|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
עבאס. גינוי רפה [צילום: זקלין מרטין/AP]

הגינוי של אבו-מאזן בניגוד לקונסנזוס הפלשתיני

יו"ר הרש"פ גינה בצורה רפה את הפיגוע בבני ברק וההסתה נגד ישראל נמשכת באמצעי התקשורת הרשמיים של הרש"פ ובמערכת החינוך שלה. ישראל חייבת לדרוש מיו"ר רש"פ גינוי מפורש של כל פיגועי הטרור במיוחד לאור ההסתה החריפה נגד ישראל באמצעי התקשורת הפלשתינים
31/03/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

הציבור הפלשתיני במזרח ירושלים ובשטחי הגדה והרצועה קיבל בשמחה את הפיגוע הנורא בבני ברק שבו נרצחו 5 ישראלים על-ידי מחבל תושב הכפר יעבד באזור ג'נין. בכמה מקומות בגדה וברצועה היו תהלוכות שמחה, חולקו דברי מתיקה ברחובות ובמספר תהלוכות היו קריאות בשבחו של מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס.

מאז החל גל הפיגועים החדש שמרה הרש"פ על שתיקה, יו"ר הרש"פ היה מאוכזב מאוד מתוצאות פגישתו עם שר החוץ האמריקני טוני בלינקן, שסירב לדון כעת בהעברת הקונסוליה האמריקנית למזרח ירושלים, ומפסגת שרי החוץ הערביים בשדה בוקר בנגב. בכירים ברש"פ סירבו לגנות את הפיגועים בבאר שבע ובחדרה, בשיחות פרטיות עם בכירים ישראלים הם הביעו "זעזוע עמוק" מהפיגועים, כך טענו גורמים ישראלים שהיו בסוד המגעים.

הגינוי הפלשתיני לא הגיע למרות שכל שרי החוץ הערביים בפסגת הנגב גינו את הפיגוע בחדרה. לאחר הפיגוע הנפשע בבני ברק, שאותו ביצע פלשתיני מאזור ג'נין, הפעילה לשכת שר הביטחון בני גנץ לחצים כבדים על לשכת יו"ר הרש"פ לפרסם הודעה רשמית שמגנה את הפיגוע, בניסיון לעצור את ההסתה ומתן הלגיטימציה לגל הטרור. על-פי גורמים ברש"פ, היה גם לחץ אמריקני על לשכת יו"ר הרש"פ לגנות את הפיגוע.

מחמוד עבאס שחושש מסנקציות ישראליות ואמריקניות התכופף וכמי שכפאו שד פירסם הודעת גינוי פושרת. הגינוי של מחמוד עבאס,שפורסם רשמית בסוכנות הידיעות "וופא", בא בסתירה לקונצנזוס הפלשתיני, שכל פלגיו שיבחו את הפיגוע וכינו אותו "ההירואי" ושראו בו "תגובה טבעית לפשעים ולטרור של הכיבוש נגד העם הפלשתיני" בהודעה של יו"ר הרש"פ נאמר:

"הריגת אזרחים פלשתינים וישראלים רק מובילה להידרדרות נוספת של המצב, שכן כולנו שואפים להשיג יציבות, במיוחד כאשר אנו מתקרבים לחודש רמדאן הקדוש וחגים נוצריים ויהודיים", אמר עבאס. הוא הוסיף: "אנו מזהירים מפני ניצול התקרית הזו כדי לבצע התקפות ותגובות נגד עמנו הפלשתיני על-ידי מתנחלים ואחרים".

הוא המשיך, "מעגל האלימות הוא ההוכחה ששלום קבוע, מקיף וצודק הוא הדרך הקצרה והנכונה ביותר לספק ביטחון ויציבות לעם הפלשתיני והישראלי ולעמי האזור". חאזם קאסם, דובר חמאס הגיב על דבריו ואמר כי "הגינוי של יו"ר הרש"פ הוא נגד האינטרסים הפלשתינים והוא משרת את הנרטיב היהודי ונותן מחסה לפשעיו נגד העם הפלשתיני בהתנגדותו לכיבוש הציוני", הוא בירך על הפיגוע "ההירואי".

הגינוי של יו"ר הרש"פ הינו תשלום "מס שפתיים" לישראל ולקהילה הבינלאומית, המחבל שהיה בעבר פעיל פתח יצא מתחומי הרש"פ ומנגנוני הביטחון של הרש"פ לא מנעו זאת למרות הידוק השת"פ הביטחוני עם ישראל לקראת חודש רמדאן. באמצעי התקשורת הרשמיים של הרש"פ נמשכת ההסתה נגד ישראל וגם בתוכניות הלימוד במערכת החינוך של הרש"פ. נמשך גם תשלום המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם.

שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי אמר ב-21 במרס לרדיו פלשתין כי "האיחוד האירופי עדיין מונע מסיוע כספי להגיע לקופת האוצר הפלשתיני וכי אין פריצת דרך בגלל התעקשותו על עמדתו לשנות את תוכניות הלימוד במערכת החינוך הפלשתינית לפני חידוש התמיכה הכספית שהופסקה לפני שנתיים".

הוא הדגיש כי "קיימים הבדלים חדים בין מדינות האיחוד האירופי לגבי חידוש התמיכה הכספית בפלשתין, שכן 9 מדינות הצביעו נגד חידוש התמיכה ו-9 מדינות תמכו בתמיכה הכספית ללא תנאים, בעוד תשע מדינות נמנעו מהצבעה, מה שאומר שהמשבר נמשך". הודעת הגינוי של מחמוד עבאס משווה בין הדם היהודי לדם הפלשתיני, הוא משתמש במילה "הרג" ונמנע מלציין כי מדובר בפעולת טרור ורצח אזרחים חפים מפשע. הוא גם ציין בהודעתו את המתנחלים כתוקפים של הפלשתינים.

ישראל חייבת לדרוש מיו"ר רש"פ גינוי מפורש של כל פיגועי הטרור המבוצעים על-ידי תושבי הגדה, גינוי ברור של אש"ף ושל העומד בראשו לטרור כפי שמחייבים הסכמי אוסלו. הרש"פ חייבת לשדר לציבור הפלשתיני עמדה ברורה נגד הטרור המתחדש במיוחד לאור ההסתה החריפה נגד ישראל ברשתות החברתיות.

לא יעלה הדעת שישראל תעשה הקלות לפלשתינים ותחזק את הרש"פ מבחינה כלכלית וביטחונית ויו"ר הרש"פ ישתוק על רצח אזרחים ישראלים חפים מפשע על-ידי פלשתינים, מדובר בכפיות טובה מצד הרש"פ והעומד בראשה והפרת הסכם אוסלו ועל כך כבר נאמר: "שתיקה כהסכמה".

תאריך:  31/03/2022   |   עודכן:  31/03/2022
יוני בן-מנחם
+שר האוצר: נעמיד את המשאבים הנדרשים לאפשר תחושת ביטחון
20:47 31/03/22  |  איציק וולף
שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס לתוספת התקציבית בסך 181 מיליון שקל שתועבר למשטרת ישראל ואמר כי מדובר בתקציב חירום שאמור לספק מענה להתמודדות עם גל הטרור בטווחה מיידי ובטווח הקצר עד בינוני.

"נמשיך להילחם בטרור ונעמיד את המשאבים הנדרשים כדי לאפשר שגרה ותחושת ביטחון במדינת ישראל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+ראש עיריית אום אל-פחם חזר בו מהתפטרותו
20:30 31/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחמיד נטל בשידור בכאן 11 אחריות אישית לפרסום הרשומה שבה הביעה העירייה תנחומים למשפחות המחבלים, אך לאחר שעתיים וחצי התחרט  ▪  אומר כי היה עליו לבדוק את ההודעה לפני הפרסום  ▪  "כאיש חינוך, הדבר מנוגד לערכי השותפות בהם אני מאמין"
חן ביאר מראיין את מחמיד [צילום: מן הטלוויזיה]
+המבקר: כשל מהותי ומשמעותי בפרצות בקו התפר
19:45 31/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מבקר המדינה מותח ביקורת חריפה על הממשלה וטוען כי למרות השקעה של 8 מיליארד שקל בגדר ההפרדה, ושל 140 מיליון שקל בשנה לתחזוקה השוטפת ולפעילות במרחב - מתעלמת הממשלה מפרצות ידועות שדרכן נכנסים שב"חים פלשתינים ללא מפריע  ▪  "לא יכול להיות שרק אחרי שלוש פעמים שמישהו נתפס מגישים נגדו כתב אישום"
מבקר המדינה וראש מועצת דרום השרון - מעבר חופשי ללא פיקוח מהרשות הפלשתינית [צילום: משרד מבקר המדינה]
+מתחזק החשד שתקיפת השוטרים בשוק מחנה יהודה הייתה לאומנית
17:21 31/03/22  |  עידן יוסף
מתחזק החשד שאירוע תקיפת השוטרים אתמול בשוק מחנה יהודה - בוצע על-רקע לאומני ולא על-רקע פלילי כפי שסברו בתחילה במשטרה. החקירה הוטלה על ימ״ר ירושלים (ידיעות ירושלים).
+עיריית אום אל-פחם פרסמה הודעת ניחומים למשפחות המחבלים
16:39 31/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהודעה שעליה היה חתום ראש העירייה נשלחו ניחומים למשפחות מחבלי דאעש תושבי העיר  ▪  הפרסום הוסר מפייסבוק לדרישת מנכ"ל משרד הפנים  ▪  ראש העירייה: טעות של הדוברות, הפרסום ללא אישור שלי
סמיר סובחי, ראש העירייה [צילום: פייסבוק]
+לילה שני בג'נין: 31 מבוקשים נעצרו; 3 חמושים חוסלו
15:48 31/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בכפר יעבד נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במערבות בפיגוע הירי בבני ברק  ▪  במהלך הפעילות נפצע באורח קל מירי צלף מיחידת דובדבן  ▪  הלוחם קיבל טיפול בשטח ופונה במסוק לבית החולים  ▪  רא"ל כוכבי: "עלינו לעצור את הגל הזה"
כוחות צה"ל בג'נין [צילום: דובר צה"ל]
+החל טקס האשכבה של רס"מ אמיר חורי שנהרג בבני ברק
14:50 31/03/22  |  מירב ארד
החל טקס האשכבה של רס"מ אמיר חורי, השוטר שנהרג בפיגוע בבני ברק. הטקס מתקיים בכנסיית הבשורה בנוף הגליל. בשעה 17:00 תתקייים הלוויה בבית העלמין הצבאי נוף גליל. לפני הטקס, מאות אזרחים הגיעו ללוות את חורי בדרכו האחרונה. גם שר המשפטים גדעון סער ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הגיעו לכנסיית הבשורה לנחם את המשפחה.
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+לא לבלוע ולא להקיא
14:11 31/03/22  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
האיסלאמיסטים הדאעשיסטים אזרחי ישראל, שתקועים לנו כעצם בגרון, עוד עלולים לגזור על ערביי ישראל נכבה שניה שתעקור את ערביי המשולש מצוואר הבקבוק
דעאש כבר פה
+השחים בשם אדון עולם
13:22 31/03/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
למרבה הצער, נשמעו ברחובות ישראל קריאות נחרצות - "מות לערבים"  ▪  זו קריאה הפוגעת בעולם הערכים הנעלים של ארון הספרים היהודי
רוצחים מתועבים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אפשר לנצח את הטרור
12:30 31/03/22  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ בתוכנית 4 הצעדים למיגור הטרור  ▪  יש אולי מיעוט בחברה הערבית בישראל שלוקח נשק ומבצע פעולות טרור אקטיביות, אבל יש מעטפת הולכת ומתרחבת של תמיכה, הזדהות ועידוד עם הטרור נגד יהודים ומדינת ישראל
גיבוי דרוש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עוד מילה על גדר ההפרדה
11:55 31/03/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
היחיד בממסד הביטחוני שתמך בגדר ההפרדה בעודו בתפקיד היה ראש השב"כ דאז אבי דיכטר  ▪  הגדר הזאת הייתה תמיד הבת היתומה של הפוליטיקה הישראלית
לא תמכו [צילום: מיכה דאום, פלאש 90]
+המפכ"ל: הטרור מרים את ראשו באכזריות
11:22 31/03/22  |  עידן יוסף
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי באיגרת לשוטרים: "אנו בעיצומו של גל טרור קשה ונתעב ברחבי מדינת ישראל. חשוב לי לומר לכם שעוד אתגרים רבים צפויים לנו בעתיד. נראה כי התקופה הקרובה תחייב אותנו בהמשך העמידה מול הטרור המרים את ראשו באכזריות".

+הפעילות בג'נין: מנהיג הג'יהאד האיסלאמי הכריז על כוננות כללית
10:49 31/03/22  |  עידן יוסף
מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד אלנח'לה, הכריז על כוננות כללית ברקע פעילות צה"ל שבמהלכה חוסלו המחבלים בג'נין.
+המחבל בצומת אלעזר - פלשתיני מבית לחם
10:24 31/03/22  |  עידן יוסף
המחבל שביצע את פיגוע הדקירה באוטובוס בצומת נווה דניאל הוא נצ'אל ג'מעה ג'עאפרה, בן 31. עדי ראייה מספרים כי קדמה לפיגוע התגרות גזענית שלו בנוסעי האוטובוס.
תמונת המחבל
+הוא משלנו
10:21 31/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - תיאוריות קונספירציה, העז, חלב שנשפך, יודן-ריין, עוכרי ישראל ומפקירים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר  ▪  חודש טוב ושבת שלום  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
הורוביץ. אזרחות כפולה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פצוע קשה בפיגוע דקירה באוטובוס בגוש-עציון
09:24 31/03/22  |  עידן יוסף
בצומת נווה דניאל בגוש-עציון התרחש פיגוע דקירה באמצעות מברג באוטובוס של אגד תעבורה. ישראלי כבן 30 נפצע וישנם שלושה נפגעי חרדה. המחבל חוסל. מבית החולים שערי צדק נמסר: הפצוע במצב קשה אך יציב, עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון עבר הערכה וייצוב ראשוני ביחידת הטראומה והועבר לחדר ניתוח.
זירת הפיגוע [צילום: הצלה ללא גבולות יו"ש]
+שקד תבקש מלפיד לא למנוע שלילת אזרחות ממחבלים
09:21 31/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שוחחה עם ח"כים באופוזיציה על שיתוף פעולה לאישור הצעת החוק לשלילת אזרחות ותושבות של מחבלים שמקבלים משכורת מהרשות הפלשתינית  ▪  גנץ לסער: בעיות וקשיים בכינוס הוועדה לתכנון ולבנייה באיו"ש
לפיד. יסכים לבקשת שקד? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+הודפים את הייאוש
09:13 31/03/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הייאוש חינך אותנו לקבל בהכנעה את המציאות, לראות בשב"חים דנידין, רואים ואינם נראים, לכבות שרפות גדולות בדליים מחוררים, להגיב באיפוק, איפוק זה כוח, להדק שפתיים, לקפוץ אגרוף, להרכין ראש, לבכות את המתים
הלווייתה של שיראל אבוקרט, נרצחת הפיגוע בחדרה [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+לאור יום: צה"ל עוצר מבוקשים בג'נין
08:25 31/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מקורות פלשתינים מדווחים כי נעצרו פעילי ג'יהאד מבוקש, ושניים מאנשיהם נהרגו במהלך כיתור בית במחנה הפליטים  ▪  עלייתו הבוקר של ח"כ בן-גביר להר-הבית הסתיימה ללא אירועים חריגים  ▪  נשיא ארצות הברית שוחח עם ראש הממשלה ומסר את תנחומיו בעקבות מתקפות הטרור  ▪  שני המנהיגים שוחחו על חשיבות שיתוף הפעולה האזורי, כפי שזה בא לידי ביטוי בפסגת הנגב ובהסכמי אברהם
(מעצר מבוקש בג'נין כפי שצולמה מאחד החלונות)
[צילום: מקורות פלשתיניים]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגינוי של אבו-מאזן בניגוד לקונסנזוס הפלשתיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
אוגדת יהודה והשומרון הודיעה על עוצר יציאות לכל הכוחות הלוחמים, כולל הגדודים המתגברים. "בהערכת המצב שהתקיימה באוגדת יהודה ושומרון הוחלט על עוצר יציאות לכלל הכוחות הלוחמים באוגדה, כולל הגדודים שהוקפצו לתגבר", נכתב בהודעת דובר צה"ל.
30/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, נפתלי בנט, הצהיר כי לא תהיה מגבלה תקציבית לצרכי ההיערכות הביטחונית בעקבות גל הפיגועים.
30/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הביטחון, בני גנץ, והשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, הודיעו על היערכות צה"ל ומשטרת ישראל לתגבור כוחות משמעותי. לדברי שר הביטחון, אם יהיה בכך צורך - יתבצע גיוס מילואים של אלפי חיילי מילואים ש"יציפו את הרחובות יחד עם השוטרים ויפעלו בכל מקום שבו נדרשת פעילות מבצעית", כלשונו.
30/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
משטרת ישראל פרסמה (יום ד', 30.3.22) את תיעוד מצלמת הגוף של רס"מ ע', שחיסל אמש את המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני בבני ברק. בתיעוד ניתן לראות את קרב היריות שהתנהל בין הסיירים המשטרתיים על האופנוע - רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל שנהרג בקרב היריות, ורס"מ ע' - לבין המחבל.
30/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שב ושלל את האפשרות שמפלגתו תצטרף לקואליציה בראשות נפתלי בנט.
30/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il