|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
זלנסקי. בא בדרישות [צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP]

מה רוצה זלנסקי מן היהודים

מייד כאשר התחילה הפלישה הרוסית זלנסקי פנה בתרועה רמה לעם היהודי בעולם - ותבע מכולנו ביחד להתייצב נגד רוסיה זאת הייתה דרישה בעלת ריח אנטישמי על-אף שהנשיא מוצג כיהודי
24/03/2022  |   אהרן פאפו   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

משהו לא תקין, לא הוגן, לא ישר, לא חוקי ולא הגון נראה לי בהתנהגות המערב בהטילו סנקציות ללא תקדים על רוסיה במלחמתה עם אוקראינה. מילא, בהטלת ענישה כלכלית הקרויה "סנקציה" ניתן לראות דרך לגיטימית כדי להמנע ממלחמה ממש, אך ענישה אישית פרסונלית על אנשים שונים בגלל מעורבותם הרגשית או המימסדית ברוסיה - לכך אין תקדים במשפט הבינלאומי. מה הבסיס הנורמטיבי לענישה פרסונלית זאת? אומנם בסוף המלחמה נוהלו משפטי-נירנברג שהענישו את חברי החבורה הנאצית הפושעת, אך אפילו לגביהם לא שמענו שננקטו הליכים חריגים בזמן המלחמה. כלל לא ידוע לציבור מה היו האמצעים הכלכליים של גבלס, גרינג, הימלר ואחרים בבנקים מחוץ לגרמניה, ומה עשו בעלות-הברית באמצעים אלה בתקופת המלחמה.

אך הנה - מעריב (יום א', 13.3.22) מודיע כי ממשלת בריטניה הטילה סנקציות אישיות על 386 חברי ה"דומה" - חברי פרלמנט רוסיים שתמכו במלחמה באוקראינה. הרי בכך בריטניה מתערבת בבחירתו של העם הרוסי ושוללת ממנו את זכותו לביטחון האומה כפי שהוא רואה אותו. אני משפשף את עיני - האם אכן מדינת המופת הדמוקרטית ביותר בעולם - בריטניה הגדולה - מענישה את נבחרי העם הרוסי באופן אישי בגלל דעתם לגבי מה שיש לעשות כדי שאוקראינה, שבמשך כל ההיסטוריה הייתה חלק בלתי נפרד מרוסיה, כולל בתקופה הסוביטית, תהפוך לחברה בנאט"ו - ארגון הכולל בתוכו את גרמניה שלפני שישים שנה פלשה לרוסיה עם שלושה מיליון חיילים וגרמה למלחמה בה אבדה רוסיה המועצתית בין 20 ל-27 מיליון איש. אותה גרמניה שהונה הוא בלתי-מוגבל, ושהפרלמנט שלה הגדיל את תקציב הביטחון במאה מיליארד מייד עם הפלישה לאוקראינה. נכון, לפלוש למדינה אחרת זה דבר פסול בעיקרון, אך כאשר מדובר בסכנה שמא יקום שוב אויב שיתבסס הפעם על שטח עצום הנושק לרוסיה שרק אתמול היה חלק בלתי נפרד ממנה - אזי לעקרונות יש פחות חשיבות מאשר למעשה הבא למנוע אפשרות של חזרה טראגית על מה שכבר קרה ב-1941.

וכאן באה תמיהה נוספת - מה רוצה נשיא אוקראינה מר זלנסקי מן העם היהודי בעולם בכלל ומן היהודים במדינת ישראל בפרט? מייד כאשר התחילה הפלישה הרוסית זלנסקי פנה בתרועה רמה לעם היהודי בעולם - ותבע מכולנו ביחד להתייצב נגד רוסיה. זאת הייתה דרישה בעלת ריח אנטישמי על-אף שהנשיא מוצג כיהודי. עצם השימוש הקולקטיבי בנוסח "עם יהודי" מחזיר אותנו לתקופה בה גרמניה עשתה שימוש דומה בכך שנהגה בחוקיה ובמעשיה ביהודים כקולקטיב אחד, בלתי ניתן להפרדה, כאילו בעם היהודי אין דתיים וחילוניים; קומוניסטים וקאפיטליסטים; עמי ארצות ואינטליגנטים, אשכנזים, ספרדים ובני-עדות המזרח. עבור הגרמנים - כולם היו קבוצה אחת - וכך גם זלנסקי עשה בפנייתו ליהודים. זה לא כשר - אך מאידך זה גם מסריח...

אך לא בכך נסתיים הענין. כאשר עורך-דין פנה לבג"ץ בעתירה נגד מתווה ההגירה המצומצם לדעתו של שרת הפנים איילת שקד, השגרירות האוקראינית הודיעה בתגובה כי היא תומכת בעתירה לבג"ץ, ובכך קבעה תקדים עולמי ששגרירות של מדינה אחת מערערת לבית המשפט של מדינה אחרת על החלטות בממשלה שלה (מעריב יום א' 13.3.22, עמ' 3). גם זהו תקדים עולמי של התערבות מדינה זרה במערכת המשפט של מדינה אחרת, תוך דילוג על החלטות הממשלה הריבונית של אותה מדינה. בלשון בלתי דיפלומטית יש לקרוא לצעד בלתי דיפלומטי כזה שערורייה ובמיוחד חוצפה. לא נראה לי שאוקראינה העזה או תעז לפנות לבתי המשפט בהודו, סין או מדינה אירופית כלשהי כדי לשנות החלטות של הממשלה הנבחרת והריבונית. זה שמור רק לרעת היהודים.

לכל אלה - הוסיף זלנסקי עוד דרישה לנאום בכנסת - אך לא ב"זום" אלא ממש בבית-הנבחרים הישראלי, ולא שמענו שהוא דרש זאת באיזו ארץ אחרת - מהודו ועד כוש. אך אין די בכך, זלנסקי רוצה גם לנאום ב"יד-ושם" (מעריב, יום שני, 14.3.22, עמ' 5) - המוסד שכולו קודש להנצחת השואה - שהייתה הפשע האתני האיום ביותר בהיסטוריה האנושית. בכך הוא רוצה לעשות הקבלה מלאכותית בין מה שקרה לעם היהודי למה שכביכול עוברים האוקראינים. זאת השוואה רצינית, מר זלנסקי? מאיפה המצבור התעמולתי הגדול הזה נגד היהודים? אולי הוא שמי - אך מאין התאווה האנטישמית הזאת לערב אותנו דווקא לצידו של אותו עם אוקראיני שהוליד את משמיד היהודים בוגדן חמילניצקי; והפוגרומצ'יקים סמיון פטליורה ובנדרה?

אלה פניו של מר זלנסקי וכדאי לבדוק את עברו לפני שנבחר לנשיא כדי לנסות להבין מדוע הוא רוצה להכתים את מדינת ישראל בפגישת תיווך כביכול בירושלים דווקא?! הרי במפגש כזה אצלנו לא נקבל שום יתרון, אלא רק השמצות וגינויים מצד כל המשתתפים. לכן, בלשון עממית כמו גופיית הטריקו שבה אתה מופיע בטלוויזיה תרד מאיתנו, זלנסקי!

תאריך:  24/03/2022   |   עודכן:  24/03/2022
אהרן פאפו
+חודש למלחמה: מחצית מילדי אוקראינה נעקרו מבתיהם
23:25 24/03/22  |  איציק וולף
סוכנות הילדים של האו"ם יוניצ"ף דיווחה (יום ה', 24.3.22) כי מחצית מאוכלוסיית הילדים באוקראינה נמלטו מן המדינה בחודש האחרון, מאז שפלש צבא אוקראינה למדינה.

על-פי ההודעה, 4.3 מיליון מתוך כ-7.5 מיליון ילדים נמלטו מבתיהם. מספר זה כולל 1.8 מיליון ילדים אוקראינים שנמלטו מהמדינה ו-2.5 מיליון עקורים בערים בתוך אוקראינה.
+עצרת האו"ם שבה וגינתה את רוסיה על הפלישה
22:49 24/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
140 מדינות הצביעו בעד החלטה לגינוי המתקפה הרוסית באוקראינה ואשר מביעה דאגה ביחס למשבר ההומניטרי באוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית
העצרת הכללית של האו"ם בעת ההצבעה [צילום: מתוך יוטיוב]
+ביידן: נגיב על נשק בלתי קונבציונלי
20:46 24/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראשי נאט"ו החליטו לשלוח אלפי חיילים נוספים לאגף המזרחי של הברית; אין הסכמה על עיצומים נוספים על רוסיה  ▪  ארה"ב תקלוט 100,000 פליטים מאוקראינה ותעניק לאירופה סיוע במיליארד דולר
ביידן בבריסל. "נחליט בבוא העת" [צילום: גירט ונדן ווויג'נגירט, AP]
+מנכ"ל סבא"א אינו מבטיח פיקוח יעיל על הגרעין באירן
19:00 24/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רפאל גרוסי התחמק מתשובה לשאלה האם הסוכנות לאנרגיה אטומית תוכל להבטיח שאירן תציית להסכם חדש, אם יהיה כזה  ▪  אומר שסוגיות שאינן קשורות לגרעין, כמו העיצומים על רוסיה, הן המונעות כעת את חתימתו של ההסכם
גרוסי. להבטיח את הכורים באוקראינה [צילום: ליסה לוטנר, AP]
+אמנות בתוך ההרס: מוזיקאי מנגן בצ'לו במרכז חרקוב ההרוסה
15:34 24/03/22  |  מירב ארד
אמנות בתוך הרס: מוזיקאי מנגן בצ'לו במרכז חרקוב, שנהרסה בהפגזות על-ידי רוסיה.
+זלנסקי למנהיגי ברית נאט"ו: "אתם הבאים בתור"
15:31 24/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
קרא למנהיגים להגביר את הסיוע לאוקראינה ומתח ביקורת: "נאט"ו עדיין לא הראתה מה הברית יכולה לעשות כדי להציל אנשים"  ▪  בריטניה הטילה סנקציות נוספות על רוסיה  ▪  ארה"ב מתכננת לקלוט 100 אלף אוקראינים

זלנסקי. מצפה לסיוע ללא הגבלות [צילום: לשכת העיתונות הנשיאותית האוקראינית/AP]
פסגת מדינות ברית נאט"ו [צילום: אוולין הוקשטיין/AP]
+הקרמלין: ג'ונסון הוא המנהיג האקטיבי ביותר נגד רוסיה
15:01 24/03/22  |  מירב ארד
דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, מאשים את בוריס ג'ונסון: "ראש ממשלת בריטניה הוא המנהיג האקטיבי ביותר נגד רוסיה".
דמיטרי פסקוב [צילום: AP]
+ארבע תוכניות המלחמה של פוטין
14:24 24/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מה לא יעשה שליט פסיכופט כדי להישאר בשלטון? מי יוכל לעצור בעדו בלי להישלח לכלא או להיפגע מרעל ממית כפי שנוהג פוטין ביריביו הפוליטיים?
פוטין. מסוגל [צילום: אלכסיי ניקולסקי, סוכנות ספוטניק דרך AP]
+זלנסקי לנאט"ו: אל תגידו שצבא אוקראינה לא עומד בסטנדרטים של הברית
14:17 24/03/22  |  מירב ארד
בנאום וירטואלי בפני מנהיגי מדינות ברית נאט"ו אמר הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי כי יש לו דרישה אחת: "אחרי מלחמה כזו נגד רוסיה... בבקשה, לעולם אל תגידו לנו שוב שהצבא שלנו לא עומד בסטנדרטים של נאט"ו".
הנשיא זלנסקי [צילום: לשכת העיתונות הנשיאותית האוקראינית/AP]
+גדות הדנייפר
13:57 24/03/22  |     |   לרשימה המלאה

+דוד, גוליית ושיעור בתעוזה
13:45 24/03/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
זלנסקי הוא מודל לחיקוי למנהיגי אומות המתנהלות בחרדה מפני תוצאות אפשריות, מול אתגרים, ומורכבויות  ▪  המעז בסוף מנצח
זלנסקי. גיבור לאומי [צילום: זום]
+ג'ונסון מגביר את האיומים כלפי רוסיה
13:33 24/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
רה"מ בריטניה לפני פסגת נאט"ו: "פוטין כבר חצה סף של ברבריות באופן שבו הוא מתנהג. אנשים מדברים על קווים אדומים חדשים -נשק גרעיני כימי, ביולוגי, טקטי או כל דבר אחר. מבחינתי הקו האדום כבר נחצה"
רה"מ ג'ונסון מגיע לפסגת נאט"ו בבריסל [צילום: איוון ווצ'י/AP]
+האם סבך האימה, פתיר?
12:50 24/03/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
בשורה התחתונה: המצב באוקראינה לא יחזור לקדמותו והמשך הלחימה הוא אובדן חיים והרס לריק. הפתרון הטוב ביותר לכולם הוא הפסקת אש והסדר פוליטי חדש ומהיר בין הצדדים. החידוש שבלחימה עומד לפוג בקרוב, העניין הציבורי ידהה והנזק יהיה נחלתם של הנלחמים בלבד. אוקראינה היא מדינה גדולה דיה בכדי להתפשר גם בשאלות טריטוריאליות
הריסות בקייב [צילום: ודים גרידה/AP]
+מנהיגי נאט"ו מתכנסים בבריסל
12:20 24/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מנהיגי הברית ידונו בהמשך משלוחי הנשק לאוקראינה, ובכלל זאת ציוד מגן מפני איומים ביולוגיים, כימיים או רדיואקטיביים  ▪  מזכ"ל נאט"ו הזהיר את רוסיה מפני תקיפה כימית: "ישנה מהותית את אופי הסכסוך"
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג [צילום: טיבו קאמי/AP]
+מנהיגי המדינות החברות בנאט"ו מכונסים בבריסל
12:05 24/03/22  |  עידן יוסף
ברקע העימות עם פוטין: מנהיגי המדינות החברות בנאט"ו מתכנסים לפסגה בבריסל בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. הדיונים מתקיימים בדלתיים סגורות.

+האו"ם: יותר ממחצית מכלל הילדים באוקראינה נעקרו מבתיהם
11:31 24/03/22  |  מירב ארד
יותר ממחצית מכלל הילדים באוקראינה נעקרו מבתיהם מאז פתחה רוסיה בפלישה בקנה מידה מלא ב-24 בפברואר - כך על-פי נתוני האו"ם.
פליטים מאוקראינה [צילום: פרננדו לאנו/AP]
+בריטניה הטילה עיצומים על אלפא בנק ועל גזפרום
11:27 24/03/22  |  עידן יוסף
בריטניה הטילה עיצומים על חברת הגז והנפט הגדולה ברוסיה "גזפרום", ועל הבנק הפרטי הגדול במדינה "אלפא בנק". העיצומים כוללים עוד 57 תאגידים ואנשים ברוסיה, ו-6 בבלארוס.

+בורסת מוסקבה נפתחת למסחר חלקי
10:56 24/03/22  |  עידן יוסף
אחרי 25 יום: בורסת מוסקבה נפתחת למסחר חלקי: רק ל-33 מניות ורק למשך ארבע שעות.
+אוניות גרעינים ומספוא יזכו לקדימות פריקה בנמלי הים בארץ
10:31 24/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברקע החשש למחסור זמני באספקת מטעני הגרעינים והמספוא המשמשים להזנת בעלי חיים ולנוכח התמשכות המערכה באירופה תינתן קדימות לסחורה חקלאית
ספינות מכולה [צילום: איתמר לוין]
+חיל-הים האוקראיני: השמדנו ספינת קרב אמפיבית
10:02 24/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לספינת הקרב הרוסית הגדולה "אורסק" נגרם נזק כבד, ולאחר הפגיעה בה התרחקו ספינות הצבא הרוסי מנמל ברדיאנסק  ▪  גורמים רשמיים בארה"ב: יותר מ-10% מאוכלוסיית אוקראינה עזבה את המדינה מאז החלה הפלישה
אש בספינה שנפגעה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+האם ישראל תנצח במרוץ
09:25 24/03/22  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה
אם הממשלה לא תפעל מהר לקליטת פליטים מאוקראינה שמוכשרים לעבודה בהיי-טק, מדינות אחרות יעשו זאת, ונאבד הזדמנות לקבל כוח אדם איכותי ולצמצם את המחסור בהון אנושי  ▪  האם השרה איילת שקד תרים את הכפפה?
לתשומת לב הקוראת איילת שקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נבזלין: הענות לספק נשק לאוקראינה תסכן את קיומה של ישראל
08:48 24/03/22  |  עידן יוסף
‏איש העסקים הרוסי-ישראלי לאוניד נבזלין מודה: "ישראל לא תוכל לספק לאוקראינה סיוע צבאי. הפניות מאוקראינה חסרות תועלת, זה יסכן את קיומה של מדינת ישראל. בירושלים לא יכולים להפר את האיזון הצבאי והמדיני. יש הבנות עם רוסיה שמאפשרות לישראל לשרוד".
+זלנסקי: ממתינים לצעדים משמעותיים
08:34 24/03/22  |  עידן יוסף
‏נשיא אוקראינה זלנסקי: "העולם חייב לעצור את המלחמה. אנו ממתינים לצעדים משמעותיים מצד נאט"ו, האיחוד האירופי וה-G7". ‏קירה רודיק, מנהיגת מפלגה בפרלמנט אוקראינה: "החודש האחרון הספיק כדי להראות שהסנקציות - אפילו שהן כואבות - לא יעצרו את פוטין. הדבר היחיד שעוצר את פוטין כרגע הוא צבא אוקראינה". ‏ראש עיריית צ'רנייב באוקראינה: "בתי הקברות לא יכולים להכיל את כמות המתים".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
הממונה על הנמלים במשרד התחבורה נעתר לבקשת שר החקלאות עודד פורר, והנחה כי בחודש הקרוב תינתן קדימות לסחורות החקלאיות. לטובת הצורך החיוני להבטיח את המשך אספקת מטעני הגרעינים והמספוא המשמשים להזנת בעלי חיים, ולנוכח התמשכות המערכה באירופה פנה פורר למשרד התחבורה, בבקשה לתת קדימות לפריקת סחורות הגרעינים והמספוא בנמלי הים בחיפה, באשדוד ובאילת.
24/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
חיל-הים האוקראיני מדווח (יום ה', 24.3.2) כי השמיד את הספינה הרוסית הגדולה 'אורסק'. מדובר בספינת קרב אמפיבית שנגרם לה נזק כבד וככל הנראה הושמדה בנמל ברדיאנסק. ספינות הצבא הרוסי התרחקו מברדיאנסק בעקבות הפגיעה. לפי דיווחים, בימים האחרונים פורקים בנמל, הסמוך למריופול, אמצעי לחימה רוסיים.
24/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה להיי-טק של הכנסת, שהתכנסה השבוע בפעם השנייה מאז שהוקמה, דנה בשני נושאים, שיש קשר ביניהם: בחלק הראשון ביקש היו"ר הנמרץ, ח"כ רון כץ, לקבל עידכונים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים לגבי התוכניות לצמצום המחסור בכוח אדם בענף, ובחלק השני עלתה השאלה כיצד מדינת ישראל נערכת לקלוט אלפי עובדי היי-טק פליטים מאוקראינה, שעד לפני המלחמה הועסקו על-ידי או עבור חברות ישראליות ואחרות.
בעקבות היעלמותו שר ההגנה הרוסי סרגיי שוייגו מעין הציבור מאז 11 במרס, אומר הערב (יום ד', 23.3.22) מקור במשרד ההגנה הרוסי לעיתון התחקירים העצמאי "Agentstavo" ש״מצבו של שר ההגנה איננו טוב, והוא סובל מ״בעיות לב״.
23/03/2022  |  יאיר נבות  |   חדשות
בעוד שהנשיא ביידן צפוי לעשות היום את דרכו לאירופה כדי להשתתף בפסגת מנהיגי מדינות ברית נאט"ו, ולהודיע בין השאר על סנקציות על חברי הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, ה"דומה", חשוב לשים לב גם להסלמה בין מוסקבה לוורשה. פולין היא אחת ממובילות הקו הניצי ביותר מול מוסקבה באיחוד האירופי.
23/03/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il