|   15:07:40
דלג
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
פעולות נגד המדינה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

קליטת פליטים ואזרחות במדינת היהודים

במאות ב-18 וה-19 החלו יהודים לבוא, אפילו ברגל, מכל קצווי תבל עלו יהודים מתימן, מעירק ומסוריה, עליה א' וב' ממזרח אירופה ומעט ממרכזה אחרי הקמת המדינה החלו העליות הגדולות של יהודים למדינתם ישראל, יהודים חצו גבולות ומדינות תוך סיכון רב
30/03/2022  |   יוסף אליעז   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

דומה כי לאט-לאט, בשל לחצים של ערביי ישראל ומפלגות השמאל, אנו שוכחים כי מטרה מרכזית בהקמת המדינה היא ליצור מדינה יהודית אחרי מאות ואלפי שנים בהן גלה העם וחי במאות מדינות ללא ארץ מולדת, או אם תרצו: ללא מכורה, כשהוא נתון לחסד או למשיסה. המדינה קמה אחרי רצח-עם מכוון על-ידי מדינה וצבא מאורגנים שלא היה כמוהו בתולדות האנושות ואשר עמנו לא ידע כמוהו ועלה במספר הנרצחים על הרציחות ההמוניות בעת הכיבוש הרומי ודיכוי המרידות. אם אומות העולם בכלל, והיהודים בפרט, לא הבינו כי אין כל הגנה לעם ללא מולדת ואין מי שישמור ויגן על עם בלעדיה, הנה אחרי רצח שליש העם היהודי בשואה כבר הבינו כולם בעובדה זו, באיחור כה נורא.

אכן ארץ ישראל לא הייתה ריקה מאדם. בדרך הטבע חדרו אליה שבטים ומשפחות מכל הסביבה. היו שליטים זרים שהביאו לארץ במכוון בני עמים אחרים והתישבו בה שומרונים, אדומים, ארמים, ערבים, ארמנים, צ'רקסים ודרוזים, אך עוד בתקופת השלטון העותומני חַיְתָּה פה אוכלוסייה דלילה מאוד והנוסעים והתיירים שהגיעו לארץ הקודש, כמו מארק טוויין האמריקני, כתבו על כך. הגליל היה מיושב בדלילות, במרכז הארץ, בשומרון ובשפלה הביצות הביאו קדחת, בילהרציה ושאר מחלות. בעלי הקרקעות היו אֶפֶנְדְּים שישבו בדמשק ובגדד והביאו לארץ אריסים דלים שיעבדו את אדמותיהם וכאשר מכרו את אדמותיהם ליהודים אותם אריסים נותרו בארץ. הנגב והערבה היו כמעט ריקים מאדם ממש עד הקמת המדינה.

למעשה הארץ התפתחה ואזורים מוכי ביצות ומחלות או אדמות מדבר וּמְלֵחָהָ הפכו ראויים למגורי אדם ולחקלאות רק בשלהי השלטון העותומני ובעיקר עם תחילת השלטון הבריטי. היהודים החלו בִּקְנִיַּת אדמות, ביציאה מהערים המסורתיות כמו ירושלים, חברון, טבריה וצפת והחלו בעיבוד חקלאי, ייבשו את הביצות, סללו כבישים והתישבו ממטולה עד לנגב. כאשר החלה הפריחה נהרו לא"י ערבים ובני מיעוטים מכל הסביבה - חוראנים מהגולן, דרוזים מג'אבל דרוז, סורים ולבנונים, מצרים ושבטי בדואים מחצי האי סיני ומסעודיה.

בעקבות הכיבוש הבריטי והצהרת בלפור ניתן לבריטניה מנדט על א"י עם התפקיד להקים מדינה ליהודים. בעקבות מלחמת העולם ומחמת שיקולים בריטיים נקרע כל השטח שמעבר הירדן מזרחה להקמת מדינה ערבית. בצפון נקבע גבול מלאכותי, שלא נשען על נתונים גאוגרפים והשטח נחלק בין בריטניה לצרפת [הסכם סייקס-פיקו]. בעקבות תככים בריטיים הועלו הצעות החלוקה שהערבים דחו שוב ושוב, הוקמה מדינת ישראל ובמלחמת הקוממיות קובעו גבולותיה, לערך בגבולות "הקו הירוק", עד מלחמת ששת הימים. במלחמה זו נכבשו או שוחררו כל השטחים ממערב לירדן ורמת הגולן.

הבדלי תרבות ומסורת

במאות ב-18 וה-19 החלו יהודים לבוא, אפילו ברגל, מכל קצווי תבל. עלו יהודים מתימן, מעירק ומסוריה, עליה א' וב' ממזרח אירופה ומעט ממרכזה. אחרי הקמת המדינה החלו העליות הגדולות של יהודים למדינתם ישראל, יהודים חצו גבולות ומדינות תוך סיכון רב. ב"מרבד הקסמים" הועלו מרבית יהודי תימן. אט אט עלה בידי מרבית יהודי ארצות ערב השכנות להגיע ארצה, ולאחר מכן החלה העלייה הגדולה ממרוקו וטוניסיה. אחרי שנפתחו דלתות "מסך הברזל" עלו יהודי בריה"מ. למרות כל הקשיים ועם כל הניסיונות לפצל את העם תוך שימוש נָלוֹז ב"שד העדתי", הבדלי התרבות והמסורת והיריבות הפוליטית בין המפלגות התאחד בישראל העם היהודי. למרות השתתפות ערבי א"י בפרעות וברציחות יהודים הן בטבח בחברון ובצפת והן בלחימת הכנופיות הערביות בא"י לצד צבאות ערב במלחמת הקוממיות ניתנה להם אזרחות מלאה ללא כל דרישה להצהרת אמונים או לנטילת חלק מלא בשירות צבאי או לאומי, טעות שמדינת ישראל שבה וטעתה שוב ושוב. אחרי מספר שנים ביטל מנחם בגין את השלטון הצבאי.

ישראל אִפְשְׁרָה שנים רבות כניסת ערבים ואחרים, כמו "הכושים העבריים" מארה"ב או מחציתו של שבט "אל עזזמה" הגדול מסיני למדינה, אם בטענות של "איחוד משפחות" שמשום-מה לא נעשה כמעט באופן שהאזרח הישראלי יתאחד במדינת בן או בת זוגו. תמיד הדרישה היא "להתאחד" דווקא בישראל. למרות היריבות והמלחמות עם שכנינו ועם הפלשתינים "ייבאו" ערביי ישראל נשים מכל הארצות השכנות, וגם מעזה. ישראל העלימה עין מהביגמיה הנוגדת את החוק, מגירושים למראית עין כך שהמגורשת-לכאורה הפכה ל"אם חד-הורית" הזכאית לתשלומים מוגדלים מהמוסד לביטוח לאומי. בנות הזוג הללו קבלו אזרחות ישראלית וכל ילדיהן, שחלקם ינק מהן את שנאת ישראל, הפכו לאזרחים ישראלים. האם פלא הוא שאחוז ניכר בהם, ביחס ליתר ערביי ישראל, עסק בפעילות נגד המדינה, השתתף בהפרות וטרור עד כדי כמעט מרד בגליל? היו שהתגייסו לדאעש שמטרתו המוצהרת היא השמדת ישראל. מעטים גם שיתפו פעולה עם חמאס או הצטרפו לשורות עז-א-דין של הפתח.

לשיא הטמטום הגיעו קברניטי המדינה אחרי מלחמת ששת הימים. לכל הערבים והדרוזים שחיו בשטחים שנכבשו וצורפו או סופחו למדינת ישראל והחזיקו קודם באזרחות של מדינה ערבית - כמו מצרים, ירדן או סוריה ויכלו להחזיק באזרחותם הקודמת ככל אזרח-חוץ החי כאן - הוענקה מיד אזרחות ישראלית, ואף נכפתה על המסרבים, כמו דרוזים רבים ברמת הגולן שהכריזו שהם נתינים סוריים. שוב, ללא בדיקה ביטחונית וללא הצהרת אמונים למדינה. כך נוספו למדינת היהודים ערבים ודרוזים רבים, בעיקר במזרח ירושלים וברמת הגולן אולם לא די בכך. עם העליות הגדולות מרוסיה הגיעו נוצרים רבים שמחזיקים בדתם, תוך ניצול הזכות שהוענקה למי שיש לו סב יהודי [סעיף שהנהיגו הנאצים, ושבא מכבר הזמן למחקו מספר החוקים]. אחרים, גם יהודים, עלו לישראל, נטלו את סל הקליטה ואת האזרחות והדרכון וירדו מהארץ. בדרום תל אביב הוקמו כנסיות מאולתרות עבור הפועלים הזרים ממזרח אירופה שנותרו בישראל גם בתום אשרותיהם.

מסתננים מאפריקה לא גורשו "בחסות" בית המשפט העליון שגם אסר את כליאתם. אחרי העלאתם של "ביתא ישראל" מאתיופיה החלו דרישות להעלות גם את בני הפלאשמורה, שחלקם הגדול החזיק בדת הנוצרית כבר דורות והתחתן שם עִם נוצרים וחלק מנשותיהם הגיעו כאשר צלב מקועקע במצחיהן. לכל אלו היו קרובי משפחה נוצרים באתיופיה שנדרשה העלאתם, ואלו שהועלו דורשים עכשיו את העלאת קרוביהם הם... לכל זה מצטרפת הירידה של צעירים מישראל לארה"ב ואירופה אם בתום לימודיהם בחו"ל ואם סתם בחיפוש פרנסה טובה וחיים נוחים יותר. ממשלה זו שהביאה לביטול הוויזות ישראל-אוקראינה אף שאלפי אוקראינים נותרו בארץ שלא כחוק, שוקדת עתה בראשות שקד ולפיד על ביטול הוויזה לארה"ב והשרה "הימנית" שקד, בין יתר מוּזָרוּיוֹתֶּיהַּ, גם הודיעה שתעזור במילוי הטפסים הנחוצים לאישור כניסה לארה"ב... באופן זה מדינת ישראל מאבדת את צביונה היהודי ואת הרוב היהודי. ישראל חייבת לקלוט פליטים ממדינות מוכות מלחמה אך עליה גם לשמור על זהותה כמדינה יהודית. פשוט משום שזהו תנאי שאין בלתו.

תאריך:  30/03/2022   |   עודכן:  30/03/2022
יוסף אליעז
+בשל המתיחות: עוצר יציאות באוגדת יו"ש
20:39 30/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+ראש הממשלה: להגיע לכל מי שקשור לדאעש
20:07 30/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע על הקמת חטיבת מג"ב שתוקם בעקבות גל הפיגועים וכחלק מלקחי אירועי מבצע שומר חומות  ▪  15 פלוגות יתגברו ממחר את משמר הגבול  ▪  "הנחיתי את כל הגורמים ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי-פעם קשר לדאעש ולעשות כל שנדרש - כולל מעצרי מנע"
בנט. קרא לבעלי רישיון נשק להתנדב לסיוע [צילום: לע"מ]
+"אם נצטרך - נגייס אלפי חיילי מילואים"
19:43 30/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הודיע על שורת צווי מעצר מינהליים שעליהם חתם נגד אזרחים ישראלים החשודים בפעילות טרור והצהיר כי אם יידרש - יאשר גיוס מילואים נרחב  ▪  השר לביטחון פנים קרא לאזרחים להתנדב למשמר האזרחי
שר הביטחון והרמטכ"ל בפיקוד המרכז [צילום: אלעד מלכה]
+תיעוד מיוחד: כך נראה חיסול המחבל בבני ברק
18:16 30/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משטרת ישראל פרסמה תיעוד של צוות הסיירים האופנוענים רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל ורס"מ ע', שהוזעקו לבני ברק אמש בעקבות פיגוע הירי, את החתירה שלהם למגע עם המחבל ואת חיסול המחבל בירי מדויק
זירת הפיגוע בבני ברק, אמש [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גפני: יש לתת יותר נשק לאזרחים
17:01 30/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר יהדות התורה קרא לחלוקת כלי נשק לאזרחים לצורך התמודדות עם גל הטרור  ▪  "המשטרה לא נמצאת בכל מקום"  ▪  הצהיר שוב כי לא יצטרף עם מפלגתו לקואליציית בנט-לפיד
ח"כ גפני. לא נצטרף גם אם יציעו את חצי המלכות [צילום: אורן בן חקון, ישראל היום]
+הפשלה של השב"כ
16:11 30/03/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
השב"כ הוא ארגון מודיעין יעיל ומצליח אך הפיגועים בחדרה ובבאר שבע מעידים על כישלון בסיכול פעילות הטרור של דאעש בקרב ערביי ישראל. השב"כ חייב להעמיק את התשתית המודיעינית בערביי ישראל ולהפיק את הלקחים מהטעויות שנעשו,האחריות מוטלת על ראש השב"כ רונן בר
ראש השב"כ, רונן בר [צילום: תקשורת שב"כ]
+אלפי לוחמי מג"ב במילואים יגויסו לצה"ל באמצעות מג"ב איו"ש
16:05 30/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתום הערכת מצב ביטחונית בראשות שר הביטחון סוכם גם על תוכנית פעולה לבינוי בנקודות מרכזיות במכשול התפר, וכי צה"ל יסייע למשטרת ישראל בחיול פלוגות מג"ב, כולל הציוד הנדרש
כוח משטרה בשוק מחנה יהודה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+פעילי שמאל ופלשתינים תקפו באלימות נער יהודי
15:51 30/03/22  |  עידן יוסף
ליד כוכב השחר בבנימין הותקף נער יהודי באלימות בידי פעילי שמאל ופלשתינים. הם תקפו אותו במוטות ברזל ובאבנים. הנער ספג חבלות בראש ובגפיים ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. מצבו מוגדר קל. נציגי אגף הביטחון של המועצה האזורית בנימין וצה"ל נמצאים במקום.
+ד"ש מדאעש
14:13 30/03/22  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
תיאטרון האבסורד: מול אור הזרקורים הנוצץ בוועידת הנגב התרחש פיגוע דמים  ▪  ומול שדה בוקר צומחת מדינת האיסלאם המארחת את הוועידה  ▪  לגרש את דאעש
לסלק מהארץ [צילום: AP]
+שר הביטחון אישר תגבור של 1,000 לוחמים למשטרת ישראל
13:59 30/03/22  |  מירב ארד
בתום הערכת מצב אישר (יום ד') שר הביטחון בני גנץ תגבור של 1,000 לוחמים בהכשרות לסיוע למשטרת ישראל במאמץ ביטחון הפנים. צה"ל יסייע למשטרת ישראל בחיול פלוגות מג"ב, כולל הציוד הנדרש. כמו-כן ימוקדו מאמצי המודיעין, בדגש על הרשתות החברתיות. יוקצו כוחות ואמצעים לטיפול בשב"חים וסוחרי נשק. עוד הוחלט כי צה"ל יציע להוביל תהליך גיוס מואץ של אלפי לוחמי מג"ב במילואים שיהיו תחת פיקוד צה"ל באמצעות מג"ב איו"ש, ויוקצו לפי צורכי המשטרה. שר הביטחון סיכם על הכנת תוכנית פעולה לבינוי בנקודות מרכזיות במכשול התפר, שתוצג בתחילת השבוע הבא להפעלה מיד.
גנץ בהרכת מצב [צילום: אלעד מלכה]
+מה לא היה בוועידה בשדה בוקר
13:33 30/03/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
לוועידה עצמה הייתה חשיבות גדולה מאוד  ▪  כבר שנינו כי "המדיה היא המסר", אמר זאת במאה הקודמת מרשל מקלוהן בניתוח מזהיר, המלווה דורות של סוציולוגים ואנשי תקשורת, באקדמיה ומחוצה לה
מסר חשוב [צילום: משרד החוץ]
+תגובתנו - מחוות והתרפסות
13:07 30/03/22  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
כאשר אנחנו תקיפים ו"אכזריים" הערבים מרכינים ראש מפני הריבונות המופגנת על-ידי כוח הזרוע  ▪  כאשר אנו מתנהגים בחולשה הרוצחים הערבים צמאי הדם מתנפלים עלינו בתאוות רצח
סדום זה פה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כוחות הביטחון עצרו חשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע בבני ברק
12:04 30/03/22  |  מירב ארד
כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה ובמוקדים נוספים, למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע הירי שהתרחש אמש בעיר בני ברק. החשודים הועברו לחקירת שב"כ. בנוסף, הכוחות מיפו את ביתו של המחבל אשר ביצע את הפיגוע, לקראת הריסה מתוכננת של הבית.
מעצרים בכפר יעבד [צילום: דובר צה"ל]
+הסוגיה הדמוגרפית - רוב יהודי מוצק
11:18 30/03/22  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
התנופה הדמוגרפית מהווה רוח גבית לצמיחה ישראלית, אזרחית וביטחונית, שהיא בסיס הפיכת ישראל לבעלת-ברית אסטרטגית של ארה"ב, והיותה מכפלן-עוצמה ייחודי עבור ארה"ב
נתונים לא מדוייקים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+צה"ל והשב"כ עצרו חשודים בסיוע לפיגוע בבני ברק
10:42 30/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוחות צה"ל פעלו בכפר יעבד ומיפו את ביתו של המחבל אשר ביצע את הפיגוע לקראת הריסה מתוכננת של הבית  ▪  בבני ברק הובאו למנוחות הרב אבישי יחזקאל ז"ל ויעקב שלום ז"ל  ▪  שני האזרחים האוקראינים שנרצחו בפיגוע הם: ויקטור סורוקופוט, בן 38, ודימיטרי מיטריק בן 23
מסע הלוויה של הרב אבישי יחזקאל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל נכנס ליעבד: נעצרו אחיו של המחבל וקרובי משפחתו
08:46 30/03/22  |  מירב ארד
צה"ל פשט על יעבד, הכפר שממנו יצא המחבל לבני ברק. לוחמי גולני הגיעו לביתו של דיא חמארשה בכפר יעבד שליד ג'נין ועיכבו לחקירה כמה מבני משפחתו, בהם אחיו של המחבל.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+גל הטרור החדש עלול להביא לאינתיפאדה שלישית
08:14 30/03/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
מערכת הביטחון בישראל נערכת להתגברות גל הטרור בישראל,בשטחי הגדה ובגבול רצועת עזה בשבועות הקרובים. ארגוני הטרור הפלשתינים מנסים לרכוב על פיגועי הטרור של דאעש כדי להביא לאינתיפאדה שלישית שתגובה בירי רקטות מהרצועה, ישראל חייבת להגן על עצמה
זירת הפיגוע בבני ברק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הותרו לפרסום שמות שלושה מהרוגי הפיגוע
07:31 30/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רס"מ אמיר חורי חתר למגע עם המחבל ואף הצליח לירות לעברו ולפגוע בו בטרם נורה למוות  ▪  שני ההרוגים הנוספים: הרב אבישי יחזקאל, נשוי ואב לפעוט, ויעקב שלום, אב לחמישה מבני ברק  ▪  הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום  ▪  על הפרק - ביטול הקלות רמדאן לפלשתינים
רס"מ אמיר חורי ז"ל. חתר למגע [צילום: באדיבות המשפחה]
יעקב שלום ז"ל. נורה ברכבו [צילום: באדיבות המשפחה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קליטת פליטים ואזרחות במדינת היהודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
התנופה הדמוגרפית מהווה רוח גבית לצמיחה ישראלית, אזרחית וביטחונית, שהיא בסיס הפיכת ישראל לבעלת-ברית אסטרטגית של ארה"ב, והיותה מכפלן-עוצמה ייחודי עבור ארה"ב
30/03/2022  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה (יום ד', 30.3.22) בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה ובמוקדים נוספים, למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע הירי שהתרחש אמש בעיר בני ברק. החשודים הועברו לחקירת שב"כ. בנוסף, הכוחות מיפו את ביתו של המחבל אשר ביצע את הפיגוע, לקראת הריסה מתוכננת של הבית.
30/03/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
הפיגוע הנורא בבני ברק אמש מסמל את הצטרפות ארגוני הטרור הפלשתינים בתחומי יהודה ושומרון לגל הטרור הדאעשי בערי ישראל שבו פתחו מחבלים משוחררים של ארגון דאעש מקרב ערביי ישראל. גל הטרור, שהחל עוד לפני חודש רמדאן, גבה בתוך שבוע ימים את חייהם של 11 ישראלים, הוא מאיים להסלים, ארגוני הטרור הפלשתינים מנסים לרכוב על ההצלחה של הטרור הדאעשי, דבר שעלול להביא גם לסבב לחימה נוסף ברצועת עזה או לאינתיפאדה שלישית.
הותרו לפרסום (יום ד', 30.3.22) שמותיהם של שלושה מחמשת הרוגי פיגוע הירי אמש בבני ברק וברמת גן.
30/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בבני ברק התרחש הערב (יום ג', 29.3.22) פיגוע ירי, שבו נרצחו חמישה ישראלים. האירוע החל סמוך לשעה שמונה בערב ברחוב הרצל פינת ז'בוטינסקי. מחבל מהשומרון ירה ופצע אנושות אדם ברכב. לאחר מכן בירי לעבר חנות ברחוב השניים נפגעו שני בני אדם, ואדם נוסף נורה ברחוב. משם כפי הנראה המשיך היורה לרמת גן ופצע קשה שוטר. היורה נורה ונהרג בידי שוטרים.
29/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il