בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
חרפה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
קללת שבת אופירה ודנה
|
מה מצאו ומה מחשבה חשבו בלבן שהצדיקה את הזמנת האיש המשוקץ הזה דווקא בעיתוי הזה? ייתכן שבתמימותם קיוו כי האיש, הבדואי מהפזורה, יתנצל ויביע צער על הפיגוע האכזרי וחסר זיק אנושי ורחמים
|
בשבוע טראגי כשכל החרד לשלום ישראל ולביטחונם של תושבי הדרום, שרוי ושקוע בצערו ואבלו, מצאו לנכון אופירה ודנה לפתוח את תוכניתם (אופירה וברקוביץ) עתירת הרייטינג עם גדול שונאי ישראל תומך המחבלים טלאב א'סנעה. טבעי והגיוני להניח כי תוכנית הנהנת מצפייה רבה תגלה רגישות (וכבוד) לצופיה. ולא רק לצופיה אלא גם לכל האחרים המציצים בהם בעת הדילוגים מערוץ לערוץ ומתחנה לתחנה. מה מצאו ומה מחשבה חשבו בלבן (ובלב העורך/ת) שהצדיקה את הזמנת האיש המשוקץ הזה דווקא בעיתוי הזה? ייתכן שבתמימותם קיוו כי האיש, הבדואי מהפזורה, יתנצל ויביע צער על הפיגוע האכזרי וחסר זיק אנושי ורחמים. במקום זאת הוא הפך את הקערה על פיה, כשהל במחזור האשמות חסרות השחר המושמעות על-ידי המנהיגות הערבית נגד כל ממשלות ישראל על הקיפוח המכוון נגד הערבים, אי-הקצאת אמצעים למגזר הערבי הפעלת כוח מצד המשטרה ועוד כאלו המצאות שחוקות. תזכורת קצרה ורק מקצת ממעלליו של האיש "שנבחר" לפתוח את התוכנית בשבוע רווי הדם והעצב: בדואי תושב תל ערד שבנה את ביתו על קרקע שדודה, בהיותו ח"כ יצא למדינת אויב למרות איסור מצד גורמי הביטחון, נשא דברי שטנה נגד ישראל בפני הפרלמנט הסורי, נפגש עם נאיף חוואתמה האחראי על הפיגוע במעלות, שיבח והילל את הפיגוע שהיה בלב תל אביב בשרונה במילים "מדובר בפעולה בעלת איכות מיוחדת". כיצד ייתכן שכאשר החל המרואיין החצוף הזה להתהפך עלינו, להשתלח בממשלות ישראל, להוסיף מלח ורעל על כאבם של המשפחות המתאבלות, לא קטעו את הראיון ולא הדמימו את המיקרופון? למה העורך וההפקה המפקחים ומכוונים את התוכנית לא הורו להן לעשות זאת? כזו היא התקשורת השבויה בידיים של השמאל הקיצוני העושה מאמץ בלתי פוסק להתחנף ולהתרפס בפני האויב ובה בשעה לבוז לכל מה שמריח יהודי וציוני. בושה, בושה חרפה, חרפה! באין משגיח הופעתו של טלאב א'סנעה הזכירה וחשפה לכולנו את כוונותיהם של הערבים ושל מנהיגיהם המובלת על-ידי התנועה האיסלאמית, זו המטיפה וחותרת למיגור הישות הציונית, סילוק היהודים מכל אדמת ישראל והשלטת האיסלאם עליהם, אז יינתנו ליהודים שתי אפשרויות בחירה. או יציאה מהארץ וחזרתם ל"מדינות מוצאם" או לחיות תחת האיסלאם כבני חסות. עד אז ינהלו הערבים חיים כפולים ומשולשים: - · לחיות בארץ במעמד של אזרחים שווי מן השורה המנצלים את הזכויות הניתנות להם על-פי חוק, בדגש על ניצול הזכויות "העודפות" מצד הביטוח הלאומי. · לחתור נגד המדינה תוך גיוס ועידוד חלקים לביצוע חבלות, פיגועים ושאר מעשה טרור, המגובים על-ידי האוכלוסייה בכל עיר ויישוב. · לנהל אורח חיים של "מרד חתרני פסיבי" שעיקרו: השתלטות של קרקעות מדינה, שביתת מיסים, סחר בסמים, הלבנת הון, גנבות חקלאיות, גניבות רכב ועיסוק בכל דברה מזיק ומחבל. ייתכן שהפיגוע הקטלני הזה בבאר שבע שהגדיש את הסאה, יפקח את עינינו ובעיקר את עיני המנהיגים להתפקח ולזנוח את האשליה כי פני הערבים הבדואים לשקט ולשלום. המציאות מראה כי כל המיליארדים המופנים אליהם על-ידי משרדי הממשלה והמיליארדים הנשדדים על ידם מהביטוח הלאומי מופנים להקצנה, למימון טרור, לעידוד ההתנגדות למוסדות המדינה ולהצטיידות בנשק חם ל"יום פקודה". ככל שהמדינה תקדים להתמודד ולהילחם במורסה הזו כן ייטב. ומוטב יום אחד קודם.
|
תאריך:
|
27/03/2022
|
|
|
עודכן:
|
27/03/2022
|
|
יוסי אוחיון
|
|
הלוואי ואתבדה, אבל זה כנראה מה שצפוי עם סיומה ביום מן הימים של מלחמת רוסיה-אוקראינה: בסוף בסוף יהיו אלה היהודים שיואשמו באחריות המוסרית לחורבן ולהרג ההדדי, חסר הטעם. היהודים יהיו שוב שעיר לעזאזל של המלחמה הנוראה והמיותרת הזו. זה יקרה בשעה 6 אחרי המלחמה. האוקראינים יגיחו מן הבונקרים והמחילות האפלים לאחר תבוסה וכניעה משפילה או ניצחון מזהיר, ויעמדו לראשונה פנים אל פנים מול המראות הבלתי נתפסים, ההרס העצום והחורבן שפקדו את ארצם היפהפיה, אשר הפכה לעיי חורבות וחזרה לחשכת ימי הביניים.
|
|
|
במקביל להתרחשויות בזירות הלחימה באוקראינה, חשוב לשים לב גם לנעשה בפינלנד ולדיון הציבורי הער בסוגיית האפשרות של הצטרפותה לנאט"ו. בימים האחרונים התבטא בעניין הנשיא הפיני סאולי ניניסטו, במה שנראה כניסיון שלו לקדם נראטיב ברור לקראת הכרעה בעניין בחודשים הקרובים.
|
|
|
אני מבקש את עצת הקוראים. יש לי חבר טוב, צרפתי ממוצא יהודי שלמד אתי באינסאד שבפונטנבלו וחי כל חייו בפריז. רצה הגורל שהוא היה השותף שלי לחדר כשהגעתי לברלין באחד באוגוסט 1967 להשתלם בגרמנית במכון גתה לקראת הלימודים שלי למנהל עסקים במכללה האירופית למנהל עסקים שהיו בגרמנית, צרפתית ואנגלית. התחברנו והוא הציע לי טרמפ מברלין לפריז (דרך גרמניה המזרחית) במכוניתו, אמרנו NACH PARIS ואחרי יומיים הגעתי לראשונה לפריז. קצת מוזר שאחד ששפת אמו צרפתית וספג תרבות צרפתית ואהבת פריז משחר ילדותו יגיע לעיר האהובה עליו שעדיין לא ראה רק בגיל 23, אך זו הייתה תחילתה של אהבה מופלאה עד היום.
|
|
|
הספר הוא על חיים חדשים, על קליטה, הסתגלות ועל חוסר היכולת להכיל את התרבות הישראלית. משורר בן 32, חובב מושבע של ספרות, לבורנט במעבדה רפואית בבית חולים אוניברסיטאי המחפש את עצמו. מדלג בין נשים, אולי בשביל הכיף, אולי בשביל למצוא נחמה, אולי בשביל למצוא תשובות. יש כאן כתיבה עוצמתית בגוף ראשון, סיפור של עולה חדש המנסה להבין מה מתרחש סביבו, ולוינזון כותב את דמותו בחדות ובישירות. זהו משורר-לבורנט מוורנז' ברויה. מבין שהגיע למדינה שבה תמיד צריך לפקוח עין, להסכים עם כולם ולהיות בכוננות; "וברגע שהישראלי לא ישים לב - לדחוף לו אבטיח לתחת (עמ' 7)".
|
|
|
פרשת רחוב השומר בבני ברק הסעירה את המדינה בשנים 1976-7. באותן שנים התגוררו לאורך רחוב זה דתיים וחילונים ובהיותו עורק תחבורה ראשי הותרה בו תנועת כלי רכב גם בשבתות. תושבי הרחוב והאזור הדתיים לא הסכימו עם חילול השבת בפתח ביתם ובמשך תקופה ארוכה מידי שבת הם ערכו הפגנות, אף אלימות, בדרישה לסגור את הרחוב בשבתות ובמועדים.
|
|
|
|