|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
זמן לטרור [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

אום אל פח"ע

"עוני אישי או בורות - אינן הסיבות שגורמות לאדם להיות מחבל מתאבד התפישה של מחבל מתאבד כאדם לא רציונלי או לא שפוי הופרכה בבירור"
03/04/2022  |   יוסי אוחיון   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

חודש מרס האחרון היה רווי דם וצער רב. העם בישראל עבר טלטלה גדולה, הן בשל המספר הרב של הרוגים ופצועים בחודש אחד והן ובעיקר בשל משבר ההתפקחות מהאשליה ביחסים "הנרקמים", ובהשתלבות של ערביי ישראל בחברה הישראלית/היהודית. ההנחה כי רווחה כלכלית, תעסוקה והשכלה יאיצו את תהליך ההשתלבות וימגרו את הנטייה לטרור ואלימות, טפחה על פנינו.

כל הנוסע ועובר בוואדי ערה רואה את תנופת הבנייה (הפרועה) לאורך הדרך מצומת עירון בואכה צומת מגידו, בנייה של וילות וארמונות פאר העולים בגודלם על אלו שבהרצליה פיתוח. זוג צעיר בחברה הערבית, לאחר נישואיו "יוצא" מבית הוריו מסתכל ימינה ושמאלה ו "מסמן" לעצמו חלקת אדמה בה הוא בונה את ביתו/ ארמונו. ככל הידוע רובם של הזוגות הללו לא נזקקו למשכנתא כדי לבנות את ביתם. הגיע הזמן לחדול מדחיקת האמת והפצת השקר בדבר הקיפוח של החברה הערבית וסיווגם בטבלת העוני בעשירונים התחתונים.

ככל הידוע רכישת דירה/בית הם קריטריון מרכזי באומדן העושר. זוג צעיר בחברה היהודית ששרתו בצה"ל עמלים שנים על שנים ורק לקיחת משכנתא חונקת והתחייבות להחזרים חודשיים גבוהים מאפשרים להיכנס לדירה צנועה. בית פרטי או וילה נאה יישארו בגדר חלום בלתי ממומש. ללא כל הצדקה הם יסווגו בעשירון הבינוני/גבוה ב"טבלת העוני" ואילו זוג הערבים עם הארמון וסווג בעשירונים התחתונים. בכך ממשיכים את כיסוי השקר והסחת הדעת משוד קרקעות המדינה.

הישובים השבעים בוואדי ערה, בראשם אום אל פח"ע, הם ספקי האיבה ומעשי הטרור היוצאים מתוך ערביי ישראל. במרבית המחקרים שדנו בשאלת הסיבות לטרור בחברה הערבית נמצא כי "התנועה האיסלאמית בישראל, אבו מאזן והפלשתינים פעלו ופועלים במשך תקופה ארוכה בהפצת ההסתה נגד ישראל, כאשר הנראטיב העיקרי היה ש"אל-אקצה בסכנה" ושישראל זוממת להפר את הסטטוס-קוו בהר-הבית ולבנות את בית המקדש השלישי".

הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בראשות השיח' ראיד סאלח מובילה ומלבה בכל הזדמנות את האיבה היוקדת נגד היהודים ומדינת ישראל. ימי האדמה מנוצלים על ידם להעמקת ההתנגדות למדינה. הפעילות העיקרית בימי האדמה בשנים האחרונות מתמקדת בעידוד תושבי הפזורה הבדואית בנגב לבזוז ולהשתלט על קרקעות מדינה.

מעוז הטרור של אום אל פח"ע, הפיק כמה ממעשי הטרור הקשים והאכזריים ביותר.

· טרור "ליל הקלשונים" בשנת 1992 - רצח מזעזע של 3 חיילי מילואים של צה"ל בשנתם בתוך אוהל על-ידי קלשונים וגניבת נשקיהם. הרצח בוצע על-ידי חוליה של התנועה האיסלאמית. ראש החוליה אחמד אגבריה משפחת טרור מועדת.

· בשנת 2017 פיגוע בהר-הבית - 3 ערבים ישראלים מאום אל פח"ע ממשפחת ג'בארין רצחו 2 שוטרים ששמרו על הכניסה והסדר של המתפללים.

· בשנת 2015 פיגוע בצומת גן שמואל - עלאא זיוד תושב אום אל פח"ע שעט עם רכבו לעבר תחנת אוטובוס, דרס קבוצת אנשים שעמדו בתחנה, לאחר מכן ירד מהרכב והמשיך לדקור עם סכין. הוא פצע 4 אנשים ופצע קשה צעירה.

· מרס 2022 - שני תושבי אום אל פח"ע ממשפחת אגבריה יצאו מצוידים באמל"ח רב ופניהם לבצע פיגוע רב נפגעים. בדרכם עצרו בצומת חדרה רצחו 2 שוטרי משמר הגבול ופצעו 3 נוספים עד שחוסלו בידי כוח מסתערבים ובכך נמנע מסע קטל רצחני.

· יש להניח כי ביצת הרצח הרוחשת של העיר הזו מפיקה וזוממת מעשה רצח וטרור נעלמים מן העיין כנראה גם מעיניהם של כוחות הביטחון.

למרבי הצער והכאב הטרור הערבי בכלל וזה של ערביי ישראל בפרט "זוכה" להבנה, לסלחנות ואף לסנגוריה מפי קבוצות שונות בתוך ישראל. אין כל דרך להבין את התופעה הזו, שמלבד תחושת "אשם עצמי חולני" ועיוורון המתלווה לו, אין כל הסבר למה רצח טרור ושנאה יוקדת המתמשכים זה עשורים ויובלים נהנים מאותה הבנה. יש בניהם הטוענים כי העוני שבו שרויים ערביי ישראל אשר "מכוון" על-ידי ממשלות ישראל הוא הגורם והסיבה. התפישה הזו נחקרה ונבחנה על-ידי גורמים רבים הן באקדמיה והן על-ידי גורמי רווחה בישראל ובעולם ונמצא שאין לה בסיס. להלן מקצת ציטוטים בנושא:

· "עוני אישי או בורות - אינן הסיבות שגורמות לאדם להיות מחבל מתאבד. התפישה של מחבל מתאבד כאדם לא רציונלי או לא שפוי הופרכה בבירור".

· לא ניתן למצוא קשר בין עוני לטרור. לטענתם, לאדם עני אין זמן, כוחות ומשאבים לפעילות פוליטית או אידאולוגית שכן כל מרצו או לפחות רובו הגדול מוקדש למלחמת הקיום. כאשר האדם נאבק על הצרכים הבסיסיים של החיים, קשה לו "להרים את הראש" ולארגן או להשתתף בפעילויות נוספות, שדורשות חשק, מרץ ומוטיבציה. כאשר בוחנים ארגוני טרור רבים, ניתן להבחין שלא תמיד הם צמחו מתוך עוני ומסכנות.

· מתוך נאומו של הנשיא בוש בקונגרס: "...אנו גם פועלים להשגת שגשוג ופתיחת הזדמנויות כי הם עוזרים להביס את הטרור. עוני אינו גורם טרור. רוב הקושרים של 11 בספטמבר גדלו ברווחה כלכלית".

לאחרונה שר התפוצות מר נחמן שי הצטרף למקהלה המהדהדת את סיבת העוני כמחולל הטרור היוצא מקרב ערביי ישראל. השר שנמנע מעיסוק בתפקידו בנושא הקליטה, מוצא זמן ועניין לדברר ולהסביר את המניעים לטרור. למרבה הצער הוא ממשיך להטיף לנו הסברים ריקים וחסרי בסיס עובדתי, בדומה ללאותם עצות ריקות שהטיף לנו במלחמת המפרץ בדבר "הדבקת יריעות ניילון על החלונות כדי להתגונן מפני מתקפת טילים".

אין כל ספק שכל עוד נמשיך לעצום עיניים לא לראות את המציאות ונמשיך בהאשמה עצמית, נמשיך לספוג פיגועים. היום שבו ערביי ישראל הניפו את דגל אש"ף ולא ראו תגובה מצד ישראל, נפל דבר: הם הצטרפו לאויבנו ואנו כבלנו את ידינו. עוד יסתבר שפעילותם ב"שומר החומות" הייתה ניסוי כלים לקראת "הדבר האמיתי".

תאריך:  03/04/2022   |   עודכן:  03/04/2022
יוסי אוחיון
+דובר חמאס: התחייבנו לשמור על ירושלים
00:21 04/04/22  |  עידן יוסף
דובר חמאס: ״ביקורו של שר החוץ לפיד בשער שכם והירי לעבר התושבים במזרח ירושלים - הוא בבחינת הסלמה מסוכנת. מטילים על ישראל את האחריות על השלכות ההסלמה הזאת. התחייבנו לשמור על ירושלים ומסגד אל-אקצה בכל האמצעים האפשריים" (כאן חדשות).
+5 ימים אחרי הפיגוע: ראש הממשלה התקשר לנחם
23:45 03/04/22  |  עידן יוסף
חמישה ימים אחרי הפיגוע בבני ברק, התקשר ראש הממשלה נפתלי בנט לנעמה יחזקאל אלמנתו של הרב אבישי יחזקאל ז"ל הי״ד שנרצח בפיגוע. בניגוד לאישי ציבור אחרים, נמנע בנט מלהגיע פיזית. אלמנת הנרצח אמרה לו: ״לבעלי היה חשוב לאהוב כל יהודי והייתה חשובה לו מאוד שמירת השבת״.
+הימ"מ ושב"כ עצרו שב"ח שנחשד כמחבל בכביש 6
23:06 03/04/22  |  עידן יוסף
לוחמי הימ"מ ושב"כ פעלו הלילה בעקבות מידע שהתקבל מהשב"כ בכביש 6 סמוך לצומת נחשונים ועצרו חשוד בכוונות לביצוע פעילות טרור. התברר כי החשוד, שוהה בלתי חוקי, אינו מחזיק בנשק. הוא הועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי. הכביש, שנסגר בעקבות המעצר, נפתח לתנועה.
+רמדאן אלים: התנגשויות קשות בשער שכם
23:01 03/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מאות פורעים ערבים התעמתו עם כוחות הביטחון בירושלים  ▪  שלושה נעצרו ובהמשך צפויים מעצרים נוספים ויידו בקבוקים ואבנים לעבר שוטרים ועוברי אורח  ▪  הרשות הפלשתינית נגד לפיד: הסיור בשער שכם - התגרות
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מעצר מתפרעים [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
שוטרים בשער שכם [צילום: דוברות המשטרה]
+הציבור בוחר
13:46 03/04/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - שחרור, גל טרור, אין חדש תחת השמש, רחב לבי, הגנת העורף  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר  ▪  שבוע טוב  ▪  "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
בנט. מפסיד בתחרות [צילום: לע"מ]
+כיצד למגר את הטרור
10:43 03/04/22  |  סוזי דים   |   לרשימה המלאה
לקרוע את מסיכת הלגיטימיות מעל פני הרשות הפלשתינית. הסגל הדיפלומטי - בראשות רה"מ בנט - חייבים לדרוש מהאיחוד האירופי להפסיק אחת ולתמיד עם רטוריקת אי-החוקיות השופעת שלהם, נגד ההתיישבות ונגד צה"ל. כי ארגוני הטרור ממשיכים להסתמך על רטוריקת אי-החוקיות ("פשעים של ישראל" כלשונם), כדי להצדיק לנתיניהם ולעולם, את מעשי הרצח שלהם
הרשות הפלשתינית [צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אום אל פח"ע
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ערב
3/04/22 22:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שחרור, גל טרור, אין חדש תחת השמש, רחב לבי, הגנת העורף "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר שבוע טוב "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
יועז הנדל מציע פעולה צבאית. הצעת חוק חדשה מציעה שלילת אזרחות ממחבלים ישראלים שמקבלים שכר מהרשות הפלשתינית. אך לא די בצעדים חשובים אלה. פעילות צבאית תיתן רק שקט זמני, וגם שלילת אזרחות מערביי ישראל ששולחים ידם בטרור לא תספיק. הרי אלה דגי רקק. אם נצליח להקשות על גיוס ערביי ישראל לפיגועים - הרשות הפלשתינית ששילחה אותם, תמציא שיטת טרור חדשה.
03/04/2022  |  סוזי דים  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה, נפתלי בנט, יצא מבידוד וביקר (שבת, 2.4.22) במטה שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בתל אביב. הוא קיים דיון עם פורום מטה השירות וראש שב"כ רנן בר.
02/04/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעוד 144 מדינות גינו את רוסיה בעצרת האו"ם בשל הפלישה לאוקראינה, הרשות הפלשתינית נותרה דוממת. לא זו בלבד שהפלשתינים לא הביעו פומבית אהדה לאוקראינים וסולידריות עימם, אלא שהם אף רואים במאבק האוקראיני נגד הפלישה תחרות על תשומת לב בינלאומית, שכבר נמצאת בדעיכה מתמשכת והורחקה במהלך השנים ממרכז הבמה. למרות התחדשות היחסים עם ארה"ב עם תחילת נשיאותו של ג'ו ביידן, ההנהגה הפלשתינית נזהרת מלפגוע ביחסיה עם רוסיה, המוגדרת כבעלת ברית. וכך, הפלשתינים לא גינו רשמית את רוסיה על-אף לחצים כבדים שהופעלו על יו"ר הרשות, אבו מאזן, לעשות זאת.
02/04/2022  |  נועה שוסטרמן  |   כתבות
פעולת כוחות צה"ל באזור ג'נין בסוף השבוע שעבר הייתה צעד חשוב במלחמה בטרור בשטחי הגדה. כוח של הימ"מ חיסל בלילה שבין שישי לשבת 3 מחבלים בכפר עראבה שליד ג'נין, שב"כ מסר כי מדובר במחבלים פעילי הג'יהאד האיסלאמי שמוגדרים כ"פצצות מתקתקות", הם היו אחראים לפיגוע ירי בגזרת ול כרם ותכננו פיגועים נוספים בטווח הזמן המיידי. ברכב שבו נסעו נמצאו כלי נשק ורימונים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il