|   15:07:40
דלג
  יורם אטינגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
בבואה נאמנה [צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90]

מערכת החינוך הפלשתינית - דו-קיום בשלום

מערכת החינוך הפלשתינית - יחד עם הטפות המסגדים, עצרות העם ואנדרטאות ומתקנים ציבוריים ברשות הפלשתינית - מעצבת את תפישת העולם של הנוער הפלשתיני, במיוחד, והציבור הפלשתיני, בכלל
18/04/2022  |   יורם אטינגר   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

האדרת טרוריסטיות המקריבות את חייהן וחיי ילדיהן ובעליהן במסגרת הג'יהאד ("מלחמת קודש"), כביטוי "להבטחת שוויון האישה במסגרת האיסלאם, בכל הקשור לנכונות להקריב חיים על מזבח מטרות נעלות" (חינוך איסלאמי, כיתה ח', עמ' 29, 2021-22).

הטרוריסטית דלאל מוגרבי זוכה לשבחים עילאיים (כולל בתי ספר הנקראים על שמה) כדוגמה ל"לוחמת ג'יהאד", על השתתפותה במתקפת הטרור ב-1978 על אוטובוס אזרחי בכביש החוף, שגרמה לרצח 38 ישראלים, כולל 13 ילדים (מדעי החברה, כיתה ט', עמ' 20, 22-2021).

ההקשר המדיני של מערכת החינוך הפלשתינית

- מערכת החינוך הפלשתינית (נא ראה תיעוד בהמשך המאמר) הוקמה על-ידי מחמוד עבאס ב-1993, כאשר היה סגנו של ערפאת. הוא מפקח עליה עד היום.

- מערכת החינוך הפלשתינית היא הבבואה האמינה ביותר של ההתנהלות פורעת-החוק, האלימה, המפירה בשיטתיות את הסכמי אוסלו, והמנוגדת ב-180 מעלות למלל הדיפלומטי המתון של הרשות הפלשתינית.

- מערכת החינוך הפלשתינית מתמקדת בהקמת ריבונות פלשתינית בכל השטח מנהר הירדן עד לים התיכון, תוך דגש על שטחה של ישראל לפני 1967.

- המסרים המרכזיים של מערכת החינוך הפלשתינית עקביים עם עקרונות אמנת הפתח' (שמנהיגו הוא מחמוד עבאס) מ-1959 ואמנת אש"ף (שמנהיגו הוא מחמוד עבאס) מ-1964 - 8 שנים ו-3 שנים לפני 1967.

- המסרים המרכזיים של מערכת החינוך הפלשתינית עקביים עם עקרונות האיסלאם השוללים ריבונות "כופרים" במזרח התיכון ("בית האיסלאם"), וקוראים לשעבד את "הכופרים" לעקרונות האיסלאם בדרכי שלום או מלחמה.

- מערכת החינוך הפלשתינית היא הבבואה הנאמנה ביותר של תפישת העולם של הנהגת הרש"פ, בכלל, וגישתה למדינה היהודית, בפרט.

- מערכת החינוך הפלשתינית - יחד עם הטפות המסגדים, עצרות העם ואנדרטאות ומתקנים ציבוריים ברשות הפלשתינית - מעצבת את תפישת העולם של הנוער הפלשתיני, במיוחד, והציבור הפלשתיני, בכלל (כולל חלק לא מבוטל של ערביי ישראל).

- מערכת החינוך הפלשתינית מהווה, מ-1993, קו-יצור יעיל ביותר של טרוריסטים פלשתינים.

- הטרור הפלשתיני - נגד המדינה היהודית ונגד יעדים פלשתינים וערביים - הנמשך בשיטתיות במאה השנים האחרונות, וביתר שאת מאז הסכמי אוסלו ו"ההינתקות", מהווה עדות ליעילותה של מערכת החינוך הפלשתינית כחממה של חינוך לשנאה וטרור-מתאבדים/ות, שנועדו להחדיר מורך לב ל"אויב הציוני".

תיעוד מסרים מובילים של מערכת החינוך הפלשתינית, 2021-22

תיעוד המסרים להלן התבצע על-ידי מזרחנים המתמחים בחקר מערכות החינוך במדינות האיסלאם (כגון אירן, סעודיה, מצרים, ירדן, קטר ואיחוד האמירויות) במסגרת המכון הירושלמי הבלתי-מזוהה פוליטית: The Institute for Monitoring Peace and Cultural Tolerance in School Education.

- ספרי הלימוד של 2021-22 מבטאים הקצנה של החינוך לשנאת יהודים והמדינה היהודית, בהשוואה לשנים קודמות שהיו גדושות שנאה.

- היהודי מתואר כנכלולי, בוגדני ואלים.

- ספרי הלימוד מתמקדים ב"כיבושי 1948": יפו, חיפה, עכו, לוד, רמלה, הגליל, הנגב וירושלים המערבית.

- ישראל אינה מופיעה במפות ספרי הלימוד, המציגות את פלשתין מהירדן ועד הים התיכון.

- ישראל מוצגת כישות שטנית שלידתה בפשע, אידיאולוגיה גזענית ומזימה קולוניאליסטית המבוססים על הנחות מוטעות.

- נשים מקדמות את חתירתן לשוויון חברתי באמצעות הקרבה והתאבדות.

- עידוד לאלימות וטרור-מתאבדים הם מרכיבים עקריים ב"מלחמת הקודש" נגד ישראל ולמען פלשתין, ובמיוחד למען מסגד אל-אקצה.

- טרור-מתאבדים/ות תוך כדי הרג "כופרים" מזכה את המתאבדים/ות בתמורה אלוהית.

השורה התחתונה

- מו"מ מדיני לדו-קיום בשלום מחד-גיסא, ומערכת החינוך הפלשתינית מאידך-גיסא, הם דבר-והיפוכו.

- אי-התניית מו"מ מדיני עם הרש"פ בעקירה מוקדמת של מערכת החינוך הפלשתינית, מבטיחה את אי-קידום דו-קיום בשלום ואת עידוד הטרור.

- קיום מו"מ מדיני עם הרש"פ ללא עקירה מוקדמת של מערכת החינוך הפלשתיני, דומה לקיום מו"מ שמנהלת מדינה עם ברוני-סמים על הפסקת הפצת סמים, תוך כדי הסכמה לחדירה נמשכת של ברוני הסמים למערכות הפוליטיות והחינוכיות של המדינה.

תאריך:  18/04/2022   |   עודכן:  18/04/2022
יורם אטינגר
+ירדן: הסלמה ראויה לגינוי; ישראל: רוח גבית לאלימות
20:28 18/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החרפה נוספת בעימות המילולי בין המדינות על רקע המהומות בירושלים  ▪  ירדן טוענת שישראל מפרה את הסטאטוס-קוו; בנט: מתנהל נגדנו מסע הסתה פרוע בהכוונת חמאס
מועצת הביטחון תדון באירועים [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+דאעש אינו פועל בישראל; הערבים מתנגדים לו
17:46 18/04/22  |  יורם שוייצר, אפרים לביא, מאיר אלרן   |   לרשימה המלאה
למרות שני הפיגועים שיוחסו לתומכי דאעש, אין לו פעילות מאורגנת בישראל והרוב המכריע של ערביי ישראל מסתייגים ממנו  ▪  תפקידה של המדינה הוא לפעול בנחישות לחיזוק הרוב הפרגמטי, תוך בלימה נחושה של הקבוצות הקיצוניות האלימות בכל דרך שהחוק מאפשר
הפיגוע בבאר שבע [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+מוקדם מידי
15:01 18/04/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
יש ללא ספק מקום לערבים בממשלה, אך ודאי לא לאיסלאמיים קיצוניים, על אחת כמה וכמה כאלה אשר הממשלה תלויה בהם, וזאת כל עוד הסכסוך מבעבע
עדיין לא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כוחות הביטחון עצרו 11 חשודים במספר מוקדים באוגדת יו"ש
12:19 18/04/22  |  מירב ארד
צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון פעלו הלילה ועצרו 11 חשודים במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון. כוחות צה"ל בשיתוף משטרת ישראל פעלו הלילה בכפר חוסאן שבחטיבה מרחבית עציון ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים בתקיפת אזרח ישראלי ובשריפת רכבו ביום שלישי האחרון.

במקביל, לוחמים מיחידת דובדבן פעלו למעצר מבוקש בכפר אל יאמון. במהלך הפעילות, התפתחה הפרת סדר אלימה ועשרות פלסטינים התקהלו במרחב, יידו אבנים, השליכו מטענים וירו לעבר הכוחות. הלוחמים ירו לעבר חשודים שניסו להשליך מטענים לעברם. זוהו פגיעות.

בנוסף, פעלו לוחמי צה״ל בשאר החטיבות המרחביות ביהודה ושומרון ועצרו מבוקשים. בסך הכל נעצרו הלילה 11 מבוקשים. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.
+רשת הכזב הפלשתיני
10:07 18/04/22  |  יהודה צורף   |   לרשימה המלאה
הגיע הזמן להפנים את האמיתות הגלומות בקונפליקט הישראלי-פלשתיני, לעכל את ממדי הכזב הפלשתיני, את מהותו האמיתית השוללת כל אפשרות של דו-קיום עם ישראל, את חתירתו האובססיבית לקעקע את המדינה היהודית עד להחרבתה
חמומי מוח [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+ממשלת השמאל
09:00 18/04/22  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
אני מצדיע לבנט ולממשלתו, ממשלה המשקפת את מיזוג הגלויות ואת כל הנפלאות בארצנו הקטנטונת  ▪  מגיעים ימים שיעזרו לנו להתאפס, לזהות את הסרטן שהתפשט ואת הטעויות שעשינו עד כה כשהזנחנו את הקורה ואיפשרנו לו להתפשט  ▪  קמה ממשלה חדשה בישראל, יום חדש החל, יום חשוב ומכריע
בנט. מצדיע לו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל פגע בשני מחבלים בכפר אל-יאמון
08:35 18/04/22  |  יוני בן-מנחם
כוחות צה"ל פגעו בשני מחבלים הבוקר בכפר אל-יאמון באזור ג'נין.
+כפר טמון: נעצר המחבל המשוחרר נאצר בני עודה
08:32 18/04/22  |  יוני בן-מנחם
כוח מיוחד של צה"ל עצר בכפר טמון את המחבל המשוחרר נאצר בני עודה.
+ההרתעה הישראלית נשחקת
08:30 18/04/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגוני הטרור מעודדים מהצלחת גל הטרור בערי ישראל וטוענים כי ישראל מאבדת את כוחה. מדיניות הביטחון של ישראל לקראת חודש רמדאן לא הצליחה למנוע את הטרור, גם ההמשך אינו מבשר טובות, חשוב לשמור על החוסן הלאומי,ישראל נכנסה לתקופה קשה מבחינה ביטחונית
מחסום משטרתי בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כוננות שיא בירושלים; אלפים בודדים בברכת כהנים בכותל
08:11 18/04/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במשטרה חוששים מהתפשטות העימותים בירושלים לערים ערביות וערים מעורבות  ▪  כ־2,500 שוטרים יאבטחו את מעמד ברכת הכהנים יוצבו מחסומים וייחסמו לתנועה רחובות בעיר העתיקה  ▪  רב הכותל: "זה לא החג שציפינו לו, האירועים שקרו אתמול לא משמחים אף אחד"
פסח בירושלים 2022 ברכת כהנים
נוכחות דלה יחסית בברכת הכהנים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מפכ"ל המשטרה ברחבת הכותל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מערכת החינוך הפלשתינית - דו-קיום בשלום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
חברי הכנסת הערבים אינם מחמיצים הזדמנות לדקלם מעל כל במה ציבורית את מנטרת הכיבוש. פטפטת הכיבוש של חמומי המוח מקרב נציגי המפלגות הערביות, רק ממחישה עד כמה מוחם ההוזה של המתלהמים כבוש בקופסת השימורים הדחוסה של אידאולוגיה פנטית שמשבשת לחלוטין את שיקול דעתם.
18/04/2022  |  יהודה צורף  |   יומני בלוגרים
כל חברי מהימין באבל מתמשך. גיבורם הוגלה מהשלטון, והארץ בדרך לאבדון מוחלט. בדיוק כמו הדמוקרטים עת דונלד ג׳יי טראמפ היה בשלטון, כך חברי - מורטים את שערותיהם, מוטרדים, לא ישנים, סובלים ממש, באופן פיזי. את נפתלי בנט הם פוסלים, ראשית בזלזול: "ראש ממשלה עם שישה מנדטים". אולי כך - עובדה פשוטה - אך דווקא הוא שהצליח להקים קואליציה, וזו שרירה וקיימת, ואינה משענת קנה רצוץ. ארבעה סיבובי בחירות, והליכוד והדתיים לא הצליחו להקים קואליציה של למעלה מ-61 חברי כנסת שתחזיק מעמד. בא לו פרחח, צעיר, יוצא בית מדרשו של לא אחר מאשר המנהיג הדגול והנערץ, והצליח באשר מורו ורבו נכשל.
18/04/2022  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
ב-31 במרס הודיע צה"ל על מבצע "שובר גלים" נגד הטרור הפלשתיני לאחר שורה של פיגועים שביצעו מחבלים מקרב ערביי ישראל והשטחים בערים המרכזיות בישראל. אולם, לא חלפו כמה ימים ומחבל מאזור ג'נין הצליח לחדור לישראל ולבצע פיגוע הרג בלב תל אביב שקטף את חייהם של שלושה אזרחים ישראלים.
בשל המתיחות הביטחונית ועל-רקע ההתפרעויות בהר-הבית, הגיעו (יום ב', 18.4.22) לברכת כהנים ברחבת הכותל פחות משתתפים מבעבר. המספר מסתכם בכמה אלפים בודדים של מתפללים. כ־2,500 שוטרים מאבטחים את האירוע ברחבת הכותל. גם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לכותל, יחד עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן.
18/04/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
רבות דובר באחרונה על פרויקט להשבחת טילים בו עוסקת אירן, כלומר אירן ובנות בריתה, דוגמת החיזבאללה וכמסתבר גם החות'ים בתימן. לא קשה להניח מה יקרה אם וכאשר יפרצו קרבות בין ישראל לבין אירן. ייתכן שאירן תכה ראשונה. אין לדעת, אף קשה מאוד לנבא השתלשלות עניינים במזה"ת המסובך שלנו. מאידך-גיסא, אסור בשום אופן לשלול אפשרות כזו, של מכה מקדימה אירנית, ולו משום שממשלת האייתוללות מצהירה השכם והערב, כי היא מחויבת לחיסול "האויב הציוני", אף יש לה "אליבי", למכה כזו על המדינה המכונה "השטן הקטן". כך אומרים לנו מנהיגי אירן, השכם והערב: "אנו מצווים להשמיד את ישראל, בתוקף אמונתנו השיעית".
17/04/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il