבחירות - מדווח וושינגטון פוסט
(מקרון. עלה מ-25% ל-30% [צילום: בוב אדמה, AP])
+זו (לא רק) הכלכלה, טמבל
10:36 20/03/22  |  אודי אבנטל   |   לרשימה המלאה
אינפלציה (7.9% בארה"ב כבר היום) וזינוק מחירים (אנרגיה ראש)... בעידן בו לא צמיחה כלכלית תהיה השיקול המרכזי, אלא ביטחון, צמצום תלות בשרשראות אספקה והסתמכות עצמית על חשבון יעילות
ביידן-פוטין [צילום: ולנטינה פטרובה/AP]
+"רגע של בחירה בין חופש לדיכוי"
10:14 20/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
הנאום של בוריס ג׳ונסון הוא כמעט צ׳רצ׳יליאני מבחינת תוכנו והעמדה הברורה בה הוא נוקט. אך ג׳ונסון לא רק מדבר, אלא גם עושה. הסיוע הבריטי לאוקראינה, בעיקר הסיוע הצבאי השוטף והמקיף, תורם רבות למאמץ המלחמתי של הצבא האוקראיני נגד הצבא הרוסי ולעובדה שהוא מצליח לפגוע בו באופן משמעותי כל כך
ג'ונסון. דברים חריפים [צילום: ג'ף מיטשל, AP]
+הפליטים ומכירת החיסול
09:42 20/03/22  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
מול טענות רבות המשקל של מצדדי הקליטה ההמונית הנ"ל ניצבים שיקולים גורליים המחייבים את מקבלי ההחלטות  ▪  אנו מצפים שהם לא יושפעו מרעשים זמניים של אלו הרודפים אחרי הרייטינג והאהדה חסרת העומק ובסיס
שקד. דואגת לעם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אוקראינה חייבת התנצלות ליהודים
09:11 20/03/22  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
מומלץ לשגריר אוקראינה להמליץ בפני ממשלת אוקראינה להתנצל בפני העם היהודי על רצח יהודים בידי אוקראינים לאורך הדורות ועל שיתוף פעולה עם הנאצים בחיסול יהודים במלחה"ע השנייה, לפני שהוא בא בדרישות - לא בקשות - מישראל
באבי-יאר [צילום: אפרם לוקצקי, AP]
+אוקראינה: רוסיה ביצעה פשעי מלחמה במריופול
08:31 20/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עיריית מריופול טוענת כי הרוסים הגלו מן העיר אלפי תושבים והעבירו אותם לעבר הטריטוריה הרוסית  ▪  הרוסים טוענים כי מדובר בפליטים שהועברו באוטובוסים מן העיר הנצורה  ▪  נשיא אוקראינה: פשעי המלחמה של הרוסים ייזכרו במאות השנים הבאות
חייל אוקראיני בעיר מריופול הנצורה [צילום: מציסלב צ'רנוב, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרושה מדיניות קליטת פליטים בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
סקרי דעת קהל בתוך אוקראינה מראים דברים מעניינים. מחד-גיסא, הצבא הרוסי גורם למותם של אזרחים אוקראינים רבים ולנזקים קשים מאוד למרחבים עירוניים - מריופול, חרקיב, סומי, חרסון, וחלקים בפאתי קייב הן רק כמה דוגמאות.
20/03/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
כאשר הטנקים הרוסיים התגלגלו לאוקראינה סברו חלק מן המשקיפים, כי הסרת המסיכה מעל פניו של ולדימיר פוטין תנער את אלו במערב שביקשו לפייס אותו. בשני צידי עברי האוקיינוס האטלנטי אכן קיים זעם ציבורי עז כלפיו, אבל התמיכה בו – מצד אישים כגון דונלד טראמפ וחאיר בולסונארו – גדולה מכפי שניתן היה לצפות והם לא ניזוקו ממנה, מדווח וושינגטון פוסט.
20/03/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
זו (לא רק) הכלכלה טמבל. כמו כל העולם, נתמודד עם האתגרים שיצרה הקורונה ומחריף המשבר הנוכחי. אינפלציה (7.9% בארה"ב כבר היום) וזינוק מחירים (אנרגיה ראש)... בעידן בו לא צמיחה כלכלית תהיה השיקול המרכזי, אלא ביטחון, צמצום תלות בשרשראות אספקה והסתמכות עצמית על חשבון יעילות.
20/03/2022  |  אודי אבנטל  |   יומני בלוגרים
דברים חריפים שאומר ר"מ בריטניה בוריס ג׳ונסון בנאומו מול ועידת המפלגה השמרנית בבלקפול. הוא ציין כי בריטניה עומדת לצידם של אזרחי אוקראינה: "עם כל יום שבו נמשכת התנגדותה ההירואית של אוקראינה, ברור שפוטין עשה טעות אסונית". ג׳ונסון דחה את הטענה ולפיה שהחלטתו של פוטין לפלוש לאוקראינה קשורה לדאגותיה של מוסקבה מהצטרפות אפשרית של קייב לנאט"ו והדגיש: "פוטין חשש מאוקראינה משום שיש בה תקשורת חופשית, משום שהתקיימו שם בחירות חופשיות ובכל שנה שבה התקדמה אוקראינה, לא תמיד בקלות, לקראת חרות, דמוקרטיה ושווקים פתוחים, פוטין חשש שהיא תהווה דוגמה וחשש מההשלכות שעלולות להיות לכל זה עליו באופן אישי.
20/03/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
אין חולקין על כך שהמלחמה שהתרגשה פתע על אוקראינה ועל העולם גרמה טלטלה גדולה. היא נפצה דעות ותפישות עולם בדבר יציבות השלום העולמי, היא הציפה על פני השטח בעיות ושאלות ברומו של העולם כמו:-
20/03/2022  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il